Sándorfalva Város képviselő testületének 12/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelete

Sándorfalva Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet és az önkormányzati lakások és helyiségek bérletéről szóló 9/2003. (IV. 17.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2014. 11. 27- 2021. 12. 22

Sándorfalva Város képviselő testületének 12/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelete

Sándorfalva Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet és az önkormányzati lakások és helyiségek bérletéről szóló 9/2003. (IV. 17.) önkormányzati rendelet módosításáról1

2014.11.27.

Sándorfalva Városi Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 43. § (3) bekezdésében és 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján,

az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következő rendeltet alkotja:

1. Módosító rendelkezések

1. § (1) Sándorfalva Város Önkormányzat Képviselő-testületének és Szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: SzMSz) 18. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „A rendes ülés napirendjére a polgármester, az ülés elnöke tesz javaslatot az előzetesen írásban kiküldött meghívó szerint, a 23. § (4)-(9) bekezdéseiben meghatározott sürgősségi előterjesztésekre figyelemmel.”

(2) Az SzMSz. 21. § (6) bekezdés 1. mondata helyébe a következő rendelkezés lép: „Az interpellációra a választ lehetőség szerint a képviselő-testületi ülésen, de legkésőbb a képviselő-testületi ülést követő 15 napon belül – amennyiben a válaszadás más szerv közreműködését igényli, úgy 30 napon belül - írásban kell megadni.”

(3) Az SzMSz. 31. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „A vita során a jegyzőnek, az aljegyzőnek szót kell adni, amennyiben bármely előterjesztés, javaslat, vagy indítvány tekintetében észrevételt kíván tenni.”

(4) Az SzMSz. 39. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „Rendeletalkotást indítványozhat, illetve kezdeményezhet: képviselő, polgármester, alpolgármester, bizottságok, jegyző, a szabályozandó tárgykörben érintett érdekképviseleti szervek, helyi társadalmi szervek, az állampolgárok népi kezdeményezés útján azzal, hogy a rendelet-tervezet szakmai előkészítése a jegyző feladata.”

(5) Az SzMSz 42. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző írják alá, továbbá a testületi ülésen jelenlévő képviselők közül választott két képviselő aláírásával hitelesíti. A jegyzőkönyv-hitelesítő személyek kiválasztásának rendje a képviselők névjegyzéke alapján, annak ABC sorrendjében történik.”

(6) Az SzMSz. 64. § (1) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép: „gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző, az aljegyző tekintetében, valamint az egyéb munkáltatói jogokat az önkormányzat által alapított gazdasági társaságok ügyvezetői és az önkormányzati intézményvezetők tekintetében.”

(7) Az SzMSz. 65. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: „A jelen szabályzat felhatalmazása alapján a Képviselő-testület által átruházott hatásköröket a polgármester önállóan gyakorolja.”

(8) Az SzMSz. 67. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „A polgármester a jegyző javaslatára – a jegyzőre vonatkozó szabályok szerint – a jegyző helyettesítésére és a jegyző által meghatározott feladatok ellátására aljegyzőt nevez ki. A kinevezés határozatlan időre szól.”

(9) Az SzMSz. 2. mellékletének 8. pontja helyébe a következő rendelkezés lép: „Tulajdonosi hozzájárulás:

a)közműfektetéssel, - bekötéssel kapcsolatos eljárásokban,
b)közterületi alul- és felülépítményekkel kapcsolatosan (pl.: járda, kapubejáró, áteresz, térburkolat, vízelvezető
műtárgyak, egyéb építmények stb.) valamint
c)önkormányzati ingatlant érintő hatósági ügyekben – az eljárásban érdekelt – ügyfélként tett eljárásjogi nyilatkozat.”
(10)Az SzMSz 4. melléklete helyébe jelen rendelet melléklete lép.

2. § (1) Az SzMSz. 13. § (2) bekezdése az alábbi második mondattal egészül ki: „A közmeghallgatásos testületi ülés közmeghallgatásos napirendi pontjának a kezdő tárgyalási időpontja délután 5 óra.”

