Dédestapolcsány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2014. (XI.5.) önkormányzati rendelete
AZ ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETI- ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL
Hatályos: 2014. 11. 05- 2016. 01. 31Dédestapolcsány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2014. (XI.5.) önkormányzati rendelete
AZ ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETI- ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATÁRÓL
2014-11-05-tól 2016-01-31-ig
Dédestapolcsány község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében biztosított eredeti jogalkotó hatáskörében, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás, valamint Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
- FEJEZET
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
Az önkormányzat megnevezése, székhelye, pecsétje, kitüntető címe
- §
(1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése és székhelye:
Dédestapolcsány Község Önkormányzata
3643 Dédestapolcsány, Petőfi Sándor utca 21. szám
(2) Az Önkormányzat hivatalos pecsétjei:
Dédestapolcsány Község Önkormányzata, körbélyegző, középen a Magyar
Köztársaság címerével és
Dédestapolcsány Község Polgármestere, körbélyegző, középen a Magyar
Köztársaság címerével.
2.§
(1) Az önkormányzat által alapított kitüntető cím: Dédestapolcsány Község Díszpolgára.
(2) A kitüntető cím adományozásának szabályairól külön önkormányzati rendelet rendelkezik.
II. FEJEZET
FELADATOK ÉS HATÁSKÖRÖK
3.§
(1) A képviselő-testület ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény által kötelezően előírt és az önként
vállalt feladat- és hatásköröket.
(2) Az önként vállalt feladatok ellátásáról a képviselő-testület az éves költségvetési rendeletében dönt.
(3) A polgármester a képviselő-testület által átruházott hatáskörében dönt egyes szociális alapellátásokról külön
önkormányzati rendelet szerint. Az átruházott hatáskörben hozott döntésről a polgármester a képviselő-testület
következő rendes ülésén köteles tájékoztatást adni.
III. FEJEZET
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE
- A képviselő-testület létszáma, ülései, munkaterve,
az önkormányzati képviselő kötelezettségszegésének jogkövetkezményei
4.§
(1) A Képviselő-testület tagjainak száma: 7 fő
(2) A képviselő-testület az éves munkatervében meghatározott számú ülést tart. Az ülések száma évente nem lehet
kevesebb, mint 6. A képviselő-testület alakuló ülést, rendes ülést és rendkívüli ülést tart.
5.§
Az alakuló ülés összehívására, vezetésére, napirendjére Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény rendelkezései az irányadóak.
6.§
(1)A képviselő-testület az ülések számát, idejét az éves munkatervben állapítja meg, melyet a
naptári év munkaterve szerinti utolsó ülésen fogad el. A munkaterv szerint megtartott ülés
rendes ülés.
(2)A rendes ülés megtartására általában a munkatervben meghatározott hónapok harmadik
hetének, keddi napján 15,00 órai kezdettel kerül sor az önkormányzat székhelyén vagy az
ülés meghívójában feltüntetett más helyszínen.
(3)A munkaterv előkészítése a polgármester feladata. A munkaterv elkészítéséhez javaslatot
kell kérni a települési képviselőktől, az alpolgármestertől és a jegyzőtől.
(4)A munkaterv tartalmazza:
a) a hónap megjelölésével az ülések tervezett időpontját,
b) a napirend tárgyát, előterjesztőjét, meghívottakat,
c) a közmeghallgatás, egyéb fórum időpontját, várható napirendjét.
7.§
(1)A munkatervtől eltérő időpontra összehívott ülés rendkívüli ülés.
(2)A polgármester a képviselő-testület ülését a munkatervtől eltérő időpontra is
összehívhatja, ha az adott ügy halaszthatatlan tárgyalást igényel.
(3)A rendkívüli ülés összehívására vonatkozó indítványt a polgármesterhez kell benyújtani
az ülés tervezett időpontja előtt legalább 8 nappal. Az indítványban meg kell jelölni a
rendkívüli ülés javasolt időpontját és a napirendjére vonatkozó javaslatot.
