Vásárosnamény Város Önkormányzat Képviselő-testületének 17/2014 (XI.21.) önkormányzati rendelete

Vásárosnamény Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2013. (VI. 07.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2014. 11. 22- 2014. 12. 22


Vásárosnamény Város Önkormányzata Képviselő-testületének

17/2014. (XI. 21.) önkormányzati rendelete

 

Vásárosnamény Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2013. (VI. 07.) önkormányzati rendelet módosításáról

 

 

Vásárosnamény Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,

az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

 

1. § Vásárosnamény Város Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2013. (VI. 07.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: SzMSz) 1. alcíme helyébe a következő alcím lép:

 

„1. Az önkormányzat hivatalos elnevezése, székhelye, működési területe és működése

 

2. § Az SzMSz 1. §- a helyébe a következő rendelkezés lép:

 

„1. § (1) Az Önkormányzat hivatalos elnevezése: Vásárosnamény Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat). Székhelye: 4800 Vásárosnamény, Tamási Áron utca 1. sz.

 

(2) Működési területe: Vásárosnamény Város közigazgatási területe.

 

(3) Önkormányzat Képviselő-testületének elnevezése: Vásárosnamény Város Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület). Székhelye: 4800 Vásárosnamény, Tamási Áron utca 1. sz.

 

(4) Vásárosnamény Város Önkormányzata önállóan szabályozza, egyedi ügyekben szabadon és önállóan igazgatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyeket, melynek során demokratikus módon, széleskörű nyilvánosságot teremtve kifejezi és megvalósítja a helyi közakaratot, gyakorolja a helyi közhatalmat.)

 

(5) Az önkormányzati jogok a választópolgárok közösségét illetik meg, akik az önkormányzati testületbe választott képviselőik útján közvetetten és a helyi népszavazáson való részvételükkel közvetlenül gyakorolják az önkormányzáshoz való jogaikat.

 

(6) Önkormányzati döntést a képviselő-testület átruházott hatáskörben az általa létrehozott bizottságok, a polgármester, társulásai, a jegyző, illetőleg helyi népszavazás hozhat.

 

(7) Vásárosnamény Város Képviselő-testülete e rendeletben meghatározza szervezetét és működési rendjét, megállapítja az önkormányzati tevékenységében résztvevők jogait és kötelességeit, rögzíti az eljárási szabályokat.

 

(8) A képviselő-testület és szervei számára a jogszabályokban foglalt feladat- és hatásköri, valamint szervezeti és működési előírásokat a jelen SzMSz-ben foglaltak figyelembevételével kell alkalmazni.

 

(9) Az SzMSz hatálya kiterjed az Önkormányzat Képviselő-testületére, eltérő rendelkezés hiányában a települési képviselőkre, a képviselő-testület valamennyi bizottságára, a polgármesterre, alpolgármesterre, a jegyzőre, aljegyzőre.

 

(10) A képviselő-testület bizottságainak elnevezése:

 

a)       Vásárosnamény Város Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi Bizottsága

        Székhelye: Vásárosnamény, Tamási Áron utca 1.

b)       Vásárosnamény Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szociális, Egészségügyi és Művelődési Bizottsága

        Székhelye: Vásárosnamény, Tamási Áron utca 1.

c)       Vásárosnamény Város Önkormányzata Képviselő-testületének Jogi, Ügyrendi és Közbiztonsági Bizottsága

        Székhelye: Vásárosnamény, Tamási Áron utca 1.

d)      Vásárosnamény Város Önkormányzata Képviselő-testületének Városfejlesztési és Üzemeltetési Bizottsága

        Székhelye: Vásárosnamény, Tamási Áron utca 1.

 

(11) A Képviselő-testület hivatalának elnevezése: Vásárosnaményi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: KÖH). Székhelye: Vásárosnamény, Tamási Áron utca 1. sz.

 

(12) Vásárosnamény Város Önkormányzat lapja az „Új Beregi Élet”.

 

(13) Önkormányzat hivatalos honalapjának (a továbbiakban: önkormányzati honlap) címe:

www.vasarosnameny.hu

 

3. § Az SzMSz 2. alcíme helyébe a következő alcím lép:

 

„Az önkormányzat jelképei, kitüntetései és bélyegzői”

 

4. § Az SzMSz 2. § helyébe az alábbi rendelkezés lép:

 

„2. §  (1) Az önkormányzat jelképei: címer és zászló.

 

(2) Vásárosnamény város címerének és zászlajának alkotásáról, díszpolgári cím, valamint kitüntetések alapításáról és adományozásuk rendjéről Vásárosnamény város címerének és zászlajának alkotásáról, díszpolgári cím, valamint kitüntető díjak alapításáról és adományozásuk rendjéről szóló önkormányzati rendelet rendelkezik.”

