Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2014. (XII. 19.) önkormányzati rendelete

Szalkszentmárton Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2023. 09. 29

Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2014. (XII. 19.) önkormányzati rendelete

Szalkszentmárton Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2023.09.29.

Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 14/2014.(XII.19.) önkormányzati rendelet 33. §. (1) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:1

I. F E J E Z E T

AZ ÖNKORMÁNYZAT ELNEVEZÉSE ÉS JELKÉPEI

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Szalkszentmárton Község Önkormányzata.

(2) Az önkormányzat székhelye: 6086 Szalkszentmárton, Jókai utca 2.

(3) A Képviselő-testület hivatalának elnevezése és székhelye: Szalkszentmártoni Polgármesteri Hivatal (6086 Szalkszentmárton, Jókai utca 2.).

2. § (1) Az önkormányzat jelképei: címer, zászló és pecsét.

(2) Szalkszentmárton községben Falunap augusztus 20-a.

(3) A Képviselő-testület a címer és a zászló, valamint a "Szalkszentmárton" név használatának rendjét külön rendeletben szabályozza.

(4) Az önkormányzat az alábbi pecséteket használja:

a) Szalkszentmárton Község Önkormányzata,

b) Szalkszentmártoni Polgármesteri Hivatal,

c) Szalkszentmárton Község Polgármestere,

d) Szalkszentmárton Község Jegyzője.

(5) Szalkszentmárton Község Önkormányzata pecsétjét kell használni:

a) a Képviselő-testület üléseiről készített jegyzőkönyvek hitelesítésére,

b) a testület által adományozott okleveleken,

c) az önkormányzat nemzetközi kapcsolatait tükröző és rögzítő dokumentumokon.

(6) A Képviselő-testület kitüntető címek és díjak alapítását és azok adományozásának rendjét külön önkormányzati rendeletben szabályozza.

II. F E J E Z E T

A HELYI ÖNKORMÁNYZÁS ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI

3. § (1) Az önkormányzat ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (a továbbiakban: Mötv.) és az ágazati törvényekben meghatározott kötelező és önként vállalt feladatokat, amelyek felsorolását az 1. és 2. melléklet tartalmazza.

(2) Szalkszentmárton Község Önkormányzata kormányzati funkció kódjainak felsorolását a 3. melléklet tartalmazza.

(3) A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatásköröket a 4. melléklet tartalmazza.

III. F E J E Z E T

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE

4. § (1) A Képviselő-testület tagjainak száma 7 fő. A képviselők névsorát az 5. melléklet tartalmazza.

(2) 2 A Képviselő-testület évente 10 ülést tart. A nyári szabadságolások miatti időben ülésszak-szünetet rendel el minden év július 01. napjától augusztus 21. napjáig. Ezen időszakban csak a Képviselő-testület előzetes külön döntése alapján, illetve előre nem tervezhető, azonnal döntést igénylő esetben kerülhet sor képviselő-testületi ülésre.

(3)2 A Képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli, és ünnepi ülést tart.

a) A Képviselő-testület rendes ülését adott hónap utolsó szerdai napján tartja az önkormányzat székhelyén. Ettől indokolt esetben a polgármester eltérhet, illetve a Képviselő-testület a munkatervében rendelkezhet.

b) Rendkívüli ülést a polgármester előre nem tervezhető, azonnali döntést igénylő esetben hívhat össze. A Képviselő-testület eseti határozattal is rendelkezhet rendkívüli ülés tartásáról.

c) A Képviselő-testület – döntése alapján - ünnepi ülést tarthat.

(4) Az ülésnap a megszavazott napirend megtárgyalásának befejezéséig tart, elnapolás esetén az ülést az eredeti napirendi pontokkal kell folytatni.

(5) A Képviselő-testület kétfordulós rendszerben tárgyalja meg:

a) az önkormányzat költségvetését,

b) minden olyan kérdést, amelyet polgármester, bizottság, vagy a képviselők legalább egynegyede így indítványoz megtárgyalni.

(6) 2 A képviselő az Mötv. alapján köteles a testületi üléseken megjelenni.

5. § (1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén a Képviselő-testületet az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(2) A Képviselő-testület tagjait az ülés helyének és napjának, kezdési időpontjának, a fő napirendi pontok tárgyának és előterjesztőjének, továbbá az egyéb napirendi pontok tárgyának megjelölését tartalmazó meghívóval kell összehívni.

(3) A rendes ülésre szóló meghívót az ülés anyagával együtt a képviselőknek és a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azt a testületi ülés napját megelőzően legalább 5 nappal megkapják. A rendkívüli ülésre szóló meghívót – lehetőség szerint az előterjesztéssel együtt – az ülés előtt legalább 24 órával előbb kell kézbesíteni. Rendkívül sürgős esetben lehetőség van a Képviselő-testület ülésének személyesen vagy telefonon történő összehívására.

6. § (1) A Képviselő-testület üléseinek időpontjáról a nyilvánosságot értesíteni kell a település honlapján, valamint a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján.

(2) A Képviselő-testület tagjain kívül minden nyilvános ülésre meghívja:

a) az ülés anyagának megküldésével, tanácskozási joggal a jegyzőt,

b) a meghívó és a vonatkozó előterjesztés megküldésével:

ba) a napirendi pontok felkért előterjesztőit,

bb) a civil szervezetek képviselőit a szervezetet érintő ügyben,

bc) a kérelmek előterjesztőit, amennyiben a kérelemben foglaltak tisztázása végett a testület döntéséhez szükséges a jelenlétük.

