Homorúd Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2013. (VI. 27.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2023. 01. 27

Homorúd Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2013. (VI. 27.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról

2023.01.27.

BEVEZETŐ RÉSZ

1. §1 Homorúd Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva megalkotja az alábbi Szervezeti és Működési Szabályzatát (a továbbiakban: SZMSZ).

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése

2. § (1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Homorúd Községi Önkormányzat (a továbbiakban: önkormányzat).

(2) Székhelye: 7716 Homorúd, Hársfa tér 9.

(3) Az önkormányzat működési területe: Homorúd község közigazgatási területe.

(4)

a)2

b)3 Az önkormányzat hivatalos honlapja: https://homorud.asp.lgov.hu/

c) Az önkormányzat bélyegzője: kör alakú, középen Magyarország címere, a kör szélén „Homorúd Községi Önkormányzat Képviselőtestülete” körbefutó felirattal.

(5) A Képviselő-testületet a polgármester képviseli, de meghatározott ügyekben, vagy esetenként erre írásban más személyt is felhatalmazhat.

(6)4 A képviselő-testület hivatali szervezetének elnevezése: Lánycsóki Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: közös önkormányzati hivatal), székhelye: 7759 Lánycsók, Kossuth u. 3. Kirendeltsége: Lánycsóki Közös Önkormányzati Hivatal Homorúdi Kirendeltsége 7716 Homorúd, Hársfa tér 9.

(7) A közös önkormányzati hivatal működésére külön Szervezeti és Működési Szabályzat vonatkozik.

(8) Az önkormányzati jelképekről és a névhasználatról szóló rendelkezéseket a Képviselő-testület külön rendeletben szabályozza.

2. A község ünnepei és jelentősebb évfordulói

3. § A polgármester gondoskodik arról, hogy a település lakossága a nemzeti ünnepeket méltó módon megünnepelhesse.

II. Fejezet

Az önkormányzás általános szabályai

4. Az önkormányzati jogok

5. § (1) (Mötv. 4. §)

III. Fejezet

Az önkormányzat feladata, hatásköre

6. § (1)5

(2) Az önkormányzat feladatait a képviselő-testület és szervei látják el.

(3)6 A Képviselő-testület egyes hatáskörei gyakorlását helyi rendeletben átruházhatja bizottságára, a polgármesterre, a jegyzőre vagy társulásra. A Képviselő-testület által átruházott hatásköröket a rendelet 4. melléklete tartalmazza.

(4) Az egyes hatáskörök átruházásáról, illetve annak visszavonásáról bármely képviselő indítványára a képviselő-testület dönt.

IV. Fejezet

A képviselő-testület működése

7. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma a polgármesterrel együtt 5 fő.

(2) A Képviselő-testület határozatait egyszerű többséggel, vagy minősített többséggel hozza meg. Az egyszerű többséghez a jelen lévő képviselők fele + 1 szavazat szükséges, a minősített többséghez 3 képviselő egybehangzó szavazata szükséges.

5. Alakuló ülés

6. A képviselő-testület munkaprogramja

9. § (1)7 A képviselő-testület tevékenységét megbízatásának időtartamára szóló program alapján végzi.

(2) A polgármester által előterjesztett munkaprogram az önkormányzat által ellátott közszolgáltatások, valamint stratégiai célkitűzések szervezésének főbb céljait és irányát, valamint a vele összefüggésben jelentkező legfontosabb teendőket rögzíti és ütemezi.

7. A munkaterv

10. § (1) A testületi ülés működésének alapja a program végrehajtását célzó munkaterv. Ezért a képviselő-testület előre tervezhető feladatainak megszervezése érdekében éves munkatervet fogad el minősített többséggel január 31-ig.

(2) A munkatervnek tartalmaznia kell:

a) a testületi ülések tervezett időpontját

b) a napirend tárgyát, előterjesztőjét,

c) azoknak a bizottságoknak a megjelölését, amelyek az előterjesztést előzetesen tárgyalják,

d) a közmeghallgatás tervezett időpontját, napirendjét.

(3) A munkaterv összeállításához a polgármester javaslatot kér:

a) a települési képviselőktől,

b) a képviselő-testület bizottságától.

(4) A munkaterv-tervezetet a jegyző állítja össze, és a polgármester terjeszti elfogadásra a képviselő-testület elé.

(5)8

8. A képviselő-testület ülése

11. § (1) A Képviselő-testület szükség szerint, az éves munkaterve, illetve azon kívül felmerülő feladataitól függően ülésezik, de évente legalább hat ülést tart.

(2)9

(3) Az ülésszünetekben - halaszthatatlan ügyekben - a polgármester jár el. (Ide nem értve a kizárólagos hatáskörökben végezhető ügyeket.)

9. A képviselő-testület ülésének összehívása

12. § (1) A képviselő-testület elnöke a polgármester. A polgármester összehívja és vezeti a képviselő-testület ülését. A polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze és vezeti az ülést; a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet a legidősebb képviselő hívja össze és vezeti az ülést. Munkájukat tanácskozási joggal a jegyző segíti.

(2) A testületi ülést a polgármester nyitja meg, megállapítja a jelenlévő képviselők számát, a határozatképességet. Az ülés időtartama alatt mindkettőt folyamatosan ellenőrzi.

(3) Az ülést össze kell hívni: Mötv. 44. §.

(4) Az ülés meghívóját olyan időpontban kell megküldeni, hogy az érintettek azt az ülés előtt legalább öt nappal megkapják.

(5)10 A polgármester rendkívüli testületi ülést

a) köteles összehívni az Mötv. 44. § szerinti esetekben és módon,

b) jogosult összehívni halasztást nem tűrő esetben,

(5a)11 A rendkívüli ülés az ülés előtt 48 órával is összehívható, erre bármilyen értesítési mód igénybe vehető (telefon, e-mail, papír alapú meghívó), a sürgősség okát azonban mindenképpen közölni kell.

