Kisbér Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 16/2014 (XI.7.)
Kisbér Város Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2014. 11. 08- 2019. 11. 14Kisbér Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 16/2014 (XI.7.)
Kisbér Város Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2014. 11. 08- 2019. 11. 14
Kisbér Város Önkormányzat Képviselő-testületének
16/2014.(XI.7.) önkormányzati rendelete
Kisbér Város Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról
Kisbér Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye, a polgármesteri hivatal hivatalos elnevezése
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Kisbér Város Önkormányzat
(2) Az Önkormányzat székhelye: 2870 Kisbér, Széchenyi u. 2.
2. § A polgármesteri hivatal hivatalos megnevezése: Kisbéri Polgármesteri Hivatal
2. Hatáskör átruházás
3. § A képviselő-testület egyes hatásköreinek gyakorlását Kisbér Város Önkormányzatának képviselő-testülete szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló 20/2011. (IX.08.) önkormányzati rendelete 8 §- 12 §- ig rögzített hatásköreit (ápolási díj, önkormányzati segély, közgyógyellátás) a Szociális, Kulturális, Ifjúsági Bizottságra, Hánta településrészen lakóhellyel, valamint tartózkodási hellyel rendelkező kérelmező vonatkozásában a Hánta Bizottságra ruházza át.
3. A képviselő-testület ülései
4. § (1) A képviselő-testület munkatervében megjelölt időpontban (a továbbiakban: rendes ülés) ülésezik.
(2) Az alakuló ülés, a rendes ülés, a rendkívüli ülés és a közmeghallgatás hivatalos helyszíne: Kisbér Város Polgármesteri Hivatalának díszterme.
4. A rendes ülés
5. § (1) A képviselő-testület évente legalább10 alkalommal rendes ülést tart.
(2) Az ülés napját a tárgyhó második hetének péntekére, 15.00 órára kell ütemezni.
(3) A képviselő-testület július és augusztus hónapban nem tart ülést.
5. Rendkívüli ülés
6. § (1) A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívására vonatkozó indítványt bármely települési képviselő írásban vagy elektronikus formában a polgármesternél terjesztheti elő.
6. A képviselő-testület munkaterve
7. § (1) Az éves munkatervet a polgármester a tárgyidőszakot megelőző év december 1-ig terjeszti a képviselő-testület elé. A munkatervet legkésőbb a beterjesztéstől számított 15 napon belül fogadja el a képviselő-testület.
(2) A munkaterv-tervezet összeállításakor a következő személyek javaslatait kell kikérni:
a) az alpolgármester,
b) a települési képviselő,
c) a képviselő-testület bizottságai.
(3) A javaslattevők javaslatukat írásban a tárgyidőszakot megelőző év november 20. napjáig juttatják el a polgármesternek.
8. § (1) A munkatervet a polgármester állítja össze a beérkezett javaslatok alapján, aki saját javaslattal is kiegészítheti azt. A figyelembe nem vett javaslatok esetén a képviselő-testület ülésén részletes tájékoztatót tart a polgármester a figyelmen kívül hagyás indokairól.
(2) A munkaterv tartalmi elemei a következők:
a) az ülések tervezett időpontja, napirendje,
b) a napirend előterjesztőjének neve,
c) annak a napirendnek a megjelölése, amelyet valamely bizottság nyújt be,
d) a napirend előkészítésében résztvevő megnevezése, és
e) a közmeghallgatás időpontja.
7. Meghívó
9. § (1) A rendes ülések meghívóját és a kapcsolódó előterjesztéseket a képviselő-testület tagjai részére az ülés előtt legalább 5 nappal el kell juttatni elektronikus, vagy írásos formában. A tanácskozási joggal meghívottak a rendes ülés meghívóját szintén az ülés előtt 5 nappal kapják meg elektronikus formában.
(2) A rendkívüli ülésekre történő meghívás történhet írásban, szóban, elektronikus úton, olyan módon, hogy azt az ülés előtt megkapják a képviselők, a bizottságok képviselő-testületi tagsággal nem rendelkező tagjai, az intézményvezetők, valamint a napirendi pontban érintett személyek, szervek képviselői.
