Tiszacsege Város Önkormányzata 6/2013.(II. 18.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2014. 03. 11- 2014. 04. 10Tiszacsege Város Önkormányzata 6/2013.(II. 18.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2014-03-11-tól 2014-04-10-ig
Tiszacsege Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés a) pontjában, a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX törvény 80. § (2) bekezdésében, a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló 1994. évi LXIV. törvény 3.§ (4) bekezdésében, a 13. § (5) bekezdésében és a 17. § (1) bekezdésében, továbbá a helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló 2000. évi XCVI. törvény 9. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörben eljárva a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. §
(1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Tiszacsege Város Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat)
(2) Az önkormányzat székhelye: 4066 Tiszacsege, Kossuth u. 5.
(3) Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.tiszacsege.hu
(4) A önkormányzat polgármesteri hivatalának hivatalos megnevezése: Tiszacsegei Polgármesteri Hivatal.
(5) Az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatainak jegyzékét az 1. melléklet tartalmazza.
(6) A Képviselő-testület átruházott hatásköreinek jegyzékét a 2. melléklet tartalmazza.
(7) A helyi önkormányzat alaptevékenységéhez kapcsolódó szakfeladatok rendjét a 3. melléklet tartalmazza.
2. A Képviselő-testület ülései
2. §
(1) A Képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést tart.
(2) A Képviselő-testület évente legalább 11 ülést tart.
(3) A munkatervben meghatározott időpontra összehívott ülés a rendes ülés.
(4) A képviselő-testület rendkívüli ülést tart, ha halaszthatatlan döntést kell hoznia a rendes ülés napja előtt.
(5) A képviselő-testületi ülés helye a Polgármesteri Hivatal tanácskozó terme, amelytől a
képviselő-testület indokolt esetben eltérhet.
(6) A képviselő-testület üléséről - a zárt ülés kivételével - videofelvétel készül, melyet az ülést követő három héten belül közvetíteni kell Tiszacsege Város közigazgatási területén üzemelő kábeltelevíziós szolgáltatókon keresztül, a velük kötött szolgáltatói szerződésben foglaltak szerint.
3. A képviselő-testület munkaterve
3. §
(1) A képviselő-testület munkáját féléves időszakra meghatározott munkaterv alapján végzi.
(2) A munkaterv tervezetét a polgármester készíti el és terjeszti a képviselő-testület elé elfogadás végett minden év június 30-ig és december 31-ig.
(3) A munkaterv összeállításához javaslatot kell kérnie valamennyi önkormányzati képviselőtől és az önkormányzati intézmények vezetőitől.
(4) A munkaterv elfogadásáról a képviselő-testület félévente, a naptári félév szerinti utolsó ülésén dönt.
(5) A munkatervnek tartalmaznia kell:
a) az egyes ülések tervezett időpontját,
b) a javasolt napirendek megnevezését,
c) a napirendek előadóinak megnevezését,
d) az egyes napirendi témák előkészítésében részt vevő bizottságok megjelölését,
e) a közmeghallgatás és a lakossági fórumok időpontját.
4. Az előterjesztések
4. §
(1) A Képviselő-testület a napirendeket írásbeli vagy - a rendelet-tervezetek kivételével - szóbeli előterjesztés alapján tárgyalja, melyet a jegyzővel előzetesen egyeztetni szükséges.
(2) Az előterjesztés elkészítéséért a napirend előadója a felelős.
(3) Az írásbeli előterjesztéseket az ülést megelőző 10. napig át kell adni a jegyzőnek törvényességi felülvizsgálatra.
(4) Az előterjesztésnek tartalmaznia kell:
a) az előterjesztő szerv vagy személy megnevezését,
b) az előterjesztés tárgyát,
c) az előterjesztő aláírását,
d) a vonatkozó jogszabályi keretet,
e) az adott téma alapos, tárgyilagos és tényszerű bemutatása, megjelölve mindazokat a körülményeket, melyek indokolják a javaslat előterjesztését,
f) a jegyző törvényességi észrevételét,
g) a rendelet-tervezet, határozati javaslat egyértelmű és tömör meghatározását,
h) az anyagi források megjelölését,
i) a végrehajtásért felelős személy megnevezését,
j) a végrehajtás határidejének pontos megjelölését.
5. §
(1) Előterjesztés benyújtására jogosult a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, az intézményvezető, az önkormányzati képviselő és a képviselő-testület bizottsága.
