Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2014. (XI. 18.) önkormányzati rendelete

a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2011. (I. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2014. 11. 19- 2014. 11. 19

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2014. (XI. 18.) önkormányzati rendelete

a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2011. (I. 14.) önkormányzati rendelet módosításáról

2014.11.19.

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontja alapján a a következőket rendeli el:

1. § Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2011. (I. 14.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 1. § g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[1. § E rendelet alkalmazásában:]

„g) Önkormányzati Törvény: a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (Mötv.).”

2. § A Rendelet 4. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„4. § (1) A Testület tagjai a megválasztott önkormányzati képviselők (továbbiakban: képviselő) és a polgármester. A Testület tagjainak száma: 22 fő.”

3. § A Rendelet 5. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A Hivatal költségvetési szerv.”

4. § A Rendelet 33. § (1)-(3) bekezdései helyébe a következő rendelkezés lép:

„33. § (1) A titkos szavazás lebonyolításában a Testület jogi ügyekért felelős bizottságának (a továbbiakban: Jogi és Közbiztonsági Bizottság) legalább 3 jelenlévő képviselő tagja vesz részt.

(2) Ha a Jogi és Közbiztonsági Bizottságnak háromnál kevesebb tagja van jelen, a Testület az adott alkalomra szükséges számban szavazatszámláló bizottságot választ.

(3) A titkos szavazás lebonyolításában résztvevő bizottság megállapítja a titkos szavazás eredményét, melyről tájékoztatja a Testületet.”

5. § A Rendelet 39. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„39. § A képviselők jogállására az Alaptörvény és az Önkormányzati Törvény előírásai az irányadóak.”

6. § A Rendelet 40. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„40. § (1) A képviselő összeférhetetlenségére, méltatlanságra az Önkormányzati Törvény előírásai az irányadóak. Ahol az Önkormányzati Törvény összeférhetetlenséggel, méltatlansággal kapcsolatos feladatokat ellátó bizottságot említ, az alatt e rendelet alkalmazásában a Jogi és Közbiztonsági Bizottságot kell érteni.

(2) Ahol jogszabály a Képviselő-testületnek tett bejelentést, annak tájékoztatását vagy értesítését írja elő, az a polgármesterhez benyújtott írásos formában történik, aki gondoskodik annak a Képviselő-testület elé terjesztéséről.”

7. § A Rendelet 41. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„41. § (1) A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségre és az eljárásra az Önkormányzati Törvény előírásai az irányadóak. Ahol az Önkormányzati Törvény vagyonnyilatkozattal kapcsolatos feladatokat ellátó bizottságot említ, az alatt e rendelet alkalmazásában a Jogi és Közbiztonsági Bizottságot kell érteni.

(2) A vagyonnyilatkozatot a Jogi és Közbiztonsági Bizottság tartja nyilván; gondoskodik annak megőrzéséről, kezeléséről és jogszabály szerinti visszaadásáról.

(3) A Jogi és Közbiztonsági Bizottság ügyrendje szabályozza a betekintést és a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás részletes szabályait.”

8. § A Rendelet 43. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„43. § (1) A képviselő kötelezettségeire az Önkormányzati Törvény előírásai az irányadóak.

(2) A képviselő köteles különösen:

a) a rendszeres kapcsolattartásra a választókkal, a lakosság különböző társadalmi és önszerveződő közösségeivel, akiknek évente legalább egy alkalommal tájékoztatást nyújt képviselői tevékenységéről;

b) írásban vagy szóban előzetesen bejelenteni, ha a testületi ülésen vagy a bizottság ülésén nem tud részt venni;

c) a Testület munkájának segítéséhez kapott önkormányzati tulajdonú eszközökkel kapcsolatban az eszközök használatára vonatkozó szabályokat betartani.

(3) A Testület hivatalos kapcsolattartásának meghatározó formája az elektronikus levelezés, ezért a képviselőnek kötelessége a számára az Önkormányzat által biztosított informatikai rendszer tartalmának folyamatos figyelemmel kísérése.

(4) A képviselő köteles a Képviselő-testület ülésén megjelenni, annak munkájában és döntéshozatali eljárásában részt venni, beleértve a Képviselő-testület bizottsági formában végzett munkájában és döntéshozatalában való részvételt is. Az a képviselő, aki a szabályszerűen kiküldött meghívóban megjelölt időpontban a Testület üléséről előzetes bejelentés vagy igazolás nélkül távol marad, és távolmaradását nem menti ki, igazolatlanul távollévőnek minősül.

(5) Az Önkormányzati Törvényben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a Polgármester előterjesztésére a Képviselő-testület legfeljebb tizenkét havi időtartamra csökkentheti, megvonhatja. Ismételt kötelezettségszegés esetén a csökkentés vagy a megvonás újra megállapítható.”

9. § A Rendelet 44. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„44. § A képviselő díjazására az Önkormányzati Törvény és a Képviselő-testület ezt szabályozó rendeletének előírásai az irányadóak.”

10. § A Rendelet 47. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„47. § (1) A Testület bizottságaira és azok tagjaira az Önkormányzati Törvény előírásai irányadóak, valamint e rendelet Képviselő-testületre vonatkozó szabályai - amennyiben jogszabály másként nem rendelkezik - megfelelően alkalmazandóak.

(2) A rendelet 43. § (4) és (5) bekezdés szabályai a bizottság és tagjai tekintetében akként alkalmazandóak, hogy önkormányzati képviselő alatt a bizottság képviselő és nem képviselő tagjait, a Képviselő-testület munkájában és döntéshozatali eljárásában való részvétel helyett a Képviselő-testület bizottságainak munkájában és döntéshozatalában való részvételt, a Polgármester helyett a bizottság elnökét kell érteni, Önkormányzati Törvény alatt pedig jogszabály bizottságokra vonatkozó szabályait is érteni kell.

(3) A Testület állandó bizottságainak felsorolását az 1. melléklet, a Testület által a Szervezeti és Működési Szabályzatban átruházott feladat- és hatásköröket a 2. melléklet tartalmazza.”

11. § A Rendelet 48. §-a új (7) bekezdéssel egészül ki:

„(7) A bizottsági működéssel kapcsolatban azon képviselők jogaira, akik egy adott bizottságnak nem tagjai, az Önkormányzati Törvény rendelkezései alkalmazandóak.”

12. § A Rendelet 62. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Ahol Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének önkormányzati rendelete a helyi önkormányzatokról szóló törvényt említi, az alatt a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény hatályos rendelkezéseit kell érteni.”