(3) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal a napirend témájától függően meg kell hívni:
a) a bizottságok képviselő-testületi tagsággal nem rendelkező tagjait,
b) intézmények vezetőit, amennyiben a napirendben érintettek,
c) nemzetiségi önkormányzat elnökét.
(4) A képviselő- testület ülésének helyéről, idejéről, napirendjéről tájékoztatót tesz közzé az önkormányzat a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, az ülések előtt legalább 5 nappal.
10. § A meghívó mellékletét képezi az előterjesztés, szükség esetén a kérelem, egyéb javaslat.
11. § Az előterjesztés írásban, szóban és elektronikus formában is beterjeszthető. Az előterjesztés tartalmazza a tényállást, valamint lehetőség szerint döntési alternatívákat. A rendelet tervezetek, a gazdasági és vagyoni ügyek csak írásban terjeszthetők elő.
8. Előterjesztés
12. § (1) Előterjesztésnek minősül:
a) minden a munkatervbe felvett és új – tervezett napirenden kívüli – dokumentum;
b) a képviselő-testület vagy a képviselő-testület bizottsága által előzetesen javasolt rendelet-tervezet, határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.
(2) Előterjesztést a polgármester, alpolgármester, a jegyző, a bizottság elnöke, a képviselők, illetve az intézményvezetők tehetnek.
(3) Az előterjesztés első sorban írásban kerül benyújtásra. Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző 10. napig kell a jegyzőhöz eljuttatni.
(4) Az ülés vezetője halaszthatatlan esetben sürgősségi előterjesztést is engedélyezhet (szóban vagy írásban). Sürgősségi előterjesztés akkor terjeszthető be, ha határidő mulasztás vagy önkormányzati érdeksérelem nélkül a következő ülésre már nem terjeszthető be. A sürgősségi előterjesztést legkésőbb az ülés napirendjének megszavazásáig lehet előterjeszteni, melyet az előterjesztéskor meg is kell indokolni.
(5) Az előterjesztés tartalmi és alaki követelményei:
a) Az előterjesztés első része tartalmazza:
aa) a címet vagy tárgyat, az előzmények ismertetetését, különös tekintettel a tárgykört érintő korábbi képviselő-testületi döntéseket,
ab) az előkészítésben részt vevők nevét, véleményét,
ac) mindazokat a tényeket, adatokat, körülményeket, összefüggéseket, amelyek lehetővé teszik a minősítést, és a döntést indokolják,
b) Az előterjesztés második része tartalmazza:
ba) az egyértelműen megfogalmazott határozati vagy rendeletalkotási javaslatot,
bb) a végrehajtásért felelősök megnevezését és a végrehajtás határidejét.
9. Az ülés vezetése
13. § (1) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén az ülést a pénzügyi bizottság elnöke hívja össze és vezeti. A polgármester, az alpolgármester és a pénzügyi bizottság elnöke (a továbbiakban együtt: ülést vezető) állandó feladatai az ülés jellegétől függetlenül:
a) az ülés megnyitásakor számszerűen megállapítja a határozatképességet és azt az ülés teljes időtartama alatt folyamatosan vizsgálja,
b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,
d) minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát,
e) döntésre alkalmas módon összegzi az elhangzott javaslatokat,
f) az előterjesztésben és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról az elhangzás sorrendjében, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot, és
g) a szavazás eredményének megállapítása után kihirdeti a határozatot.
(2) A polgármester, a képviselők kezdeményezhetik valamely napirendi pont elnapolását, illetve a javasolt sorrend megváltoztatását. A települési képviselő az ülés napirendjének megszavazása előtt kezdeményezheti rendelet megalkotását, vagy határozat meghozatalát. Amennyiben az ülés napirendjébe nem kerülnek a javaslatok, a következő képviselő-testületi ülés napirendjébe kötelezően fel kell venni a képviselő javaslatát, javaslatait.
(3) Ügyrendi javaslat legfeljebb egy perc időtartamban a képviselő-testületi ülés során bármikor tehető, amely az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozó javaslat. Ügyrendi javaslat esetén a képviselő-testület vita nélkül határoz.
