Belezna Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2013.(IV.17.) önkormányzati rendelete
A Képviselőtestület Szervezeti és Működési Szabályairól
Hatályos: 2017. 05. 01- 2019. 08. 28Belezna Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2013.(IV.17.) önkormányzati rendelete
A Képviselőtestület Szervezeti és Működési Szabályairól
2017-05-01-tól 2019-08-28-ig
Belezna Község Önkormányzat Képviselőtestületének
9/2013. (IV.16.) önkormányzati rendelete
A Képviselőtestület Szervezeti és Működési Szabályairól
Belezna Község Önkormányzat Képviselőtestülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. tv. (továbbiakban Mötv.) 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörben eljárva a következőket rendeli el:
I.FEJEZET
Általános rendelkezések
- Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Belezna Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat)
Székhelye: 8855 Belezna, Szabadság tér 20.
- Az Önkormányzat Képviselőtestületének elnevezése: Belezna Község Önkormányzat Képviselőtestülete (a továbbiakban: Képviselőtestület)
Székhelye: 8855 Belezna, Szabadság tér 20.
- Az önkormányzat címere:
- Az önkormányzat hivatalos köralakú pecsétjén Magyarország címere van, a köríven pedig a következő felirat:
Belezna Község Önkormányzat Képviselőtestülete
Ezen bélyegzővel kell ellátni a Képviselőtestület hatáskörébe tartozó ügyekben kiadmányozásra kerülő iratokat, illetve a testületi ülések jegyzőkönyveit.
P.H. |
b) Belezna Község Polgármestere
Ezen bélyegzővel kell ellátni a polgármester hatáskörébe tartozó ügyekben kiadmányozásra kerülő iratokat.
P.H. |
- Az Önkormányzat illetékességi területe: Belezna község közigazgatási területe
- Az önkormányzat jogi személy. Az önkormányzati feladat- és hatáskörök, valamint az önkormányzati jogok gyakorlásával felruházott szervezet megnevezése:
Belezna Község Képviselőtestülete
- Belezna Község Önkormányzat Képviselőtestületét a polgármester képviseli.
- Az önkormányzat a helyi kitüntetések és elismerő címek alapításáról és adományozásáról, az önkormányzati jelképekről és azok használatának rendjéről külön rendeletet alkot.
- Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.belezna.hu
II. FEJEZET
Az önkormányzat feladata, hatásköre, szervei
2.§
- A helyi közügyek, valamint a helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó helyi önkormányzati feladatokat a Mötv. 13. § (1) bekezdése határozza meg.
- Az önkormányzat a feladatai körében támogatja a lakosság önszervező közösségeinek tevékenységét, együttműködik e közösségekkel, biztosítja a helyi közügyekben való széles körű állampolgári részvételeit.
- Az önkormányzati feladatok ellátását a képviselőtestület és szervei biztosítják.
- a polgármester,
- a képviselőtestület Ügyrendi, és Vagyonnyilatkozatot Kezelő Bizottsága
- a közös önkormányzati hivatal,
- a jegyző,
- a társulás,
A Képviselőtestület átruházott hatáskörei
3.§
- A Képviselőtestület egyes hatásköreit átruházhatja:
- a polgármesterre,
- a bizottságra,
- a jegyzőre,
- a társulásra – törvényben meghatározottak szerint.
- A képviselőtestület a hatáskörgyakorlás átruházásáról, illetőleg visszavonásáról annak felmerülésekor dönt.
- A képviselőtestület az átruházott hatáskör gyakorlójának utasításokat adhat, döntését megsemmisítheti és megváltoztathatja, illetőleg az átruházott hatáskört gyakorló szervet beszámoltatja.
- A képviselőtestület által átruházott hatáskörök tovább nem ruházhatóak.
- Az átruházott hatáskör gyakorlója – az e kereten belül tett – intézkedéseiről, azok eredményeiről a soron következő – rendes – ülésén beszámol.
- a) A képviselőtestület az önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó, települési szilárdhulladék-kezelési közszolgáltatás ellátására irányuló feladatkörét, valamint – a települési szilárd hulladékkezelési közszolgáltatás regionális szintű végzése céljából – gazdálkodó szervezet alapítására és vezetőjének kinevezésére irányuló hatáskörét, -az Mötv. 41.§ (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján – a Nyugat-Balaton és Zala folyó medence nagytérségi települési szilárd hulladékai kezelésének korszerű megoldására létrehozott Önkormányzati Társulásra – a továbbiakban Társulás – ruházza át.
b) Az önkormányzati közfeladat átruházása, a települési szilárdhulladék-kezelési közszolgáltatás ellátására irányuló, már meglévő helyi közszolgáltatói szerződéseket, azok hatálya alatt nem érinti
- A képviselőtestület hatásköréből át nem ruházható hatásköröket a Mötv. 42. §-a tartalmazza.
- A (7) bekezdésben felsoroltakon kívül a képviselőtestület kizárólagos hatáskörébe tartozik:
- a képviselőtestület hatáskörébe utalt választás és kinevezés alkalmával a személyi alapbér meghatározása,
- helyi közügy megoldásának vállalása, illetőleg arról történő lemondás,
- gazdasági társaságba való belépés, kilépés, alapítás, megszüntetés.
A Képviselőtestület
4.§
- A Képviselő-testület tagjainak száma: 5 fő
(A Képviselőtestület névjegyzékét, a képviselők és a polgármester elérhetőségeit az 1. sz. függelék tartalmazza)
- A Képviselőtestület kötelezően ellátandó, valamint önként vállalt feladatai jegyzékét a 2. sz. függelék tartalmazza.
- A képviselőtestület feladat- és hatáskörét képviselőtestületi ülésen gyakorolja.
- A képviselőtestület akkor határozatképes, ha a megválasztott települési képviselők több mint fele – azaz 3 fő – jelen van.
- A polgármester, az önkormányzati képviselővel szemben kezdeményezett összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálását az Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatot Kezelő Bizottság hatáskörébe utalja.
- A képviselő vagyonnyilatkozatot köteles tenni – törvényben meghatározott módon és időben -, melyet az Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatot Kezelő Bizottság tart nyilván és ellenőriz.
A képviselőtestület ülései
5.§
- A képviselőtestület alakuló, rendes és rendkívüli ülést tart.
- A képviselőtestület szükség szerint, de évente legalább hat alkalommal tart ülést.
- A polgármester távolléte, akadályozása esetén az alpolgármester gondoskodik a képviselőtestület összehívásáról, és a polgármester távollétében vezeti az ülést.
- A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a Képviselőtestület ülését a korelnök hívja össze és vezeti.
