Csárdaszállás Község Önkormányzat Képviselő-testületének 17/2014. (XI.24.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2013. (IV. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2014. 11. 25- 2014. 11. 24

Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. § A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2013. (IV. 26.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Ör) 1. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. § (6) A Képviselő-testületet a 2014. október 12-diki önkormányzati választásokat követően 4 fő egyéni listán megválasztott képviselő, továbbá a lakosság által közvetlenül megválasztott polgármester alkotja. A megválasztott képviselők száma 5.”


2. § Az Ör. 28. § (1) bekezdése kiegészül a következő g) pont rendelkezéseivel:

„g) eskütételét követően három hónapon belül indokolatlanul nem vesz részt a kormányhivatal által szervezett képzésen;”


3. § Az Ör. 30. § helyébe a következő rendelkezés lép

„30. § (1) A polgármester feladatát főállásban látja el.

(2) A polgármester fő feladata:

a) biztosítja a Képviselő-testület demokratikus működését, széleskörű nyilvánosságát,

b) a településfejlesztés, a közszolgáltatások szervezése,

c) a képviselők és bizottság munkájának segítése,

d) együttműködés a helyi pártszervekkel, egyesületekkel és egyéb civil szervezetekkel.

(3) A polgármester hetente legalább egy alkalommal előre meghirdetett lakossági ügyfélfogadást tart, a képviselőket hivatali időben soron kívül fogadja.

(4) A polgármester éves szabadságolási tervét a költségvetési rendelet tervezet benyújtásával egyidejűleg nyújtja be a Képviselő-testületnek. A polgármester a szabadságolási ütemtervben esedékes, ki nem vett szabadságról az esedékességet követő soron következő testületi ülésen ad tájékoztatást, ezzel egyidejűleg megjelöli a ki nem vett szabadág ismételt esedékességének időpontját. Egyéb esetekben a polgármester szabadság engedélyezéséről a Képviselő-testület dönt. A polgármester szabadságolásával kapcsolatos döntéseit a Képviselő-testület vita nélkül hozza meg.

(5) A polgármester az éves szabadságolási terv benyújtása során tájékoztatást ad az előző évben ki nem adott szabadságának mértékéről. Az elszámolásban be kell mutatni az előző évben kivett és a következő évre átvitt szabadság mértékét. Az önkormányzati ciklus utolsó rendes soros ülésén a jegyzőnek előterjesztésében tájékoztatást kell adni a polgármester részére kiadott és a ki nem adott szabadságról, a megváltással járó költségvetési kihatásáról.

(6) A tisztségviselők hivatalos tárgyalásaihoz, önkormányzati rendezvényekhez kapcsolódó vendéglátáshoz és ajándékozáshoz, továbbá egyéb reprezentációs célú kiadásokhoz az éves költségvetési rendeletben meghatározott mértékű előirányzatot használhatnak fel.

(7) Az előirányzat felhasználását a polgármester engedélyezi.”

  

4. § Az Ör. 32. § (3) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép

„32. § (3) Az alpolgármester a polgármester tartós távollétében minden munkanap 10 és 12 óra között az önkormányzati hivatalban intézi az operatív ügyeket, illetve minden hét pénteki napján 8 és 9 óra között ügyfélfogadást tart.”


5. § Az Ör. 24. Gazdálkodás, ellenőrzés alcíme helyébe a következő rendelkezések lépnek

24. Gazdálkodás, ellenőrzés

39. § (1) A Képviselő-testület feladatai ellátásához gazdasági társaságot vagy költségvetési szervet hoz létre.

(2) A Képviselő-testület a költségvetési szerv alapítása, átalakítása, átszervezése során dönt a költségvetési szerv saját gazdasági szervezetének létrehozásáról, vagy ennek hiányában a gazdasági feladatoknak más, gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerv kijelöléséről.

(3) A költségvetési szervek szakágazati és alaptevékenységének kormányzati funkció szerinti besorolását a 6. melléklet tartalmazza.

(4) A költségvetési szervek kiadásainak készpénzben történő teljesítésének eseteit a 7. melléklet tartalmazza.

40. § (1) A Képviselő-testület intézményei gazdálkodását felül kell vizsgálni. Az éves beszámoló felülvizsgálata során az önkormányzat:

a) értékeli a költségvetési szerv alaptevékenységébe tartozó feladatainak szakmai teljesítését és annak a költségvetési előirányzattal való egyezőségét,

b) értékeli a költségvetési előirányzat megállapításának módjára figyelemmel a pénzügyi teljesítés és a feladatmegvalósítás összhangját,

c) értékeli az eredeti, a módosított terv- és tényadatok eltérését,

d) vizsgálja a számszaki beszámoló belső, valamint az önkormányzat által meghatározott adatszolgáltatási elvárással való összhangját.

