Tököl Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2014.(X.28.) önkormányzati rendelete
Szervezeti és Működési Szabályzatról
Hatályos: 2014. 10. 28- 2016. 04. 03Tököl Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2014.(X.28.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról
Tököl Város Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. § (1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Tököl Város Önkormányzat, (továbbiakban: Önkormányzat)
(2) Az Önkormányzat székhelye: 2316 Tököl, Fő u. 117.
(3) Az Önkormányzat képviselő-testületének hivatalos megnevezése: Tököl Város Önkormányzat Képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület).
(4) Az Önkormányzat hivatala hivatalos megnevezése: Tököli Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: Hivatal)
2. § (1) Az Önkormányzat rendeleteit a helyben szokásos módon – a Hivatal hirdetőtábláján – kell kihirdetni.
3. § Az önkormányzat jelképei: a külön rendelet szerinti címer és zászló, valamint Tököl pecsétje, mely kör alakú, közepén jogart tartó oroszlán, körötte “TÖKÖL KÖZSÉG PECSÉTJE 1855” felirattal.
AZ ÖNKORMÁNYZAT JOGÁLLÁSA, FELADATA, HATÁSKÖRE
4. § (1) Az Önkormányzat jogi személy.
(2) Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a Képviselő-testületet illetik meg. A Képviselő-testületet a polgármester képviseli. Az Önkormányzat kötelezően ellátandó és önként vállalt feladatait, a feladatellátás módját és mértékét a 3. számú melléklet tartalmazza. A képviselő-testület a 2014-2019 közötti időszakra vonatkozó, távlati fejlesztési és ciklus programját az 1. számú melléklet tartalmazza.
(3) A Képviselő-testület egyes hatásköreit a polgármesterre, a bizottságaira, a jegyzőre, a társulására átruházhatja. E hatáskör gyakorlásához utasítást adhat, e hatáskört visszavonhatja. Az átruházott hatáskör tovább nem ruházható.
(4) A Képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható hatásköröket a Mötv. 42. §-a szabályozza.
(5) A Képviselő-testület a (4) bekezdésben foglalt át nem ruházható hatáskörök kivételével hatáskörét kizárólag rendelettel ruházhatja át, illetve vonhatja vissza. A rendeletben a Képviselő-testület meghatározza a hatáskör gyakorlásának módját és feltételeit.
(6) Az átruházott hatáskörök gyakorlásáról az azt gyakorló szerv szükség szerint, de legalább kétévente egyszer köteles a Képviselő-testületnek beszámolni.
A TESTÜLET ÉS SZERVEI
5. § (1) Az önkormányzati feladatokat a Képviselő-testület és szervei: a polgármester, a Képviselő-testület bizottságai, jegyző, a Hivatal és a társulás látja el.
(2) A Hivatal önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv.
6. § (1) A Képviselő-testület tagjai a megválasztott önkormányzati képviselők – 8 képviselő egyéni választókerületből, 3 képviselő kompenzációs listáról – (továbbiakban: képviselő) és a polgármester. A Képviselő-testület tagjainak száma: 12 fő.
(2) A Képviselő-testület tagjainak névjegyzékét a rendelet 1. számú függeléke tartalmazza.
(3) Az Önkormányzat intézményeinek felsorolását a 3. számú függelék tartalmazza.
A TESTÜLET MŰKÖDÉSE
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÜLÉSEI
7. § (1) A Képviselő-testület alakuló, soros és rendkívüli ülést tart.
(2) A Képviselő-testület elnöke a polgármester, aki összehívja és vezeti a Képviselő-testület üléseit.
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MEGALAKULÁSA
8. § (1) A Képviselő-testület alakuló ülését a választást követő 15 napon belül a polgármester hívja össze, majd felkéri a legidősebb képviselőt az ülés levezetésére.
(2) Az alakuló ülésen a Helyi Választási Bizottság beszámol a polgármester és a képviselők választásának eredményéről.
(3) A polgármester
a) az alakuló, illetve megválasztását követő ülésen ünnepélyes esküt tesz a Képviselő-testület előtt és aláírja az esküokmányt;
b) jogai és kötelezettségei a megválasztásával keletkeznek,
c) tevékenységét főállásban látja el.
(4) A képviselő
a) az alakuló ülésen esküt tesz a Képviselő-testület előtt és aláírja az esküokmányt;
b) jogai és kötelezettségei a megválasztásával keletkeznek.
AZ ALPOLGÁRMESTER VÁLASZTÁSA
9. § A Képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy vagy több – társadalmi megbízatású – alpolgármestert választhat. A képviselő-testület legalább egy alpolgármestert saját tagjai közül választ meg.
SOROS ÜLÉS
10. § A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 10 ülést tart. Július és augusztus hónapokban – lehetőség szerint – nyári szünetet tart. A Képviselő-testület soros üléseit lehetőség szerint a hónap első csütörtökjén tartja, a bizottságok üléseiket lehetőség szerint az ezt megelőző kedden, vagy a képviselő-testület ülése napján tartják.
RENDKÍVÜLI ÜLÉS
11. § (1) A polgármester indokolt esetben összehívhat rendkívüli Képviselő-testületi ülést.
(2) A képviselő-testületi ülést össze kell hívni:
a) a megválasztott képviselők egynegyedének,
b) a Képviselő-testület bármely bizottságának indítványára;
c) ha a polgármester a Képviselő-testület ülését követő 3 napon belül önkormányzati érdeket sértő képviselő-testületi döntés újratárgyalását kezdeményezi.
d) a kormányhivatal vezetőjének a testületi ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára.
(3) Az indítványt a polgármesternél kell írásban előterjeszteni.
(4) A polgármester az indítvány benyújtásától számított 15 munkanapon belül köteles a soron kívüli ülést összehívni.
(5) Soron kívül összehívott ülés meghívójára és annak megküldésére a 12. §-ban foglaltakat azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a meghívót oly módon kell kézbesíteni, hogy a meghívottak azt az ülés előtt 2 nappal megkapják. Rendkívüli esetben a meghívás rövid úton is történhet (telefon, telefax, e-mail).
A KÉPVISELŐ-TESTÜLETI ÜLÉS ÖSSZEHÍVÁSA
12. § (1) A képviselő-testületi ülést a polgármester, távolléte esetén az alpolgármester az előterjesztések megküldésével hívja össze. Ahol a SZMSZ írásbeliséget, illetve kézbesítést ír elő, ott azon az elektronikus úton továbbított e-mailt is érteni kell.
(2) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a testületi ülést a Pénzügyi, Településfejlesztési és Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze.
(3) A képviselő-testületi ülés meghívóját a napirendi pontok anyagaival együtt úgy kell kézbesíteni, hogy azt a képviselők és a meghívottak 4 naptári nappal az ülés előtt megkapják.
(4) A meghívónak tartalmaznia kell az ülés helyének és napjának, kezdési időpontjának, a napirendi pontok tárgyának megjelölését.
13. § A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni:
a) teljes joggal a képviselőket,
b) tanácskozási joggal
14. § A Hivatal a Képviselő-testületi ülés időpontjáról és a napirendjéről a Város lakosságát a helyben szokásos módon értesíti.
AZ ÜLÉSEK NYILVÁNOSSÁGA
15. § (1) A képviselő-testületi ülések - a (4) bekezdésben meghatározott esetek kivételével - nyilvánosak.
(2) A Képviselő-testület esetenként - egyszerű többséggel - dönt maximum 3 perc időtartamú hozzászólási jog megadásáról az ülésen hallgatóként megjelenteknek.
(3) A Képviselő-testület:
a) zárt ülést tart önkormányzati hatósági, összeférhetetlenségi, méltatlansági, kitüntetési ügy tárgyalásakor, fegyelmi büntetés kiszabása, valamint vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás esetén;
b) zárt ülést tart az érintett kérésére választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, annak visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor;
c) zárt ülést rendelhet el a vagyonával való rendelkezés esetén, továbbá az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás az önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené.
(4) A zárt ülésen a képviselő-testület tagjai, a nem a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester és a jegyző, aljegyző, továbbá meghívása esetén a polgármesteri Hivatal ügyintézője, az érintett és a szakértő vesz részt. A nemzetiségi önkormányzat elnöke kizárólag az általa képviselt nemzetiséget érintő ügy napirendi tárgyalásakor vehet részt a zárt ülésen. Törvény vagy önkormányzati rendelet előírhatja, mely esetben kötelező az érintett meghívása.
(5) Zárt ülés tartását bármely önkormányzati képviselő és a jegyző indítványozhatja, az indítványról a Képviselő-testület minősített többséggel dönt.
(6) Zárt ülés jegyzőkönyvébe - a polgármesteren és a jegyzőn kívül - csak a képviselők és a tárgyban közvetlenül érintett vagy hivatalos megbízottja tekinthetnek be, azzal, hogy a külön törvény szerinti közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét zárt ülés tartása esetén is biztosítani kell, oly módon, hogy a betekintési jog e vonatkozásban nem korlátozható.
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MUNKATERVE
16. § (1) A képviselő-testület decemberi ülésén meghatározza a következő év I. félévi munkatervét. A II. félévi munkatervet a júniusi ülésen fogadja el.
(2) A tervezetet a polgármester készíti és terjeszti a képviselő-testület elé.
(3) A munkatervet meg kell küldeni:
a) a képviselőknek,
b) a nem képviselő bizottsági tagoknak,
c) a munkatervben szereplő előterjesztőknek,
d) a helyi nemzetiségi önkormányzatok elnökeinek,
e) a jegyzőnek.
A SOROS ÜLÉS NAPIRENDJE
17. § (1) A képviselő-testületi ülés napirendjére, azok tárgyalásának sorrendjére a polgármester a meghívóban tesz javaslatot, a napirendekről a Képviselő-testület vita nélkül egyszerű többséggel dönt.
(2) A polgármester - írásban - beszámol:
a) a lejárt határidejű képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról;
b) az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről, a jelentősebb eseményekről;
c) az előző ülés óta kiadott polgármesteri utasításokról.
AZ ELŐTERJESZTÉSEK RENDJE
18. § (1) A képviselő-testületi előterjesztések a polgármesternél - az ülés előtt 10 nappal - írásban nyújthatók be.
(2) A Képviselő-testület elé előterjesztést tehetnek:
a) a képviselők,
b) a polgármester és az alpolgármester,
c) a Képviselő-testület bizottságai,
d) a jegyző,
e) az önkormányzati intézményvezetők,
f) az Önkormányzat által alapított gazdasági társaságok vezetői.