13. § A Rendelet 2. mellékletének helyébe e rendelet melléklete lép.

14. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

15. § Hatályát veszti a Rendelet 55. §-a és az azt megelőző cím.

Dr. Prehlik Lajos s. k.,
jegyző
Dr. Tóth József s. k.,
polgármester

1. melléklet a 21/2014. (XI. 18.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet az 1/2011. (I. 14. ) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelethez
Az átruházott és egyéb főbb feladat- és hatáskörök

1. Polgármester átruházott hatáskörében dönt:

1.1. a Közbeszerzési Szabályzat kiadásáról és módosításáról, és meghozza a közbeszerzési eljárást lezáró döntést;

1.2. a településrendezési szerződések megkötéséről;

1.3. a bizottságok által előkészített pályázatok kiírásáról;

1.4. a támogatási szerződések megkötéséről és aláírásáról;

1.5. a közútkezelésre vonatkozó jogszabályokban megjelölt kérdésekben, kiadja az közútkezeléssel kapcsolatos nyilatkozatokat;

1.6.Önkormányzati vagyonnal kapcsolatos hatáskörök kapcsán:
1.6.1. a forgalomképtelen vagyontárgyak hasznosítására irányuló megállapodások, szerződések megkötéséről;
1.6.2. a tulajdonosi pozícióból eredő jognyilatkozatok kiadásáról;
1.6.3. a Tulajdonosi, Kerületfejlesztési és Lakásgazdálkodási Bizottság és az intézmény tevékenysége szerint hatáskörrel rendelkező bizottság javaslata alapján az Önkormányzat költségvetési szervei használatában lévő ingatlanok és ingók egy évet meghaladó, de öt évet meg nem haladó időtartamú bérbeadásáról;
1.6.4. a korlátozottan forgalomképes vagyont érintő bérleti vagy használati szerződés megkötéséről a 28/2012. (VII. 3.) önkormányzati rendeletben foglalt kivételekkel;
1.6.5. a tulajdonosi jogok gyakorlásáról a forgalomképes üzleti vagyon körébe tartozó ingó vagyontárgy megszerzése, elidegenítése, megterhelése esetén a vagyontárgy értékmeghatározásának figyelembevételével 25 millió forint értékhatárig;
1.6.6. portfólió vagyon esetében a tulajdonosi jogok gyakorlásáról 25 millió forint értékhatárig;
1.6.7. a tulajdonosi jogok gyakorlása körében az ingatlanvagyon megszerzéséről, elidegenítéséről, megterheléséről, bérbe és használatba adásáról - ha jogszabály másként nem rendelkezik - a vagyontárgy értékmeghatározásának figyelembevételével, a mindenkori költségvetési törvényben a versenyeztetésre megállapított egyedi forgalmi értékhatárig;
1.6.8. átmenetileg szabadrendelkezésű pénzeszközök hasznosítása során a számviteli törvény szerinti államilag garantált hitelviszonyt megtestesítő értékpapír egy évet meg nem haladó futamidejű megszerzéséről, elidegenítéséről, megterheléséről; az egy évet meg nem haladó futamidejű betétként történő elhelyezésről a számlavezető vagy más pénzintézetnél;
1.6.9. a megválasztás, visszahívás és a díjazás megállapítása kivételével az egyéb munkáltatói jogok gyakorlásáról az Önkormányzat tulajdonában lévő egyszemélyes társaságok vezető tisztségviselői tekintetében;
1.6.10. az Önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanon vezetékjog, vagy szolgalmi jog alapításáról;
1.6.11. az önkormányzati tulajdonú vagy önkormányzati tulajdonba kerülő ingatlanra vonatkozó telekrendezési eljárás végrehajtása során a tulajdonosi jogok gyakorlásáról;
1.6.12. az ügyfél jogainak gyakorlásáról az Önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanokkal kapcsolatos vagy azokat érintő olyan hatósági eljárásokban, amelyek az ingatlanok tulajdonjogának változásával nem járnak;
1.6.13. értékhatártól függetlenül az osztatlan közös tulajdon esetén a tulajdonostársat, társasházak és lakásszövetkezetek esetén a külön tulajdoni illetőség tulajdonosát megillető jogok gyakorlásáról;
1.6.14. a nem költségvetési szerv használatában lévő korlátozottan forgalomképes és forgalomképes üzleti vagyonelem alkalmi célú igénybevételéről;
1.6.15. 200 millió forint értékhatárig az Önkormányzat vagyonát vagy várományi vagyonát érintő perbeli vagy peren kívüli egyezség megkötéséről;
1.6.16. a Pénzügyi és Költségvetési Bizottság egyetértésével, 200 millió forintot meghaladóan, 500 millió forint értékhatárig az Önkormányzat vagyonát vagy várományi vagyonát érintő perbeli vagy peren kívüli egyezség megkötéséről;
1.6.17. az Önkormányzatot megillető elővásárlási jog gyakorlásáról szóló nyilatkozat megtételéről a mindenkori költségvetési törvényben a versenyeztetésre megállapított egyedi forgalmi értékhatárig;
1.6.18. az Önkormányzatot megillető követelésről egészben vagy részben történő lemondásról 500.000 forint egyedi forgalmi értékig;
1.6.19. a jegyzővel egyetértésben a vagyonnyilvántartás részletes szabályainak meghatározásáról.
1.7. Költségvetéssel kapcsolatos hatáskörök kapcsán:
1.7.1. az Önkormányzat költségvetésében szereplő bevételek és kiadások módosításáról, a kiadások közötti átcsoportosításról, a kiadások kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosításról;
1.7.2. a „Pályázati céltartalék” terhére pályázatok benyújtása esetén az önrész biztosításáról, az erről szóló nyilatkozat megtételéről, az önrész változása esetén annak módosításáról;
1.7.3. a „Fejlesztési célú támogatás”, a „Működési céltartalék”, az „Általános tartalék” és az „Ingatlanfejlesztési céltartalék” címek előirányzatainak átcsoportosításáról, felhasználásáról;
1.7.4. az „Önkormányzati lakások és helyiségek” címen belül a kiemelt előirányzatok között, ehhez kapcsolódva a dologi kiadások előirányzatán belül elvégzett, felújításnak minősülő feladatok felújítási címjegyzékbe történő felvételéről és a felújítási feladatok között elvégzett karbantartásnak minősülő feladatok dologi kiadások közé történő átcsoportosításáról;
1.7.5. a Képviselő-testület soron következő ülésén történő beszámolási kötelezettség mellett a likviditási hitel felvételéről, esetenként a jóváhagyott éves költségvetési kiadások 2%-a erejéig, akként, hogy a folyósított hitelállomány egyidőben nem haladhatja meg a jóváhagyott éves költségvetési kiadások 2%-át.
1.8. Önkormányzat tulajdonában álló lakások és helyiségek bérbeadásával, elidegenítésével kapcsolatos hatáskörök kapcsán:
1.8.1. a lakásokra és helyiségekre vonatkozó tulajdonosi és bérbeadói jogok gyakorlásáról;
1.8.2. törvényben, bírósági vagy hatósági határozatban előírt - a bérbeadót terhelő - bérbeadási kötelezettség esetén a teljesítés pénzbeli megváltását lehetővé tevő megállapodás megkötéséről.
1.9. Helyi támogatással kapcsolatos hatáskörök kapcsán:
1.9.1. a támogatás visszavonásáról, a kölcsönszerződés felmondásáról, a támogatási feltételek megváltoztatásáról; aláírja a módosító szerződést;
1.9.2. a helyi támogatás részletfizetésének módosításáról;