(2) Az SzMSz. 23. §-a az alábbi (4a) bekezdéssel egészül ki: „(4a) Sürgősségi előterjesztés: az ülés munkaterv szerinti napirendjében és meghívójában nem szereplő előterjesztés vagy önálló indítvány.”

(3) Az SzMSz. 23. § (9) bekezdése a következő mondattal egészül ki: „A sürgősséggel benyújtott előterjesztést legkésőbb a testületi ülést megelőző nap 16 óráig, elektronikus úton meg kell küldeni a képviselők részére.”

(4) Az SzMSz. 29. §-a az alábbi (1a) bekezdéssel egészül ki: „(1a) Önálló indítvány: a képviselő-testület tagja – a képviselő-testület feladat- és hatáskörébe tartozó ügyben – a munkatervben nem szereplő indítványt terjeszthet elő, amelynek meg kell felelnie az előterjesztésekkel szemben támasztott tartalmi, formai és időbeli követelményeknek.”

(5) Az SzMSz. 2. melléklet 1. pont a) alpontja az alábbi aa) alponttal egészül ki: „aa) beruházási illetve halasztható felújítás jellegű kiadások esetén 100 000 Ft-ig dönthet.”

3. § (1) Az SzMSz. 11. § (3) bekezdésében a „délelőtt 10” szövegrész helyébe a „délután 3” szöveg lép.

(2) Az SzMSz 12. § (2) bekezdés a) pontjában a „képviselők egynegyedének” szövegrész helyébe a „képviselő-testület tagjai egynegyedének” szöveg lép.

(3) Az SzMSz 12. § (4) bekezdésében a „15 napon” szövegrész helyébe az „5 munkanapon” szöveg lép.

(4) Az SzMSz 14. § (4) bekezdésében az „5” szövegrész helyébe a „10” szöveg lép.

(5) Az SzMSz 16. § (7) bekezdésében a „a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény” szövegrész helyébe „az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény” szöveg lép.

(6) Az SzMSz. 21. § (4) bekezdésében a „nappal” szövegrész helyébe a „munkanappal” szöveg lép.

(7) Az SzMSz. 23. § (6) bekezdésében a „4.” szövegrész helyébe az „5.” szöveg lép.

(8) Az SzMSz. 25. § (3) bekezdésében a „8 napon” szövegrész helyébe a „3 munkanapon” szöveg lép.

4. § (1) Az SzMSz. 34. § (8) bekezdésében a „képviselők közül” szövegrész helyébe a „képviselő-testület tagja” szöveg lép.

(2) Az SzMSz. 34. § (10) bekezdésében és 37. § (4) bekezdésében „Ügyrendi Bizottság” szövegrész helyébe „Ügyrendi és Jogi Bizottság” szöveg lép.

(3) Az SzMSz 48. § (1) bekezdésében az „a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 19. § és 20. §-a” szövegrész helyébe a „az Mötv. 32. §-a” szöveg lép.

(4) Az SzMSz 49. § (2) bekezdésében az „a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Törvény rendelkezéseinek, továbbá a közigazgatási eljárásról” szövegrész helyébe a „az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek, továbbá a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól” szöveg lép.

(5) Az SzMSz. 49. § (4) bekezdésében az „a helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló 2000. évi XCVI. törvényben” szövegrész helyébe az „az Mötv. 29-31. §-aiban” szöveg lép.

(6) Az SzMSz. 54. § (1) bekezdésében az „elnökét és tagjainak több mint felét” szövegrész helyébe az „elnökét és – az elnökkel együtt számítva – tagjainak több mint a felét” szöveg lép.

(7) Az SzMSz. 60. § (4) bekezdésében a „Sándorfalvi Közös Önkormányzati Hivatal hivatalos helyiségeiben” szövegrész helyébe a „Széchenyi Ifjúsági Közösségi Központ tanácskozásra alkalmas helyiségében” szöveg lép.

(8) Az SzMSz. 62. § (1) bekezdésében az „A polgármester megbízatását megválasztott főfoglalkozású, munkaviszonyban álló tisztségviselőként látja el.” szövegrész helyébe a „A polgármester tisztségét főállású jogviszonyban látja el.” szöveg lép.

