Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlésének 2/2014. (II.6.) önkormányzati rendelete
Érd Megyei Jogú Város Önkormányzata 2014. évi költségvetéséről
Hatályos: 2014. 02. 07- 2014. 05. 28Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlésének 2/2014. (II.6.) önkormányzati rendelete
Érd Megyei Jogú Város Önkormányzata 2014. évi költségvetéséről
2014-02-07-tól 2014-05-28-ig
Érd Megyei Jogú Város Közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) f) pontjában, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében valamint a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 138. § (1) b) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,
az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 27. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljáró Érd Megyei Jogú Város Közgyűlésének Városfejlesztési, Üzemeltetési és Vagyongazdálkodási Bizottsága, Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Bizottsága, Szociális és Egészségügyi Bizottsága, Oktatási és Művelődési Bizottsága valamint Sport, Ifjúsági és Közrendvédelmi Bizottsága,
a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 120. § (1) bekezdés a) pontjában és az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 27. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljáró Érd Megyei Jogú Város Közgyűlésének Pénzügyi és Költségvetési Bizottsága,
a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 6. § (3) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljáró szakszervezetek,
valamint az államháztartási törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 27. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljáró, Érd Megyei Jogú Város Közgyűlése irányítása alá tartozó költségvetési szervek vezetői
véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. A rendelet hatálya és a költségvetés címrendje
1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Érd Megyei Jogú Város Önkormányzatára (a továbbiakban: Önkormányzat), az önkormányzati hivatalra (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal), a Közgyűlés által irányított költségvetési szervekre (a továbbiakban: költségvetési szerv), a támogatásban részesített magánszemélyekre, valamint az Önkormányzat többségi tulajdonában álló gazdasági társaságokra.
(2) A Közgyűlés által irányított költségvetési szervek a költségvetési rendeletben külön-külön alkotnak egy-egy címet az alábbiak szerint:
Polgármesteri Hivatal | Érd, Alsó u. 1-3. |
Szociális Gondozó Központ | Érd, Budai u.14. |
Dr. Romics László Egészségügyi Intézmény | Érd, Felső u. 39-41. |
Érdi Közterület-fenntartó Intézmény | Érd, Fehérvári út 69/B. |
Intézményi Gondnokság | Érd, Budai út 14. |
Az Intézményi Gondnoksághoz tartozó intézmények: | |
Intézményi Gondnokság saját | Érd, Budai út 14. |
Magyar Földrajzi Múzeum | Érd, Budai út 4. |
Szepes Gyula Művelődési Központ | Érd, Alsó u. 9. |
Csuka Zoltán Városi Könyvtár | Érd, Hivatalnok u. 14. |
Szivárvány Óvoda | Érd, Hegesztő u. 2-8. |
Kisfenyves Tagóvoda | Érd, Erkel u. 4. |
Meseház Tagóvoda | Érd, Gyula u. 33-37. |
Napsugár Tagóvoda | Érd, Tárnoki út 58-62. |
Tusculanum Tagóvoda | Érd, László tér 1. |
Kincses Óvoda | Érd, Béke tér 1. |
Riminyáki Tagóvoda | Érd, Riminyáki út 17. |
Kutyavári Tagóvoda | Érd, Kutyavári út 10. |
Tállya Tagóvoda | Érd, Tállya u. 3. |
Fácán Tagóvoda | Érd, Fácán köz 3. |
Harkály Tagóvoda | Érd, Harkály u. 48. |
Tündérkert Tagóvoda | Érd, Felső út 51. |
Ófalusi Tagóvoda | Érd, Fő út 12. |
2. A 2014. évi költségvetés bevételei, kiadásai és a költségvetés tartalék előirányzata
2. § (1) A Közgyűlés az Önkormányzat 2014. évi költségvetési bevételét 11 322 410 e Ft-ban, az előző évi maradvány igénybevételét 1 302 267 e Ft-ban, a felhalmozási célú hitelfelvételét 100 000 e Ft-ban, a bevételi főösszegét 12 724 677 e Ft-ban állapítja meg.
A Közgyűlés az Önkormányzat 2014. évi költségvetési kiadásait 12 716 287 e Ft-ban, a finanszírozási kiadásait 8 390 e Ft-ban, a kiadási főösszegét 12 724 677 e Ft-ban állapítja meg.
