Hernádnémeti község képviselő testületének 16/2014 (X.18.) önkormányzati rendelete
a Hernádnémeti Önkormányzat Képviselő-testülete és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2014. 10. 18- 2015. 02. 11Hernádnémeti község képviselő testületének 16/2014 (X.18.) önkormányzati rendelete
a Hernádnémeti Önkormányzat Képviselő-testülete és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2014-10-18-tól 2015-02-11-ig
Hernádnémeti Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének
16/2014. (X.18.) önkormányzati rendelete
a Hernádnémeti Önkormányzat Képviselő-testülete és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hernádnémeti Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdése d) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el :
I. fejezet
Általános rendelkezések
1.§ (1) Az önkormányzat megnevezése:
Hernádnémeti Nagyközség Önkormányzata
Székhelye: 3564 Hernádnémeti, Kossuth Lajos u. 38.
(2) A település jellege: nagyközség
(3) Az önkormányzatnak önálló címere és zászlaja van.
(4) Az önkormányzatnak kizárólag a település történelméhez kapcsolódó ünnepe nincs.
(5) Az önkormányzat által alapított elismerő címeket, azok adományozásának rendjét a képviselő-testület önálló önkormányzati rendeletben szabályozza.
2.§ (1) A képviselő-testület választott tagjainak száma: 6 fő
(2) Az önkormányzat szervei a polgármester, a tisztségviselők, a bizottságok, és az önkormányzat hivatala.
(3) A képviselő-testület tagjainak névsorát a rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(4) A Képviselő-testület bizottságai feladat és hatáskörét, valamint a bizottságok tagjainak számát a rendelet 2. melléklete tartalmazza.
(5) A Képviselő-testület bizottságai tagjainak névsorát a rendelet 3. melléklete tartalmazza.
II. fejezet
Képviselő-testületre vonatkozó szabályok
3.§ (1) Az önkormányzat kötelező feladatait a Mötv. 13.§ (1) bekezdése határozza meg.
(2) Az önkormányzat a Mötv. 13. § (2) bekezdése szerint helyi önkormányzati feladatot is megállapíthat. Az önkormányzat feladat-és hatáskör ellátást önként akkor vállalhatja, ha megfelel a Mötv. 12. §-ban meghatározott feltételeknek.
(3) Önként vállalni közfeladatokat az önkormányzat mindenkori pénzügyi helyzetének figyelembe vételével lehet. Az önként vállalt feladatok pénzügyi fedezetét a költségvetési rendeletben kell meghatározni.
(4) A képviselő-testület egyes hatásköreit átruházhatja bizottságaira, és a polgármesterre.
Program - munkaterv
4.§ (1) A testület a választási ciklusra - esetleg több ciklusra - irányadó gazdasági program, valamint éves munkaterv alapján tevékenykedik.
(2) A gazdasági programjavaslatot a választási kampányban elhangzottak figyelembevételével a polgármester az alakuló, vagy az alakuló ülést követő 6 hónapon belül terjeszti a képviselő-testület elé.
(3) Az éves munkatervet - a napirendek előadóinak feltüntetésével - a testület a megelőző év utolsó, legkésőbb a tárgyév első ülésén maga alakítja ki.
(4) A munkatervi javaslatban a közmeghallgatás során felmerült, továbbá, a bizottságok által felvetett, testületi döntés igénylő kérdéseket külön, e jellegük feltüntetésével kell szerepeltetni.
5.§ (1) A munkatervbe, illetőleg a testület napirendjére felvett tárgykörök közül
a) „előterjesztés"-ként kell megjelölni azokat, ahol a képviselő-testület kifejezett döntésére van szükség,
b) „tájékoztató"-ként kell szerepeltetni azokat, ahol a napirend célja elsődlegesen a testület ismereteinek bővítése.
(2) A napirendek anyaga írásban, vagy szóban egyaránt előterjeszthető, illetőleg ismertethető.
