Maroslele község képviselő testületének 16/2014 (X.29..) önkormányzati rendelete
Maroslele Község Önkormányzati Képviselő-testületének és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2014. 10. 30- 2015. 02. 27Maroslele község képviselő testületének 16/2014 (X.29..) önkormányzati rendelete
Maroslele Község Önkormányzati Képviselő-testületének és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2014-10-30-tól 2015-02-27-ig
Maroslele Község Önkormányzati Képviselő-testületének
16/2014.(X.29.) önkormányzati rendelete
Maroslele Község Önkormányzati Képviselő-testületének és szerveinek
Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Maroslele Község Önkormányzati Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörben eljárva a következőket rendeli el:
I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1.§ (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése:
Maroslele Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat)
(2) Az Önkormányzat székhelye:
6921 Maroslele, Szabadság tér 1.
(3) Az Önkormányzat működési területe:
Maroslele község közigazgatási területe.
(4) Az Önkormányzat Képviselő-testülete:
Maroslele Község Önkormányzati Képviselő-testülete.
(5) A képviselő-testület hivatalának neve:
Maroslelei Polgármesteri Hivatal.
(6) Az Önkormányzat szervei:
a) a polgármester,
b) a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság,
c) a Szociális és Civil Kapcsolatok Bizottsága,
d) a Gazdaságfejlesztési Bizottság,
e) a Maroslelei Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: Polgármesteri Hivatal),
f) a jegyző,
g) az önkormányzat társulásai az 1. melléklet szerint.
(7) Az Önkormányzat jelképei: a címer és a zászló. A jelképek leírásáról, valamint azok használatának rendjéről külön helyi önkormányzati rendelet rendelkezik.
II. FELADATOK ÉS HATÁSKÖRÖK
2.§ (1) A helyi önkormányzati feladat- és hatáskörök a képviselő-testületet illetik meg. A képviselő-testület a hatásköreit a polgármesterre, állandó bizottságára ruházhatja át.
(2) A képviselő-testület által a bizottságaira és a polgármesterre átruházott hatásköreit az SZMSZ 2. melléklete tartalmazza.
(3) A polgármester és az állandó bizottságok az átruházott hatáskörben hozott intézkedésekről évente kötelesek beszámolni a képviselő-testületnek.
3. § (1)A képviselő-testület a kötelező és önként vállalt feladatokat különösen rendeletalkotás, önkormányzati üzemeltetés, társulati működtetés, megbízási jogviszony keretei között, illetve társulási megállapodásokkal, fenntartással valósítja meg. A társulási megállapodások keretében, illetve az intézményi keretek nélkül ellátott önkormányzati feladatok felsorolását a rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(2) Az Önkormányzat kötelező feladatait az alábbiak szerint látja el:
a) egészséges ívóvíz ellátása: Alföldvíz Zrt. útján (bérleti-üzemeltetési szerződés),
b) óvodai nevelés: Maroslelei Zengő Óvodája útján (önkormányzati fenntartás),
c) egészségügyi alapellátás: vegyes háziorvosi praxis, fogorvosi ellátás, védőnői ellátás,
d) szociáliks alapellátás: Maroslelei Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény útján
(önkormányzati fenntartás),
e) közvilágítás: EDF DÉMÁSZ Zrt., és az MVM Partner Zrt. útján,
f) köztemető: egyéni vállalkozóval kötött kegyeleti vállalkozási szerződés alapján,
g) közutakon, tereken, parkokban, közterületen várakozás: parkolóhelyek kialakítása
h) hulladékgazdálkodás: Csongrád Megyei Településtisztasági Nonprofit Kft. és az Alföldvíz Zrt útján,
i) szociális és gyermekétkeztetés: egyéni vállalkozóval kötött vállalkozási szerződés útján,
j) Közfoglalkoztatás: a Munkaügyi Központtal együttműködve, Támogatási Szerződés alapján, a
Polgármesteri Hivatal útján,
k) kistermelői, őstermelői piac működtetése: a Hősök terén kialakított piac önkormányzati működtetése,
l) kulturális szolgáltatás: a Szegedi Somogyi Könyvtár útján (könyvtárellátási szerződés), és a
Faluház útján (önkormányzati fenntartás)
4. § Az Önkormányzat által önként vállalt feladatok:
a) önszerveződő közösségek támogatása: az önkormányzat a feladatai körében támogatja a lakosság önszerveződő közösségeinek tevékenységét, együttműködik e közösségekkel, részükre állandó működésükhöz, illetve alaklomszerűen fellépéseikhez helyiséget, pénzügyi támogatást biztosít,
b) Ifjú házasok és nagycsaládosok első lakáshoz jutásának támogatása,
c) a községi hitéleti tevékenység támogatása,
d) a Bursa Hungarica Felsőoktatási Ösztöndíj-rendszerben való részvétel és a pályázók támogatása a Képviselő-testület döntése alapján,
e) az Arany János Tehetséggondozó Programban való részvétel és a pályázók támogatása a Képviselő-testület döntése alapján,
f) a Gazdainformációs Központ működtetése,
g) idősek nappali ellátása,
h) a mezőgazdasági start mintaprogramhoz kapcsolódóan növénytermesztés.
III. A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE
5. § (1) A képviselő-testület tagjainak száma: 7 fő, 6 fő képviselő és a polgármester. A képviselők névsorát az SZMSZ 1. függeléke tartalmazza.
6. § (1) A települési képviselők jogait és kötelességeit a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 32-34. §-i tartalmazzák.
(2) A települési képviselő köteles tevékenyen részt venni a képviselő-testület munkájában. Felkérésre köteles részt venni a testületi ülések előkészítésében, a képviselő-testület által elrendelt vizsgálatokban.
(3) Amennyiben akadályoztatása miatt nem tud részt venni a képviselő-testület vagy bizottsága ülésén, úgy köteles azt írásban vagy amennyiben ez nem lehetséges, az azt megelőző napon írásban vagy szóban (távbeszélőn is) jelezni.
(4) Amennyiben a képviselő távolmaradását csak az ülés napján jelenti be vagy nem jelenti be és hiányzásának nincs menthető indoka (betegség, stb.), úgy távolmaradását igazolatlannak kell tekinteni.
(5) A személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén az érintett képviselő döntéshozatalban való részvételét úgy kell tekinteni, mintha a képviselő-testület nem zárta volna ki a szavazásból.