(3) A Képviselő-testület ülésén önálló napirendi pontként olyan előterjesztés tárgyalható, amely megfelel az előterjesztésekkel szemben támasztott általános követelményeknek.
(4) A munkatervben, illetőleg a képviselő-testületi ülés meghívójában nem szereplő napirendi javaslat sürgősségi megtárgyalását – legkésőbb az ülést megelőző napon – írásban kérheti:
A KÉPVISELŐ-TESTÜLETI ÜLÉS TANÁCSKOZÁSI RENDJE
19. § (1) A képviselő-testületi ülést a polgármester vezeti, akinek a munkáját a jegyző segíti. Akadályoztatása esetén az alpolgármester elnököl. A polgármester és az alpolgármester együttes akadályoztatása esetén az ülést a Pénzügyi, Településfejlesztési és Ügyrendi Bizottság elnöke vezeti. (a továbbiakban: elnök)
(2) A Képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen a megválasztott képviselők több mint fele jelen van.
(3) Határozatképtelenség esetén az elnök az ülést berekeszti és azt 8 napon belül - változatlan napirenddel - ismételten összehívja.
(4) Az ülést az ülés elnöke nyitja meg, megállapítja a jelenlévő képviselők számát, majd a határozatképessége az ülés végéig folyamatosan figyeli.
(5) Bármelyik képviselő, illetve az előterjesztő javasolhatja - maximum 2 perces indoklással - a napirendi ponttal kapcsolatos vita lezárását, illetve a hozzászólások időtartamának korlátozását. Erről a Képviselő-testület vita nélkül - egyszerű többséggel – dönt.
(6) A képviselő-testületi ülésen résztvevő képviselők, illetve minden jelenlévő személy köteles a tanácskozás méltóságát tiszteletben tartani.
(7) Az elnök gondoskodik a képviselő-testületi ülés rendjének fenntartásáról.
(8) A tanácskozás rendjének megtartása érdekében az elnök:
a) a tárgytól eltérő vagy ugyanazon érvet megismétlő felszólalót figyelmezteti, ismétlődő esetben megvonja tőle a szót; akitől a szót megvonták, az ugyanabban a tárgykörben nem szólalhat fel újra;
b) rendreutasítja azt a képviselőt, aki a képviselő-testületi ülés tekintélyét sértő kifejezést használ;
c) rendzavarás esetén figyelmezteti a rendbontót; ha a rendzavarás a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az elnök az ülést határozott időre félbeszakíthatja, vagy elhagyja az elnöki széket, és ezzel az ülés az elnök visszatéréséig félbeszakad.
(9) Az elnöknek a rend fenntartása érdekében tett - e rendeletben szabályozott - indokolt intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, vagy azokkal vitába szállni nem lehet.
(10) A képviselő-testületi ülésen megjelent meghívottakat, érdeklődőket a tanácskozás rendjének bármilyen módon történő megzavarása esetén az elnök rendreutasíthatja.
(11) Az érdeklődők részéről megismétlődő rendzavarás esetén az elnök az érintetteket a terem elhagyására kötelezheti.
INTERPELLÁCIÓ
20. § (1) A képviselő önkormányzati ügyben - tevékenység, intézkedés megtétele vagy elmulasztása kapcsán - a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottsági elnökökhöz, a jegyzőhöz interpellációt intézhet.
(2) Az interpellációt és az ezzel kapcsolatos tényleírást legkésőbb az ülés előtt 3 nappal a polgármesternél kell benyújtani írásban, amelyre az ülésen - vagy legkésőbb 15 napon belül írásban - érdemi választ kell adni. Az írásos választ az interpellálón kívül meg kell küldeni a képviselőknek is.
(3) Az elnök az ülés elején a Képviselő-testületnek bejelenti a beterjesztett interpellációkat.
(4) Ha az interpelláló képviselő az ülésen nincs jelen, az interpellációt elnapoltnak kell tekinteni.
(5) Az interpellálót az írásbeli előterjesztés mellett a szóbeli kiegészítés joga is megilleti, amely 3 percnél hosszabb időtartamú nem lehet.
(6) A válasz elhangzása után az interpelláló képviselőnek 2 perces viszontválaszra van joga, ennek keretében nyilatkozik arról, hogy a választ elfogadja-e. Ezt követően a Képviselő-testület vita nélkül dönt a válasz elfogadásáról.
(7) Ha a Képviselő-testület a választ nem fogadja el, az elnök kiadja vizsgálatra a Képviselő-testület által kijelölt bizottságnak, vagy a polgármesternek, aki az interpellációt 30 napon belül megvizsgálja és a Képviselő-testület soron következő ülésén jelentést tesz. A jelentés elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül határoz.
KÉPVISELŐI KÉRDÉS
21. § (1) A képviselő a képviselő-testületi ülésen a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a jegyzőhöz, a bizottságok elnökeihez bármely önkormányzati ügyben kérdést intézhet.
(2) A kérdés joga a képviselőket a napirend tárgyalásának befejezését követően illeti meg.
(3) A kérdésre az ülésen, vagy legkésőbb 15 napon belül írásban érdemi választ kell adni. A válaszról a Képviselő-testület nem határoz.
VITAVEZETÉS, FELSZÓLALÁSOK, HOZZÁSZÓLÁSOK SZABÁLYAI
22. § (1) Az elnök minden napirendi pont felett vitát nyit. Az elnök a felszólalásra a jelentkezések sorrendjében adja meg a szót.
(2) A napirendi pontok tárgyalásának rendje:
a) az előterjesztő szóbeli kiegészítése legfeljebb 5 perc időtartamban,
b) a bizottságok véleményének, állásfoglalásának ismertetése maximum 3 percben - az esetleges kisebbségi vélemény ismertetésével együtt,
c) kérdések az előterjesztőhöz, a témához kapcsolódóan 1-1 percben,
d) kérdésekre adott válasz 3 percben, melyeknél az előterjesztő igénybe veheti a tanácskozási joggal nem rendelkező szakértők segítségét,
e) hozzászólások időtartama maximum 3 percben, illetve kérhető annak meghosszabbítása 2 perccel. Erről a Képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt.
f) előterjesztői zárszó.
23. § (1) Ügyrendi kérdésben bármelyik képviselő bármikor szót kérhet. Ügyrendi javaslat az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő - döntést igénylő - eljárási kérdésre vonatkozó javaslat.
(2) Az ügyrendi kérdésben szót kérő képviselőnek az elnök felhívására meg kell jelölnie az SZMSZ azon rendelkezését, amelyre hivatkozik.
(3) Ha a hozzászólás nem ügyrendi kérdésben történik, az elnök a képviselőtől megvonja a szót.
(4) Ügyrendi javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül egyszerű többséggel dönt.
24. § (1) Ha a napirendi ponthoz több felszólaló nincs, az elnök a vitát lezárja.
(2) A vita lezárása után további hozzászólásnak nincs helye; személyes megjegyzéssel élhet - maximum 2 percben - az a képviselő, aki a vitában az ellene szóló, általa sérelmesnek vélt megjegyzést kívánja elhárítani, vagy hozzászólásával kapcsolatban felmerült félreértéseket eloszlatni. A személyes megjegyzést követően viszontválasznak vagy további vitának helye nincs.
(3) A jegyző időkorlátozás nélkül több alkalommal is felszólalhat, ha törvényességi észrevételt tesz.
DÖNTÉSHOZATAL SZABÁLYAI
25. § (1) A Képviselő-testületi határozatok elfogadásához egyszerű többség szükséges.
(2) Minősített többség szükséges az alábbi ügyekben:
a) a rendeletalkotás;
b) szervezetének kialakítása és működésének meghatározása, továbbá a törvény által hatáskörébe utalt választás, kinevezés, megbízás;
c) helyi népszavazás kiírása, az önkormányzati jelképek, kitüntetések és elismerő címek meghatározása, használatuk szabályozása, díszpolgári cím adományozása;
d) önkormányzati társulás létrehozása, megszüntetése, abból történő kiválás, a társulási megállapodás módosítása, társuláshoz, érdekképviseleti szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás
e) megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozás,
f) intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése;
g) a Képviselő-testület döntéshozatalából kizárás;
i) a Képviselő-testület megbízatásának lejárta előtt feloszlásának kimondása – név szerinti szavazás;
j) kereset benyújtása - polgármester sorozatos törvénysértő tevékenysége, mulasztása miatt - a bírósághoz a polgármesteri tisztség megszüntetése érdekében;
k) a polgármester fegyelmi és anyagi felelősségének megállapítása;
l) összeférhetetlenség, valamint méltatlanság megállapításához,
m) a képviselői megbízatás megszűnéséről való döntéshez,
n) alpolgármester(ek) megválasztása (SzMSz 9. § (2) bekezdés),
o) hitelfelvétel, kötvénykibocsátás,
p) gazdasági program elfogadása,
r) önkormányzati tulajdonnal való rendelkezés
s) közösségi célú alapítványi forrás átvétele, átadása.
(3) Név szerinti szavazás szükséges az alábbi ügyekben:
a) önkormányzati tulajdonnal való rendelkezésnél,
b) gazdasági program kialakításánál,
c) költségvetésről szóló döntésnél,
d) helyi adóval kapcsolatos döntésnél,
e) településrendezési terv jóváhagyásánál
f) a Képviselő-testület megbízatásának lejárta előtt feloszlásának kimondásánál (Mötv. 55. §).
26. § (1) A Képviselő-testület döntéshozatalából kizárható az, akit vagy akinek a hozzátartozóját az ügy személyesen érinti. A képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettséget. A kizárásról az érintett képviselő kezdeményezésére vagy bármely képviselő javaslatára a Képviselő-testület dönt. A kizárt képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlevőnek kell tekinteni. A döntéshez minősített többség szükséges.
(2) A személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén a – polgármester javaslatára – a képviselő-testület, a mulasztó képviselő jegyzőkönyvben való megrovásáról dönthet.
A SZAVAZÁS MÓDJA
27. § (1) Szavazni csak személyesen lehet.
(2) A szavazás nyíltan, vagy titkosan történhet. A nyílt szavazás név szerinti is lehet.