 

5. § Az SzMSz 3. §- a helyébe a következő rendelkezés lép:

 

„3. § (1) A Képviselő-testület, a Polgármester, a Jegyző, a KÖH és az Önkormányzat hivatalos kör alakú bélyegzőjén középen a Magyar Köztársaság címere van, a köríven pedig

 

a)       a Képviselő-testület bélyegzőjén a „Vásárosnamény Város Önkormányzata Képviselő-testülete”

b)       a Polgármester bélyegzőjén a „Vásárosnamény Város Önkormányzata Polgármestere”

c)    a Jegyző bélyegzőjén a „Vásárosnaményi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője”

                    d)    a KÖH bélyegzőjén a „Vásárosnaményi Közös Önkormányzati Hivatal”

                    e)   az Önkormányzat  bélyegzőjén „Vásárosnamény Város Önkormányzata”

                    felirat olvasható.

 

(2) A bélyegzők használatának rendjét a Bélyegző Használati Szabályzat szabályozza.”

 

6. § Az SzMSz 3. alcímének helyébe a következő alcím lép:

 

„3. A képviselő-testület feladata, hatásköre, szervei”

 

7. § Az SzMSz 4. § helyébe az alábbi rendelkezés lép:

 

„4. § (1) A képviselő-testület tagjai a települési képviselők és a megválasztott polgármester.

 

(2) A képviselő-testület tagjainak száma: 9 fő.

 

(3) A képviselők névsorát az 1. függelék tartalmazza.”

 

(4) A Képviselő-testület szervei:

a) Vásárosnamény Város Polgármestere,

b) Vásárosnamény Város Képviselő-testületének 1. § (10) bekezdésében meghatározott állandó bizottságai,

c) KÖH,

d) Vásárosnaményi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője (a továbbiakban: Jegyző)

d) a 3. függelékben meghatározott társulások,

 

8. § Az SzMSz 5. § (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

 

„(2) A Képviselő-testület Magyarország helyi önkormányzatairól törvényben (a továbbiakban: Mötv.) és egyéb, az önkormányzati feladatokat tartalmazó jogszabályokban meghatározott kötelező feladatok ellátásán túl – saját felelősségére, a jogszabályokban előírt feltételek szerint, az éves költségvetésben, a gazdálkodást megalapozó pénzügyi fedezet biztosításával – önként vállalt feladatokat láthat el, vállalkozási tevékenységet is folytathat.”

 

9. § Az SzMSz 5. § (3) bekezdésének h) pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:

 

„h) az önkormányzat széleskörű hazai és nemzetközi kapcsolatainak kiépítéséről, ápolásáról, a testvérvárosi és egyéb nemzetközi kapcsolatok fenntartásáról, fejlesztéséről,

 

10. § Az SzMSz 5. § (3) bekezdése a következő pontokkal egészül ki:

 

(3) Az Önkormányzat önként vállalt feladatai körében gondoskodik:

 

p)      kertészet működtetéséről,

q)      foglalkoztatásról, közfoglalkoztatásról,

r)       helyi és térségi gazdaságfejlesztéséről.

 

11. § Az SzMSz 5. § (4) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

 

„(4) Az önkormányzati  - kötelezően ellátandó és az önként vállalt – feladatokat

a)      a Képviselő-testület

b)      a Képviselő-testület szervei:

a)      a Képviselő-testület által fenntartott költségvetési szervek,

b)     a 3. függelékben meghatározott gazdasági társaságok.”

      látják el.

 

12. § Az SzMSz 5. §- a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

 

„A Képviselő-testület által alapított és fenntartott költségvetési szervek, továbbá az általa alapított gazdasági társaság, illetve társulásainak nevét, székhelyét a 3. függelék tartalmazza. Ezen szervek adataiban bekövetkező változásokat a KÖH 5 munkanapon belül vezeti át.”

 

13. § Az SzMSz 6. § (3) bekezdésének helyébe az alábbi rendelkezés lép:

 

„(3) Az Önkormányzat szabadon vállalhatja minden olyan helyi közügy önálló megoldását, közfeladat ellátását abban az esetben, ha

 

a) ellátása nem sérti más települések érdekeit,

b) ellátásához a szükséges feltételek fennállnak, valamint a tevékenységhez kapcsolódó eszközök gazdaságos működtetése indokolttá teszi.

