Maroslele község képviselő testületének 16/2014 (X.29..) önkormányzati rendelete

Maroslele Község Önkormányzati Képviselő-testületének és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2014. 10. 30- 2015. 02. 27

Maroslele Község Önkormányzati Képviselő-testületének

16/2014.(X.29.) önkormányzati rendelete

Maroslele Község Önkormányzati Képviselő-testületének és szerveinek

Szervezeti és Működési Szabályzatáról


Maroslele Község Önkormányzati Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörben eljárva a következőket rendeli el:


I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK


1.§ (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése:

Maroslele Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat)

(2) Az Önkormányzat székhelye:

 6921 Maroslele, Szabadság tér 1. 

(3) Az Önkormányzat működési területe:

 Maroslele község közigazgatási területe.     

      (4) Az Önkormányzat Képviselő-testülete:

 Maroslele Község Önkormányzati Képviselő-testülete.

(5) A képviselő-testület hivatalának neve:

 Maroslelei Polgármesteri Hivatal.

(6) Az Önkormányzat szervei:

      a) a polgármester,

      b) a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság,

      c) a Szociális és Civil Kapcsolatok Bizottsága,

      d) a Gazdaságfejlesztési Bizottság,

      e) a Maroslelei Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: Polgármesteri Hivatal),

      f) a jegyző,

      g) az önkormányzat társulásai az 1. melléklet szerint.

(7) Az Önkormányzat jelképei: a címer és a zászló. A jelképek leírásáról, valamint azok használatának rendjéről külön helyi önkormányzati rendelet rendelkezik.


II. FELADATOK ÉS HATÁSKÖRÖK


2.§ (1) A helyi önkormányzati feladat- és hatáskörök a képviselő-testületet illetik meg. A képviselő-testület a hatásköreit a polgármesterre, állandó bizottságára ruházhatja át.

(2) A képviselő-testület által a bizottságaira és a polgármesterre átruházott hatásköreit az SZMSZ 2. melléklete tartalmazza.

(3) A polgármester és az állandó bizottságok az átruházott hatáskörben hozott intézkedésekről évente kötelesek beszámolni a képviselő-testületnek.


 3. § (1)A képviselő-testület a kötelező és önként vállalt feladatokat különösen rendeletalkotás, önkormányzati üzemeltetés, társulati működtetés, megbízási jogviszony keretei között, illetve társulási megállapodásokkal, fenntartással valósítja meg. A társulási megállapodások keretében, illetve az intézményi keretek nélkül ellátott önkormányzati feladatok felsorolását a rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(2) Az Önkormányzat kötelező feladatait az alábbiak szerint látja el:

a) egészséges ívóvíz ellátása: Alföldvíz Zrt. útján (bérleti-üzemeltetési szerződés),

b) óvodai nevelés: Maroslelei Zengő Óvodája útján (önkormányzati fenntartás),

c) egészségügyi alapellátás: vegyes háziorvosi praxis, fogorvosi ellátás, védőnői ellátás,

d) szociáliks alapellátás: Maroslelei Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény útján

   (önkormányzati fenntartás),

e) közvilágítás: EDF DÉMÁSZ Zrt., és az MVM Partner Zrt. útján,

f) köztemető: egyéni vállalkozóval kötött kegyeleti vállalkozási szerződés alapján,

g) közutakon, tereken, parkokban, közterületen várakozás: parkolóhelyek kialakítása

h) hulladékgazdálkodás: Csongrád Megyei Településtisztasági Nonprofit Kft. és az Alföldvíz Zrt útján,

i)  szociális és gyermekétkeztetés: egyéni vállalkozóval kötött vállalkozási szerződés útján,

j) Közfoglalkoztatás: a Munkaügyi Központtal együttműködve, Támogatási Szerződés alapján, a

   Polgármesteri Hivatal útján,

k) kistermelői, őstermelői piac működtetése: a Hősök terén kialakított piac önkormányzati működtetése,

l) kulturális szolgáltatás: a Szegedi Somogyi Könyvtár útján (könyvtárellátási szerződés), és a 

   Faluház útján (önkormányzati fenntartás)


4. § Az Önkormányzat által önként vállalt feladatok:

a) önszerveződő közösségek támogatása: az önkormányzat a feladatai körében támogatja a lakosság önszerveződő közösségeinek tevékenységét, együttműködik e közösségekkel, részükre állandó működésükhöz, illetve alaklomszerűen fellépéseikhez  helyiséget, pénzügyi támogatást biztosít,

b) Ifjú házasok és nagycsaládosok első lakáshoz jutásának támogatása,

c) a községi hitéleti tevékenység támogatása,

d) a Bursa Hungarica Felsőoktatási Ösztöndíj-rendszerben való részvétel és a pályázók támogatása a Képviselő-testület döntése alapján,

e) az Arany János Tehetséggondozó Programban való részvétel és a pályázók támogatása a Képviselő-testület döntése alapján,

f) a Gazdainformációs Központ működtetése,

g) idősek nappali ellátása,

h) a mezőgazdasági start mintaprogramhoz kapcsolódóan növénytermesztés.

    

       

III. A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE


5. § (1) A képviselő-testület tagjainak száma: 7 fő, 6 fő képviselő és a polgármester. A képviselők névsorát az SZMSZ 1. függeléke tartalmazza.

6. § (1) A települési képviselők jogait és kötelességeit a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 32-34. §-i tartalmazzák.

(2) A települési képviselő köteles tevékenyen részt venni a képviselő-testület munkájában. Felkérésre köteles részt venni a testületi ülések előkészítésében, a képviselő-testület által elrendelt vizsgálatokban.

(3) Amennyiben akadályoztatása miatt nem tud részt venni a képviselő-testület vagy bizottsága ülésén, úgy köteles azt írásban vagy amennyiben ez nem lehetséges, az azt megelőző napon írásban vagy szóban (távbeszélőn is) jelezni.

(4) Amennyiben a képviselő távolmaradását csak az ülés napján jelenti be vagy nem jelenti be és hiányzásának nincs menthető indoka (betegség, stb.), úgy távolmaradását igazolatlannak kell tekinteni.

(5) A személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén az érintett képviselő döntéshozatalban való részvételét úgy kell tekinteni, mintha a képviselő-testület nem zárta volna ki a szavazásból.

(5) A képviselőket, a bizottságok elnökeit tiszteletdíj illeti meg, melyet külön rendelet szabályoz.