(6)12 A megválasztott képviselők többségének egyetértésével előzetes bizottsági tárgyalás nélkül is dönthet a napirendekről a képviselő-testület, kivéve azokról, amelyeket központi jogszabály kifejezetten bizottsági hatáskörbe utal.

(7)13 A képviselő-testület ülésének időpontjáról és napirendjéről a nyilvánosságot a meghívónak az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztésével értesíteni kell.

(8) A nyilvános képviselő-testületi ülésre tanácskozási joggal meghívottak:

a)14 a jegyző, a közös önkormányzati hivatal napirendben érintett munkatársai,

b) a napirenddel érintett, és a polgármester által felkért szakértők,

c) a napirend által érintett személyek, intézmények, szervezetek vezetői és ,akinek meghívását jogszabály kötelezően előírja.

(9) A nyilvános képviselő-testületi ülésre egyéb részvételi joggal meghívottak: akinek jelenlétét a polgármester indokoltnak tartja

10. A képviselő-testület ülésének nyilvánossága

13. § (1) A képviselő-testület ülése nyilvános. A nyilvános testületi ülésen a hallgatóság a kijelölt ülőhelyeken foglalhat helyet, és köteles tartózkodni a véleménynyilvánítás bármely formájától.

(2) Amennyiben a hallgatóság az ülést zavarja, a polgármester a rendzavarót, vagy ha annak személye nem állapítható meg, a teljes hallgatóságot az ülésről kiutasíthatja.

11. Zárt ülés

14. § (1) A képviselő-testület zárt ülést tart:

b) zárt ülést rendelhet el, amennyiben az önkormányzat, gazdasági társasága, egyéb egyéni vagy társas vállalkozás tevékenységéhez kapcsolódó tény, információ, megoldás, vagy adat nyilvánosságra hozatala az érintett pénzügyi, gazdasági, vagy piaci érdekét sértené vagy veszélyeztetné.

12. Napirend, előterjesztések

15. § (1)15 Az ülésen a polgármester ismerteti az ülés napirendjének tervezetét, a napirend elfogadásáról a képviselő-testület dönt. A napirenden nem szereplő javaslatok megtárgyalásához a megválasztott képviselők többségének egyetértése szükséges.

(2) A testületi ülés tárgyalási anyagaiként – általában – írásos előterjesztések szolgálnak. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.

(3) Kötelezően írásos előterjesztés készül az alábbi ügyekben:

a) önkormányzati rendeletalkotás,

b) az önkormányzat szervezeti és működési rendjének kialakítása, megváltoztatása,

c) helyi népszavazás kiírása,

d) helyi önkormányzati jelképek meghatározása,

e) költségvetés meghatározása és végrehajtásáról való beszámoló,

f) társulások, ill. társaságok létrehozása (csatlakozás, kilépés és szerződésmódosítás),

g) intézményalapítás, megszüntetés, átszervezés,

h) közfeladat önkéntes felvállalása, illetve megszüntetése,

i) a képviselő-testület kötelezettség vállalásával járó ügyekben.

(4) Az – előadójának és készítőjének nevét minden esetben tartalmazó – írásbeli tárgyalási anyag lehet

a) rendeleti vagy határozati javaslatot tartalmazó előterjesztés, vagy

b) rendeleti vagy határozati javaslatot nem tartalmazó tájékoztató, illetve beszámoló.

(5) Az előterjesztésben – a döntés szempontjából irreleváns részletkérdések mellőzésével – be kell mutatni a megalapozott döntéshez szükséges információkat. Rendelet-tervezetet is tartalmazó előterjesztés esetén: a döntési hatáskör jogalapját, a javasolt intézkedés indokait, lényegét, főbb tartalmi jellemzőit: költségkihatását a költséghely megnevezésével, valamint a döntés várható társadalmi, gazdasági, igazgatási és egyéb hatásait. Az előterjesztésnek konkrétan megfogalmazott, a többféle értelmezés lehetőségét kizáró és végrehajtás szempontjából ellenőrizhető (rendeleti vagy határozati) javaslatot kell tartalmaznia. Azokat a vitás kérdéseket, amelyekben nem alakul ki egyetértés, az előterjesztésben döntéshozatalra alkalmas módon be kell mutatni. Ha a megalapozott állásfoglalás ezt szükségessé teszi, két vagy több azonos részletességgel kidolgozott változatot kell ismertetni.

(6) A tájékoztató, illetve a beszámoló célja döntést nem igénylő ügyben a képviselő-testület informálása.

(7) Előterjesztést nyújthat be

a) a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, az aljegyző;

b) az a) pont alattiak által kijelölt köztisztviselő;

c) a bizottság elnöke;

d) a képviselő;

e) az intézményvezető;

f) a többségi önkormányzati tulajdonban levő gazdasági társaság ügyvezetője.

(8)16 Az előterjesztést minden esetben az ülést összehívó polgármesterhez írásban kell benyújtani, az ülést megelőzően legalább 5 nappal korábban.

(9)17

14. A vita, szavazás

16. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön vitát nyit, melynek során:

a) Az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet.

b) A kiegészítést a bizottság véleményének ismertetése követi.

c) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, melyre az előterjesztő köteles rövid választ adni.

(2) Az előterjesztés tárgyával kapcsolatos vélemények kifejtésére a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A felszólalás időtartama napirendi pontonként egy-egy alkalommal legfeljebb 5 perc. Ugyanazon napirend keretében az ismételt felszólalás időtartama a 3 percet nem haladhatja meg. A polgármester, mint az ülés vezetője bármikor bekapcsolódhat a vitába, az időkeret túllépése miatt megvonhatja a szót a felszólalótól.