(3) Az elnök a vita során elhangzott javaslatokat külön-külön, előbb a módosító és kiegészítő, majd az eredeti javaslatot bocsátja szavazásra. Szavazásra csak az az indítvány bocsátható - ideértve a módosító és kiegészítő indítványokat is, - amely kizárólag a napirenden szereplő témára vonatkozik és rendelet esetében az, amelyet a képviselők előzetesen írásban megkaptak, vagy az ülés vezetője a vita lezárása előtt felolvasott. A vita lezárása után benyújtott javaslatokat nem lehet szavazásra bocsátani. A szavazás eredményének megállapítása után az elnök kihirdeti a határozatot.
28. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel, vagy szavazógép használatával történik. Kétség esetén a szavazást kézfelemeléssel meg kell ismételni.
(2) A szavazatok összeszámolása után az elnök megállapítja a javaslat mellett, majd ellene szavazók, végül a szavazástól tartózkodók számát.
29. § (1) Képviselői kérésre, vagy ha azt jogszabály, illetve e rendelet kötelezővé teszi, név szerinti szavazást kell elrendelni.
(2) Név szerinti szavazás esetén a jegyző először a polgármester nevét, majd a képviselők névsorát ABC sorrendben felolvassa, az „igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozatokat a jegyzőkönyvben rögzíteni kell. A jegyző a szavazatokat összeszámolja és kihirdeti a szavazás eredményét.
30. § (1) A titkos szavazás szavazólapon történik, melyet a Hivatal hivatalos pecsétjével kell ellátni.
(2) Érvényesen szavazni csak a szavazólapon szereplő jelölt(ek)re, illetve döntési alternatívá(k)ra lehet.
(3) A szavazáshoz tollat kell használni.
(4) Érvénytelen a szavazat:
a) ha nem hivatalos - bélyegzőlenyomat nélküli - szavazólapon adták le;
b) ha ceruzával töltötték ki a szavazólapot;
c) ha nem lehet kétséget kizáróan megállapítani, hogy a képviselő kire, illetve milyen döntésre szavazott;
d) ha a szavazó képviselő a megválaszthatónál több jelölt nevét, illetve több döntési alternatívát jelöl meg a szavazólapon.
31. § (1) A titkos szavazás lebonyolításában a Képviselő-testület – egyszerű szótöbbséggel – legalább 3 tagú, jelenlévő képviselőkből álló bizottságot választ.
(2) A titkos szavazást lebonyolító Bizottság megállapítja a titkos szavazás eredményét, melyről tájékoztatja a Képviselő-testületet és aláírja a szavazásról készült (3) bekezdés szerinti jegyzőkönyvet.
(3) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
a) a szavazás helyét és időpontját;
b) a szavazás során hozott határozatokat, fontosabb eseményeket;
c) a szavazás eredményét.
32. § (1) A szavazás titkossága érdekében az ehhez szükséges feltételeket biztosítani kell.
(2) A Bizottságnak a szavazás megkezdése előtt meg kell győződnie arról, hogy az urna üres, a szavazólapok száma egyezik a szavazásra jogosultak számával, ennek megtörténte után az urnát le kell zárni.
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET DÖNTÉSEI
33. § (1) A Képviselő-testület önkormányzati rendeleteket alkot, határozatokat hoz.
(2) A képviselő-testületi döntéseket naptári évenként kezdődően, folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni.
(3) Az Önkormányzat a lakosság széles körét érintő döntéseit a helyben szokásos módon, 30 napon belül közzéteszi. A nyílt ülések jegyzőkönyvei és az előterjesztések a polgármesteri hivatalban és a helyi könyvtárban megtekinthetők. Az önkormányzati rendeleteket és határozatokat hirdetőtáblára történő kifüggesztés útján, valamint a döntések lényegének – vagy a teljes szövegnek - a helyi újságban való megjelentetésével kell nyilvánosságra hozni.
(4) A zárt ülésen hozott határozatokról, az adatvédelemről és személyiségi jogok védelméről szóló felsőbb szintű jogszabályok rendelkezéseire, valamint az Önkormányzat, illetve a zárt ülésen hozott határozattal érintett harmadik személy üzleti érdekeire is figyelemmel kell a nyilvánosságot tájékoztatni.
A KÉPVISELŐ-TESTÜLETI ÜLÉS JEGYZŐKÖNYVE
34. § (1) A Képviselő-testület üléséről hangfelvétel alapján jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza a Mötv 52. §-ában foglaltakat.
(2) A jegyzőkönyv mellékletei:
a) meghívó;
b) az írásos előterjesztések, interpellációk;
c) a jelenléti ív;
d) titkos szavazás esetén a jegyzőkönyv egy példánya;
e) a képviselő - kérésére - írásban is benyújtott hozzászólása.
(3) A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
(4) A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző írja alá. A polgármester minden képviselő-testületi ülés elején felkér két jegyzőkönyv-hitelesítőt a jelenlévő képviselők közük, akik a polgármester és a jegyző mellett ugyancsak aláírják a jegyzőkönyvet.
(5) A jegyzőkönyvet és a Képviselő-testület által alkotott rendeleteket az ülést követő 15 napon belül meg kell küldeni a kormányhivatalnak.
(6) A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni. A külön törvény szerinti közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét zárt ülés tartása esetén is biztosítani kell, oly módon, hogy a betekintési jog e vonatkozásban nem korlátozható.
(7) A képviselő-testületi előterjesztések és a nyilvános ülések jegyzőkönyvei a Művelődési Központ és Könyvtárban megtekinthetők.
(8) Az ülésről készült hangfelvételt 4 évig meg kell őrizni.
KÖZMEGHALLGATÁS, HELYI NÉPSZAVAZÁS, NÉPI KEZDEMÉNYEZÉS, LAKOSSÁGI FÓRUM
KÖZMEGHALLGATÁS
35. § (1) A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább egyszer közmeghallgatást tart, amelyen az állampolgárok és helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést és javaslatot tehetnek.
(2) Közmeghallgatást kell tartani minden olyan kérdésben, amelyben azt a Képviselő-testület indokoltnak tart.
(3) A közmeghallgatás akkor határozatképes, ha azon a képviselők több mint a fele jelen van.
(4) A közmeghallgatás összehívására a képviselő-testületi ülés összehívására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
LAKOSSÁGI FÓRUM
36. § (1) A Képviselő-testület a munkaterv elfogadásakor dönt arról, hogy az állampolgárok mely körének, mely szakmai rétegnek, illetve mely szervezetnek a véleményét kell megkérni a döntés előkészítése során. A véleményekről, az esetleges állásfoglalásokról a Képviselő-testületet tájékoztatni kell.
(2) Lakossági fórum tartható a szabályozási tervek, a Városban megvalósítandó nagyobb beruházások előkészítése ügyében.
A KÉPVISELŐK JOGÁLLÁSA
37. § (1) A képviselő megbízatása, jogai és kötelezettségei a megválasztásával keletkeznek; a tisztsége megszűnésével szűnnek meg. A képviselő megválasztásával a Képviselő-testület tagjává válik. Feladatait társadalmi megbízatásként látja el.
(2) A képviselő a Város egészéért vállalt felelősséggel képviseli a választók érdekeit.
(3) Részt vehet a Képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk szervezésében és ellenőrzésében.
(4) A képviselő jogait és kötelezettségeit az Mötv. 32. §-a rögzíti.
(5) Minden önkormányzati képviselő azonos jogokkal és kötelezettségekkel rendelkezik.
38. § (1) A képviselő köteles írásban vagy szóban előzetesen bejelenteni és indokolni, ha a képviselő-testületi ülésen vagy a bizottság ülésén nem tud részt venni.
(2) A képviselőnek a képviselő-testületi ülésről történő távolmaradását – a Polgármesteri Hivatal titkárságán – előzetesen be kell jelentenie legkésőbb a képviselő-testületi ülés napján 12 óráig, kivéve, ha elháríthatatlan külső ok (vis major) miatt erre nincs lehetőség. Annak a képviselőnek, aki a képviselő-testületi ülésről indokolatlanul távol marad – ily módon a képviselő-testület munkájában nem vesz részt – a tiszteletdíját 50%-al csökkenteni kell, így a képviselő tiszteletdíját a következő esedékesség után automatikusan csökkentve kell folyósítani.
ÖSSZEFÉRHETETLENSÉGI ELJÁRÁS
39. § (1) A képviselő megbízólevelének átvételét, illetve az összeférhetetlen helyzet keletkezését vagy annak a képviselő tudomására jutását követő 30 napon belül köteles a vele szemben fennálló összeférhetetlenségi okot megszüntetni; az összeférhetetlen tisztségről való lemondását írásban benyújtani és annak másolatát átadni a polgármesternek.
(3) A képviselő összeférhetetlenségének a megállapítását bárki indítványozhatja a polgármesternél.
(4) A polgármester az összeférhetetlenség megállapítására vonatkozó kérelmet átadja kivizsgálásra a Pénzügyi, Településfejlesztési és Ügyrendi Bizottságnak, melynek előterjesztése alapján a Képviselő-testület a következő ülésén, legkésőbb 30 napon belül határozattal dönt az összeférhetetlenség kérdésében.
MÉLTATLANSÁG
40. § (1) Méltatlanság miatt a képviselő-testület határozatával megszünteti annak az önkormányzati képviselőnek a megbízatását,
a) akit szándékos bűncselekmény miatt jogerősen szabadságvesztésre ítéltek;
b) akinek az állammal, önkormányzattal szemben – a lehetséges jogorvoslati eljárások kimerítését követően – köztartozása áll fenn, és azt az erről szóló értesítés kézhezvételétől számított hatvan napon belül – részletfizetés vagy fizetési halasztás esetén az ezt engedélyező határozat rendelkezéseinek megfelelően – nem rendezi;
c) akinek a gazdasági társaságokról szóló törvény rendelkezései alapján a felszámolás során ki nem elégített követelésekért a bíróság jogerősen megállapította a felelősségét és a bírósági határozat szerinti helytállási kötelezettségét nem teljesítette;
d) aki a vele szemben megindított bírósági eljárást lezáró jogerős bírósági döntés végrehajtását akadályozza, vagy azt neki felróható módon elmulasztja;
e) aki a Mötv. 36. §-ában szabályozott összeférhetetlenségi okot nem hozza a képviselő-testület tudomására.
(2) Az önkormányzati képviselő köteles az (1) bekezdés b) és c) pontjában foglaltakról, a jogerős ítélet kézhezvételétől vagy az (1) bekezdés d) és e) pontjában foglaltak beálltától számított három napon belül tájékoztatni a képviselő-testületet és a kormányhivatalt.