(5) A képviselőket, a bizottságok elnökeit tiszteletdíj illeti meg, melyet külön rendelet szabályoz.
Kérdés, interpelláció, ügyrendi észrevétel
7.§ (1) A kérdés a képviselő-testületi hatáskörbe tartozó szervezetre, működésre, döntésre, előkészítésre vonatkozó tudakozódás.
(2) Az interpelláció olyan felszólalás, melynek tárgya szoros kapcsolatban kell, hogy álljon az önkormányzat hatáskörének ellátásával, illetőleg annak valamely -az önkormányzat irányítása alá tartozó- szervezet hatáskörébe kell tartoznia.
(3) A kérdezés, illetve interpellálás joga a képviselőket a napirend tárgyalásának befejezését követően szóban vagy írásban illeti meg. Az interpellációt, illetve kérdést írásban az ülés előtt is be lehet nyújtani a polgármesternek címezve. Amennyiben a benyújtásra az ülés előtt 2 nappal korábban kerül sor, úgy arra a soron következő ülésen érdemben válaszolni kell.
(4) Az interpelláció és a kérdés csak testületi ülésen ismertethető. A polgármester az ülés kezdetekor tájékoztatást ad a képviselőknek a beérkezett kérdésekről.
(5)A kérdés feltevésére és megválaszolására rendelkezésre álló időtartamot a képviselő-testület esetenként meghatározhatja.
(6) Az interpellációra a kérdezett az ülésen szóban vagy a képviselő-testület hozzájárulásával legkésőbb 15 napon belül írásban köteles választ adni. Az írásban küldött választ a Képviselő-testület soron következő ülésén ismertetni kell.
(7) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozik és külön dönt a testület is. A kérdésre adott válasz elfogadásáról a testület nem dönt.
(8) Ügyrendi észrevételnek minősül a tanácskozás rendjére, az ülés vezetésére vonatkozó, a szavazás módjára irányuló – a tárgyalt napirendet érdemben nem érintő - felszólalás.
(9) Ügyrendi kérdésben bármely települési képviselő az ezen rendelet által szabályozott keretek között soron kívül kérhet szót, melyet az elnök köteles megadni. Az ügyrendi észrevételről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel dönt.
A képviselő-testület ülései
8. § A képviselő-testület rendes üléseit a külön elfogadott tárgyévi munkaterve szerint tartja. Július és augusztus hónapokban nem tart ülést, azonban annak szükségessége esetén ettől eltérhet. A képviselő-testület ülésére a polgármester a napirendek és azok előadói megjelölésével az ülés napját megelőzően legalább 5 nappal írásos meghívót küld.
9. § (1) A képviselő-testület döntést igénylő, halasztást nem tűrő esetben az éves munkatervben foglaltaktól eltérően rendkívüli ülést tarthat, amennyiben olyan jelegű kérdésben kell állást foglalni, melyben a késlekedés az önkormányzatot hátrányos helyzetbe hozná. A rendkívüli ülésre írásos meghívót küldeni nem kell, de a helyben szokásos módon a lakosságot tájékoztatni kell az ülés helyéről és idejéről.
(2) Rendkívüli ülés tartása esetén lehetőség van a képviselők összehívására:
a) interneten küldött meghívóval,
b) telefonon keresztül történő szóbeli meghívással,
c) egyéb szóbeli meghívással.
Amennyiben az ülést ezen módok valamelyike alapján hívták össze, úgy ennek tényét a jegyzőkönyv elején rögzíteni kell. A szóbeli meghívás esetében lehetőség szerint biztosítani kell az előterjesztések meghívottakhoz történő eljuttatatását, illetve az ülésen történő megismerésüket.
(3) A képviselő-testület rendkívüli ülését a polgármesternek össze kell hívnia:
a) a települési képviselők egynegyede,
b) a képviselő-testület valamely bizottsága vagy
c) a kormányhivatal vezetőjének
indítványára, az indítvány kézhezvételét követő 7 napon belül.
10. § (1) Az ülések helye: a Maroslelei Polgármesteri Hivatal házasságkötő terme, azonban a polgármester döntése alapján – amennyiben valamilyen kényszerítő körülmény ezt szükségessé teszi - lehetséges ettől eltérő helyszínen való ülésezés. Ennek tényét az írásos meghívóban közölni kell.
(2) A képviselő-testület esetenként a polgármester döntése alapján kihelyezett ülést is tarthat, melynek helyét a meghívóban közölni kell.
(3) A közmeghallgatás idejéről, helyéről, napirendjéről a lakosságot a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján elhelyezett, valamint az önkormányzat honlapján közzétett meghívó útján legalább 8 nappal előtte tájékoztatni kell. Erről a polgármester gondoskodik.
11. § (1) A képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül 4 fő jelen van.
(2) Minősített többséget igénylő döntéshez 4 képviselő „igen” szavazata szükséges.
Az ülések nyilvánossága
12. § (1) A képviselő-testület ülése nyilvános, azon bárki részt vehet. Az ülés nyilvánossága a meghívónak az ülést megelőzően legalább 7 nappal a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő megjelentetésével és az önkormányzat honlapján történő közzététellel biztosított.
(2) A Mötv. 46. § (2) bekezdés b) pontjában meghatározott esetekben csak akkor kerülhet sor a témának zárt ülésen történő tárgyalására, ha az ülést megelőzően a polgármesternél az érintett személy ezt kérelmezi. A kérelmet mindig a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
(3) Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott esetben az üzleti érdek sérelmének megvalósulását abban az esetben kell vélelmezni, ha a tárgyalandó ügy kapcsán harmadik személy érdekkörébe tartozó olyan adat nyilvánosságra kerülése vélelmezhető, melynek kapcsán a harmadik személynek erkölcsi vagy anyagi kára keletkezhet.
Munkaterv
13. § (1)A képviselő-testület éves munkaterv alapján működik.
(2) A munkaterv tervezetét tárgyévet megelőző év decemberében a polgármester terjeszti elő.
(3) A munkaterv tartalmazza:
a) az ülések időpontját a hónap megjelölésével,
b) az adott ülésen tárgyalandó témákat,
c) az előterjesztő megnevezését.
Meghívó, meghívottak
14. § (1) A képviselő-testület rendes ülésének összehívása írásos meghívó kiküldésével történik.