14. § (1) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek 5 percben, amelyekre még a vitát megelőzően válaszolni kell.
(2) Az előterjesztéshez szóbeli kiegészítés csak akkor tehető, ha az új információt tartalmaz.
(3) A vita lezárására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A képviselő ugyanahhoz a napirendi ponthoz legfeljebb kétszer, a tanácskozási joggal meghívott egyszer szólhat hozzá. Az első hozzászólás legfeljebb 5 perc, a további hozzászólás 2 perc időtartamban történhet. Az időhatárt túllépő képviselőtől, illetve hozzászólótól az ülésvezető megvonhatja a szót. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra, ezt követően további hozzászólásra nincs lehetőség.
15. § (1) A nyilvános ülésen a képviselő-testület tagjain kívüli személyek (a továbbiakban: hallgatóság) a kijelölt helyen elhelyezett széksorokon foglalhatnak helyet.
(2) A képviselő-testület a polgármester javaslata alapján legfeljebb 5 perc időtartamú hozzászólási jogot biztosíthat a hallgatóság minden egyes tagjának.
10. A tanácskozás rendjének fenntartása
16. § (1) Az ülést vezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása.
(2) A tanácskozás rendjének fenntartása érdekében a feladatai a következők:
a) a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekszik a vita gyors, érdemi eldöntésére, és
b) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától.
11. Döntéshozatal
17. § (1) A képviselő-testület döntéseit – határozat, rendelet – kézfeltartás útján történő szavazással hozza.
(2) A szavazatok igen, nem, illetve tartózkodó tartalmúak lehetnek.
(3) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:
a) a képviselő;
b) a polgármester;
c) az alpolgármester,
d) a bizottság elnöke,
e) a jegyző.
(4) A kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani.
(5) Az önkormányzati rendelet-tervezet elkészítése a jegyző feladata.
(6) A rendelet tervezet előkészítése és képviselő-testületi elfogadása az alábbiak szerint történik:
a) A rendelet-tervezetet a jegyző készíti el. A tervezet előkészítésében a tárgy szerint illetékes önkormányzati bizottság részt vehet, amennyiben érinti feladat-és hatáskörét.
b) A tervezetet megvitatás céljából az illetékes bizottság(ok) elé kell terjeszteni, amely azt részletesen megvitatja. Erre az ülésre a jegyzőt és szükség szerint más külső szakembereket is meg kell hívni.
c) A jegyző – a polgármester és a bizottságok egyetértése esetén – a rendelet-tervezetet a képviselő-testület elé terjeszti.
12. Nyílt, név szerinti és a titkos szavazás
18. § A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
19. § (1) A név szerinti szavazás esetén a polgármester a települési képviselők névsorát betűrendben kell felolvasni.
(2) A települési képviselők "igen", "nem", "tartózkodom" nyilatkozattal szavaznak.
(3) A polgármester szavazatát mindig utolsóként adja le.
20. § (1) A titkos szavazás lebonyolítása előtt a 3 fő települési képviselőből álló szavazatszedő bizottságot kell alakítani.
(2) A bizottság elnökét a képviselő-testület a szavazás előtt megválasztja.
(3) A szavazólap elkészítéséről a bizottság elnöke gondoskodik. A szavazólapot a lepecsételt urnába kell helyezni a titkos szavazáskor.
(4) A képviselő-testület tagjainak a nevét a polgármester felolvassa, majd a polgármestertől a szavazólapot átveszik a települési képviselők. A polgármester mindig utoljára veszi fel a szavazólapot.
21. § A szavazólap kitöltését követően a lepecsételt urnába kell helyezni. A szavazás lezárását követően az szavazatszedő bizottság tagjai összeszámolják a leadott szavazatokat. A szavazás végeredményét a szavazatszedő bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testülettel.
13. A rendelet kihirdetése
22. § (1) Az önkormányzati rendeletet a Polgármesteri Hivatal épületében lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel hirdeti ki.