(4)Rendkívüli ülésen kizárólag az előre meghirdetett és a meghívón feltüntetett napirend
tárgyalható.
(5)A rendkívüli ülés szabályai mellőzhetők, ha az ülés összehívására nyitva álló időn belül a
képviselő-testület rendes ülést tart. Ebben az esetben a rendkívüli ülésre javasolt
napirendet a rendes ülés napirendjére kell felvenni.
8.§
(1) Az önkormányzati képviselő tiszteletdíja megvonásra kerül
a) mindaddig, amíg a képviselő-testület előtt esküt nem tesz és erről okmányt nem ír alá;
b) ha a Kormányhivatal által szervezett képzésen nem vesz részt;
c) tárgyévet követő évben, ha nem tesz eleget – a képviselő-testület által szervezett - Mötv. 32.§ (2) bekezdés k)
pontjában foglalt tájékoztatási kötelezettségének;
(2) A tiszteletdíj megvonása legfeljebb tizenkét havi időtartamra történik és ismételt kötelezettségszegés esetén újra
megállapítható.
2. Az előterjesztés, a sürgősségi indítvány
9.§
(1)Előterjesztésnek minősül:
a) a munkatervbe felvett döntést igénylő javaslatok,
b)egyéb, a munkatervben nem szereplő, de döntést igénylő ügyre vonatkozó javaslatok,
c) beszámolók,
d) tájékoztatók.
(2)Előterjesztés benyújtására jogosultak:
a) a települési képviselő,
b) a polgármester,
c) az alpolgármester,
d) képviselő-testület bizottsága,
e) a jegyző
f) a napirend előterjesztője.
(3)Az előterjesztéseket fő szabályként írásban kell a képviselő-testület elé terjeszteni.
Azokat az előterjesztéseket, amelyek a 11.§ (2)bekezdésében említett határidőn belül nem
készíthetők el, lehetőség szerint ugyancsak írásban kell rögzíteni és azokat legkésőbb az
ülés kezdetéig a képviselők rendelkezésére kell bocsátani. Szóbeli előterjesztésre csak
kivételesen kerülhet sor.
(4) Az írásbeli előterjesztésnek lényegre-törőnek, közérthetőnek kell lennie. Tartalmaznia
kell az előterjesztés részletes indoklását, a vonatkozó jogszabályi helyekre történő
hivatkozást, az eltérő vélemények ismertetését.
(5)Amennyiben az előterjesztést nem a polgármester vagy a jegyző teszi, azt a tervezett
képviselő-testületi ülés időpontját megelőzően legalább 10 nappal korábban meg kell
küldeni a polgármester részére.
10.§
(1)Sürgősségi indítványnak minősül minden olyan indítvány, mely a meghívóban nem
szerepel vagy az ülés előtt az Ügyrendi bizottság – indítvány hiányában – nem tárgyalta.
(2)A képviselő-testület a polgármester javaslatára – minősített szótöbbséggel – soron kívül
dönt az előterjesztés tárgyában.
(3)A sürgősségi indítvány benyújtásának feltételei:
a)Sürgősségi indítvány, a sürgősség tényének rövid indoklásával legkésőbb az ülés megelőző nap 11 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél. Sürgősségi indítványt nyújthatnak be mindazok, akik előterjesztés benyújtására jogosultak.
b)Ha a polgármester vagy valamely képviselő ellenzi az azonnali tárgyalást, akkor a sürgősség kérdését vitára kell bocsátani. A polgármester ismerteti az indítványt, majd alkalmat ad az indítványozónak a sürgősség tényének rövid indoklására.
c)A sürgősség elfogadása esetén az indítványt nyomban tárgyalni kell. Ellenkező esetben egyszerű napirendi javaslatként kell kezelni és napirendre tűzésének időpontjáról a képviselő-testület dönt.
3.Az ülés összehívása, vezetése, a tanácskozás rendje
11.§
(1)A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége vagy a
polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása esetén a képviselő-
testület összehívásával és vezetésével kapcsolatos feladatokat a legidősebb képviselő
(korelnök) látja el.