(3) A büntetőeljárásról szóló törvényben foglaltakra figyelemmel az eljáró bíróság az önkormányzati képviselő bűnösségét megállapító jogerős ítélet meghozataláról haladéktalanul tájékoztatja a képviselő-testületet és a kormányhivatalt.
(4) Az önkormányzati képviselő megválasztásától számított harminc napon belül köteles kérelmezni felvételét az adózás rendjéről szóló törvényben meghatározott köztartozásmentes adózói adatbázisba (a továbbiakban: adatbázis). Az önkormányzati képviselő az adatbázisba történő felvételére irányuló kérelme benyújtásának hónapját követő hónap utolsó napjáig köteles a képviselő-testületnél igazolni az adatbázisba való felvételének megtörténtét. Amennyiben az állami adóhatóság az adatbázisba történő felvételt követően megállapítja, hogy az önkormányzati képviselő az adatbázisba történő felvétel feltételeinek nem felel meg, az adatbázisból törli, amelyről írásban értesíti a képviselő-testületet és a kormányhivatalt.
(5) A méltatlansági eljárásra egyebekben a Mötv. 37. § (2)–(7) bekezdésében, valamint e rendelet 38. §-ában foglaltakat kell megfelelően alkalmazni.
A KÉPVISELŐ DÍJAZÁSA
41. § A képviselő tiszteletdíjára, természetbeni juttatására és költségtérítésére vonatkozó szabályokat e rendelet 5. melléklete szabályozza.
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI
42. § (1) A Képviselő-testület feladatainak hatékonyabb és eredményesebb ellátása érdekében bizottságokat hozhat létre.
(2) A bizottságok működésére a Képviselő-testület működésére vonatkozó szabályok az irányadóak. A bizottságok az átruházott hatáskörben hozott döntéseiket a Képviselő-testületre vonatkozó szabályok szerint, egyéb esetben egyszerű szótöbbséggel hozzák.
(3) A bizottságok a képviselő-testület munkaterve alapján összeállított, saját munkaterv szerint és szükség esetén üléseznek.
(4) A Képviselő-testület állandó bizottságainak és a bizottságok tagjainak felsorolását a 2. számú függelék, a bizottságok feladat és hatásköreit a 2. számú melléklet tartalmazza.
ÁLLANDÓ BIZOTTSÁG
43. § (1) A bizottság a Képviselő-testület döntés előkészítő, javaslattevő, véleményező és ellenőrző szerve.
(2) A Képviselő-testület a 4. § (5) bekezdésében szabályozott módon hatalmazhatja fel a bizottságot döntési joggal, hatósági jogkör gyakorlásával.
(3) A bizottság elnökét és tagjait a Képviselő-testület választja meg.
(4) A bizottság elnökét és tagjainak több mint a felét a képviselők közül kell megválasztani. A polgármester, az alpolgármester nem lehet a bizottság elnöke, tagja.
(5) A bizottság nem képviselő tagja
a) megválasztását követően köteles esküt tenni a Képviselő-testület előtt;
b) nem lehet az, aki az önkormányzati képviselőkre vonatkozó összeférhetetlenségi rendelkezések hatálya alá tartozik. Amennyiben az érintett az összeférhetetlenségi okot 30 napon belül nem szünteti meg, a Képviselő-testület köteles a határidő lejártát követő ülésén a bizottsági tagságot megszüntetni.
(6) A bizottság tevékenységét a Képviselő-testület rendeletei, határozatai, a polgármester indítványai és saját munkaterve szerint végzi.
(7) A polgármester felfüggesztheti a bizottság döntésének végrehajtását, ha az ellentétes a Képviselő-testület határozatával, vagy sérti az Önkormányzat érdekeit. A felfüggesztett döntésről a Képviselő-testület a következő ülésén határoz.
(8) A bizottság elnöke, (illetve akadályoztatása esetén a bizottságnak a legidősebb képviselő tagja, a korelnök) jogosult a bizottság összehívására és a bizottság Képviselő-testület előtti képviseletére.
(9) A bizottsági ülést a bizottság elnöke vezeti. Az elnök akadályoztatása esetén a legidősebb bizottsági tag, mint korelnök látja el a levezető elnöki feladatokat.
(10) A bizottság szükség szerint, de legalább kétévente egyszer beszámol a Képviselő-testületnek a bizottság munkájáról.
(11) A bizottságok működésének ügyviteli feladatait a Hivatal látja el.
(12) A bizottsági tagnak a bizottsági ülésről történő távolmaradását – a Polgármesteri Hivatal titkárságán – előzetesen be kell jelentenie legkésőbb a bizottsági ülés napján 12 óráig, kivéve, ha elháríthatatlan külső ok (vis major) miatt erre nincs lehetőség. Annak a bizottsági tagnak, aki a bizottsági ülésről indokolatlanul távol marad – ily módon a bizottság munkájában nem vesz részt – a tiszteletdíját 50%-al csökkenteni kell, így a tiszteletdíját a következő esedékesség után automatikusan csökkentve kell folyósítani.
(13) Három hónap folyamatos távollét esetén a bizottság külsős tagjának visszahívását kezdeményezheti a bizottság elnöke.
44. § (1) A bizottsági döntéshozatalból kizárható az, akit vagy akinek a hozzátartozóját az ügy személyesen érinti.
(2) A személyes érdekeltséget az érintett köteles bejelenteni, kizárásról a bizottság dönt.
IDEIGLENES BIZOTTSÁG
45. § (1) A Képviselő-testület egyes feladatok eredményes megoldása érdekében ideiglenes bizottságot hozhat létre.
(2) Az ideiglenes bizottság határozott ideig, vagy meghatározott feltétel bekövetkeztéig működik.
(3) Az ideiglenes bizottság részletes feladatait a Képviselő-testület határozza meg.
(4) Egyebekben az ideiglenes bizottságra az állandó bizottságra vonatkozó szabályok megfelelően irányadók.
MUNKACSOPORT
46. § (1) A Képviselő-testület a bizottságok munkájának segítése érdekében munkacsoportot(okat) hozhat létre.
(2) A munkacsoport tagjait a Képviselő-testület választja.
(3) A munkacsoport részletes feladatait a Képviselő-testület határozza meg.
(4) A munkacsoport tagjai tiszteletdíjban, juttatásban nem részesülhetnek.
A POLGÁRMESTER, ALPOLGÁRMESTER ÉS A JEGYZŐ
A POLGÁRMESTER
47. § (1) A Képviselő-testület gyakorolja a polgármester felett a munkáltatói jogokat.
(2) A Képviselő-testület a polgármester illetményét a mindenkori törvényi előírások szerint állapítja meg.
A POLGÁRMESTER FELADATAI
48. § (1) A polgármester az önkormányzati, valamint a közigazgatási feladatait, hatásköreit a Hivatal közreműködésével látja el.
(2) A polgármester a Képviselő-testület döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében irányítja a Hivatalt.
ALPOLGÁRMESTER
51. § (1) A Képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester személyére a polgármester tesz javaslatot.
(3) Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait.
A JEGYZŐ
52. § (1) A polgármester - pályázat alapján - a jogszabályban megállapított képesítési követelményeknek megfelelő jegyzőt nevez ki. A kinevezés határozatlan időre szól.
(2) A jegyző vezeti a Hivatalt, szervezi annak munkáját.
A POLGÁRMESTERI HIVATAL
53. § (1) A Képviselő-testülete az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására polgármesteri hivatalt hoz létre. A hivatal közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában.
(2) A Hivatal belső szervezeti tagozódását, munkarendjét, valamint az ügyfélfogadás rendjét e rendelet 7. számú melléklete, a Hivatal Ügyrendjét a 4. számú függelék tartalmazza.
AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDASÁGI ALAPJAI
54. § (1) Az Önkormányzat közszolgáltatásokat nyújt. Saját tulajdonnal rendelkezik és költségvetési bevételeivel, kiadásaival önállóan gazdálkodik.
(2) A Képviselő-testület meghatározza gazdasági programját, és évenként költségvetéséről rendeletet alkot.
(3) A költségvetés meghatározása két fordulóban történik. Az első fordulóban a költségvetési koncepció kerül a Képviselő-testület elé, a második fordulóban - a vonatkozó törvények és rendeletek által előírt részletezésben - a polgármester a költségvetési rendelet-tervezetet benyújtja a Képviselő-testületnek a hatályos jogszabályok által előírt határidőig.
(4) A polgármester a zárszámadásról szóló rendelet-tervezetet a jogszabályban előírt határidőn belül a Képviselő-testület elé terjeszti.
(5) A gazdasági program, az éves költségvetési és a zárszámadásról szóló rendeletet a Pénzügyi, Településfejlesztési és Ügyrendi Bizottságnak előzetesen véleményeznie kell.
55. § (1) Az Önkormányzat vagyona a tulajdonából és az őt megillető vagyoni értékű jogokból áll, melyek az önkormányzati célok megvalósítását szolgálják.
(2) A Képviselő-testületet megilletik azok a jogok és terhelik azok a kötelezettségek, amelyek a tulajdonost megilletik, illetve terhelik. Az önkormányzati vagyongazdálkodásról és a tulajdonosi jogok gyakorlásáról a Képviselő-testület külön rendeletet alkot.
AZ ÖNKORMÁNYZAT TÁRSULÁSAI
56. § (1) Tököl Önkormányzat Képviselő-testülete feladatai hatékonyabb, célszerűbb megoldására más település önkormányzatának képviselő-testületével szabadon társulhat. A társulás nem sértheti az abban résztvevők önkormányzati jogait.
(4) A települési önkormányzatok képviselő-testületei között a társulások működése során felmerülő vitás kérdésekben a bíróság dönt.
(5) A Képviselő-testület által megkötött társulási megállapodások e rendelet 5.számú függelékét képezik.
AZ ÖNKORMÁNYZAT ÉS A HELYI NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZATOK KAPCSOLATA
57. § Tököl Város Önkormányzata a nemzetiségi jogok biztosítása, történelmi hagyományai, nyelvük ápolása és fejlesztése, tárgyi és szellemi kultúrájuk megőrzése és gyarapítása érdekében szorosan együttműködik a helyi kisebbségi önkormányzatokkal.
