Golop Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2014 (XII.1.) önkormányzati rendelete

A szervezeti és működési szabályzatról

Hatályos: 2014. 12. 02- 2015. 02. 28

Golop Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Golop Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelet 33.§ e) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:



I. FEJEZET
ÖNKORMÁNYZAT ELNEVEZÉSE, JELKÉPEI


1.§


(1) Az önkormányzat elnevezése: Golop Községi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat)

(2) Az Önkormányzat székhelye: 3906 Golop, Fő u. 1.

(3) A Képviselő-testület elnevezése: Golop Községi Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület)

(4) A Képviselő-testület hivatalának hivatalos megnevezése: Tállyai Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal)

(5) Hivatal székhelye: 3907 Tállya, Rákóczi u. 34.

(6) Hivatal kirendeltségének hivatalos megnevezése: Tállyai Közös Önkormányzati Hivatal Golopi Kirendeltsége

(7) A Hivatal Golopi Kirendeltségének címe: 3906 Golop, Fő u. 1.



2.§


(1) Önkormányzat jelképei a címer, a zászló és a pecsét.

(2) Golop címere:

A történeti múltban kialakult – XIV. századig visszavezetett – címer. Tárcsapajzs zöld mezejében egymás mellett két arany színű lebegő szőlőfürt, alattuk szintén arany színű szőlőlevél lebeg. A pajzson ezüst színű arany koronás sisak. A sisaktakarók kék-arany, és vörös-ezüst színűek.

(3) Golop zászlaja:

A zászló két egyenlő sávos, zöld-arany (zöld-sárga) színű, benne a község előzőekben leírt címere. A zászló egyszerűbb változata címer nélkül két egyenlő sávban zöld-sárga.

(4) Önkormányzat pecsétje:

a) körbélyegzők: Golop Község Önkormányzata három cm átmérőjű körbélyegzőt használ "Golop Községi Önkormányzat Képviselő-testülete Borsod-Abaúj-Zemplén megye" felirattal, középen a Magyar Köztársaság hivatalos címerével.

b) fejbélyegző: Golop Község Önkormányzata négy cm hosszú "Községi Önkormányzat Hivatala 3906 Golop, Fő u. 1. Tel/Fax.: 06-47/356-018" feliratú fejbélyegzőt használ.


II. FEJEZET

ÖNKORMÁNYZAT FELADATAI


3.§


(1) Az Önkormányzat a kötelezően ellátandó feladatokon túl az önként vállalt feladatairól az éves költségvetési rendeletében - forrásbiztosítással - maga határozza meg – a (2) bekezdésben foglalt eljárás figyelembevételével - hogy mely feladatokat, milyen mértékben és módon lát el.

(2) Az Önkormányzat az önként vállalt feladatok megoldásának felvállalása előtt előkészítő eljárást kell lefolytatni, amelyben tisztázni kell a feladat ellátásának anyagi, személyi és technikai feltételeit. Az eljárás során a képviselő-testület által felkért szervek véleményt nyilvánítanak. Az illetékes szervek eredményt összegző előterjesztése csak akkor terjeszthető a képviselő-testület elé, ha az tartalmazza a feladat felvállalásával elérendő célt és végrehajtásának részletes anyagi személyi és technikai feltételeit.

(3)Az Önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatait a rendelet 1. függeléke tartalmazza kormányzati funkciók szerinti bontásban.



III. FEJEZET
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET SZERVEZETE ÉS MŰKÖDÉSE


4.§


(1) A Képviselő-testület tagjainak száma 5 fő. A Képviselők névjegyzékét az 2. függelék tartalmazza.

(2) A képviselő-testület átruházott hatásköreinek felsorolását a rendelet 1. melléklete tartalmazza.


5.§


A Képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést, Tállya Községi Önkormányzat Képviselő-testületével együttes ülést, valamint közmeghallgatást tart.



1. Rendes ülés


6.§


(1) A Képviselő-testület évenként 6 rendes ülést tart munkanapokon a Munkatervben meghatározott időpontokban.
(2) A Képviselő-testület a polgármester javaslatára évente a naptári év szerinti első ülésén elfogadja a munkatervét. A Munkatervre vonatkozó részletes szabályokat a 15.§ tartalmazza.



2. Rendkívüli ülés


7.§


(1) A Polgármester azonnali döntést igénylő kérdésekben a Képviselő-testület ülését a munkatervtől eltérő időpontban, bármikor összehívhatja.