7. § (1) A meghívóban szereplő tárgysorozat az alábbi sorrendben kerül rögzítésre:

a) rendelettervezetek, költségvetési-, zárszámadási előterjesztések,

b) gazdasági, vagyoni ügyek,

c) választási, kinevezési ügyek,

d) a polgármester, jegyző, bizottsági elnökök munkatervben rögzített előterjesztései,

e) interpellációk, közérdekű bejelentések,

f) testületi hatáskörbe tartozó egyedi ügyek.

A MUNKATERV

8. § (1) A Képviselő-testület működésének alapja a munkaterv, amelyet a testület évenként hagy jóvá.

(2) A munkaterv tervezetét – a polgármester irányításával – a jegyző állítja össze, és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a testület elé.

(3)

(4)

(5) A munkatervnek tartalmaznia kell:

a) az ülésnapok időpontját,

b) a napirendi pontok tárgyát, címét, előterjesztőjét és az előkészítésért felelős nevét,

c) a közmeghallgatás időpontját.

(6) A munkaterv elfogadásáról a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

AZ ELŐTERJESZTÉS

9. § (1) Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett, valamint a Képviselő-testület, annak bizottsága, illetve a polgármester, valamint a jegyző által előzetesen javasolt rendelet- és határozattervezet, beszámoló és tájékoztató. Tájékoztató esetén nem szükséges a Képviselő-testület döntése.

(2) A testületi ülésre az előterjesztés – fő szabályként - írásban kerül benyújtásra.

(3) A Képviselő-testület elé kerülő előterjesztés két részből áll:

a) Első rész:

az előterjesztés címének, tárgyának pontos meghatározása, utalás arra, hogy a téma szerepelt-e már korábban a testület előtt, és ha igen, milyen döntés született, és azt milyen eredménnyel hajtották végre, lehetőségek, szükségszerűségek és következmények bemutatása, különböző megoldási lehetőségek és azok pénzügyi hatásainak, illetve ezeket alátámasztó gazdasági számítások bemutatása, tárgykört rendező jogszabályok rövid ismertetése.
b) Második rész:
ba) egyértelműen megfogalmazott határozati javaslat (az esetleges alternatív javaslatok megfelelő elkülönítésével),
bb) indítvány az esetleges korábbi testületi határozat hatályban tartására (megerősítésére), vagy hatályon kívül helyezésére,
bc) a végrehajtásért felelős szerv vagy személy megnevezése,
bd) végrehajtási határidő(k) megjelölése (meghatározott időpont / azonnal / folyamatos).
(4) Az egyedi ügyekre vonatkozó előterjesztések a tényállás lényeges elemeit és a határozati javaslatot tartalmazzák.
(5) Hatósági ügyekben a határozati javaslatot és az indokolást tartalmazó előterjesztést az ügyfél részére történő kiadásra alkalmas formában kell előkészíteni és előterjeszteni. A Képviselő-testület a hatáskörébe tartozó hatósági ügyek intézésénél a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Ket.) előírásait tartozik betartani.
(6) Az előterjesztések előkészítése során be kell tartani a következőket:
az előterjesztés elkészítéséért, az érdekeltekkel való lebonyolításért az előterjesztő a felelős, több szervezeti egységet érintő előterjesztés előkészítése során a szükséges koordinációt le kell folytatni.

10. § (1) Előterjesztést tehetnek:

a) a polgármester,

b) az alpolgármester,

c) a bizottságok elnökei,

d) a jegyző,

e) valamint a Képviselő-testület által felkért szervek, szervezetek vezetői.

(2) Az előterjesztés – kivéve egyes rendelettervezeteket, koncepciókat – legfeljebb 8 oldal terjedelmű lehet, amelyhez a legszükségesebb adatokat tartalmazó mellékletek csatolhatók.

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÜLÉSE, AZ ÜLÉSVEZETÉS SZABÁLYAI

11. § (1) Az ülés megnyitásakor a polgármester tájékoztatja a testületet a távollevő képviselőkről és közli a távollét bejelentett indokát, valamint azt, hogy az ülés összehívása szabályszerűen történt-e, majd megállapítja a határozatképességet.

(2) A képviselő-testületi ülés akkor határozatképes, ha az ülésen a képviselőknek több mint a fele jelen van. Az ülésteremben tartózkodó képviselőt a határozatképesség megállapításakor és a szavazáskor is jelenlévőnek kell tekinteni. Határozatképtelenség vagy az ülés megszakadása esetén a testületet 15 napon belüli időpontra újból össze kell hívni.

(3) Határozatképesség esetén a polgármester javaslatot tesz az ülés napirendjére, de bármely képviselő és a jegyző is jogosult a meghívóban feltüntetett napirendek vonatkozásában javaslattal élni.

(4) A polgármester, a képviselő vagy a jegyző javasolhatja bármelyik napirendi pont tárgyalásának elnapolását, illetve kezdeményezheti több napirend összevontan történő tárgyalását.

TANÁCSKOZÁSI REND

12. § Az első napirendi pont tárgyalását megelőzően a Képviselő-testület a lejárt határidejű testületi határozatok végrehajtásáról a polgármester által jóváhagyott írásos formában kap tájékoztatást. A polgármester szóbeli tájékoztatást ad az előző testületi ülés óta történt fontosabb eseményekről, az elvégzett tevékenységekről és az átruházott hatáskörben hozott valamennyi döntéséről.

13. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ,

b) rendre utasítja azt a képviselőt, aki a Képviselő-testület tagjához méltatlan magatartást tanúsít, továbbá e rendeletnek a tanácskozási rendre, a szavazásra vonatkozó rendelkezéseit megszegi.