(3) A vita lezárásáig a hozzászólások időtartamának további korlátozására, illetve a vita lezárására – feltéve, hogy minden az adott napirendhez hozzászólni kívánó képviselő a (2) bekezdésben írt hozzászólási jogával élt – a testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határoz.

(4)18 A napirend tárgyalása során bármely tanácskozási joggal rendelkező személy maximum 3 perc időtartamú ügyrendi felszólalással élhet. A szót az ülést vezető polgármester adja meg. Ügyrendi felszólalás lehet:

a) a napirendi pont levételére tett javaslat,

b) a napirendi pontok tárgyalásának sorrendjére tett javaslat,

c) a napirendi pont elnapolására tett javaslat,

d) az ülés zárt jellegére tett javaslat,

e) a szavazás módjára és menetére vonatkozó javaslat,

f) a jelen rendeletben foglalt szabályok megsértése miatt tett javaslat,

g) a képviselő kizárására tett indítvány,

h) a vita lezárására tett indítvány.

(5) A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

17. § (1) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület - az eredetitől legtávolabb eső indítványok sorrendjében –, majd az eredeti határozati javaslatról.

(2) A javaslat elfogadásához a jelenlévő települési képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges. A képviselő-testület döntéshozatalából kizárható az, akit vagy akinek a hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A települési képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettségét. A kizárásról az érintett települési képviselő kezdeményezésére vagy bármely települési képviselő javaslatára a képviselő-testület dönt. A kizárt települési képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell tekinteni.

(3) Amennyiben a képviselő testületi tag elmulasztja a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét megtenni, a képviselő-testület jogosult az így meghozott döntést hatályon kívül helyezni és újratárgyalni.

(4) Szavazategyenlőség esetén a polgármester szünetet rendel el, majd a vitát tovább kell folytatni, s ha ez sem vezet eredményre, az előterjesztést az előkészítőnek ismételt mérlegelésre vissza kell adni. Az így újra átgondolt előterjesztést két hónapon belül ismételten meg kell tárgyalni.

(5) A minősített többséghez a megválasztott települési képviselők több mint felének igen szavazata szükséges.

Minősített többség szükséges (Mötv. 50. §):
a) zárt ülés elrendeléséhez;
b) a képviselő-testület megbízatásának lejárta előtti feloszlatásához;
c) a polgármester elleni kereset benyújtásához;
d) helyi népszavazás kiírásához;
e) a képviselő döntéshozatalból való kizárásához;
f) a munkaterv elfogadásához.

18. § (1) A testület a megválasztott képviselők több mint felének jelenléte esetén határozatképes. Ha testületi ülést határozatképtelenség miatt el kell napolni, úgy azt a polgármester nyolc napon belüli időpontban újból köteles összehívni. Az így megismételt testületi ülés összehívására megváltozott napirenddel is sor kerülhet.

(2)19 A szavazás kézfeltartással történik. Szavazás közben beszédet tartani és a szavazást indokolni tilos. A szavazás eredményét a jegyző közreműködésével kell megállapítani. A polgármester elrendelhet ellenpróbát is.

(3) Név szerinti szavazást bármely képviselő indítványozhat.

(4) Név szerinti szavazást el kell rendelni, ha azt:

a) a törvény írja elő,

b)20 a jelenlévő képviselők egynegyede indítványozza.

(5)21 A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző felolvassa a tagok nevét, s a jelenlévő tagok pedig a nevük felolvasása után igennel vagy nemmel szavaznak. A név szerinti szavazáskor mindig szó szerinti jegyzőkönyv készül.

(6) A képviselő-testület a döntéseit általában nyílt szavazással hozza. Titkos szavazást tarthat mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, illetve zárt ülést tarthat. A titkos szavazás elrendeléséhez egyszerű többségi szavazat elegendő.

(7) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, urna igénybevételével történik.

(8) A szavazás lebonyolítására a Képviselő-testület a képviselők közül háromtagú – elnökből és két tagból álló – szavazatszámláló bizottságot választ.

(9) A szavazatszámláló bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát és a szavazásról jegyzőkönyvet készít.

(10) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyv tartalmazza:

- a szavazás tárgyát, helyét, napját, kezdetének és befejezésének időpontját;
- a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét;
- a szavazás során tett megállapításait (esetlegesen) hozott határozatait;
- a szavazás eredményét.
(11) 22 A Képviselő-testület által hozott határozatokat a naptári év elejétől kezdődően, folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni.
(12) 23 Zárt ülésen hozott határozatot is nyilvános ülésen kell ismertetni. Kivéve egyes hatósági ügyekben hozott határozatokat, tekintettel a személyes adatok védelmére.

15. A települési képviselő jogállása, kérdés, interpelláció

19. § (1)24 A képviselőt az Mötv.-ben és az SZMSZ-ben rögzített jogok és kötelezettségek illetik meg, illetőleg terhelik. A települési képviselő a település egészéért vállalt felelősséggel képviseli választói érdekeit.

(2)25 A települési képviselő az alakuló ülésen, illetve a megválasztását követő ülésen esküt tesz.

(3) A képviselő - tevékenysége során - hivatalos személyként jár el.

(4)26 A települési képviselő főbb jogait és kötelezettségeit a Mötv. 28.-39. §-ai tartalmazzák.

(5)27 A települési képviselő, valamint a bizottság nem képviselő tagja köteles megőrizni a tudomására jutott állami és szolgálati titkot.

19/A. §28 (1)29 A képviselő-testület a képviselő külön rendelettel megállapított tiszteletdíját az adott hónapra megvonja, ha a képviselő a testületi ülésen nem vett részt, kivéve ha előzetesen elfogadható indokkal kimentette magát vagy utólag igazolta távolmaradását. Ismételt kötelezettségszegés esetén a megvonás újra megállapításra kerül.

