Kuncsorba Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2014. (II.26.) önkormányzati rendelete
Kuncsorba Község Önkormányzat Önkormányzatának 2014. évi költségvetéséről
Hatályos: 2014. 02. 26- 2015. 04. 28Kuncsorba Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2014. (II.26.) önkormányzati rendelete
Kuncsorba Község Önkormányzat Önkormányzatának 2014. évi költségvetéséről
2014-02-26-tól 2015-04-28-ig
Kuncsorba Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
I. Fejezet
Általános rendelkezések
1. A rendelet hatálya
1. §
II. Fejezet
Részletes rendelkezések
2. A költségvetés bevételei és kiadásai
2. §
(1) A képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi
Költségvetési bevételét 123.565 eFt főösszeggel
Költségvetési kiadását 123.565 eFt főösszeggel
Egyenlegét 0 eFt hiánnyal
állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási célú műveletek bevételeit és kiadásait a rendelet 3. melléklete alapján határozza meg a Képviselő-testület.
(3) A működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a rendelet 5. melléklete részletezi.
(4) A normatív hozzájárulásokat jogcímenként a Képviselő-testület a rendelet 4. melléklete alapján hagyja jóvá.
3. A költségvetés részletezése
3. §
(1) Kuncsorba Község Önkormányzata 2014. évi hitelállományát és törlesztésének alakulását lejárat és eszközök szerint a 9. sz. melléklet részletezi.
(2) Az önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 10. melléklet tartalmazza.
(3) Az önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.
(4) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 6. melléklet szerint részletezi.
(5) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 7. melléklet szerint hagyja jóvá.
(6) A 2. § (2) bekezdésében megállapított önkormányzati bevételek és kiadások megoszlását, az éves létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát feladatonként a 1. mellékletek szerint határozza meg.
(7) A finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel kapcsolatos hatásköröket a képviselő-testület fenntartja magának.
4. Engedélyezett álláshelyek alakulása
4. §
(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat által 2014. évben engedélyezett létszámát
a) 2014. január 1-jétől: 2,00 főben állapítja meg.
b) A közfoglalkoztatottak létszám-előirányzata: 6 fő.
5. A költségvetés végrehajtásának szabályai
5. §
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(3) A Képviselő-testület a nyilvántartott és eredménytelen behajtási intézkedés után is fennálló követelések leírása engedélyezésének hatásköreit az alábbiak szerint határozza meg:
a) 100 e Ft alatt a jegyző és a polgármester engedélyezi
b) 100 e Ft felett a Képviselő-testület engedélyezi.
(4) A (3) bekezdésben szereplő értékhatár értelmezésénél az éven túli követelések adósonként számítandók.
(5) Likvid hitel igénybevételét szükség szerint engedélyezheti a Képviselő-testület, amely hitel igénybevétele a mindenkori pénzügyi szükségletek függvényében történhet.
(6) A Képviselő-testület a költségvetési egyensúly megőrzése, valamint a minimális hitelfelvétel érdekében az alábbi intézkedéseket rendeli el:
a) A zárszámadási rendelet hatálybalépéséig a várható pénzmaradvány terhére további kötelezettség nem vállalható.
b) E rendelet mellékletében meghatározott kiadási előirányzatok nem léphetők túl, azokra többletkötelezettség nem vállalható.
c) Fedezet hiányában vállalt, ellenjegyzés nélküli kötelezettségvállalásból adódó kifizetés nem történhet.
d) A fejlesztési és felújítási feladatok csak a teljes források – támogatások, átvett pénzeszközök, fejlesztési bevételek – biztosítása esetén indíthatók.
6. Az előirányzatok módosítása
6. §
(1) Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönthet.
(2) A költségvetési szervek bevételi és kiadási előirányzatai saját hatáskörben módosíthatók, a kiadási előirányzatok egymás között átcsoportosíthatók. A polgármester a saját hatáskörben végrehajtott módosításokról, átcsoportosításokról a Képviselő-testületet harminc napon belül tájékoztatja.
(3) A költségvetési szerv a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, azonban az nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére, kivéve, ha az irányító szerv azt engedélyezi az előirányzatok jóváhagyásakor még nem ismert jogszabályváltozás miatt. A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.
(4) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.
(5) A bevételi előirányzat módosításával együtt járó kiadási előirányzat módosítása tartós kötelezettségvállalást nem jelenthet, és nem járhat együtt többlettámogatási igénnyel.
(6) A képviselő-testület - az első negyedév leteltével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(7) Az évközben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról a Képviselő-testület dönt a polgármester előterjesztésében, a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.
(8) A (7) bekezdésben nem szereplő központi előirányzatok miatti költségvetési rendelet módosításáról a Képviselő-testület dönt.
(9) Az egészségügyi alapellátást az Országos Egészségbiztosítási Pénztár közvetlenül finanszírozza. Az e célra tervezett előirányzat a megkötésre kerülő finanszírozási szerződés alapján változhat.
7. A gazdálkodás szabályai
7. §
(1) Belső szabályzatban rögzíteni szükséges a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani.
(2) A Közös Önkormányzati Hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezeti.
8. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
8. §
(1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a független belső ellenőr útján gondoskodott. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
III. fejezet
Hatályba léptető rendelkezések
9. Záró rendelkezések
9. §