(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalhatják el. A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendreutasítja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén az érintettet a terem elhagyására is kötelezheti.

(3) Ha a Képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, a polgármester az ülést határozott időre félbeszakíthatja. Ha nem talál meghallgatásra, elhagyja az üléstermet és ezzel az ülés félbeszakad. A testületi ülés polgármesteri összehívásra folytatódik.

(4) A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, azokkal vitába szállni nem lehet.

A HOZZÁSZÓLÁSOK ÉS A VITA

14. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet.

(2) A bizottságok elnökei ismertetik a bizottságuk álláspontjait, valamint a bizottsági tagok kérésére a bizottsági tagok külön véleményét és annak indokolását.

(3) A képviselők és a tanácskozási joggal megjelentek a napirendhez való hozzászólási szándékukat az ülés elnökének jelzik. A képviselői felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor.

(4) Azt a felszólalót, aki eltér a napirendi pont tárgyától, a polgármester felszólíthatja, hogy térjen a tárgyra, kétszeri felszólítás után megvonhatja tőle a szót. Akitől a szót megvonták, ugyanabban az ügyben nem szólalhat fel újra.

(5) A nyilvános képviselő-testületi ülésen megjelent állampolgároknak a polgármester kérdést, hozzászólást engedélyezhet egy-egy napirendi ponthoz. A hozzászólás időtartama 2 perc lehet. Az adott ügyhöz ismételt hozzászólást a polgármester engedélyezhet, legfeljebb 2 perc időtartamban. A polgármester további megszólalási lehetőséget csak indokolt esetben engedélyezhet.

(6) A polgármester lehetőséget adhat arra, hogy a vitában érintett résztvevő személyek – személyes érintettség címén – 2 perc időtartamban megjegyzést tehessenek.

ÜGYRENDI KÉRDÉS

15. § (1) Ügyrendi kérdésben bármelyik képviselő bármikor szót kérhet. Az ügyrendi javaslatok felett a Képviselő-testület vita nélkül határoz.

(2) A képviselő ügyrendi hozzászólás keretében tett azon indítványát, mely a vita lezárását és a határozati javaslat, illetve a módosító határozati javaslatok azonnali szavazásra bocsátását javasolja, a polgármester szavazásra bocsátja.

(3) Ügyrendi javaslat a Képviselő-testület ülésének vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pont tartalmát érdemben nem érintő, döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozó javaslat.

(4) Az ügyrendi kérdésben szót kérő képviselőnek az elnök felhívására meg kell jelölnie a rendelet azon szabályát, amelyre hivatkozik. Amennyiben az ülés elnöke megállapítja, hogy a hozzászólás nem ügyrendi kérdésben történik, a képviselőtől megvonja a szót. Ez esetben sincs vitának helye.

A SZAVAZÁS RENDJE

16. § (1) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a képviselő a módosító javaslatát – saját indítvánnyal, illetve a vitában elhangzott módosító javaslatok, kiegészítések elfogadásával – a vita lezárásáig megváltoztathatja, vagy a szavazás megkezdéséig azt bármikor visszavonhatja.

(2) A vita lezárása után, a szavazás megkezdése előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

(3) Ha a napirendi ponthoz több felszólaló nincs, a polgármester a vitát lezárja. A vitában elhangzottakat összefoglalja, majd a javaslatokat logikai sorrendben bocsátja szavazásra. Ezt követően megállapítja a szavazás eredményét és ismerteti a hozott döntést.

(4) A javaslat elfogadásához a jelenlevő képviselők több mint felének igen szavazata szükséges.

(5) A Képviselő-testület döntéshozatalából kizárható az, akit vagy akinek a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) szerinti hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettséget. A kizárásról az érintett képviselő kezdeményezésére, vagy bármely képviselő javaslatára a Képviselő-testület dönt. A kizárt képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlevőnek kell tekinteni.

(6) Amennyiben a képviselő elmulasztja a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét, tiszteletdíját 10%-kal csökkenteni lehet.

17. § (1) A Képviselő-testület döntéseit (határozat, rendelet) nyílt szavazással hozza.

(2) A képviselők kézfelemeléssel „igen”-nel vagy „nem”-mel szavazhatnak vagy tartózkodhatnak.

(3) A szavazatok összeszámlálásáról a polgármester gondoskodik. Ha az eredmény megállapításával kapcsolatban kétség merül fel, a szavazást meg kell ismételtetni.

(4) Eredménytelen szavazás esetén az előterjesztő az előterjesztést szükségképpen átdolgozza, kiegészíti és a Képviselő-testület a soron következő ülésén azt újból megtárgyalja.

(5) Titkos szavazás esetén a polgármester nyomatékosan felhívja a figyelmet a tárgyalt ügy bizalmas kezelésére és az azzal kapcsolatos titoktartási kötelezettségre.

(6) A titkos szavazást az Ügyrendi Bizottság, mint Szavazatszámláló Bizottság bonyolítja le.

(7) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, urna igénybevételével történik.

(8) A Szavazatszámláló Bizottság összeszámolja a szavazatokat és megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát, arányát.

(9) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:

a) a szavazás helyét és napját, a szavazás kezdetét és végét,

b) a Szavazatszámláló Bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

c) a szavazás során felmerült körülményeket,

d) a szavazás eredményét,

e) a jegyzőkönyvvezető nevét,

f) a bizottság tagjainak és a jegyzőkönyvvezetőnek az aláírását.

(10) A szavazás eredményét a bizottság elnöke ismerteti a Képviselő-testülettel.