(2)A képviselő-testület ülésének napirendjére, azok tárgyalásának sorrendjére a
polgármester a meghívóban tesz javaslatot. A rendes ülésre szóló meghívót a képviselő írásban tett nyilatkozata alapján e-mailben vagy papír alapon az ülés előtt legalább 7 nappal, a rendkívüli ülésre szóló meghívót pedig az ülés előtt legalább 1 nappal kell megkapniuk a képviselőknek és a meghívottaknak.
(3)A lakosság tájékoztatása érdekében a meghívót az önkormányzati hivatal és a település
hirdetőtábláin ki kell függeszteni.
(4) Az ülésre meg kell hívni:
a) a képviselőket,
b) a jegyzőt,
c) az önkormányzat által alapított intézmények vezetőit,
d) a napirendi pontok előadóit,
e) akit a polgármester megjelöl.
12.§
(1) A képviselő-testület ülésein:
a) a képviselők tanácskozási és szavazati joggal rendelkeznek,
b) a jegyző állandó tanácskozási joggal rendelkezik,
c) a napirendhez meghívott az adott napirendre vonatkozóan tanácskozási joggal rendelkezik,
d) a hallgatóság sem tanácskozási, sem szavazati joggal nem rendelkezik.
(2)Az ülés vezetője:
a)a jelenléti ív alapján számszerűen megállapítja az ülés határozatképességét,
b) megnyitja az ülést, ha az határozatképes,
c) javaslatot tesz az ülés napirendi pontjaira,
d) ismerteti az írásban benyújtott interpellációkat,
e) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat,
f) lezárja a vitát,
g) szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,
h) megállapítja a szavazás eredményét és kihirdeti a döntést,
i) biztosítja az ülés rendjét,
j) szünetet rendelhet el,
k)beszámol a két ülés között tett fontosabb intézkedésekről és közéleti eseményekről, a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, az átruházott hatáskörben hozott önkormányzati hatósági döntésekről,
l) a napirendek megtárgyalásának végén bezárja az ülést.
(3)Az ülés vezetője a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit
vitát, melynek során az előterjesztő a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet. A
képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, melyre
az előterjesztő köteles rövid választ adni.
(4)A napirend tárgyalása során a hozzászólás a jelentkezések sorrendje szerint történik. Egy
napirendi pont esetén legfeljebb 2 alkalommal lehet hozzászólni. A hozzászólás
időtartama az első hozzászólásnál legfeljebb 5 perc, a második hozzászólásnál legfeljebb 2
perc lehet. A további hozzászólást a polgármester engedélyezheti.
(5)Az előterjesztő a javaslatot, a képviselő a módosító indítványát a vita bezárásáig
megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig azt bármikor visszavonhatja.
(6) A vita lezárása után, a határozathozatal előtt szót kell adni a jegyzőnek, ha a javaslatra
vonatkozóan törvényességi észrevételt kíván tenni.
13.§
A képviselő-testület esetenként – vita nélkül – dönt arról, hogy a tanácskozási joggal nem rendelkező helyi választópolgárok részére napirendenként egyszer, legfeljebb 2 perc időtartamban hozzászólási jogot biztosít-e.
14.§
(1)Az ülés vezetője biztosítja az ülés rendjét, melynek keretében:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt napirendtől, túllépi a hozzászólásra
rendelkezésre álló időkeretet, a tanácskozáshoz nem illő, méltatlan magatartást tanúsít,
vagy az ülés rendjét egyéb módon zavarja,
b) ismétlődő rendzavarás esetén megvonhatja a szót a hozzászólótól,
c) a képviselő kivételével kizárja az ülésről a rendbontót, ha az a)-b) pontokban foglalt
intézkedései eredménytelenek.
(2)Az ülés vezetőjének a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni,
azokat visszautasítani vagy azokkal vitába szállni nem lehet.
4. Interpelláció, kérdés
15.§
(1) Interpellációnak az a kérdés vagy problémafelvetés tekinthető, amely szoros kapcsolatban
áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, vagy valamely irányítása alatt álló szervezet
tevékenységi körével.