 

14. § Az SzMSz 7. § (1) bekezdése a következő pontokkal egészül ki:

 

„7. §  (1)   A Képviselő-testület a Polgármesterre ruházza át

 

                sz) a pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások helyi szabályairól szóló
                    önkormányzati rendeletben meghatározott szociális kölcsön és önkormányzati segély odaítélésével,

                t) társasházakban képviseli az önkormányzatot – az önkormányzati tulajdonhányadot illetően -,
                    vagy erre meghatalmazást adhat,

                u) kitüntetések adományozásával,

                v) a közfoglalkoztatás szervezésével, megvalósításával és a helyi foglalkoztatási ügyek

                    alakulásának figyelemmel kísérésével,

                z) az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program alapján az ingatlanvagyon kataszterből
                   történő adatszolgáltatással

               kapcsolatos feladat- és hatásköreit.

  

15. § Az SzMSz 7. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

 

„(6) A Képviselő-testület

 

a)      a Beregi a Beregi Többcélú Kistérségi Önkormányzati Társulásra ruházza át a belső ellenőrzéssel kapcsolatos feladat-és hatáskörét, valamint a gyermekjóléti szolgálat, illetve a központi orvosi ügyelet működtetését,

 

b)      a Vásárosnamény Város, valamint Jánd, Kisvarsány, Olcsva Községek Óvoda Fenntartó Társulásra ruházza át a köznevelésről szóló törvényben meghatározott óvodai nevelési feladatok ellátását,

 

c)      a Jánd-Vásárosnamény-Gergelyiugornya Víziközmű Beruházási Társulásra ruházza át a „Vásárosnamény-Gergelyiugornya szennyvíztisztító-telep és Jánd szennyvízelvezető hálózat építése” című beruházás megvalósítását.

 

d)     a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szilárdhulladék-gazdálkodási Társulásra ruházza át a települési szilárd hulladék elszállítását, kezelését, a hulladékkezelési közszolgáltatás szervezését és fenntartását.

 

e)      a Beregi Ivóvízminőség-javító Önkormányzati Társulásra ruházza át az ivóvíz-minőségű vízre vonatkozó előírásoknak megfelelő ivóvíz ellátási feladatokhoz szükséges pénzeszközök megszerzését és felhasználását, ivóvízminőség-javító program megvalósítását, menedzselését.”

 

16. § Az SzMSz 7. §- a következő (7a) bekezdéssel egészül ki:

 

„(7a) A Képviselő-testület a Jegyzőre ruházza át a közösségi együttélés szabályairól szóló rendeletben meghatározott feladatkörök ellátását.”

 

17. § Az SzMSz 10. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

 

„(2) A Képviselő-testület üléseit a Polgármester – mint az ülés elnöke - hívja össze és vezeti, akadályoztatása esetén e hatáskört az Alpolgármester gyakorolja.”

 

18. § Az SzMSz 10. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

 

„A polgármesteri, alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére a Képviselő-testület összehívására és vezetésére a Pénzügyi Bizottság Elnöke jogosult. Az ülés vezetésével megbízott képviselőt megilletik mindazok a jogok és terhelik mindazok a kötelezettségek, amelyek a Polgármestert. A Pénzügyi Bizottság Elnöke az ülés vezetését e rendeletben meghatározott módon végzi.”

 

19. § Az SzMSz 15. § (1) bekezdése a következő (c) ponttal egészül ki:

 

„c) és a területileg illetékes Kormányhivatal vezetőjének.”

 

20. § Az SzMSz 15. § (2) bekezdésének helyébe az alábbi rendelkezés lép:

 

„(2) A rendkívüli ülés össze­hívására vonatkozó indítványban meg kell jelölni a rendkí­vüli ülés indokát, javasolt napirendjét, helyét és idejét. Az indítványozónak az időpont meghatározásánál figyelemmel kell lennie arra, hogy amennyiben előterjesztést is csatol az indítványához úgy azt az ülés napját megelőzően legalább 5 nappal be kell nyújtania a Jegyzőhöz is. Egyéb esetben 4 nappal az ülés tervezett időpontját megelőzően nyújtja be az indítványát a Polgármesterhez.”

 

21. § Az SzMSz 15. § (4) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

 

„(4) A Polgármester köteles az indítványban meghatározott napra és időpontra, de legkésőbb 15 napon belül  – a javasolt napirendi pontokat tartalmazó napirenddel – a rendkívüli ülést összehívni a testületi ülés indokának, időpontjának meghatározásával.”

 

22. § Az SzMSz 20. § (1) bekezdésének b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

 

„b) mellékletként az előterjesztések teljes szövegét főszabályként elektronikus módon.”