5. § (1) Az SzMSz. 8. mellékletének I. pontjának 1. alpontjában az „A helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről szóló módosított 2000. évi XCVI. tv. (továbbiakban: Ökjtv.) 10/A § (1)” szövegrész helyébe a „Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 39. § (1)” szöveg lép.

(2) Az SzMSz. 8. mellékletének I. pontjának 2. alpontjában az „Ökjtv.” szövegrész helyébe az „Mötv. 2.” szöveg lép.

(3) Az SzMSz. 8. mellékletének II. pontjának 1. alpontjában az „Ügyrendi Bizottságnak” szövegrész helyébe az „Ügyrendi és Jogi Bizottságnak” szöveg lép.

(4) Az SzMSz. 8. mellékletének II. pontjának 5. alpontjában az „Ügyrendi Bizottsága (továbbiakban ÜB)” szövegrész helyébe a „Bizottság” szöveg lép.

(5) Az SzMSz. 8. mellékletének III. pontjának 3. alpontjában, 8. mellékletének IV. pontjának 1. alpontjának a) alpontjában és a 8. mellékletének IV. pontjának 5. alpontjában az „ÜB” szövegrész helyébe a „Bizottság” szöveg lép.

2. Hatályon kívül helyező rendelkezések

6. § (1) Hatályát veszti az SzMSz. 39. § (4) bekezdése, 64. § (2) bekezdése és 2. mellékletének 4. pontja.

(2) Hatályát veszti az önkormányzati lakások és helyiségek bérletéről szóló 9/2003. (IV.17.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdésének második mondata.

3. Hatályba léptető rendelkezések

7. § Jelen rendelet a kihirdetése napján 11:30 órakor lép hatályba.

1. melléklet

Az állandó bizottságok megnevezése,
és általános, valamint a Képviselő-testület által a bizottságokra ruházott feladat-és hatáskörök

I. ÁLLANDÓ BIZOTTSÁGOK

1. A Képviselő-testület az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:
a.) Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság 3+2 fő
b.) Ügyrendi és Jogi Bizottság 2 + 1 fő
c.) Művelődési, Oktatási, Egészségügyi és Szociális Bizottság 4+3 fő

2. A bizottsági tagok névsorát a 2. sz. függelék tartalmazza.

II. A BIZOTTSÁGOK FELADAT –ÉS HATÁSKÖREI

1. A Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság feladatai különösen:
a.) véleményezi az önkormányzat gazdasági programtervezetét
b.) véleményezi a költségvetési koncepciót, költségvetést
c.) véleményezi az átmeneti gazdálkodásról szóló tervezetet
d.) véleményezi a költségvetésről szóló rendelet-tervezetet
e.) véleményezi az önkormányzat gazdasági társaságainak megalakítását, átalakítását, megszüntetését, illetve önkormányzati szerv alapítását, átszervezését, átalakítását, megszüntetését,
f.) figyelemmel kíséri a költségvetés végrehajtását,
g.) véleményezi a költségvetésben jóváhagyott előirányzatok közötti átcsoportosítást,
h.) véleményezi a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolót,
i.) vagyonrendelet alapján dönt az önkormányzati vagyonról,
j.) véleményezi a költségvetési körön kívüli szervezetek támogatását
k.) véleményezi a költségvetési szervek alapító okiratának módosítására és az ellátható vállalkozási tevékenységi körébe vonatkozó döntés-tervezeteket,
l.) véleményezi a helyi adókra vonatkozó rendelet-tervezeteket,
m.) véleményez és javaslatot tesz a rendezési tervvel kapcsolatos kérdésekben,
n.) javaslatot tesz a közterületeket érintő olyan kezdeményezések terén, amely hosszútávon kihat a település életére.