(2) A költségvetésben tervezett bevételek és kiadások közötti egyensúlyt az (1) bekezdés szerinti felhalmozási célú hitelfelvétel teremti meg.
(3) Az (1) bekezdés szerinti bevételi főösszeg bevételi forrásonkénti részletezését kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti részletezésben, Önkormányzat és költségvetési szervek szerinti megbontásban az 1. melléklet tartalmazza.
(4) Az (1) bekezdés szerinti kiadási főösszeg kiemelt előirányzatonkénti részletezését kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti részletezésben, Önkormányzat és Polgármesteri Hivatal szerinti megbontásban a 4. melléklet tartalmazza.
(5) Az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal bevételeit elkülönítetten, részletes bontásban, kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti részletezésben a 2. melléklet, kormányzati funkciók szerinti megbontásban a 4/a., 5/a. mellékletek tartalmazzák.
(6) Az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal kiadásait elkülönítetten, jogcímenkénti bontásban, kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti részletezésben a 3. melléklet, kormányzati funkciók szerinti megbontásban a 4/b., 5/b. mellékletek tartalmazzák.
(7) A Közgyűlés irányítása alatt álló költségvetési szervek 2014. évi bevételei részletezését költségvetési szervek szerinti bontásban intézményenként és bevételi forrásonként, kötelező, önként vállalt feladatok szerinti részletezésben a 10. melléklet tartalmazza.
(8) A költségvetési szervek 2014. évi kiadásai részletezését költségvetési szervek szerinti bontásban intézményenként és kiemelt előirányzati jogcímenként a 11. melléklet tartalmazza. A Közgyűlés irányítása alatt álló költségvetési szervek 2014. évi felhalmozási kiadásait jogcímenkénti bontásban a 12. melléklet tartalmazza.
(9) Az Önkormányzat egyéb működési célú kiadásai részletezését kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti részletezésben a 6. melléklet tartalmazza.
(10) Az Önkormányzat felhalmozási kiadásait elkülönítetten, részletesen, kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti részletezésben a 7. melléklet, a Polgármesteri Hivatal felhalmozási kiadásait elkülönítetten, részletesen, kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti részletezésben a 8. melléklet tartalmazza.
(11) Az Önkormányzat tartalékainak előirányzatait kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti részletezésben a 9. melléklet tartalmazza.
(12) A Közgyűlés irányítása alatt álló költségvetési szervek létszámkereteit a 13. melléklet tartalmazza.
(13) Az Önkormányzat pályázati forrásokból megvalósított programjait a 14. melléklet tartalmazza.
(14) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból származó kötelezettségeit és a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény szerinti saját bevételeit a 15. melléklet tartalmazza.
3. § (1) A 2. § (1) bekezdésében jóváhagyott kiadásokból az Önkormányzat tartalék előirányzata 564 607 e Ft, ebből
általános tartalék | 100 000 e Ft |
céltartalék | 464 607 e Ft. |
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott általános tartalék összege az előre nem tervezhető, év közben felmerülő működési, felújítási és felhalmozási kiadások rendezésére szolgál.
3. Az Önkormányzat gazdálkodására vonatkozó általános előírások
4. § Az Önkormányzat költségvetési előirányzatai az 5. §-ban foglalt kivétellel a Közgyűlés döntésével változtathatók meg.
5. § (1) A Közgyűlés felhatalmazza a Polgármestert, hogy fedezet biztosítása céljából a Közgyűlés két ülése közötti időszakban az Önkormányzat költségvetésében szereplő kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajtson végre.
(2) A Közgyűlés felhatalmazza a Polgármestert, hogy az Érd Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 57/2012. (XII.19.) önkormányzati rendelet 57. §-ában foglalt felhatalmazás alapján hozott döntéshez szükséges fedezet biztosítása céljából költségvetési előirányzatok közötti átcsoportosítást hajtson végre.
(3) A Közgyűlés felhatalmazza a Polgármestert, hogy az önkormányzati gazdálkodás folyamatossága érdekében a Közgyűlés két ülése közötti időszakban 100 000 e Ft összeghatárig az általános tartalék terhére kötelezettséget vállaljon a költségvetésben nem szereplő feladatok végrehajtására.