(2) A meghívónak tartalmaznia kell:
a) az ülés helyét,
b) az ülés időpontját,
c) a tervezett napirendeket,
d) a napirendek előadóit,
c) a képviselő-testület ülése összehívójának aláírását.
(3) A meghívót és lehetőség szerint az előterjesztéseket a képviselőknek a képviselő-testületi ülés időpontja előtt 7 nappal ki kell küldeni. Az előterjesztéseket, amennyiben indokolt, a képviselő-testületi ülésen is ki lehet osztani. Ebben az esetben lehetőséget kell biztosítani az anyag áttanulmányozására.
15. § (1) Tanácskozási joggal állandó meghívottként kell meghívni
a) az egyéni választókerületben megválasztott országgyűlési képviselőt,
b) a jegyzőt,
c) a község díszpolgárait,
d) a járási hivatal vezetőjét,
e) a könyvvizsgálót, amennyiben a képviselő-testület a véleményezési körébe tartozó napirendet tárgyal.
(2) A képviselő-testület ülésein meghívottként részt vesz:
a) a napirend előadója,
b) a helyben működő pártok, társadalmi és civil szervezetek képviselői,
c) az egyházak képviselői,
d) a körzeti megbízott,
e) az önkormányzati intézmények vezetői,
f) a média képviselői,
g) mindazok, akiket a tárgyalt napirend érint vagy jelenlétük a napirend tárgyalásához szükséges.
16. § (1) A képviselő-testület ülésére a meghívó mellett az ülésen tárgyalt napirendekből teljes testületi anyagot kap:
a) a polgármester,
b) a települési képviselők,
c) a jegyző.
(2) A zárt ülés anyaga kivételével testületi anyagot kapnak:
a) az egyéni választókerületben megválasztott országgyűlési képviselő,
b) a média képviselői.
Előterjesztés, tájékoztató
17. § (1) Előterjesztésnek minősül mindazon, a képviselő-testület részére benyújtott anyag, melyben a képviselő-testület döntése szükséges.
(2) Tájékoztatónak minősül: minden olyan a képviselő-testület részére benyújtott írásos anyag, melyben nem szükséges képviselő-testületi döntés és melynek célja a testület tájékoztatása egy kérdésről vagy területről.
(3) Előterjesztést nyújthat be a képviselő-testülethez:
a) a polgármester,
b) a települési képviselő,
c) a képviselő-testület állandó bizottságai,
d) a jegyző.
(4) Az előterjesztést elsősorban írásban kell az ülést megelőzően legalább 10 nappal a polgármesternek címezve benyújtani. Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is. Az ülés napján, illetve az ülésen a képviselők rendelkezésére bocsátott írásos előterjesztést szóbeli előterjesztésként kell kezelni.
(5) Az előterjesztés döntésre történő beterjesztését minden esetben meg kell, hogy előzze a jegyző törvényességi véleményének kialakítása.
(6) Írásos előterjesztés nélkül nem tárgyalhatóak az alábbi ügyek:
a) költségvetést érintő előterjesztés,
b) önkormányzati rendelettervezet,
c) intézményalapítás, átszervezés, megszüntetés,
d) helyi népszavazás kiírása,
e) munkaterv,
f) valamennyi hatósági döntést igénylő ügy,
g) szolgáltatási díjakat érintő előterjesztések.
A képviselő-testületi ülések összehívása
18. § (1) A polgármester távolléte, akadályoztatása esetében az alpolgármester gondoskodik a képviselő-testület összehívásáról, és a polgármester távollétében vezeti az ülést.
(2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testület ülését a korelnök hívja össze és vezeti.
(3) Amennyiben határozatképtelen a képviselő-testület, az ülést 5 napon belüli időre időtűzéssel, változatlan napirenddel az ülés vezetőjének újra össze kell hívnia, a lakosságot erről a Polgármesteri Hivatal hirdetőjére kitűzött írással és az önkormányzat honlapján történő közzététellel értesíteni kell.
(4) Amennyiben az ülés összehívását a települési képviselők egynegyede vagy a képviselő-testület állandó bizottsága indítványozza, a kezdeményezők az ülés megtartására irányuló kérelmüket konkrét időpont megjelölésével írásban kell, hogy benyújtsák a polgármesternek a javasolt időpontot megelőzően legalább 5 nappal korábban. Az ülés megtartására irányuló kérelemben meg kell jelölni az összehívást megalapozó körülményeket és csatolni kell az ülés témáját érintő előterjesztést is. Amennyiben az előterjesztést a bizottságnak is meg kell tárgyalnia, úgy az időtűzéskor erre is figyelemmel kell lenni és a bizottsági ülés megtartására is irányulnia kell a kérelemnek.
Hozzászólási jog
19. § (1) A képviselő-testület egyedi döntéssel – egyszerű szótöbbséggel – hozzászólási jogot adhat a képviselő-testület ülésén megjelent személynek. A döntésében meghatározhatja a hozzászólás maximális időtartamát. Hozzászólási jog nem adható azokban az esetekben, melyeknél zárt ülés rendelhető el.
(2) A hozzászólási jog feltétele, hogy az érintett személy a hozzászólási jog megadása előtt a képviselő-testület ülését viselkedésével ne zavarja. A hozzászólási jog megvonható, ha az érintett személy nem tartja be a számára megadott időkeretet.
Napirendi javaslat előterjesztése és elfogadtatása
20. § (1) A polgármester előterjeszti a meghívóval azonosan a napirendi pontokat. A polgármester és a képviselők javaslatot tehetnek a napirendi pontok felcserélésére, javasolt napirendi pontok törlésére.
(2) A polgármester és a képviselők írásban benyújtott anyaggal vagy szóban ismertetve indítványozhatják egyéb kérdések megvitatását, napirendre vételét is rövid indoklással. Az indítványt a polgármesternél kell az ülés előtt benyújtani, illetve szóban a napirendi tervezet ismertetését követően előadni. A javasolt napirendi pontot a meghívóban szereplő napirendek után kell felvenni, ettől a képviselő-testület célszerűségi okokból eltérhet. Az indítványról – mely tartalmazza a napirendben elfoglalt helyét is- a képviselők egyszerű többséggel döntenek.
(3) A napirend elfogadásáról a testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.