(2) A Képviselő-testület elé csak olyan írásos előterjesztés kerülhet, melyet a jegyző törvényességi szempontból ellenőrzött. Az ellenőrzés tényét és eredményét az előterjesztésre fel kell jegyezni.
5. A Képviselő-testület üléseinek összehívása
6.§
(1) A Képviselő-testület ülését a polgármester írásbeli meghívóval hívja össze. Írásbeli meghívónak tekintendő a papír alapon küldött levélben, az elektronikus levélben, valamint a digitális adathordozón továbbított meghívó, továbbá az ahhoz elektronikus rendszeren keresztül történő hozzáférés biztosítása.
(2) A meghívót az előterjesztésekkel együtt úgy kell kézbesíteni, hogy azt a képviselők az ülés előtt legalább 5 - rendkívüli ülés esetén 1 - nappal korábban megkapják.
(3) A meghívónak tartalmaznia kell az ülés kezdetének idejét, helyét, a tervezett napirendek címét és az előterjesztőket.
(4) A Képviselő-testület üléséről a meghívó kiküldésével egyidejűleg a település lakosságát a meghívóknak a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és az önkormányzat honlapján történő közzétételével tájékoztatni kell.
(5) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti a képviselő-testület ülését. E bekezdés alkalmazásában tartós akadályoztatásnak minősül a 30 napot meghaladó folyamatos távollét.
6. Tanácskozási jog a Képviselő-testület ülésén
7. §
- A Képviselő-testület ülésére állandó tanácskozási joggal meg kell hívni:
- a jegyzőt,
- a Polgármesteri Hivatal irodavezetőit,
- a roma nemzetiségi önkormányzat elnökét,
- a bizottságok nem képviselő tagjait,
- az önkormányzati intézmények vezetőit és
- akiknek jelenlétét jogszabály kötelezővé teszi.
- A Képviselő-testület ülésére esetenkénti tanácskozási joggal meghívhatók azok, akiknek jelenlétét a polgármester az adott napirendnél indokoltnak tartja.
- Az állandó tanácskozási joggal kötelezően meghívottak részére a meghívóval együtt valamennyi előterjesztést - a zárt ülés anyagának kivételével - meg kell küldeni, az esetenkénti tanácskozási joggal meghívottak részére csak az őket érintő előterjesztéseket kell megküldeni.
- Valamennyi Tiszacsegén működő önszerveződő közösség képviselőjét tanácskozási jog illeti meg tevékenységi körében a képviselő-testület és bizottsága ülésein.
7. Az ülés vezetése, tanácskozási rendje
8. §
- A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti.
- Az ülés megnyitásakor az ülést vezető megállapítja a jelenlévő önkormányzati képviselők számát, a határozatképességet, majd ezt követően az alábbi sorrendben vezeti az ülést:
- javaslatot tesz a jegyzőkönyv-hitelesítő személyére és elfogadtatja,
- javaslatot tesz a napirendekre és elfogadtatja azt,
- napirendi pontonként megnyitja, vezeti és lezárja a vitát,
- napirendi pontonként szavazásra bocsátja a döntési javaslatot, megállapítja a szavazás számszerű eredményét és a hozott döntést,
- tájékoztatást ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és az előző ülést követően tett fontosabb intézkedésekről,
- berekeszti az ülést.
9. §
(1) Az ülésvezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása, melynek érdekében
a) megadja a szót az előterjesztőnek, jelentkezési sorrendben az önkormányzati képviselőknek, majd a testületi ülésen megjelenteknek,
b) engedélyezi a kérdések felvetését, felkéri az előadót a hozzá intézett kérdések megválaszolására,
c) figyelmezteti azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, s ha a felszólítás eredménytelen, megvonja a szót,
d) rendreutasítja azt a személyt, aki a képviselő-testület tekintélyét hozzászólásában sérti, illetve a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít, a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kijelentéseket tesz,
e) ismétlődő rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezi a rendbontót, és a képviselő-testület vita nélkül dönthet arról, hogy a további napirendek tárgyalásában e rendbontó részt vehet-e. E korlátozás önkormányzati képviselőre nem alkalmazható.
(2) Ha a képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az ülésvezető határozott időre, de maximum 30 percre félbeszakítja az ülést.
(3) Az ülésvezetőnek a rendfenntartás érdekében tett – e rendeletben meghatározott – intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, azokkal vitába szállni nem lehet.
8. A döntéshozatali eljárás, a szavazás módja
10 . §
(1) Szavazni „igen”-nel, vagy „nem”-mel, vagy „tartózkodom”-mal lehet.