(2) Interpellációt a települési képviselő a polgármesterhez, alpolgármesterhez, bizottsághoz és jegyzőhöz intézhet, melyet
írásban a polgármesternél kell benyújtani az ülést megelőzően legalább 8 nappal. Az interpellációt legkésőbb annak
képviselő-testületi ülésen történő ismertetéséig vissza lehet vonni.
(3) Az interpellált a benyújtott interpellációra a benyújtást követő rendes ülésen szóban köteles érdemi választ adni.
(4) Ha a válaszadás olyan előzetes vizsgálatot igényel, amely a (3) bekezdésben meghatározott határidőn belül nem
folytatható le, az interpellált az ülést követő 30 napon belül írásban köteles válaszolni. Ebben az esetben a választ
minden települési képviselőnek meg kell küldeni.
(5) Az interpelláló képviselő a válasz elfogadásáról a (3) bekezdésben foglalt esetben az ülésen, a (4) bekezdésben foglalt
esetben a soron következő rendes ülésen nyilatkozik. Abban az esetben, ha az interpelláló a választ nem fogadja el,
arról a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.
16.§
(1) A képviselő a testületi ülésen a polgármesterhez, alpolgármesterhez, a bizottsághoz és a
jegyzőhöz kérdést intézhet akár írásban, akár szóban.
(2) Kérdésnek kell tekinteni minden olyan képviselő-testületi hatáskörbe tartozó szervezetre,
működésre, előkészítésre vonatkozó felvetést vagy tudakozódást, amely tartalma szerint
nem sorolható az interpelláció fogalomkörébe.
(3) A kérdezés joga a képviselőket a napirend tárgyalásának befejezését követően illeti meg.
(4) A kérdésre az ülésen kell érdemi választ adni. Ha a válaszadás olyan előzetes vizsgálatot
igényel, amely miatt az ülésen nem adható válasz, akkor a kérdezett az ülést követő 30 napon belül írásban köteles válaszolni. Ebben az esetben a választ minden települési képviselőnek meg kell küldeni.
(5) A kérdésre adott válasz elfogadásáról a képviselő-testület nem hoz döntést.
5. Határozatképesség
17.§
(1)A határozatképességet az ülésvezető az ülés egész időtartama alatt köteles és jogosult
vizsgálni. Erre bármely képviselő felhívhatja az ülésvezető figyelmét az ülés ideje alatt.
(2) A határozatképtelen ülést megnyitni nem lehet, helyette az ülést 8 napon belül
ugyanazon napirendi pontokkal össze kell hívni.
(3) Ha az ülés a megnyitását követően válik határozatképtelenné, az ülés vezetője legfeljebb
15 perces szünetet rendel el. Ennek eredménytelen eltelte után az ülést be kell
rekeszteni és a még hátralévő napirendeket a (2) bekezdésben foglalt szabályok szerint
összehívott ülésen kell megtárgyalni.
6. Döntéshozatal
18.§
(1) A képviselő-testület rendeletet alkot vagy határozatot hoz.
(2) A képviselő-testület határozathozatal nélkül a szavazati arányok rögzítésével dönt:
a) az ügyrendi kérdésekről,
b) tájékoztatók tudomásulvételéről,
c) az interpellációra adott válasz elfogadásáról.
(3) A (2) bekezdés a) pontjának alkalmazásában ügyrendi kérdés minden, az ülés
vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő,
döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozó javaslat.
(4) Az előterjesztésben szereplő, valamint a vitában elhangzott valamennyi javaslatot
egyenként kell szavazásra bocsátani úgy, hogy először a vitában elhangzott módosító
javaslatokról, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatról kell dönteni. A
szavazás során ellenpróbát kell tartani.
19.§
(1) Minősített többség szükséges:
a) az 5 millió forint feletti hitelfelvételhez,
b) az önkormányzati tulajdon elidegenítéséhez,
c)a sürgősségi indítvány elfogadásához.