 

23. § Az SzMSz 23. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

 

„(1) A Mötv-ben meghatározott esetekben a Képviselő-testület zárt ülést tart, vagy tarthat. Amennyiben a zárt ülés tartásáról a Képviselő-testület maga határoz, úgy erről mindig egyedileg dönt. A zárt ülésre a Mötv.-ben meghatározott személyek hívhatóak meg.”

 

24. § Az SzMSz 31. §- a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

 

„(4) Amennyiben a Képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést a Polgármester a - Mötv. 42. §-ban meghatározott ügyek kivételével - az Önkormányzat érdekét szolgáló, halaszthatatlan ügyekben döntést hozhat, melyről a Képviselő-testületet a következő ülésen tájékoztatja.”

 

25. § Az SzMSz 37. §- a helyébe a következő rendelkezés lép:

 

„37. § (1) A személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén a határozatot vissza kell vonni, és az ügyet az érintettség ismeretében megismételt szavazásra kell bocsátani úgy, hogy a mulasztó képviselő az új döntéshozatalban nem vehet részt.

 

  (2) A Képviselő-testület – a Mötv.-ben meghatározott - személyes érintettség bejelentését elmulasztó képviselővel szemben jogkövetkezményként a települési képviselők tiszteletdíjáról szóló 6/2011. (I. 28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Tkt. r.) 2. § (3) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni. Ismételt kötelezettségszegés esetén a csökkentés újra megállapítható”

 

26. § Az SzMSz 39. § (2) bekezdése a következő h) ponttal egészül ki:

 

„h) külön önkormányzati határozatban meghatározott két fő önkormányzati képviselő hitelesítő aláírását.”

 

27. § Az SzMSz 39. § (4) bekezdésének helyébe a következő rendelkezés lép:

 

 „(4) Az ülésről készült jegyzőkönyv az előterjesztésekkel és a normatív határozatokkal együtt az Önkormányzat honlapján közzétételre kerül. A Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv – a zárt ülés kivételével – elektronikus formában a Városi Könyvtár olvasóter­mében is hozzáférhető abból a célból, hogy a választópol­gárok a jegyzőkönyvekbe be­tekinthessenek.”

 

28. § Az SzMSz 17. alcímének helyébe a következő alcím lép:

 

„17. A Képviselő-testület bizottságai, jogállásuk”

 

29. § Az SzMSz 43. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

 

„(1) A képviselő-testület a Mötv.-ben meghatározott feladatok ellátására, döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére, valamint ellenőrzésére az 1. § (10) bekezdésében meghatározott állandó bizottságokat hoz létre. A bizottságok a működési szabályaikat – a jogszabályok keretei között és ezen rendeletben foglaltaknak megfelelően – megválasztásukat követően saját maguk határozzák meg.”

 

30. § Az SzMSz 43. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

 

„(2) A Képviselő-testület által létrehozott állandó bizottságoknak 3 fő képviselő, és 2 fő nem képviselő tagja van. A Képviselő-testület bizottságai egyenjogúak, a bizottságok képviselő és nem képviselő tagjainak jogai és kötelezettségei a bizottsági működéssel összefüggésben azonosak. Az állandó bizottságok tagjainak névjegyzékét a 2. függelék tartalmazza.”

 

31. § Az SzMSz 45. § (1) bekezdésének m) pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:

 

„m) véleményezi az önkormányzati társulások alakításáról, átalakításáról, módosításáról, működtetéséről
       és beszámolójukról szóló előterjesztéseket.”

 

32. § Az SzMSz 45. § (1) bekezdése a következő pontokkal egészül ki:

 

„(1) Az állandó bizottság általános feladatai:

 

n) véleményezi az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatát, annak módosításait,

o) véleményezi és vizsgálja a belső ellenőrzési tervről és a belső ellenőrzési jelentésről szóló
    előterjesztést,

p) véleményezi és vizsgálja az adósságot keletkezető kötelezettségvállalás indokait és gazdasági megalapozottságát,”

 

 

33. § Az SzMSz 46. § (2) bekezdése a következő pontokkal egészül ki:

 

„46. § A Pénzügyi Bizottság

 

(2)   Véleményezi:

 

m)    az önkormányzat közbeszerzési tervét, közbeszerzési és beszerzési szabályzatait, azok módosításait,

n)      a városi piac működtetéséről szóló önkormányzati rendelet költségvetést érintő módosításait,

o)      az önkormányzat által biztosított személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról szóló önkormányzati rendelet költségvetést érintő módosításait,

p)      Vásárosnamény Város Polgármesteri Hivatalában dolgozók közszolgálati jogviszonyának egyes kérdéseiről szóló önkormányzati rendelet költségvetést érintő módosításait, közfoglalkoztatás keretében működő programokban való részvételről szóló előterjesztéseket, 

q)      a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.-vel kötött megbízási szerződéssel, a feladat-ellátással  kapcsolatos előterjesztéseket,

r)   a településen működő nemzetiségi önkormányzat részéről érkező költségvetést érintő kezdeményezéseket.”