1.9.3. házassági vagyonközösség megszűnése esetén az ingatlanban maradó házastárs részére a támogatás változatlan feltételekkel történő átvállalásához való hozzájárulásról; bármely adós jogviszonyának megszüntetéséről; hozzájárulás megadásáról ahhoz, hogy a támogatást kérő a kölcsönt másik azonos vagy hasonló értékű lakás vásárlásához vagy építéséhez használhassa.
1.10. Beruházások, szolgáltatás megrendelések, árubeszerzések előkészítésével, jóváhagyásával, megvalósításával kapcsolatos hatáskör kapcsán dönt:
1.10.1. a 42/1999. (XII. 27.) önkormányzati rendelet hatálya alá tartozó beruházások megvalósítására beérkezett ajánlatokról; a gazdálkodásról szóló féléves, háromnegyedéves és éves beszámoló keretében számot ad a beruházások helyzetéről, a megvalósításról.
1.11. Közterület-használattal kapcsolatos hatáskörök kapcsán:
1.11.1. a közterületek, a zöldterületek fenntartásával, karbantartásával, kezelésével és tisztántartásával, valamint a közutak igazgatásával, fenntartásával és fejlesztésével, továbbá a közterületek használatával, a tulajdonosi döntések előkészítésével kapcsolatos feladatok ellátására vonatkozó szerződés megkötéséről;
1.11.2. az önkormányzat tulajdonában álló közterületek használatáról és rendjéről szóló önkormányzati rendelet hatálya alá tartozó közterületek használatához történő hozzájárulás megadásáról, és a filmforgatás céljából történő közterület-használatra vonatkozó hatósági szerződés jóváhagyásáról, a közterület jogellenes használata esetén alkalmazandó jogkövetkezményekről;
1.11.3. A védnökségvállalásra vonatkozó szerződés megkötéséről.
1.12. Parkolással kapcsolatos hatáskörök kapcsán:
1.12.1. a lakossági várakozási, gazdálkodói várakozási, egészségügyi várakozási, lakossági behajtási-várakozási és a kerületi közterület-felügyeletnek biztosított behajtási-várakozási hozzájárulások kiadásáról és a várakozási díj-fizetési kedvezmények megadásáról;
1.12.2. egyetértési jogát gyakorolva a 30/2010. (VI. 4.) Főv. Kgy. rendelet 36. § (2) bekezdése szerinti kizárólagos használatú várakozóhely létesítésével kapcsolatban;
1.12.3. a hozzájárulások kiadásával kapcsolatos teendők ellátására vonatkozó szerződés megkötéséről.
1.13. Út- és közműépítési hozzájárulással kapcsolatos hatáskörök kapcsán:
1.13.1. a Tulajdonosi, Kerületfejlesztési és Lakásgazdálkodási Bizottság javaslata alapján a településrendezési szerződés megkötéséről;
1.13.2. útépítési együttműködési hozzájárulás előírásáról; beszedéséről, részletfizetés engedélyezéséről.
1.14. Kerületi Emlékhellyel kapcsolatos hatáskör kapcsán:
1.14.1. a Kerületi Emlékhely rendben tartatására megállapodás megkötéséről.
1.15. Az önkormányzati jelképek használatával kapcsolatos hatáskörök kapcsán:
1.15.1. a jegyző javaslatára a kerület címerének más címerrel, jelképpel, felirattal, logóval történő együttes használatának és megjelenítésének engedélyezéséről;
1.15.2. a jegyző javaslata alapján a természetes és jogi személyek számára az általuk készített - a XIII. kerülettel, a XIII. kerület lakosságának életével kapcsolatba hozható - kiadványokon, tárgyakon, termékeken, eszközökön a XIII. kerület címerének használata engedélyezéséről (reklám célú felhasználás esetén is);
1.15.3. kereskedelmi és reklám célú felhasználás esetén a jegyző javaslatára a címer használatáért fizetendő díj megállapításáról;
1.15.4. engedélytől eltérő címerhasználat esetén az engedély visszavonásáról;
1.15.5. a jegyző javaslatára - a kerület közigazgatási területén belül - állandó közterületi elhelyezésre alkalmas kerületi zászló elhelyezéséről.
1.16. A fák védelmével kapcsolatban:
1.16.1. a fakivágás engedélyezéséről, e körben a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 76. § (1) bekezdése szerint hatósági szerződés megkötéséről;
1.16.2. a fatelepítés pénzbeli megváltásáról;
1.16.3. az engedély nélküli vagy engedélytől eltérő fakivágás megtiltásáról.
1.17. Háziorvosi, fogorvosi, védőnői körzetek kialakításával kapcsolatos hatáskör kapcsán dönt:
1.17.1. a felnőtt háziorvosokkal, a házi gyermekorvosokkal és a fogorvosokkal történő szerződés megkötéséről.
1.18. Szociális ellátással kapcsolatos hatáskörök kapcsán:
1.18.1. az önkormányzati segély megállapításáról;
1.18.2. a közgyógyellátásra való jogosultság megállapításáról;
1.18.3. az ápolási díj megállapításáról.
1.19. Kegyeleti tennivalók kapcsán:
1.19.1. az Önkormányzat saját halottjává nyilvánításról; az Önkormányzat saját halottjai emlékének ápolásával kapcsolatos intézkedésekről;
1.19.2. a gyászszertartásonként teljesíthető kiadás összegének meghatározásáról;
1.19.3. a költségekhez való hozzájárulás mértékéről, ha az elhunytat más szerv is saját halottjának nyilvánítja.
1.20. Az adóigazgatási feladatot ellátó önkormányzati tisztviselők anyagi érdekeltségével kapcsolatos hatáskörök kapcsán:
1.20.1. a jegyző esetében az érdekeltségi külön jutalom összegének meghatározásáról.
1.21. Elismerések adományozásával kapcsolatos hatáskör kapcsán:
1.21.1. a „Polgármesteri Dicséret” elismerés odaítéléséről és az emléktárgyak adományozásáról.
1.22. Településrendezési eszközök véleményezésével kapcsolatos hatáskör kapcsán:
1.22.1. a fővárosi és a kerületi önkormányzatok településrendezési eszközeinek véleményezéséről.
1/A. A Polgármester egyéb feladatai:
1/A.1. Önkormányzati vagyonnal kapcsolatos hatáskörök kapcsán:
1/A.1.1. ellenőrzi a vagyonkezelőt megillető jogok gyakorlását, annak szabályszerűségét, célszerűségét;
1/A.1.2. a vagyonkezelő tulajdonosi ellenőrzésének legfontosabb megállapításairól szóló éves összefoglaló jelentést benyújtja a Képviselő-testületnek;
1/A.1.3. aláírja a közszolgáltatási szerződéseket.
1/A.2. Költségvetéssel kapcsolatos hatáskörök kapcsán:
1/A.2.1. javaslatot tesz a pénzügyekért felelős bizottságnak az önkormányzati biztost megillető megbízási díjra.
1/A.3. Társasházaknak és szövetkezeti lakóházaknak nyújtandó kamatmentes felújítási támogatással, vissza nem térítendő támogatással kapcsolatos hatáskör kapcsán:
1/A.3.1. aláírja a kamatmentes felújítási és a vissza nem térítendő kamattámogatási szerződést.
1/A.4. Környezetvédelmi Alappal kapcsolatos hatáskör kapcsán:
1/A.4.1. felügyeli az Alappal kapcsolatos - az önkormányzati rendeletben nem szabályozott - feladatokat.
1/A.5. A védett építészeti értékek megőrzésének támogatásával kapcsolatos hatáskörök kapcsán:
1/A.5.1. a Fővárosi Önkormányzattal a „XIII. Kerületi Értékvédelmi Támogatás” pályázatához kapcsolódóan együttműködési megállapodást köt;
1/A.5.2. megköti a támogatási szerződést a „XIII. Kerületi Értékvédelmi Támogatás”-t elnyert pályázókkal.
1/A.6. Szociális ellátással kapcsolatos hatáskörök kapcsán:
1/A.6.1. a gondozási központokon keresztül évente felülvizsgálja az ápolási díjra való jogosultságot, a kötelezettségek (ápolási és gondozási feladatok) teljesítését.

