Kömlőd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendelete

Kömlőd Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és működési Szabályzatáról

Hatályos: 2014. 11. 28- 2023. 01. 30

Kömlőd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendelete

Kömlőd Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és működési Szabályzatáról

2014.11.28.

Kömlőd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. §. (1) bekezdésében, 143. §. (4) bekezdés a.) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye, szervei

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Kömlőd Község Önkormányzata

(2) Az önkormányzat székhelye: 2853. Kömlőd, Szabadság u. 9.

2. § Az önkormányzati ellátandó, és kormányzati funkció szerint besorolt alaptevékenységét a 3.

melléklet tartalmazza.

2. Az önkormányzat jelképei

3. § (1) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét.

(2) Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét rendelet állapítja meg.

(3 ) Az önkormányzat a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítására és
adományozására rendeletet alkot.

3. Az ülések száma és összehívása

4. § (1) A képviselő-testület legalább 10 rendes ülést és 1 közmeghallgatást tart évente.

(2) A képviselő-testület a 4. §. (1) bekezdésétől eltérően a munkatervében szereplő üléseken

kívül rendkívüli ülést is tarthat. A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívására
vonatkozó indítványt írásban vagy elektronikus formában a polgármesternél terjeszthető
elő.

5. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége esetén a területfejlesztési gazdasági és ügyrendi bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(2) A képviselő-testületet az ülés helyének és napjának, kezdési időpontjának, a

napirend tárgyának, előterjesztőjének megjelölését tartalmazó meghívóval kell
összehívni.
(3) Az ülésre a meghívót úgy kell kézbesíteni, hogy a képviselők és a tanácskozási
joggal meghívottak a rendes ülés napját megelőző legalább öt naptári nappal
megkapják.
Az ülés előterjesztésének anyaga indokolt esetben az ülésen is kiosztásra kerülhet.
(4) Az ülés napját a tárgyhó utolsó hetének csütörtöki napjára, 16,00 órára kell ütemezni.
Indokolt esetben el lehet térni, de a képviselőket az ülés előtt 5 nappal tájékoztatni kell.
(5) Az ülésre szóló meghívót közzé kell tenni a Kömlőd község honlapján, és a hivatal
hirdetőtábláján.
(6) A rendkívüli ülés telefonon is összehívható. A rendkívüli ülés előterjesztésének
anyaga az ülésen is kiosztásra kerülhet.
(7) A képviselő-testület ülésére állandó meghívottak:
a.) képviselő-testület tagjai
b.) a jegyző és
c.) napirendi pontok előadói

4. Tanácskozási jog

6. § (1) A képviselő-testület tagjain és a jegyzőn kívül tanácskozási jog illeti meg az ülés

napirendi pontjához kapcsolódóan :
a.) a napirend előterjesztőjét és szakmai előkészítőjét,
b.) a napirendi ponthoz meghívottakat,
c.) település napirendben érintett lakossági önszerveződő közösségeinek vezetőit.

5. A képviselő-testület munkaterve

7. § (1) A képviselő-testület éves munkaterv szerint végzi a munkáját.

(2) A munkatervet a tárgyévet megelőző év december 31-ig a polgármester terjeszti a

képviselő-testület elé.
(3) A munkaterv elkészítéséhez javaslatot kell kérni:
a.) valamennyi képviselő-testületi tagtól,
b) a képviselő-testület bizottságaitól,
c) a jegyzőtől,
d) a helyi intézmények vezetőitől
e) civil szervezetek vezetőitől
(4) A munkaterv előterjesztésekor a polgármester tájékoztatást ad a tervezet
összeállításánál figyelmen kívül hagyott javaslatokról, azok indokáról.
(5) A testület által elfogadott munkatervet írásban meg kell küldeni:
a.) a települési képviselőknek,
b.) a napirendi pont előterjesztőjének,
c.) a munkatervbe felvett javaslat előterjesztőjének,
d.) intézményvezetőknek,
e.) a napirendi pont szakmai előkészítőjének.
(5) A munkaterv tartalmazza:
a) a képviselő-testület üléseinek tervezett időpontjait és napirendjét,
b) a tervezett napirendi pont előterjesztőjét,
c) a tervezett napirendi pontot véleményező bizottság nevét.
6. Határozatképtelenség esetén követendő eljárás

8. § (1) . Ha a képviselő-testület határozatképtelen, a képviselő-testület ülését nyolc napon belül ugyanazon napirend megtárgyalására újra össze kell hívni.