(2) A rendkívüli Képviselő-testületi ülés összehívására vonatkozó Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 44.§-ában meghatározott képviselői és bizottsági indítványban meg kell jelölni a rendkívüli ülés indokát, időpontját, helyszínét, és napirendjét.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott indítványt a települési képviselők saját kezűleg aláírják. Az indítványt a polgármesternél kell előterjeszteni.



3. Együttes ülés

8.§


(1) Tállya Községi Önkormányzat Képviselő-testülete Golop Községi Önkormányzat Képviselő-testületével, a Hivatal munkájával kapcsolatos ügyekben együttes testületi ülést tartanak.

(2) Az együttes ülésre vonatkozóan a rendeletet a 9-10.§-ban foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

(3) A testületek együttes ülést tartanak a Hivatal

      a) költségvetésének,

      b) zárszámadásának,

      c) a költségvetés végrehajtásáról szóló féléves és háromnegyedéves beszámolójának,

      d) Társulási Megállapodással kapcsolatos döntések

      e) a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának

elfogadása tárgyában.


9.§


(1) Az együttes ülést Tállya Község Polgármestere hívja össze és vezeti, akadályoztatása esetén Golop község Polgármestere, a két polgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén Tállya Község Alpolgármestere.

(2) Az együttes ülés akkor határozatképes, ha a résztvevő önkormányzatok képviselő-testületének mindegyike külön-külön határozatképes.

(3) Amennyiben az együttes ülés határozatképtelen vagy határozatképtelenné válik, akkor az ülést 5 napon belül újból össze kell hívni.


10.§


(1) A határozati javaslatot és a rendelettervezetet az ülés vezetője külön-külön bocsátja szavazásra és arról a testületek külön-külön szavaznak.

(2) Az együttes ülésről készült jegyzőkönyvet a polgármesterek, a jegyző, és az ülés vezetője javaslatára Tállya és Golop Képviselő-testületek tagjai közül egyszerű szótöbbséggel választott egy-egy jegyzőkönyv-hitelesítő írja alá.

(3) A jegyzőkönyvet 2 példányban kell elkészíteni és mind a két önkormányzatnak meg kell küldeni.

(4) Az ülés menetére, a határozati javaslat tárgyalására és a döntés meghozatalára, valamint az e pontban nem szabályozott egyéb kérdésekre vonatkozóan a 12-30.§-ban foglaltaknak megfelelően értelemszerűen kell eljárni.



4. Közmeghallgatás


11.§


(1) A Képviselő-testület a munkatervében foglalt időpontban évente egy alkalommal közmeghallgatást tart.

(2) Közmeghallgatás rendkívüli ülés keretében akkor tartható, ha a 7.§ (2) bekezdésben meghatározott indítványozók az indítványban ennek szükségességét megjelölik.

(3) A közmeghallgatáson a helyi lakosság és a helyben érdekelt szervezetek képviselői legfeljebb 2 óra időtartamban, egyenként 5 percben felszólalhatnak, a helyi közügyeket érintő kérdéseket és javaslatot tehetnek.

 
 
5. A képviselő-testület ülésének összehívása


12.§


(1) A Képviselő-testület üléseit a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze és vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti a képviselő-testület ülését.

(2) A Képviselő-testületi ülést az ülés helyének, napjának és kezdési időpontjának, a napirend tárgyának és előadójának megjelölését tartalmazó meghívóval kell összehívni.

(3) A rendes ülésre szóló meghívót a Képviselő-testület ülésének napját megelőzően legalább 3 nappal, a rendkívüli ülésre szóló meghívót pedig legalább 24 órával előbb kézbesíteni kell.

(4) A Képviselő-testület üléséről a lakosságot étesíteni kell, a meghívónak az Önkormányzat hivatalos hirdetőtábláján (3906 Golop, Fő u. 1.) a (3) bekezdésben foglaltaknak megfelelően.

(5) A Képviselő-testület üléseire meg kell hívni a

      a) jegyzőt,

      b) napirendi pontok előadóit,

      c) Golop településen működő, bírósági nyilvántartásba vett társadalmi szervezetek képviselőit tevékenységi körükben,

      d) akiket a polgármester és a Képviselő-testület indokoltnak tart.

(6) A meghívóval együtt kézbesíteni kell az írásos előterjesztéseket is. Az (5) bekezdés b)-d) pontban meghatározott személyek írásos előterjesztést csak ahhoz a napirendi ponthoz kapnak, amelyikhez meghívásuk kapcsolódik.