 

34. § Az SzMSz 46. § (3) bekezdése a következő ponttal egészül ki:

 

„(3) Ellenőrzi:

 

       d) a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.”

 

35. § Az SzMSz 47. § (2) bekezdése a következő pontokkal egészül ki:

 

„r) az önkormányzat közbeszerzési tervét, közbeszerzési és beszerzési szabályzatait, azok módosításait,

s)    önszervező közösségek működéséről, támogatásáról, segítéséről szóló előterjesztéseket,

sz) közfoglalkoztatás keretében működő programokban való részvételről szóló előterjesztéseket,

t)     az Autómentes Nap tervezéséről, szervezéséről és lebonyolításáról szóló előterjesztéseket,

u)   a területét érintő rendelet-tervezeteket és azok módosításait,

v)   a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.-vel kötött megbízási szerződéssel, a feladat-ellátással  kapcsolatos előterjesztéseket.”

 

36. § Az SzMSz 48. § (1) bekezdésének b) pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:

 

„b) a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó valamennyi szerződés, megállapodás, társulási megállapodás, program, terv, létesítő okirat tervezetét.”

 

37. § Az SzMSz 48. § (1) bekezdése a következő pontokkal egészül ki:

c)      a város közbiztonságát érintő előterjesztéseket, beszámolókat, tájékoztatókat,

d)     választásokkal kapcsolatos előterjesztéseket,

e)      bírósági ülnökválasztásról szóló előterjesztéseket,

f)       az önkormányzati intézmények, költségvetési szervek magasabb vezetői, ügyvezető igazgatói  álláshelyének pályáztatásáról, elbírálásáról szóló előterjesztéseket,

g)      a város fenntarthatósági tervéről (Local Agenda 21) szóló előterjesztéseket, tájékoztatásokat

h)      a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt.-vel kötött megbízási szerződéssel, a feladat-ellátással  kapcsolatos előterjesztéseket,

i)        intézményi tanácsokba történő delegálásról szóló előterjesztéseket,

j)        az önkormányzat közbeszerzési tervét, közbeszerzési és beszerzési szabályzatait, azok módosításait.

k)      a településen működő nemzetiségi önkormányzat részéről érkező kezdeményezéseket.

l)        a képviselők méltatlanságával kapcsolatos előterjesztéseket. ”

 

38. § Az SzMSz 48. § (7) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

 

„48. § (7) Ellátja a Polgármester, Alpolgármester, a képviselők, a bizottsági tagok összeférhetetlenségével kapcsolatos feladatokat, továbbá a bizottsági tagok kivételével ezen személyek, valamint meghatározott hozzátartozóik vagyonnyilatkozatával, köztartozásmentes adatbázissal, az ezekhez kapcsolódó bejelentésekkel összefüggő nyilvántartási, és ellenőrzési feladatokat. Ellátja továbbá a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát, kezelését, őrzését.

Lefolytatja vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos eljárást, melynek eredményéről tájékoztatja a Képviselő-testületet a soron következő ülésén. Ennek során – a vonatkozó jogszabályban meghatározott eljárási szabályok biztosításán túl – a következő eljárási szabályokat kell érvényesítenie, melyért a bizottság elnöke tartozik felelősséggel:

 

a)       határidő megjelölésével felhívja az érintetteket a nyilatkozat megtételére,

b)       a Polgármester, az Alpolgármester, a Képviselő vagyonnyilatkozatát, továbbá ezen személyek és a bizottsági tagok összeférhetetlenségi nyilatkozatát nyitott, míg a hozzátartozói vagyonnyilatkozatot zárt – a bizottság elnöke által aláírt és a Jegyző bélyegzőjével lepecsételt, névvel ellátott – borítékban veszi át.

c)       a bizottság elnöke köteles az a) pontban meghatározottak részére ezen iratok átvételéről – az iratok tartalmát, darabszámát, az átvétel időpontját, az átvevő aláírását tartalmazó – átvételi elismervényt adni.

