Kázsmárk község Önkormányzatának Képviselő Testülete

az Önkormányzat 2014.évi költségvetésről

Hatályos: 2014. 02. 26- 2015. 08. 19

Kázsmárk község Önkormányzatának Képviselő Testülete

az Önkormányzat 2014.évi költségvetésről

2014.02.26.

Az önkormányzat képviselő-testülete az Alaptörvény 32 cikk(2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben az Alaptörvény 32 cikk(1) bekezdés f. pontjában meghatározott feladatkörében a következőket rendeli el, a 2014.évi pénzügyi terv (költségvetés) végrehajtására.

1. § A rendelet hatálya

(1) A rendelet hatálya a Képviselő-te4stületre, annak bizottságára, valamint a Kázsmárki- Közös Önkormányzati Hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre ( intézményekre) terjed ki.

2. § A költségvetés bevételei és kiadásai

(1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2014.évi költségvetését

272.528.-eFt költségvetési bevétellel
272.528.-eFt költségvetési kiadással
Ezen belül kiemelt előirányzatonként:
86.529.-E/Ft személyi juttatással
13.411.-E/Ft járulékokkal,
38.627.-E/Ft dologi kiadással,
59.934.-E/Ft ellátottak pénzbeli juttatása,
40.822.-E/Ft egyéb működési kiadás,
33.205.-E/Ft Közös Önkormányzati Hivatal
(2) Az önkormányzat mérlegszerűen bemutatott kiadásait , bevételeit önkormányzati szinten az 1. melléklete alapján határozza meg Képviselő-testület.
(3) A működési és felhalmozási bevételek bemutatása a 2. és 3. melléklet, valamint a kiadások előirányzatai bemutatását önkormányzati szinten a 4. és az 5. melléklet részletezi.
(4) A felhalmozási célú hiány finanszírozása érdekében a 10 millió forintot meghaladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet megkötésére a Kormány hozzájárulása szükséges. A 10 millió forintot meg nem haladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet esetében a hiány külső finanszírozása fejlesztési hitelből vagy az előző évi költségvetési maradványának igénybevételével történik.

3. § A költségvetés részletezése

A Képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) Az önkormányzat működési bevételeit a 2. melléklet, a felhalmozási bevételeit a 3. melléklet szerint részletezi.
A Képviselő-testület az önkormányzat 2014.évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) Az önkormányzat működési bevételeit a 2. melléklet, a felhalmozási bevételeit a 3. melléklet szerint részletezi.
(2) Az önkormányzat kiadási előirányzatának teljesítését kormányzati funkciónként a 4. melléklet szerint határozza meg.
(3) Az önkormányzat felhalmozási kiadásait az 5. melléklet szerint állapítja meg.
(4) Az önállóan működő és gazdálkodó intézmény bevételi és kiadási előirányzatait a 6. melléklet szerint határozza meg.
(5) Az önkormányzat egyéb működési kiadásait a 7. melléklet szerint részletezi.
(6) Költségvetési szervek engedélyezett létszámát a 8. melléklet szerint határozza meg.
(7) Az önkormányzat által irányított költségvetési szervek 2014 évben engedélyezett létszámát 11 főben, az önkormányzatnál foglalkoztatottak létszámát 3 főben, a közfoglalkoztatottak létszámát 190 főben állapítja meg a Képviselő-testület.
(8) A Közös Hivatal költségvetésében a képviselő testület valamennyi felsőfokú végzettségű köztisztviselő részére illetménykiegészítést állapít meg. Az illetménykiegészítés mértéke a köztisztviselő alapilletményének 10%-a.
(9) A köztisztviselők és a polgármester részére a cafetéria juttatások éves keretösszegét a Képviselő-testület bruttó 200.000 .-Ft-ban állapítja meg.
(10) A helyi önkormányzat a Közös Hivatal költségvetésében valamennyi középfokú végzettségű köztisztviselő részére illetménykiegészítést állapít meg . Az illetménykiegészítés mértéke a köztisztviselő alapilletményének 10%-a.

4. § A költségvetés végrehajtásának szabályai

(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester , a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester a felelős.