ZÁRÓ ÉS ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK
58. § Értelmező rendelkezések:
a) helyben szokásos mód: a Hivatal hirdetőtábláján 15 napra történő kifüggesztés, mely kiegészülhet az Önkormányzat hivatalos honlapján történő megjelenítéssel.
b) minősített többség: a megválasztott képviselők több mint felének egybehangzó szavazata.
c) egyszerű többség: a jelen lévő képviselők több mint felének egybehangzó szavazata.
d) tartós akadályoztatás: olyan időtartamú távollét, mely megakadályozza az ülés összehívását.
59. § (1) E rendelet kihirdetése napján lép hatályba.
(2) A rendelet mellékletei az alábbiak:
1. számú: A képviselő-testület távlati fejlesztési és ciklus programja 2014-2019
2. számú: Az SZMSZ-ben átruházott feladat- és hatáskörök jegyzéke.
3. számú: Az Önkormányzat kötelezően ellátandó és önként vállalt feladatai, a feladatellátás módja és mértéke
4. számú: Előterjesztések rendje és tartalmi követelményei.
5. számú: A képviselők és külsős bizottsági tagok díjazása, természetbeni juttatása, költségtérítése és e juttatások szabályai
6. számú: A Képviselő-testület állandó bizottságai, feladat és hatáskörük
7. számú: A Hivatal belső szervezeti tagozódása, munkarendje, valamint az ügyfélfogadás rendje.
8. számú: Vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség és a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás
(3) A rendelet függeléke:
1. számú: A képviselők névsora.
2. számú: Az állandó bizottságok tagjainak névsora
3. számú: Az önkormányzat intézményeinek felsorolása
4. számú: A Polgármesteri Hivatal Ügyrendje
5. számú: Társulási megállapodások
(4) A rendelet függelékének naprakészen tartásáról a jegyző gondoskodik.
(5) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a 20/2008.(X.14.) számú rendelet.
1. melléklet

1. Tököl magyarok, horvátok, németek, szerbek által lakott szabad magyar kisváros.
2. Tököl stratégiai, baráti kapcsolatban él a Csepel-sziget és Kis-Duna mente településeivel.
3. Tököl célul tűzte ki önálló, saját program alapján álló működés kialakítását.
4. Tököl közösségi erősödést épít és gazdasági emelkedést szervez.
5. Tököl a hagyományok városa. Ápolja a nemzeti múltat, a nemzetiségi hagyományokat és a lokálpatrióta büszkeséget.
6. Tököl nagyra értékeli és támogatja a történelmi egyházak szolgálatát.
7. Tököl a törvényes rend városa. Védelmet nyújt a tisztességes polgároknak és erősíti a bűn megelőzését.
8. Tököl a nemzedékek együttműködésének városa. A családok segítője, a gyermekek, fiatalok és rászorulók támogatója.
9. Tököl a valódi teljesítmények és a vállalkozói akarat városa. A munkából élők gyarapodását segítő közösség.
10. Tököl a magyarok, a nemzetiségek és más népek határokon átívelő együttműködésének városa.
11. Tököl a megújulás városa, magyar kisváros, amely képes felzárkózni az európai városok színvonalára.
12. Tököl elkötelezett, keresztény, nemzeti és nemzetiségi, polgári közösség.
Tököl város távlati fejlesztési programja a 2014-2019 képviselő-testületi működési ciklusra
Településfejlesztési elveink
A város épített és természeti környezeti adottságaira alapozott fejlesztés és rendezés.
A kertvárosi jelleg és közösségi önazonosságág érzésének erősítése, a Tököliek életminőségének javításával, tököli szellemiséggel és a város és utcakép rendezéssel.
A városi szolgáltatások fejlesztése, a városon belüli kapcsolatok, közlekedési, szolgáltatói funkciók összehangolása. A közlekedési terhek csökkentése.
A városrészek funkcionális és közterületi rendezése, közelítése egymáshoz.
A Duna lehetőségeinek kihasználása a szabadidős és turisztikai kínálat erősödése (bővítése).
A térségi kapcsolatok erősítése, a gazdaságfejlesztési potenciál kihasználása, a logisztikai szerep erősítése.
Átfogó célok
1. Környezettudatos és értékteremtő városfejlesztés
2. Versenyképes gazdaság
3. Közösségi megújulás
I. Gazdaság
II. Közösségi élet
III. Közrend, közbiztonság
IV. Környezetvédelem
V. Mindannyiunk egészsége
VI. Esélyek, fiatalok
VII. Féltő gonddal
VIII. Harmonikus városfejlesztés
1. Társasház felújítási program támogatása
2. Kerítés áthelyezés – új bejárat a lakótelephez
3. Uszodai szerviz út aszfaltozása
4. Szabadidős sportlétesítmények fejlesztése
5. Szabadtéri strand megvalósítása
6. A városrész zöldfelületeinek fejlesztése
7. Parkolók bővítése
8. Lovaspálya melletti összekötő út építése
9. Vásártéri lovaspálya fejlesztése
10. Kerékpárút tervének elkészítése
11. Pesti úti fasor kiültetése
12. Vásártéri temető kegyeleti parkká alakítása
13. Kutyafuttató hely kijelölése, kialakítása
14. Új belterületek közműellátási lehetőségének biztosítása
15. Óvodai csoportok számának növelése
16. Orvosi rendelő korszerűsítése
17. Kisfaludy utcai Általános Iskola energetikai korszerűsítése
18. Barackos utca aszfaltozása
19. Csapadékvíz elvezetés megoldása
Északi kertváros
1. Faültetési akciók (Fő u., Kossuth L. u.)
2. Kiállítási terem kialakítása a Fő u. 63. alatti pincében
3. Pozsonyi u. és a József A. u. sarkán parkoló létesítése
4. Művelődési Központ környezetében tematikus közpark kialakítása
5. Közterületek rendezése (Mester u., Táncsics M. u., Zrínyi u.)
6. Árpád köz térkő burkolattal történő ellátása
7. Cigjana terület szabadidős és sport célú hasznosítása
8. Árpád köz felújításához kapcsolódó parkoló építés
9. Járdaépítés a Mester, József A., Pozsonyi és Akácos úton
10. Zárványtelkek kiszabadítása és közművek kiépítése
11. Csapadékvíz elvezetés megoldása (Rakéta u., Akácos út, árnyas u., Bodza u., Hársfa köz)
Tököl központ városrész
1. Fő utca – Csépi út körforgalom kialakítása
2. Római katolikus plébánia felújítása
3. Napsugár Óvoda felújítása
4. Weöres Sándor Általános Iskola felújítása, tetőtér bővítése
5. Régi Egészségház hasznosítása
6. HÉV állomás rendezésének folytatása, régi állomásépület megvásárlása, felújítása
7. Sportcsarnok felújítás folytatása
8. Csapadékvíz elvezetés megoldása
Déli kertváros
1. Alkotmány utcai buszforduló környezetének rendezése
2. Alkotmány park kialakítása
3. BV-lakótelep közös használatú területeinek tulajdonba vétele, infrastruktúra-fejlesztése
4. Parkosítás a BV lakótelepen és a Csépi úti temető területén
5. Határ utca fejlesztése, aszfaltozása
6. Sportpálya-bővítés, klubház felújítása
7. Kölcsey Ferenc utcai üzletek környezetének rendezése
8. Szivárvány óvoda felújítás, bővítés, tetőépítés
9. Kölcsey Ferenc utcai útburkolat-felújítás
10. Állomás utca rendezése, parkolók kialakítása
11. Csapadékvíz elvezetés megoldása
Ledina és Kis-Dunamenti városrészek
1. A HÉV sínek melletti parkzárványok átalakítása
2. Rózsa utca sarkán park létesítése
3. Önkormányzati célú tartalék-terület kijelölése
4. Faültetési akciók (Ledina dűlő, Széchenyi I. u.)
5. Csépi úti iparterület minősítés felülvizsgálata
6. 045 táblában a közműépítés feltételeinek további biztosítása
7. Belső utak aszfaltozása
8. Diana sétány fejlesztése
9. Parkerdei út felújítása, kerékpárúttal történő szélesítése
10. Gyermeküdülő bővítése, korszerűsítése
11. Szabadidős sportterület létesítése
12. Csapadékvíz elvezetés megoldása
2. melléklet
I. A POLGÁRMESTER FELADAT- ÉS HATÁSKÖREI JEGYZÉKE
1. a jegyző javaslatainak figyelembevételével meghatározza a polgármesteri hivatal feladatait az önkormányzat munkájának szervezésében a döntések előkészítésében és végrehajtásában; valamint irányítja a polgármesteri hivatalt a képviselő-testület döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében
2. dönt a jogszabályok által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági jogkörökben, egyes hatásköreinek gyakorlását átruházhatja;
3. a jegyző javaslatára előterjesztést nyújt be a képviselő-testületnek hivatala belső szervezeti tagozódására, a munkarendjére, az ügyfélfogadás rendjére;
4. hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a hivatalban a kiadványozás rendjét;
5. alpolgármester, jegyző, intézményvezetők tekintetében a kinevezés, vezetői megbízás visszavonása, az összeférhetetlenség megállapítása, fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása, és a fegyelmi felelősségre vonás kivételével minden más munkáltatói jogokat gyakorolja;
6. a képviselő-testület ülését követő 3 napon belül, ha az önkormányzat döntését az önkormányzat érdekeit sértőnek tartja, ugyanazon ügyben egy alkalommal kezdeményezheti a döntés ismételt megtárgyalását;
7. biztosítja a vezetés egységét, összehangolja a munkát a polgármester és az alpolgármester között;
8. segíti a képviselőket a településen végzendő munkájukban;
9. rendszeres kapcsolatot tart a lakossági ellátásban résztvevő nem önkormányzati szervezetek vezetőivel;
10. figyelemmel kíséri és támogatja az önkormányzati intézmények munkáját;
11. minden szerdán 13-15 óráig félfogadást tart.