(2) A kihirdetés időpontja a hirdetőtáblára történő kifüggesztés napja. Az önkormányzati rendeletet 15 napra kell kifüggeszteni.
(3) Az önkormányzati rendelet egy példánya a városi könyvtárban is megtalálható.
(4) A nyilvánosság biztosítása érdekében az önkormányzati rendeletek a kihirdetést követő 8 napon belül a város honlapján is megjelennek.
14. Közmeghallgatás
23. § (1) A közmeghallgatás időpontjáról a képviselő-testület munkatervében rendelkezik. Közmeghallgatás összehívása előtt a polgármester tájékoztatást tesz közzé a közmeghallgatás időpontja előtt legalább 15 nappal a következő helyeken:
a) az önkormányzat hirdetőtábláin történő kifüggesztéssel,
b) a elektronikus formában az önkormányzat honlapján történő megjelenítéssel.
(2) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre a képviselő-testület tagjainak lehetőleg azonnal válaszolni kell.
(3) Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, a meg nem válaszolt közérdekű kérdést és javaslatot a polgármester vizsgálja, és 15 napon belül írásban megválaszolja a kérdezőnek. A válaszról a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell.
24. § A közmeghallgatáson a képviselő-testület önálló napirendeket is megtárgyalhat.
15. Jogszabálysértés jelzése
25. § (1) A jegyző köteles jelezni a képviselő-testületnek, a bizottságnak és a polgármesternek, ha a döntés meghozatala előtt, vagy a döntés meghozatalát követően jogszabálysértést észlel, vagy a képviselő-testület, bizottság, polgármester működése jogszabálysértő.
(2) A jegyző észrevételét:
a) jegyzőkönyvhöz csatolja, vagy
b) a képviselő-testület ülésen a jegyzőkönyvbe mondhatja, vagy
c) írásban tájékoztatást küld a polgármesternek, bizottság, vagy társulás elnökének.
16. Bizottságok
26. § (1) A Képviselő-testület
- Pénzügyi Bizottságot,
- Gazdasági, Műszaki Jogi Bizottságot,
- Szociális, Kulturális, Ifjúsági Bizottságot és
- Hánta Bizottságot
hoz létre.
(2) A Pénzügyi Bizottság 3 fő képviselő és 2 fő képviselő-testületi tagsággal nem rendelkező tagból áll. A Pénzügyi bizottság feladata a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (továbbiakban: Mötv.) foglaltakon túlmenően:
a) részt vesz az önkormányzat éves költségvetése előkészítésében,
b) javaslatot készít az önkormányzati képviselő-testület számára a költségvetési maradvány felhasználására, előirányzatok közötti átcsoportosítására,
c) véleményezi az önkormányzati intézmények költségvetési javaslatát,
d) vizsgálja év közben az intézmények gazdálkodását,
e) közreműködik a zárszámadás előkészítésében, a pénzfelhasználás ellenőrzésében,
f) a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló a bizottság véleménye nélkül a képviselő-testület elé nem terjeszthető,
g) közreműködik az adó témájú helyi rendeletek kidolgozásában,
h) a képviselő-testület önkormányzati tulajdon hasznosítására vonatkozó döntése előtt a tárgyra vonatkozó állásfoglalását, véleményét a testület elé terjeszti,
i) vizsgálja az önkormányzati vagyonnal is működő vállalkozások eredményességét, közöttük a Magyar Királyi Lovarda működésének gazdasági, jogi, műszaki és szakmai kérdéseit,
j) közreműködik a munkahely-teremtést szolgáló vállalkozások letelepítésének segítésében.
k)Pénzügyi Bizottság nyújtja be a települési képviselők tiszteletdíjával, juttatásaival kapcsolatos döntési javaslatokat.