(2) A határozatlan képtelenség miatt ismételten összehívott testületi ülésen az eredeti

napirendeket kell tárgyalni.
(3) Amennyiben a képviselő-testület határozatképtelenség, vagy határozathozatal hiánya miatt két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 42. §-ában meghatározott ügyek kivételével döntést hozhat az önkormányzat kötelező működtetését biztosító ügyben.

7. Az ülés napirendjének megállapítása

9. § . (1) A képviselő-testület ülésének napirendjére a polgármester tesz javaslatot, melynek

alapján a napirendet a képviselő-testület állapítja meg.
(2) A meghívóban szereplő napirendhez képest újabb napirendek felvételére lehetőség
van, erről a képviselő-testület vita nélkül határoz.

10. § . A polgármester vagy bármely képviselő javasolhatja napirendi pont tárgyalásának

elnapolását, erről a képviselő-testület határoz, és meghatározza a napirendi pont
tárgyalásának új időpontját.

8. Az előterjesztések

11. § . (1) Előterjesztésnek minősül:

a.) a rendelettervezet,
b.) a határozati javaslat,
c.) beszámoló,
d.) tájékoztató,
e.) kérdés, interpelláció.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt b.) c.) és d.), valamint e.) pont szerinti előterjesztés
szóbeli is lehet.
(3) Testületi ülésre előterjesztést tehet.:
a) polgármester,
b) alpolgármester,
c) bizottságok elnökei,
d) képviselők,
e) jegyző,
f) aljegyző
g) intézmények vezetői
h) civilszervezetek vezetői
9. Önálló indítványok

12. § . (1) Önálló indítványt a képviselő-testület bármely tagja vagy bizottsága előterjeszthet.

(2) Önálló indítványnak minősül a munkatervben nem szereplő, vagy nem a képviselő-

testület megbízása alapján készült bizottsági, vagy képviselői előterjesztés.
(3) Az önálló indítványt a polgármesternél kell az ülés napját megelőző legalább 8
(nyolc) nappal írásban előterjeszteni.
(4) A beterjesztésnek tartalmaznia kell az önálló indítványt előterjeszteni kíván személy
nevét, az indítvány elnevezését és szövegét.

10. Sürgősségi indítvány

13. § . (1) A polgármester, a bizottságok, a képviselők, a jegyző javasolhatják a képviselő- testületnek valamely előterjesztés vagy önálló indítvány sürgős tárgyalását. Valamely ügy

sürgősségi tárgyalására vonatkozó indítványt indokolni kell.
(2) Sürgősségi indítvány a sürgősség tényének rövid indokolásával legkésőbb az
ülést megelőző nap 16 óráig írásban nyújtandó be a polgármesternél.
(3) Valamely ügy sürgősségi tárgyalásáról – napirendre vételéről – a képviselő-testület
egyszerű szótöbbséggel dönt.
(4) Ha a képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget, úgy az adott képviselő-testületi
ülésen nem tárgyalható.

11. Nem önálló indítványok

14. § . Valamely napirendi ponthoz kapcsolódóan benyújtható nem önálló indítványok a

következők:
a.) módosító javaslat,
b.) bizottsági ajánlás.

15. § . A rendelettervezethez és a határozat javaslathoz a képviselő-testület bármely tagja

vagy bizottsága módosító javaslatot tehet a vita lezárásáig. A módosító javaslatot
indokolni kell.

16. § . A képviselő-testület bizottsága a rendelettervezethez, határozati javaslathoz, a

módosító javaslathoz bizottsági véleményt, állásfoglalást adhat a képviselő-testületnek.

12. Az indítványok szabályszerűsége és tanácskozási rendje

17. § . (1) Minden indítványnak tárgyalásra és döntéshozatalra alkalmasnak kell lennie. A nem

szabályszerűen benyújtott indítványt a polgármester visszautasíthatja.
a) az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóban maximum 10 perces kiegészítést tehet,
b) az előterjesztés előadójához a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal
résztvevők kérdéseket intézhetnek.
Az előterjesztő, vagy az előterjesztő felkérésére a jegyző, vagy a szakmai előkészítő valamennyi kérdésre válaszol.
(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor. A felszólalás időtartama legfeljebb 10 perc. Ugyanazon napirend keretében az ismételt felszólalás időtartama az 5 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól.
(3) Az adott napirend tárgyalása legfeljebb 1 óra időtartamban tarthat.
(4) A polgármester soron kívül felszólalást is engedélyezhet.
(5) Az önkormányzat bizottsága bármely előterjesztéshez ajánlást nyújthat be a képviselő-testülethez.
(6) Az előterjesztő - figyelemmel a vitában elhangzottakra - a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, és azt szavazás megkezdéséig visszavonhatja. Ha a képviselő a módosító javaslatát megváltoztatja, akkor az elnök azt újabb javaslatként véleményezésre az érintett bizottságnak átadja.
(7) Az előterjesztőt megilleti a döntéshozatal előtti felszólalás joga is.