6. A képviselő-testület ülésének nyilvánossága


13.§


(1) A Képviselő-testület helyiségeinek tanácskozás céljára rendelt részében az ülés tartama alatt csak képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak tartózkodhatnak.
(2) A hallgatóság a nyilvános ülésen csak a részére kijelölt helyen foglalhat helyet és a tanácskozást nem zavarhatja.
(3) Ha a hallgatóság az ülést zavarja, az ülés vezetője (a továbbiakban: elnök) a rendzavarót, vagy ha annak személye nem állapítható meg, a teljes hallgatóságot az ülésről kiutasíthatja.



7. Az elnök


14.§


(1) Az elnök a Képviselő-testület ülését:

a) összehívja, megnyitja, berekeszti, szünetet rendel el,

b) megállapítja és folyamatosan figyelemmel kíséri a határozatképességet, továbbá számba veszi a távollévőket, amennyiben az  ülés határozatképtelen vagy határozatképtelenné válik, akkor az ülést 5 napon belül újból összehívja,

c) figyelemmel kíséri a Képviselő-testület munkájából való kizárási okot, ez ügyben intézkedést tehet.


(2) Az elnök ülésvezetési feladata, jogköre:

a) Szó megadása, megtagadása.

b) Tárgyra térése felszólítás, szó megvonása, mely során azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, az elnök felszólítja, hogy térjen a tárgyra. Az elnök felszólítás eredménytelensége után megvonhatja a szót.

c) Napirend előtti és ügyrendi kérdésben történő szó megadása és megtagadása.

d) Az ülés félbeszakítása, amennyiben a Képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az elnök az ülést határozott időre félbeszakíthatja.

e) Napirendi pont tárgyalásának elnapolása. Az elnök, vagy bármelyik képviselő javasolhatja a napirendi pont tárgyalásának elnapolását. Ha az elnapolással az előterjesztő egyetért, erről a Képviselő-testület vita nélkül határoz és meghatározza a napirend tárgyalásának időpontját.

f) Napirendek összevont tárgyalására javaslattétel.


(3) Az elnök vitavezetési feladatai:

a) Napirendi pontonként megnyitja és berekeszti a vitát Amennyiben a napirendi ponthoz több felszólaló nincs, az elnök a vitát bezárja. Az előterjesztő, vagy bármely képviselő javasolhatja a vita bezárását. A Képviselő-testület a kérdésben vita nélkül határoz.

b) Szavazást rendel el, megállapítja a szavazás eredményét, kimondja a határozatot.


(4) Az elnök egyéb feladatai, jogköre:

a) Felszólalási jog a Képviselő-testület ülésén bármikor.

b) Az ülés rendjének biztosítása, amennyiben valamely települési képviselő felszólalása során a Képviselő-testület tekintélyét vagy valamelyik települési képviselőt sértő kifejezést használ, illetőleg ha a tanácskozási rendre és a szavazásra vonatkozó szabályokat megszegi, az elnök rendreutasítja. Az elnöknek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, vagy azokkal vitába szállni nem lehet.

c) Tájékoztatót ad a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről.


8. Munkaterv


15.§


(1) A Képviselő-testület rendes üléseit munkaterv szerint tartja. A munkaterv elkészítéséről a polgármester gondoskodik.

(2) A munkaterv elkészítéséhez javaslatot kell kérni:

az Ügyrendi Bizottságtól
a jegyzőtől.

(3) A véleményeket, javaslatokat a munkatervhez a polgármesternél lehet benyújtani.

(4) A munkatervnek tartalmaznia kell:

a) az ülések várható időpontját,
b) a napirendek címét,
c) a közmeghallgatás időpontját.

(5) A munkaterv elfogadásáról a polgármester javaslatára a Képviselő-testület minden év első ülésén határoz.
(6) A munkaterv előterjesztésével egyidejűleg a Képviselő-testületet tájékoztatni kell a munkatervbe be nem került javaslatokról.



9. A rendes ülés napirendje


16.§


A Képviselő-testület rendes ülésének napirendjére a – munkaterv alapján – a polgármester tesz javaslatot, melynek alapján a napirendet a Képviselő-testület egyszerű többséggel állapítja meg.