(3) A Gazdasági, Műszaki, Jogi Bizottság 4 fő képviselő és 3 fő képviselő-testületi tagsággal nem rendelkező tagból áll. A Gazdasági, Műszaki Jogi Bizottság feladata:
a) a vagyonnyilatkozatok kezelése, nyilvántartása, ellenőrzése, vizsgálata,
b) a méltatlansági és összeférhetetlenségi ügyekben eljárás,
c) a 30 napon belül nem megszüntethető összeférhetetlenség esetén a képviselői tisztségről történő lemondó nyilatkozat átvétele, kezelése,
d) ellenőrzi a Polgármesteri Hivatal önkormányzati hatáskörből adódó műszaki feladatai végrehajtását,
e) figyelemmel kíséri a helyi építési szabályzat és szabályozási terv hatályosulását, valamint városfejlesztési kérdésekben előzetes állásfoglalást ad a képviselő-testület részére,
f) figyelemmel kíséri a városfejlesztési feladatok végrehajtását, a beruházások előkészítésétől megvalósulásukig, jelzéssel élhet a képviselő-testület felé, ha a beruházások ellentétesek a helyi építési szabályzattal és szabályozási tervvel,
g) részt vesz a nem helyi képviselő-testület által a városban megvalósuló beruházások egyeztető tárgyalásain, véleményezheti az ilyen beruházások szükségességét,
h) közreműködik a városi infrastruktúra fejlesztésére vonatkozó elképzelések kialakításában,
i) javaslatot tesz út, víz, csapadékvíz, csatorna fejlesztésére, felújítására,
j) véleményt nyilvánít minden műszaki, gazdasági és jogi jellegű kérdésben, amivel a képviselő-testület megbízza,
k) javaslatot tesz a temető rendben tartására, új parcellák nyitására,
l) részt vesz az ipari, kereskedelemi és mezőgazdasági vonatkozású önkormányzati elképzelések kidolgozásában,
m) az önkormányzati vagyontárgyak hasznosítására javaslatot tesz, valamint a képviselő-testület önkormányzati vagyonra vonatkozó döntéseinek előkészítését segíti,
n) javaslatot készít a korlátozottan forgalomképes vagyontárgyaknak más célú hasznosítására,
o) javaslatot tesz a városban található régi épületek műemléki védettség alá helyezésére, illetve más szervek ilyen irányú kezdeményezését véleményezi.
(4) A Szociális, Kulturális, Ifjúsági Bizottság 5 fő képviselő és 4 fő képviselő-testületi tagsággal nem rendelkező tagból áll. A Szociális, Kulturális, Ifjúsági Bizottság feladata:
a) közreműködik az oktatási, művelődési önkormányzati elképzelések kidolgozásában,
b) véleményezi a feladatkörébe tartozó területeken működő intézmények fejlesztési elképzeléseit,
c) támogatja és segíti a helytörténeti hagyományok összegyűjtését, a várostörténeti emlékek megóvását,
d) figyelemmel kíséri a szociális támogatásra szoruló rétegek, korosztályok helyzetét,
e) közreműködik a szociális koncepciók, tervek kialakításában, javaslatot készít a támogatások rendszerének változtatására,
f) figyelemmel kíséri a szociális intézmények munkáját,
g) javaslatot tesz a méltányossági támogatások megítélésére.
h) kapcsolatot alakít ki a sport és ifjúsági területen működő társadalmi szervezetekkel, egyesületekkel, baráti körökkel,
i) közreműködik a sport, ifjúsági és kulturális programok, önkormányzati elképzelések kidolgozásában,
j) részt vesz a sportkoncepció kidolgozásában,
k) együttműködik a helyi egyesületekkel, társadalmi szervezetekkel, közreműködik a sportszervezetek, sportkörök, társadalmi szervezetek támogatásának összehangolásában,
l) javaslatot tesz az önkormányzati ez irányú pénzeszközök felhasználási irányaira és arányaira,
m) véleményezi a sport és ifjúsági vonatkozású lakossági bejelentéseket, észrevételeket, javaslatokat,
n) részt vesz a helyi sport programok és fesztiválok szervezésében.