(2) A polgármester minden év január 31-éig benyújtja a Képviselő-testületnek döntésre az éves költségvetési beszámolónak a költségvetési szervek beszámolásához kapcsolódó szöveges indokolásának részletes tartalmi és formai követelményeit.

(3) A költségvetési szervek a Képviselő-testület felé az éves beszámolóikat március 31-éig nyújtják be.

(4) A jegyző a költségvetési szervek által benyújtott beszámolót a április 10-éig szakmailag felülvizsgálja és értékelő megállapításait csatolja a beszámolókhoz.

(5) A Képviselő-testület áprilisi ülésén dönt a költségvetési szervei éves beszámolójáról. A költségvetési szerveket számszaki beszámolójuk és szakmai működésük elbírálásáról, annak jóváhagyásáról írásban értesíti.

41. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat belső pénzügyi ellenőrzését a jogszabályok szerinti folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés és belső ellenőrzés útján biztosítja.

(2) A Képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei belső ellenőrzési feladatait önkormányzati társulás útján látja el.

(3) Az önkormányzat egészére vonatkozó éves belső ellenőrzési tervet a Képviselő-testület októberi rendes ülésére kell előterjeszteni jóváhagyásra.

(4) A polgármester az éves ellenőrzési jelentést, valamint az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szervek éves ellenőrzési jelentései alapján készített éves összefoglaló ellenőrzési jelentést a zárszámadási rendelettervezettel egyidejűleg a képviselő-testület elé terjeszti.

42. §  A 2007. évi CLII. tv. 3. § alapján Csárdaszállás Községi Önkormányzat Képviselő-testülete által, illetve egyetértésével kinevezett vagyonnyilatkozat tételre kötelezett vezetők körét az SZMSZ 5. melléklete tartalmazza.

43. § (1) A 42. §-ban vagyonnyilatkozat-tételre kötelezettnek a vagyonnyilatkozatát a 33. § (5) bekezdés d) pontjában nevesített önkormányzati szerv titkári feladatait ellátó személyzeti ügyintézőjének kell átadnia.

(2) A személyzeti ügyintéző a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában előírt módon, de elkülönítetten tárolja és kezeli a jegyző kinevezési hatáskörébe tartozó köztisztviselők és a 43. §-ban kötelezettek vagyonnyilatkozatait is.

(3) Az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatát a Hivatal kirendeltségének testületi üléseket munkaköri feladatként ellátó hivatali dolgozó tárolja.”


6. § (1) Az Ör. 6. melléklete helyébe a rendelet 1. melléklete lép.

(2) Az Ör. 7. mellékletként kiegészül a rendelet 2. mellékletével.


7. § (1) Ez a rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba és a hatályba lépését követő napon hatályát veszti.

(2) Hatályát veszti az Ör. 10. § (2) bekezdés b) pontja.


1. melléklet a 17/2014. (XI. 24.) önkormányzati rendelethez


Csárdaszállás Községi Önkormányzat közfeladatai kormányzati funkció szerinti besorolása



A

B


Kormányzati funkció

Megnevezése

1

011130

Önkormányzatok és Önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

2

011220

Adó-, vám- és jövedéki igazolás

3

013320

Köztemető fenntartás és működtetés

4

013350

Az Önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

5

106010

Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

6

107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

7

022010

Polgári védelem ágazati feladatai, lakosság felkészítése

8

031030

Közterület rendjének fenntartása (mezőőri szolgálat)

9

032010

Tűz- és katasztrófavédelem igazgatása

10

041231

Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

11

041232

Start közmunkaprogram- Téli közfoglalkoztatás

12

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

13

041236

Országos közfoglalkoztatási program

14

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

15

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

16

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő feladatok

17

051040

Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása

18

063080

Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

19

064010

Közvilágítás

20

066010

Zöldterületek kezelése

21

066020

Város és Községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

22

076062

Település-egészségügyi feladatok

23

082044

Könyvtári szolgáltatások

24

091140

Óvodai nevelés ellátás működtetési feladatai

25

091220

Köznevelési intézmények 1-4. évfolyamos tanulók köznevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladat

26

096020

Iskolai  intézményi étkeztetés


2. melléklet a 17/2014. (XI. 24.) önkormányzati rendelethez


A kiadások készpénzben történő teljesítésének esetei


1) folyószámlával nem rendelkező foglalkoztatottak bérkifizetése

2) folyószámlával nem rendelkezők FHT, LFT, RSZS és egyéb segélyezések

3) kiküldetés

4) munkába járás költség

5) munkavégzéshez kapcsolódó költségtérítés

6) készpénzben vásárolt dologi kiadások