(4) Az átruházott hatáskörben végrehajtott költségvetési előirányzat módosításról a Polgármester a Közgyűlést a következő ülésén köteles tájékoztatni.
(5) Év közben új kötelezettségvállalás csak a tényleges pénzügyi, likviditási helyzet függvényében lehetséges.
(6) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet az Önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a Polgármester a Közgyűlést, annak munkaterv szerinti, soron következő ülésén tájékoztatja.
(7) A Polgármester pótköltségvetési rendelet-tervezetet csak akkor köteles a Közgyűlés elé terjeszteni, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek az Önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.
(8) Az önkormányzati beruházások előkészítéséről, jóváhagyásáról és megvalósítási rendjéről szóló 21/2011. (III.25.) önkormányzati rendelet hatálya alá tartozó beszerzések esetében a beruházási célokmányban, pályázati döntésekre vonatkozóan a közgyűlési előterjesztésben és határozati javaslatban be kell mutatni a megvalósítást követő fenntartási időszakban felmerülő kiadásokat is.
(9) Az év közben realizálódó – nem céljellegű – önkormányzati többletbevételt általános tartalékba kell helyezni, melynek felhasználásáról a Közgyűlés dönt.
4. A költségvetési szervek gazdálkodására vonatkozó általános előírások
6. § (1) A Közgyűlés irányítása alatt álló költségvetési szerveknek elemi költségvetésüket e rendelet mellékleteiben meghatározott kiemelt előirányzat összegekkel kell összeállítaniuk.
(2) A Közgyűlés felhatalmazza a költségvetési szerveket és a Polgármesteri Hivatalt a költségvetésben előírt bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadások teljesítésére.
(3) A költségvetési szerveknél valamint a Polgármesteri Hivatalnál a tervezett saját bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok, amennyiben a tervezett saját bevételek nem folynak be, nem teljesíthetők.
(4) A Közgyűlés által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani.
5. A költségvetési szerv többletbevételének felhasználása
7. § (1) Az év közben realizálódó – nem céljellegű – intézményi többletbevétel felhasználásáról a Közgyűlés dönt. A költségvetési szervek és a Polgármesteri Hivatal a jóváhagyott bevételi előirányzatain felüli, pénzügyileg realizált intézményi működési többletbevételét a Közgyűlés hatáskörében végrehajtott előirányzat módosítást követően használhatja fel.
(2) Az (1) bekezdés alapján végrehajtott előirányzat módosítással éven túli, tartós kötelezettségvállalás költségvetési fedezete nem biztosítható.
(3) A költségvetési előirányzatok tervezett összegét meghaladó, pénzügyileg teljesített bevételként 2014. évben a 2014. december 31-éig befolyt bevétel vehető figyelembe.
(4) A költségvetési szervek év közben a tervezett, illetve a módosított előirányzatot meghaladó többletbevételükből – e bekezdésben foglaltak figyelembevételével – az éves személyi juttatások és az azzal összefüggő munkaadókat terhelő járulékok előirányzatát legfeljebb:
- a többletbevétellel összefüggő feladat elvégzéséhez szükséges, nem a személyi juttatások körébe tartozó közvetlen kiadásoknak az adott bevételből történő teljesítése után fennmaradó összeg erejéig,
- szerződés esetén az abban meghatározott összeggel emelhetik.
(5) Nem emelhető a személyi juttatások előirányzata az intézményi ellátási díjak, az alkalmazottak térítése, az alkalmazott, hallgató, tanuló stb. kártérítése és egyéb térítése, a felhalmozási bevételek, továbbá az átvett pénzeszközök előirányzatot meghaladó többletéből, kivéve, ha a bevétel a személyi juttatásból teljesítendő kiadást szolgál, vagy a megkötött szerződés, megállapodás költségterve személyi célú kifizetéseket tartalmaz.
6. Személyi juttatásokkal való gazdálkodás
8. § (1) A költségvetési szerv a részére jóváhagyott, illetve módosított személyi juttatások, és a költségvetési létszám-előirányzatával a jogszabályi előírások figyelembevételével önállóan gazdálkodik.
(2) A Polgármesteri Hivatalban foglalkoztatott köztisztviselők illetményalapjának összege a 2014. évi központi költségvetésről szóló törvényben megállapított összeggel azonos.