Kérdés, interpelláció, ügyrendi észrevétel


7.§ (1) A kérdés a képviselő-testületi hatáskörbe tartozó szervezetre, működésre, döntésre, előkészítésre vonatkozó tudakozódás.

(2) Az interpelláció olyan felszólalás, melynek tárgya szoros kapcsolatban kell, hogy álljon az önkormányzat hatáskörének ellátásával, illetőleg annak valamely -az önkormányzat irányítása alá tartozó- szervezet hatáskörébe kell tartoznia.

(3) A kérdezés, illetve interpellálás joga a képviselőket a napirend tárgyalásának befejezését követően szóban vagy írásban illeti meg. Az interpellációt, illetve kérdést írásban az ülés előtt is be lehet nyújtani a polgármesternek címezve. Amennyiben a benyújtásra az ülés előtt 2 nappal korábban kerül sor, úgy arra a soron következő ülésen érdemben válaszolni kell.

(4) Az interpelláció és a kérdés csak testületi ülésen ismertethető. A polgármester az ülés kezdetekor tájékoztatást ad a képviselőknek a beérkezett kérdésekről.

(5)A kérdés feltevésére és megválaszolására rendelkezésre álló időtartamot a képviselő-testület esetenként meghatározhatja.

(6) Az interpellációra a kérdezett az ülésen szóban vagy a képviselő-testület hozzájárulásával legkésőbb 15 napon belül írásban köteles választ adni. Az írásban küldött választ a Képviselő-testület soron következő ülésén ismertetni kell.

(7) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozik és külön dönt a testület is. A kérdésre adott válasz elfogadásáról a testület nem dönt.

(8) Ügyrendi észrevételnek minősül a tanácskozás rendjére, az ülés vezetésére vonatkozó, a szavazás módjára irányuló – a tárgyalt napirendet érdemben nem érintő - felszólalás.

(9) Ügyrendi kérdésben bármely települési képviselő az ezen rendelet által szabályozott keretek között soron kívül kérhet szót, melyet az elnök köteles megadni. Az ügyrendi észrevételről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel dönt.



A képviselő-testület ülései


8. § A képviselő-testület rendes üléseit a külön elfogadott tárgyévi munkaterve szerint tartja. Július és augusztus hónapokban nem tart ülést, azonban annak szükségessége esetén ettől eltérhet. A képviselő-testület ülésére a polgármester a napirendek és azok előadói megjelölésével az ülés napját megelőzően legalább 5 nappal írásos meghívót küld.

9. § (1) A képviselő-testület döntést igénylő, halasztást nem tűrő esetben az éves munkatervben foglaltaktól eltérően rendkívüli ülést tarthat, amennyiben olyan jelegű kérdésben kell állást foglalni, melyben a késlekedés az önkormányzatot hátrányos helyzetbe hozná. A rendkívüli ülésre írásos meghívót küldeni nem kell, de a helyben szokásos módon a lakosságot tájékoztatni kell az ülés helyéről és idejéről.

(2) Rendkívüli ülés tartása esetén lehetőség van a képviselők összehívására:

a) interneten küldött meghívóval,

b) telefonon keresztül történő szóbeli meghívással,

c) egyéb szóbeli meghívással.

Amennyiben az ülést ezen módok valamelyike alapján hívták össze, úgy ennek tényét a jegyzőkönyv elején rögzíteni kell.  A szóbeli meghívás esetében lehetőség szerint biztosítani kell az előterjesztések meghívottakhoz történő eljuttatatását, illetve az ülésen történő megismerésüket.

(3) A képviselő-testület rendkívüli ülését a polgármesternek össze kell hívnia:

a) a települési képviselők egynegyede,

b) a képviselő-testület valamely bizottsága vagy

c) a kormányhivatal vezetőjének

indítványára, az indítvány kézhezvételét követő 7 napon belül.

10. § (1) Az ülések helye: a Maroslelei Polgármesteri Hivatal házasságkötő terme, azonban a polgármester döntése alapján – amennyiben valamilyen kényszerítő körülmény ezt szükségessé teszi - lehetséges ettől eltérő helyszínen való ülésezés. Ennek tényét az írásos meghívóban közölni kell.

(2) A képviselő-testület esetenként a polgármester döntése alapján kihelyezett ülést is tarthat, melynek helyét a meghívóban közölni kell.

(3) A közmeghallgatás idejéről, helyéről, napirendjéről a lakosságot a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján elhelyezett, valamint az önkormányzat honlapján közzétett meghívó útján legalább 8 nappal előtte tájékoztatni kell. Erről a polgármester gondoskodik.

11. § (1) A képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül 4 fő jelen van.

(2) Minősített többséget igénylő döntéshez 4 képviselő „igen” szavazata szükséges.


Az ülések nyilvánossága


12. § (1) A képviselő-testület ülése nyilvános, azon bárki részt vehet. Az ülés nyilvánossága a meghívónak az ülést megelőzően legalább 7 nappal a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő megjelentetésével és az önkormányzat honlapján történő közzététellel biztosított.

(2) A Mötv. 46. § (2) bekezdés b) pontjában meghatározott esetekben csak akkor kerülhet sor a témának zárt ülésen történő tárgyalására, ha az ülést megelőzően a polgármesternél az érintett személy ezt kérelmezi.  A kérelmet mindig a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

(3) Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott esetben az üzleti érdek sérelmének megvalósulását abban az esetben kell vélelmezni, ha a tárgyalandó ügy kapcsán harmadik személy érdekkörébe tartozó olyan adat nyilvánosságra kerülése vélelmezhető, melynek kapcsán a harmadik személynek erkölcsi vagy anyagi kára keletkezhet.


Munkaterv


13. § (1)A képviselő-testület éves munkaterv alapján működik.

(2) A munkaterv tervezetét tárgyévet megelőző év decemberében a polgármester terjeszti elő.

 (3) A munkaterv tartalmazza:

a) az ülések időpontját a hónap megjelölésével,

b) az adott ülésen tárgyalandó témákat,

c) az előterjesztő megnevezését.


Meghívó, meghívottak


14. § (1) A képviselő-testület rendes ülésének összehívása írásos meghívó kiküldésével történik.

(2) A meghívónak tartalmaznia kell:

a) az ülés helyét,

b) az ülés időpontját,

c) a tervezett napirendeket,

d) a napirendek előadóit,

c) a képviselő-testület ülése összehívójának aláírását.