(4) A napirendet általában az alábbi sorrendiség betartásával kell meghatározni:
a) polgármesteri, alpolgármesteri tájékoztatók,
b) főnapirendek,
c)előterjesztések, ezen belüli tárgyalási sorrend:
ca) rendelettervezetek,
cb) minősített többséget igénylő előterjesztések,
cc) egyéb előterjesztések,
d) beszámolók, tájékoztatók, jelentések,
e) interpellációk, kérdések,
f) egyéb bejelentések,
g) zárt ülési előterjesztések.
Napirendek tárgyalása - vitától a döntéshozatalig
21. § (1) A napirendi pont tárgyalását szóbeli kiegészítés előzheti meg.
(2) A szóbeli kiegészítés nem ismételheti meg az írásbeli előterjesztést, ahhoz képest új információkat kell tartalmaznia.
(3) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a meghívottak kérdést intézhetnek.
(4) A napirendi pont vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre.
(5)Az ülésvezető a vita lezárása után elsőként a módosító, kiegészítő majd az eredeti javaslatot teszi fel szavazásra.
(6) A szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben ő bármely javaslat törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
(7) A szavazás eredményének megállapítása után a polgármester kihirdeti a határozatot.
Az ülés vezetése, rendjének fenntartása
22. § (1) A képviselő-testület ülésének vezetése során a tanácskozás rendjének fenntartása az ülésvezető feladata. Ennek során:
a) megnyitja, vezeti, illetve berekeszti a képviselő-testület ülését,
b) megállapítja, illetve a jegyző közreműködésével figyelemmel kíséri a képviselő-testület határozatképességét,
c) előterjeszti a napirendi javaslatot,
d) tájékoztatást ad a két ülés közti eseményekről, beszámol a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról,
e) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, illetve lezárja és összefoglalja a vitát, szavazásra bocsátja a döntést igénylő javaslatokat,
f) szót ad jelentkezésük sorrendjében a települési képviselőknek, valamint az általa megállapított sorrendben a tanácskozási joggal megjelenteknek,
g) megállapítja - a titkos szavazás kivételével - a szavazás eredményét,
h) gondoskodik a képviselő-testületi ülés rendjének fenntartásáról.
(2) Az ülésvezető az (1) bekezdés h) pontja szerinti feladatkörében eljárva
a) figyelmezteti a hozzászólót, ha az a tárgytól eltér, a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezéseket használ,
b) rendre utasíthatja azt, aki a képviselő-testületi üléshez méltatlan magatartást tanúsít, a tanácskozás rendjét megzavarja, vagy egyéb módon akadályozza a képviselő-testület munkáját,
c) megvonhatja a szót attól, aki a fentiekben írt rendzavaró magatartást megismétli,
d) a települési képviselő kivételével a rendzavarót ismétlődő rendzavarás esetén, figyelmeztetés után a terem elhagyására kötelezheti.
Jegyzőkönyv-hitelesítő választása
23. § (1) A képviselő-testületi jegyzőkönyvek hitelesítésére két fő jegyzőkönyv-hitelesítőt kell választani a települési képviselők közül.
(2) A polgármester a jegyzőkönyv-hitelesítők személyét név szerint teszi fel szavazásra, melyről a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz. Szavazásra feltenni csak jelenlévő képviselő nevét lehet.
(3) A hitelesítő feladata az elkészült jegyzőkönyveknek - a beküldésre törvény által előírt határidőben - aláírással történő hitelesítése.
Szavazatok, szavazások
24. § (1) A képviselők a szavazásban „igen”-nel vagy „nem”-mel szavazhatnak.
(2) Szavazni csak személyesen lehet. A szavazás kézfelemeléssel történik, a számszaki eredményt az ülés vezetője hangosan ismerteti.
(3) Minősített többség szükséges a helyi közügy önálló megoldásának vállalásához, illetőleg erről történő lemondáshoz, illetve a helyi népszavazásra irányuló kezdeményezésről való döntéshez, népi kezdeményezés tárgyalásához.
.
Név szerinti szavazás
25. § (1) A képviselő-testület a polgármester vagy a jelenlévő képviselők bármelyikének indítványára névszerinti szavazást tarthat, a képviselők egynegyedének, valamint a képviselő-testület állandó bizottságának indítványára név szerinti szavazást tart.
(2) Név szerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők nevét, akik
„igen” vagy „nem” nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazást a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámlálja és az eredményről az ülés vezetőjét tájékoztatja. A szavazás eredményét az ülés vezetője állapítja meg.
(3) Személyi és ügyrendi kérdésben név szerinti szavazás nem tartható.
(4) Név szerinti szavazás elrendelése egyszerű szótöbbséggel történik.
Titkos szavazás
26. § (1) A titkos szavazásról a képviselő-testület esetenként, minősített többséggel dönt.
(2) A titkos szavazást a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság bonyolítja le, mely a szavazás során szavazatszámláló bizottságként működik.
(3) Ha a titkos szavazás lebonyolításában a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság kizárási vagy egyéb ok miatt nem járhat el, úgy a képviselő-testület által megválasztott ideiglenes bizottság jár el szavazatszámláló bizottságként.
(4) A titkos szavazást a (5)-(10) bekezdésben foglaltak alapján kell lebonyolítani.
(5) Az érvényes szavazás módját, valamint a más jogszabályban meghatározott, a titkos szavazással összefüggő szabályokat a szavazatszámláló bizottság elnöke ismerteti.
(6) Érvénytelen a szavazat, ha
a) azt nem a hivatalos szavazólapon adták le,
b) nem lehet kétséget kizáró módon megállapítani a szavazó települési képviselő akaratát,
c) a szavazólapot ceruzával töltötték ki.
(7) A (6) bekezdés a) pont alkalmazásában hivatalos szavazólap az a szavazólap, amelyet a szavazatszámláló bizottság pecséttel látott el.
(8) A titkos szavazás eredményét a szavazatszámláló bizottság elnöke állapítja meg és ismerteti a képviselő-testülettel.
(9) A titkos szavazásról jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza:
a) a szavazás helyét és idejét,
b) a szavazást lebonyolító szavazatszámláló bizottság jelenlévő tagjainak nevét és tisztségét,
c) a szavazás körülményeit,
d) a szavazás eredményét.
(10) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet a zárt ülési jegyzőkönyvre vonatkozó szabályok szerint kell őrizni.