(2) Amennyiben az önkormányzati képviselő önkormányzati feladat ellátása miatt nem tud részt venni az ülésen, úgy kell tekinteni, mintha az ülésen részt vett volna.

(3) Előzetes kimentésnek és utólagos igazolásnak egy naptári évben 2 alkalommal van helye.

(4) Az előzetes kimentést a testületi ülés előtt a polgármesternek kell bejelenteni. Az utólagos igazolást a testületi ülést követő 8 napon belül kell a polgármesternek megküldeni. A határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. Az utólagos igazolás elfogadása kérdésében vita esetén a Pénzügyi és Ellenőrzési Bizottság a legközelebbi ülésén dönt.

(5) Az előzetes kimentés írásban, szóban és telefonon jelenthető be. Az igazolási kérelmet írásban kell előterjeszteni. Az igazolási kérelemben elő kell adni a mulasztás okát és azokat a körülményeket, amelyek a mulasztás vétlenségét valószínűvé teszik. Az igazolás elfogadását a polgármester az írásos igazolási kérelemre jegyzett jelzéssel („elfogadom”) és aláírással igazolja. Az igazolási kérelmet a pénzügyi-számviteli ügyintézőnek kell továbbítani.

(6)30 Előzetes kimentés és utólagos elfogadott igazolás esetén a képviselő a tiszteletdíj 100%-ára jogosult. A harmadik, vagy további előzetes kimentés, illetve utólagos elfogadott igazolás esetén a képviselő nem jogosult tiszteletdíjra az adott hónapra.

(7) A tiszteletdíj csökkentését arányosan kell megállapítani, ha a képviselő egy hónapban több testületi ülésre kapott meghívót.

20. § (1) Kérdés: az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű képviselői felvetés vagy tudakozás.

(2) A kérdésre a képviselő-testület ülésén vagy legkésőbb a következő ülésen köteles választ adni a megkérdezett.

(3) A képviselő a képviselő-testület ülésén a napirendek lezárása után a

a) polgármestertől

b) alpolgármestertől

c) bizottság elnökétől

d) jegyzőtől

önkormányzati ügyben felvilágosítást kérhet (interpellálhat), maximum 3 perc időtartamban, amelyre az ülésen vagy legkésőbb a soron következő képviselő-testületi ülés előterjesztéseivel együtt írásban, valamennyi képviselőnek eljuttatott érdemi választ kell adni. Az interpelláció tárgyának szoros kapcsolatban kell állni az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladataival, illetőleg valamely szervezet (intézmény) hatáskörébe kell tartoznia. Az interpelláció csak konkrét kérdés megválaszolására irányulhat.

16. A tanácskozás rendjének fenntartása

21. § (1) A képviselő-testület ülése zavartalan lefolytatásának biztosítása az ülést vezető polgármester feladata, ennek érdekében az ülést vezető polgármester – illetve az ülést vezető alpolgármester javaslatára – a képviselő-testület az e §-ban meghatározott intézkedéseket alkalmazhatja.

(2) Azt a felszólalót, aki felszólalása során nyilvánvalóan indokolatlanul eltér a tárgytól, vagy ugyanabban a vitában feleslegesen saját vagy más beszédét ismétli, az ülést vezető polgármester felszólítja, hogy térjen a tárgyra, egyidejűleg figyelmezteti az eredménytelen felszólítás következményeire.

(3) Az ülést vezető polgármester megvonhatja a szót attól a képviselőtől, aki felszólalása során a második felszólítás ellenére is folytatja az (2) bekezdésben meghatározott magatartást.

(4)31 Az ülést vezető polgármester - a szómegvonás okának közlésével - megvonhatja a szót attól a felszólalótól, aki felszólalása során kitöltötte az időkeretét.

(5) Azt a felszólalót, aki felszólalása során a Képviselő-testület tekintélyét vagy valamely személyt, csoportot sértő vagy illetlen kifejezést használ, az ülést vezető polgármester rendreutasítja, egyidejűleg figyelmezteti a sértő vagy illetlen kifejezés ismételt használatának következményeire.

(6) Az ülést vezető polgármester megvonja a szót attól a felszólalótól, aki a rendreutasítást követően ismételten sértő vagy illetlen kifejezést használ.

(7) Ha a képviselő felszólalása során a képviselő-testület tekintélyét vagy valamely személyt, csoportot – így különösen valamely nemzeti, etnikai, faji vagy vallási közösséget – sértő kifejezést használ, vagy az általa használt sértő kifejezés rendzavaráshoz vezet, az ülést vezető polgármester, vagy bármely képviselő javasolhatja a képviselő-testületnek a képviselővel szemben rendbírság kiszabását. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz. A rendbírság összege 5.000 Ft, amelyet a képviselő az ülés napját követő 15 napon belül köteles befizetni a Kirendeltség pénztárába.

(8) Akitől a szót a polgármester megvonta, ugyanazon az ülésnapon, ugyanabban az ügyben nem szólalhat fel újra.

(9) Ha a képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az ülést vezető polgármester az ülést határozott időre felfüggesztheti vagy berekesztheti. Az ülés megszakadása esetén az ülés csak akkor folytatódhat, ha a polgármester újból összehívja azt.

(10) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendreutasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig az érintettet a terem elhagyására kötelezheti. A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.

17. A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve

22. § (1) A testületi ülésről, valamint bizottságainak üléseiről jegyzőkönyv készül (Mötv. 52. § (1)-(2) bekezdése).

(2)32 A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyv egy példányát a község honlapján is közzé kell tenni.