d)      a bizottságnak jegyzőkönyvben rögzített határozatával – zárt ülésen – kell döntenie az átvett iratok nyilvántartásba vételéről, nyilvántartásból való törléséről, a lefolytatásra kerülő ellenőrzésről, az ezen ügyekben tett kezdeményezések (bejelentések) kivizsgálásáról, annak eredményéről és a Képviselő-testület elé kerülő jelentés (tájékoztató), határozati javaslat tartalmáról.

e)       a bizottság elnöke – a Hivatal adminisztratív közreműködése mellett –ezen iratokról külön nyilvántartást vezet. Az iratokat együttesen, de más iratoktól fizikailag jól elkülönítve, képviselőnként külön egy – a nyilvántartásba vétel sorszámával és a Polgármester, az Alpolgármester, a képviselő nevével ellátott – iratgyűjtőben (dossziéban) elhelyezve, a Városházán – a Jegyző által kiadott Közszolgálati Adatvédelmi Szabályzat rendelkezéseinek megfelelően – jól zárható, tűzbiztos lemezszekrényben tárolja és őrizteti, valamint ezek megtörténtét folyamatosan figyelemmel kísérni.

f)        a törvény rendelkezése szerint nyilvános vagyonnyilatkozatokba – a külön törvényi előírások szerint a bizottság elnökének (akadályoztatása esetén egy tagjának) jelenlétében – a Hivatal munkaidejében külön engedély nélkül, bárki betekinthet. A betekintés tényét, idejét, a betekintő személyét a bizottság elnökének a megtekintett iratot tartalmazó iratgyűjtő belső lapján, vagy az iratgyűjtőben elhelyezett külön betekintési lapon kell rögzítenie. 

g)       a vagyonnyilatkozattal, vagy összeférhetetlenséggel kapcsolatos eljárás lefolytatásának a vagyonnyilatkozat, vagy az összeférhetetlenség konkrét tartalmára vonatkozó tényállítás esetén van helye. Ha az eljárásra irányuló kezdeményezés nem jelöli meg konkrétan a vagyonnyilatkozat kifogásolt részét és tartalmát, vagy a konkrét összeférhetetlenségi okot, úgy a bizottság elnöke felhívja a kezdeményezőt a hiány pótlására. Ha a kezdeményező 15 (tizenöt) napon belül nem tesz eleget a felhívásnak, vagy ha a kezdeményezés nyilvánvalóan alaptalan, úgy – az eljárás további folytatása és érdemi vizsgálat nélkül – a bizottság vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ügyben azt elutasítja, és erről tájékoztatja soron következő ülésén a Képviselő-testület, míg összeférhetetlenségi ügyben azt elutasításra javasolja a Képviselő-testület felé.

h)       a g) pont szerinti eljárás megismétlésének ugyanazon ügyben csak akkor van helye, ha az erre irányuló kezdeményezés új tényállítást (adatot) tartalmaz. Az újabb eljárásra irányuló – új tényállítás nélküli – ismételt kezdeményezés esetén a bizottság – az eljárás lefolytatása, felhívási kötelezettség nélkül – a g) pontban meghatározottak szerint jár el.

i)         eljárás esetén a bizottság elnöke felhívja az érintettet az ellenőrzéshez szükséges azonosító (személyre, a vagyontárgyra vonatkozó) adatok közlésére. Az azonosító adatokat csak a bizottság tagjai ismerhetik meg, s azokat az eljárás lezárását követő 8 napon belül égetéssel, vagy iratmegsemmisítő használatával – jegyzőkönyvben rögzített módon – megsemmisíti.”

 

 

 

39. § Az SzMSz 49. § (1) és (2) bekezdésének helyébe lép:

 

„49. § (1) A Szociális, Egészségügyi és Művelődési Bizottság figyelemmel kíséri az egészségügyi alapellátást, illetve az önkormányzat által fenntartott intézményeket.

 

(2) Értékeli az egészségügyi alapellátásokról szóló tájékoztatókat, a Humán Szolgáltató Központ, a Balázs József Városi Könyvtár és Művelődési Központ, továbbá a Beregi Múzeum éves beszámolóját, javaslatokat fogalmaz meg az ellátás és a működés javítása érdekében.”