(2) A vita lezárása után az ülésvezető összefoglalja a vitát és szavazásra teszi fel az elhangzott javaslatokat. A vita lezárása után, a szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben bármely javaslat törvényességét érintő észrevételt kíván tenni.
(3) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
11. §
(1) A polgármester és bármely önkormányzati képviselő kezdeményezhet név szerinti szavazást, amelyről a képviselő-testület vita nélkül dönt.
(2) A név szerinti szavazás esetén a jegyzőkönyvvezető ábécé sorrendben felolvassa a képviselők névsorát. A képviselők „igen”, „nem”, vagy „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.
(3) A jegyzőkönyvvezető a szavazást a névsoron feltünteti, majd névsort átadja az ülésvezetőnek. A szavazás eredményét az ülésvezető állapítja meg és hirdeti ki.
(4) A jegyző által hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
12. §
(1) A titkos szavazásnál a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság szavazatszámláló bizottságként jár el.
(2) A szavazás borítékba helyezett szavazólapon urna igénybevételével történik.
(3) A szavazásról a Pénzügyi és ügyrendi bizottság külön jegyzőkönyvet készít.
9. Rendeletalkotás
13. §
(1) A jegyző által előkészített rendelet-tervezetet a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.
(2) Az önkormányzati rendelet kihirdetése a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján kifüggesztéssel történik.
10. Határozathozatal
14. §
(1) A képviselő-testület számozott határozat nélkül, de jegyzőkönyvi rögzítéssel dönt a napirendek meghatározásáról, továbbá azon ügyrendi kérdésekről, amelyekről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel dönt és a döntés azonnal végrehajtható.
(2) A képviselő-testület számozott határozatait minden évben előröl kezdve, növekvő rendben, arab számmal kell jelölni, törve az évszámmal, zárójelben feltüntetve a határozathozatal időpontját (a hónapot római számmal, a napot arab számmal.) Ezt követően a „KT.sz.” rövidítést kell használni. (pl.: 1/2010.(I. 01.) KT. sz. határozat.)
(3) A számozott határozatnak tartalmazni kell a testületi döntés szószerinti megfogalmazását, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését.
11. A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve
15. §
(1) A képviselő-testület saját tagjai közül - ábécé szerint meghatározott sorrendben követve egymást - egy főt jegyzőkönyv-hitelesítőnek választ, akinek az adott testületi ülésen végig jelen kell lennie.
(2) A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyvet és mellékleteit, továbbá a zárt ülésen hozott döntéseket a Polgármesteri Hivatal Titkárságán, valamint Városi Könyvtárban az állampolgárok számára hozzáférhetővé, az önkormányzat honlapján pedig közzé kell tenni.
(3) A jegyzőkönyv elkészültetét követő 8 napon belül a határozat-kivonatokat meg kell küldeni a végrehajtásért felelős személynek és annak, akire nézve a határozat kötelezettséget, vagy jogosultságot állapít meg, valamint a határozattal érintett más személynek vagy szervn3ek. Nem kell határozat-kivonatot küldeni az ügyfél számára a hatósági ügyben hozott olyan döntésről, amelyről alakszerű határozatot kap.
12. A közmeghallgatás
16. §
(1) A képviselő-testület munkatervében előre meghatározza a közmeghallgatás időpontját.
(2) A közmeghallgatás képviselő-testületi ülés, melynek összehívására és levezetésére - az e paragrafusban meghatározott eltérésekkel - az e rendeletben meghatározott szabályokat kell alkalmazni.
(3) A közmeghallgatáson megjelentek egyenként legfeljebb 5 percben szólalhatnak fel.
(4) A közmeghallgatás helyéről és időpontjáról a lakosságot legalább 15 nappal korábban értesíteni kell a helyi újságban és az önkormányzat honlapján közzétett, továbbá a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, valamint a körzeti hirdetőtáblákon kifüggesztett meghívóval.
13. Lakossági fórum
17. §
(1) A Képviselő-testület a lakosság és az önkormányzat illetékességi területén működő társadalmi és egyéb szervezetek közvetlen tájékoztatása, valamint a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonása érdekében évente legalább egyszer lakossági fórumot tart.
