Szigetmonostor Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2014. (II. 6.) önkormányzati rendelete
Szigetmonostor község 2014.évi költségvetéséről és gazdálkodással összefüggő egyes feladatokról
Hatályos: 2014. 02. 06- 2014. 02. 06Szigetmonostor Község Önkormányzata Képviselő Testületének 2/2014.évi (II.06.) számú önkormányzati rendelete
Szigetmonostor Község Önkormányzata Képviselő Testületének 2/2014.évi (II.06.) számú önkormányzati rendelete Szigetmonostor község 2014.évi költségvetéséről és gazdálkodással összefüggő egyes feladatokról
Hatályos: 2014. 02. 06- 2014. 02. 06
Szigetmonostor Község Képviselő-testület az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1.§
- A rendelet hatálya a Képviselő Testületre, az Önkormányzatra és az Önkormányzat által irányított költségvetési szervekre terjed ki.
A költségvetés 2014.évi kiadásainak és bevételeinek főösszege, többlet mértéke és felhasználásának módja
2.§
- A Képviselő Testület Szigetmonostor Község Önkormányzatának 2014.évi
költségvetési bevételét 905.327 E Ft főösszeggel
költségvetés i kiadását 905.327 E Ft főösszeggel
egyenlegét egyensúlyban állapítja meg.
A költségvetés előirányzatai
3.§
A Képviselő Testület az Áht. Ámr. és Mötv. előirásai alapján
- Az egységes rovatrend szerint a kiemelt kiadási és bevételi jogcímeket az 1 .sz. melléklet,
- Szigetmonostor Község Önkormányzatának egységes rovatrend szerinti kiadásait a 2 .sz. melléklet,
- Szigetmonostor Faluház egységes rovatrend szerinti kiadásait a 3 .sz. melléklet,
- Nyitnikék Óvoda egységes rovatrend szerinti kiadásait a 4 .sz. melléklet,
- Szigetmonostori Polgármesteri Hivatal egységes rovatrend szerinti kiadásait az 5 .sz. melléklet
- Az Önkormányzat és költségvetési szervei egységes rovatrend szerinti kiadásait a 6 .sz. melléklet,
- Szigetmonostor Község Önkormányzatának egységes rovatrend szerinti bevételeit a 7 .sz. melléklet,
- Szigetmonostor Faluház egységes rovatrend szerinti bevételeit a 8 .sz. melléklet,
- Nyitnikék Óvoda egységes rovatrend szerinti bevételeit a 9 .sz. melléklet,
- Szigetmonostori Polgármesteri Hivatal egységes rovatrend szerinti bevételeit a 10 .sz. melléklet,
- Az Önkormányzat és költségvetési szervei egységes rovatrend szerinti bevételeit a 11 .sz. melléklet,
- Az Önkormányzat és költségvetési szervei által foglalkoztatottak engedélyezett létszámát a 12 .sz. melléklet,
- Az Önkormányzat és költségvetési szervei egységes rovatrend szerinti felhalmozási kiadásait a 13 .sz. melléklet,
- Az Önkormányzat és költségvetési szervei egységes rovatrend szerinti tartalékait a 14 .sz. melléklet,
- Az Önkormányzat és költségvetési szervei Gst. 3.§ (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyleteit a 15 .sz. melléklet,
- Az Önkormányzat Gst 3.§ és 45.§ szerinti ügyleteit és saját bevételeit a 16 .sz. melléklet,
- Az Önkormányzat európai uniós forrásból finanszírozott projetkjeit a 17 .sz. melléklet,
- Az Önkormányzat költségvetési hiányának külső finanszírozását a 18 .sz. melléklet,
- Az Önkormányzat és költségvetési szervei irányítószervi támogatásait a 19 .sz. melléklet,
- Az Önkormányzat által nyújtott szociális jellegű juttatásokat a 20 .sz. melléklet,
- Az Önkormányzat által nyújtott visszatérítendő támogatásokat és kölcsönöket a 21 .sz. melléklet,
- Az Önkormányzat kapott támogatásait egységes rovatrend szerint a 22 .sz. melléklet,
- Az Önkormányzat helyi adó és közhatalmi bevételeit a 23 .sz. melléklet,
- Szigetmonostor Község Önkormányzatának egységes rovatrend szerinti költségvetési mérlegét közgazdasági tagolásban a 24 .sz. melléklet,
- Szigetmonostor Faluház egységes rovatrend szerinti költségvetési mérlegét közgazdasági tagolásban a
25 .sz. melléklet,
- Nyitnikék Óvoda egységes rovatrend szerinti költségvetési mérlegét közgazdasági tagolásban 26 .sz. melléklet,
- Szigetmonostori Polgármesteri Hivatal egységes rovatrend szerinti költségvetési mérlegét közgazdasági tagolásban 27 .sz. melléklet,
- Az Önkormányzat és költségvetési szervei egységes rovatrend szerinti költségvetési mérlegét közgazdasági tagolásban 28 .sz. melléklet,
- Az Önkormányzat és költségvetési szervei egységes rovatrend szerinti előirányzat felhasználási tervét a 29 .sz. melléklet,
- Az Önkormányzat többéves kihatással járó döntéseinek bemutatását a 30 .sz. melléklet,
- Az Önkormányzat által nyújtott közvetett támogatások bemutatását a 31 .sz. melléklet,
- Az Önkormányzat Áht. 29/A. § szerinti tervszámok és eltéréseik bemutatását a 32 .sz. melléklet alapján
határozza meg.