10. Napirendre vétel


17.§


(1) A Képviselő-testület e rendeletben meghatározott módon az ülés napirendjére felveszi

a)  az előterjesztéseket

b)  az önálló indítványokat

(2) A napirendi pontok tárgyalásának sorrendjét az alábbiak szerint kell meghatározni:

a)  rendeleti javaslatok

b)  határozati javaslatok

c) beszámolók

d) tájékoztató a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről.



11. Előterjesztések


18.§


(1) A Képviselő-testület üléseinek napirendjére fel kell venni az előterjesztésnek minősülő a munkatervbe felvett, továbbá a Képviselő-testület, a Képviselő-testület bizottsága, a polgármester és a jegyző által előzetesen javasolt

a) rendeleti javaslatot,
b) határozati javaslatot,
c) beszámolót,
d) tájékoztatót.

(2) A rendeleti javaslat csak írásbeli lehet.



12. Képviselői önálló indítványok

 
19.§


(1) Az előterjesztések alapján a napirendre felvett ügyekkel össze nem függő önálló indítványt tehetnek a képviselők, melyet a polgármesternél kell a rendes ülés napját megelőzően legalább 3 nappal írásban előterjeszteni.
(2) A polgármester az önálló indítványt a Képviselő-testület ülésén napirendi pontként javasolhatja. Ennek hiányában az önálló indítvány benyújtásáról a Képviselő-testületet tájékoztatja, és az elutasítást köteles megindokolni.
(3) A tájékoztató alapján – amennyiben az indítványozó képviselő azt kéri – a képviselő-testület egyszerű többséggel és vita nélkül dönt a napirendre vétel kérdésében.
(4) A beterjesztésnek tartalmaznia kell az önálló indítványt előterjeszteni kívánó nevét, az indítvány szövegét, és az előterjesztő sajátkezű aláírását.
(5) A Képviselő-testület ülésének napirendjére önálló napirendi pontként felvehető indítványok:

a) rendeleti javaslatok
b) határozati javaslatok

lehetnek.


13. Nem önálló indítványok


20.§


(1) Valamely napirendi ponthoz kapcsolódóan benyújtható indítványok a nem önálló indítványok:

a) sürgősségi javaslat,
b) módosító javaslat,
c) bizottsági ajánlás.

(2) A polgármester, a képviselők, a bizottság és a jegyző javasolhatják a Képviselő-testületnek valamely előterjesztés vagy önálló indítvány sürgős tárgyalását. A sürgősségi javaslatot indokolással kell ellátni.

(3) Sürgősségi javaslatot az előterjesztéssel vagy az önálló indítvánnyal együtt a Képviselő-testület ülését megelőzően 3 nappal a polgármesternél lehet benyújtani, aki dönt a javaslat indokoltságáról.
(4) Amennyiben a polgármester az indítványnak nem ad helyt, a sürgősségi indítvány kérdésében a Képviselő-testület a napirend előtt egyszerű többséggel dönt.
(5) A  rendeleti javaslathoz és a határozati javaslathoz a (2) bekezdésében jelöltek módosító javaslatot tehetnek. A módosító javaslatot indokolással kell ellátni.
(6) Az előkészítésért felelős bizottság a rendeleti javaslathoz, határozati javaslathoz – az ezekhez benyújtott módosító javaslatokat is értékelő – ajánlást nyújthat be a Képviselő-testületnek. Az ajánlásnak tartalmaznia kell a kisebbségi véleményt is.
(7) Az indítványnak a tárgyalásra és határozat hozatalra alkalmasnak kell lennie. A nem szabályszerűen benyújtott indítványt az elnök visszautasíthatja.



14. Rendkívüli képviselő-testületi ülés napirendje


21.§


(1) E rendelet 7.§-ban megjelölt rendkívüli ülésen csak az a napirendi pont tárgyalható, amire az indítvány vonatkozott.

(2) A napirendi pont beterjesztéséről az ülés elnöke gondoskodik.

(3) A Képviselő-testület a (2) bekezdésben meghatározottakat követően egyszerű többséggel, dönt arról, hogy kívánja-e tárgyalni az indítvány tárgyát.

(4) Képviselő-testület rendkívüli ülésére az elnök egyéb – az indítványban nem szereplő – napirendi pont tárgyalását kezdeményezheti, melynek napirendre vételéről a képviselő-testület egyszerű többséggel határoz.