- Az ülés helye: 8855 Belezna, Szabadság tér 20. (a Képviselőtestület székhelye)
- Abban az esetben, ha valamely fontos ok (helyszín megtekintése stb.) ezt szükségessé teszi, az elnök saját, vagy bármely képviselő, vagy bizottság javaslatára a (4) bekezdéstől eltérő más helyszínre is összehívhatja az ülést. A jegyzőkönyvvezetésre vonatkozó szabályokat ebben az esetben is maradéktalanul be kell tartani.
- A (4) bekezdés szerinti tartós akadályoztatásnak minősül – 30 napot meghaladó távollét.
6.§
- A Képviselőtestület tagjait
- az ülés helyének,
- napjának és kezdési időpontjának,
- a javasolt napirend tárgyának és előadójának
megjelölését tartalmazó meghívóval kell összehívni.
A meghívóhoz mellékelni kell a tárgyalandó napirendi pontokhoz kapcsolódó írásos előterjesztéseket.
- A meghívó és az írásos előterjesztés kiküldésének módja:
- postai úton
- b) elektronikus úton a képviselő által megadott elektronikus elérhetőségre.
- zárt ülésen tárgyalandó írásos előterjesztés elektronikus úton nem kerülhet kiküldésre.
- zárt ülésen tárgyalandó írásos előterjesztés kizárólag a Képviselőtestületet hivatalos pecsétjével lezárt borítékban küldhető ki.
A Képviselőtestület a fenntartható fejlődés, a környezettudatos hivatal elősegítése, valamint költségtakarékossági szempontok figyelembevételével az írásos előterjesztések kiküldésének módjában prioritásként az elektronikus kiküldetést preferálja, kivéve a zárt üléseken tárgyalandó írásos előterjesztések esetét.
- Meghívó előterjesztés kiküldése:
- Rendes ülés esetén a meghívót és az írásos előterjesztést úgy kell kiküldeni, hogy azt a képviselők időpontja előtt legalább 5 nappal megkapják.
- Rendkívüli ülés esetén a meghívót és az írásos előterjesztést úgy kell kiküldeni, hogy azt a képviselők az ülés időpontja előtt legalább 24 órával megkapják.
- Halasztást nem tűrő esetben a meghívóval egyenértékű a képviselők telefonon történő értesítése, amelyről hivatalos feljegyzést kell készíteni, és azt kell csatolni a jegyzőkönyvhöz.
- [1]A képviselő-testület ülése nyilvános. A nyilvánosság biztosítása érdekében a képviselő-testület ülésének időpontjáról és helyszínéről, a javasolt napirendi pontokról a nyilvánosságot (a település lakosságát) az önkormányzat hirdetőtábláján történő értesítés kifüggesztésével kell tájékoztatni.
- A képviselőtestület zárt ülést tart a Mötv. 46.§ (2) bekezdésben nevesített napirendi ügyek esetében.
- A Képviselőtestület zárt ülést rendel el a választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, annak visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor,
- ha az ügyben érintett személy a nyilvános ülésen való tárgyalásba nem egyezik bele,
- ha az ügyben érintett személy személyes adatainak nyilvános ülésén történő tárgyaláshoz nem járul hozzá,
- és erről szóló nyilatkozatát a napirend tárgyalását megelőzően a nyilvános ülésen szóban jelzi a Képviselőtestület felé, vagy
- nyilatkozatát írásban benyújtja a Képviselőtestület felé, legalább a testületi ülés megnyitását megelőzően.
- A Képviselőtestület zárt ülést rendelhet el egyszerű szótöbbséggel, határozathozatal nélkül
- a vagyonával való rendelkezés esetén, továbbá
- az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor,
- a pályázat tárgyalásakor,
ha a nyilvános tárgyalás az önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené.
- A közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megsemmisítésnek lehetőségét a Képviselőtestület a zárt ülés tartása esetén is biztosítja. A közérdekű adatot és közérdekből nyilvános adatot tartalmazó képviselőtestületi döntés nyilvánosságát a képviselőtestület a döntés közzétételével biztosítja. A közzététel biztosításának felelőse a jegyző. A közzétételt az önkormányzat hirdetőtábláján vagy Közös Önkormányzati Hivatal hivatalos honlapján történő kihirdetésével, vagy a közérdekű adatok nyilvántartásba való felvétellel lehet biztosítani.
- A Képviselőtestület üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni:
- a jegyzőt, aljegyzőt
- a napirendi pontok előadóit
- nemzetiségi önkormányzat képviselőtestületének elnökét
- akiket a polgármester és a Képviselőtestület indokoltnak tart.
- A Képviselőtestület zárt üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni:
- a jegyzőt, aljegyzőt
- a napirendi pontok előadóit
- A határozatképtelen ülést 15 napon belül ugyanazon napirendi pontok megtárgyalására újra össze kell hívni.
Alakuló ülés
7.§
- Az alakuló ülést a polgármester hívja össze és vezeti.
- Az alakuló ülés napirendi pontjai:
- a Helyi Választási Bizottság tájékoztatója
- önkormányzati képviselők eskütétele
- polgármester eskütétele
- a polgármesteri program ismertetése
- alpolgármester megválasztása
- alpolgármester eskütétele
- alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása
- bizottsági tagok megválasztása
- polgármester illetményének megállapítása
- Szervezeti és Működési Szabályzat felülvizsgálata
- Az alakuló ülésen a polgármester illetményére, költségtérítésére a kötelezően megválasztandó Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatot Kezelő Bizottság Elnöke tesz javaslatot, a Bizottság által meghozott döntés alapján.
- Az alpolgármester választását lebonyolító ideiglenes bizottság tagjaira a polgármester tesz javaslatot.
Rendes ülés
8.§
- A Képviselőtestület az évente elfogadott munkaterve szerint legalább 6 rendes ülést tart.
- A rendes ülést munkanapokon, lehetőleg hivatali időben kell megtartani.
Rendkívüli ülés
9.§
- A polgármester a Képviselőtestület ülését a munkatervtől eltérő időpontban is összehívhatja, amennyiben arra a döntés meghozatalára vonatkozó idő rövidsége miatt szükség van.
- Rendkívüli ülést kell összehívni a
- képviselők 1/4-ének (2 fő)
- a képviselőtestület bizottságának,
- a kormányihivatal vezetőjének a testületi ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványra
- ha haladéktalanul dönteni kell a hatáskörbe tartozó ügyben.
- Amennyiben az ülés összehívására a (2) bekezdésben nevesítettek indítványra kerül sor, úgy az indítványnak tartalmaznia kell:
- az ülés időpontjára
- az ülés napirendjére
- az ülés összehívásának indokára vonatkozó
valamennyi rendelkezésre álló információt.