12. értékhatár nélkül képviselheti a képviselő-testületet a jóváhagyott költségvetési keretösszeg mértékéig;
13. a képviselő-testületet képviseli;
14. előkészíti és megszervezi a lakossági tájékoztató fórumokat, ezek állásfoglalásait a kisebbségi véleményekkel együtt rögzíti, képviselő-testület elé viszi;
15. aláírja az önkormányzati rendeleteket;
16. aláírja a képviselő-testületi ülések jegyzőkönyveit;
17. kapcsolatot tart a bizottságok, nemzetiségi önkormányzatok elnökeivel, beszerzi a bizottsági, illetve szükség esetén a nemzetiségi önkormányzatok előterjesztéseit, állásfoglalásait;
18. indítványozhatja az önkormányzat érdekét sértő bizottsági döntés végrehajtását, felterjesztheti, képviselő-testület elé utalhatja;
19. felel a gazdálkodás szabályszerűségéért;
20. veszi a választási szervek tisztségviselőitől és tagjaitól az esküt;
21. előkészíti a képviselő-testület éves munkatervét;
22. felkéri a napirendi pontok előadóit az előterjesztések előkészítésére;
23. a képviselő-testület minden ülésén írásban számol be a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, illetőleg az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről;
24. gondoskodik a költségvetés, zárszámadás összeállításáról, évente beszámol az önkormányzat vagyoni helyzetéről;
25. koordinálja, szervezi az önkormányzati rendelet-előkészítést és végrehajtást;
26. meghívottként részt vehet bizottsági üléseken,
27. intézményvezetői értekezletet tart,
28. javaslatot tesz az alpolgármester személyére.
1. szükség szerint, de legalább kétévente egyszer beszámol az átruházott hatáskörök gyakorlásáról,
2. aláírja a hozott határozatokat,
3. összehívja a képviselő-testület ülését, úgy hogy a képviselő-testületi tagok a meghívót az írásos előterjesztéseket legalább 5 naptári nappal az ülés előtt megkapják,
4. rendkívüli ülést hívhat össze úgy, hogy a képviselő-testületi tagok a meghívót az írásos előterjesztéseket legalább az ülés előtt 2 nappal megkapják. Rendkívüli esetben a meghívás rövid úton is történhet (telefon, telefax, e-mail).
5. aláírja a képviselő-testület ülésének meghívóját,
6. kifüggesztés útján közéteszi a képviselő-testület ülésének meghívóját,
7. az ülésekre meg kell hívnia az SZMSZ-ben meghatározottakat - teljes , tanácskozási joggal részvevőket, állandó meghívottakat -, ezenkívül meghatározhatja az egyéb érdekeltek körét és személyét is,
8. a képviselő-testületi ülés vezetésével kapcsolatban feladatai: megnyitja és bezárja az ülést, megállapítja a határozatképességet, előterjeszti a napirendi javaslatot és az adott napirend pontot, parlamentáris mederben tartja a vitát, szavazásra bocsátja a határozati javaslatokat és kihirdeti a határozatot, biztosítja a képviselők interpellációs jogának gyakorlását, ismerteti a képviselő-testület következő képviselő-testületi ülés tervezett idejét és napirendjét,
9. napirend sürgősségi megtárgyalását kérheti,
10. felelős a képviselő-testület döntéseinek végrehajtásáért, ennek keretében gondoskodik az összetett feladatok koordinálásáról, tervszerű ütemezéséről, a végrehajtást akadályozó körülmény elhárításáról, megszervezi a bizottságok közreműködését, a végrehajtás ellenőrzését.
11. szükség esetén összehívja a bizottság ülését,
12. irányítja az alpolgármester feladatellátását,
13. egyetértési jogot gyakorol a polgármesteri hivatal köztisztviselői tekintetében - kinevezés, vezetői megbízás visszavonásához, felmentéshez, vezetői megbízás visszavonásához, jutalmazáshoz – az általa meghatározott körben –,
14. felelős a költségvetés egészének megvalósításáért, amennyiben ettől eltérést tapasztal, a képviselő-testület intézkedését kezdeményezi,
15. a költségvetési év lezárását követően a pénzügyi beszámoló tervezetet a képviselő-testület elé terjeszti,
16. rendelet alkotását kezdeményezheti,
17. Felelős a képviselő-testület jóváhagyását igénylő – intézményi, hivatali - szabályzatok képviselő-testület elé terjesztéséért,
1. elrendeli a jogtalanul felvett, illetve a tartás elmulasztása miatt kifizetett segély visszafizetését. Erre indokolt esetben részletfizetést kezdeményez.
2. önkormányzati segélyt állapít meg,
3. szükség szerint dönt az általános tartalék felhasználásáról 1.000eFt-ig, 1.000eFt és 3.000eFt értékhatár között a bizottsági elnökökkel és az alpolgármesterrel történő egyeztetést követően, ilyen döntéséről a következő képviselő-testületi ülésen beszámol.
4. gondoskodik az állati hullák ártalmatlanná tételével kapcsolatos feladatok ellátásáról
5. a település belterületén a kóbor ebek befogásával, őrzésével, értékesítésével vagy megsemmisítésével, továbbá az emberre egészségügyi szempontból veszélyes, valamint az állatállomány egészségét veszélyeztető betegség tüneteit mutató, vagy betegségre gyanús ebek és macskák kártalanítás nélküli kiirtásával kapcsolatos feladatok ellátásáról
6. az ebek veszettség elleni kötelező védőoltásának megszerzéséről, nyilvántartás, és összeírás alapján
7. köztemetést rendel el,
8. az intézmények zavartalan működésének biztosítására, a tervezett költségvetési bevételek terhére, átmeneti időre évközi (likvid) hitelt vesz fel, éven belüli visszafizetéssel,
9. az Önkormányzat által foglalkoztatott munkavállalók tekintetében – kivéve a törvény által a Képviselő-testület hatáskörébe utalt választás, kinevezés, vezetői megbízás – gyakorolja a munkáltatói jogokat.
10. szociális étkeztetésre való jogosultságot állapít meg,
1. a helyi támogatásokról szóló 2/1990.(III.12) számú rendelet 5. § (6) bekezdése, 6. § (6) bekezdése,
2. Tököl önkormányzat címerének és zászlajának megalkotásáról, a címer és zászló használatáról szóló 2/1992.(III.2.) számú rendelet 6. § (2) bekezdése;
3. a szociális támogatásokról, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 13/2013.(XII.20.) számú rendelet, 3. § (1) bekezdése a), ba), ca),
4. szóló 17/1999. (IX.7.) számú rendelet 1. § (4) bekezdése, 10. §-a
5. szóló 7/2000.(II.15.) számú rendelet 7. § (3) bekezdése, 21. § (7) bekezdése,
6. szóló 18/2000.(X.2.) számú rendelet 4. §-a,
7. 2. § (3) bekezdése, 3. § (4) bekezdése, 3. § (5) bekezdése, 3. § (6) bekezdése,
8. az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletének egyes szabályairól szóló 13/2003. (V.13) számú rendelet 3. § (2) bekezdése, 6. § (3) bekezdése, 3. § (7) bekezdés, 10. § (9) bekezdés, 14. § (4) bekezdése.
9. az építési jogszabályok által előírt számú gépjármű parkolók kialakításának rendjéről szóló 15/2009.(V.26.) számú rendelet 5. § (1) bekezdése,
10. a házszámozásról a házszám, a helyrajzi szám megjelölésének módjáról, valamint az utcaelnevezés szabályairól szóló 12/2014. (VIII.8.) számú rendelet 9. § (1) és (2) bekezdése.
II. A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÁLLANDÓ BIZOTTSÁGAI, A BIZOTTSÁGOK FELADAT- ÉS HATÁSKÖREI JEGYZÉKE
1. |
Pénzügyi, Településfejlesztési és Ügyrendi Bizottság |
11 fő |
2. |
Oktatási, Művelődési és Sport Bizottság |
11 fő |
3. |
Szociális és Egészségügyi Bizottság |
11 fő |
1. Pénzügyi, településfejlesztési és ügyrendi Bizottság feladat- és hatásköre
a) a címer és zászló használatáról szóló 2/1992.(III.12) számú önkormányzati rendelet 6. § (1) bekezdése
b) a helyi adókról szóló 23/2002. (XII.10.) számú rendelet 11. §-a, 12. § (1) bekezdése
c) az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletének egyes szabályairól szóló 13/2003. (V.13) számú rendelet 2. § (1) bekezdése
d) a helyi állattartás szabályairól szóló 8/2010.(III.30.) számú rendelet 15. § (3) bekezdése.
e) Tököl Önkormányzat vagyonáról, a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 15/2012. (IX.17.) számú rendelet 17. § (2) bekezdése, 18. § (1) bekezdés a) pontja, 21. § (3) bekezdése, 23. § a) pontja, 24/A. § (3) bekezdés b) pontja.