(3) A szóbeli ismertetés esetén is a meghívóval együtt, írásban kell a testületi tagok rendelkezésére bocsátani az „előterjesztés"-ekhez kapcsolódó döntési javaslatot (javaslatokat), valamint azok rövid, összefoglaló indoklását. Ez esetben a napirend tárgyalása az „előterjesztés" részletes szóbeli ismertetésével kezdődik.
(4) Az önkormányzati rendelettervezet (ek) szövegét írásban kell a testületi tagok rendelkezésére bocsátani.
(5) A munkatervbe felvett napirenden felüli napirend megtárgyalására a polgármester, a bizottság és bármelyik képviselő tehet javaslatot, mely felett a testület a napirend elfogadása során vita nélkül határoz.
(6) Költségvetést érintő támogatási igényt szóban nem lehet előterjeszteni.
(7) A napirendi anyag tartalmi követelménye, hogy az térjen ki:
a) a testület esetleges korábbi állásfoglalására,
b) a község lakosságát érintő összefüggésekre,
c) a kérdés időszerűségére,
d) az anyag összeállítása során felmerült egyéb lényeges kérdésekre, ill.
e) az esetleges döntési változatokra.
(8) A testület leveheti napirendjéről annak az anyagnak a tárgyalását, amely a (7) bekezdésben írt követelményeknek nem felel meg, vagy egyéb okból nem alkalmas érdemi tárgyalásra.
Ez estben a képviselő-testület meghatározza az anyag átdolgozásnak irányelveit.
(9) A képviselő a képviselő-testület ülését megelőző 14. napig írásban kezdeményezheti önkormányzati rendelet vagy határozat meghozatalát a jegyzőnél a rendelet-tervezet vagy határozati javaslat benyújtásával. A jegyző a jogszabályoknak való megfelelés szempontjából történő felülvizsgálatot követően, írásbeli véleményének hozzáfűzésével továbbítja a polgármester részére, aki a következő ülés napirendjére felveszi a javaslatot.
6.§ (1) A polgármester tevékenységét főállású polgármesterként látja el.
(2) Az önkormányzat képviselő-testülete társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
(3) A polgármester feladatait a Mötv. 67. § tartalmazza.
- Két testületi ülés közötti időszakban felmerülő halaszthatatlan településüzemeltetési, környezet-egészségügyi, lakás- és helyiség gazdálkodási, honvédelmi, polgári védelmi, katasztrófavédelmi helyi közfoglalkoztatási ügyekben dönthet a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett.
(5) Az alpolgármester - a rendkívüli helyzetet és a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási feladat azonnali végrehajtását igénylő eseteket kivéve - a polgármestert tartós (60 napot egybefüggően meghaladó) távollétében teljes jogkörrel helyettesíti.
7.§ (1) A képviselő-testület a választási ciklus időtartamára:
a) Jogi-, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottságot,
b) Pénzügyi Bizottságot
hoz létre.
(2) A képviselő-testület - határozattal - az (1) bekezdésben írt önkormányzati bizottságnak nem minősülő tanácsadó, előkészítő, véleményező testületet hozhat létre.
(3) A képviselő-testület a helyi lakosság tájékoztatása érdekében időszakos kiadványt jelentethet meg, melynek a felelős kiadója a polgármester.
8.§ (1) A Képviselő-testület alakuló, rendes, rendkívüli ülést tart.
(2) A Képviselő-testület évente legalább hat rendes ülést tart.
(3) A Képviselő-testület szükség szerint rendkívüli ülést tarthat.
(4) A képviselő-testület üléseit a polgármester hívja össze és vezeti.
A képviselő-testület összehívása
9.§ (1) A képviselő-testületet az ülés –az alakuló ülés kivételével- tervezett időpontja előtt legalább öt nappal írásban kell a napirend megjelölésévével összehívni.
(2) A képviselő-testületet a polgármester távollétében az alpolgármester, annak akadályoztatása, a tisztség egyidejű betöltetlensége esetén a jogi-, ügyrendi és összeférhetetlenségi bizottság elnöke jogosult összehívni és az ülést vezetni.