(2) Amennyiben a képviselő-testület határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya
miatt két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hoz döntést, a
polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény 42.§-ában
meghatározott ügyek kivételével döntést hozhat.
(3) A (2) bekezdésben foglaltakat kell alkalmazni a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan - a képviselő
testület hatáskörébe tartozó - önkormányzati ügyekben is.
20.§
(1) A képviselő-testület határozatait külön-külön, a naptári év elejétől kezdődően folyamatos
sorszámmal és évszámmal kell ellátni a következők szerint:
Dédestapolcsány Község Önkormányzat Képviselő-testületének
..../.........év (közzététel hónapja római számmal, napja arab számmal) határozata.
(2) A jegyző a határozatokról nyilvántartást vezet, mely tartalmazza a határozat számát,
tárgyát, a végrehajtásért felelős megnevezését és a végrehajtás határidejét.
21.§
(1) A rendelet alkotását kezdeményezheti:
a) a képviselő,
b) a polgármester,
c) az alpolgármester,
d) a képviselő-testület bizottsága,
e) a jegyző,
f) erre irányuló népi kezdeményezés.
(2) A kezdeményező feladata, hogy a kezdeményezés tartalmazza a szabályozás indokát, a
szabályozásra vonatkozó érdemi javaslatot. Rendeletalkotásra vonatkozó javaslat csak olyan ügyre irányulhat, amelyben a képviselő-testületnek van rendeletalkotási joga.
(3) A kezdeményezést írásban a polgármesterhez kell benyújtani. A polgármester és a jegyző
a kezdeményezést megvizsgálja, majd azt a képviselő-testület elé terjeszti.
(4) A képviselő-testület állást foglalhat a rendelet tervezetének előkészítéséről, főbb elveiről,
meghatározhatja az előkészítés menetét, az egyeztetések és a vitafórumok rendjét, a tervezet előkészítéséhez szakértőket kérhet fel.
(5) A rendelet-tervezet normaszövegének elkészítése a jegyző feladata.
22.§
(1) A képviselő-testület által alkotott rendeletet külön-külön a naptári év elejétől kezdődően
folyamatosan sorszámmal és évszámmal kell ellátni. A rendelet megjelölése:
Dédestapolcsány Község Önkormányzat Képviselőtestületének
......./...........év (kihirdetés hónapja, napja) önkormányzati rendelete
............................-ról/-ről
(2) A rendeletet a helyben szokásos módon ki kell hirdetni, az önkormányzati hivatal hirdető
tábláján történő kifüggesztésével.
(3) A kihirdetett rendeletekről nyilvántartást kell vezetni, mely tartalmazza:
a) a rendelet számát, tárgyát,
b) a megalkotás időpontját,
c) a hatálybalépés időpontját,
d) a módosító vagy hatályon kívül helyező rendelet számát, hatálybalépésének
időpontját.
7. Szavazás rendje, módja
23.§
(1) Szavazni csak személyesen lehet.
(2) A nyílt szavazás kézfelemeléssel vagy név szerinti szavazással történik.
(3) A Képviselő-testület név szerint szavaz az önkormányzati képviselők egynegyedének
indítványára, továbbá a polgármester és az alpolgármester javaslatára.
(4) Név szerinti szavazás esetén a jegyző egyenként felolvassa a képviselők nevét, akik
„igen”, „nem”, „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazatokat a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámolja és a szavazás eredményét a névsorral együtt átadja a polgármesternek, aki a szavazás eredményét kihirdeti. A külön hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
24.§
(1) A titkos szavazás lebonyolításáról az Ügyrendi Bizottság gondoskodik. A bizottság
feladata a szavazólapok elkészítése, a titkosság feltételeinek biztosítása, a szavazatok
összeszámlálása.
(2) Amennyiben az ülésen az Ügyrendi Bizottság tagjai határozatképes létszámban
nincsenek jelen, akkor a szavazással járó feladatok ellátására 3 fős eseti bizottságot kell
választani az ülésen jelenlévő képviselőkből. Ennek tagjaira az ülésvezető tesz javaslatot,
mely javaslatról a képviselő-testület vita nélkül dönt.