18. § . A vita lezárásról bármely képviselő javaslatára a képviselő-testület vita nélkül,

szótöbbséggel határoz.

19. § Amennyiben megállapítást nyer, hogy egy képviselő a személyes érintettségét egy

adott napirendi pont tárgyalásánál nem jelezte, akkor a polgármester a napirendi pont
újbóli beterjesztéséről dönthet, és a képviselő figyelmét felhívja arra, hogy a jövőben a
bejelentési kötelezettségét ne mulassza el.

13. A döntéshozatal módja

20. § . A polgármester a napirendi ponthoz előterjesztett és a vitában elhangzott konkrét

javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra.
Előbb a módosító indítványokról előterjesztésük sorrendjében, majd az előterjesztésben
szereplő javaslatokról dönt a testület.

21. § . A törvényben meghatározott ügyek eldöntésén kívül minősített többség szükséges:

a.) gazdasági program elfogadásához,
b.) hitelfelvételhez,
c.) pénzügyi kezességvállaláshoz,
d.) kötvénykibocsátáshoz,
e.) név szerinti szavazás elrendeléséhez,
f.) a napirendi javaslatban szereplő napirendi pont tárgyalásának elnapolásához,
g.) ügyrendi javaslat elfogadásához,
h.) vagyon értékesítéséhez
i.) alapítvány támogatásához

22. § Szavazni személyesen kell igennel, nemmel, vagy tartózkodás kifejezésével.

23. § . Szavazás nyílt, titkos vagy név szerinti.

24. § . A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik. A szavazatok összeszámlálásáról a

polgármester gondoskodik. Ha a szavazás eredményéről kétség merül fel, és
bármelyik képviselő kéri, a polgármester a szavazást köteles megismételni.

25. § .(1) Titkos szavazás elrendelésére javaslatot tehet bármely települési képviselő, a

javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(2) A titkos szavazásnál és a döntés hozatalból történő kizárásnál a Területfejlesztési, Gazdasági és Ügyrendi Bizottság, vagy a képviselő-testület által a nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel megalakított ad hoc bizottság, mint szavazatszámláló bizottság jár el.
(3) A szavazás borítékba helyezett szavazólapon, szavazóhelyiség és urna
igénybevételével történik.
(4) A szavazatszámláló bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja a
szavazás eredményét, és arról jegyzőkönyvet készít.
(5) A szavazatszámláló bizottság jegyzőkönyve tartalmazza:
a.) a szavazás helyét, napját,
b.) a bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
c.) a szavazás során felmerült körülményeket,
d.) a szavazás eredményét.
(6) A szavazásról készült jegyzőkönyvet a szavazatszámláló bizottság tagjai és a
jegyzőkönyvvezető aláírják.
(7) A szavazás eredményéről, a szavazatszámláló bizottság elnöke a képviselő-testület-
nek a jegyzőkönyv ismertetésével jelentést tesz.
(8) Titkos szavazásnál szavazategyenlőség esetén a szavazás megismétléséről, elhalasztásáról
annak konkrét idejéről azonnal dönteni kell.

26. § . A képviselő-testület tagjai a polgármester név szerinti felszólítására „igen”, „nem”,

vagy „ tartózkodom” kijelentéssel vesznek részt a szavazásban.

14. Az ülés vezetésével kapcsolatos feladatok

27. § .(1) A polgármester az ülésen:

a.) megállapítja (figyelemmel kíséri) a határozatképességet,
b.) zárt ülés kivételével biztosítja az ülés nyilvánosságát,
c.) előterjeszti a napirendi javaslatot, tájékoztatást ad a sürgősségi indítványokról,
d.) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, illetve lezárja a vitát, szavazásra bocsájtja
a döntési javaslatokat,
e.) biztosítja az ülés folyamatosságát, gondoskodik a tanácskozás rendjének
fenntartásáról, ennek keretében megadja a szót az előterjesztőnek, hozzászólóknak,
figyelmezteti azt, aki eltér a tárgyalt témától,
f.) minden előterjesztés és azzal összefüggő döntési javaslat felett külön-külön vitát nyit,
g.) megállapítja a szavazás eredményét, és ismerteti a képviselő-testület döntését.
h rendre utasíthatja azt a személyt, aki a tanácskozás rendjét megzavarja.
(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendreutasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén az érintett állampolgárt a terem elhagyására is kötelezheti és a polgármester berekesztheti az ülést.
(3) A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.