(3) A meghívót a képviselő-testület tagjai, továbbá a tanácskozási joggal résztvevő személyeknek úgy kell kézbesíteni, hogy annak megtörténte utólag is ellenőrizhető legyen.
(4) Meghívottként (tanácskozási joggal) részt vesz a testületi ülésen:
a) az önkormányzat jegyzője,
b) a napirenddel érintett bizottság nem képviselő-testületi tagja,
c) gazdasági vezető
d) akiket a polgármester ilyen jelleggel meghív.
(5) Az írásbeli anyagot az érintetteknek a meghívóval egyidejűleg ki kell kézbesíteni.
- Indokolt esetben sor kerülhet az írásos anyag közvetlenül az ülést megelőző kézbesítésére („kiosztására") is.
- A képviselő-testület zárt ülést tart a Mötv. 46.§ (2) bekezdés a) pontjában meghatározott esetekben.
- A képviselő-testület zárt ülést tart az érintett kérésére a Mötv. 46.§ (2) bekezdés b) pontjában meghatározott esetekben.
- A képviselő-testület minősített többséggel zárt ülést rendelhet el a Mötv. 46.§ (2) bekezdés c) pontja szerinti esetekben.
(10) A közérdekű adat, és a közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét ilyen esetben is biztosítani kell.
(11)Zárt ülésen tárgyalandó napirend anyagát e tény feltüntetése mellett külön borítékban kell az érintettek részére kézbesíteni.
(12)Zárt ülést lehet tartani mindazon esetekben, ahol a döntés a települési önkormányzat képviselő-testületének tagját, a jegyzőt, illetve ezek hozzátartozóját érinti.
A testületi anyag nyilvánossága
10.§ A zárt ülésről készült (külön) jegyzőkönyvet a nem zárt ülésről készült jegyzőkönyvvel együtt, de jellegéhez igazodó megkülönböztetéssel kell kezelni.
A szavazásra vonatkozó szabályok
11.§ (1) A szavazás nyílt, azaz kézfelemeléssel történik.
(2) Titkos szavazást kell tartani a Mötv. 46. § (2) bekezdésben szabályozott zárt ülésen eldöntendő vagy eldönthető kérdésekben.
(3) Titkos szavazás esetén:
a) az eldöntendő kérdést úgy kell feltenni, hogy az arra adott szavazat egyértelmű válasszal („igen" - „nem") eldönthető legyen,
b) a hitelesített szavazólap alkalmazása nem, zárt urna és a szavazatszámláló bizottság közreműködése azonban mellőzhető,
c) szavazás eredményeként hozott döntést a polgármester hirdeti ki.
- Név szerinti szavazást
- kell tartani azokban a kérdésekben, ahol a személyes felelősség utólagos megállapíthatóságának jelentősége lehet.
Név szerinti szavazást a polgármester, törvényességi kérdésben a jegyző kezdeményezhet
- lehet tartani az önkormányzati képviselők 1/4-ének indítványára
- ugyanazon döntési javaslat esetében egy alkalommal lehet név szerinti szavazást javasolni
- a közbeszerzésekről a 2011. évi CVIII. törvény 22.§ (5) bekezdése által előírt esetben.
- Név szerinti szavazás esetében az önkormányzati képviselők és a polgármester az eldöntendő kérdésre alfabetikus sorrendben adják le szavazatukat és a szavazatok leadása így kerül a jegyzőkönyvben rögzítésre.
A tanácskozás rendje
12.§ (1) Az elfogadott napirendeknek megfelelő sorrendben kell a napirendre tűzött tárgyköröket megtárgyalni.
(2) A hozzászólások sorrendjét az ülés vezetője határozza meg, aki ennek során köteles biztosítani valamennyi vélemény összefüggő módon való elhangzását.
(3) A határozati javaslat, valamint annak esetleges kiegészítése, módosítása tárgyában a testület külön is állást foglalhat.
(4) A határozat elfogadott szövegét minden esetben az ülés vezetője hirdeti ki.