18. § (1) Név szerinti szavazást kell elrendelni, ha azt törvény írja elő, vagy ha bármelyik képviselő javaslatára a testület egyszerű többséggel vita nélkül így határoz.

(2) A névszerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők nevét és a jelenlevők nevük felolvasásakor "igen"-nel, "nem"-mel vagy "tartózkodom"-mal szavaznak. A szavazás eredményét a polgármester hirdeti ki.

(3) A névszerinti szavazásról mindig kötelező jegyzőkönyvet készíteni. A külön hitelesített névsort a jegyzőkönyv mellé kell csatolni.

A HATÁROZAT ALAKSZERŰSÉGE

19. § (1) A határozatokat a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 32/2010.(XII.31.) KIM rendelet (a továbbiakban: KIM rendelet) 13. §-ában foglaltak szerint kell megjelölni.

(2) A testületi határozatokról a polgármesteri hivatal nyilvántartást vezet.

(3) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő 3 napon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek.

(4) A határozat végrehajtását a felelős köteles haladéktalanul megkezdeni.

(5) A határozatok végrehajtásával kapcsolatos előterjesztéseket, jelentéseket a polgármester terjeszti a Képviselő-testület elé.

(6) A Képviselő-testület az alábbi kérdésekben a szavazati arányok rögzítésével, alakszerű határozat nélkül dönt:

a) napirend elfogadása,

b) lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentés elfogadásáról, amennyiben újabb határidő vagy feladat nem kerül megállapításra,

c) a polgármester és az alpolgármester előző soros testületi ülés óta tett fontosabb intézkedéseiről, eseményeiről szóló beszámoló elfogadása,

d) a polgármester és a bizottságok átruházott hatáskörben hozott döntéseinek jóváhagyása,

e) interpellációra adott válasz elfogadásáról, tudomásul vételéről,

f) tájékoztatók elfogadásáról, tudomásul vételéről.

INTERPELLÁCIÓ

20. § (1) A képviselő a testületi ülésen - a fő napirendi pontok lezárása után -

a) a polgármestertől,

b) az alpolgármestertől,

c) az önkormányzat bizottságainak elnökeitől,

d) a jegyzőtől

önkormányzati ügyekben maximum 10 perc időtartamban felvilágosítást kérhet, amelyre az ülésen vagy legkésőbb 30 napon belül írásban érdemi választ kell adni.

(2) Interpellálni szóban és írásban lehet. Az interpelláció szándékát az ülés kezdetét 48 órával megelőzően a polgármesternél kell írásban bejelenteni. Az írásos interpellációt, valamint a szóban előterjeszteni kívánt interpelláció rövid, lényegét tartalmazó írásos vázlatát a szándék bejelentésével egyidejűleg kell a polgármesterhez eljuttatni. A szóban előterjesztett interpelláció írásba foglalásáról és a képviselő általi aláírásáról a jegyző gondoskodik. Az írásban illetve szóban előterjesztett interpelláció képviselő által előterjesztett példányát a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

(3) Az írásbeli bejelentésnek tartalmaznia kell:

a) az interpelláló nevét

b) az interpelláció tárgyát és címzettjét

c) annak feltüntetését, hogy az interpellációt szóban is elő kívánja-e adni.

(4) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló képviselő legfeljebb 1 percben fejtheti ki véleményét. Amennyiben a képviselő nem fogadja el a választ, úgy a testület vita nélkül dönt a válasz elfogadásáról. Ha a választ a testület sem fogadja el, akkor az interpelláció kivizsgálásával megbízza a polgármestert (alpolgármestert), vagy a tárgy szerint illetékes bizottságot. Az interpelláló képviselőt be kell vonni a vizsgálatba. A vizsgálatot 30 napon belül le kell folytatni. Az interpellációval kapcsolatos döntésre a vizsgálat befejezését követő soros testületi ülésen kerül sor.

(5) A lefolytatott vizsgálat eredményéről készült előterjesztést és a határozati javaslatot a megbízott szerv vezetője terjeszti elő a testületi ülésre, melyről a Képviselő-testület vita nélkül dönt.

A JEGYZŐKÖNYV

21. § (1) A jegyzőkönyv az Mötv-ben meghatározottakon túl tartalmazza:

a) az ülés jellegét (alakuló, rendes, rendkívüli, ünnepi, közmeghallgatás), az ülés módját (amennyiben zárt ülésre kerül sor), az ülés megnyitásának és bezárásának időpontját,

b) a képviselő-testület határozatképességének a megállapítását,

c) a távollevő képviselők nevét és annak tényét, hogy bejelentéssel vagy anélkül vannak-e távol,

d) a tanácskozási joggal megjelentek felsorolását,

e) az ülésen elhangzott kérdések, interpellációk és egyéb felszólalások lényegét,

f) az ülésen történt fontosabb eseményeket.

(2) A jegyzőkönyv eredeti példányához mellékelni kell:

a) a meghívót,

b) a meghívó átvételi ívét,

c) jelenléti ívet,

d) az írásos előterjesztéseket és azok mellékleteit,

e) az írásban benyújtott hozzászólásokat, interpellációkat,

f) az elfogadott rendeleteket,

g) titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet,

h) névszerinti szavazásról készült jegyzőkönyvet,

i) a sürgősségi indítványt és rövid indokolását.

(3) A jegyzőkönyv eredeti példányát a mellékleteivel együtt évente be kell köttetni, és a Polgármesteri Hivatalban kell megőrizni. A jegyzőkönyvet elektronikusan – a zárt ülés anyagának kivételével – a nyilvánosság számára meg kell küldeni a település honlapjának.