(3) A meghívót és lehetőség szerint az előterjesztéseket a képviselőknek a képviselő-testületi ülés időpontja előtt 7 nappal ki kell küldeni. Az előterjesztéseket, amennyiben indokolt, a képviselő-testületi ülésen is ki lehet osztani. Ebben az esetben lehetőséget kell biztosítani az anyag áttanulmányozására.

 15. § (1) Tanácskozási joggal állandó meghívottként kell meghívni

a) az egyéni választókerületben megválasztott országgyűlési képviselőt,

b) a jegyzőt,

c) a község díszpolgárait,

d) a járási hivatal vezetőjét,

e) a könyvvizsgálót, amennyiben a képviselő-testület a véleményezési körébe tartozó napirendet tárgyal.

(2) A képviselő-testület ülésein meghívottként részt vesz:

a) a napirend előadója,

b) a helyben működő pártok, társadalmi és civil szervezetek képviselői,

c) az egyházak képviselői,

d) a körzeti megbízott,

e) az önkormányzati intézmények vezetői,

f) a média  képviselői,

g) mindazok, akiket a tárgyalt napirend érint vagy jelenlétük a napirend tárgyalásához szükséges.

16. § (1) A képviselő-testület ülésére a meghívó mellett az ülésen tárgyalt napirendekből teljes testületi anyagot kap:

a) a polgármester,

b) a települési képviselők,

c) a jegyző.

(2) A zárt ülés anyaga kivételével testületi anyagot kapnak:

a) az egyéni választókerületben megválasztott országgyűlési képviselő,

b) a média képviselői.


Előterjesztés, tájékoztató


17. § (1) Előterjesztésnek minősül mindazon, a képviselő-testület részére benyújtott anyag, melyben a képviselő-testület döntése szükséges.

(2) Tájékoztatónak minősül: minden olyan a képviselő-testület részére benyújtott írásos anyag, melyben nem szükséges képviselő-testületi döntés és melynek célja a testület tájékoztatása egy kérdésről vagy területről.

(3) Előterjesztést nyújthat be a képviselő-testülethez:

 a) a polgármester,

 b) a települési képviselő,

 c) a képviselő-testület állandó bizottságai,

 d) a jegyző.

(4) Az előterjesztést elsősorban írásban kell az ülést megelőzően legalább 10 nappal a polgármesternek címezve benyújtani. Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is. Az ülés napján, illetve az ülésen a képviselők rendelkezésére bocsátott írásos előterjesztést szóbeli előterjesztésként kell kezelni.

(5) Az előterjesztés döntésre történő beterjesztését minden esetben meg kell, hogy előzze a jegyző törvényességi véleményének kialakítása.

(6) Írásos előterjesztés nélkül nem tárgyalhatóak az alábbi ügyek:

a) költségvetést érintő előterjesztés,

b) önkormányzati rendelettervezet,

c) intézményalapítás, átszervezés, megszüntetés,

d) helyi népszavazás kiírása,

e) munkaterv,

f) valamennyi hatósági döntést igénylő ügy,

g) szolgáltatási díjakat érintő előterjesztések.



A képviselő-testületi ülések összehívása


18. § (1) A polgármester távolléte, akadályoztatása esetében az alpolgármester gondoskodik a képviselő-testület összehívásáról, és a polgármester távollétében vezeti az ülést.

(2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testület ülését a korelnök hívja össze és vezeti.

(3) Amennyiben határozatképtelen a képviselő-testület, az ülést 5 napon belüli időre időtűzéssel, változatlan napirenddel az ülés vezetőjének újra össze kell hívnia, a lakosságot erről a Polgármesteri Hivatal hirdetőjére kitűzött írással és az önkormányzat honlapján történő közzététellel értesíteni kell.

(4) Amennyiben az ülés összehívását a települési képviselők egynegyede vagy a képviselő-testület állandó bizottsága indítványozza, a kezdeményezők az ülés megtartására irányuló kérelmüket konkrét időpont megjelölésével írásban kell, hogy benyújtsák a polgármesternek a javasolt időpontot megelőzően legalább 5 nappal korábban. Az ülés megtartására irányuló kérelemben meg kell jelölni az összehívást megalapozó körülményeket és csatolni kell az ülés témáját érintő előterjesztést is. Amennyiben az előterjesztést a bizottságnak is meg kell tárgyalnia, úgy az időtűzéskor erre is figyelemmel kell lenni és a bizottsági ülés megtartására is irányulnia kell a kérelemnek.


Hozzászólási jog


19. § (1) A képviselő-testület egyedi döntéssel – egyszerű szótöbbséggel – hozzászólási jogot adhat a képviselő-testület ülésén megjelent személynek. A döntésében meghatározhatja a hozzászólás maximális időtartamát. Hozzászólási jog nem adható azokban az esetekben, melyeknél zárt ülés rendelhető el.

(2) A hozzászólási jog feltétele, hogy az érintett személy a hozzászólási jog megadása előtt a képviselő-testület ülését viselkedésével ne zavarja. A hozzászólási jog megvonható, ha az érintett személy nem tartja be a számára megadott időkeretet.



Napirendi javaslat előterjesztése és elfogadtatása


20. § (1) A polgármester előterjeszti a meghívóval azonosan a napirendi pontokat. A polgármester és a képviselők javaslatot tehetnek a napirendi pontok felcserélésére, javasolt napirendi pontok törlésére.

(2) A polgármester és a képviselők írásban benyújtott anyaggal vagy szóban ismertetve indítványozhatják egyéb kérdések megvitatását, napirendre vételét is rövid indoklással.  Az indítványt a polgármesternél kell az ülés előtt benyújtani, illetve szóban a napirendi tervezet ismertetését követően előadni. A javasolt napirendi pontot a meghívóban szereplő napirendek után kell felvenni, ettől a képviselő-testület célszerűségi okokból eltérhet. Az indítványról – mely tartalmazza a napirendben elfoglalt helyét is- a képviselők egyszerű többséggel döntenek.

(3) A napirend elfogadásáról a testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt.