Önkormányzati rendeletalkotás
27. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:
a) polgármester
b) a képviselő-testölet bizottsága
c) települési kisebbségi önkormányzat elnöke
d) jegyző.
(2) Az (1) bekezdésben felsoroltak a kezdeményezést a polgármesternél nyújthatják be írásban. A kezdeményezést, majd a rendelettervezetet – amennyiben tárgyalásra alkalmas módon nyújtották be – a polgármester köteles a soron következő ülés napirendi javaslatába felvenni.
(3) Amennyiben a rendelettervezet részletes előkészítése szükséges, az ülésvezető indítványozza, hogy a képviselő-testület foglaljon állást a rendeletalkotás szükségességéről, az előkészítés menetéről és felelőséről.
(4) A jegyző által elkészített előzetes hatásvizsgálatot és az indoklást is a bizottság elé kell terjeszteni a tervezettel együtt.
(5) A rendeletek hatályosulását a jegyző évente köteles vizsgálni és az erről szóló jelentést a képviselő-testület elé terjeszteni.
28. § (1) Az önkormányzati rendeletet a helyben szokásos módon közzé kell tenni.
(2) Helyben szokásos módnak minősül a Polgármesteri Hivatal hirdetőtáblájára történő kihelyezés.
(3) A képviselő-testület által alkotott rendeleteket az önkormányzat honlapján meg kell jelentetni.
(4) A rendelet megjelölése: Maroslele Község Önkormányzati Képviselő-testületének 1/2011.(I. 1.) önkormányzati rendelete (tárgy megjelölése)-ról.
29. § (1) A jegyző gondoskodik a képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról.
(2) A képviselő-testület az önkormányzati rendeleteket évente 1-től kezdődően folyamatosan számozza.
A határozatok
30. § (1) A képviselő-testület által hozott határozatok:
a) normatív határozatok,
b) önkormányzati hatósági határozatok,
c) egyéb határozatok.
(2) A képviselő-testület a határozatait évente 1-től kezdődően folyamatosan számozza.
(3) A határozatok megjelölése: Maroslele Község Önkormányzati Képviselő-testületének 1/2011.(I. 1.) számú határozata.
(4) A normatív határozatok közzétételére a 28. § rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.
A jegyzőkönyv
31. § (1) A jegyzőkönyv a Mötv. 52. § (1) bekezdésén túl az alábbiakat tartalmazza:
a) napirendi pontonként az előadók nevét, szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát, a felszólalók nevét és mondanivalójuk lényegét,
b) az elhangzott bejelentéseket, interpellációkat és kérdéseket, az azokkal kapcsolatos válaszokat és határozatokat,
c) dátumot, pecsétet, aláírást.
(2) A polgármester, illetve a képviselő-testület valamely tagja kérésére a jegyző köteles az általuk elmondottakat szó szerint jegyzőkönyvbe vetetni.
(3) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:
a) a meghívót,
b) a jelenléti ívet,
c) az írásos előterjesztéseket,
d) a rendelet-, valamint a határozattervezetek egy-egy példányát.
(4) A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző írja alá. A jegyzőkönyvet a jegyzőkönyv-hitelesítőknek is alá kell írnia.
(5) A képviselő-testület üléséről hangfelvétel is készül. Az írásos jegyzőkönyv nem tartalmazza a hangfelvétel szó szerinti anyagát, azonban nem selejtezhető.
(6) A hangfelvételről nem készíthető másolat, de a képviselő kérheti hozzászólásának szó szerinti leírását.
(7) A választópolgárok – a zárt ülés kivételével – a Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodájában betekinthetnek a képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvébe.
(8) A jegyzőkönyvek anyagát csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni. A betekintési jog gyakorlására hivatali időben kerülhet sor.
(9) Zárt ülésről készített jegyzőkönyvbe az érintetteken kívül más nem tekinthet be. Az érintettek is kizárólag a jegyzőkönyv őket közvetlenül érintő részébe kaphatnak betekintési jogot.
(10) A képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik.
(11) A jegyzőkönyvekről, annak egy részéről illetve más önkormányzati dokumentumokról térítés ellenében másolat adható ki. A térítési díj megegyezik a Maroslelei Könyvtár által nyújtott fénymásolás szolgáltatási díjával.
(12) A jegyzőkönyvet a bal oldali margón két helyen át kell lyukasztani, át kell fűzni zsinórral, azt a jegyzőkönyv hátoldalán össze kell kötni, a csomót le kell ragasztani és pecséttel kell ellátni úgy, hogy a pecsét lenyomat egy része a ragasztóra, egy része a jegyzőkönyv hátoldalára essen.
Lakossági fórumok
32. § (1) Az önkormányzat és a lakosság közvetlen kapcsolattartására az alábbi fórumok hivatottak:
a) Falugyűlés
b) Közmeghallgatás.
(2) A polgármester előre meghatározott közérdekű tárgykörben, illetőleg a jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében, az állampolgárok és a társadalmi szerveződések közvetlen tájékoztatása céljából falugyűlést hívhat össze. A falugyűlésen a lakosság a községet érintő fontosabb kérdésekről kap tájékoztatást. Ugyanekkor az állampolgárok közérdekű javaslatot, bejelentést tehetnek, illetve véleményt nyilváníthatnak a számukra jelentős ügyekben.
(3) A gyűlés helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, illetőleg a helyi újság útján kell tájékoztatást adni a rendezvény előtt legalább 8 nappal.
(4) A gyűlést a polgármester vezeti, erre meg kell hívni a képviselőket, a jegyzőt.
(5) A gyűlésről jegyzőkönyv készül, melynek vezetéséről a jegyző gondoskodik.
(6) Falugyűlést szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal kell tartani. Ha ennek feltételei fennállnak, a falugyűlés összekapcsolható a közmeghallgatással.
33. § (1) A képviselő-testület az éves, legalább évi egy alkalommal megrendezésre kerülő közmeghallgatást tart a költségvetési rendelet elfogadása előtt.
(2) A közmeghallgatás idejéről, helyéről, napirendjéről és az ülésen megválaszolásra kerülő kérdések feltevésének lehetőségéről a lakosságot a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján elhelyezett, valamint az önkormányzat honlapján közzétett meghívó útján legalább 8 nappal előtte tájékoztatni kell. A meghívó közzétételéről a polgármester gondoskodik.