2. Jegyző átruházott hatáskörben dönt:

2.1. A közterületi rendezvények zajvédelmére vonatkozó hatáskör kapcsán:

2.1.1. a környezeti zajt előidéző szabadidős zajforrás létesítésének, üzemeltetésének bejelentése tudomásulvételéről;

2.1.2. közterületi rendezvény megtartása során a hangosító berendezés üzemeltetésének, élőzene, műsor szolgáltatásának engedélyezéséről;

2.1.3. a közigazgatási bírság kiszabásáról.

2.2. A közösségi együttélés szabályaival kapcsolatos hatáskör kapcsán:

2.2.1. a közigazgatási bírság kiszabásáról.

2.3. Elismerések adományozásával kapcsolatos hatáskör kapcsán:

2.3.1. a „Sinka József Márton Közigazgatási Vándordíj” adományozásáról.

2.4. Az Önkormányzatot megillető adóbevétel beszedése kapcsán hitelezőként eljár a csődeljárásban, felszámolási eljárásban, végelszámolásban, vagyonrendezési és adósságrendezési eljárásban, mint önkormányzati adóhatóság, ezen eljárásokban egyezséget köthet.

2.5. A közterület-, városrésznevek és házszámozás megállapítása hatáskör kapcsán a házszámok sorszámának megállapításáról, megváltoztatásáról.

3. Jogi és Közbiztonsági Bizottság feladatai, átruházott hatáskörei:

3.1. A Bizottság általános feladata az Önkormányzat és szervei jogszerű működésének elősegítése, a XIII. kerület közbiztonsági helyzetének figyelemmel kísérése, a közbiztonság javítása érdekében tevékenykedő társadalmi szervekkel való kapcsolattartás.

3.2. Átruházott hatáskörben dönt:

3.2.1. a kerület közbiztonságát érintő intézkedések megvalósításának elősegítésével járó, valamint a rendőrség, a tűzoltóság, a közterület-felügyelet, a polgári védelem anyagi-technikai feltételeinek javításával kapcsolatos, továbbá a közbiztonság érdekében kiemelkedő teljesítményt nyújtó személyek anyagi elismerésével kapcsolatos támogatások odaítéléséről;

3.2.2. a XIII. Kerületi Közterület-felügyelet szervezeti és működési szabályzatának elfogadásáról;

3.2.3. a költségvetési rendelet „Egyéb közbiztonsági célok támogatása” cím előirányzata felosztásáról.

3.3. Véleményt nyilvánít:

3.3.1. az önkormányzati vagyon védelmét, valamint a kerület közrendjét és közbiztonságát érintő kérdéskörben kiírt vagyonvédelmi pályázatok szövegéről;

3.3.2. szervezeti és hatásköri kérdésekben;

3.3.3. a Testület napirendjén szereplő együttműködési megállapodásokról, szerződésekről;

3.3.4. a Testület napirendjén szereplő közrendet, közbiztonságot érintő kérdésekben;

3.3.5. a rendőrkapitányság és más helyi rendőri szerv létesítéséről vagy megszüntetéséről;

3.3.6. a rendőrkapitányság és más helyi rendőri szerv vezetőjének kinevezéséről;

3.3.7. a Testület ülésén felmerülő ügyrendi kérdésekben és a Szervezeti és Működési Szabályzat értelmezésében;

3.3.8. az előkészítés időszakában a beruházási feladatokról és rangsoráról;

3.3.9. a bizottságok közötti esetleges hatásköri vitákban.