(3) A hitelesített jegyzőkönyv eredeti példányát - mellékleteivel együtt - a Közös Önkormányzati Hivatal Homorúdi Kirendeltsége kezeli. A jegyző a jegyzőkönyveket – a nyilvános és zárt ülés anyagát egymástól elkülönítve – mellékleteivel együtt évente bekötteti. A bekötött jegyzőkönyvek biztonságos tárolásáról, őrzéséről gondoskodni kell. A jegyzőkönyvbe – kivéve a zárt ülésről készülteket – a Homorúdi Kirendeltségen lehet betekinteni, erről a lakosságot tájékoztatni kell.

(4)33 A zárt ülésről készült jegyzőkönyvbe csak az ülésen tanácskozási joggal részt vevők, amennyiben az ülésen részt vett, a tárgyban közvetlenül érdekelt, a jegyző, és a Baranya Vármegyei Kormányhivatal vezetője tekinthet be.

(5) A testületi ülés eredeti példányához mellékelni kell:

- a meghívót,
- az előterjesztéseket,
- a jelenléti ívet,
- a név szerinti szavazásról készült névsort,
- a jegyző jogszabálysértésre vonatkozó észrevételét.
V. Fejezet

AZ ÖNKORÁNYZATI DÖNTÉSEK

18. Önkormányzati határozatok

23. § (1) A képviselő-testület határozatai külön-külön, naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal vannak ellátva. A határozatok megjelölése tartalmazza a sorszámot, elfogadásának évét, hónapját és napját, a felelős személyét, valamint a végrehajtására kitűzött határidőt. A határozatok nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.

(2)34

(3) A lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról a polgármester általában az ülések tárgysorozatának első napirendi pontjaként számol be.

19. Önkormányzati rendeletek

24. § (1) A képviselő-testület a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján – annak végrehajtására – önkormányzati rendeletet alkot.

(2) Rendeletalkotást kezdeményezhet:

- polgármester,
- a képviselők,
- a testület bizottsága,
- a jegyző,
- a település társadalmi, érdek képviseleti és más civil szervezeteinek vezetői,
- önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság vezetője.
(3) A kezdeményezést a polgármesternél kell írásban benyújtani, aki a közös önkormányzati hivatal szakmai véleményének kikérésével dönt a kezdeményezésnek a képviselő-testület elé terjesztéséről.
(4) A rendelet-tervezet szakmai előkészítéséről, megszövegezéséről, és annak törvényességi vizsgálatáról a jegyző gondoskodik.
(5) A rendelet előkészítője a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-ában foglaltak figyelembe vételével előzetes hatásvizsgálat elvégzésével felméri a szabályozás várható következményeit. A hatásvizsgálat során vizsgálni kell a rendelet-tervezet társadalmi, gazdasági hatásait, környezeti és esetleges egészségügyi következményeit. A hatásvizsgálatnak ki kell terjednie a rendelet megalkotásának szükségességére, az alkalmazásához szükséges szervezeti, személyi, pénzügyi és tárgyi feltételeire.
(6) A tervezethez indokolást kell csatolni, amelyben az előterjesztő bemutatja azokat a társadalmi, gazdasági, szakmai okokat, amelyek a jogi szabályozást szükségessé teszik, továbbá ismerteti a várható hatásokat.
(7) 35 A rendelet elfogadását követően, annak hiteles, végleges szövegét a jegyző köteles megszerkeszteni. A jegyző a rendeletet az ülést követő 30 napon belül hirdeti ki. A rendelet kihirdetésének helyben szokásos módja az önkormányzat hirdetőtábláján történő elhelyezése. A kihirdetett rendeletek szövegét az önkormányzat a honlapján is közzéteszi. A rendeleteket el kell helyezni a Közös Önkormányzati Hivatal Homorúdi Kirendeltségén.
(8) 36 Az önkormányzati rendeletet külön-külön naptári év elejétől folyamatos sorszámmal kell ellátni, hatályba lépését konkrét időponttal kell meghatározni.
(9) A jegyző gondoskodik a megalkotott rendelet folyamatos karbantartásáról. A rendeletekről nyilvántartást kell vezetni, melyről a jegyző gondoskodik.
(10) A hatályos önkormányzati rendeleteket szükség szerint, de választási ciklusonként legalább egyszer felül kell vizsgálni. (hatályosulási vizsgálat)
VI. Fejezet

A képviselő-testület szervei

20. A képviselő-testület bizottságai

25. § (1)37 A képviselő-testület bizottsága a három tagból álló Pénzügyi és Ellenőrzési Bizottság.

(2) A bizottság ügyrendjét és feladatait az SZMSZ 3. melléklete tartalmazza.

21. A polgármester

26. § (1)38 A polgármester feladatait főállásban látja el.

(2) A polgármester fő feladatai különösen:

b) utólagos beszámolási kötelezettség mellett a vagyon rendeletben meghatározott keret terhére kötelezettséget vállalhat;

(3) Gyakorolja a munkáltatói jogokat az önkormányzatnál foglalkoztatott közalkalmazottak, az Mt. Alapján foglalkoztatottak és a közfoglalkoztatottak felett.

(4)39

22. Az alpolgármester

27. § (1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére saját tagjai közül egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2)40 Az alpolgármester megbízatása megszűnik ha a képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel megbízását visszavonja.

(3) Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el tisztségét.

(4)41 Az alpolgármesterre, a polgármesterre vonatkozó szabályok megfelelően irányadók.

23. A jegyző

28. § (1)42 A jegyző vezeti a közös önkormányzati hivatalt.