(4) A napirendet általában az alábbi sorrendiség betartásával kell meghatározni:

a) polgármesteri, alpolgármesteri tájékoztatók,

b) főnapirendek,

c)előterjesztések, ezen belüli tárgyalási sorrend:

ca) rendelettervezetek,

cb) minősített többséget igénylő előterjesztések,

cc) egyéb előterjesztések,

d) beszámolók, tájékoztatók, jelentések,

e) interpellációk, kérdések,

f) egyéb bejelentések,

g) zárt ülési előterjesztések.


Napirendek tárgyalása - vitától a döntéshozatalig


21. § (1) A napirendi pont tárgyalását szóbeli kiegészítés előzheti meg.

(2) A szóbeli kiegészítés nem ismételheti meg az írásbeli előterjesztést, ahhoz képest új információkat kell tartalmaznia.

(3) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a meghívottak kérdést intézhetnek.

(4) A napirendi pont vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre.

(5)Az ülésvezető a vita lezárása után elsőként a módosító, kiegészítő majd az eredeti javaslatot teszi fel szavazásra.

(6) A szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben ő bármely javaslat törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

(7) A szavazás eredményének megállapítása után a polgármester kihirdeti a határozatot.


Az ülés vezetése, rendjének fenntartása


22. § (1) A képviselő-testület ülésének vezetése során a tanácskozás rendjének fenntartása az ülésvezető feladata. Ennek során:

a) megnyitja, vezeti, illetve berekeszti a képviselő-testület ülését,

b) megállapítja, illetve a jegyző közreműködésével figyelemmel kíséri a képviselő-testület határozatképességét,

c) előterjeszti a napirendi javaslatot,

d) tájékoztatást ad a két ülés közti eseményekről, beszámol a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról,

e) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, illetve lezárja és összefoglalja a vitát, szavazásra bocsátja a döntést igénylő javaslatokat,

f) szót ad jelentkezésük sorrendjében a települési képviselőknek, valamint az általa megállapított sorrendben a tanácskozási joggal megjelenteknek,

g) megállapítja - a titkos szavazás kivételével - a szavazás eredményét,

h) gondoskodik a képviselő-testületi ülés rendjének fenntartásáról.

(2) Az ülésvezető az (1) bekezdés h) pontja szerinti feladatkörében eljárva

a) figyelmezteti a hozzászólót, ha az a tárgytól eltér, a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezéseket használ,

b) rendre utasíthatja azt, aki a képviselő-testületi üléshez méltatlan magatartást tanúsít, a tanácskozás rendjét megzavarja, vagy egyéb módon akadályozza a képviselő-testület munkáját,

c) megvonhatja a szót attól, aki a fentiekben írt rendzavaró magatartást megismétli,

d) a települési képviselő kivételével a rendzavarót ismétlődő rendzavarás esetén, figyelmeztetés után a terem elhagyására kötelezheti.


Jegyzőkönyv-hitelesítő választása


23. § (1) A képviselő-testületi jegyzőkönyvek hitelesítésére két fő jegyzőkönyv-hitelesítőt kell választani a települési képviselők közül.

(2) A polgármester a jegyzőkönyv-hitelesítők személyét név szerint teszi fel szavazásra, melyről a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz. Szavazásra feltenni csak jelenlévő képviselő nevét lehet.

(3) A hitelesítő feladata az elkészült jegyzőkönyveknek - a beküldésre törvény által előírt határidőben  - aláírással történő hitelesítése.


Szavazatok, szavazások


24. § (1) A képviselők a szavazásban „igen”-nel vagy „nem”-mel  szavazhatnak.

 (2) Szavazni csak személyesen lehet. A szavazás kézfelemeléssel történik, a számszaki eredményt az ülés vezetője hangosan ismerteti.

(3) Minősített többség szükséges a helyi közügy önálló megoldásának vállalásához, illetőleg erről történő lemondáshoz, illetve a helyi népszavazásra irányuló kezdeményezésről való döntéshez, népi kezdeményezés tárgyalásához.


.

Név szerinti szavazás


 25. § (1) A képviselő-testület a polgármester vagy a jelenlévő képviselők bármelyikének indítványára névszerinti szavazást tarthat, a képviselők egynegyedének, valamint a képviselő-testület állandó bizottságának indítványára név szerinti szavazást tart.

(2) Név szerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők nevét, akik

„igen” vagy „nem” nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazást a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámlálja és az eredményről az ülés vezetőjét tájékoztatja. A szavazás eredményét az ülés vezetője állapítja meg.

(3) Személyi és ügyrendi kérdésben név szerinti szavazás nem tartható.

(4) Név szerinti szavazás elrendelése egyszerű szótöbbséggel történik.


Titkos szavazás


26. § (1) A titkos szavazásról a képviselő-testület esetenként, minősített többséggel dönt.

(2) A titkos szavazást a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság bonyolítja le, mely a szavazás során szavazatszámláló bizottságként működik.

(3) Ha a titkos szavazás lebonyolításában a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság kizárási vagy egyéb ok miatt nem járhat el, úgy a képviselő-testület által megválasztott ideiglenes bizottság jár el szavazatszámláló bizottságként.

(4) A titkos szavazást a (5)-(10) bekezdésben foglaltak alapján kell lebonyolítani.

(5) Az érvényes szavazás módját, valamint a más jogszabályban meghatározott, a titkos szavazással összefüggő szabályokat a szavazatszámláló bizottság elnöke ismerteti.

(6) Érvénytelen a szavazat, ha

a) azt nem a hivatalos szavazólapon adták le,

b) nem lehet kétséget kizáró módon megállapítani a szavazó települési képviselő akaratát,

c) a szavazólapot ceruzával töltötték ki.

(7) A (6) bekezdés a) pont alkalmazásában hivatalos szavazólap az a szavazólap, amelyet a szavazatszámláló bizottság pecséttel látott el.

(8) A titkos szavazás eredményét a szavazatszámláló bizottság elnöke állapítja meg és ismerteti a képviselő-testülettel.

(9) A titkos szavazásról jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza:

a) a szavazás helyét és idejét,

b) a szavazást lebonyolító szavazatszámláló bizottság jelenlévő tagjainak nevét és tisztségét,

c) a szavazás körülményeit,

d) a szavazás eredményét.

(10) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet a zárt ülési jegyzőkönyvre vonatkozó szabályok szerint kell őrizni.


Önkormányzati rendeletalkotás


27. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) polgármester

b) a képviselő-testölet bizottsága

c) települési kisebbségi önkormányzat elnöke

d) jegyző.