(3) A Polgármesteri Hivatal és az Önkormányzat munkavállalói a Közgyűlés 10/2014. (I.30.) határozata alapján bruttó 200.000 forint cafeteria juttatásban részesülnek.
(4) A költségvetési szervek költségvetésében jutalom címén teljesítményösztönzés, személyi ösztönzés céljából megtervezett előirányzat a Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat eredeti előirányzatára vetítve nem haladhatja meg a 8%-os mértéket.
(5) A létszámgazdálkodásért és a személyi juttatások előirányzatainak jogszerű felhasználásáért a költségvetési szerv vezetője felel, és egyben gondoskodik az intézményi létszám és személyi juttatások előirányzat-nyilvántartás, továbbá a kötelezettségvállalás nyilvántartás vezetéséről. A költségvetési szerveknél üres álláshely csak a fenntartó előzetes hozzájárulásával tölthető be.
(6) A költségvetési szervek a 2014. évben keletkezett bérmaradványuk évközi felhasználását a Polgármesterrel történő előzetes egyeztetést követően teljesíthetik.
7. Költségvetési előirányzatok megváltoztatása a költségvetési szerveknél
9. § (1) A költségvetési szervek számára jóváhagyott kiemelt kiadási előirányzatok kötöttek, ezek között a költségvetési szerv átcsoportosítást a Közgyűlés jóváhagyásával hajthat végre. A költségvetési szerv a kiemelt előirányzatoktól a felhasználás során nem térhet el.
(2) A költségvetési szervek pótelőirányzati igényt csak akkor nyújthatnak be, ha a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítással sem teljesíthető az intézményi feladatellátás.
10. § (1) A költségvetési szervek a jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belüli részelőirányzataikat saját előirányzat módosítási hatáskörben az alábbi esetekben változtathatják meg:
a) A személyi juttatások előirányzatain belül a költségvetési szervek és a Polgármesteri Hivatal a személyi juttatások rovatai között a feladatváltozással, illetve a feladat végrehajtással kapcsolatban saját hatáskörben átcsoportosítást hajthatnak végre, amelyről a Polgármester a költségvetés soron következő módosításakor a Közgyűlést tájékoztatja;
b) A dologi kiadások rovatai között előirányzat átcsoportosítható. A költségvetési rendeletben megállapított, közüzemi díjak fedezetét szolgáló előirányzatok terhére egyéb dologi kiadási előirányzati sorra csak a fenntartó hozzájárulásával hajtható végre átcsoportosítás.
(2) Az (1) bekezdés szerinti átcsoportosítások tényéről a költségvetési szerv vezetője a Polgármestert a tárgyhót követő nap 10. napjáig tájékoztatja.
11. § Amennyiben új szakmai program indítását a költségvetési szerv önkormányzati költségvetési támogatási igény nélkül vállalja fel, az indítást követő öt éven belül pót-előirányzati igénnyel a fenntartó felé nem élhet.
8. Költségvetési maradványra vonatkozó rendelkezések
12. § (1) A költségvetési szervek és a Polgármesteri Hivatal költségvetési maradványát a Közgyűlés hagyja jóvá és dönt az önkormányzati szabad maradvány felosztásáról. A 2013. évi zárszámadás során jóváhagyásra kerülő önkormányzati szintű szabad maradványt az Önkormányzat 2014. évi költségvetése forráshiányának csökkentésére kell fordítani.
(2) A maradványból a költségvetési szerveket és a Polgármesteri Hivatalt nem illeti meg:
- a végleges feladatelmaradás miatti összeg,
- a meghatározott célra rendelkezésre bocsátott - áthúzódó pénzügyi teljesítés nélküli - összegek maradványa,
- a gazdálkodási szabályok megsértéséből származó maradvány (pl. normatíva-felhasználás).
(3) A költségvetési szerveket meg nem illető maradvány összege az Önkormányzatot illeti meg.
(4) A maradvány költségvetési szervet megillető és meg nem illető összegét az Önkormányzat 2014. évi költségvetéséről szóló rendelete módosításában kell előírni a zárszámadásról szóló rendelet elfogadását követő közgyűlési ülésen.
(5) A központi költségvetésből származó támogatások 2013. évi elszámolásához kapcsolódó befizetési kötelezettség érdekében a költségvetési szervek részére költségvetési maradványt terhelő befizetési kötelezettséget kell előírni.