15. Az önkormányzati rendelet megtárgyalása

28. § . (1) A rendelettervezetet a polgármesterhez kell benyújtani.

(2) A területfejlesztési gazdasági és ügyrendi bizottsága rendelettervezetet – témájától

függetlenül minden esetben véleményezi.
(3) A javaslatot a benyújtástól számított 30 nap elteltével, de legkésőbb 60 napon belül
a képviselő-testület ülésének napirendjére kell tűzni.
(4) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a képviselő-testület tagja a módosító javaslatát a
testület ülésén a vita bezárásig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig bármikor
vissza is vonhatja.
(5) A képviselő-testület a szavazás során először a módosító javaslatról, majd a tervezet
egészéről dönt.
(6) Ha a tervezet ugyanazon részéhez több javaslatot is benyújtottak, akkor a szavazás
során a módosító indítványok benyújtásának sorrendjében kell szavazni.

16. Az önkormányzati rendelet és a normatív határozat

29. § . (1) Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről és a hatályos önkormányzati rendeletek

nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.
(2) A rendelet kihirdetésének módja a Szákszendi Közös Önkormányzati Hivatal Kömlődi
Kirendeltségének hirdetőtáblájára való kifüggesztés. A kihirdetés napjának a kifüggesztés
napja minősül.
(3) A kihirdetett rendeletet közzé kell tenni az önkormányzat honlapján.

17. A jegyzőkönyv

30. § . (1) A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvet, a zárt ülésről készített jegyzőkönyv

kivételével, www.komlod.hu honlapján kell elhelyezni.
(2) A jegyzőkönyv eredeti példányának mellékleteit képezik:
a.) meghívó,
b.) írásos előterjesztések, javaslatok,
c.) jelenléti ív,
d.) titkos szavazás jegyzőkönyv egy példánya,
e.) a név szerinti szavazás esetén az arról készült jegyzőkönyv,
f.) elfogadott önkormányzati rendelet.

17. A települési képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok

31. § . (1) A települési képviselő a képviselő-testület ülésén, illetve, amelynek tagjává választották köteles részt venni.

(2) A képviselők 3 igazolatlan hiányzása esetén a tiszteletdíj 25 %-al csökken. 12 hónapon keresztül.

(3) Igazolatlan hiányzásnak minősül: A képviselő, az ülés előtt vagy 24 órával

utána nem jelenti be a polgármesternek vagy az aljegyzőnek, a hiányzás okát.
(3) A képviselő köteles az esküjében foglaltakat és a közjót maradéktalanul szem előtt
tartani.
(4) A képviselő köteles olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti
tevékenységre, a választók bizalmára.
(5) A képviselő a testület vagy a polgármester megbízása alapján köteles részt venni az ülések előkészítésében, az önkormányzati döntések végrehajtásában.

18. A képviselő-testület bizottságai

32. § (1) A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

a) Területfejlesztési, Gazdasági és Ügyrendi Bizottság,
létszáma: 2 fő képviselő, 1 fő külső tag.
b) Oktatási Egészségügyi és Szociális Bizottság,
létszáma: 3 fő képviselő, 2 fő külső tag.
Egy képviselő több bizottság tagjának is megválasztható.
(2) Területfejlesztési, Gazdasági és Ügyrendi Bizottság feladatait az 1.sz. melléklet
tartalmazza :
(3) Oktatási Egészségügyi és Szociális Bizottság az 2.sz. melléklet tartalmazza :
(4) A bizottság a belső működésének részletes szabályait SZMSZ 5. § (1), (2), ((3) keretei között állapítja meg.
(5) A bizottság üléseit a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén a bizottság korelnöke az elnököt helyettesítő jogkörben vezeti.

19. A polgármester, alpolgármester

33. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.

(2) A Képviselő-testület 1 fő alpolgármestert választ. Az alpolgármester tisztségét társadalmi

megbízatásban látja el.