(2) Az (1) bekezdésben felsoroltak a kezdeményezést a polgármesternél nyújthatják be írásban. A kezdeményezést, majd a rendelettervezetet – amennyiben tárgyalásra alkalmas módon nyújtották be – a polgármester köteles a soron következő ülés napirendi javaslatába felvenni.

(3) Amennyiben a rendelettervezet részletes előkészítése szükséges, az ülésvezető indítványozza, hogy a képviselő-testület foglaljon állást a rendeletalkotás szükségességéről, az előkészítés menetéről és felelőséről.

(4) A jegyző által elkészített előzetes hatásvizsgálatot és az indoklást is a bizottság elé kell terjeszteni a tervezettel együtt.

 (5) A rendeletek hatályosulását a jegyző évente köteles vizsgálni és az erről szóló jelentést a képviselő-testület elé terjeszteni.

28. § (1) Az önkormányzati rendeletet a helyben szokásos módon közzé kell tenni.

(2) Helyben szokásos módnak minősül a Polgármesteri Hivatal hirdetőtáblájára történő kihelyezés.

(3) A képviselő-testület által alkotott rendeleteket az önkormányzat honlapján meg kell jelentetni.

(4) A rendelet megjelölése: Maroslele Község Önkormányzati Képviselő-testületének 1/2011.(I. 1.) önkormányzati rendelete (tárgy megjelölése)-ról.

29. § (1) A jegyző gondoskodik a képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról.

(2) A képviselő-testület az önkormányzati rendeleteket évente 1-től kezdődően folyamatosan számozza.


A határozatok


30. § (1) A képviselő-testület által hozott határozatok:

a) normatív határozatok,

b) önkormányzati hatósági határozatok,

c) egyéb határozatok.

(2) A képviselő-testület a határozatait évente 1-től kezdődően folyamatosan számozza.

(3) A határozatok megjelölése: Maroslele Község Önkormányzati Képviselő-testületének 1/2011.(I. 1.) számú határozata.

(4) A normatív határozatok közzétételére a 28. § rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.


A jegyzőkönyv


 31. § (1) A jegyzőkönyv a Mötv. 52. § (1) bekezdésén túl az alábbiakat tartalmazza:

a) napirendi pontonként az előadók nevét, szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát, a felszólalók nevét és mondanivalójuk lényegét,

b) az elhangzott bejelentéseket, interpellációkat és kérdéseket, az azokkal kapcsolatos válaszokat és határozatokat,

c) dátumot, pecsétet, aláírást.

(2) A polgármester, illetve a képviselő-testület valamely tagja kérésére a jegyző köteles az általuk elmondottakat szó szerint jegyzőkönyvbe vetetni.

 (3) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:

a) a meghívót,

b) a jelenléti ívet,

c) az írásos előterjesztéseket,

d) a  rendelet-, valamint a határozattervezetek egy-egy példányát.

(4) A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző írja alá. A jegyzőkönyvet a jegyzőkönyv-hitelesítőknek is alá kell írnia.

(5) A képviselő-testület üléséről hangfelvétel is készül. Az írásos jegyzőkönyv nem tartalmazza a hangfelvétel szó szerinti anyagát, azonban nem selejtezhető.

(6) A hangfelvételről nem készíthető másolat, de a képviselő kérheti hozzászólásának szó szerinti leírását.

(7) A választópolgárok – a zárt ülés kivételével – a Polgármesteri Hivatal Jegyzői Irodájában betekinthetnek a képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvébe.

(8) A jegyzőkönyvek anyagát csak hivatali dolgozó jelenlétében lehet megtekinteni. A betekintési jog gyakorlására hivatali időben kerülhet sor.

(9) Zárt ülésről készített jegyzőkönyvbe az érintetteken kívül más nem tekinthet be. Az érintettek is kizárólag a jegyzőkönyv őket közvetlenül érintő részébe kaphatnak betekintési jogot.

(10) A képviselő-testület jegyzőkönyveinek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik.

(11) A jegyzőkönyvekről, annak egy részéről illetve más önkormányzati dokumentumokról térítés ellenében másolat adható ki. A térítési díj megegyezik a Maroslelei Könyvtár által nyújtott fénymásolás szolgáltatási díjával.

(12) A jegyzőkönyvet a bal oldali margón két helyen át kell lyukasztani, át kell fűzni zsinórral, azt a jegyzőkönyv hátoldalán össze kell kötni, a csomót le kell ragasztani és pecséttel kell ellátni úgy, hogy a pecsét lenyomat egy része a ragasztóra, egy része a jegyzőkönyv hátoldalára essen.


Lakossági fórumok


32. § (1) Az önkormányzat és a lakosság közvetlen kapcsolattartására az alábbi fórumok hivatottak:

a) Falugyűlés

b) Közmeghallgatás.

(2) A polgármester előre meghatározott közérdekű tárgykörben, illetőleg a jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében, az állampolgárok és a társadalmi szerveződések közvetlen tájékoztatása céljából falugyűlést hívhat össze. A falugyűlésen a lakosság a községet érintő fontosabb kérdésekről kap tájékoztatást. Ugyanekkor az állampolgárok közérdekű javaslatot, bejelentést tehetnek, illetve véleményt nyilváníthatnak a számukra jelentős ügyekben.

(3) A gyűlés helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, illetőleg a helyi újság útján kell tájékoztatást adni a rendezvény előtt legalább 8 nappal.

(4) A gyűlést a polgármester vezeti, erre meg kell hívni a képviselőket, a jegyzőt.

(5) A gyűlésről jegyzőkönyv készül, melynek vezetéséről a jegyző gondoskodik.

(6) Falugyűlést szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal kell tartani. Ha ennek feltételei fennállnak, a falugyűlés összekapcsolható a közmeghallgatással.

33. § (1) A képviselő-testület az éves, legalább évi egy alkalommal megrendezésre kerülő közmeghallgatást tart a költségvetési rendelet elfogadása előtt.

(2) A közmeghallgatás idejéről, helyéről, napirendjéről és az ülésen megválaszolásra kerülő kérdések feltevésének lehetőségéről a lakosságot a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján elhelyezett, valamint az önkormányzat honlapján közzétett meghívó útján legalább 8 nappal előtte tájékoztatni kell. A meghívó közzétételéről a polgármester gondoskodik.