 

40. § Az SzMSz 49. § (4) bekezdésének g)- j) pontjai helyébe lép:

 

g) az önkormányzat által nyújtandó szociális és oktatási támogatásokra irányuló előterjesztéseket,

h)      a bizottság feladatkörét érintő rendelet-tervezeteket,

i)       a bizottság feladatkörét érintő intézmények alapító okiratainak tervezetét,

j)       a bizottság feladatkörét érintő megállapodások, feladat-ellátási -, megbízási-, kinevezési szerződések tervezeteit, módosításait,”

 

41. § Az SzMSz 49. § (4) bekezdése a következő pontokkal egészül ki:

 

„ m) intézményi tanácsokba történő delegálásról szóló előterjesztéseket,

      n) a hatáskörébe tartozó intézmények, szolgáltatások beszámolóiról, tájékoztatóiról, szakmai és egyéb
          programjaikról, szabályzataikról szóló előterjesztéseket,

      o) települési értéktárral kapcsolatos előterjesztéseket,

      p) étkeztetéssel, közétkeztetéssel kapcsolatos előterjesztéseket,

      q) „Új Beregi Élet” önkormányzati lappal kapcsolatos előterjesztéseket.”

 

42. § Az SzMSz 18. alcíme helyébe az alábbi alcím lép:

 

„18. A Polgármesterre, Alpolgármesterre, önkormányzati képviselőkre vonatkozó szabályok”

 

43. § Az SzMSz 51. § (3) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

 

„51. § (3) A Polgármester ügyfélfogadást tart minden hétfőn 1300 – 1530 óra között.”

 

44. § Az SzMSz a következő 52/A §- al egészül ki:

 

„52/A. § (1) A Képviselő jogállását Magyarország Alaptörvénye és a Mötv. rendelkezései határozzák meg. A képviselő a Büntető Törvénykönyv alapján hivatalos személynek minősül.

 

(2) A képviselőt a Mötv.-ben és önkormányzati rendeletben meghatározott jogok illetik meg és kötelezettségek terhelik.

 

(3) A képviselő munkájának ellátásához szükséges információt, ügyviteli segítséget, adminisztrációt a KÖH biztosítja.

 

(4) A Képviselő kötelezettségei:

 

a)      kapcsolatot tartani a választópolgárokkal és a civil szervezetekkel, akiknek évente egy alkalommal – a közmeghallgatások keretein belül - tájékoztatást nyújt képviselői tevékenységéről,

b)     a képviselő-testület, illetőleg – bizottság tagjának megválasztott képviselő esetén – a bizottság ülésén megjelenni és munkájában tevékenyen részt venni,

c)      az ülés vezetőjének az ülés megkezdése előtt legalább egy órával telefonon vagy személyesen bejelenti, ha az ülésen nem tud részt venni, vagy egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van,

d)     köteles a vele szemben felmerült személyes érintettséget az előterjesztés vitájának megkezdése előtt bejelenteni,

e)      a tanácskozás ideje alatt végleges eltávozását az ülés vezetőjének bejelenti,

f)      felkérés alapján részt venni a képviselő-testület vagy bizottság ténymegállapító és egyéb vizsgálatában,

g)     vagyonnyilatkozatot tenni a Mötv. szerint,

h)     a hivatali és üzleti titkot megőrizni,

i)       olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre.

 

(5) Az önkormányzati képviselőt megválasztásának időpontjától megbízatása megszűnéséig tiszteletdíj illeti meg. A képviselők és a bizottság tagjainak tiszteletdíjáról a Tkt. r. rendelkezik.

 

(6) A képviselő-testületi munkában, a bizottságok tevékenységében felróható okból részt nem vevő képviselő, bizottsági tag, illetve a Mötv.-ben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő tiszteletdíját a Képviselő-testület a Tkt. r-ben meghatározottak szerint csökkentheti.

 

(7) A képviselő, a bizottság nem képviselő tagja a képviselő-testülethez címzett, a polgármesterhez eljuttatott írásos nyilatkozatával tiszteletdíja egészéről vagy meghatározott részéről bármikor lemondhat. A lemondás történhet a tiszteletdíj folyósításának meghatározott időtartamára.”

 

45. § Az SzMSz 54. § (9) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

 

„(9) A KÖH belső szervezeti egységei az állandó bizottságok esetében az alábbiak szerint látják el a bizottságok működésének adminisztratív kiszolgálását, ügyviteli feladatait (ülés idejének koordinálása, meghívó, előterjesztések, ülésterem előkészítése, jegyzőkönyvekkel kapcsolatos feladatok ellátása, határozatok végrehajtásának szervezése, ellenőrzése, arról való beszámolás előkészítése stb.)