(4) A választópolgárok személyesen a jegyző jelenlétében – a zárt ülés kivételével – betekinthetnek a Képviselő-testület előterjesztéseibe és ülésének jegyzőkönyvébe, az adatvédelmi szabályok megfelelő alkalmazása mellett. Erre a Polgármesteri Hivatalban van lehetőség.

(5) A zárt ülésekről készült jegyzőkönyveket a Polgármesteri Hivatalban elkülönítve kell tartani és kezelni, betekintésre csak a zárt ülésen részvételi joggal rendelkező személyek jogosultak.

(6)3 A Képviselő-testület üléséről hangfelvétel készül belső felhasználásra a jegyzőkönyv elkészítésének segítése céljából. A hangfelvételek mentése a jegyzőkönyvvezető gépére történik, majd tárgyévet követő év decemberében megsemmisítésre kerülnek.

IV. F E J E Z E T

AZ ÖNKORMÁNYZATI RENDELETALKOTÁS

22. § (1) A Képviselő-testület – az Alaptörvényben kapott felhatalmazás alapján – a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvényi felhatalmazás alapján – annak végrehajtására – önkormányzati rendeletet alkot.

(2) A rendelet alkotását, módosítását, hatályon kívül helyezését kezdeményezheti:

a) a polgármester,

b) az alpolgármester,

c) a Képviselő-testület bizottsága,

d) a képviselő,

e) a jegyző,

f) a civil szervezetek képviselője.

(3) A rendelettervezetet indokolással együtt kell a testület elé terjeszteni.

23. § (1) A rendelet elfogadását követően annak hiteles szövegét a jegyző szerkeszti. A rendeleteket a KIM rendelet 9. § (2) bekezdésében foglaltak szerint kell megjelölni.

(2) A rendelet kihirdetéséről és azoknak naprakészen tartásáról a jegyző gondoskodik.

(3) 2 Az önkormányzati rendeleteket a Polgármesteri Hivatal folyosóján található hivatalos hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel ki kell hirdetni.

(4) A rendelet irattári példányát kihirdetési záradékkal kell ellátni.

(5) A rendeletekről a Polgármesteri Hivatal nyilvántartást vezet, amely tartalmazza:

a) a rendelet számát és tárgyát,

b) meghozatalának, hatálybalépésének és kihirdetésének időpontját,

c) módosító, kiegészítő rendelet számát és annak időpontját,

d) hatályon kívül helyező rendelet számát, hatálybalépésének és kihirdetésének időpontját.

V. F E J E Z E T

A LAKOSSÁGGAL VALÓ KAPCSOLATTARTÁS FORMÁI

24. § (1) A lakossággal való együttműködés, kapcsolattartás formái különösen:

a) a helyi népszavazás,

b) közmeghallgatás,

c) fórum,

d) képviselői fogadóóra.

(2) A Képviselő-testület - az éves költségvetésben meghatározott összeg erejéig - anyagilag is támogatja a lakosság önszerveződő közösségeinek - így különösen a helyi egyesületek, klubok, települési érdekeket szolgáló alapítványok - működését, a községnek hírnevet szerző, vagy azt öregbítő magánszemélyek tevékenységét és velük együttműködik.

HELYI NÉPSZAVAZÁS

25. § A Képviselő-testület a helyi népszavazás rendjét külön önkormányzati rendeletben szabályozza.

A KÖZMEGHALLGATÁS

26. § (1) A közmeghallgatás helyét és idejét a munkatervben meg kell határozni.

(2) A közmeghallgatás tényét az ülés előtt legalább 10 nappal a helyben szokásos módon nyilvánosságra kell hozni.

(3) A közmeghallgatást a polgármester vezeti és gondoskodik az ülés rendjének fenntartásáról.

(4) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre a Képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok vonatkoznak.

(5) A közmeghallgatáson is – mint a képviselő-testületi ülésen – a testületnek határozatképesnek kell lennie.

A FÓRUM

27. § (1) A polgármester előre meghatározott közérdekű tárgykörben, a jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében - az állampolgárok és a társadalmi szerveződések közvetlen tájékoztatása, a vélemények megismerése céljából - fórumot hívhat össze.

(2) A fórumot a polgármester vagy az általa meghatalmazott személy vezeti.

(3) A fórumra meg kell hívni mindazokat, akiknek meghívása a Képviselő-testület üléseire is kötelező.

(4) A fórum időpontjáról, tárgyáról és helyéről tájékoztatni kell a lakosságot.

(5) A fórumról feljegyzést kell készíteni, amelynek elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

A KÉPVISELŐI FOGADÓÓRA

28. § A Képviselő-testület tagjai a lakossággal való közvetlen kapcsolattartás érdekében havonta egy alkalommal képviselői fogadóórát tarthatnak.

VI. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGA(I)

29. § (1) A Képviselő-testület állandó bizottságai:

a)4 Pénzügyi Bizottság, 3 fő

b) Ügyrendi Bizottság, 3 fő

A bizottsági tagok névsorát a 6. melléklet tartalmazza.

(2) A Képviselő-testület az Ügyrendi Bizottságot bízza meg az Mötv. 37. § (1) bekezdése alapján az összeférhetetlenséggel kapcsolatos, továbbá az Mötv. 57. § (2) bekezdése alapján a vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos feladatok ellátásával is.

(3) A képviselő egyidejűleg csak egy állandó bizottságnak lehet az elnöke, de több bizottság tagjává választható. E rendelkezés nem zárja ki, hogy a képviselő ad hoc bizottságnak tagja, vagy elnöke lehessen.