(5) A Hánta Bizottság 3 fő képviselő és 2 fő képviselő-testületi tagsággal nem rendelkező tagból áll. A Hánta Bizottság feladata:
a) a városrész lakossága érdekeinek érvényesítése céljából jogosult a képviselő-testület ülésein az itt élő lakosság érdekeit képviselni, javaslatot előterjeszteni,
b) a képviselő-testületnél közmeghallgatást kezdeményezhet a városrészt érintő kérdésekben,
c) együttműködni a városrészben működő társadalmi szervekkel, egyesületekkel,
d) a költségvetésben elkülönített alapjából támogatást nyújthat a városrész kulturális életét, hagyományai megőrzését, a lakosság érdekvédelmét, sportját szolgáló önszerveződő kisközösségeknek, egyleteknek, baráti köröknek,
e) fórumokat, tájékoztatókat szervezhet a képviselő-testület lakosságot érintő döntéseiről, társadalmi vitára bocsáthat a bizottság által fontosnak ítélt, közérdeklődésre számot tartó kérdéseket, a városrész lakosságát is érintő helyi rendelet-tervezetet.
f) a lakosság igényeit felmérni,
g) véleményezi a helyi önkormányzati intézmények működését,
h) helyi vitás ügyekben állást foglalni,
i) utca, tér, intézmény elnevezésére javaslatot tenni,
j) beszámolót kérni a polgármesteri hivatal városrészi kirendeltsége munkájáról.
k) véleményezi a képviselő-testület által megjelölt kérdéseket, a városrészre vonatkozó terveket, elképzeléseket,
l) ellenőrzi a képviselő-testület döntései végrehajtását működési területén.
17. A bizottságok működésének közös szabályai
27. § (1) A bizottságok önálló munkatervet készítnek minden év február 15-ig.
(2) A bizottságok üléseit a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Az elnököt – távollétében – az elnökhelyettes helyettesíti.
(3) A bizottságok munkájába külső szakértőt vonhatnak be.
(4) A bizottságok napirendjéhez előterjesztők lehetnek a bizottságok tagjai.
(5) Az előterjesztést, a bizottság ülésének időpontját megelőzően legalább 4 nappal a bizottság elnökének kell benyújtani. Az előterjesztés szóban vagy írásban is előterjeszthető.
(6) A bizottság tagjai részére a Hivatal az ülés meghívóját, valamint az előterjesztéseket az ülés előtt legalább 3 nappal elektronikus, vagy írásos formában megküldi.
(7) Írásbeli előterjesztést kell készíteni:
a) rendeletalkotással,
b) költségvetési szerv alapítással, megszüntetéssel, átszervezéssel, és
c) társulás alakításával, megszüntetésével
kapcsolatos ügyekben.
28. § (1) A bizottság tanácskozási rendjére, döntéshozatalára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
(2) A bizottsági ülés időpontjáról, napirendjéről az ülést megelőző 3. napig a bizottság mellé rendelt referens (Hivatali dolgozó) tájékoztatást tesz közzé az önkormányzat hirdetőtábláján.
18. Az önkormányzat szervei
29. § (1) Az önkormányzat szervei:
- 1 főállású polgármester
- 1 társadalmi megbízatású alpolgármester,
- Pénzügyi Bizottság,
- Gazdasági, Műszaki Jogi Bizottság ,
- Szociális, Kulturális, Ifjúsági Bizottság,
- Hánta Bizottság,
- 1 jegyző,
- a Hivatal.
(2) Az önkormányzat a következő társulásokban vesz részt:
- Kisbéri Többcélú Kistérségi Társulás
19. A jegyzői, aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk
30. § A jegyzői, aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk estére a jegyzői feladatokat legfeljebb hat hónap időtartamra a Pénzügyi Iroda vezetője látja el.
20. Egyéb működési kérdések szabályai
31. § A települési képviselők az ülésteremben a tanácskozás ideje alatt mobiltelefont nem használhatnak.
32. § A képviselő személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettségének elmulasztása esetén kettő hónapon át tiszteletdíjának 50 %-ára jogosult.
33. § A képviselő-testületi ülésről, bizottsági ülésről készült jegyzőkönyv két példányban készül, melyet a város könyvtárában, valamint a polgármesteri hivatalban kell elhelyezni.
34. § (1) A városrészi fórumot a polgármester hívja össze, legalább 150 választópolgár írásbeli kezdeményezésre. A kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani. A kezdeményezésen meg kell jelölni a napirendet.