(6) Az önkormányzati költségvetési szervek és a Polgármesteri Hivatal költségvetési maradványukat – a (7) bekezdésben foglaltak kivételével – csak a Közgyűlés jóváhagyása után használhatják fel.
(7) Az önkormányzati költségvetési szervek a költségvetési maradvány jóváhagyását megelőzően, továbbá a maradvány jóváhagyásától függő utólagos felügyeleti korrekció és ezzel összefüggő visszapótlási kötelezettség mellett:
- előirányzat nélkül teljesíthetnek kiadásokat a megfelelő kiadási jogcímeken és kiemelt előirányzatokon, amennyiben ezek a kiadások alapoktól, pályázatok útján elnyert és konkrét feladatokra az előző évben átvett pénzeszközök felhasználásával kapcsolatosak,
- saját hatáskörű módosítással az előző évben vállalt kötelezettségek áthúzódó teljesítésével összefüggő kiadásokat teljesíthetnek.
9. Költségvetési szerv vállalkozói tevékenysége
13. § A költségvetési szerv költségvetési támogatási előirányzata csak alaptevékenységre és ezzel összefüggő egyéb kiadásokra használható fel.
10. Egyéb rendelkezések
14. § Az önkormányzati és intézményi beruházásokra, felújításokra, árubeszerzésekre, szolgáltatások megrendelésére a közbeszerzésekről szóló jogszabályi előírásokban, valamint Érd Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közbeszerzési Szabályzatában (a továbbiakban: Közbeszerzési Szabályzat), továbbá az önkormányzati beruházások előkészítéséről, jóváhagyásáról és megvalósítási rendjéről szóló 21/2011. (III.25.) önkormányzati rendeletben foglalt előírásokat kell alkalmazni.
15. § A Közgyűlés külön döntésben rendelkezik az alapok, alapítványok és társadalmi szervezetek támogatására tervezett előirányzatok felhasználásáról. A polgármesteri keret felhasználásáról a Polgármester dönt.
16. § (1) A költségvetési szerv saját feladatkörében és nevében csak a Polgármester jóváhagyása alapján nyújthat be pályázatot, abban az esetben is, ha a pályázat 100%-ban támogatással finanszírozott.
(2) Az Önkormányzat és a költségvetési szervek által benyújtott pályázatokra vonatkozó közgyűlési előterjesztésekben be kell mutatni a pályázati önrészek, valamint a támogatások előfinanszírozásának pénzügyi feltételeit, továbbá a fenntartási időszakot terhelő kiadásokat.
17. § (1) Az Önkormányzat fenntartásában működő költségvetési szervek a költségvetési előirányzatok ütemezett felhasználásának nyomon követése érdekében a dologi kiadások jóváhagyott költségvetési előirányzatának felhasználása esetén a kötelezettségvállalás előtt az erre vonatkozó kötelezettségvállalási dokumentum tervezetét (szerződés-tervezet, megrendelő) kötelesek a Polgármesterhez benyújtani, a 300.000 Ft alatti kifizetések, valamint a közszolgáltatókkal létrejött szerződések alapján a közüzemi díjak kifizetései kivételével.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt rendelkezés nem érinti a Dr. Romics László Egészségügyi Intézmény kötelezettségvállalásait.
18. § (1) A költségvetési szervek társadalmi szervezetet, alapítványt nem támogathatnak.
(2) Az Önkormányzat által támogatott szervezetek és magánszemélyek tartalmi és pénzügyi elszámolási kötelezettséggel tartoznak a részükre juttatott céljellegű összeg rendeltetésszerű használatára vonatkozóan az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendeletben foglaltak szerint.
19. § (1) Az önkormányzati költségvetési szervek pénzkölcsönt (hitelt) nem vehetnek fel, kezességet nem vállalhatnak, értékpapírt nem vásárolhatnak, váltót nem bocsáthatnak ki, és nem fogadhatnak el.
(2) A Polgármester a Közgyűléstől átruházott hatáskörben jogosult az átmenetileg szabad pénzeszközök tőkegarantált befektetésére pénzintézeti betét vagy befektetési alap formájában, továbbá diszkont kincstárjegy, államkötvény vásárlásra és értékesítésre.