(4) A bizottsági üléseken bármely képviselő részt vehet tanácskozási joggal, szavazati joggal azonban csak a bizottság megválasztott tagjai bírnak.

(5) A Képviselő-testület indokolt esetben, meghatározott feladatok ellátására ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízása feladatának elvégzéséig, illetőleg az erről szóló jelentésnek a Képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.

(6) Az ideiglenes bizottság működésére az állandó bizottságok működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(7) A bizottság ülését az elnök - akadályoztatása esetén az általa meghatalmazott bizottsági tag - hívja össze és vezeti, figyelemmel kíséri a bizottság határozatainak végrehajtását, képviseli a bizottságot, jogosult külső szakértő meghívására.

30. § (1) Bármely képviselő javaslatot tehet valamely - a bizottság feladatkörébe tartozó - ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.

(2) A bizottság üléseit az elnök az ülést megelőzően legalább négy nappal előbb – írásbeli meghívó megküldésével, a napirendi pontok megjelölésével, az anyagok egyidejű kiküldésével – hívja össze.

31. § (1) A bizottságok munkájukba szakértőket is bevonhatnak.

(2) A bizottságok működésével összefüggő ügyviteli feladatokat a Polgármesteri Hivatal látja el.

A PÉNZÜGYI BIZOTTSÁG FELADATAI

32. § (1) Előkészíti a Képviselő-testület költségvetési döntéseit, a helyi adókra és adó jellegű köztartozásokra vonatkozó rendeleteket.

(2) Megvitatja és véleményezi:

a) az önkormányzat gazdasági koncepcióját,

b) az éves költségvetési javaslatot és az intézmények részére – a költségvetésben biztosított – fejlesztési, működési és fenntartási előirányzatok elosztását,

c) a Képviselő-testület elé kerülő pénzügyi jelentéseket, előterjesztéseket, javaslatokat,

d) a Képviselő-testület vállalkozásainak pénzügyi vonatkozású várható kihatásait,

e) a költségvetési követelések elengedésére irányuló méltányossági döntéseket,

f)1
g) a költségvetési előirányzatok teljesítését, éves beszámoló tervezetét,
(3) Összehangolja az önkormányzati költségvetési szervek gazdálkodó tevékenységét.
(4) Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az azt előidéző okokat.
(5) Vizsgálja az önkormányzati hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizteti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.
(6) Ellenőrzi a meghatározott célra biztosított pénzeszközök felhasználását.
(7) Belső ellenőrzést kezdeményezhet, véleményezi az éves ellenőrzési tervet.

AZ ÜGYRENDI BIZOTTSÁG FELADATAI

33. § (1) Előkészíti és véleményezi a Képviselő-testület rendeletalkotási előterjesztéseit, döntéseit.

(2) Átveszi, nyilvántartja és ellenőrzi a képviselők által benyújtott vagyonnyilatkozatokat.

(3) Ellátja az összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatokat.

(4) Belső ellenőrzést kezdeményezhet.

(5) Javaslatot tesz a polgármester jutalmazására.

(6) Kitüntető címek adományozását tárgyalja.

(7) Titkos szavazásnál ellátja a Szavazatszámláló Bizottsági feladatokat.

(8) 8 Eljár a polgármester feletti egyéb munkáltatói jogok gyakorlására vonatkozó ügyekben.

VII. F E J E Z E T

A POLGÁRMESTER ÉS AZ ALPOLGÁRMESTER

34. § (1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.

(2)5 A polgármester átruházott hatásköreit az 4. melléklet tartalmazza.

(3)6 A Képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére saját tagjai közül egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(4) A polgármester és az alpolgármester ügyfélfogadási rendjét a 7. melléklet tartalmazza.

(5) 5 Az alpolgármester negyedévente szóbeli tájékoztatást ad tevékenységéről a Képviselő-testület részére.

VIII. F E J E Z E T

A POLGÁRMESTERI HIVATAL ÉS A JEGYZŐ

35. § (1) A Polgármesteri Hivatalt a jegyző vezeti. A Polgármesteri Hivatal szervezeti és működési rendjét külön határozat tartalmazza, melynek elkészítéséről a jegyző gondoskodik és a Képviselő-testület hagyja jóvá.

(2) Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítése:

a)7 Általános Igazgatási,- Hatósági, – Műszaki és Szociálpolitikai Csoport,

b)8 Adó-, Gazdálkodási-, Humánpolitikai- és Pályázatkezelési Csoport

c)9

(3) Amennyiben a jegyző jogszabálysértő döntést, működést észlel, köteles azt a Képviselő-testület felé jelezni.

(4) A jegyzőt tartós távolléte esetén a Polgármesteri Hivatal igazgatási I. feladatokat ellátó képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő köztisztviselője teljes jogkörrel helyettesíti.

(5) A Polgármesteri Hivatal és a jegyző ügyfélfogadási rendjét a 7. melléklet tartalmazza.

VIII. F E J E Z E T

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

36. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 7/2011.(IV.28.) rendelet.

1. melléklet

Szalkszentmárton Község Önkormányzata kötelező feladatai:

1. köztemető fenntartása:

a Református Egyházzal kötött, a 4/2010.(VIII.05.) önkormányzati rendelet mellékletét képező kegyeleti közszolgálati szerződés alapján

2. a közvilágításról való gondoskodás:

MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. (1081 Budapest, II. János Pál Pápa tér 20.)

3. a kéményseprő-ipari szolgáltatás biztosítása:

Filantrop Kft. (6000 Kecskemét, Ipar u. 2.)

4. egészségügyi alapellátás:

4.1. Háziorvos: Dr. Hornyák Edit (6086 Szalkszentmárton, Fő út 62.)

Dr. Harmos István (6086 Szalkszentmárton, Fő út 62.)