(5) A testület nyilvános ülésén megjelent érdeklődők a napirend tárgyalásában nem vehetnek részt, a testületi ülést levezető elnök azonban - a testület ügyrendi jellegű döntése alapján - a szólásra jelentkezőnek - esetleg feltételhez kötötten - lehetőséget biztosíthat álláspontjának ismertetésére.
(6) A vita lezárását követően - a határozat hozatalt megelőzően - a napirend előadója jogosult a vitában elhangzottakra válaszolni és ennek függvényében megelőzőleg elfoglalt álláspontját megerősíteni, vagy azt módosítani.
(7) A jegyzőt a tanácskozás bármely szakaszában megilleti a napirendhez kapcsolódó törvényességi észrevételezés joga.
(8) Azt, aki magatartásával a tanácskozás rendjét zavarja, az ülést levezető . elnök
a) a testületi tagot figyelmezteti, ismételt vagy súlyosabb esetben rendre utasíthatja,
b) tanácskozási joggal jelenlévő személytől - ezen túlmenően - a szót megvonhatja, illetve
c) a nyílt ülésen jelenlévő érdeklődőt a terem elhagyására kötelezheti.
(9) A testületi ülést vezető elnök - a testület egyetértésével - szünetet rendelhet el, ha a napirend érdemi megvitatását váratlan akadály nehezíti és alapos okkal feltételezhető, hogy az akadály a szünet időtartama alatt elhárítható.
(10) A képviselő-testület ülését vezető elnök vagy bármely képviselő kezdeményezésére a testület az ülését felfüggeszti, ha az határozatképtelenné vált.
(11) A képviselő-testületi ülés napirendjére felvett napirend megtárgyalását vagy az érdemi döntés meghozatalát a képviselő-testület minősített többséggel elnapolhatja, ha az állapítható meg, hogy annak tárgyában megalapozott érdemi döntés nem hozható.
(12) A (9) bekezdés és a (11) bekezdés esetében a testület vita nélkül határoz.
Határozathozatal
13.§ (1) A képviselő-testület döntést csak határozatképesség esetén hozhat, melynek a határozathozatal időpontjában kell fennállnia.
(2) A határozatképességet, a döntéshozatalban résztvevők számát, a szavazatok számszerű eredményét az ülésről felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell.
(3) A határozatot elfogadottnak kell tekinteni, ha a szavazást követően a levezető elnök által ismertetett szöveg ellen a testület részéről senki nem tett azonnal észrevételt.
Észrevétel esetén a szavazást - a helyesbített szöveg figyelembevételével - meg kell ismételni.
(4) A már elfogadott testületi döntés
a) ismételt tárgyalására, visszavonására, vagy módosítására csak akkor kerülhet sor, ha ezzel egyidejűleg a kezdeményező ismerteti annak társadalompolitikai, gazdasági, vagy egyéb indokait, illetve következményeit.
b) újratárgyalása elől nem zárkózhat el a képviselő-testület, ha a kezdeményezést a testületi tagok minősített többsége támogatja, vagy az ismételt tárgyalás szükségessége közmeghallgatáson vetődött fel.
(5) Nyílt és titkos szavazásnál szavazategyenlőség esetén a szavazást meg kell ismételni; a képviselő-testület döntése szerint:
- szükség szerinti a folyó testületi ülésen, vagy
- a következő ülésén újból határozhat. Az eldöntendő kérdés ismételt napirendre tűzését mind az önkormányzati képviselő, mind a polgármester kezdeményezheti.
A jegyzőkönyv
14.§ (1) A képviselő-testület üléséről szerkesztett összefoglaló jegyzőkönyv készül, a jelenlévők, valamint az igazoltan távol lévő képviselő-testületi tagok feltüntetésével.
(2) A szerkesztett jegyzőkönyv tartalmi elemeit a Mötv. 52. § (1) bekezdése határozza meg.
(3) Bármely képviselő ragaszkodhat az általa írásba foglalt vélemény olyan jegyzőkönyvi rögzítéséhez, hogy a vélemény szó szerinti szövege a jegyzőkönyv eredeti („irattári") példányának mellékletét képezi.
(4) A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni, az ülés folyamatosságának feltüntetésével.