IV. A KÉPVISELŐ-TESTÜLET SZERVEI


A polgármester


34. § (1) A polgármester feladata a képviselő-testület működésével kapcsolatban

a) képviseli a képviselő-testületet,

b) előterjeszti a képviselő-testület munkatervét,

c) összehívja és vezeti képviselő-testület üléseit,

d) beszámol az átruházott hatáskör gyakorlásáról,

e) segíti a képviselők munkáját,

f) aláírja a képviselő-testület rendeletét, valamint az ülésről készített jegyzőkönyvet,

g) ellenőrzi a képviselő-testület határozatainak végrehajtását.

(2) A polgármester feladata a Polgármesteri Hivatal működésével kapcsolatban

a) szükség szerint a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői részére munkaértekezletet tart, értékeli a Hivatal munkáját, ismerteti az adott időszakban tárgyalt fontosabb ügyeket, az időszerű feladatokat,

b) beszámoltatja a jegyzőt.

(3) A polgármester a részére jogszabályban megállapított évi rendes szabadságát az általa meghatározott időben jogosult kivenni. Legkésőbb a szabadság megkezdése előtti napon köteles ennek tényét és sürgős esetre szóló elérhetőségét bejelenteni az alpolgármesternek illetve a jegyzőnek. A szabadság-nyilvántartás vezetéséről a jegyző gondoskodik, aláírására az alpolgármester jogosult.

(4) A polgármester havonta egy alkalommal, a képviselő-testület ülésének napján, délelőtt 10-12 óra között fogadóórát tart.

(5) A polgármester megbízatását főállásban látja el.


Az alpolgármester


35. § (1) Az alpolgármesterek száma 1 fő. Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait társadalmi megbízatásban.

(2) Az alpolgármester feladatköreit a polgármester határozza meg azzal, hogy arra a főfoglalkozását követően, illetve a szabad- és ünnepnapokon is sor kerülhet.

(3) Helyettesíti a polgármestert tartós távolléte, illetve akadályoztatása esetén.


A jegyző


36. § (1) A jegyzőt tartós akadályoztatása esetén a képviselő-testületek külön megállapodása alapján a Földeáki Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője helyettesíti.

(2) A jegyző köteles a képviselő-testület figyelmét felhívni, ha az jogszabálysértő döntést készül hozni, valamint ha az jogszabálysértő módon működik. A jegyzőnek a jogszabálysértésre vonatkozó jelzését a jegyzőkönyvben minden esetben rögzíteni kell.



Polgármesteri Hivatal


37. § (1) A képviselő-testület Maroslelei Polgármesteri Hivatal elnevezéssel egységes, önálló hivatalt működtet.

(2) A Polgármesteri Hivatal a rendelet 2. függelékét képező Szervezeti és Működési Szabályzat alapján látja el feladatát.


A képviselő-testület bizottságai


39. § (1) A képviselő-testület - meghatározott önkormányzati feladatok ellátására - állandó, vagy ideiglenes bizottságokat választ.

(2) A képviselő-testület a következő állandó bizottságot hozza létre:

a) Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság 3 fővel,

b) Szociális és Civil Kapcsolatok Bizottsága 3 fővel,

c) Gazdaságfejlesztési Bizottság 3 fővel.

(3) A bizottság tagjainak névsorát a rendelet 1. függeléke tartalmazza.

40. § (1)A bizottság a belső működési szabályait – a Mötv. és az  SZMSZ keretei között - maga állapítja meg.

(2)A képviselő-testület indokolt esetben, meghatározott feladat ellátására - ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, illetőleg az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.

(3) A bizottság  a működés folyamatosságának biztosítása érdekében elnökhelyettest választ tagjai közül.

(4) Ha a bizottság tagja a bizottság üléséről indokolatlanul, sorozatosan távol marad, úgy a bizottság javaslatára a Képviselő-testület dönt a bizottsági tagság megszüntetéséről.

(5) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti.

(6) Bármely képviselő javaslatot tehet valamely - a bizottság feladatkörébe tartozó - ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, amelyekre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.

(7) A bizottság ülése nyilvános, azonban zárt ülést köteles tartani a képviselő-testületre vonatkozó szabályok szerint. Döntéseiről csak a bizottság elnöke adhat tájékoztatást.

(8) A Szociális és Civil Kapcsolatok Bizottsága átruházott hatáskörben hozott döntéseiről jegyzőkönyv készül, amely az elhangzott felszólalások rövid ismertetését, a hozott döntést, valamint - külön indítványra - a kisebbségi véleményeket tartalmazza. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és a jegyző írja alá.

(9)A Szociális és Civil Kapcsolatok Bizottsága az átruházott hatáskörben hozott döntéseiről évente beszámol a képviselő-testületnek.

(10) A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság, valamint a Gazdaságfejlesztési Bizottság üléseiről jegyzőkönyv nem készül, mivel nincs átruházott hatáskörük. A Szociális és Civil Kapcsolatok Bizottsága véleményezési jogkörben hozott döntéseiről jegyzőkönyv nem készül, az átruházott hatáskörben hozott döntésekről jegyzőkönyv készül. A bizottságok véleményezési jogkörben hozott döntéseit a képviselő-testület ülésein az elnök szóban ismerteti, a bizottsági véleményeket a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvben rögzíteni kell. Azokról a bizottsági ülésekről, amelyekről jegyzőkönyv nem készül, hangfelvétel készül. A hangfelvétel nem selejtezhető.

(11) A bizottságok feladat- és hatásköreit a 3. melléklet tartalmazza.

               

V. fejezet


Záró, hatályba léptető rendelkezések


41. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2)



1. melléklet            Önkormányzati feladatok ellátása

                               A) Társulási megállapodások keretében ellátott önkormányzati feladatok

                               B) Az ellátott feladatok címrend szerint

2. melléklet         A képviselő-testület polgármesterre és bizottságára átruházott hatáskörei

3. melléklet         A bizottságok feladat- és hatáskörei



1. függelék: Képviselő-testület tagjainak és az állandó bizottságok tagjainak névsora

2. függelék: A Maroslelei Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata






Dr. Martonosi György                                                                                     Dr. Dóka Tímea

polgármester                                                             jegyző



Záradék:

A  rendeletet a képviselő-testület a 2014. október 28-i ülésén fogadta el. A rendelet 2014. október 29-én került kihirdetésre.


Maroslele, 2014. október 29.