- A (2) bekezdés szerinti indítvány beérkezésétől vagy az ok felmerülésétől számított 15 napon belül a polgármester köteles az ülést összehívni.
- A rendkívüli ülésen csak a napirend tárgyalható, amire az indítvány vonatkozik, vagy amely az ülés meghívóján szerepel.
A képviselőtestületi ülés vezetése
10.§
- A polgármester a képviselőtestület ülését;
a./ összehívja, megnyitja, berekeszti, szünetet rendel el,
b./ megállapítja a határozóképességet, számba veszi az igazoltan, illetve az igazolatlanul távollévőket.
- A polgármester ülésvezetési feladatai, jogköre
a./az ülés vezetése
b./ a szó megadása, megtagadása,
c./ szó megvonása, tárgyra térére felszólítás,
d./ napirend előtti és ügyrendi kérdésben történő szó megadása és megtagadása,
e./ az ülés félbeszakítása
f./ javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására,
g./ javaslattétel napirendek összevont, illetve elkülönített tárgyalására,
h./ a polgármester a vitára bocsátott kérdés tárgyalásakor csak a vita berekesztése, az ülés félbeszakítása esetén, illetve a határozathozatalt követően szünet elrendelésére, illetve az ülés berekesztése után hagyhatja el az üléstermet.
i./ Rendkívüli esemény esetén (vendég érkezése, egészségügyi ok) félbeszakításnak, illetve szünet elrendelésének van helye.
- A polgármester vitavezetési feladatai:
a./ napirendi pontként megnyitja és berekeszti a vitát,
b./ szavazást rendel el
c./ megállapítja a szavazás eredményét
d./ kimondja a határozatot.
- A polgármester egyéb feladatai, jogköre:
a./megilleti a felszólalási jog a képviselőtestület ülésén bármikor,
b./ az ülés rendjének biztosítása,
c./tájékoztatást az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről.
d./ beszámol a két ülés között hozott – átruházott hatáskörben meghozott döntéseiről,
e./ jelentést ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról.
Tárgyra térés, a szó megvonása
- Azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, a polgármester felszólíthatja, hogy térjen a tárgyra. A felszólításnak tartalmaznia kell, hogy annak eredménytelensége esetén az a felszólalótól a szó megvonásra kerül.
- A polgármester a felszólítás eredménytelensége után megvonja a szót.
Az ülés félbeszakítása
12.§
- Ha a képviselőtestület ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester az ülést határozott időre félbeszakítja.
- A félbeszakítás időtartama nem haladhatja meg a 30 percet, kivéve, ha a rend helyreállításához indokoltan hosszabb idő szükséges.
Napirendi pontok tárgyalásának elnapolása
13.§
- A polgármester vagy bármely képviselő javasolhatja a napirendi pont tárgyalásának elnapolását.
- Ha az elnapolással az előterjesztő egyetért, erről a képviselőtestület vita nélkül határoz és határozatában meghatározza a napirend tárgyalásának határidejét.
- Amennyiben az előterjesztő az elnapolással nem ért e4gyet az elnapolás kérdését a polgármester vitára bocsátja. A testület ezt követően hozza meg a határozatát, melyben a napirend tárgyalásának határidejét megjelöli.
Vita bezárása
14.§
- Ha a napirendi ponthoz több felszólaló nincs, a polgármester a vitát bezárja. Nem zárható be a vita, ha olyan képviselő kíván hozzászólni, aki az adott napirendi pont vitájában még nem kapott szót, vagy az előterjesztő szóbeli kiegészítés előtt kapott csak szót.
- Az előterjesztő, vagy bármelyik képviselő javasolhatja a vita bezárását. A képviselőtestület e kérdésben vita nélkül határoz.
- Ha valamely jelenlévő felszólalása során a képviselőtestület tekintélyét vagy valamely jelenlévőt sértő kifejezést használ, illetőleg, ha egyébként a szabályzatnak a tanácskozás rendjére és a szavazásra vonatkozó szabályait megszegi, a polgármester rendre utasíthatja.
- Ha a polgármester felszólalása során a testület tekintélyét, vagy bármely képviselőt sértő kifejezést használ, abban az esetben a sértett, a képviselőtestület tekintélyének sérelme esetén bármely képviselő a képviselőtestülethez fordulhat. A képviselőtestület a polgármestert határozatban figyelmezteti, hogy a jövőben tartózkodjon az ilyen magatartásról. A továbbiakban a polgármesterre a rendfenntartás szabályai ugyan így vonatkoznak, mint bármely képviselőre.
- A polgármester a rendfenntartás érdekében tett – a szabálytalan meghatározott intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, vagy azokkal vitába szállni nem szabad.
- Ha az (1) bekezdés szerinti rendre utasítás eredménytelen, a polgármester javaslatot tesz a képviselőtestületnek, hogy a képviselőt határozatban rója meg.
- A javaslatról a képviselőtestület felszólalás és vita nélkül határoz.
- Ha valamely jelenlévő zavarja meg a tárgyalás rendjét a polgármester először rendre utasítja, ismételt rendzavarás esetén – szükség szerint az ülés fékbeszakításával – a rendzavaró tárgyalóteremből való eltávolításáról gondoskodik. A rendreutasításnak tartalmaznia kell a jogkövetelményekre történő figyelmeztetést.
Távollét
16.§
- A képviselő köteles részt venni a képviselőtestület ülésén, valamint a bizottságnak z ülésén, amelynek tagja.
- Igazoltnak kell tekinteni annak a képviselőnek a távollétét, aki:
- engedéllyel, (maximálisan évi 3 rendes ülés)
- betegség miatt volt távol.
- Az igazoltan és igazolatlanul távollevők nyilvántartásáról a Közös Önkormányzati Hivatal a testületi ülések jelenléti ívei alapján gondoskodik, és negyedévente adatot szolgáltat a Polgármester felé.
Napirend
17.§
- Az előterjesztések írásában és szóban terjeszthetőek elő.
- Kizárólag írásban terjeszthetőek elő:
- a rendelettervezetek,
- a gazdasági és
- vagyoni ügyek
- A testület ülésére előterjesztést tehet:
- a polgármester
- a bizottság elnöke
- bármely képviselő
- a jegyző,
- Mindazok, akiket a képviselőtestület előterjesztés elkészítésére kötelez.
- A Képviselőtestület Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatot Kezelő Bizottság Elnöke tehet írásbeli előterjesztést, és nyújthat be határozati javaslatot a Bizottság ülésén hozott döntés alapján:
- a polgármester illetményének vagy tiszteletdíjának, illetve költségtérítése mértékének megállapítására
- a polgármester illetményének vagy tiszteletdíjának, illetve költségtérítése mértékének emelése
- polgármester és a képviselőtestületi tagok összeférhetetlenségi ügyeinek vizsgálatára
- a képviselőtestület tájékoztatására a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítéséről
18. §.