2. Oktatási, Művelődési és Sport Bizottság feladat- és hatásköre
a) a címer és zászló használatáról szóló 2/1992.(III.12) számú önkormányzati rendelet 6. § (1) bekezdése
b) szociális támogatásokról, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 13/2013.(XII.20.) számú rendelet 35. § b) pontja,
c) a közművelődésről szóló 18/2000.(X.2.) számú rendelet 4. §-a, 5. § (3) bekezdése, 6. § (1) bekezdése, 8. § (3) bekezdése, 3.számú melléklete”
2. Összehívja a bizottság ülését
3. Szociális és Egészségügyi Bizottság feladat- és hatásköre
a) a címer és zászló használatáról szóló 2/1992.(III.12) számú önkormányzati rendelet 6. § (1) bekezdése
b) szociális támogatásokról, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 13/2013.(XII.20.) számú rendelet 5. § (3) bekezdés,
a) a helyi támogatásokról szóló 2/1990.(III.12) számú rendelet 6. § (8) bekezdése
3. melléklet
Egészségügy |
|
|---|---|
Kötelező feladat |
Önként vállalt feladat |
Háziorvosi ellátás (ellátási szerződéssel) |
|
Házi gyermekorvosi ellátás (ellátási szerződéssel) |
|
Fogorvosi ellátás (ellátási szerződéssel) |
|
Alapellátáshoz kapcsolódó ügyeleti ellátás (szerződéssel) |
|
Védőnői ellátás |
|
Iskola egészségügyi ellátás (ellátási szerződéssel) |
|
Szociális ellátás |
|
|---|---|
Kötelező feladat |
Önként vállalt feladat |
Közgyógyellátás (méltányossági) |
|
Önkormányzati segély megállapítása |
|
Gyermekétkeztetési kedvezmény megállapítása |
|
Étkeztetés |
|
Házi segítségnyújtás (ellátási szerződéssel) |
|
Családsegítés (Szszmiklóssal közösen) |
|
Nappali ellátás (ellátási szerződéssel) |
|
Időskorúak gondozóháza (ellátási szerződéssel) |
|
Bursa Hungarica felsőoktatási Ösztöndíj-pályázat |
|
Időskorúak Karácsonyi támogatása |
|
Gyermekjóléti, gyermekvédelmi feladatok |
|
|---|---|
Kötelező feladat |
Önként vállalt feladat |
Gyermekjóléti Szolgálat működtetése (Szszmiklóssal közösen) |
|
Bölcsőde működtetése |
|
Közművelődési, közgyűjteményi feladtok |
|
|---|---|
Kötelező feladat |
Önként vállalt feladat |
Nyilvános könyvtári ellátás |
|
Közművelődési tevékenység ellátása |
|
Nemzeti ünnepek megszervezése |
|
Városi nagyrendezvények, fesztiválok szervezése, lebonyolítása (Művelődési Központ és Könyvtár keretein belül) |
|
Művészeti együttes (Délszláv Nemzetiségi Együttes a Művelődési Központ és Könyvtár keretein belül), valamint művészek támogatása |
|
Helytörténeti gyűjtemény kiállítása (szerződéssel) |
|
Környezetvédelmi feladatok |
|
|---|---|
Kötelező feladat |
Önként vállalt feladat |
Környezeti állapot figyelemmel kísérése, adatnyilvántartás |
|
Környezetvédelmi program kidolgozása, jóváhagyása, illetékességi terület környezeti állapotának elemzése, értékelése, a lakosság tájékoztatása, a programban foglaltak végrehajtása, folyamatos felülvizsgálata |
|
Helyi jelentőségű természeti terület védetté nyilvánítása, illetve helyi jelentőségű védett természeti területek fenntartására terv készítése |
|
Helyi jelentőségű védett természeti terület fenntartása, állapotának fejlesztése, őrzése |
|
Hulladékkezelési közszolgáltatás szervezése és fenntartása |
|
Szelektív hulladékkonténerek kihelyezése |
|
Közterületen elhagyott hulladék elszállítása, hasznosítása, ill. ártalmatlanítása |
|
Közterület tisztántartása |
|
Hulladékgazdálkodási terv készítése |
|
Monitoring berendezés kihelyezése a százhalombattai levegőszennyezés mérésére |
|
Kis-dunai iszapkotrás preferálása |
|
Sittelep rekultivációja |
|
Kommunális feladatok |
|
|---|---|
Kötelező feladat |
Önként vállalt feladat |
Egészséges ivóvízellátás |
|
Vízrendezés, csapadékvíz elvezetés |
|
Ár- és belvízvédekezés |
|
Árvízmentesítés |
|
Helyi vízkárelhárítás |
|
Belvízmentesítés |
|
Csatornázás |
|
Közvilágítás |
|
Közvilágítás korszerűsítése |
|
Köztemető fenntartása (Gyertyaláng kft-vel kötött szerződés útján) |
|
Helyi közutak fenntartása |
|
Közterületek fenntartása, köztisztaság, biztosítása |
|
Településrendezés |
|
Szilárd hulladékok kezelése |
|
Folyékony hulladékok kezelése |
|
Mezei őrszolgálat működtetése |
|
Szennyvíztisztító bővítése, korszerűsítése |
|
Helyi tömegközlekedés – Komp támogatás |
|
Köznevelés |
|
|---|---|
Kötelező feladat |
Önként vállalt feladat |
Óvodai nevelés 4 óvodában |
|
Nemzeti és etnikai nevelés, oktatás (óvodában) |
|
Diáksport |
|
Alapfokú művészetoktatás támogatása (Szárny Nyitogató Művészeti Iskola) |
|
Logopédiai szolgáltatás (megbízással) |
|
Gyermektábor üzemeltetése |
|
Lakásgazdálkodás |
|
|---|---|
Kötelező feladat |
Önként vállalt feladat |
Az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és helyiségek bérletére, valamint elidegenítésére vonatkozó feladatok |
|
Sportfeladatok |
|
|---|---|
Kötelező feladat |
Önként vállalt feladat |
Települési sport hosszú távú fejlesztése, sportszervezetekkel való együttműködés, sportlétesítmények fenntartása |
|
Közoktatási törvény alapján az önkormányzati iskolai sportkörök működési feltételeinek biztosítása |
|
Sportcsarnok fenntartása (intézményi keretek között) |
|
Sportpálya fenntartása (Sportkör kezelésében) |
|
Uszoda üzemeltetése |
|
Helyi Sportkör működésének támogatása |
|
Egyéb |
|
|---|---|
Kötelező feladat |
Önként vállalt feladat |
Nemzeti és etnikai kisebbségek jogainak érvényesítése, a helyi kisebbségi önkormányzatok munkájának segítése |
|
A lakosság önszerveződő közösségei (társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések, ifjúsági szervezetek) tevékenységének támogatása. |
|
Nemzetközi, testvérvárosi kapcsolatok ápolása |
|
Kitüntetések adományozása |
|
Közbiztonság helyi feladatainak biztosítása: Polgárőrség munkájának támogatása |
|
Közbiztonság helyi feladatainak biztosítása: együttműködési megállapodás a Megyei Rendőrkapitánysággal |
|
Térfigyelő kamerák kiépítése, üzemeltetése |
|
Római Katolikus és Református Egyházak támogatása |
|
Teleház működtetése |
|
Helyi újság (Tököli Tükör) megjelentetése |
|
4. melléklet
1. fejezet: AZ ELŐTERJESZTÉSEK RENDJE ÉS TARTALMI KÖVETELMÉNYEI
I. Az előterjesztések általános rendje:
a) a képviselők,
b) a polgármester és az alpolgármester,
c) a Képviselő-testület bizottságai,
e) jegyző,
f) az önkormányzati intézményvezetők,
g) az Önkormányzat által alapított gazdasági társaságok vezetői.
II. Az előterjesztések tartalmi követelményei:
a) az értékelő rész tartalmazza mindazokat a tényeket, körülményeket, adatokat, információkat, melyek az ügyben megalapozott döntés hozatalához szükségesek. Ha az adott témakörben több megoldás lehetséges, azokat ismertetni kell, tárgyilagosan feltárva azok várható következményeit. Amennyiben volt, utalni kell a tárgyra vonatkozó korábbi határozatokra és a végrehajtás tapasztalataira. Pontos helyzetelemzés, tényfeltárás, hivatkozva a vonatkozó jogszabályi keretekre;
b) a határozati javaslatnak az értékelő részben foglaltakkal szoros összhangban kell állni. Az előterjesztésnek egyértelműen megfogalmazott és a végrehajtás szempontjából ellenőrizhető feladatokat, határidőket, valamint a végrehajtásért felelőssel megjelölt határozati javaslatot kell tartalmazniuk. A határozati javaslatoknál fel kell tüntetni, hogy elfogadásuk egyszerű, vagy minősített többséget igényel;
c) a korábbi hasonló tárgyban hozott határozatok hatályon kívül helyezésére, vagy érvényben tartására is javaslatot kell tenni;
d) az előterjesztéseket előzetesen egyeztetni kell mindazokkal a bizottságokkal, a Hivatal szerveivel és egyéb szervekkel, amelyek feladatait, illetve hatáskörét az előterjesztés érinti, illetve azon szervekkel, amelyekkel e kötelezettséget jogszabály írja elő;
e)az előkészítő munka során végzett összehangoló munka, a közreműködő szervek, személyek álláspontjának ismertetése, az esetleges mellőzés okainak bemutatása és indokolása;
f) az előterjesztésnek a végső koordináció eredményeként kialakult álláspontot kell tükröznie;
g) véleményezés esetén az előterjesztőnek csatolni kell az eltérő vélemény lényegét, és ki kell térni az ezzel kapcsolatos álláspontjára;
h) törekedni kell a pontos, tömör fogalmazásra, logikus felépítésre;
i) a jogszabályok által meghatározott fogalmak használata mellett törekedni kell a közérthetőségre;
j) a határidőt év, hó, nap megjelölésével kell meghatározni, amely a kitűzött feladatok egyszerű végrehajtására vonatkozik. Hosszabb távú feladatok esetén folyamatos, illetve beszámolásra év, hó, nap megjelölés alkalmazható.
k) amennyiben a jegyző azt állapítja meg, hogy az előterjesztés törvényességi szempontból, illetve e szabályokban foglalt követelményeknek nem felel meg, köteles erről az előterjesztőt, valamint a polgármestert tájékoztatni.
l) a végrehajtásért felelős személy(ek) és a végrehajtás határidejének megjelölése. A határozatban több felelőst, valamint több határidőt is meg lehet jelölni. Több felelős esetén - ha a határozat eltérően nem rendelkezik - az elsőként megnevezett köteles a végrehajtást megszervezni;
III. Az előterjesztés alaki követelményei:
2. fejezet: AZ ÖNKORMÁNYZATI RENDELETEK ELŐKÉSZÍTÉSÉBEN VALÓ TÁRSADALMI RÉSZVÉTELRŐL
a) a költségvetésről, annak módosításáról,
b) a helyi adókról, annak módosításáról,
c) a költségvetés végrehajtásáról szóló,
d) az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályait meghatározó,
e) a köztisztviselői jogviszonyban állók munkavégzésével és juttatásaival kapcsolatos önkormányzati rendeletek tervezeteit.
5. melléklet
1. A képviselő-testület a települési képviselő, a bizottság elnöke, tagja részére megválasztásának időpontjától megbízatása megszűnéséig tiszteletdíjat állapít meg, az alábbiak szerint
a) A képviselő-testület a képviselők tiszteletdíját – ha nem tagja bizottság(ok)nak – bruttó 60.000.-Ft-ban állapítja meg,
b) A képviselő-testület a képviselők tiszteletdíját – ha tagja bizottság(ok)nak – bruttó 80.000.-Ft-ban állapítja meg,
c) A képviselő-testület a bizottsági elnökök tiszteletdíját bruttó 100.000.-Ft-ban állapítja meg.
d) A képviselő-testület a nem képviselő bizottsági tagok tiszteletdíját bruttó 35.000.-Ft-ban állapítja meg.
2. A tiszteletdíjat minden hónap 10-ig vehetik fel az 1. pontban felsoroltak.
3. A települési képviselőket minden esetben megilleti a tiszteletdíj.
4. A fel nem vett tiszteletdíj felhasználásáról év végén is dönthetnek, az 1. pontban megjelöltek a tiszteletdíjra vonatkozó hatályos jogszabályok figyelembevételével. A nyilatkozatokat legkésőbb a tárgyév december 1-ig tehetik meg az arra jogosultak.