3.4. Javaslatot tesz:

3.4.1. jogszabály módosításának kezdeményezésére;

3.4.2. önkormányzati rendelet módosítására, új rendelet megalkotására;

3.4.3. a benyújtott vagyonvédelmi pályázatok elbírálására;

3.4.4. a kerület közbiztonságát érintő intézkedések megvalósításának elősegítésével, a rendőrség, a tűzoltóság, a közterület-felügyelet, a polgári védelem anyagi-technikai feltételeinek javításával, a közbiztonság érdekében kiemelkedő teljesítményt nyújtó személyek anyagi elismerésével kapcsolatos pályázatok kiírására;

3.4.5. díszpolgári címre, a szakterületére vonatkozóan „Budapest Főváros XIII. Kerületért” díjra és „Polgármesteri Dicséret” elismerésre;

3.4.6. az Önkormányzat költségvetésében szereplő bevételek és kiadások módosítására, a kiadások közötti átcsoportosításra, a kiadások kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosításra.

4. Pénzügyi és Költségvetési Bizottság feladatai:

4.1. A Bizottság általános feladata a gazdálkodás menetének, az éves költségvetés kidolgozásának, a költségvetési gazdálkodásról szóló beszámoló előkészítésének, a Képviselő-testület és bizottságai átruházott hatáskörben hozott önkormányzati vagyonnal és gazdálkodással kapcsolatos döntései végrehajtásának figyelemmel kísérése.

4.2. Átruházott hatáskörben dönt:

4.2.1.Portfólió vagyon esetében a tulajdonosi jogok gyakorlásáról 25 millió forintot meghaladóan, 50 millió forint értékhatárig;
4.2.2. az Önkormányzat intézmény-fenntartási, illetve alapító okirata szerint köznevelési intézmény-működtetési kötelezettség ellátásában közreműködő költségvetési szerv Szervezeti és Működési Szabályzatának elfogadásáról;
4.2.3. az Önkormányzat intézmény-fenntartási, illetve alapító okirata szerint köznevelési intézmény-működtetési kötelezettség ellátásában közreműködő költségvetési szerv és az önállóan működő költségvetési szervek közötti munkamegosztási megállapodás jóváhagyásáról;
4.2.4. az önkormányzati biztos kirendelésére kiírt pályázat eredeményéről, az önkormányzati biztos kiválasztásáról, díjazásáról.
4.3. Véleményt nyilvánít:
4.3.1. minden költségvetést érintő testületi előterjesztésről;
4.3.2. a költségvetési koncepcióról, a költségvetési rendelet-tervezetről, a végrehajtásról szóló féléves, éves beszámolóról, a költségvetési rendelet módosítási javaslatáról;
4.3.3. az Önkormányzat éves ellenőrzési tervéről és az éves ellenőrzési jelentésről;
4.3.4. a Fővárosi Önkormányzat és a kerületi önkormányzatok közötti forrásmegosztásra vonatkozó fővárosi közgyűlési előterjesztésről;
4.3.5. az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás ellenőrzésének tapasztalatairól, a vagyonhasznosítás módjáról, a vagyonnal kapcsolatos nyilvántartásokról, a vagyonkimutatásról, ennek keretében értékeli a vagyonváltozást (növekedés, csökkenés) előidéző okokat;
4.3.6. az Önkormányzat többségi tulajdonában lévő gazdasági társaságok működéséről, pénzügyi helyzetéről, különös tekintettel üzleti tervükre, éves beszámolójukra;
4.3.7. az adótárgyú önkormányzati rendelet-tervezetekről, az adózás tapasztalatairól;
4.3.8. az önkormányzati intézmény létrehozásáról, megszüntetéséről, társasági forma megváltoztatásáról szóló előterjesztésekről;
4.3.9. az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalásról, egyéb banki ügyletekről szóló képviselő-testületi előterjesztésekről;
4.3.10. az Önkormányzat belső ellenőrzési munkatervéről, a végrehajtásáról szóló beszámolóról, az ellenőrzések megállapításairól;
4.3.11. az önkormányzati saját forrást igénylő pályázatok benyújtási javaslatáról;
4.3.12. a beruházási programokról, célokmányokról, azok módosításáról;
4.3.13. az előkészítés időszakában véleményezi a beruházási feladatokat;
4.3.14. az Önkormányzat által működtetett köznevelési intézmények szervezeti és működési szabályzatának, pedagógiai programjának módosítása esetén a többletkötelezettség vállalásáról.
4.3.15. az Önkormányzat vagyonát vagy várományi vagyonát érintő perbeli vagy peren kívüli egyezség megkötéséről 200 millió forintot meghaladóan 500 millió forint értékhatárig.
4.4. Javaslatot tesz
4.4.1. a Testületnek a polgármester jutalmazására, illetményének emelésére;
4.4.2. szükség szerint a költségvetés módosítására;
4.4.3. szükség szerint költségvetési gazdálkodásra vonatkozó intézkedések kezdeményezésére;
4.4.4. önkormányzati biztos kirendelésére, ha a polgármester a jogszabályban előírt feltételek fennállása esetén e kötelezettségének nem tesz eleget;
4.4.5. a díszpolgári címre, a szakterületére vonatkozóan „Budapest Főváros XIII. Kerületért” díjra és „Polgármesteri Dicséret” elismerésre.

5. Szociális, Egészségügyi és Művelődési Bizottság feladatai:

5.1. A Bizottság általános feladata az Önkormányzat köznevelési intézményei, a kulturális és sport, valamint az egészségügyi feladatokat ellátó gazdasági társaságai működésének figyelemmel kísérése, ellenőrzése. A köznevelés körében szükséges önkormányzati döntések meghozatala. A Bizottság általános feladata a szociális, gyermekjóléti ellátások, szolgáltatások és az egészségügyi ellátás hatékony felügyelete, részvétel a rendszer fejlesztésében, a szociálpolitikai, esélyegyenlőségi tervek, programok kidolgozásában és azok végrehajtásának ellenőrzésében. A Bizottság összehangolja a fővárosi szociálpolitikai elképzeléseket a kerületi koncepcióval és igényekkel. Kapcsolatot tart a Fővárosi Önkormányzattal, az egészségügyi ellátás kórházi hátterét biztosító intézményekkel, a Magyar Orvosi Kamara kerületi vezetőivel, a szociális, gyermekjóléti és egészségügyi ágazatban működő érdekképviseleti szervekkel, a fontosabb döntések előtt kikéri véleményüket. Közreműködik a kerületi Önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó valamennyi egészségügyi ellátási forma, szolgáltatási tevékenység, vagy azok tárgyi és személyi feltételeinek összehangolásában. Kezdeményezi, szervezi és koordinálja a kerületben lévő valamennyi szociális, gyermekjóléti és esélyegyenlőségi tevékenységgel foglalkozó intézmény, szervezet, vállalkozás, családsegítő központ, egészségügyi intézmény együttműködését.