(2) A városrészi fórum összehívásáról a polgármester hirdetmény közzétételével tájékoztatót tesz közzé a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján. A kezdeményezés benyújtását követő 30 napon belül kerül sor.
(3) A városrészi fórum napirendjére csak olyan kérdések vehetők fel, melyek a település egy részén tervezett ipari beruházás letelepedésével, a településrészen lévő közszolgáltatások fejlesztésével kapcsolatosak.
(4) A városrészi fórumot a polgármester vezeti.
(5) A városrészi fórumot a hirdetményben közzétett napirendeket tárgyalja.
(6) A megjelentek véleményüket személyenként 5 perc időtartamban fejthetik ki. Egy személy több alkalommal is hozzászólhat.
(7) Amennyiben több vélemény vagy hozzászólás nem érkezik, a polgármester összefoglalja röviden az elhangzottakat és a városrészi fórumot berekeszti.
34. § A lakossági igények, illetve jelzések felmérése, valamint ezek képviselő- testület irányába történő eljuttatása - az utcák földrajzi elhelyezkedése alapján - egy-egy fő képviselő-testületi tag feladata.
21. A települési nemzetiségi önkormányzat testületi működésének biztosítása
35. § (1) Kisbér Város Önkormányzata a települési nemzetiségi önkormányzat működéséhez, illetőleg a kultúrcsoportok részére teremhasználatot, a nemzetiségi önkormányzat kérésének megfelelően – lehetőségek szerint egyéb eszközöket – biztosít a Kisbér, Perczel M. u. 40. szám alatti önkormányzati tulajdonú helyiségében, térítésmentesen.
(2) A települési nemzetiségi önkormányzat
a) gazdálkodásának végrehajtásával,
b) a testületi ülések előkészítésével, különösen a meghívók, az előterjesztések, a testületi ülések jegyzőkönyveinek és valamennyi hivatalos levelezés előkészítésével és postázásával,
c) a testületi döntések és a tisztségviselők döntéseinek előkészítésével, a testületi és tisztségviselői döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási, sokszorosítási, postázási feladatok ellátásával,
d) a helyi nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatok ellátásával
kapcsolatos feladatokat a Kisbéri Polgármesteri Hivatal látja el.
(3) A képviselő-testület az éves költségvetési rendeletében e célra biztosított összeg erejéig a nemzetiségi önkormányzat működéséhez önkormányzati támogatást nyújthat.
(4) A Kisbéri Polgármesteri Hivatal igény esetén biztosítja a jelnyelv és a speciális kommunikációs rendszer használatát. Ennek valamint a (2) bekezdésben meghatározott feladatellátáshoz kapcsolódó költségek viselése a helyi nemzetiségi önkormányzat tagja és tisztségviselője telefonhasználata költségeinek kivételével a helyi önkormányzatot terheli.
22. Záró rendelkezések
36. § (1) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti:
1. Kisbér Város Önkormányzatának a kisbéri önkormányzat szervezeti és működési szabályzatról szóló 14/2012. (IV.10.) önkormányzati rendelet,
2. Kisbér Város Önkormányzatának a kisbéri önkormányzat szervezeti és működési szabályzatról szóló 14/2012. (IV.10.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 26/2012. (XII.13.) önkormányzati rendelet
3. Kisbér Város Önkormányzatának a kisbéri önkormányzat szervezeti és működési szabályzatról szóló 14/2012. (IV.10.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 5/2013. (III.14.) önkormányzati rendelet
4.Kisbér Város Önkormányzatának a kisbéri önkormányzat szervezeti és működési szabályzatról szóló 14/2012. (IV.10.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 10/2013. (V.16.) önkormányzati rendelet
5. Kisbér Város Önkormányzatának a kisbéri önkormányzat szervezeti és működési szabályzatról szóló 14/2012. (IV.10.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 20/2013. (XII.12.) önkormányzati rendelet.
Kisbér, 2014. november 7.
Dr. Dörnyei Vendel Sinkovicz Zoltán
jegyző polgármester
Kihirdetés napja:
Kisbér, 2014. november 7.