- Az előterjesztések írásban és szóban terjeszthetők elő.
- Kizárólag írásban terjeszthetők elő:
- a rendelettervezetek,
- a gazdasági és
- vagyoni ügyek.
- A testületi ülésre előterjesztést tehet:
- a polgármester
- a bizottság elnöke
- bármely képviselő
- a jegyző,
- mindazok, akiket a képviselőtestület előterjesztés elkészítésére kötelez.
- A Képviselőtestület Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatot Kezelő Bizottság Elnöke tehet írásbeli előterjesztést, és nyújthat be határozati javaslatot a Bizottsági ülésen hozott döntés alapján:
- a polgármester illetményének vagy tiszteletdíjának, illetve költségtérítése mértékének megállapítására,
- a polgármester illetményének vagy tiszteletdíjának, illetve költségtérítése mértékének emelésére,
- polgármester és a képviselőtestületi tagok összeférhetetlenségi ügyeinek vizsgálatára
- a képviselőtestület tájékoztatására a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítéséről.
Írásbeli előterjesztés
19.§
- Az írásbeli előterjesztéseket a Közös Önkormányzati Hivatalnak illetve Kirendeltségeinek kell leadni, legalább az ülést megelőző 10 nappal előbb.
- Az írásos előterjesztés főbb elemei:
- a tárgy pontos meghatározása
- az előterjesztő meghatározása
- az előkészítésben részvevők megnevezése
- a tárgykört rendező jogi normák felsorolása
- annak áttekintése, hogy a témakör szerepelt-e már korábban is a napirendeben, s ha igen, akkor milyen döntés született
- az előkészítés során felmerült kisebbségi véleménnyel bemutatása (ha a kisebbségben maradt fél kéri)
- nemzetiségi véleménynyilvánításhoz kötött előterjesztés esetén a települési nemzetiségi önkormányzat véleménye
- Az önkormányzat költségvetését befolyásoló tényezők bemutatása
- a határozati javaslat, amely egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből áll
- az esetleges alternatív döntésre előterjesztett javaslatok egymástól elkülönülő megfogalmazása
- a meghozandó döntés indokainak bemutatása
- a végrehajtásért felelős szerv, vagy személy megnevezése
- a végrehajtási határidő megjelölése.
A kiküldött előterjesztésekkel kapcsolatban a bizottság és bármely képviselő módosító indítványt nyújthat be a képviselőtestületi ülésen.
Szóbeli előterjesztés
20.§.
- Egyszerűbb ügyekben az előterjesztés írásbeli megfogalmazása elhagyható, elegendő egy jól megszerkesztett és világosan megfogalmazott határozati javaslatát
- A szóban előterjesztett határozati javaslatról a képviselőtestület
- érdemben dönt, vagy
- írásbeli előterjesztés benyújtásához köti az érdemi döntést, és felhívja a szóbeli előterjesztőt az írásos előterjesztés benyújtására.
Beszámolók
21.§
- Az alábbi szervezetek írásban beszámolni kötelesek:
-Az önkormányzati fenntartású intézmények és intézményfenntartó társulás intézményeinek vezetői évente az intézmény működéséről
-Közös Önkormányzati Hivatal vezetője – külön törvényben meghatározott esetekben történő – beszámolója
-a költségvetési rendeletben támogatást kapott, nem önkormányzati fenntartású önszerveződő közösségek képviselői, mely beszámoló része a támogatás felhasználását tartalmazó, iratokkal (pénzügyi dokumentummal) alátámasztott pénzügyi beszámoló és szakmai beszámoló
-jogszabályban beszámolásra kötelezett szervek és szervezetek.
- A beszámoló elfogadásáról a testület határozatot hoz. Amennyiben a beszámolót a testület nem fogadta el, határozatot hoz a beszámoló újbóli előterjesztésének határoz a pénzügyi támogatás folyósításának felfüggesztéséről.
Felszólalás a képviselőtestület ülésén
22.§
A felszólalások típusa:
a./napirend előtti felszólalás,
b./felszólalás ügyrendi kérdésben,
c./ napirendhez kapcsolódó felszólalás.
Felszólalás az ügyrendhez
23.§
A tárgyalt napirendet érintő kérdésben bármelyik képviselő bármikor szót kérhet és javaslatot tehet, a képviselőtestület a javaslat felett vita nélkül határoz.
Napirendhez kapcsolódó felszólalás
24.§
- Az elfogadott napirendhez tartozó előterjesztés tárgyalása előtt a napirend előadója az előterjesztését szóban kiegészítheti. Az előterjesztés előadójához a testület tagjai, a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, amelyre vita előtt választ kell adni. A polgármester minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát.
- Az ülésen megjelent állampolgárok – kérdésükre – a polgármester hozzászólási jogot biztosíthat.
- A napirendi ponthoz való hozzászólásra kézfelemeléssel kell jelentkezni.
- Az ülés során egy felszólaló egy napirendi ponthoz legfeljebb három esetben szólhat hozzáé. Az első felszólalás ideje 10 percnél, a második 5 percnél hosszabb nem lehet.
- Az előterjesztő, a polgármester, az alpolgármester és a jegyző több alkalommal is felszólalhatnak.
- A tanácskozási joggal rendelkezők, illetve az eseti felszólalásra engedéllyel rendelkezők napirendi pontonként legfeljebb egy esetben 5 perc időtartamban szólalhatnak fel.
- A felszólalások során a korábban tett módosító javaslatot annak előterjesztője visszavonhatja.
- A vita lezárása után a napirend előterjesztője válaszolhat a hozzászólásokra. Az előterjesztőt megilleti a zárszó joga, melyben összefoglalja az elhangzottakat. Amennyiben módosító javaslat hangzott el, azok támogatásáról, illetve elutasításáról indokoltan nyilatkozik. Nem kell arra a módosító javaslatra reagálni, melyet annak előterjesztője zárszót megelőzően visszavont.
A szavazás rendje
25.§
- A képviselőtestület a napirendi pont vitájának és a zárszó után nyílt szavazással rendeletet alkot, vagy határozatot hoz.
- A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat, rendeletet módosító indítványokat egyenként bocsátja szavazásra, úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról, majd az előterjesztésben szereplő határozati, rendeletet módosító javaslatról döntsön a testület.
- A szavazás előtt a polgármester a jegyzőnek ad szót, amennyiben ő bármely javaslatát törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.,
- Szavazni ,,igen”-nel vagy ,,nem”-mel lehet. A képviselő a szavazástól ,,tartózkodhat”.