Dr. Junger Tibor (6086 Szalkszentmárton, Fő út 62.)

4.2. Gyermekorvos: Dr. Balázs Gizella (6086 Szalkszentmárton, Fő út 62., 6090 Tass, Kálvin tér 13.)

4.3. Fogorvos: Dr. Petró Henrietta (6086 Szalkszentmárton, Fő út 62.)

4.4. Védőnő: Mizseiné Czigler Judit (6086 Szalkszentmárton, Fő út 66.)

4.5. Ügyelet: Dr. Kolozs Gergely Szakrendelő (6087 Dunavecse, Vasút u. 8.)

5. óvodai ellátás - bölcsődei ellátás

Szalkszentmárton Község Önkormányzata Szalkszentmártoni Bóbita Óvoda és Mini Bölcsőde (6086 Szalkszentmárton, Fő út 2.)

6. könyvtári ellátás:

a Bács-Kiskun Megyei Katona József Könyvtár biztosítja a Közösségi Színtér épületében (6086 Szalkszentmárton, Petőfi tér 15.) a Szalkszentmárton Község Önkormányzatával kötött megállapodás alapján

7. közösségi színtér:

Szalkszentmárton Község Önkormányzata Közösségi Színtér (6086 Szalkszentmárton, Petőfi tér 15.)

8. múzeum:

Petőfi Sándor Emlékkiállítás (6086 Szalkszentmárton, Petőfi tér 14.)

9. szociális, gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások:

a szociális alapellátást a jogszabályok keretei között a Polgármesteri Hivatal biztosítja, a szociális alapellátás körébe tartozó gyermekjóléti és családsegítő szolgáltatást a KESZI (6090 Kunszentmiklós, Felsőszenttamás 8., telephely: 6086 Szalkszentmárton, Petőfi tér 17.) útján

10. hulladékgazdálkodás:

a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás tagönkormányzataként, a Társulás által a DTkH Duna-Tisza Közi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társasággal (székhely: 6000 Kecskemét, Kisfái tanya 248.0737/12 hrsz., levelezési cím: 2700 Cegléd, Kút utca 5., elektronikus levelezési címe: ugyfelszolgalat@dtkh.hu) kötött közszolgáltatási szerződés útján

11. egészséges ivóvíz- és csatorna-szolgáltatás:

Bácsvíz Zrt. (6000 Kecskemét, Izsáki út 13.)

12. helyi tűzvédelemmel kapcsolatos feladatok:

Dunaújváros Város Hivatásos Tűzoltósága (2400 Dunaújváros, Tűzoltó u. 1.)

2. melléklet

Szalkszentmárton Község Önkormányzata önként vállalt feladatai:

Ssz.

Feladat

Ellátási forma

Közművelődés

1

Kulturális alapítványok, egyesületek támogatása

Pénzügyi támogatás ill. térítésmentes teremhasználat

2

Művészeti egyesületek, klubok, körök támogatása

Pénzügyi támogatás ill. térítésmentes teremhasználat

Sport

3

Sportegyesület támogatása

Pénzügyi támogatás ill. térítésmentes teremhasználat

Községüzemeltetési feladatok

4

Piac működtetése

Polgármesteri Hivatal

5

Egyéb város- és községgazdálkodási feladatok

Közigazgatási területen szúnyog- irtás

Utca névtáblák pótlása

Mezőőri szolgálat működtetése

Vagyongazdálkodás

6

Helyiség biztosítása társadalmi szervezetek, gazdasági társaságok és természetes személyek részére

Szalkszentmártoni Polgármesteri Hivatal, Szalkszentmárton Község Önkormányzata Közösségi Színtér és Könyvtár bérlet ill. térítésmentes használat formájában

Egészségügyi ellátás

7

Orvosi ügyelet támogatása

Eseti kérelem alapján

Egyéb

8

Egyéb szervezetek/feladatok ellátásának támogatása

a.) Önkormányzati képviselők, bizottsági tagok bruttó tiszteletdíja

b.) Alpolgármester tiszteletdíja, költségtérítése

c.) Szövetségi tagdíjak (Duna Szövetség, Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége)

d.) Kitűntetések és járulékai

e.) Hátrányos helyzetű felsőoktatási hallgatók támogatása

9

Tanulók, sportolók jutalmazása

10

Felső-Kiskunsági és Dunamelléki Többcélú Társulás

3. melléklet10

Kormányzati funkciók

Alaptevékenység szerinti kormányzati funkciók:

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

011220

Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

013320

Köztemető-fenntartás és működtetés

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013360

Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetés, egyéb szolgáltatások

013370

Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

016010

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselő választásokhoz kapcsolódó tevékenységek

016020

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

016030

Állampolgársági ügyek

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

022010

Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése

031060

Bűnmegelőzés

032020

Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek

11

041232

Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

045110 12

Közúti közlekedés igazgatása és támogatása

045120

Út, autópálya építése

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

047320

Turizmusfejlesztési támogatások és tevékenységek

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

053010

Környezetszennyezés csökkentésének igazgatása

062020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

063080

Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

072311

Fogorvosi alapellátás

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

074040

Fertőző megbetegedések megelőzése járványügyi ellátás

081071

Üdülői szálláshely-szolgáltatás és étkeztetés

082042

Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

082044

Könyvtári szolgáltatások

082061

Múzeumi gyűjteményi tevékenység

082091

Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092

Közművelődési hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

082094 13

Közművelődés - kulturális alapú gazdaságfejlesztés

086090 14

Egyéb szabadidős szolgáltatás

091110

Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

091120

Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

095020

Iskolarendszeren kívüli egyéb oktatás, képzés

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

104030

Gyermekek napközbeni ellátása családi bölcsőde, munkahelyi bölcsőde, napközbeni gyermekfelügyelet vagy alternatív napközbeni ellátás útján