(2) A lakossági fórum helyéről és időpontjáról a lakosságot legalább 15 nappal korábban értesíteni kell a helyi újságban és az önkormányzat honlapján közzétett, továbbá a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, valamint a körzeti hirdetőtáblákon kifüggesztett meghívóval
(3) A polgármester feladata a lakossági fórum összehívása és levezetése
14. Polgármester, alpolgármester, jegyző
18. §
A polgármester általános feladata
- a település fejlődésének elősegítése,
- a helyi közszolgáltatásokról való gondoskodás,
- az önkormányzat vagyonának megőrzése és gyarapítása,
- az önkormányzat gazdálkodásának menedzselése,
- a demokratikus helyi hatalomgyakorlás megvalósítása és segítése, a közakarat érvényesítésének biztosítása,
- a nyilvánosság megteremtése, helyi fórumok megrendezése,
- a lakosság önszerveződő közösségeinek támogatása, a hatékony együttműködési formák kialakítása, a képviselő-testület működési feltételeinek a megteremtése, munkájának a megszervezése,
- az önkormányzati képviselők és a bizottsági elnökök munkájának segítése,
- a képviselő-testület döntéseinek előkészítése, a döntések végrehajtásának a megszervezése és ellenőrzése,
- az önkormányzati intézmények működésének ellenőrzése, segítése,
- a képviselő-testület tájékoztatása a tárgyalásairól és azok eredményéről,
- beszámolás a Képviselő-testületnek a két ülés között végzett munkáról,
- rendszeres kapcsolattartás az önkormányzati intézmények vezetőivel,
- kapcsolattartás az egyházak helyi képviselőivel,
- kapcsolattartás a több személyt foglalkoztató gazdálkodó szervezetekkel.
19. §
(1) A polgármester tisztségének megszűnése esetén, a tisztség megszűnését követően nyolc munkanapon belül írásba foglaltan átadja munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek, alpolgármester hiányában pedig a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnökének.
(2) A képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére két alpolgármestert választ. A helyettesítés rendjét a polgármester szabályozza.
(3) Az alpolgármesterek tisztségüket társadalmi megbízatásban látják el.
20. §
(1) A jegyző vagy megbízottja köteles a képviselő-testület és bizottsága ülésén részt venni, ott a szükséges tájékoztatást megadni és jelezni, ha döntésüknél vagy működésüknél törvénysértést észlel.
(2) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén - legfeljebb hat hónap időtartamra - a jegyzői feladatokat a polgármesteri hivatal hatósági irodájának vezetője látja el. E bekezdés alkalmazásában tartós akadályoztatásnak minősül a 15 munkanapot meghaladó folyamatos távollét.
15. A képviselő-testület bizottságai
21. §
- A Képviselő-testület az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:
- Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság,
- Szociális és Egészségügyi Bizottság.
- A bizottságok létszáma 3 fő.
- Az egyes bizottságok feladat- és hatásköreit a 4. melléklet tartalmazza.
- A bizottság a képviselő-testület feladat-és hatáskörébe tartozó téma előkészítésekor állásfoglalást, véleményt alakít ki, melyet a képviselő-testület ülésén a napirend tárgyalásakor a bizottság elnöke ismertet.
- Az 5. melléklet tartalmazza azoknak az ügyeknek a jegyzékét, amelyeket a bizottságok nyújthatnak be a Képviselő-testületnek, és amelyeket a bizottságok nyújthatnak be a Képviselő-testületnek.
22. §
A Képviselő-testület ideiglenes bizottságot hozhat létre meghatározott időre vagy egy feladat elvégzésére. A feladat elvégzésével az ideiglenes bizottság megbízatása megszűnik. Az ideiglenes bizottságra az állandó bizottságra vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
23. §
- Ahol önkormányzati rendelet
- Ügyrendi és Etikai Bizottságot,
- Pénzügyi Bizottságot,
- Pénzügyi, Településfejlesztési, Környezetvédelmi és Idegenforgalmi Bizottságot,
- pénzügyi bizottságit
említ, azon Pénzügyi és Ügyrendi Bizottságot kell érteni.
- Ahol önkormányzati rendelet - a (3) bekezdésben meghatározott kivétellel -
- Ügyrendi, Oktatási, Művelődési és Sport Bizottságot,
- Oktatási, Művelődési és Sport Bizottságot,
- Szociális, Egészségügyi és Ifjúságvédelmi Bizottságot
említ, azon Szociális és Egészségügyi Bizottságot kell érteni.
- Ahol az önkormányzat által alapított elismerő címről, kitüntetésekről szóló 3/2001.(II.01.) KT.sz. rendelet Ügyrendi-, Oktatási-, Művelődési és Sport Bizottságot említ, ott Pénzügyi és Ügyrendi Bizottságot kell érteni.