(2) A jegyző gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról. Ebben a körben:

A jegyző főbb feladatai:
a) Mötv. 81. § (3) bekezdésében foglaltak,
b) ellátja az államigazgatási tevékenység egyszerűsítésével, korszerűsítésével összefüggő feladatokat;
c) 43
(3) 44 A jegyzőt távolléte és akadályoztatása esetén az aljegyző helyettesíti. E rendelkezés szempontjából akadályoztatás, ha az érintett személy más hivatali teendőinek ellátása okán nem gyakorolja hatáskörét, távollétnek minősül a munkavégzési kötelezettséggel nem járó időszak.
(4) 45 A jegyző és aljegyző egyidejű távolléte esetén a jegyzőt megfelelő végzettséggel rendelkező igazgatási ügyintéző helyettesíti.

24. Aljegyző

29. §46

25 A közös önkormányzati hivatal

30. §47 (1) A képviselő-testület társulással hivatalt hoz létre Lánycsók, Kisnyárád, Majs és Udvar községek önkormányzataival közösen – Lánycsóki Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel – az önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására.

(2) A közös önkormányzati hivatalnak két állandó kirendeltsége van:

- Lánycsóki Közös Önkormányzati Hivatal Majsi Kirendeltsége és
- Lánycsóki Közös Önkormányzati Hivatal Homorúdi Kirendeltsége.
(3) A közös önkormányzati hivatal belső tagozódására, felépítésére, működésére vonatkozó szabályokat a hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.
VII. Fejezet

Helyi népszavazás, lakossági fórumok

31. §48 A helyi népszavazás szabályait külön rendelet tartalmazza.

26. Lakossági fórumok

32. § (1)49 A képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy esetben, előre meghirdetett közmeghallgatást tart. Az éves közmeghallgatáson a polgármester beszámol a képviselő-testület adott évi tevékenységéről, az önkormányzat terveiről.

(2) A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői közérdekű ügyben a képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterhez vagy a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetőleg közérdekű javaslatokat tehetnek.

(3)50 A közmeghallgatás helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a (2) bekezdésben említetteket az önkormányzat hirdetőtábláján kell tájékoztatni a rendezvény előtt legalább 5 nappal.

(4) A közmeghallgatást a polgármester vezeti.

(5) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok. A jegyzőkönyv összeállításáról a jegyző gondoskodik.

(6)51 A közmeghallgatásra egyéb vonatkozásban (határozatképesség, ülés rendjének fenntartása stb.) a képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat alkalmazni kell.

(7)52 Az éves közmeghallgatáson kívül is sor kerülhet lakossági fórum megszervezése jogszabályban meghatározott esetekben, illetve a képviselő-testület döntése szerint egyéb esetekben, úgy mint a lakosság széles körét érintő, új szabályozás bevezetését megelőzően.

(8)53 Lakossági fórum megtartását kezdeményezheti

a) a polgármester,

b) a képviselők egynegyede,

c) bizottság,

d) helyi önszerveződő közösségek.

(9)54 A lakossági fórum meghirdetésére, levezetésére egyebekben a közmeghallgatásra vonatkozó szabályok érvényesek.

VIII. Fejezet

Az önkormányzat gazdasági alapjai

27. A gazdasági program

33. § (1) A gazdasági program a képviselő-testület megbízatásának időtartamára, vagy az azt meghaladó időszakra szól. A gazdasági program meghatározza az önkormányzat mindazon célkitűzéseit, feladatait, figyelembe véve a költségvetési lehetőségeit, a helyi társadalmi, környezeti és gazdasági adottságokat, melyek az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatainak megvalósítását szolgálják. A gazdasági program tartalmazza különösen a fejlesztési elképzeléseket, a településfejlesztési, községüzemeltetési, adópolitika célkitűzéseit, a közszolgáltatások biztosítására, színvonalának javítására vonatkozó elképzeléseket.

(2) A gazdasági programot a képviselő-testület az alakuló ülést követő 6 hónapon belül fogadja el. Ha a meglévő gazdasági program az előző ciklusidőn túlnyúló, azt az újonnan megválasztott képviselő-testület az alakuló ülését követő 6 hónapon belül köteles felülvizsgálni, és legalább a ciklusidő végéig kiegészíteni, vagy módosítani.

28. Az önkormányzat költségvetése

34. § (1) A jegyző által készített költségvetési koncepciót a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé. A koncepció tervezetét Magyarország Kormánya által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelvek, az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatainak elemzése alapján a tervezett bevételek és kiadások figyelembe vételével kell összeállítani.

(2)55 A második alkalommal a képviselő-testület a költségvetési rendelet tervezetet tárgyalja meg. A költségvetési rendelet-tervezetet a polgármester az államháztartásról szóló törvényben meghatározott határidőn belül terjeszti a képviselő-testület elé.

(3)56

(4)57

29. Az önkormányzat vagyona

35. § Az önkormányzat vagyonát, a vagyonnal való rendelkezés szabályait külön önkormányzati rendelet állapítja meg.

30. A gazdálkodás ellenőrzése

36. § (1) Az önkormányzat gazdálkodását az Állami Számvevőszék ellenőrzi.

(2) Az önkormányzat pénzügyi ellenőrzését az önkormányzat látja el. A helyi Önkormányzat pénzügyi ellenőrzését előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés, munkafolyamatba épített, és belső ellenőrzés útján látja el.

IX. Fejezet

Záró rendelkezések

37. § (1) E rendelet 2013. július 1. napján lép hatályba.

(2) A jelen SZMSZ hatálybalépésével egyidejűleg az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló – módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt – 8/2007. (IV.25.) ör. számú rendelet hatályát veszti.

(3) Hatályát veszti az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 8/2007. (IV.25.) ör. módosításáról szóló 11/2007. (V.30.), 12/2007. (VI.20.), 4/2008. (II.16.), 11/2008. (X.29.) és 10/2010. (XI.24.) önkormányzati rendeletek.

1. melléklet a 6/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelethez58

2. melléklet a 6/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelethez59

3. melléklet a 6/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelethez

A képviselő-testület az SZMSZ-ben foglaltak szerint a meghatározott önkormányzati feladatok ellátására, a polgármester javaslatára, állandó bizottságot hoz létre Pénzügyi és Ellenőrzési Bizottság néven.