15. A tanácskozás rendje


22.§


(1) A Képviselő-testület ülésén feladatkörükben a 12.§ (5) bekezdésében meghatározott személyek (meghívottak) tanácskozási joggal vesznek részt.
(2) A Képviselő-testület ülésén felszólalhat az akinek az ülés elnöke javaslatára a Képviselő-testület – vita nélkül egyszerű többséggel – szót ad.
(3) Az (1) bekezdésben megjelölt azon meghívottak, akiket valamelyik napirend tárgyalásához hívtak meg, csak annak a napirendnek a vitájában vehetnek részt tanácskozási joggal, melyhez meghívásuk kapcsolódik.

 
 
16. Felszólalás a képviselő-testület ülésén


23.§


A felszólalások típusai

a) napirend előtti felszólalás,

b) felszólalás ügyrendi kérdésben,

c) napirendhez kapcsolódó felszólalás.



24.§


(1) Napirend előtti felszólalásra az elnöktől bármelyik képviselő kérhet engedélyt a felszólalás tárgyának megjelölésével.
(2) Ha az elnök az engedélyt megtagadja, a képviselő kérésére e tárgyban vita nélkül egyszerű többséggel határoz.
(3) A napirend előtti felszólalás legfeljebb öt percig tarthat.
(4) Vitának és határozathozatalnak helye nincs.



25.§


A tárgyalt napirendet érintő ügyrendi kérdésben bármelyik képviselő bármikor 2 percre szót kérhet, és javaslatot tehet. A Képviselő-testület a javaslatról vita nélkül egyszerű többséggel határoz.



26.§


(1) A napirendi ponthoz való hozzászólásra az ülés elnökénél kell jelentkezni.
(2) A napirendi pont vitája során a települési képviselő legfeljebb egy alkalommal kérhet szót. Ismételt felszólalásra az elnök engedélyt adhat. Ha az elnök az engedélyt megtagadja, a képviselő a Képviselő-testülettől kérheti a felszólalás engedélyezését. A Képviselő-testület e tárgyban felszólalás és vita nélkül egyszerű szótöbbséggel határoz.
(3) Az előterjesztő, a Hivatal napirendben érintett dolgozója, a polgármester, és a jegyző több alkalommal is hozzászólhatnak.
(4) A tanácskozási joggal rendelkezők, illetve az eseti felszólalásra engedéllyel rendelkezők napirendi pontonként legfeljebb egy esetben 5 perc időtartamban szólalhatnak fel.
(5) Az előterjesztőt megilleti a zárszó joga is.
(6) A hozzászólók sorrendjét – figyelembe véve a jelentkezés sorrendjét – az elnök határozza meg.
(7) Vita közben, korábbi felszólalással kapcsolatos észrevétel megtétele céljából bármelyik képviselő, továbbá ha a képviselő a személyét érintő korábbi felszólalásra kíván észrevételt tenni 2 perces hozzászólásra kérhet szót. A felszólalást az elnök engedélyezi. Ez esetben viszontválasznak és vitának helye nincs.



17. Képviselő-testület döntései


27.§


(1) A Képviselő-testület a napirendi pont vitájának lezárása és a zárszó után rendeletet alkot vagy határozatot hoz.

(2) A jegyző – az Mötv. 53.§ (1) bekezdés k) pontjában foglaltak alapján – köteles jelezni a képviselő-testületnek, ha döntésük vagy működésük jogszabálysértő.

(3) Az ülés elnöke a napirendi pont során előterjesztett és a vitában elhangzott konkrét rendeleti javaslatokat és határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Előbb a módosító javaslatokról, majd az előterjesztésben szereplő rendeleti javaslatról, határozati javaslatról dönt a testület.

(4) Az önkormányzati rendeletet és a képviselő-testület normatív határozatát az Önkormányzat hivatalos hirdetőtábláján (3906 Golop, Fő u. 1.) történő kifüggesztéssel kell kihirdetni.

(5) A képviselő-testület számozott határozatai

                a) normatív határozatok

                b) egyedi határozatok.

(6) A képviselő-testület az (5) bekezdésben meghatározott számozott határozat nélkül, de a testületi ülés jegyzőkönyvében történő rögzítéssel dönt:

                a) a napirend elfogadásáról, előterjesztés napirendre vételéről,

                b) jegyzőkönyvvezető és jegyzőkönyvhitelesítő személyek megválasztásáról,

                c) ügyrendi kérdésekről,

                d) név szerinti szavazás és titkos szavazás elrendeléséről.