IV. A KÉPVISELŐ-TESTÜLET SZERVEI
A polgármester
34. § (1) A polgármester feladata a képviselő-testület működésével kapcsolatban
a) képviseli a képviselő-testületet,
b) előterjeszti a képviselő-testület munkatervét,
c) összehívja és vezeti képviselő-testület üléseit,
d) beszámol az átruházott hatáskör gyakorlásáról,
e) segíti a képviselők munkáját,
f) aláírja a képviselő-testület rendeletét, valamint az ülésről készített jegyzőkönyvet,
g) ellenőrzi a képviselő-testület határozatainak végrehajtását.
(2) A polgármester feladata a Polgármesteri Hivatal működésével kapcsolatban
a) szükség szerint a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői részére munkaértekezletet tart, értékeli a Hivatal munkáját, ismerteti az adott időszakban tárgyalt fontosabb ügyeket, az időszerű feladatokat,
b) beszámoltatja a jegyzőt.
(3) A polgármester a részére jogszabályban megállapított évi rendes szabadságát az általa meghatározott időben jogosult kivenni. Legkésőbb a szabadság megkezdése előtti napon köteles ennek tényét és sürgős esetre szóló elérhetőségét bejelenteni az alpolgármesternek illetve a jegyzőnek. A szabadság-nyilvántartás vezetéséről a jegyző gondoskodik, aláírására az alpolgármester jogosult.
(4) A polgármester havonta egy alkalommal, a képviselő-testület ülésének napján, délelőtt 10-12 óra között fogadóórát tart.
(5) A polgármester megbízatását főállásban látja el.
Az alpolgármester
35. § (1) Az alpolgármesterek száma 1 fő. Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait társadalmi megbízatásban.
(2) Az alpolgármester feladatköreit a polgármester határozza meg azzal, hogy arra a főfoglalkozását követően, illetve a szabad- és ünnepnapokon is sor kerülhet.
(3) Helyettesíti a polgármestert tartós távolléte, illetve akadályoztatása esetén.
A jegyző
36. § (1) A jegyzőt tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testületek külön megállapodása alapján a Földeáki Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője helyettesíti.
(2) A jegyző köteles a képviselő-testület figyelmét felhívni, ha az jogszabálysértő döntést készül hozni, valamint ha az jogszabálysértő módon működik. A jegyzőnek a jogszabálysértésre vonatkozó jelzését a jegyzőkönyvben minden esetben rögzíteni kell.
Polgármesteri Hivatal
37. § (1) A képviselő-testület Maroslelei Polgármesteri Hivatal elnevezéssel egységes, önálló hivatalt működtet.
(2) A Polgármesteri Hivatal a rendelet 2. függelékét képező Szervezeti és Működési Szabályzat alapján látja el feladatát.
A képviselő-testület bizottságai
39. § (1) A képviselő-testület - meghatározott önkormányzati feladatok ellátására - állandó, vagy ideiglenes bizottságokat választ.
(2) A képviselő-testület a következő állandó bizottságot hozza létre:
a) Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság 3 fővel,
b) Szociális és Civil Kapcsolatok Bizottsága 3 fővel,
c) Gazdaságfejlesztési Bizottság 3 fővel.
(3) A bizottság tagjainak névsorát a rendelet 1. függeléke tartalmazza.
40. § (1)A bizottság a belső működési szabályait – a Mötv. és az SZMSZ keretei között - maga állapítja meg.
(2)A képviselő-testület indokolt esetben, meghatározott feladat ellátására - ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetőleg az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.
(3) A bizottság a működés folyamatosságának biztosítása érdekében elnökhelyettest választ tagjai közül.
(4) Ha a bizottság tagja a bizottság üléséről indokolatlanul, sorozatosan távol marad, úgy a bizottság javaslatára a Képviselő-testület dönt a bizottsági tagság megszüntetéséről.
(5) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti.
(6) Bármely képviselő javaslatot tehet valamely - a bizottság feladatkörébe tartozó - ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, amelyekre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.
(7) A bizottság ülése nyilvános, azonban zárt ülést köteles tartani a képviselő-testületre vonatkozó szabályok szerint. Döntéseiről csak a bizottság elnöke adhat tájékoztatást.
(8) A Szociális és Civil Kapcsolatok Bizottsága átruházott hatáskörben hozott döntéseiről jegyzőkönyv készül, amely az elhangzott felszólalások rövid ismertetését, a hozott döntést, valamint - külön indítványra - a kisebbségi véleményeket tartalmazza. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és a jegyző írja alá.
(9)A Szociális és Civil Kapcsolatok Bizottsága az átruházott hatáskörben hozott döntéseiről évente beszámol a képviselő-testületnek.
(10) A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság, valamint a Gazdaságfejlesztési Bizottság üléseiről jegyzőkönyv nem készül, mivel nincs átruházott hatáskörük. A Szociális és Civil Kapcsolatok Bizottsága véleményezési jogkörben hozott döntéseiről jegyzőkönyv nem készül, az átruházott hatáskörben hozott döntésekről jegyzőkönyv készül. A bizottságok véleményezési jogkörben hozott döntéseit a képviselő-testület ülésein az elnök szóban ismerteti, a bizottsági véleményeket a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvben rögzíteni kell. Azokról a bizottsági ülésekről, amelyekről jegyzőkönyv nem készül, hangfelvétel készül. A hangfelvétel nem selejtezhető.
(11) A bizottságok feladat- és hatásköreit a 3. melléklet tartalmazza.
V. fejezet
Záró, hatályba léptető rendelkezések
41. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2)
1. melléklet Önkormányzati feladatok ellátása
A) Társulási megállapodások keretében ellátott önkormányzati feladatok
B) Az ellátott feladatok címrend szerint
2. melléklet A képviselő-testület polgármesterre és bizottságára átruházott hatáskörei
3. melléklet A bizottságok feladat- és hatáskörei
1. függelék: Képviselő-testület tagjainak és az állandó bizottságok tagjainak névsora
2. függelék: A Maroslelei Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata
Dr. Martonosi György Dr. Dóka Tímea
polgármester jegyző
Záradék:
A rendeletet a képviselő-testület a 2014. október 28-i ülésén fogadta el. A rendelet 2014. október 29-én került kihirdetésre.
Maroslele, 2014. október 29.