(5) A jegyzőkönyvben az önkormányzati rendeletet a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 32/2010. (XII. 31.) KIM rendelet 9. § (2) bekezdése szerint kell megjelölni. A jegyzőkönyvben az önkormányzati határozatokat a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 32/2010. (XII. 31.) KIM rendelet 13. § szerint kell megjelölni.
(6) A jegyzőkönyv eredeti példányának mellékletei:
a) a meghívó,
b) a jelenléti ív,
c) írásbeli előterjesztések,
d) az önkormányzati rendeletet módosító rendelet, valamint az egységes szerkezetű rendelet hiteles szövege,
e) a képviselő írásban benyújtott hozzászólása.
(7) A jegyzőkönyv közérdekű adattartalmáról bármely állampolgár jogosult tájékoztatását, illetve a közérdekű adatokról - térítési díj mellett - másolat kiadását kérni.
(8) A testület nyilvános üléséről készült jegyzőkönyv nem hiteles példányáról a fénymásolás önköltségi díjáért papíralapú másolat adható ki.
Képviselő-testületi tagok jogai és kötelezettségei
15.§ (1) Bármely képviselő-testületi tag a község érdekeit érintően bármely kérdésben jogosult tájékozódni az önkormányzat hivatala bármely ügyintézőjétől a jegyző egyidejű tájékoztatása mellett, illetőleg a polgármester vagy a jegyző közreműködését kérheti a kapott tájékoztatás kiegészítéséhez, hitelességének, megalapozottságának ellenőrzéséhez.
(2) A képviselő-testületi tag által a testületi ülésen feltett kérdésre a polgármester vagy a jegyző ad választ. A válasz el nem fogadását indokolni kell.
- Ha az Mötv. 32. § (2) i) pontjában meghatározott kötelezettségét megszegi és három egymást követő testületi ülésen nem vesz részt a képviselő, akkor a Képviselő-testület egy havi tiszteletdíját megvonja. Amennyiben a képviselő előzetesen bejelenti a távolmaradását és méltánylandó okkal kimenti, a Képviselő-testület eltekint a megvonástól.
- A képviselővel kapcsolatos összeférhetetlenségi eljárás lefolytatása a jogi-, ügyrendi és összeférhetetlenségi bizottság feladata. A képviselő-testület részére javaslattételi hatásköre van, amely a képviselő-testületet döntésében nem köti.
- Ha a Mötv. 38. § (1) bekezdésében foglalt méltatlansági feltételt a képviselő bejelenti, vagy a képviselő-testület egyéb módon tudomást szerez róla, akkor az Mötv. 38.§ (5) bekezdésében foglalt eljárás lefolytatása a jogi-, ügyrendi és összeférhetetlenségi bizottság feladata. Az ezzel kapcsolatos döntés a képviselő-testület át nem ruházható hatásköre.
- A Képviselő-testület tagjait terhelő vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség nyilvántartása, ellenőrzése és az ezzel összefüggő kezdeményezések vizsgálata a jogi-, ügyrendi és összeférhetetlenségi bizottság feladata.
Lakossági kapcsolatok
16.§ (1) A képviselő-testület évente - a költségvetéshez igazodva - előre meghirdetett időpontban, köteles közmeghallgatást tartani.
(2) A képviselő-testület eljárása során a közmeghallgatás során kifejezésre jutott többségi véleményt figyelembe véve dönt.
(3) A közmeghallgatást - a képviselő-testület tagjainak részvétele és közreműködése mellett - a polgármester vezeti.
(4) A közmeghallgatásról jegyzőkönyvet kell készíteni, mindenben a képviselő-testületi ülésre vonatkozó szabályok vonatkoznak rá.
(5) Közmeghallgatást kell tartani - a népszavazásra vonatkozó törvényi korlátok között - mindazon, képviselő-testületi állásfoglalást igénylő kérdésben, ahol a testületi döntés következményeként a község lakosságának legalább felére - akár önkéntes alapon is - anyagi kötelezettség hárul.