                                                                                                  Dr. Dóka Tímea

                                                                                                                             jegyző



1. melléklet a 16/2014.(X.29.) önkormányzati rendelethez


  1. Társulási megállapodások keretében ellátott önkormányzati feladatok:



1) Társulás megnevezése, címe: Önkormányzati Társulás Makó város és Térsége szennyvízcsatornázásának és szennyvíztisztításának megvalósítására; 6900 Makó, Széchenyi tér 22.

Társulás székhelye, társszékhely: 6900 Makó, Széchenyi tér 22.

Társulás formája: Ttv. alapján létrehozott társulás

Társulási megállapodás típusa a létrehozás alapjául szolgáló jogszabályhely megjelölésével: jogi személyiségű társulás Ttv. 16. §

Társulás megalakulásának időpontja: 2005.

Képviselő/elnök neve, tisztsége, elnökhelyettes:

Elnök: Dr. Buzás Péter (polgármester); elnökhelyettesek: Marosvári Attila (alpolgármester); Szegvári Ernőné (polgármester); Baranyi Sándor (települési képviselő)

Társulás elérhetősége: tel.: 62/511-800, fax: 62/511-801; info@mako.hu

Tagönkormányzatok felsorolása: Apátfalva, Földeák, Kiszombor, Magyarcsanád, Makó, Maroslele

Társulás által ellátott feladatok megnevezése: Szennyvízcsatornázás és szennyvíztisztítás megvalósítása


2) Társulás megnevezése, címe: Makó és Térsége IVÓVÍZMINŐSÉG-JAVÍTÓ Önkormányzati Társulás; 6900 Makó, Széchenyi tér 22.

Társulás székhelye, társszékhely: 6900 Makó, Széchenyi tér 22.

Társulás formája: Ttv. alapján létrehozott társulás

Társulási megállapodás típusa a létrehozás alapjául szolgáló jogszabályhely megjelölésével: jogi személyiségű társulás Ttv. 16. §

Társulás megalakulásának időpontja: 2009.

Képviselő/elnök neve, tisztsége, elnökhelyettes:

Elnök: Dr. Buzás Péter (polgármester); elnökhelyettesek: Kovács Sándor (polgármester); Lőrincz Tibor (polgármester)

Társulás elérhetősége: tel.: 62/511-800, fax: 62/511-801; info@mako.hu

Tagönkormányzatok felsorolása: Ambrózfalva, Apátfalva, Csanádalberti, Csanádpalota, Ferencszállás, Földeák, Királyhegyes, Kiszombor, Klárafalva Kövegy, Magyarcsanád, Makó, Maroslele, Nagyér, Nagylak, Óföldeák, Pitvaros

Társulás által ellátott feladatok megnevezése: Dél-alföldi Régió Ivóvízminőség-javító Program megvalósítása


3) Társulás megnevezése, címe: Makói Kistérség Pedagógiai Szakszolgálati Társulása; 6900 Makó, Széchenyi tér 22.

Társulás székhelye, társszékhely: 6900 Makó, Széchenyi tér 22.

Társulás formája: Ttv. alapján létrehozott társulás

Társulási megállapodás típusa a létrehozás alapjául szolgáló jogszabályhely megjelölésével: feladatellátás megbízás alapján Ttv. 7. §

Társulás megalakulásának időpontja: 2004.

Képviselő/elnök neve, tisztsége, elnökhelyettes: -

Társulás elérhetősége: tel.: 62/511-800, fax: 62/511-801; info@mako.hu

Tagönkormányzatok felsorolása: Ambrózfalva, Apátfalva, Csanádalberti, Csanádpalota, Ferencszállás, Földeák, Királyhegyes, Kiszombor, Klárafalva Kövegy, Magyarcsanád, Makó, Maroslele, Nagyér, Nagylak, Óföldeák, Pitvaros

Társulás által ellátott feladatok megnevezése: logopédiai ellátás és a gyógytestnevelés közös megszervezése


4) Társulás megnevezése, címe: Délkelet-Alföld Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás; 5900 Orosháza, Szabadság tér 4-6.

Társulás székhelye, társszékhely: 5900 Orosháza, Szabadság tér 4-6.

Társulás formája: Ttv. alapján létrehozott társulás

Társulási megállapodás típusa a létrehozás alapjául szolgáló jogszabályhely megjelölésével: jogi személyiségű társulás Ttv. 16. §

Társulás megalakulásának időpontja: 2007.

Képviselő/elnök neve, tisztsége, elnökhelyettes: Molnár Béla

Társulás elérhetősége: -

Tagönkormányzatok felsorolása: Almáskamarás, Ambrózfalva, Apátfalva, Árpádhalom, Battonya, Békés, Békéscsaba, Békéssámson, Békésszentandrás, Bélmegyer, Biharugra, Bucsa, Csabaszabadi, Csanádalberti, Csanádapáca, Csanádpalota, Csanytelek, Csárdaszállás, Csorvás, Derekegyház, Dévaványa, Doboz, Dombegyház, Dombiratos, Ecsegfalva, Elek, Eperjes, Fábiánsebestyén, Földeák, Füzesgyarmat, Gádoros, Gerendás, Geszt, Gyula, Hódmezővásárhely, Hunya,  Kamut, Kardos, Kardoskút, Kertészsziget, Kétegyháza, Kétsoprony, Kevermes, Királyhegyes, Kisdombegyház, Körösnagyharsány, Köröstarcsa, Körösújfalu, Kötegyán, Kövegy, Kunágota, Lőkösháza, Magyarbánhegyes, Magyarcsanád, Magyardombegyház, Makó, Maroslele, Medgyesbodzás, Medgyesegyháza, Méhkerék, Mezőgyán, Mezőhegyes, Mezőkovácsháza, Mindszent, Murony,  Nagybánhegyes, Nagyér, Nagykamarás, Nagylak, Nagymágocs, Nagyszénás, Nagytőke, Óföldeák, Okány, Orosháza, Örménykút, Pitvaros, Pusztaföldvár, Sarkad, Sarkadkeresztúr, Szabadkígyós, Szeghalom, Szegvár, Székkutas, Szentes, Tarhos,  Telekgerendás, Tótkomlós, Újkígyós, Újszalonta, Végegyháza, Vésztő,  Zsadány

Társulás által ellátott feladatok megnevezése: a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. törvény (Hgt.) 21. § (1) bekezdésében meghatározott kötelezettség hatékony ellátása





B)2014. évtől használt kormányzati funkció kódok:


Maroslele Község Önkormányzata:

045120

Út, autópálya építése

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

066020

013320

064010

076010

106020

041231

041232

041233

041236

041237

052020

013210

086090

083030

066010

096020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

Köztemető fenntartás és működtetés

Közvilágítás

Egészségügy igazgatása

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

Start program – Téli közfoglalkoztatás

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

Országos közfoglalkoztatási program

Közfoglalkoztatási mintaprogram

Szennyvíz gyűjtése, tisztítás

Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások

Mindenféle egyéb szabadidős szolgáltatás

Egyéb kiadói tevékenység

Zöldterület-kezelés

Iskolai intézményi étkeztetés





096010

Óvodai intézményi étkeztetés

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és ált. igazg.tev.