Dr. Dóka Tímea
jegyző
1. melléklet a 16/2014.(X.29.) önkormányzati rendelethez
- Társulási megállapodások keretében ellátott önkormányzati feladatok:
1) Társulás megnevezése, címe: Önkormányzati Társulás Makó város és Térsége szennyvízcsatornázásának és szennyvíztisztításának megvalósítására; 6900 Makó, Széchenyi tér 22.
Társulás székhelye, társszékhely: 6900 Makó, Széchenyi tér 22.
Társulás formája: Ttv. alapján létrehozott társulás
Társulási megállapodás típusa a létrehozás alapjául szolgáló jogszabályhely megjelölésével: jogi személyiségű társulás Ttv. 16. §
Társulás megalakulásának időpontja: 2005.
Képviselő/elnök neve, tisztsége, elnökhelyettes:
Elnök: Dr. Buzás Péter (polgármester); elnökhelyettesek: Marosvári Attila (alpolgármester); Szegvári Ernőné (polgármester); Baranyi Sándor (települési képviselő)
Társulás elérhetősége: tel.: 62/511-800, fax: 62/511-801; info@mako.hu
Tagönkormányzatok felsorolása: Apátfalva, Földeák, Kiszombor, Magyarcsanád, Makó, Maroslele
Társulás által ellátott feladatok megnevezése: Szennyvízcsatornázás és szennyvíztisztítás megvalósítása
2) Társulás megnevezése, címe: Makó és Térsége IVÓVÍZMINŐSÉG-JAVÍTÓ Önkormányzati Társulás; 6900 Makó, Széchenyi tér 22.
Társulás székhelye, társszékhely: 6900 Makó, Széchenyi tér 22.
Társulás formája: Ttv. alapján létrehozott társulás
Társulási megállapodás típusa a létrehozás alapjául szolgáló jogszabályhely megjelölésével: jogi személyiségű társulás Ttv. 16. §
Társulás megalakulásának időpontja: 2009.
Képviselő/elnök neve, tisztsége, elnökhelyettes:
Elnök: Dr. Buzás Péter (polgármester); elnökhelyettesek: Kovács Sándor (polgármester); Lőrincz Tibor (polgármester)
Társulás elérhetősége: tel.: 62/511-800, fax: 62/511-801; info@mako.hu
Tagönkormányzatok felsorolása: Ambrózfalva, Apátfalva, Csanádalberti, Csanádpalota, Ferencszállás, Földeák, Királyhegyes, Kiszombor, Klárafalva Kövegy, Magyarcsanád, Makó, Maroslele, Nagyér, Nagylak, Óföldeák, Pitvaros
Társulás által ellátott feladatok megnevezése: Dél-alföldi Régió Ivóvízminőség-javító Program megvalósítása
3) Társulás megnevezése, címe: Makói Kistérség Pedagógiai Szakszolgálati Társulása; 6900 Makó, Széchenyi tér 22.
Társulás székhelye, társszékhely: 6900 Makó, Széchenyi tér 22.
Társulás formája: Ttv. alapján létrehozott társulás
Társulási megállapodás típusa a létrehozás alapjául szolgáló jogszabályhely megjelölésével: feladatellátás megbízás alapján Ttv. 7. §
Társulás megalakulásának időpontja: 2004.
Képviselő/elnök neve, tisztsége, elnökhelyettes: -
Társulás elérhetősége: tel.: 62/511-800, fax: 62/511-801; info@mako.hu
Tagönkormányzatok felsorolása: Ambrózfalva, Apátfalva, Csanádalberti, Csanádpalota, Ferencszállás, Földeák, Királyhegyes, Kiszombor, Klárafalva Kövegy, Magyarcsanád, Makó, Maroslele, Nagyér, Nagylak, Óföldeák, Pitvaros
Társulás által ellátott feladatok megnevezése: logopédiai ellátás és a gyógytestnevelés közös megszervezése
4) Társulás megnevezése, címe: Délkelet-Alföld Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás; 5900 Orosháza, Szabadság tér 4-6.
Társulás székhelye, társszékhely: 5900 Orosháza, Szabadság tér 4-6.
Társulás formája: Ttv. alapján létrehozott társulás
Társulási megállapodás típusa a létrehozás alapjául szolgáló jogszabályhely megjelölésével: jogi személyiségű társulás Ttv. 16. §
Társulás megalakulásának időpontja: 2007.
Képviselő/elnök neve, tisztsége, elnökhelyettes: Molnár Béla
Társulás elérhetősége: -
Tagönkormányzatok felsorolása: Almáskamarás, Ambrózfalva, Apátfalva, Árpádhalom, Battonya, Békés, Békéscsaba, Békéssámson, Békésszentandrás, Bélmegyer, Biharugra, Bucsa, Csabaszabadi, Csanádalberti, Csanádapáca, Csanádpalota, Csanytelek, Csárdaszállás, Csorvás, Derekegyház, Dévaványa, Doboz, Dombegyház, Dombiratos, Ecsegfalva, Elek, Eperjes, Fábiánsebestyén, Földeák, Füzesgyarmat, Gádoros, Gerendás, Geszt, Gyula, Hódmezővásárhely, Hunya, Kamut, Kardos, Kardoskút, Kertészsziget, Kétegyháza, Kétsoprony, Kevermes, Királyhegyes, Kisdombegyház, Körösnagyharsány, Köröstarcsa, Körösújfalu, Kötegyán, Kövegy, Kunágota, Lőkösháza, Magyarbánhegyes, Magyarcsanád, Magyardombegyház, Makó, Maroslele, Medgyesbodzás, Medgyesegyháza, Méhkerék, Mezőgyán, Mezőhegyes, Mezőkovácsháza, Mindszent, Murony, Nagybánhegyes, Nagyér, Nagykamarás, Nagylak, Nagymágocs, Nagyszénás, Nagytőke, Óföldeák, Okány, Orosháza, Örménykút, Pitvaros, Pusztaföldvár, Sarkad, Sarkadkeresztúr, Szabadkígyós, Szeghalom, Szegvár, Székkutas, Szentes, Tarhos, Telekgerendás, Tótkomlós, Újkígyós, Újszalonta, Végegyháza, Vésztő, Zsadány
Társulás által ellátott feladatok megnevezése: a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény (Hgt.) 21. § (1) bekezdésében meghatározott kötelezettség hatékony ellátása
B)2014. évtől használt kormányzati funkció kódok:
Maroslele Község Önkormányzata:
045120 | Út, autópálya építése | |
045160 | Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása | |
066020 013320 064010 076010 106020 041231 041232 041233 041236 041237 052020 013210 086090 083030 066010 096020 | Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások Köztemető fenntartás és működtetés Közvilágítás Egészségügy igazgatása Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások Rövid időtartamú közfoglalkoztatás Start program – Téli közfoglalkoztatás Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás Országos közfoglalkoztatási program Közfoglalkoztatási mintaprogram Szennyvíz gyűjtése, tisztítás Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások Mindenféle egyéb szabadidős szolgáltatás Egyéb kiadói tevékenység Zöldterület-kezelés Iskolai intézményi étkeztetés | |