20. § A költségvetési szervek, valamint a Polgármesteri Hivatal követelés elengedése és tartozásátvállalása tekintetében az Érd Megyei Jogú Város Önkormányzata vagyonáról és a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 13/2012. (III.27.) önkormányzati rendeletben foglaltak az irányadók.
21. § A rendelet 6. mellékletben meghatározott támogatási keret előirányzatok felhasználására a Közgyűlés vonatkozó döntésében foglalt eljárásrend szerint kerülhet sor.
22. § Az Önkormányzat a Közgyűlés által jóváhagyott – évközi változásokkal módosított – intézményi támogatást a költségvetési szervek kiadásaira a Kiskincstári gazdálkodás működéséről szóló szabályzat előírásainak megfelelően biztosítja. A Kiskincstári szabályzatban foglaltak szerinti havi intézményi keretösszegeket a Polgármester állapítja meg az Önkormányzat likviditási helyzete és az intézményi gazdálkodási adatok figyelembe vételével.
23. § Az Érdi Településrendezési- és Építészeti-műszaki Tervtanács (továbbiakban: Tervtanács) tagjainak és opponenseinek tiszteletdíja a következő:
a) a Tervtanács tagjának tiszteletdíja: napirendenként a mindenkori köztisztviselői illetményalap 1/12-ed része,
b) a Tervtanács opponensének tiszteletdíja (szakértői díj): tervpályázatonként a mindenkori köztisztviselői illetményalap 1/2-ed része,
c) amennyiben az opponens tagja a Tervtanácsnak, tiszteletdíja (szakértői díja) az a) pont alapján számítandó.
24. § A költségvetés teljesítéséről szóló féléves és háromnegyed éves tájékoztatót, valamint a költségvetés végrehajtásáról szóló rendeletet az elfogadott költségvetéssel összehasonlítható módon, e rendelet táblázatai szerinti szerkezetnek megfelelően kell elkészíteni.
25. § Az Önkormányzat fenntartásában működő költségvetési szerv vezetője köteles a tárgyhó utolsó napján fennálló, általa elismert tartozásállomány tekintetében - ideértve a nemleges nyilatkozat esetét is - a tárgyhónapot követő hó 10. napjáig a Polgármester részére adatot szolgáltatni.
26. § A szociális ellátások helyi szabályairól szóló 41/2013. (XII.20.) önkormányzati rendelet 15. §-a alapján meghatározandó helyben szokásos legolcsóbb temetési költség összege 2014. évben hamvasztásos temetés esetén bruttó 106.875 Ft, koporsós temetés esetén bruttó 161.475 Ft.
27. § Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 85. §-ban foglalt felhatalmazás alapján az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal házipénztárából készpénzben teljesíthető kifizetések köre az alábbiak szerint kerül meghatározásra:
a) a közfoglalkoztatásban résztvevők bére,
b) az egységes rovatrend és K41. Társadalombiztosítási ellátások és K47. Intézményi ellátottak pénzbeli juttatásai rovaton elszámolandó kiadások,
c) az egységes rovatrend K31. Készletbeszerzés és K34. Kiküldetések, reklám- és propagandakiadások rovatain elszámolandó kiadások,
d) az egységes rovatrend K61. Immateriális javak beszerzése, létesítése, K63. Informatikai eszközök beszerzése, létesítése és K64. Egyéb tárgyi eszközök beszerzése, létesítése rovatain elszámolandó, kisértékű immateriális javak, tárgyi eszközök beszerzésére irányuló kiadások,
e) az egységes rovatrend K33. Szolgáltatási kiadások és K123. Egyéb külső személyi juttatások rovatain elszámolandó, tételenként háromszázezer forint értéket el nem érő kiadások,
f) a c)-e) pont szerinti kiadásokhoz kapcsolódóan az egységes rovatrend K351. Működési célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó és a K67. Beruházási célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó rovatain elszámolandó kiadások, és
g) az a)-f) pont szerinti kiadásokra a foglalkoztatottaknak elszámolási kötelezettséggel adott előlegek.
11. Záró rendelkezések
28. § A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a 2014. évi költségvetés végrehajtása során kell alkalmazni.
Mecsériné dr. Szilágyi Erzsébet | T. Mészáros András |
jegyző | polgármester |