5. A települési képviselőnek a képviselő-testület képviseletében vagy megbízásából végzett tevékenységgel összefüggő, általa előlegezett, számlával igazolt, szükséges költségét meg kell téríteni. A képviselői költségek kifizetését a polgármester engedélyezi.
6. melléklet
A Polgármesteri Hivatal általános munkarendje és ügyfélfogadási ideje: |
Munkarend |
Ügyfélfogadási rend |
|---|---|---|
Hétfőn |
800 - 18,00 óráig |
800 - 1800 óráig |
Kedden |
730 - 16,00 óráig |
Ügyfélfogadás nincs |
Szerdán |
730 - 16,00 óráig |
800 - 1600 óráig |
Csütörtökön |
730 - 16,00 óráig |
Ügyfélfogadás nincs |
Pénteken |
730 - 12,00 óráig |
800 - 1200 óráig |
a) a polgármester, a jegyző, az aljegyző, az irodavezetők – illetve a polgármester és/vagy a jegyző által esetileg, vagy állandó jelleggel kijelölt - köztisztviselő munkarendje az alábbi esetekben
b) az anyakönyvvezető munkarendje a munkarenden kívül, de munkanapra, a munkaszüneti napra eső anyakönyvi események esetén.
a) a polgármester, jegyző, és aljegyző ügyfélfogadási rendje:
b) a polgármester minden hétfőn 13,00 órától 18,00 óráig tart ügyfélfogadást, kivéve a képviselő- testületi ülések napját, akkor ügyfélfogadási ideje 16,00 óráig tart.
c) a jegyző és az aljegyző minden szerdán 8,00 órától 12,00 óráig ügyfélfogadás.
d) az Igazgatási Iroda Ügyfélszolgálati Csoportjának ügyfélfogadási rendje oly módon, hogy ügyfélfogadást tart kedden és csütörtökön is 8,00 órától 16,00 óráig.

7. melléklet
1. A vagyonnyilatkozatok kezelése
A vagyonnyilatkozatot a Pénzügyi, Településfejlesztési és Ügyrendi Bizottság (továbbiakban: bizottság) tartja nyilván és ellenőrzi. Lefolytatja a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárásokat, e során bekéri az eljárás lefolytatásához szükséges azonosító adatokat, az eljárás eredményéről tájékoztatja a soron következő ülésen a képviselő-testületet; biztosítja a képviselői vagyonnyilatkozat nyilvánosságát.
2. A bizottság munkáját a Szervezési Iroda segíti;
a) gondoskodik a bizottság által kiadott dokumentumok előkészítéséről;
b) ellenőrzi, hogy valamennyi képviselő leadta-e a vagyonnyilatkozatokat. A leadás után ellenőrzi, hogy a hozzátartozói nyilatkozatok le vannak-e zárva. Ellenőrzi a képviselői vagyonnyilatkozatok teljesen kitöltött (az üresen hagyott helyeken kihúzott) és aláírt voltát; hiányosság esetén – a bizottság elnökének tájékoztatása mellett - felkéri az illető képviselőt a kiegészítésre.
c) gondoskodik a vagyonnyilatkozatok zárt tárolásának lehetőségéről.
3. Vagyonnyilatkozat elkészítése és leadása:
a) A polgármester és az önkormányzati képviselő megválasztását követően, majd ezt követően minden év január 1-től számított 30 napon belül a Mötv. 2. számú mellékletének megfelelően vagyonnyilatkozatot köteles tenni. A képviselő és a polgármester saját vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a vele közös háztartásban élő házas- vagy élettársának, valamint gyermekeinek vagyonnyilatkozatát is.
b) A vagyonnyilatkozat tételének elmulasztása esetén – annak benyújtásáig – az önkormányzati képviselő a képviselői jogait nem gyakorolhatja, tiszteletdíjat, természetbeni juttatást, költségtérítést nem kaphat. Amennyiben a polgármester a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségét elmulasztja, a Képviselő-testület a polgármesteri tisztség megszüntetése érdekében bírósághoz fordulhat.
c) A vagyonnyilatkozatokat a jegyzőnek (a Szervezési Iroda köztisztviselőjének) kell leadni; aki átvételkor igazolást ad ki, továbbá gondoskodik a vagyonnyilatkozat azonnali őrzéséről.
4. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos részletes adatvédelmi és eljárási szabályok.
a) A bizottság a vonatkozó törvénynek megfelelően nyilvántartja és ellenőrzi az önkormányzati képviselők és hozzátartozóik vagyonnyilatkozatait, illetve a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás során keletkezett iratokat.
b) A vagyonnyilatkozati eljárás során a bizottság üléseire a képviselő-testületi zárt ülésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni azzal, hogy nem bizottsági tag képviselő nem lehet jelen.
d) A vagyonnyilatkozat tartalmi teljes ellenőrzését célzó eljárást a bizottságnál bárki kezdeményezheti.
e) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás lefolytatásának a vagyonnyilatkozat konkrét tartalmára vagy a képviselő, illetve hozzátartozója megvizsgálandó vagyonosodására vonatkozó tény-állítás esetén van helye, ellenkező esetben a bizottság elnöke felhívja a kezdeményezőt a hiány pótlására.
f) Ha a kezdeményező tizenöt napon belül nem tesz eleget a felhívásnak, vagy a kezdeményezés egyértelműen alaptalan, a bizottság elnöke az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja a kezdeményezést.
g) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás megismétlésének ugyanazon nyilatkozat esetében csak akkor van helye, ha az erre irányuló kezdeményezés új tényállást, adatot tartalmaz, ennek hiányában az ismételt kezdeményezést a bizottság elnöke az eljárás lefolytatása nélkül elutasítja.
h) A képviselő vagyonnyilatkozatával kapcsolatos eljárás során a bizottság felhívására köteles saját, illetve a vele közös háztartásban élő házas- vagy élettársának, valamint gyermekének vagyonnyilatkozatában feltüntetett vagyoni, jövedelemi és érdekeltségi viszonyaira vonatkozó azonosító adatokat haladéktalanul (a beszerzésükhöz szükséges időn belül) írásban bejelenteni. Az adatokba csak a bizottság tagjai tekinthetnek be. Az azonosító adatokat az eljárás lezárását követő nyolc napon belül a bizottság megsemmisíti.
i) Az eljárás eredményéről a bizottság tájékoztatja a soron következő ülésen a Képviselő-testületet.
j) A képviselői vagyonnyilatkozatok nyilvánosak. A megtekintést kérő a Szervezési Iroda jegyző által kijelölt köztisztviselője jelenlétében gyakorolhatja ezen jogát. A betekintő neve, címe és a kiadás időpontja feltüntetésével nyilvántartást kell vezetni.
k) A képviselő hozzátartozójának nyilatkozata nem nyilvános, abba csak a bizottság tagjai, és kizárólag a képviselő vagyonnyilatkozatával kapcsolatos eljárás során, ellenőrzés céljából tekinthetnek be.
l) A volt képviselőnek és hozzá-tartozójának a vagyonnyilatkozatát a képviselői megbízatásának megszűnését követő három hónap elteltével a nyilvántartásból törölni kell és neki (vagy elhalálozása esetén örökösének) igazolás ellenében át kell adni, vagy ha nem veszi át, tértivevénnyel meg kell küldeni.
5. A vagyonnyilatkozat-tétel elmulasztására vonatkozó szabályok
A bizottság elnöke köteles a vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség határidejének lejártát követően a soron következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást adni, amennyiben a polgármester, képviselők nem tettek vagyonnyilatkozatot. Egyben köteles e tényről a Pénzügyi Irodát is haladéktalanul értesíteni.
6. A vagyonnyilatkozatok visszaadásának szabályai
A vagyonnyilatkozat és az azzal összefüggő iratok a vagyonnyilatkozatra kötelezett képviselő képviselői megbízásának időtartamáig kezelhetők, azt követően azokat a képviselőnek vissza kell adni. A képviselői megbízás haláleset miatti megszűnése esetén vagyon nyilatkozatát a hitelt érdemlően igazolt örökösének kell kiadni. Családi állapotban történő változás (válás) esetén a hozzátartozó vagyonnyilatkozatát – a képviselő kérésére – ki kell adni.
FÜGGELÉKEK
Polgármester: |
Hoffman Pál |
Képviselők: |
Ágics Antal |
Ágics Péter |
|
Borsos Zoltán |
|
Bosnyák Simonné |
|
Burlovics Mária |
|
Csurcsia István |
|
Ecsedi Beáta |
|
Füle Zoltán |
|
Gergics Illés |
|
Malaczkó István |
|
Dr.Vass Lucia |
Pénzügyi-, Településfejlesztési és Ügyrendi Bizottság |
|
|---|---|
Elnök |
Gergics Illés |
Tagok: |
Ágics Antal |
Ágics Péter |
|
Borsos Zoltán |
|
Füle Zoltán |
|
Ecsedi Beáta |
|
Ifj. Hoffman Pál |
|
Baller Antalné |
|
Hamar István |
|
Ifj. Sovány András |
|
Juhász Tibor |
|
Szociális és Egészségügyi Bizottság |
|
Elnök |
Malaczkó István |
Tagok: |
Ágics Antal |
Bosnyák Simonné |
|
Csurcsia István |
|
Burlovics Mária |
|
Ágics Péter |
|
Karászi László |
|
Kenézlői László |
|
Árkocsevics Simon |
|
Szabó Károly |
|
Szabó Erzsébet |
|
Oktatási, Művelődési és Sport Bizottság |
|
Elnök |
Bosnyák Simonné |
Tagok: |
Borsos Zoltán |
Csurcsia István |
|
Ecsedi Beáta |
|
Gergics Illés |
|
Füle Zoltán |
|
Halász László |
|
Hoffmann József |
|
Kiss Tiborné |
|
Ifj. Hamar István |
|
Vaslaki Judit |
|
Tököl Város Önkormányzatának Bölcsődéje |
Tököl Város Önkormányzatának Hagyományőrző Napközi Otthonos Óvodája |
Tököl Város Önkormányzatának Horvát Nyelv Ápolásáért Napközi Otthonos Óvodája |
Tököl Város Önkormányzatának Városi Művelődési Központja és Könyvtára |
Tököl Város Önkormányzatának Napsugár Napközi Otthonos Óvodája |
Tököl Város Önkormányzatának Szivárvány Napközi Otthonos Óvodája |