I. A bizottság főbb feladatai

1. A község pénzügyi, településfejlesztési és környezetvédelmi, kulturális és oktatási, egészségügyi és szociális, ifjúsági és sport, gazdasági feladatainak ellátásához szükséges koncepciójának kialakításában való részvétel. A részvétel a képviselő-testület által átruházott hatáskörben érdemi döntés meghozatalával, a hozott határozat végrehajtása ellenőrzésével történik.

2. A testületi előterjesztések előkészítése, benyújtása.

3. Az önkormányzat rendelet-tervezetének előzetes véleményezése.

4. A rendszeres kapcsolattartás a bizottság elnöke útján a tisztségviselőkkel.

5. Javaslat készítése a képviselő-testület munkatervéhez, végrehajtás figyelemmel kísérése.

6. Vagyonnyilatkozatok benyújtásával, és vagyonnyilatkozat vizsgálatára irányuló feladatok ellátása.

7. Összeférhetetlenséggel kapcsolatos eljárások lefolytatása.

II. A bizottság döntési jogköre

1. A képviselő-testület a VII. fejezetben foglaltakon kívül is külön határozattal döntés hatáskörökkel ruházhatja fel a bizottságot.

2. A bizottság átruházott hatáskörben hozott döntéseit, a kapcsolatos feladatokat a Homorúdi Kirendeltség készíti elő.

3. Az átruházott hatáskörben hozott bizottsági döntésekről a Kirendeltség nyilvántartást vezet.

III. A bizottságok működése

1. A bizottság szükség szerint üléseznek. Az ülések időpontjáról, napirendjéről a Kirendeltség ad tájékoztatást.

2. A napirendeket is tartalmazó bizottsági meghívót és előterjesztéseket a bizottság elnöke a bizottság ülését megelőzően eljuttatja a bizottsági tagok részére. (a meghívás szükség esetén szóban is történhet).

3. A bizottsági ülésekről jegyzőkönyvet kell készíteni.

4. A hozott határozatokat megfelelő sorszámmal kell ellátni, és nyilvántartásáról gondoskodni kell. A határozatokat a végrehajtásért felelősek részére meg kell küldeni.

5. A bizottságok átadott önkormányzati hatáskörben hozott érdemi döntéseket tartalmazó határozataikat törvényességi véleményezésre a jegyzőhöz nyújtják be. Amennyiben a jegyző törvénysértést észlel, úgy azt jelzi a bizottság elnökének.

6. A bizottság átruházott döntéseiről írásban a következő önkormányzati ülésen tájékoztatja a képviselőket.

7. A bizottság működésével kapcsolatos adminisztratív teendőket a Kirendeltség látja el.

8. A bizottság az Mötv., az önkormányzat SZMSZ-e, saját ügyrendje alapján működik.

9. A bizottság ülését az elnök - akadályoztatása esetén a bizottság tagjai közül a bizottság elnöke által arra felkért bizottsági tag - hívja össze.

10. Sürgős esetekben a bizottság elnöke 24 órával előbb telefonon is összehívhat rendkívüli ülést.

11. A bizottság ülését 3 napon belül össze kell hívni

a) a képviselő-testület határozatára,

b) a polgármester indítványára,

c) a bizottság tagjai több, mint felének írásban, az elnökhöz benyújtott indítványára.

12. A bizottság ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni a polgármestert, az alpolgármestert, a jegyzőt.

13. A bizottság ülésén tanácskozási joggal a képviselő-testületi tagok részt vehetnek.

IV. A bizottsági ülések rendje

1. A bizottság ülése nyilvános. A nyilvánosság biztosítására, az ülés rendjének fenntartására, a vitára, szavazásra, a bizottsági döntéshozatalra, a bizottsági ülésről jegyzőkönyv készítésére, zárt ülés tartására a képviselő-testület működésére vonatkozó szabályokat a bizottság működése során megfelelően alkalmazni kell.

2. A bizottság ülését az elnök - akadályoztatása esetén az ülés vezetésével az elnök által megbízott képviselő bizottsági tag - vezeti.

3. Az ülés akkor határozatképes, ha tagjainak több mint a fele jelen van.

4. A határozathozatalhoz a jelenlévő bizottsági tagok több mint felének egyetértése szükséges.

5. A bizottság elnöke vagy tagja a szavazás megkezdése előtt indítványozhatja titkos szavazás elrendelését. A kérdésben a bizottság vita nélkül határoz.

6. A bizottság elnöke napirendi pontonként megnyitja, vezeti és lezárja a vitát, összefoglalja a vita eredményét. Javaslatot tesz a határozat, állásfoglalás szövegére, elrendeli a szavazást, megállapítja annak eredményét és kihirdeti a határozatot.

7. A fennálló kizárási okot a bizottság elnöke vagy tagja az ülés megnyitása után, ill. a napirend tárgyalása előtt köteles bejelenteni. A kizárásról a bizottság minősített többséggel dönt. Ez esetben a vitában, a döntéshozatalban nem vehet részt.