34. § . (1) A polgármester átruházott hatáskörében ellátja a szociális igazgatásról és a

szociális ellátásokról szóló törvény által a képviselő-testület hatáskörébe utalt feladatot.
Az önkormányzati segélyt temetés céljából
(2) A polgármester átruházott hatáskörben ellátja:
a.) a közterületek rendjéről és használatáról 1/2010.(I. ) szóló önkormányzati rendeletben
meghatározott közterület engedélyezéssel,
b.) az önkormányzat vagyonáról és a vagyonhasznosításról szóló önkormányzati
rendeletben meghatározott vagyonhasznosítással, önkormányzati vagyon
versenytárgyalás útján, vagy versenytárgyalás mellőzésével történő értékesítését
meghatározó döntéssel, önkormányzati vagyont érintő tulajdonosi jogok gyakorlásával
jognyilatkozattal kapcsolatos feladatokat.

20. A jegyzői feladatok ellátása

35. § . (1) A jegyző a képviselő-testület ülése alatt köteles jelezni a képviselő-testület jogszabálysértő

működését, jogszabálysértő döntését.
(2) A jegyzői, illetve az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós
akadályoztatása esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra- a jegyzői feladatokat - az
általános igazgatási főelőadó látja el.

21. Közös Önkormányzati Hivatal elnevezése

36. § .(1) A Hivatal hivatalos elnevezése: Szákszendi Közös Önkormányzati Hivatal

A Hivatal kirendeltségé hivatalos elnevezése: Szákszendi Közös Önkormányzati
Hivatal Kömlődi Kirendeltsége
(2) Szákszendi Közös Önkormányzati Hivatal székhelye: 2856 Szákszend, Száki u. 91.
(3) Szákszendi Közös Önkormányzati Hivatal kirendeltsége:
a.) 2853 Kömlőd. Szabadság u.9.

22. A közmeghallgatás

37. § . (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente egyszer előre meghirdetett közmeghallgatást

tart. A közmeghallgatás a képviselő-testület speciális ülése, amely a képviselő-testület
határozatképessége esetén tartható meg.
(2) A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok, egyesületek, civil szervezetek
képviselői közérdekű ügyben a képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz,
a polgármesterhez, alpolgármesterhez kérdéseket intéznek, illetve közérdekű javaslatot
tesznek.
(3) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, a tárgyalásra kerülő tárgykörről,a helyi sajtó, a
község honlapja útján kell tájékoztatni a lakosságot a rendezvény előtt legalább nyolc
nappal.
(4) A közmeghallgatást a polgármester vezeti, és arról jegyzőkönyv készül, amelyre
nyilvános képviselő-testületi ülés szabályai vonatkoznak.
(5) A közmeghallgatáson előterjesztett bejelentéseket, javaslatokat, közérdekű
bejelentésként kell kezelni.

23. Községi fórum

38. § .(1) A polgármester előre meghatározott közérdekű tárgykörben, illetőleg jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében az állampolgárok és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatására községi fórumot hívhat össze.

(2) A községi fórum előkészítése, összehívása, vezetése a polgármester feladata.

(3) A községi fórum összehívása a helyben szokásos módon történik. A fórumra meg kell hívni a képviselőket és a jegyzőt is.

(4) A fórum elé kerülő anyagot előzetesen a képviselő-.testületnek meg kell tárgyalnia.

(5) A községi fórumon elhangzottakról rövid emlékeztetőt kell készíteni. A községi fórum

tapasztalatairól a polgármester összegző jelentést ad a képviselő-testületnek.
-

24. Zárórendelkezések

39. § (1) Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti:

Kihirdetés napja: 2014. november 27.
Schvarczné Stieber Rita Bogáth István
aljegyző polgármester

1. melléklet

A TERÜLETFEJLESZTÉSI, GAZDASÁGI – ÉS ÜGYRENDI BIZOTTSÁG SAJÁTOS, FŐBB FELADATAI
A területfejlesztési, gazdasági-és ügyrendi bizottság működése során véleményezi a gazdálkodással kapcsolatos előterjesztéseket, az önkormányzati rendeleteket. Állást foglal, illetve véleményt alkot az eseti ügyrendi vagy etikai ügyekben.
Általános feladatai, jogkörei:
- közreműködik a községfejlesztési és községrendezési tervek, programok
kidolgozásában, figyelemmel kíséri megvalósításukat,
- előkészíti, véleményezi az önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos
- előterjesztéseket, rendeleteket,
- előkészíti, véleményezi az önkormányzat költségvetésről szóló rendeletét, annak
módosításait,
- a polgármester illetve az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatát nyilvántartja, ellenőrzi, vizsgálja
- a polgármester illetve az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségi ügyének vizsgálata,és döntésre a képviselő-testület elé terjeszti
- átveszi a képviselő lemondó nyilatkozatát az összeférhetetlenség alapjául szolgáló jogviszonyról, amennyiben az összeférhetetlenség 30 napon belül történő megszüntetése nem lehetséges.
- méltatlansága ügyében benyújtott kezdeményezést, arról jelentést, javaslatot tesz a Képviselő-testületnek
- előkészíti, véleményezi az önkormányzat költségvetésének féléves, háromnegyed
éves végrehajtásáról, zárszámadásáról készült rendeletét
- előkészíti, véleményezi a Szervezeti és Működési Szabályzatot,
- véleményezi a nagyobb súlyú gazdasági és egyéb megállapodásokat,
- véleményezi a külföldi önkormányzatokkal való megállapodás-tervezeteket, illetve belföldi és nemzetközi önkormányzati szervhez való csatlakozási előterjesztést,
- véleményezi az Alkotmánybíróság előtti eljárások kezdeményezését,