16. A bizottságok működése
24. §
(1) A bizottságok működésére - törvényben és e rendeletben meghatározott kivételekkel- a képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
(2) A bizottság szükség szerint, de évente legalább 11 ülést tart.
(3) A bizottság ülését az elnök – akadályoztatása esetén az általa megbízott bizottsági tag - hívja össze és vezeti.
(4) A bizottság ülésére állandó meghívott a polgármester, az alpolgármester és a jegyző .
(5) Több bizottság feladatkörét érintő ügy napirendre tűzéséről a bizottságok elnökei kötelesek egymást tájékoztatni és lehetőség szerint egymás ülésén a képviseletet biztosítani.
(6) A bizottságok elnökei megállapodhatnak adott téma együttes ülés keretében történő megtárgyalásáról. Ebben az esetben az ülést a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti, akadályoztatása esetén a Szociális és Egészségügyi Bizottság elnöke jár el.
(7) Az együttes ülésen résztvevő bizottságok határozataikat külön szavazással hozzák meg.
17. A költségvetési koncepció és a költségvetési rendelet véleményezése
25. §
(1) A polgármester a jegyző által elkészített költségvetési koncepció tervezetét véleményezésre a valamennyi bizottság elé beterjeszti.
(2) A bizottságok a koncepció tervezetéről kialakított véleményüket határozatba foglalják.
(3) A polgármester a bizottságok véleményével együtt terjeszti s képviselő-testület elé a koncepció tervezetét.
26. §
(1) A polgármester a jegyző által elkészített költségvetési rendelet-tervezetet véleményezésre valamennyi bizottság elé beterjeszti.
(2) A bizottságok a rendele-ttervezetről kialakított véleményüket határozatba foglalják.
(3) A polgármester a bizottságok véleményével együtt terjeszti s képviselő-testület elé a költségvetési rendelet-tervezetet.
18. Vagyonnyilatkozat
27. §
(1) A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság látja el a vagyonnyilatkozatok vizsgálatával, nyilvántartásával, kezelésével és őrzésével kapcsolatos feladatokat.
(2) A vagyonnyilatkozatokra vonatkozó egyes szabályokat a 6.melléklet határozza meg.
19. Az önkormányzat kapcsolata a helyi nemzetiségi önkormányzattal
28. §
A Képviselő-testület a Tiszacsege Roma Nemzetiségi Önkormányzat működéséhez szükséges feltételeket a 7. mellékletben meghatározottak szerint biztosítja.
20. A képviselők tiszteletdíja
29. §
(1) A képviselőt havi 30.000 Ft tiszteletdíj illeti meg alapdíjként ( a továbbiakban: alapdíj).
(2) A bizottság elnökét az alapdíjon felül havi 15.000 tiszteletdíj illeti meg.
(3) A bizottság képviselő tagját az alapdíjon felül és a bizottság nem képviselő tagját havi 7.000 Ft illeti meg.
(4) A tiszteletdíjak kifizetésére utólag, minden hónap 10-ig kerül sor.
30. §
(1) A Képviselő-testület a tiszteletdíj csökkentéséről a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság javaslata alapján dönt.
(2) Bármelyik képviselő kezdeményezésére köteles a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság megvizsgálni a képviselő kötelezettségszegését és annak eredményéről a képviselő-testületet tájékoztatni.
31. §
A polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló 1994. évi LXIV. törvény 17. § (2) bekezdése alkalmazása szempontjából a képviselő kötelezettségének tekintendő
- a részvétel a képviselő-testület és a bizottság (melynek tagja) ülésein;
- a részvétel a lakossági fórumokon;
- előzetes bejelentés a polgármesternek, bizottság esetén a bizottság elnökének, ha az a)- b) pontokban meghatározott üléseken való részvételben akadályoztatva van;
- a képviselő-testület és a bizottságok ülésein a tanácskozásra vonatkozó, e rendeletben meghatározott szabályok betartása;
- a képviselő-testület és a bizottságok ülésein tartózkodás a másokat becsmérlő kijelentésektől;
- a tudomására jutott állami, szolgálati, illetőleg magán- és üzleti titkok megőrzése, valamint annak akár a maga, akár a más javára, vagy kárára történő felhasználásától való tartózkodás;
- a hozzá intézett lakossági észrevételek és kérdések eljuttatása a hatáskörrel rendelkező önkormányzati szervhez vagy személyhez;
- a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség
21. Záró rendelkezések
32. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a Tiszacsege Város Önkormányzata Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2013.(II. 13.) önkormányzati rendelet.