104031

Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

104035

Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

105020

Foglalkoztatást elősegítő képzések és egyéb támogatások

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

107051

Szociális étkeztetés szociális konyhán

107070

Menekültek, befogadottak, oltalmazottak ideiglenes ellátása és támogatása

107080

Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

Támogatási tevékenység szerinti kormányzati funkciók:

042120

Mezőgazdasági támogatások

061030

Lakáshoz jutó segítő támogatások

084031

Civil szervezetek működési támogatása

084040

Egyházak közösségi és hitéleti tevékenységének támogatása

094260

Hallgatói és oktatói ösztöndíjak, egyéb juttatások

101150

Betegséggel kapcsolatos pénzbeli ellátások, támogatások

103010

Elhunyt személyek hátramaradottainak pénzbeli ellátásai

104051

Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások

105010

Munkanélküli aktív korúak ellátásai

107060

Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

Technikai tevékenység szerinti kormányzati funkciók:

018010

Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel

018020

Központi költségvetési befizetések

018030

Támogatási célú finanszírozási műveletek

900080

Nem haszonszerzés céljára végzett tevékenység

900090

Vállalkozási tevékenységek kiadásai és bevételei

4. melléklet

Átruházott hatáskörök:

1.15 A Polgármesterre átruházott hatáskörök:

A Képviselő-testület a szociális és gyermekvédelmi feladat- és hatásköreinek gyakorlását a polgármesterre ruházza át.

2.16 A Jegyzőre átruházott hatáskörök:

A Képviselő-testület a közösségi együttélés alapvető szabályait sértő magatartásokkal kapcsolatos hatáskört a jegyzőre ruházza át.

5. melléklet

A képviselők névsora és lakcíme:

Név

Cím *

Gulyásné Horváth Tünde polgármester

6086 Szalkszentmárton, Béke u. 37/A.

Kovácsné dr. Weisz Boglárka alpolgármester

6086 Szalkszentmárton, Hősök tere 1.

Bebők Lajos

6086 Szalkszentmárton, József Attila u. 46.

Kerner Erzsébet

6086 Szalkszentmárton, Malom u. 15.

Pálinkás Gyuláné

6086 Szalkszentmárton, Arany J. u. 3/A.

Szabó Árpád

6086 Szalkszentmárton, Hősök tere 1/A.

Szabó Gáborné

6086 Szalkszentmárton, Kossuth L. u. 48/B.

6. melléklet

Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testülete bizottságainak tagjai:

1. Pénzügyi Bizottság:

Elnök: Szabó Árpád

Tagok: Kerner Erzsébet

Szabó Gáborné

2. Ügyrendi Bizottság:

Elnök: Pálinkás Gyuláné

Tagok: Bebők Lajos

Szabó Árpád

7. melléklet17

A Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendje:

délelőtt

délután

Hétfő

7.30-12.00

13.00-15.30

Kedd

7.30-12.00

az ügyfélfogadás szünetel

Szerda

7.30-12.00

13.00-15.30

Csütörtök

az ügyfélfogadás szünetel

Péntek

7.30-11.00

1. A polgármester, az alpolgármester és a jegyző fogadóórája:

1.1. Polgármester fogadóórája:

Minden hét szerdai munkanapján: 8.00-12.00 óráig

1.2. Alpolgármester fogadóórája:

Minden 2. hét szerdai munkanapján 10.00-12.00 óráig

1.3. Jegyző fogadóórája:

Minden kedd és szerdai munkanapon: 8.00-12.00 óráig.

8. melléklet a 14/2014. (XII. 19.) önkormányzati rendelethez18

Szalkszentmárton Község Önkormányzata telephelyei

1. Felnőttorvosi és gyermekorvosi rendelő: 6086 Szalkszentmárton, Fő út 62.

2. Közösségi Színtér, Könyvtár, Információs és Közösségi Hely: 6086 Szalkszentmárton, Petőfi tér 15.

3. Petőfi Sándor Emlékkiállítás: 6086 Szalkszentmárton, Petőfi tér 14.

1

A bevezető a Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (X. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 4. § (3) bekezdése a Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

3

A 21. § (6) bekezdése a Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2022. (VII. 7.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

4

A 29. § (1) bekezdés a) pontja a Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

5

A 34. § (2) bekezdése a Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

6

A 34. § (3) bekezdése a Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelete 3. §-a szerint módosított szöveg. A 34. § (3) bekezdése a Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2022. (VII. 7.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

7

A 35. § (2) bekezdés a) pontja a Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

8

A 35. § (2) bekezdés b) pontja a Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

9

A 35. § (2) bekezdés c) pontját a Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 5. §-a hatályon kívül helyezte.

10

A 3. melléklet a Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

11

A 3. mellékletben foglalt táblázat 15. sora a Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2023. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

13

A 3. mellékletben foglalt táblázat 082094. sorát a Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 31.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

14

A 3. mellékletben foglalt táblázat 086090. sorát a Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2023. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdése iktatta be.

12

A 3. mellékletben foglalt táblázat 045110. sorát a Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.

15

A 4. melléklet 1. pontja a Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2023. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

16

A 4. melléklet 2. pontját a Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2023. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

17

A 7. melléklet a Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2022. (VII. 7.) önkormányzati rendelete 3. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.

18

A 8. mellékletet a Szalkszentmárton Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2023. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdése iktatta be.