5.2. Átruházott hatáskörben dönt:

5.2.1. az önkormányzati fenntartású köznevelési intézmények szervezeti és működési szabályzatáról, házirendjéről, nevelési programjáról, ezek szükség szerinti módosításáról;

5.2.2. az óvodák működési, felvételi körzetéről, az óvodák nyitva tartásának rendjéről;

5.2.3. az adott nevelési évben indítható óvodai csoportok számáról, a maximális csoportlétszámtól való eltérés engedélyezéséről;

5.2.4. emléktábla elhelyezéséhez tulajdonosi hozzájárulás megadásáról;

5.2.5. a kerületi Önkormányzat tulajdonában álló közterület vagy épület esetében művészeti alkotás elhelyezéséről, áthelyezéséről, lebontásáról;

5.2.6. „Az Év Pedagógusa”, „Az Év Egészségügyi Dolgozója”, „Az év szociális munkása”, az „Ember” esélyegyenlőségi díjak, a „Kassák Lajos Irodalmi Díj”, a „XIII. Kerületi Művészeti Díj”, a Civil Vándordíj adományozásáról és az adományozás rendjének meghatározásáról;

5.2.7. a szociális és gyermekjóléti intézmények éves beszámolójáról;

5.2.8. a kerületi szociális és gyermekjóléti intézmények szervezeti és működési szabályzatáról, szakmai programjáról, házirendjéről, ezek szükség szerinti módosításáról;

5.2.9. az adósságkezelési támogatásról;

5.2.10. az önkormányzati rendeletben foglalt esetekben a személyi térítési díj mérsékléséről, elengedéséről; a jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett ellátások tekintetében a részletfizetés engedélyezéséről, a részbeni vagy teljes elengedésről;

5.2.11. pénzbeli és természetbeni, illetve a személyes gondoskodást nyújtó ellátások során - az Szt.-ben és a Gyvt.-ben meghatározott feltételek kivételével - egyedi méltányosság gyakorlásáról;

5.2.12. a megállapított pénzbeli ellátások egy összegben vagy havonta történő kifizetéséről;

5.2.13. az intézményvezető által külön eljárás nélkül biztosított ellátások jogosságáról, ezek meghosszabbításáról;

5.2.14. a személyes gondoskodást igénybevevő kérelme vagy az intézményvezető által kezdeményezett eljárás alapján a személyi térítés díj mérsékléséről, elengedéséről;

5.2.15. szociális alapellátás térítésmentes biztosításáról azon jogosult személynek, akinek járadéka, nyugellátása a mindenkori öregségi nyugdíjminimumot nem haladja meg és egyéb jövedelemmel nem rendelkezik;

5.2.16. a rendeletben meghatározott feltételek mellett méltányossági jogkörében a szociális ellátás megtérítése során a megtérítés összegének, vagy pénzegyenértékének, a kamat összegének elengedéséről, csökkentéséről, részletfizetés engedélyezéséről, amennyiben annak megfizetése a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyeztetné;

5.2.17. a szobabérlők házában a lakóegység bérbeadásáról;

5.2.18. a költségvetési rendelet „Kerületi közművelődési feladatok támogatása”, „Kerületi sport feladatok támogatása”, „Köznevelési, ifjúsági célok és feladatok” a „Szociális pályázati támogatás” címek előirányzatai felosztásáról;

5.2.19. a költségvetési rendelet „Helyi nemzetiségi önkormányzatok támogatása” cím tartalék előirányzata felosztásáról, az ehhez kapcsolódó pályázat kiírásáról, elbírálásáról;

5.2.20. az Önkormányzat által működtetett köznevelési intézménybe járó tanulók lakóhelye szerinti önkormányzattól működtetési hozzájárulás igénybevételéről;

5.2.21. a kerületi székhelyű köznevelési intézményekben a települési önkormányzat által delegált intézményi tanácstagok kijelöléséről;

5.2.22. az Egyházi és Civil Szervezetek Pályáztatását végző Fórum javaslata alapján a civil szervezetek önkormányzati támogatásáról; előkészíti a civil szervezetek támogatásával kapcsolatban a pályázat kiírását;

5.2.23. az ifjúsági, tanulmányi, köznevelési, közművelődési, sport célú, továbbá szociális, gyermekjóléti, esélyegyenlőségi tárgyú pályázatok, a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjpályázat kiírására és a támogatások odaítélésére;

5.2.24. ingatlan használatba adása esetén 5.000.000 Ft értékig a használatba adásról a Bizottság illetékességi körébe tartozó ingatlanok tekintetében;

5.2.25. az egyetértési jog gyakorlásáról az önkormányzati fenntartású és működtetésű köznevelési intézmények szervezeti és működési szabályzata, házirendje, pedagógiai programja azon rendelkezéseinek érvénybe lépéséhez, amelyekből a fenntartóra, működtetőre többletkötelezettség hárul; ellenőrzi a pedagógiai programot, a házirendet, az szmsz-t.

5.3. Véleményt nyilvánít

5.3.1. az egészségügyi alapellátásban dolgozóval kötendő szerződésekről;

5.3.2. a köznevelési, az egészségügyi, szociális és gyermekjóléti ágazaton belüli magasabb vezetői álláspályázatokkal összefüggésben;

5.3.3. a kerület egészségügyének valamennyi szakterületét érintő kérdésben;

5.3.4. a nem helyi önkormányzati fenntartású köznevelési, szociális és gyermekjóléti intézményekkel történő ellátási szerződések, megállapodások megkötéséről;

5.3.5. a szociális és szolgáltatástervezési, a gyermekvédelmi, az egészségügyi, a köznevelési, közművelődési, sport és egyéb koncepciókról, a kormányhivatal feladatellátási, intézményhálózat működtetési - köznevelés fejlesztési tervéről;

5.3.6. a köznevelési, a szociális és gyermekjóléti ágazatban folyó fejlesztési, felújítási, vagy karbantartási munkákra tett javaslatokról;

5.3.7. a közművelődési megállapodásokról;

5.3.8. az önkormányzati sportlétesítményeket üzemeltető gazdasági társasággal megkötendő közhasznúsági szerződésről;

5.3.9. az Önkormányzat és a kerületi sportegyesületek között kötendő együttműködési megállapodásokról;

5.3.10. a Kormányhivatal által megküldött iskolai felvételi és pedagógiai szakszolgálati működési körzetekről;

5.3.11. az Önkormányzat által működtetett köznevelési intézmények megszüntetésével, átszervezésével, feladatának megváltoztatásával, nevének megállapításával, vezetőjének megbízatásával, ennek visszavonásával összefüggő fenntartói döntés tervezetről;

5.3.12. az Önkormányzat által működtetett köznevelési intézmények szervezeti és működési szabályzatának, pedagógiai programjának módosítása esetén a többletkötelezettség vállalásáról;

5.3.13. a hozzájárulás megadásával kapcsolatban a bérleti szerződésben szereplő költség vagy piaci alapú bérleti jogviszony változatlanul hagyása mellett a szociális, illetve költség alapú lakbér fizetéséről; 1 év elteltével ismételten véleményezi a lakbér csökkentésére vonatkozó indokokat;

5.3.14. az előkészítés időszakában a beruházási feladatokról, és rangsorolja azokat.