096010 | Óvodai intézményi étkeztetés | |
011130 | Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és ált. igazg.tev. | |
082044 | Könyvtári szolgáltatások | |
082091 | Közművelődés- Közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése | |
Maroslelei Polgármesteri Hivatal | ||
011130 016010 066010 016020 |
| |
Maroslelei Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény | ||
074031 107052 107054 107051 102030 104042 076010 | Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás Házi segítségnyújtás családsegítés Szociális étkeztetés Idősek, demens betegek nappali ellátása Gyermekjóléti szolgáltatás Egészségügy igazgatása | |
Maroslelei Zengő Óvoda | ||
091110 091140 091120 096010 | Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai Óvodai intézményi étkeztetés | |
2. melléklet a 16/2014.(X.29.) önkormányzati rendelethez
A képviselő-testület által a polgármesterre és a bizottságokra
átruházott hatáskörök:
Polgármesterre átruházott hatáskörök:
- Önkormányzati segélyt állapít meg olyan krízis helyzetben, amikor a kérelmező rendkívüli élethelyzetbe került, létfenntartása és vagyonbiztonsága van veszélyben,
- kiadja a közterület-használati engedélyt,
- a költségvetési rendeletben megállapított összegű hitelfelvétel és betételhelyezés,
- tulajdonosi hozzájárulást ad önkormányzati tulajdonú ingatlanok esetében, amikor egy beruházás ilyen ingatlant is érint.
A Szociális és Civil Kapcsolatok Bizottságára átruházatott hatáskörök:
- önkormányzati segélyt állapít meg,
- dönt a szociális célú tűzifára jogosultak köréről.
3. melléklet a 16/2014.(X.29.) önkormányzati rendelethez
A bizottságok feladat- és hatáskörei
Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság
Feladatköre:
- kiterjed a képviselő-testület hatáskörébe tartozó valamennyi pénzügyi tárgyú előterjeszésére,
- véleményezi a képviselkő-testület elé kerülő valamennyi pénzügyi tárgyú határozati javaslatot,
rendelettervezetet,
- kötelezően véleményezi a költségvetési rendelettervezetet, a költségvetési beszámolóról készült
rendelettervezetet és az átmeneti gazdálkodásról szóló rendelettervezetet,
- ellátja a képviselők vagyonvizsgálatával kapcsolatos feladatokat,
- ellátja a méltatlansággal kapcsolatos feladatokat,
ellátja az összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatokat,
ellátja a képviselő-testületi ülés ügyrendi kérdéseivel kapcsolatos feladatokat (pl.: titkos szavazás lebonyolítása).
Hatásköre:
- a képviselő-testület által átruházott hatásköre nincs,
- véleményezési jogkör a feladatkörébe tartozó határozati javaslatok, rendelettervezetek vonatkozásában.
Szociális és Civil Kapcsolatok Bizottsága
Feladatköre:
- kiterjed a képviselő-testület hatáskörébe tartozó valamennyi szociális tárgyú döntésre,
- önkormányzati segélyt állapít meg a vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével,
- összeállítja a karácsonyi ajándék csomagban részesülők listáját a rászorultsági okok figyelembe vételével,
- ellátja a társadalmi szervezetek önkormányzati támogatásával kapcsolatos egyeztetéseket,
- ellátja a szociális célú tűzifa szétosztásával kapcsolatos feladatokat.
Hatásköre:
- a képviselő-testület által átruházott hatáskörében önkormányzati segélyt állapít meg,
- a képviselő-testület által átruházott hatáskörben dönt a szociális célú tűzifára jogosultak köréről,
- véleményezi a képviselő-testület valamennyi szociális tárgyú határozati javaslatát, rendelettervezetét.
Gazdaságfejlesztési Bizottság
Feladatköre:
- figyelemmel kíséri az önkormányzat által működtetett közmunka programokat,
- figyelemmel kíséri a Gazdainformációs Központ működését,
- figyelemmel kíséri a Leleinnov Nonprofit Kft. működését,
- javaslatot tesz a képviselő-testületnek a fentiekre vonatkozóan,
- figyelemmel kíséri az ipari terület hasznosításának lehetőségét,
- figyelemmel kíséri az őstermelői piac működtetését,
- figyelemmel kíséri a közétkeztetés megvalósulását.
Hatásköre:
- a képviselő-testület által átruházott hatásköre nincs,
- véleményezi a feladatkörébe tartozó valamennyi határozati javaslatot, rendelettervezetet.
1. függelék a 16/2014.(X.29.) önkormányzati rendelethez
A települési képviselők névsora
A képviselő neve | Képviselői minősége |
Dr. Martonosi György | Polgármester |
Bella László | Képviselő |
Drimba Tibor | Képviselő |
Kurusa Tibor | Képviselő |
Angyalné Mucsi Erika | Képviselő |
Schulcz János | Alpolgármester |
Vinczéné Faragó Anikó | Képviselő |
A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság tagjainak névsora
Név | Tisztség |
Vinczéné Faragó Anikó | Elnök |
Bella László | Tag |
Angyalné Mucsi Erika | Tag |
A Szociális és Civil Kapcsolatok Bizottsága tagjainak névsora
Név | Tisztség |
Kurusa Tibor | Elnök |
Angyalné Mucsi Erika | Tag |
Drimba Tibor | Tag |
A Gazdaságfejlesztési Bizottság tagjainak névsora
Név | Tisztség |
Bella László | Elnök |
Vinczéné Faragó Anikó | Tag |
Kurusa Tibor | Tag |
2. függelék a 16/2014.(X.29.) önkormányzati rendelethez
Maroslele Község Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának Szervezeti és Működési Szabályzata