4.§
(1) A Képviselő Testület az előre nem látható kiadások vagy bevételi kiesések fedezetére általános tartalékot állapít meg 57.084 E Ft összeggel, amely felett a Képviselő Testület rendelkezik.
5.§
- A Képviselő Testület a bevételi előirányzatok közt szereplő felhasználási kötöttséggel járó normatív támogatásokból az intézményeket illető részeket az általa irányított intézmények részére maradéktalanul biztosítja.
A 2014. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
6.§
- A Képviselő Testület az Önkormányzati költségvetési intézmények elemi költségvetésnek összeállításhoz
- a részletes bevételi és kiadási előirányzatokat 2-11.sz. melléklet szerint,
- az engedélyezett létszámot és annak összetételét a 12.sz. melléklet alapján rendeli el.
- Az önállóan gazdálkodó szerv vezetője a vonatkozó jogszabály szerinti formában köteles a 30 napon túli tartozásállományról –nemleges adat esetén is- havonta a tárgyhó 25-i állapotának megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig az Önkormányzat jegyzője részére adatszolgáltatást teljesíteni.
- A Képviselő Testület úgy rendelkezik, hogy amennyiben a költségvetési szerv által elismert 30 napon túli tartozásállomány mértéke a költségvetési szerv éves eredeti előirányzat 10%-át vagy a 100 millió forintot eléri, a Képviselő Testület a hatályos jogszabályi keretek közt Önkormányzat biztost rendel ki a költségvetés i szervhez.
- A költségvetés végrehajtása során a rendelet alá tartozó szervek az árubeszerzéseik, építési beruházásaik és a szolgáltatások megrendelése során kötelesek a Közbeszerzési törvény és az Önkormányzat Közbeszerzési Szabályzata előírásait alkalmazni.
- A Képviselő Testület a költségvetési szervek nem rendszeres személyi juttatásai körében tervezhető jutalom előirányzatára eredeti előirányzatot nem határoz meg.
- A Képviselő Testület a Ktv. 53.§ 82) bekezdése szerint a személyi jövedelemadót és az egészségügyi hozzájárulást is magába foglalóan 200eFt éves cafetéria keretet határoz meg a Polgármesteri Hivatal dolgozói és az Önkormányzat irányítása alá tartozó foglalkoztatottak részére. A Képviselő Testület közcélú foglalkoztatás esetén 5eFt/hó/fő mértékben étkezési utalványt biztosít.
7.§
- A Képviselő Testület úgy rendelkezik, hogy a költségvetési intézmények átvett pénzösszegeikből befolyó bevételi többletet szabadon felhasználhatják, de az Önkormányzati költségvetési intézményeknél a tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését.
8.§
- A Képviselő Testület úgy rendelkezik, hogy a költségvetési szerv vezetője köteles a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályzatokat a mindenkori érvényes központi szabályozás alapján elkészíteni, a szükséges módosításokat átvezetni. A szabályozás hiányosságáért a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.
- Az önállóan működő költségvetési szervek többletbevételük terhére csak a forrás képződés mértékének illetve ütemének figyelembevételével, és az intézmény biztonságos működésének szem előtt tartásával vállalhatnak kötelezettséget.
- A Képviselő Testület úgy rendelkezik, hogy az intézményi pénzmaradvány elszámolás során az Önkormányzatot illeti meg:
- a végleges feladat elmaradás miatti összeg,
- a működési bevételi többlet, ide nem számítva a bérleti díjakat,
- a bérmegtakarításra eső járulék összegének kivételével a járulék maradványa,
- a jubileumi jutalom, a kettős bérkifizetésre adott bérkeret, felmentési bér és a végkielégítés maradványa,
- a juttatások maradványa,
- az ingatlan bérbeadáshoz kapcsolódó rezsi költség .