(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

(4) A költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg a rendszeres személyi juttatások előirányzatának 8 %-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a személyi juttatások előirányzatának növelésére fordítható forrás szolgálhat.

(5) Amennyiben a költségvetési szerv30 napon túli, elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át , vagy a 150 millió forintot, és a tartozását egy hónapon belül nem tudja 30 nap alá szorítani , akkor az irányító szerv a költségvetési szervnél önkormányzati biztost jelöl ki.

(6) A költségvetési szerv vezetője e rendelet 9. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni . A költségvetési szerv az általa elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.

(7) Az önkormányzat a működési feladatokhoz kapcsolódó forrásbővítés érdekében az önkormányzatok kiegészítő támogatása keretében igény benyújtását tervez 2013. évi CCXXXXtv.4 sz mellékletében foglaltak szerint.

(8) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.

(9) Az önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról külső szakember útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

5. § Az előirányzatok módosítása

(1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.

(2) A Képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.

(3) A költségvetési szervek bevételi és kiadási előirányzatai saját hatáskörben módosíthatók, a kiemelt előirányzatok egymás közötti átcsoportosítására a Képviselő-testület jogosult.

(4) A Képviselő – testület a költségvetési rendelet 5. §(2) és(5) bekezdés szerinti előirányzat módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként –az első negyedév kivételével- negyedévenként , de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások , támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő- testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

(5) A mennyiben az Önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak , arról a polgármester a Képviselő- testületet tájékoztatja.

(6) A Képviselő- testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv köteles betartani.

6. § A gazdálkodás szabályai

(1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

(2) Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv által ellátott feladatok fedezetéül az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv nyilvántartásaiban elkülönített előirányzatok szolgálnak.

(3) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét maghatározó szabályokat , a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.

7. § A Költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

(1) A költségvetés végrehajtását az önállóan gazdálkodó költségvetési szervek tekintetében

Az éves ellenőrzési munkatervében foglaltak szerint kell megszervezni. Az ellenőrzés
tapasztalatairól évente tájékoztatni kell a Képviselő-testületet.
(2) az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv vezetője köteles a saját
költségvetési szerv belső ellenőrzését és a munkafolyamatba épített ellenőrzést (FEUVE)
működtetni.

8 § Vegyes rendelkezések

(1) Az étel elkészítésekor, tálalásakor az élelmiszerrel közvetlen kapcsolatban lévő
Intézményi dolgozók minősülnek kötelező étkezőnek.
(2) A települési képviselők tiszteletdíja : 38 000.- Ft/hó
(3) a.) Az önkormányzat által biztosított étkeztetésért fizetendő térítési díjak: - a
megállapított térítési díj tartalmazza az ÁFA összegét.-
Gyermekétkeztetés:
Óvoda: 320.- Ft/ étkezési nap
Általános iskolánál- 350.-Ft/ étkezési nap
Felnőtt étkeztetés:
- vendég étkeztetés: 384.- Ft / étkezési nap
- szociális ebéd térítési díj összegét a szociális ellátásról szóló helyi rendelet sávosan
Határozza meg.
- Rásonysápberencs önkormányzat vásárolt szoc.ebéd 210.- Ft +AFA Ft/ étkezési nap
(4) A helyi önkormányzat a kázsmárki lakóhellyel illetve tartózkodási hellyel rendelkező, a
helyi általános iskolában és az óvodában étkeztetés igénybevevő tanulók/ gyermekek részére a
megállapított étkezési térítési díj 100 %- ának megfelelő kedvezményt nyújt, a
gyermekvédelmi támogatás terhére, ha a gyermek a gyermekek védelméről és a gyámügyi
igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. Tv alapján normatív térítési díj kedvezményre nem
jogosult.
A támogatást az önkormányzat havonta utólag, az igénybe vett étkezési napok alapján
finanszírozza az étkezési szolgálatást nyújtó intézmény felé intézmény részére.

9. §

Záró és vegyes rendelkezések

(1) Ez a rendelet kihirdetése napján lép hatályba, de rendelkezéseit 2014. január 1-től kell
alkalmazni.
(2) A jelen rendelet 8. § (3) bekezdésében meghatározott térítési díjakat 2014. március 1. napjától kell alkalmazni.