VI. A bizottság feladatai

A bizottság nem átruházott hatáskörben végzett főbb feladatai:
- közreműködik az önkormányzat gazdasági programjának, koncepciójának elkészítésében;
- közreműködik a befektetési és vállalkozási tevékenység összefogásában, koordinálásában;
- közreműködik a természet- és környezetvédelemmel kapcsolatos tervek, koncepciók kidolgozásában;
- véleményezi a helyi adózás szabályait;
- véleményezi a hitelfelvételt;
- véleményezi az alapítványokhoz, pályázatokhoz való csatlakozási, támogatásokra irányuló pótelőirányzati kérelmeket;
- véleményt nyilvánít vállalkozás indítására, illetőleg az abban való részvételre vonatkozóan;
- véleményezi az önkormányzati tulajdon elidegenítését, cseréjét, megterhelését, vállalkozásba való bevitelét, ill. más célú hasznosítását;
- javaslatot tesz a vagyon hasznosítására, a tulajdonosi jogok gyakorlásának formájára;
- javaslatot tesz a közterület bérleti, használati díjak összegére;
- vizsgálja a község infrastruktúrájának, közműveinek állapotát és javaslatot dolgoz ki ezek fejlesztésére;
- véleményt nyilvánít a pályázatokról;
- véleményezi a pénzeszközök átcsoportosítására, pénzmaradvány és a tartalék felhasználására vonatkozó javaslatokat.
- véleményezi a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót,
- évente felülvizsgálja az önkormányzat vagyonleltárát, értékeli a vagyonváltozásokat,
- figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását,
- ellenőrzi a normatív, cél- és címzett állami hozzájárulások, támogatások elszámolását,
- véleményezi az önkormányzati rendelettervezeteket,
- a polgármester felhívására kivizsgálja az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezést és szükség szerint a tárgyban előterjesztést tesz a képviselő-testületnek (Ökjtv. 9. §),
- végzi a polgármesteri és az önkormányzati képviselői vagyonnyilatkozat nyilvántartását és ellenőrzését, lefolytatja a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást (Ökjtv. 10/A. §),
- véleményezi – kivéve a polgármester átruházott hatáskörében hozott döntéseit – a polgári jogi jogügyleteket.
- végzi a képviselő-testület által esetenként meghatározott egyéb feladatokat,

4. melléklet a 6/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelethez60

Az önkormányzat átruházott feladat- és hatásköreiről

1. Polgármesterre átruházott feladat- és hatáskörök:

1.1. települési támogatás megállapítása az erről szóló rendelet szerinti esetekben

1.2. közterület használat engedélyezése, közterület használati díj megfizetése alóli mentesítés jótékony vagy közcélú rendezvény esetében.

1.3. önkormányzati tulajdonú közút esetében a tulajdonosi és fenntartói hozzájárulás megadása nem közlekedési célú igénybevétel esetén

1.4. közterület filmforgatási célú igénybevételének engedélyezése

1.5. előirányzat átcsoportosítás az éves költségvetési rendeletben meghatározottak szerint

2. Mohácsi Többcélú Kistérségi Társulás

2.1. belső ellenőrzés

2.2. családsegítés

2.3. gyermekjóléti ellátás

3. Dávod – Dunafalvai Szociális Intézményfenntartó Társulás

3.1. szociális étkeztetés

3.2. házi segítségnyújtás

3.3. nappali ellátás

szociális alapellátási feladatok ellátása

4. Mohács – Bár – Homorúd – Sátorhely – Székelyszabar Köznevelési Intézményfenntartó Társulás

4.1. óvodai ellátás”

5. melléklet a 6/2013. (VI.27.) önkormányzati rendelethez61

1

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

2

Hatályon kívül helyezte a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

3

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

4

Módosította: a 6/2015. (IV.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2015.04.28. napjától

5

Hatályon kívül helyezte a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

6

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

7

Módosította: a 10/2014.(XI.21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014.11.21. napjától

8

Hatályon kívül helyezte: a 10/2014.(XI.21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014.11.21. napjától

9

Hatályon kívül helyezte a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

10

A 12. § (5) bekezdése a Homorúd Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2022. (I. 27.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

11

A 12. § (5a) bekezdését a Homorúd Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2022. (I. 27.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

12

Módosította: a 10/2014.(XI.21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014.11.21. napjától

13

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

14

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

15

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

16

Módosította: a 10/2014.(XI.21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014.11.21. napjától

17

Hatályon kívül helyezte: a 10/2014.(XI.21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014.11.21. napjától

18

Módosította: a 10/2014.(XI.21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014.11.21. napjától

19

Módosította: a 10/2014.(XI.21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014.11.21. napjától

20

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

21

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

22

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

23

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

24

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

25

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

26

Módosította: a 10/2014.(XI.21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014.11.21. napjától

27

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

28

Beiktatta: a 10/2014.(XI.21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014.11.21. napjától

29

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

30

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

31

Módosította: a 10/2014.(XI.21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014.11.21. napjától

32

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

33

A 22. § (4) bekezdése a Homorúd Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2023. (I. 26.) önkormányzati rendelete 3. §-a szerint módosított szöveg.

34

Hatályon kívül helyezte a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

35

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

36

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

37

Módosította: a 2/2014.(I.31.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014.02.01. napjától

38

Módosította a 10/2020. (XII.9.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2021.február 1. napjától

39

Hatályon kívül helyezte a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

40

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

41

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

42

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

43

Hatályon kívül helyezte a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

44

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

45

Beiktatta a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

46

Hatályon kívül helyezte a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

47

Módosította: a 6/2015. (IV.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2015.04.28. napjától

48

Módosította: a 6/2015. (IV.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2015.04.28. napjától

49

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

50

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

51

Beiktatta: a 10/2014.(XI.21.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2014.11.21. napjától

52

Beiktatta a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától.

53

Beiktatta a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

54

Beiktatta a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától.

55

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

56

Hatályon kívül helyezte: a 6/2015. (IV.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2015.04.28. napjától

57

Hatályon kívül helyezte: a 6/2015. (IV.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2015.04.28. napjától

58

Hatályon kívül helyezte a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

59

Hatályon kívül helyezte a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

60

Módosította a 6/2019. (XI.7.) önkormányzati rendelet, hatályos 2019. november 8. napjától

61

Hatályon kívül helyezte: a 6/2015. (IV.27.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015.04.28. napjától