 

            A felelős koordinátor:

        A bizottság neve:

a) Pénzügyi és Gazdálkodási Osztály  ügyintézője

Pénzügyi Bizottság

b)  Jegyzői Titkárság ügyintézője

Városfejlesztési és Üzemeltetési Bizottság

c)  Jegyzői Titkárság ügyintézője

Jogi, Ügyrendi és Közbiztonsági Bizottság

d)  Építésügyi Csoport ügyintézője

Szociális, Egészségügyi, és Művelődési Bizottság”

 

46. § Az SzMSz 55. §- a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

 

„55. § (1) Az önkormányzat a nemzetiségi egyéni és közösségi jogok érvényesülése, a nemzetiséghez tartozók érdekeinek kifejezésre juttatása, különösen az anyanyelv ápolása, őrzése és gyarapítása, továbbá a nemzetiségek kulturális autonómiájának a nemzetiségi önkormányzatok által történő megvalósítása és megőrzése érdekében együttműködik a települési nemzetiségi önkormányzatokkal.

 

(2) Vásárosnamény város közigazgatási területén a Vásárosnamény Város Roma Nemzetiségi Önkormányzat (a továbbiakban: RNÖ) működik.

 

(3) Az önkormányzat az RNÖ részéről érkező kezdeményezéseket a Jogi, Ügyrendi és Közbiztonsági Bizottságnak, illetve a Pénzügyi Bizottságnak adja át véleményezésre. A Bizottságok a kezdeményezéssel kapcsolatban 15 napon belül alakítják ki álláspontjukat és terjesztik a Képviselő-testület elé. A Képviselő-testület a Bizottságok véleményének megérkezését követő ülésén dönt.

 

(4) Az RNÖ véleményét a jegyző kéri ki az RNÖ-vel kapcsolatos döntések meghozatala előtt.

 

(5) Az RNÖ jogszabályban meghatározott egyetértési jogát a jegyző kéri ki a jogszabályban meghatározott határidő figyelembevételével.

 

(6) A Képviselő-testület a rendelkezésére álló anyagi eszközök arányában biztosítja - az éves önkormányzati költségvetési rendelet keretein belül – az RNÖ részére a működéséhez szükséges feltételeket az alábbiak szerint:

 

a) Az Önkormányzat ingyenesen biztosítja az RNÖ az üléseinek lebonyolításához szükséges helyiséget a KÖH helyiségében, illetve közmeghallgatásaihoz, fórumaihoz a KÖH tanácstermében. Az Önkormányzat továbbá lehetővé teszi a nemzetiségi önkormányzat részére az önkormányzati intézményekben a rendezvényeinek ingyenes megszervezését. A teremhasználatot minden hónapban előre kell egyeztetnie az elnöknek az intézmény vezetőjével és a polgármesterrel.


b) A képviselő-testület a KÖH-n keresztül biztosítja az RNÖ működéséhez szükséges tárgyi és személyi feltételeket, továbbá az RNÖ kérésének megfelelően a postai, kézbesítési, sokszorosítási feladatok ellátását és az ezzel járó költségek viselését,


c) Az RNÖ Képviselő-testületi ülésein, közmeghallgatásán a jegyző, vagy a jegyzővel azonos képesítési előírásoknak megfelelő megbízottja részt vesz.


d) Az RNÖ működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat a jegyző a KÖH-n keresztül biztosítja.


e) A nemzetiségi önkormányzat üléseinek előkészítését (meghívók, előterjesztések kiküldése, jegyzőkönyvek előkészítése, sokszorosítás, jegyzőkönyv közzététele stb.) a jegyző a KÖH-n keresztül biztosítja.


f) A képviselő-testület a KÖH-n keresztül szükség szerint biztosítja a jelnyelv, illetve a speciális kommunikációs rendszer használatát, amennyiben az erre vonatkozó kérelmet az RNÖ legalább 3 munkanappal az igénybevétel időpontja előtt jelzi.”

 

47. § Az SzMSz 1. függeléke helyébe ezen rendelet 1. függeléke lép.

 

48. § Az SzMSz 2. függeléke helyébe ezen rendelet 2. függeléke lép.

 

49. § Az SzMSz - ezen rendelet 3. függelékében meghatározott - 3. függelékkel egészül ki.

 

50. § (1) Az SzMSz 20. § (6) bekezdés a) pontjában meghatározott szövegrész helyébe a „KÖH” szövegrész, az i) pontban meghatározott „város” szövegrész helyébe a „választókerület” szövegrész lép.

 

(2) Hatályukat vesztik az SzMSz 49. §-ában meghatározott „oktatás”, „oktatási”, „diákönkormányzatok”szövegrészek. 

 

51. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és hatályba lépését követő napon hatályát veszti.

 

 

Filep Sándor                                                                                                             dr. Szilágyi Péter

polgármester                                                                                                                          jegyző

 

 

Z Á R A D É K :

 

Ez a rendelet 2014. november 21. napján került kihirdetésre.

                                                                                                          ………………………….

                                                                                                           dr. Szilágyi Péter jegyző