(6) Közmeghallgatást lehet tartani a képviselő-testület állásfoglalását igénylő olyan kérdésekben, ahol a testületi döntés következtében a lakosság kötelezettségei növekednek.
(7) Közmeghallgatás megszervezésére településrészenként is sor kerülhet.
(8) Az (5) bekezdés szerinti közmeghallgatás meghirdetésével egyidejűleg a lakosságot írásban is tájékoztatni kell a testület által javasolt állásfoglalásról és annak a lakosságot érintő kihatásairól.
17.§ (1) A képviselő-testület a település közvéleményét foglalkoztató kérdésekről és a képviselő-testület munkájáról falugyűlés keretében számolhat be.
(2) A falugyűlésről az elhangzottak lényegét, valamint a megjelentek megközelítő számát tartalmazó jegyzőkönyvet kell készíteni, amit a levezető elnök és két - a helyszínen szótöbbséggel megválasztott - jegyzőkönyv hitelesítő ír alá.
(3) A falugyűlésről felvett jegyzőkönyvet az irattárban kell megőrizni.
Bizottságok
18.§ (1) A képviselő-testületi bizottságok elsődleges feladata a testületi tevékenység eredményességének elősegítése, a szakmai kérdésekben való előzetes állásfoglalás, illetve a testület által megjelölt feladatkörben a döntési javaslat kidolgozása vagy ellenőrzés tartása.
(2) A bizottságok látják el - tárgy szerinti megosztásban - az önkormányzati törvényben foglaltakon túlmenően a jogszabály szerint az önkormányzati bizottság feladatkörébe tartozó teendőket is.
(3) Érdemi döntést a bizottság a képviselő-testület által önkormányzati rendeletben meghatározott önkormányzati hatósági jogkörben hozhat. Döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza.
(4) Ideiglenes bizottság létrehozására a képviselő-testület jogosult, a testület által egyidejűleg egyértelműen meghatározott, időszakos vagy eseti jelleggel jelentkező feladatok végrehajtására.
(5) Az érdemi ügydöntő jogkörben hozott bizottsági döntéseket írásba kell foglalni, amit az elnök ír alá.
(6) A bizottsági ülést a tárgyalandó napirendi pontok egyidejű ismertetésével a bizottság elnöke hívja össze.
(7) A bizottsági ülést olyan időpontra kell összehívni, hogy a napirendben döntést hozó képviselő-testületi ülésig legyen mód a bizottság álláspontját írásba foglalni. A bizottság állásfoglalását az elnök ismerteti.
(8) A bizottsági ülések jegyzőkönyvének elkészítésében a Közös Önkormányzati Hivatal ügyintézője közreműködik. A bizottsági ülésekre és a jegyzőkönyv elkészítésére a Mötv. 60.§ -át kell alkalmazni.
Rendeletalkotás
19. § (1) A törvény végrehatására irányuló önkormányzati rendelet alkotását a jegyző köteles kezdeményezni, a magasabb jogforrás által nem szabályozott kérdésekben a kezdeményezés joga bármelyik önkormányzati képviselőt megilleti az e rendelet 5. § (9) bekezdése szerint.
(2) Az önkormányzati rendeletet a jegyző a helyben szokásos módon: Hernádnémeti Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel hirdeti ki, ezzel egyidejűleg a rendeletet közzéteszi a hivatalos honlapon, illetőleg a Nemzeti Jogszabálytárban.
Népszavazás, népi kezdeményezés
20.§ (1) Népszavazás kiírását a választópolgárok 20 %-a írásban, a népszavazás tárgyának megjelölésével kezdeményezheti.
(2) A képviselő-testület az (1) bekezdésben írt aránynak megfelelő számú választópolgár nyilatkozata alapján köteles a népszavazást az adott kérdésben kiírni.
(3) Az (1)-(2) bekezdés szerinti kezdeményezésnek, illetőleg nyilatkozatnak alkalmasnak kell lennie az abban feltüntetett állampolgárok személyének azonosítására.
(4) Népi kezdeményezésként köteles a képviselő-testület napirendjére tűzni azt a - tárgykörébe tartozó - kérdést, melynek megtárgyalását a választópolgárok 10 %-a - a jelen §. (3) bekezdés szerinti módon - kezdeményezte.