- Amennyiben egy javaslat nem kapja meg az elfogadáshoz szükséges szavazati arányt, úgy a polgármester szünet elrendelése után újból szavazásra bocsáthatja a javaslatot.
- Ha a Képviselő-testület a (2) bekezdésben szabályozott eljárásban újból nem hoz döntést, akkor az eredeti javaslatot a legközelebbi ülésen ismételten napirendre kell tűzni, feltéve, hogy a döntésre:
- a törvényi kötelezettség, vagy
- szerződésből eredő kötelezettség teljesítése miatt van szükség.
- Az Mötv. 49.§ (2) bekezdése szerinti személyes érintettségre vonatkozó képviselői – ide értve a polgármestert is – bejelentési kötelezettség elmulasztásának jogkövetkezménye a megrovás, melyet a Képviselőtestület nyilvános ülésen meghozott határozattal mond ki.
Név szerinti szavazás
26.§
- Név szerinti szavazást kell tartani
- a képviselők 1/4-ének indítványára
- bizottság indítványára
- Név szerinti szavazás esetén a jegyző egyenként felolvassa a jelenlévő képviselők nevét (ABC sorrendben). Az a képviselő, akinek a nevét felolvassák, érthetően ,,igen” vagy ,,nem” kifejezéssel nyilvánítja ki a véleményét vagy ,,tartózkodhat” a szavazástól.
- Ugyanazon döntési javaslat esetében egy alkalommal lehet név szerinti szavazást javasolni
- Név szerinti szavazást rendelhet el:
- önkormányzati tulajdonról való rendelkezés
- nagyobb összegű hitelfelvétel
- a helyi népszavazás kiírása
- képviselőtestület felosztása esetén
- Nem lehet név szerinti szavazást tartani:
- a bizottság összetételére és létszámára tekintettel, valamint
- ügyrendi kérdésekben
Titkos szavazás
27.§
- A képviselőtestület a Mötv. 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben titkos szavazást tarthat. A titkos szavazás elrendelésére indítványt tehet:
- polgármester
- bármely képviselő
- bizottság
- A szavazás borítékba helyezett az önkormányzat bélyegzőjével ellátott szavazólapon, urna igénybevételével történik. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely a testületi ülés jegyzőkönyvének része.
- Titkos szavazásnál az Ügyrendi és Vagyonnyilatkozati Kezelő Bizottság, mint szavazatszámláló bizottság jár el.
- Szavazni akként lehet, hogy a szóban feltett kérdésre a képviselő olvashatóan ,,igen” vagy ,,nem” , ,,tartózkodom” kifejezéseket ír. Amennyiben más alternatívák közül kell választani, akkor az alternatíva – Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatot kezelő Bizottság által meghatározott – számát illetve jelét kell a szavazólapon feltűntetni.
- Az Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatot kezelő Bizottság az 1. függelék alapján összeállított névjegyzék aláírása után átadja a szavazólapokat, majd a szavazás befejeztével összeszámolja a szavazatokat, megállapítja a szavazás eredményét, erről a képviselőtestületnek jelentést tesz.
A Képviselőtestület döntései
28.§
- A képviselő-testület döntései:
- Képviselőtestületi határozat
- önkormányzati rendelet
- A képviselőtestület jegyzőkönyvi rögzítéssel, de számozott határozat nélkül dönt:
- a napirend elfogadásáról
- a polgármester jelentéséről a lejárt határidejű határozatok végrehajtása tekinteténen
- a polgármester beszámolójáról a két ülés között – átruházott hatáskörben meghozott – döntésekről,
- az ügyrendi kérdésekről
- a képviselői felvilágosítás-kéréséről, valamint a kérdésre adott válasz elfogadásáról
- név szerinti szavazás elrendeléséről
- tájékoztatók elfogadásáról
- A képviselőtestület számozott határozata tartalmazza:
- a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban
- a végrehajtás határidejét, és
- a végrehajtásért felelős megnevezését.
- A képviselőtestület hatósági határozataira – az Mötv-ben foglalt eltérésekkel – a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. tv. rendelkezéseit kell alkalmazni.
- A képviselőtestület határozatait naptári év elejétől folyamatos, növekvő egyedi sorozatszámmal kell ellátni.
A határozatok jelölése a következő formában történik:
’’***/20***.(………….hó..nap) Képviselőtestületi határozat”
- A jegyző gondoskodik a képviselőtestületi határozatok nyilvántartásáról
A határozat-nyilvántartás formáját a 3. számú függelék tartalmazza.
29.§
- A képviselőtestület, a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján, annak végrehajtására önkormányzati rendeletet alkot.
- Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhet:
- polgármester
- települési képviselő
- képviselőtestület bizottsága,
- jegyző
- A települési képviselő és képviselőtestület bizottsága rendeletalkotásra irányuló indítványát a polgármesterhez kell benyújtani, aki tájékoztatja a testületet a rendelet kezdeményezéséről.
- A képviselőtestület állást foglal a rendelet szükségességéről a rendelettervezet előkészítéséről és annak módjáról. Állásfoglalását határozati formában hozza meg.
- A testület meghatározza az előkészítés menetét, megbízza bizottságát vagy az előkészítésre, külön bizottságot hoz létre. Indokolt esetben szakértőt kér fel. Erről szóló döntéseit határozati formában hozza meg.
- A településen élő nemzetiségek körét érintő ügyekben – külön törvényben meghatározott esetekben – a rendeletalkotást megelőzően a településen működő nemzetiségi önkormányzat képviselőtestületének véleményét, törvényben meghatározottak esetén, egyetértését ki kell kérni a rendelettervezet benyújtását megelőző 30 nappal előbb. A véleményben, és az egyetértésben megfogalmazottak kötelező érvényűek a Képviselőtestületre nézve a rendeletalkotás során.
- A település sportéletét célzó sportprogram rendeletében történő elfogadása előtt, a településen működő, az alapszabálya szerint a helyi sportélet fejlesztésében részt vevő önszerveződő közösségi szervezet hivatalos képviselője véleményét ki lehet kérni, a rendelettervezet benyújtását megelőző 30 nappal előbb. A képviselő véleményét írásban nyújthatja be az előterjesztést készítő szerv felé. A véleményt a rendelettervezet írásos előterjesztéséhez csatolni kell. A vélemény a Képviselőtestületre nézve nem kötelező érvényű a rendeletalkotás során.