(3) A titkos szavazás eredményét a bizottság külön jegyzőkönyvbe foglalja, melyet a
képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni.
25.§
A Képviselő-testület nyilvános üléséről kép- és hangfelvétel készül.
IV.FEJEZET
A LAKOSSÁGGAL VALÓ KAPCSOLATTARTÁS
Közmeghallgatás, lakossági fórum
26.§
(1) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal válaszolni
kell. Amennyiben a közérdekű kérdés, javaslat az ülésen nem válaszolható meg, a
polgármesternek meg kell vizsgálnia és 30 napon belül írásban válaszolnia kell a
kérdezőnek. A válaszról a képviselő-testületet a soron következő rendes ülésen
tájékoztatni kell.
(2) A közmeghallgatással érintett ülés összehívására, az ülés vezetésére, a tanácskozás
rendjére, a döntéshozatalra, a szavazás rendjére, módjára a képviselő-testület ülésére
vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.
(3) A lakosság tájékoztatására, a fontosabb döntések előkészítésébe történő bevonás
érdekében lakossági fórum tartható. A fórum megszervezése a polgármester feladata.
- FEJEZET
A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI
27. §
(1) A képviselő-testület – meghatározott önkormányzati feladat ellátására – állandó vagy ideiglenes bizottságot választ.
(2) A képviselő-testület állandó bizottságként Ügyrendi Bizottságot és Szociális Bizottságot hoz létre 3-3 fővel.
(3) Az Ügyrendi Bizottság feladata:
a) nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester és a képviselők, valamint a
nyilatkozattételre köteles hozzátartozóik vagyonnyilatkozatát;
b)kivizsgálja a képviselői összeférhetetlenség megállapítása iránti kezdeményezést,
állást foglal a képviselők összeférhetetlenségi ügyeiben.
(4) A Szociális Bizottság feladata: gyakorolja az önkormányzati segélyekkel és a személyes
gondoskodást nyújtó szociális ellátásokkal kapcsolatos hatásköröket.
(5) A képviselő-testület indokolt esetben, meghatározott feladat ellátására ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes
bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetőleg az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő
elfogadásáig tart.
VI. FEJEZET
A POLGÁRMESTER, AZ ALPOLGÁRMESTER, A JEGYZŐ
28.§
(1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.
(2) A polgármester szerdai munkanapokon fogadóórát tart.
(3) A képviselő-testület 1 társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
(4) Az alpolgármester keddi munkanapokon 15,00 órától 16,00 óráig fogadóórát tart.
(5) A jegyző keddi és pénteki munkanapokon ügyfélfogadást tart.
VII.FEJEZET
KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL
29.§*
- A Képviselő-testület Szuhakálló, Sajóivánka, Sajógalgóc és Vadna Községi Önkormányzat Képviselő-testületével közös önkormányzati hivatalt tart fenn Szuhakállói Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: hivatal) elnevezéssel.
(2) A hivatal Szervezeti- és Működési Szabályzatát külön határozat tartalmazza.
VIII.FEJEZET
AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDÁLKODÁSA
30.§
(1) A képviselő-testület az önkormányzati tulajdon és a vagyongazdálkodás szabályairól külön rendeletet alkot.
(2) Az önkormányzat évente beszámoltatja az általa támogatott szervezetek vezetőit az önkormányzat által nyújtott
támogatás felhasználásáról.
IX.FEJEZET
ZÁRÓRENDELKEZÉSEK
31.§
(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2)Hatályát veszti az Önkormányzat Szervezeti- és Működési Szabályzatáról szóló 6/2011.
(IV.13.) önkormányzati rendelet és az azt módosító 18/2012.(VIII.15.), 22/2013.(XII.18.)
önkormányzati rendelet.
Lukács László Turócziné Fazekas Magdolna
Polgármester Jegyző
Záradék:
Jelen rendelet 2014. év november hó 5. napján kihirdetésre került.
Turócziné Fazekas Magdolna
Jegyző
*módosította az 1/2016./I.20.) önkormányzati rendelet