- A pénzmaradvány elszámolás keretében korrekcióra kerül a közüzemi előirányzat a tényleges teljesítés alapján.
9.§
Az átmeneti időszakra vonatkozó rendelkezések:
Az Áht. 25.§ (3) alapján a képviselő-testület az átmeneti gazdálkodásról rendeletet nem alkotott, ezért a polgármester jogosult a helyi önkormányzatot megillető bevételek beszedésére és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére, amely gazdálkodásról, a polgármester beszámol a Képviselő Testület részére.
Az előirányzat gazdálkodással összefüggő feladatok
10.§
- A Képviselő Testület az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV.tv 35.§ szerint az előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát a polgármesterre ruházza:
- a költségvetési rendeletben jóváhagyott előirányzat csoportok és kiemelt előirányzatok közötti,
- 5.000 E Ft-ot meg nem haladó egyedi összeg tekintetében, a (5) bekezdés alatti határidőben történő Képviselő Testületi tájékoztatás mellett.
(2) A Képviselő Testület a Mötv. 68.§ (4) alapján felhatalmazza a polgármestert esetenként 200.000,-Ft értékhatárig a forrásfelhasználásra. A polgármester döntéséről tájékoztatja a képviselő-testületet.
- Az (1) bekezdésben meghatározott jogkör nem terjed ki az Önkormányzati társaságok támogatását tartalmazó előirányzat csoportok előirányzataira.
- Az önállóan működő költségvetési intézmény a saját hatáskörben végrehajtott előirányzat változtatásról első ízben 2014.05.31-ig köteles tájékoztatást adni az Önkormányzat jegyzőjének, majd ezt követően a (5) bekezdés b) pontjában előírt határidőkhöz igazodóan.
- Az Önkormányzatot megillető –az országgyűlés, kormány, vagy költségvetési fejezet, elkülönített állami pénzalap által biztosított – pótelőirányzatról illetve zárolásról a Polgármester a Képviselő Testületet a (5) bekezdés szerint tájékoztatja.
- A Polgármester a Képviselő Testület elé terjeszti a költségvetési rendelet módosítási javaslatát:
- ha az Országgyűlés Szigetmonostor Község Önkormányzatát érintő előirányzat zárolásról dönt, annak kihirdetését követően haladéktalanul,
- ha az Országgyűlés a Kormány, illetve valamely központi költségvetési fejezet vagy elkülönített állami pénzalap biztosít pótelőirányzatot, vagy a Képviselő Testület költségvetést érintő döntést hoz a változások a költségvetési rendeletben történő átvezetés céljából.
- Valamint költségvetési szerv számára a költségvetési beszámoló felügyeleti szervhez történő megküldésének határidejéig tartandó Képviselő Testületi ülésre 2014.12.31-i hatállyal történő módosítással.
Támogatások felhasználásának szabályai
11.§
- A Képviselő Testület felhatalmazza a Polgármestert, hogy az Önkormányzat előirányzat csoportjai között nevesített szervezetekkel az ott szereplő kiadási előirányzat mértékéig támogatási szerződést kössön.
- A támogatás kérése során a kérelmező köteles a támogatás célját, összegét, és a támogatandó program megvalósítási helyére vonatkozó adatokat megadni. Az Áht. 55.§ értelmében a rendeletben szereplő támogatások folyósítására megkötött megállapodásnak rögzíteni kell a cél szerinti felhasználásról történő beszámolási kötelezettséget, és az elszámolás legkésőbbi határidejét, 2014.12.31-ét. Az Önkormányzati támogatásban részesülő intézmény, társadalmi szervezet a Képviselő Testület döntése alapján kapott támogatás felhasználásáról a zárszámadás keretében köteles beszámolni. A nem cél szerinti felhasználás, vagy a számadási kötelezettség elmulasztása esetén a támogatott kizárja magát a következő támogatási lehetőségből.
- Az átadott pénzeszközök célirányos felhasználásnak ellenőrzését a belső ellenőrzés a Polgármesteri Hivatal ágazatilag illetékes csoportjának közreműködésével végzi.
Záró rendelkezések
12.§
Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2014. január 1-től kell alkalmazni.
Szigetmonostor, 2014. február 05.
……………………………….. ………………………………..
Molnár Zsolt Dr. Vaczó-Tánczos Szilvia
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetve 2014. február 6-án.
dr. Vaczó - Tánczos Szilvia
jegyző