- Megfelelő előkészítés és előzetes hatásvizsgálat lefolytatása után nyújtható be a képviselőtestülethez a rendelet tervezete, annak indoklásával együtt. Az indoklásban és az előzetes hatásvizsgálatban be kell mutatni azokat a társadalmi, gazdasági és szakmai körülményeket, amelyek a javasolt szabályozást szükségessé teszik, továbbá ismertetni kell a jogi megoldás szempontjából is. A rendelet szabályaihoz indokolt esetben jogkövetkezmények tartoznak, amelyek ösztönzőek az előírások követésére, illetőleg felhívják a figyelmet a joghátrányra, az előírást be nem tartók számára is.
- Rendeletben kell szabályozni különösen:
- az önkormányzat vagyonával kapcsolatos kérdéseket
- a helyi népszavazás és nép kezdeményezés feltételeit és eljárási rendjét
- a helyi adók megállapítását
- a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló elfogadását
- A rendelet elfogadását követően a hiteles szöveg megszerkesztése a jegyző feladata
- Az önkormányzat rendeletét a polgármester és a jegyző írja alá
- Az önkormányzati rendelet a helyben szokásos módon kell kihirdetni, a kihirdetésről a jegyző gondoskodik.
- [2]Helyben szokásos módnak az önkormányzat hirdetőtábláján legalább 15 napig történő folyamatos kifüggesztés minősül.
- Az önkormányzati rendeleteket a képviselőtestület ciklusonként felülvizsgálja.
- A képviselőtestület rendeleteit naptári év elejétől folyamatos, növekvő egyedi sorszámmal kell ellátni. A rendeletek sorszáma mellett fel kell tüntetni a rendelet kihirdetésének időpontját.
A rendeletek jelölése a következő formában történik:
’’Belezna Község Önkormányzat Képviselőtestületének ****/20**. (…..hó …nap) önkormányzati rendelete”
- A jegyző gondoskodik a képviselőtestület rendeleteinek nyilvántartásáról, valamint a módosított rendeletek egységes szerkezetbe történő foglalásukról.
A rendelet-nyilvántartás formáját a 4. számú függelék tartalmazza.
A jegyzőkönyv
30.§
- A képviselőtestület üléséről egy példányban, a tanácskozás lényegét tartalmazó jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
- A jegyzőkönyv tartalmazza a Mötv. 52. § (1) bekezdésében felsoroltakat, továbbá:
- a távol maradt képviselők nevét, a távollét okát
- a napirend előtti felszólalásokat és annak lényegét,
- napirendi pontonként az előadók nevét és az előterjesztés módját
- a szóbeli előterjesztés esetén annak a rövid tartalmát, és az előterjesztett határozati javaslatokat
- a határozathozatal módját
- az elhangzott bejelentéseket, kérdéseket, interpellációkat, azokkal kapcsolatos válaszokat
- a képviselő-testület ülésén / folyamatában / történt fontosabb eseményeket,
- a képviselő kérésére véleményének szó szerinti rögzítését
- Bármely képviselő, valamint tanácskozási joggal rendelkező jelenlévő az ülésen kérheti, hogy nyilatkozatát szó szerint vegyék jegyzőkönyvbe, mely nem tagadható meg. Ennek tényét a jegyzőkönyvben jelezni kell.
- A jegyzőkönyv elválaszthatatlan melléklete a jelenléti ív, a meghívó, az írásbeli előterjesztések, a módosító javaslatok és egyéb beadványok.
- [3] A jegyzőkönyvet a jegyző szkennelt formátumban felterjeszti a Nemzeti Jogszabálytáron keresztül a Zala Megyei Kormányhivatal részére.”
- [4] A képviselő-testület üléséről készült eredeti jegyzőkönyvet a jegyző kezeli, és évente bekötteti és elhelyezi az önkormányzat irattárába.
- Ha a nyílt testületi ülésről hangfelvétel készül,
- a hangfelvételt tartalmazó kazettát vagy elektronikus fájlt, vagy médiafájlt az ülést követően a jegyző (elektronikus fájl és médiafájl esetében cd-n, vagy pendrive-on) tárolja,
- az elkészült felvételekről elkészíti az ülés jegyzőkönyvét, majd gondoskodik a felvételek megsemmisítéséről.
Nyilvánosság
31. §.
- A választópolgár – zárt ülés kivételével – betekinthet a képviselőtestület üléseinek jegyzőkönyveibe, (a Közös Önkormányzati Hivatal erre kijelölt irodájában, ügyfélfogadási időben) azok egyes részeiről vagy egészről másolatot kérhet. A másolás költségei a kikérőt terhelik.
- [5]
Lakossági fórum
- A jelentősebb testületi döntések, helyzetértékelések előtt az önkormányzat választott képviselői és bizottságai lakossági fórumot szervezhetnek. A lakossági fórumok a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatását, a fontosabb döntések előkészítésében való bevonást szolgálják.
- Lakossági fórumok
- falugyűlés
- Közmeghallgatás
- A falugyűlés:
A helyi önkormányzat a lakosság tájékoztatása, véleményének megismerése céljából falugyűlés elé terjeszti a helyi közösség életében alapvető jelentőségű kérdéseket.
- Közmeghallgatás
- a képviselőtestület évente legalább egy alkalommal közmehallgatást tart, amely nem számít bele az évente kötelezően megtartandó testületi ülések számába.
- A képviselőtestület közmeghallgatáson lehetővé teszi az állampolgároknak, a társadalmi szervezeteknek, hogy közvetlenül terjesszék elő közérdekű kezdeményezéseiket.
- A közmeghallgatás kiírása a testületi ülés összehívásával kapcsolatos szabályok az irányadók.
- A közmeghallgatáson feltett kérdésekre lehetőség szerint azonnal válaszolni kell. Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, a meg nem válaszolt közérdekű kérdést és javaslatot a polgármester megvizsgálja, és arra 15 napon belül írásbeli választ nyújt a kérdezőnek. A válaszról a képviselőtestület a soron következő ülésen tájékoztatja.
III. FEJEZET
A Képviselőtestület szervei
A Képviselőtestület bizottsága
33.§
- A képviselőtestület bizottsága előkészítő, véleményező, javaslattevő, ellenőrzési feladatokat ellátó – az SZMSZ 5. sz. függelékében meghatározott feladatkörben, döntési jogkörrel rendelkező választott testületi szerv.
- A képviselőtestület állandó bizottságot hoz létre, és ideiglenes (ad hoc) bizottságot hozhat létre
- A képviselőtestület az ideiglenes (ad hoc) bizottságot meghatározott időre vagy feladat elvégzésére hozza létre. Az ideiglenes (ad hoc) bizottságra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.