2. Ügyrendi és Jogi Bizottság feladatai

2.1. a.) önkormányzati rendelet-tervezetek előzetes véleményezése,
b.) véleményezi a Képviselő-testület szervezetével, működési szabályaival kapcsolatos ügyrendi kérdéseket,
c.) a Képviselő-testület döntéseinél szükség szerint szavazatszámláló bizottságként működik,
d.) a Képviselő-testület megbízása alapján bármely ügyrendi kérdésekben eljár, véleményt alkothat, javaslatokat tehet,
e.) előterjeszti a Képviselő-testület számára a jelen KtSzMSz 34. § (10) bekezdés alapján a képviselői érintettség elmulasztásának jogkövetkezményéről szóló döntési javaslatot,
f.) véleményezi Sándorfalva Városi Önkormányzat nevében megkötendő, képviselő-testületi hatáskörbe tartozó szerződés-tervezetet annak aláírása előtt.

2.2. Az Ügyrendi és Jogi Bizottságnak a Képviselő-testület részéről átruházott hatásköre:
a.) a képviselői vagyonnyilatkozatok nyilvántartása, ellenőrzése,
b.) az összeférhetetlenség kivizsgálása, a képviselői köztartozásmentes adózói adatbázisba történő felvétel igazolásának ellenőrzése

3. Művelődési,- Oktatási,- Egészségügyi és Szociális Bizottság feladatai:
a.) Véleményezi az óvodai általános iskolai neveléssel, oktatással, kapcsolatos képviselő-testületi előterjesztéseket.
b.) Véleményezi az óvoda megszüntetésével, átszervezésével, tevékenységi körének módosításával, nevének megállapításával kapcsolatos képviselő-testületi előterjesztéseket.
c.) Véleményezi a nem önkormányzati intézményekkel kötendő közoktatási megállapodásokkal kapcsolatos képviselő-testületi döntés-tervezeteket.
d.) Véleményezi az ifjúsági, nevelési, oktatási tárgyú képviselő-testületi előterjesztéseket.
e.) Javaslatot tesz a városi szintű kulturális rendezvényekre.
f.) Véleményezi a művészeti alkotás közterületen, valamint önkormányzati tulajdonú épületen való elhelyezésével, áthelyezésével, lebonyolításával kapcsolatos képviselő-testületi előterjesztéseket.
g.) Véleményezi az önkormányzat által fenntartott kulturális, közművelődési, művészeti intézmények alapításával, megszűnésével, átszervezésével, feladatának megváltoztatásával, nevének megállapításával, költségvetésének meghatározásával és módosításával összefüggő képviselő-testületi döntéstervezeteket.
h.) Elősegíti a kulturális hagyományok és értékek ápolását, a művelődésre, a társas életre szerveződő közösségek tevékenységét, a lakosság életmódja javítását szolgáló kulturális, közművelődési, ifjúsági és sport célok megvalósítását.
i.) Segíti a művészeti intézmények, civil szervezetek, továbbá a lakosság művészeti kezdeményezéseinek, önszerveződésének munkáját, a művészeti alkotómunka feltételeinek javítását, és a művészeti értékek létrehozását, megőrzését.
j.) Figyelemmel kíséri és véleményezi a kulturális, közművelődési, ifjúsági és sport, továbbá művészeti tárgyú képviselő-testületi előterjesztéseket.
k.) Figyelemmel kíséri:
ka) a helyi sportkoncepcióban megfogalmazott sportpolitikai célok megvalósítását,
kb) a nemzetközi kapcsolatokra vonatkozó megállapodások megvalósítását.
l.) Feladatkörébe tartozó területeken állást foglal, és javaslatot tesz a képviselő-testület nemzetközi kapcsolatainak alakítására, közreműködik a testvér települések és euro- régiós kapcsolatok ápolásában.
m.) Közreműködik a szociális ellátás helyzetének elemzésében
n.) A bizottság véleménye szükséges az alábbi képviselőtestületi döntések előkészítéséhez:
na) szociális intézmények munkájának és szociális feladatok ellátásának értékelése,
nb) egészségügyi alapellátás tevékenységének értékelése

1

Az önkormányzati rendeletet a Sándorfalva Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2021. (XII. 22.) önkormányzati rendelete 2. §-a hatályon kívül helyezte 2021. december 23. napjával.