5.4. Javaslatot tesz

5.4.1. önkormányzati fenntartású köznevelési intézmények alapítására, gazdálkodó jogkörének megállapítására, átszervezésére, megszüntetésére, tevékenységi körének módosítására, nevének megállapítására, a már meglévő köznevelési intézmények szerkezetváltozására, az alapító okirat módosítására;

5.4.2. az Önkormányzat költségvetésében szereplő bevételek és kiadások módosítására, a kiadások közötti átcsoportosításra, a kiadások kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosításra;

5.4.3. kiemelkedő tanulmányi, diáksport és sporteredmények elismerésére;

5.4.4. önkormányzati hatósági ügyben a másodfokú döntések tartalmára;

5.4.5. a hajléktalanok érdekében a kerületi feladatok meghatározására, a feladatok végrehajtásának összehangolására;

5.4.6. a hátrányos helyzetűek és veszélyeztetettek védelmére a család- és gyermekvédelmi rendszer működésének tapasztalatai alapján a kerületben állandó lakóhellyel rendelkező, intézeti nevelésből kikerülő fiatalok élethelyzetének javítására tett helyi intézkedésekre;

5.4.7. díszpolgári címre, a szakterületére vonatkozóan „Budapest Főváros XIII. Kerületért” díjra és „Polgármesteri Dicséret” elismerésre;

5.4.8. a nevelési év feladat-változásából adódó költségvetési előirányzat-módosításról; az ágazaton, vagy az intézményen belül a kiemelt előirányzatok közötti módosításról.

5.5. Ellenőrzi

5.5.1 önkormányzati fenntartású, valamint önkormányzati működtetésű köznevelési intézmények működésének törvényességét, hatékonyságát, a szakmai munka eredményességét;
5.5.2. a Testület által kötött szociális és gyermekjóléti ellátási szerződések, megállapodások teljesítését;
5.5.3. a szociális és gyermekjóléti intézményekben folyó szakmai munka eredményességét, az adott intézményre háruló sajátos feladatok végrehajtását a hatályos jogszabályok és a helyi rendeletekben foglaltak alapján;
5.5.4. az ágazat gazdálkodását, a segélykeretek felhasználását, kezdeményezi a szükséges intézkedéseket;
5.5.5. a szociális ágazatban folyó fejlesztési, felújítási vagy karbantartási munkák végrehajtását.

6. Tulajdonosi, Kerületfejlesztési és Lakásgazdálkodási Bizottság feladatai:

6.1. A Bizottság általános feladata az Önkormányzat vagyongazdálkodásának figyelemmel kísérése, a vagyonra vonatkozó döntések végrehajtásának ellenőrzése, az Önkormányzat által alapított gazdasági társaságok működésének gazdálkodási szempontból történő vizsgálata. Az önkormányzati lakás- és helyiséggazdálkodási rendszer működésének fejlesztése. Feladatai ellátása során kapcsolatot tart a lakásügyekkel foglalkozó hatósági szervekkel és a lakásbérlők érdekképviseleti szervezeteivel. A Bizottság általános feladataként figyelemmel kíséri a XIII. kerület környezet- és természetvédelmi, köztisztasági, közbiztonsági, közlekedési helyzetét, a környezetgazdálkodással, környezetvédelemmel, a kerületüzemeltetéssel, városrendezéssel kapcsolatos önkormányzati feladatok végrehajtását és az ebben közreműködő szervek munkáját. A feladatkörébe tartozó ügyekben kapcsolatot tart a társadalmi és civil szervezetekkel.

6.2. Átruházott hatáskörben dönt:

6.2.1. a közintézmények akadálymentesítésére vonatkozó program végrehajtásáról szóló beszámolóról;

6.2.2. a kerület koordinált területfejlesztésével, településfejlesztő és gazdaságfejlesztő programjának végrehajtásával kapcsolatos, és az épített környezet emberhez méltó és esztétikus kialakításával kapcsolatos, a helyi építészeti örökség és a kerületben lévő műemlékek védelmével kapcsolatos támogatások odaítéléséről;

6.2.3. a tulajdonosi jogok gyakorlójaként a forgalomképes üzleti vagyon körébe tartozó ingó vagyontárgy megszerzése, elidegenítése, megterhelése esetén a vagyontárgy értékmeghatározásának figyelembevételével 25 millió forintot meghaladóan, 100 millió forint értékhatárig;

6.2.4. a tulajdonosi jogok gyakorlójaként az ingatlanvagyon megszerzéséről, elidegenítéséről, megterheléséről, bérbe és használatba adásáról - ha jogszabály másként nem rendelkezik - a vagyontárgy értékmeghatározásának figyelembevételével, a mindenkori költségvetési törvényben a versenyeztetésre megállapított egyedi forgalmi értékhatárt meghaladóan 100 millió forint értékhatárig;

6.2.5. az Önkormányzatot megillető elővásárlási jog gyakorlásáról szóló nyilatkozat megtételéről a mindenkori költségvetési törvényben a versenyeztetésre megállapított egyedi forgalmi értékhatárt meghaladóan, 100 millió forint értékhatárig;

6.2.6. az Önkormányzatot megillető követelésről egészben vagy részben történő lemondásról 500.000 forintot meghaladóan, 10 millió forint egyedi forgalmi értéket el nem érően;

6.2.7. 100 millió Ft összeghatárt meg nem haladó értékig a nehéz helyzetbe került, lakáshitellel rendelkező természetes személy által előterjesztett kérelemről, a kérelem alapján vagyon, követelés megszerzéséről a tulajdonszerzés jogcímére tekintet nélkül;