18. Név szerinti szavazás


28.§


(1) Nyílt szavazás esetén, bármely települési képviselő a szavazás megkezdése előtt, javasolhatja a név szerinti szavazás tartását. A név szerinti szavazás tartásáról a képviselő-testület egyszerű többséggel határoz.
(2) A név szerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők nevét. A képviselők felállva „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.

A jegyző a szavazatot a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámolja és a szavazás eredményét – a névsorral együtt – átadja az elnöknek. A szavazás eredményét az elnök hirdeti ki. A külön hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.



19. Titkos szavazás



29.§


(1)  A képviselő-testület az Mötv. 46.§ (2) bekezdésében foglalt ügyekben titkos szavazást tarthat, melyre bármely települési képviselő javaslatot tehet. A titkos szavazás tartásáról a képviselő-testület egyszerű többséggel határoz.

(2) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, szavazófülke és zárt urna igénybevételével történik.

(3) A szavazás lezárást követően az ülésvezető a képviselő-testület előtt felbontja az urnát, összeszámolja a szavazatokat, megállapítja és kihirdeti szavazás eredményét.

(4) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, a szavazás eredményét azonban ülés jegyzőkönyvének is tartalmaznia kell.


20. Jegyzőkönyv



30.§


A képviselő-testületi ülésről készült jegyzőkönyvet, az ülésen a polgármester javaslatára, egyszerű többséggel megválasztott két képviselő hitelesíti.


IV. FEJEZET
KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI


31.§


(1) A Képviselő-testület az Ügyrendi Bizottságot, mint állandó bizottságot hozza létre.
(2) A bizottság tagjainak névsorát a 3. függelék tartalmazza.
(3) A Képviselő-testület esetenkénti feladatokra ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az állandó bizottság működésére vonatkozó szabályokat az ideiglenes bizottságokra is értelemszerűen alkalmazni kell.



32.§


Ügyrendi Bizottság feladata:

a) Az összeférhetetlenségi és méltatlansági eljárással kapcsolatos feladatok ellátása,

b) A vagyonnyilatkozatok nyilvántartása és ellenőrzése,

c) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatának véleményezése,

d) Önkormányzat éves Munkatervének véleményezése.



V. FEJEZET

POLGÁRMESTER, ALPOLGÁRMESTER


33.§


(1) A polgármester főállásban látja el tisztségét.

(2) A polgármester ügyfélfogadási ideje minden héten hétfőn 8-12 óráig

(3) A Képviselő-testület saját tagjai közül egy alpolgármester választ, tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.



VI. FEJEZET
HIVATAL


34.§


(1) Tállya Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Golop Község Önkormányzatának Képviselő-testületével igazgatási feladataik ellátására az 1.§ (4) bekezdésében meghatározott elnevezéssel Hivatalt alakítanak és tartanak fenn.

(2) A jegyző ügyfélfogadási rendje:

a) Tállyai székhelyen: hétfő 8 – 12 óráig,

b) Golop Kirendeltségén: csütörtök 9 – 11 óráig.

(3) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve a jegyző tartós akadályoztatása esetén - legfeljebb 6 hónap időtartamra – a polgármesterek a jegyzői feladatok ellátására helyettesítő jegyzőt neveznek ki.

(4) A Hivatal belső szervezeti felépítését, működésének, munkarendjének részletes szabályait a Hivatal SZMSZ-e tartalmazza.




VII. FEJEZET
LAKOSSÁGI FÓRUMOK


35.§


Lakossági fórum keretében falugyűlés szervezéséről a képviselő-testület esetenként dönt, így a kiemelten nagyobb beruházások esetén, illetve olyan kommunális, egyéb kérdésekben, aminek kihatása van a lakosság közszolgáltatásokkal való ellátásra.



 
VIII. FEJEZET
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


36.§


(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti Golop Község Önkormányzata Képviselő-testületének a Szervezeti- és Működési Szabályzatról szóló 7/2011.(IV.29.) önkormányzati rendelete.



Golop, 2014. december 01.