III. fejezet
Az önkormányzat gazdálkodása, vagyona
21.§ (1) Az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanok az önkormányzati vagyonrendeletben foglaltaknak megfelelően kerülnek besorolásra.
(2) A vagyontárgyak forgalomképtelenségét - egyedi mérlegelés alapján, a törvényi szabályozás keretei között - kizárólag a képviselő-testület oldhatja fel.
(3) Az önkormányzat vállalkozási tevékenységet nem végez.
(4) Az önkormányzat vagyonáról az Önkormányzati Hivatal nyilvántartást vezet.
Záró rendelkezések
25.§ (1) Ez a rendelet a kihirdetés napján lép hatályba.
(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszíti a Hernádnémeti Önkormányzat Képviselő-testülete és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013. (IV. 2.) önkormányzati rendelet
dr. Orosz Zsolt s.k. dr. Szabó Zoltán s.k.
polgármester jegyző
1. melléklet
Hernádnémeti Önkormányzat Képviselő-testületének tagjai:
dr. Orosz Zsolt polgármester
Farkas Zoltán képviselő
Fésűsné Brosch Andrea képviselő
Jakkel István képviselő
Lipták Zoltán képviselő
Orosz Imréné képviselő
Répási János képviselő
2. melléklet
- Jogi-, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság
Tagjainak száma: 3 fő
Feladata:
- Véleményezi a szervezeti, működési szabályzat tervezetét, folyamatosan vizsgálja hatályosulását, ciklusonként legalább egyszer felülvizsgálja, javaslatot tesz módosítására, kiegészítésére, értelmezi az egyes rendelkezéseket vita esetén.
- Jogi szempontból véleményezi az önkormányzati rendeletek tervezetét. Javaslatot tesz az önkormányzati rendelet módosítására, hatályon kívül helyezésére.
- Titkos szavazás esetén ellátja a szavazatszámláló bizottság feladatát. Ellátja a képviselőtestület titkos szavazásainak lebonyolításával kapcsolatos teendőket.
- Javaslatot tesz a polgármester illetményének emelésére, jutalmazására.
- Ellátja a képviselők, bizottsági tagok vagyonnyilatkozatával kapcsolatos teendőket. Kivizsgálja a képviselői összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést, előterjesztést tesz a képviselő-testületnek.
- Folyamatosan figyelemmel kíséri az önkormányzat működését érintő jogszabályokat, önkormányzati ügyekben jogi véleményt nyilvánít.
- Pénzügyi Bizottság
Tagjainak száma: 3 fő
Feladata:
- Véleményezi:
- az éves költségvetés és a zárszámadás, valamint a pénzmaradvány felosztásának tervezetét;
- a jövőre vonatkozó tervek költségvetési előirányzatait;
- az intézmények részére biztosított keretszámok elosztását és felhasználását;
- az önkormányzat pénzalapjához a bevételi források körével, a részesedés mértékével kapcsolatos előterjesztéseket;
- az önkormányzatot érintő adókkal kapcsolatos tevékenységeket;
- a költségvetést érintő beszámolókat;
- Javaslatot tesz hitel felvételére, illetve véleményezi az erre irányuló javaslatokat.
- Közreműködik a vállalkozásbarát környezet kialakításában, javaslatot tesz az ezt elősegítő és szükséges intézkedések megtételére.
- Vizsgálja a foglalkoztatási gondok enyhítését elősegítő módozatokat, megoldási javaslatot tesz.
3. melléklet
Hernádnémeti Önkormányzat Képviselő-testülete bizottságainak elnökei, tagjai és külső szakértői:
Jogi-, Ügyrendi és Összeférhetetlenségi Bizottság
elnök: Lipták Zoltán
tagjai: Fésűsné Brosch Andrea
külsős tag: Dr. Maksa Csaba
Pénzügyi Bizottság
elnök: Jakkel István
tagja: Orosz Imréné
külsős tag: Asztalos Valéria