2. melléklet

AZ OKTATÁSI, EGÉSZSÉGÜGYI ÉS SZOCIÁLIS BIZOTTSÁG SAJÁTOS, FŐBB FELADATAI
Az Oktatási, egészségügyi és Szociális Bizottság befolyásolja és alakítja a község oktatási politikáját, törekszik a szociális védőháló teljes körű kialakítására, közreműködik az egészségügyi alapellátás fejlesztésében.
- figyelemmel kíséri a pedagógusok élet és munkakörülményeit,
- figyelemmel kíséri, segíti és összehangolja az oktatási intézmények munkáját, szakmai programjukat,
- segíti az alsó fokú oktatási intézményekben folyó oktató- nevelő munkát,
- közreműködik a községi sportélet fejlesztésében,
- ellenőrzi a gyermekek óvodai ellátásának rendjét,
- vizsgálja az oktatási intézmények személyi, tárgyi feltételeit, felszereltségét, kihasználtságát,
- figyelemmel kíséri a gyógyító- megelőző ellátást, a szakember ellátottságot,
- közreműködik az egészségügyi és szociális ellátás fejlesztésében.
- előkészíti és véleményezi az oktatással, egészségüggyel, és szociális ellátással kapcsolatos
előterjesztéseket.
Az Sztv. által meghatározott átmeneti segéllyel, a 43. §.B. pontjában megállapított ápolási díj , személyes gondoskodást nyújtó ellátás biztosításával kapcsolatos hatásköröket a képviselő-testület a Oktatási Egészségügyi és Szociális Bizottságra ruházta át.

3. melléklet

13 /2014 (XI.27.) Önkormányzati rendelethez
Alaptevékenységi besorolás:
Államháztartási szakágazat: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége
Az önkormányzat szakmai alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:

1. 011110 Államhatalmi szervek tevékenysége

2. 011120 Kormányzati igazgatási tevékenység

3. 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási

tevékenysége

4. 011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

5. 013320 Köztemető-fenntartás és működtetés

6 .013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

7 .041140 Területfejlesztés igazgatása

8. 041160 Földmérés, térképészet

9. 041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

10. 041232 Start-munka program – téli közfoglalkoztatás

11. 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

12. 042180 Állategészségügy

13. 045120 Út, autópálya építése

14. 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

15. 051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése

16 .052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

17. 064010 Közvilágítás

18. 066010 Zöldterület-kezelés

19. 066020 Város-községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

20. 072111 Háziorvosi alapellátás

21. 072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás

22. 072312 Fogorvosi ügyeleti ellátás

23. 074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

24. 074032 Ifjúság egészségügyi gondozás

25. 074040 Fertőző megbetegedések megelőzése, járványügyi ellátás

26. 081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

27. 082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

28. 082044 Könyvtári szolgáltatások

29. 082091 Közművelődés-közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése.

30. 082092 Közművelődés- hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

31. 083030 Egyéb kiadói tevékenység

32. 086020 Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése

33. 091110 Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

34. 091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

35. 091220 Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok

36. 096010 Óvodai intézményi étkeztetés

37. 096020 Iskolai intézményi étkeztetés

38. 096030 Köznevelési intézményben tanulók lakhatásának biztosítása

39. 102050 Az időskorúak társadalmi integrációját célzó programok

40. 103010 Elhunyt személyek hátramaradottainak pénzbeli ellátásai

41. 106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

42. 107051 Szociális étkeztetés

43. 107052 Házi segítségnyújtás

44. 107054 Családsegítés