082044

Könyvtári szolgáltatások

082091

Közművelődés- Közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése


Maroslelei Polgármesteri Hivatal

011130

016010

066010

016020

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

Zöldterület-kezelés

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos



Maroslelei Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény

074031

107052

107054

107051

102030

104042

076010

Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás

Házi segítségnyújtás

családsegítés

Szociális étkeztetés

Idősek, demens betegek nappali ellátása

Gyermekjóléti szolgáltatás

Egészségügy igazgatása


Maroslelei Zengő Óvoda

091110

091140

091120

096010


Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai

Óvodai intézményi étkeztetés






















































2. melléklet a 16/2014.(X.29.) önkormányzati rendelethez




A képviselő-testület által a polgármesterre és a bizottságokra

átruházott hatáskörök:



Polgármesterre átruházott hatáskörök:


  1. Önkormányzati segélyt állapít meg olyan krízis helyzetben, amikor a kérelmező rendkívüli élethelyzetbe került, létfenntartása és vagyonbiztonsága van veszélyben,
  2. kiadja a közterület-használati engedélyt,
  3. a költségvetési rendeletben megállapított összegű hitelfelvétel és betételhelyezés,
  4. tulajdonosi hozzájárulást ad önkormányzati tulajdonú ingatlanok esetében, amikor egy beruházás ilyen ingatlant is érint.




A  Szociális és Civil Kapcsolatok Bizottságára átruházatott hatáskörök:


  1. önkormányzati segélyt állapít meg,
  2. dönt a szociális célú tűzifára jogosultak köréről.





3. melléklet a 16/2014.(X.29.) önkormányzati rendelethez



A bizottságok feladat- és hatáskörei


Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság


Feladatköre:

- kiterjed a képviselő-testület hatáskörébe tartozó valamennyi pénzügyi tárgyú előterjeszésére,

- véleményezi a képviselkő-testület elé kerülő valamennyi pénzügyi tárgyú határozati javaslatot,

   rendelettervezetet,

- kötelezően véleményezi a költségvetési rendelettervezetet, a költségvetési beszámolóról készült

  rendelettervezetet és az átmeneti gazdálkodásról szóló rendelettervezetet,

- ellátja a képviselők vagyonvizsgálatával kapcsolatos feladatokat,

- ellátja a méltatlansággal kapcsolatos feladatokat,

ellátja az összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatokat,

ellátja a képviselő-testületi ülés ügyrendi kérdéseivel kapcsolatos feladatokat (pl.: titkos szavazás lebonyolítása).


Hatásköre:

- a képviselő-testület által átruházott hatásköre nincs,

- véleményezési jogkör a feladatkörébe tartozó határozati javaslatok, rendelettervezetek vonatkozásában.


Szociális és Civil Kapcsolatok Bizottsága


Feladatköre:

  • kiterjed a képviselő-testület hatáskörébe tartozó valamennyi szociális tárgyú döntésre,
  • önkormányzati segélyt állapít meg a vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével,
  • összeállítja a karácsonyi ajándék csomagban részesülők listáját a rászorultsági okok figyelembe vételével,
  • ellátja a társadalmi szervezetek önkormányzati támogatásával kapcsolatos egyeztetéseket,
  • ellátja a szociális célú tűzifa szétosztásával kapcsolatos feladatokat.


Hatásköre:

  • a képviselő-testület által átruházott hatáskörében önkormányzati segélyt állapít meg,
  • a képviselő-testület által átruházott hatáskörben dönt a szociális célú tűzifára jogosultak köréről,
  • véleményezi a képviselő-testület valamennyi szociális tárgyú határozati javaslatát, rendelettervezetét.




Gazdaságfejlesztési Bizottság


Feladatköre:

  • figyelemmel kíséri az önkormányzat által működtetett közmunka programokat,
  • figyelemmel kíséri a Gazdainformációs Központ működését,
  • figyelemmel kíséri a Leleinnov Nonprofit Kft. működését,
  • javaslatot tesz a képviselő-testületnek a fentiekre vonatkozóan,
  • figyelemmel kíséri az ipari terület hasznosításának lehetőségét,
  • figyelemmel kíséri az őstermelői piac működtetését,
  • figyelemmel kíséri a közétkeztetés megvalósulását.


Hatásköre:

  • a képviselő-testület által átruházott hatásköre nincs,
  • véleményezi a feladatkörébe tartozó valamennyi határozati javaslatot, rendelettervezetet.





































1. függelék a 16/2014.(X.29.) önkormányzati rendelethez





A települési képviselők névsora



A képviselő neve



Képviselői minősége

Dr. Martonosi György

Polgármester

Bella László

Képviselő

Drimba Tibor

Képviselő

Kurusa Tibor

Képviselő

Angyalné Mucsi Erika

Képviselő

Schulcz János

Alpolgármester

Vinczéné Faragó Anikó

Képviselő




A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság tagjainak névsora


Név

Tisztség

Vinczéné Faragó Anikó

Elnök

Bella László

Tag

Angyalné Mucsi Erika

Tag





A Szociális és Civil Kapcsolatok Bizottsága tagjainak névsora


Név

Tisztség

Kurusa Tibor

Elnök

Angyalné Mucsi Erika

Tag

Drimba Tibor

Tag





A Gazdaságfejlesztési Bizottság tagjainak névsora


Név

Tisztség

Bella László

Elnök

Vinczéné Faragó Anikó

Tag

Kurusa Tibor

Tag





2. függelék a 16/2014.(X.29.) önkormányzati rendelethez




Maroslele Község Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának Szervezeti és Működési Szabályzata