Dr. Dörnyei Vendel
jegyző
SZMSZ 1. melléklete
Kisbér Város Önkormányzatának feladat- és hatásköreiről
Szakfeladatrend szerinti feladatok megjelölése:
Szakfeladat száma | Szakfeladat megnevezése: |
370000 | Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése |
381103 | Települési hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása |
382101 | Települési hulladék kezelése, ártalmatlanítása |
422100 | Folyadék szállítására szolgáló közmű építése |
493909 | M.n.s. egyéb szárazföldi személyszállítás |
522001 | Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
562912 | Óvodai intézményi étkeztetés |
562913 | Iskolai intézményi étkeztetés |
562917 | Munkahelyi étkeztetés |
581400 | folyóirat, időszaki kiadvány kiadása |
639990 | Máshová nem sorolható egyéb információs szolgáltatás |
680001 | Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése |
680002 | Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése |
813000 | Zöldterület kezelés |
841112 | Önkormányzati jogalkotás |
841126 | Önkormányzatok és társulások általános végrehajtó igazgatási tevékenysége |
841383 | Területfejlesztési és területrendezési helyi feladatok |
841402 | Közvilágítás |
841403 | Város-, községgazdálkodási máshova nem sorolható szolgáltatások |
841901 | Önkormányzatok és társulások elsz. |
841906 | Finanszírozási műveletek |
841907 | Önkormányzatok elszám.a a kv-i szerveikkel |
841913 | Támogatási célú finanszírozási műveletek |
842521 | Tűzoltás, műszaki mentés, katasztrófahelyzet elhárítása |
852000 | Alapfokú oktatás intézményeinek, programjainak komplex támogatása |
852021 | Általános iskolai tanulók nappali rendszerű nevelése, oktatása (5-8. évfolyam) |
853000 | Középfokú oktatás intézményeinek, programjainak komplex támogatása |
853111 | Nappali rendszerű gimnáziumi oktatás (9-12/13. évfolyam) |
853121 | Nappali rendszerű szakközépiskolai oktatás (9-12/13. évfolyam) |
853211 | Szakképesítés megszerzésére felkészítő nappali rendszerű szakmai elméleti oktatás a szakképzési évfolyamokon |
853221 | Szakképesítés megszerzésére felkészítő nappali rendszerű szakmai gyakorlati oktatás a szakképzési évfolyamokon |
862101 | Háziorvosi alapellátás |
862102 | Háziorvosi ügyeleti ellátás |
869041 | Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás |
869042 | Ifjúság-egészségügyi gondozás |
882111 | Aktív korúak ellátása |
882112 | Időskorúak járadéka |
882113 | Lakásfenntartási támogatás normatív alap |
882114 | Helyi rendszeres lakásfenntartási támogatás |
882115 | Ápolási díj alanyi jogon |
882116 | Ápolási díj méltányossági alapon |
882117 | Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás |
882118 | Kiegészítő gyermekvédelmi támogatás |
882119 | Óvodáztatási támogatás |
882122 | Átmeneti segély |
882123 | Temetési segély |
882124 | Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás |
882129 | Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli |
882202 | Közgyógyellátás |
882203 | Köztemetés |
889921 | Szociális étkeztetés |
889924 | Családsegítés |
889935 | Otthonteremtési támogatás |
889936 | Gyermektartásdíj megelőlegezése |
889967 | Mozgáskorlátozottak gépjármű szerzési és átalakítási támogatása |
889969 | Egyéb speciális ellátások |
890301 | Civil szervezetek működési támogatása |
890442 | Foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása |
890443 | Egyéb közfoglalkoztatás |
900400 | Kulturális műsorok, rendezvények, kiállítások szervezése |
910201 | Múzeumi gyűjteményi tevékenység |
910301 | Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése |
910302 | Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság megóvása |
910501 | Közművelődési tevékenységek és támogatás |
910502 | Közművelődési intézmények, közösségi színterek működtetése |
931102 | Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése |
931903 | Máshová nem sorolható egyéb sporttámogatás |
960302 | Köztemető-fenntartás és működtetés |