- Ideiglenes (ad hoc) bizottságot célszerű létrehozni:
- önkormányzati rendelet elkészítésére, felülvizsgálatra, előzetes hatásvizsgálat lefolytatására
- beruházás, felújítás, környezetvédelmi program végrehajtásának megszervezése
- Ideiglenes (ad hoc) bizottság megszűnik, ha
a./ a feladatát elvégezte és jelentését a testület jóváhagyta,
b./ a testület a bizottságot hazározatával felosztatta
c./a bizottság megalakítását kimondó határozatban megjelölt feltétel bekövetkezett, határidő eltelt
- A Képviselőtestület az alábbi bizottságot hozta létre:
Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatot Kezelő Bizottság
- A bizottság tagjainak számát és összetételét, valamint feladatkörét az 5. sz. függelék tartalmazza.
- A bizottság tagjaira javaslatot tehet a polgármester.
- A bizottság szükség szerint ülésezik. A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti, de a bizottságot a polgármester indítványára is össze kell hívni. Az elnököt akadályoztatása esetén a korelnök helyettesíti.
- A bizottság üléseire a képviselőtestületi ülésekre alkalmazott szabályokat kell alkalmazni.
A polgármester
34.§
- [6]Belezna Község Polgármestere megbízatását főállásban látja el. Munkaideje heti 40 óra, kötetlen munkarendben.
- A megválasztott polgármester illetményét és költségtérítését a Képviselőtestület állapítja meg, az Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatot Kezelő Bizottság javaslata alapján, melyet a Bizottság Elnöke terjeszt elő az alakuló ülésen.
Az alpolgármester
35.§
A Képviselőtestület saját tagjai közül egy alpolgármestert választ, aki nem főállásban látja el a tisztséget.
A jegyző
36.§
- A jegyző vezeti a Közös Önkormányzati Hivatalt, és ellátja az Mötv. 81. § (3) bekezdésében meghatározott feladatokat.
- [7]
- A jegyző a Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó települések tekintetében a Kirendeltségeken biztosítja – a Közös Önkormányzati Hivatal létrehozásáról szóló megállapodásban foglaltak alapján – az állandó ügyfélfogadást.
- [8]A jegyző az ügyfélfogadás rendjét a Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában szabályozza, melyet a Közös Önkormányzati Hivatalt alkotó települések képviselő-testületei külön ülésen fogadnak el.
- [9]A jegyző a Közös Önkormányzati Hivatal kirendeltségein fogadóórát tart, melynek rendjét a 7. sz. függeléktartalmazza.
- A jegyzői tisztség betöltetlensége esetén – figyelemmel az Mötv. 82. § (2) – (3) bekezdéseiben meghatározottakra – külön jogszabályi rendelkezések szerinti képesítéssel és alkalmazási feltételekkel rendelkező közös önkormányzati hivatali köztisztviselő bízható meg a jegyző helyettesítésére, a helyettesítési rend szerint.
- A jegyző köteles jelezni a képviselőtestületnek, a bizottságnak és a polgármesternek, ha a döntésüknél jogszabálysértést észlel. Jelzését a képviselőtestület és a bizottság ülésén a döntés meghozatalát megelőzően, szóban terjeszti elő. A polgármester által meghozott döntés esetében írásban, hivatalos feljegyzés formájában teszi meg jelzését, melyet a polgármester részére hivatalos iratként eljuttat, részére átad.
Aljegyző
36/A. §[10]
(1) A jegyző munkájának segítésére és helyettesítésére – az Mötv-ben meghatározottak alapján – a Közös Önkormányzati Hivatal székhelye szerinti polgármester határozatlan időre aljegyzőt nevez ki.
(2) Az aljegyző feladatkörét a jegyző határozza meg.
(3) A jegyzőt és az aljegyzőt tisztségük egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a Surdi Közös Hivatal SZMSZ-ében megjelölt köztisztviselő helyettesíti.
Társulások
37.§
- Amennyiben az önkormányzat társulásban vesz részt, úgy a társulásban az önkormányzatot a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester képviseli.
- A polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén az önkormányzatot a társulásban a polgármester által megjelölt személy képviseli.
- Az önkormányzati feladatellátásra kötött társulati megállapodások jegyzékét, valamint a társulásra átruházott hatáskörök felsorolását a 8. sz. függelék tartalmazza.
38. §. [11]
A Közös Önkormányzati Hivatal
(1) A Képviselőtestület az Mötv. 84. § (1) bekezdésében foglalt feladati ellátására közös önkormányzati hivatalt hoz létre.
(2) A Közös Önkormányzati Hivatal hivatalos elnevezése: Surdi Közös Önkormányzati Hivatal. Székhelye: 8856 Surd, Kossuth Lajos u. 2.
(3) A Közös Önkormányzati Hivatal – a létrehozását megállapító megállapodásban foglaltak alapján – kirendeltségeket működtet az állandó ügyfélszolgálat biztosítása érdekében.
(4) A Közös Önkormányzati Hivatal kirendeltségeinek elnevezése és címe:
- Surdi Közös Önkormányzati Hivatal Beleznai Kirendeltsége
8855 Belezna, Szabadság tér 20.
- Surdi Közös Önkormányzati Hivatal Liszói Kirendeltsége
8832 Liszó, Kanizsai u. 2.
- Surdi Közös Önkormányzati Hivatal Nemespátrói Kirendeltsége
8857 Nemespátró, Petőfi Sándor u. 3.
(5) A Közös Önkormányzati Hivatal működését és ügyfélfogadási rendjét Szervezeti és Működési Szabályzata határozza meg, melyet a Közös Önkormányzati Hivatalt alkotó települések Képviselőtestületei külön ülésen fogadnak el.
Helyi népszavazás
39.§
- A képviselőtestület a helyi népszavazás szabályaira rendeletet alkot.
IV. FEJEZET
Az önkormányzat gazdasági alapjai
40.§
- Az önkormányzat saját tulajdonnal rendelkezik és költségvetési bevételeivel, kiadásaival önállóan gazdálkodik, éves költségvetésben meghatározottak alapján.
- Az önkormányzatok költségvetése az államháztartás része, ahhoz teljes pénzforgalmával kapcsolódik. Az önkormányzati költségvetés az állam költségvetéséről elkülönül, ahhoz az állami támogatásokkal és más költségvetési kapcsolatokkal kötődik.
- Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságért a képviselőtestület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
- Az önkormányzat gazdálkodását a jegyző által készített, a polgármester által jóváhagyott pénzügyi-gazdálkodási szabályzatok alapján végzi.
Az önkormányzat vagyona
41.§
- Az önkormányzat vagyona a nemzeti vagyon része, az önkormányzat vagyona törzsvagyon és a törzsvagyon körébe nem tartozó, üzleti vagyon lehet. Az önkormányzat törzsvagyona az a nemzeti vagyon, amely közvetlenül a kötelező önkormányzati feladatkör ellátását vagy hatáskör gyakorlását szolgája.
- Az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályaitól külön rendeletet alkot.