                                               Kiss Lajos                                                                            Monostory Ágota

                                               Polgármester                                                                           jegyző

             


1. Melléklet

a 12/2014.(XII.01.) önkormányzati rendelethez


Golop Községi Önkormányzat képviselő-testületének

átruházott hatáskörei



1. Polgármesterre átruházott hatáskörök:

a) közterület használati engedély iránt benyújtott kérelmek elbírálása

b) az Önkormányzat Közbeszerzési Szabályzata szerint a közbeszerzési eljárások során ajánlatkérő nevében eljáró és döntésre jogosult,

c) az Önkormányzat beszerzések lebonyolításának szabályzata szerint a közbeszerzési értékhatárt el nem érő beszerzések során a megrendelő vagy ajánlatkérő nevében eljáró és döntésre jogosult,

d) Golop Községi Önkormányzat Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról, a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 2/2013.(II.13.) önkormányzati rendeletének 7-12.§-ában meghatározott tulajdonosi jogok gyakorlásával kapcsolatos feladatok és hatáskörök.


2. Tállya és Golop Községek Óvodai Nevelési és Szociális Alapszolgáltatási Társulására átruházott hatáskörök:

A Társulási Megállapodásban foglaltak szerint a Tállyai Zempléni Árpád Óvoda és Általános Művelődési Központ fenntartása, működtetése.


3. Golop és Tállya Községek Ivóvízbázis Védelmének Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök:

A Társulási Megállapodásban foglaltak szerint a KEOP-2.2.3/A/09-2010-0009 pályázati azonosítószámú pályázat során megvalósított Többcélú fejlesztési projekt igazgatása, azaz a Golop sérülékeny üzemelő vízbázis diagnosztikai vizsgálata” című, KEOP-2.2.3/A/09-2010-0009 pályázati azonosítószámú Környezet és Energia Operatív Program projekt igazgatása, üzemelő sérülékeny vízbázis diagnosztikai vizsgálata.


4. Abaújszántó és Térsége Szociális- és Gyermekjóléti Alapellátási Társulásra átruházott hatáskörök:

A Társulási Megállapodásban foglaltak szerint az Abaújszántói Gondozási Központ fenntartása, működtetése.


5. Szerencsi Többcélú Kistérségi Társulásra átruházott hatáskörök:

A Társulási Megállapodásban foglaltak szerint Golop településen a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás szolgáltatás ellátása.


6. Abaúj-Zempléni Szilárd Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök:

A Társulási Megállapodásban foglaltak szerint Golop településen a szilárd hulladékgazdálkodási közszolgáltatási feladatok ellátása.


7. Borsod-Abaúj-Zemplén Térségi Ivóvíz-kezelési Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök:

A Társulási Megállapodásban foglaltak szerint a KEOP-1.3.0/09-11-2011-0046 pályázati azonosítószámú projekt megvalósítása, települések ivóvízminőségének javítása, települések lakosságának egészséges ivóvízzel való ellátásának biztosítása.





1. FÜGGELÉK

a 12/2014.(XII.01.) önkormányzati rendelethez


Golop Községi Önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatai

kormányzati funkciók szerinti bontásban


Kötelező feladatok Ágazati besorolás: 8411 általános közigazgatás


Kormányzati funkciók:

011130                  Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320                  Köztemető-fenntartás és -működtetés

013350                  Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

022010                  Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság előkészítése

041231                  Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041232                  Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás

041233                  Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041236                  Országos közfoglalkoztatási program

041237                  Közfoglalkoztatási mintaprogram

045120                  Út, autópálya építése

045160                  Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

051030                  Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett)begyűjtése, szállítása, átrakása

051040                  Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

061020                  Lakóépület építése

064010                  Közvilágítás

066020                  Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111                  Háziorvosi alapellátás

072112                  Háziorvosi ügyeleti ellátás

074031                  Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032                  Ifjúság-egészségügyi gondozás

081030                  Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

081041                  Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása

082092                  Közművelődés-hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

102030                  Idősek, demens betegek nappali ellátása

107052                  Házi segítségnyújtás

107055                  Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás


Önként vállalt feladatok: Nincs



2. FÜGGELÉK

a 12/2014.(XII.01.) önkormányzati rendelethez


Golop Községi Önkormányzat Képviselő-testületének névjegyzéke



Kiss Lajos Polgármester

Tőzsér László képviselő alpolgármester

Angelovics Lajos képviselő

Hanák Erika képviselő

Simon Zsuzsanna képviselő




3. FÜGGELÉK

a 12/2014.(XII.01.) önkormányzati rendelethez


Golop Községi Önkormányzat Képviselő-testülete

Bizottságai tagjainak névsora



Ügyrendi Bizottság:

Hanák Erika képviselő elnök,

Angelovics Lajos képviselő tag

Simon Zsuzsanna képviselő tag,