V. FEJEZET
Nemzetiségi együttműködések
42. §. [12]
VI. FEJEZET
Záró rendelkezések
43.§
- Jelen rendelet kihirdetését követőnapon lép hatályba.
- A rendelet kihirdetéséről a jegyző, helyben szokásos módon gondoskodik.
- A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a többször módosított a 12/2012. (VI.07.) önkormányzati rendeletét.
Belezna, 2013. március 30.
Jancsecz Lajos Gigler Ildikó
alpolgármester jegyző
Kihirdetési záradék:
A rendelet 2013. április hó 16. napján került kihirdetésre.
Gigler Ildikó
jegyző
- sz. függelék
A Képviselőtestület névjegyzéke, és elérhetőségei | ||||
Képviselő neve | Tisztsége | Lakcíme | Telefonos elérhetősége | E-mail címe |
Bődör István | polgármester | 8855 Belezna, Dózsa Gy.u.59. | +36 30/70 50 733 | |
Jakab Tibor | alpolgármester | 8855 Belezna, Kossuth L.u.73. | +36 30 332 8533 | |
Makár József | képviselő | 8855 Belezna, Kossuth L.u.66. | +36 70 333 9780 | |
Rada Zsolt | képviselő | 8855 Belezna, Kossuth L.u.25. | +36 30 440 2920 | |
Musztács Károly | képviselő | 8855 Belezna, Kossuth L.u.140. | +36 30 79 72418 | musztacs.karoly@gmail.com |
- sz. függelék
Az Önkormányzat kötelezően ellátandó, valamint önként vállalt feladatainak jegyzéke
Sorszám | Feladat megnevezése | Ellátja | |
Településfejlesztés | + | Saját feladatellátás | |
Településrendezés | + | Saját feladatellátás | |
Épített és természeti értékek védelme | + | Saját feladatellátás, Helyi védelem kialakítása, működtetése | |
Egészséges ivóvízellátás | + | Társulás (Délzalai Víz- és Csatornamű Zrt-vel kötött üzemeltetési szerződés alapján) | |
Vízrendezés és csapadékvíz elvezetés | + | Saját feladatellátás | |
Helyi közbiztonság | + | Helyi civil szervezet (polgárőrség) | |
Köztemető fenntartás | + | Saját feladatellátás | |
Helyi közutak, közterületek fenntartása | + | Saját feladatellátás | |
Folyékony hulladék elszállítása | - | - | |
Köztisztaság, Településtisztaság | Kommunális szilárd hulladék elszállítás átadott feladat – ZALAISPA (szerződés: Viridis-Pannonia Kft) | ||
Idősek napközbeni ellátása | - | - | |
Közbiztonság helyi feladatai | + | Saját feladatellátás. Polgárőr Egyesület támogatása | |
Foglalkoztatás megoldása | + | Saját feladatellátás. közfoglalkoztatás biztosítása | |
Alapfokú nevelés (óvodai ellátás) | + | Saját feladatellátás | |
Alapfokú nevelés, oktatás | + | Állami feladat | |
Szociális ellátás | + | Saját feladatellátás | |
Gyermek és Ifjúságvédelem | + | Társulás (NTÖT) | |
Közművelődési feladatok ellátása | + | Deák Ferenc Megyei Könyvtári megállapodás | |
Helyi önkéntes civil szervezetek támogatása | + | Saját feladatellátás | |
Egészséges életmód közösségi feltételeinek biztosítása és alapfokú eü-i ellátás | + | Társulás: védőnői szolgálat, háziorvosi körzet, fogorvosi körzet, ügyeleti hálózat, | |
Sport | + | Helyi sportegyesület támogatása |
3. sz. függelék
Képviselőtestületi határozatok nyilvántartása
Egyéb feljegyzések | |||
pénzügyi költségvetési kihatás | |||
Ügyirat száma | |||
Megtett intézkedések, ellátott feladatok | |||
Felelős | |||
Határidő | |||
Határozat | Tartalma | ||
Száma | |||
4. sz. függelék
Képviselőtestületi rendeletek nyilvántartása
Belezna Község Önkormányzat Képviselőtestülete hatályos rendeleteinek nyilvántartása
Megjegyzés |
Hatályon kívül helyezés |
Módosítás száma |
Hatályba helyezés időpontja |
Rendelet címe |
Rendelet száma |
Sorsz. |
5. sz. függelék
Ügyrendi és Vagyonnyilatkozat Kezelő Bizottság
tagjai és feladatköre
Ügyrendi és Vagyonnyilatkozat Kezelő Bizottság tagjai:
- Makár József elnök
- Rada Zsolt tag
- Musztács Károly tag
A bizottság feladatai:
- polgármester, képviselő-testületi tagok vagyonnyilatkozatinak nyilvántartása, ellenőrzése
- a képviselő-testület tájékoztatása vagyonnyilatkozattétel kötelezettség teljesítéséről a határidő lejártát követő első testületi ülésen
- polgármester képviselő-testületi tagok összeférhetetlenségi ügyeinek vizsgálata
- javaslattétel a polgármester illetményére
- javaslattétel a polgármester illetményének emelésére
- titkos szavazáskor a szavazatszámláló bizottsági feladatok ellátása
6. sz. függelék
A polgármester ügyfélfogadásának rendje
Minden héten szerdán 08:00 órától 16:00 óráig.
7. sz. függelék
A jegyző ügyfélfogadásának rendje
A székhely településen (Surdon):
- hétfő: 07:30 - 12:00
- péntek: 07:30 - 12:30
Liszó községben:
- csütörtök: 14:00 – 16:00
Nemespátró községben:
- kedd: 09:00 – 11:00
Belezna községben:
- szerda: 09:00 – 11:00
- sz. függelék
Az önkormányzati feladatellátásra kötött társulási megállapodások jegyzéke
|
|
|
|
|
|
9. sz. függelék
Közös Önkormányzati Hivatal ügyfélfogadási rendje
Surdi Közös Önkormányzati Hivatal:
- hétfő 07:30 – 12:00
- kedd 13:00 – 17:00
- péntek 07:30 – 12:00
Surdi Közös Önkormányzati Hivatal Liszói Kirendeltsége:
- kedd 13:30 – 17:00
- csütörtök 07:30 – 16:00
- péntek 07:30 – 12:00
Surdi Közös Önkormányzati Hivatal Nemespátrói Kirendeltsége:
- hétfő 12:00 – 15:00
- kedd 09:00 – 12:00
- szerda 13:00 – 15:00
- péntek 09:00 – 12:00
Surdi Közös Önkormányzati Hivatal Beleznai Kirendeltsége:
- szerda 07:30 – 16:00
- péntek 07:30 – 12:30