6.2.8. 5.000.000 Ft forgalmi értékig az önkormányzati vagyon tulajdonjogának ingyenes átruházásáról vagy használatba adásáról;

6.2.9. a lakások bérbeadására vonatkozó pályázatok kiírásáról és elbírálásáról;

6.2.10. a pályázat érvénytelenségének megállapításáról, a pályázónak a pályázati eljárásból 2 évre történő kizárásáról;

6.2.11. a lakás szolgálati jellegének megszüntetéséről;

6.2.12. jogcím nélküli lakáshasználó részére lakás bérbeadásáról;

6.2.13. a Szociális, Egészségügyi és Művelődési Bizottság véleményének figyelembevételével költség vagy piaci alapú bérleti jogviszony változatlanul hagyása mellett 1 évre szociális vagy költség alapú lakbér fizetésének engedélyezéséről;

6.2.14. a Szociális, Egészségügyi és Művelődési Bizottság véleménye alapján a lakbér csökkentése feltételeinek felülvizsgálatáról, és amennyiben az indokoltság fennáll, további 1 évre a szociális vagy költség alapú lakbér fizetésének engedélyezéséről;

6.2.15. határozott időre szóló bérbeadás időtartamának lejártakor a lakás 1-5 évre történő újra bérbe adásáról;

6.2.16. a tulajdonosi hozzájárulásról határozott időre vagy feltétel bekövetkeztéig a lakás albérletbe adásához;

6.2.17. a lakások elidegenítésére vonatkozó kérelmekről;

6.2.18. elidegenítési, terhelési tilalom fennállása alatt a lakás elidegenítéséről, cseréjéről, megterheléséről;

6.2.19. elővásárlási joggal érintett helyiségek elidegenítésére vonatkozó kérelmekről a mindenkori költségvetési törvényben a versenyeztetésre megállapított egyedi forgalmi értékhatárt meghaladóan, 100 millió forint értékhatárig;

6.2.20. az elidegenítésre kijelölt helyiség vételáráról; a vételár megfizetésére részletfizetési kedvezmény nyújtásáról; a részletfizetés feltételeinek be nem tartása esetén a szerződéstől történő elállásról;

6.2.21. a vételárhátralékkal terhelt helyiség elidegenítéséhez, cseréjéhez, megterheléséhez történő hozzájárulásról;

6.2.22. a bérbeadó tulajdonában álló, társasházban lévő, az ingatlan-nyilvántartásban önálló ingatlanként szereplő, üres, bérleti jogviszonnyal nem terhelt, elővásárlási joggal nem érintett lakások és helyiségek nyilvános árverésen történő értékesítéséről;

6.2.23. olyan helyiség árverésen kívüli értékesítéséről, amelynek eladása 2 éven belül háromszori árverésen eredménytelen volt;

6.2.24. a helyi támogatás eseti mértékéről;

6.2.25. a fecskeházban lévő lakóegységek, a fecskeházi hasznosításra kijelölt lakások bérleti jogának elnyerésére vonatkozó pályázatok kiírásáról és elbírálásáról;

6.2.26. a fecskeházi pályázat kiírásában az előtakarékossági szerződés legkisebb összegének meghatározásáról;

6.2.27. a kamatmentes felújítási támogatási és a vissza nem térítendő kamattámogatási pályázatok elbírálásáról;

6.2.28. az 1 évet meghaladó időtartamra szóló közterület-használati hozzájárulások megadásáról;

6.2.29. a XIII. kerület jelképes és történelmi városrészei nevének felvételére és használatára irányuló kérelmek elbírálásáról; az eljárás tapasztalatait kétévenként áttekinti;

6.2.30. kivételes méltánylást érdemlő esetekben a XIII. kerület Városrendezési és Építési Szabályzatáról szóló 56/2001. (XII. 20.) Budapest Főváros XIII. kerületi önkormányzati rendelet 14. § (1) bekezdésében rögzítetteken kívül más jellegű vállalkozás (tevékenység) pavilonból történő működésének engedélyezéséről;

6.2.31. a Környezetvédelmi Alap felhasználásáról, az Alapból nyújtandó támogatásra érkezett pályázatok elbírálásáról, és a támogatás részben vagy egészben történő visszavonásáról;

6.2.32. az éves beszámolójával egy időben a Környezetvédelmi Alap felhasználásáról szóló elszámolásról;

6.2.33. a „XIII. Kerületi Értékvédelmi Támogatás” pályázat kiírásáról és elbírálásáról;

6.2.34. „Az év üzlete” díj és a „XIII. Kerületi Építészeti Díj” adományozásáról és az adományozás rendjének meghatározásáról;

6.2.35. a költségvetési rendelet „Kerületi fejlesztési pályázat” cím előirányzata felosztásáról;

6.2.36. a településrendezés eszközei kidolgoztatásáról;

6.2.37. a településrendezés eszközei tervezetéről beérkezett vélemények befogadásáról;

6.2.38. az Önkormányzat tulajdonában lévő egyszemélyes társaságok vonatkozásában a gazdasági társaságok működését szabályozó törvényben a kizárólagos taggyűlési hatáskörben meghatározott döntések kivételével az egyéb tulajdonosi, alapítói jogokban.

6.3 Véleményt nyilvánít
6.3.1. az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás ellenőrzésének tapasztalatairól, a vagyonhasznosítás módjáról, a vagyonnal kapcsolatos nyilvántartásokról, értékeli a vagyonvesztést előidéző okokat;
6.3.2. az Önkormányzat részvételével működő többszemélyes gazdasági társaságok szervezeti és működési szabályzatáról;
6.3.3. a lakásgazdálkodásra, a lakáselosztásra irányuló feladatok meghatározásáról;
6.3.4. környezet- és természetvédelmi szempontból kiemelt beruházásokról;
6.3.5. a kerületszabályozási tervek kialakításáról;
6.3.6. a műszaki, kommunális és tömegközlekedés fejlesztésével összefüggő elképzelésekről;
6.3.7. a városrészek elnevezéséről, a több kerületet érintő, és a személy nevét viselő közterület elnevezésekről, az ilyen közterületi név megváltoztatásáról, utcanév védetté nyilvánításáról;
6.3.8. a főváros városfejlesztési és város-rehabilitációs programjáról;
6.3.9. a főváros térképészeti határ kiigazításáról;
6.3.10. a tárcaközi Földrajzinév-bizottság hatáskörébe tartozó névmegállapításokról;
6.3.11. a kerület városrendezési és építési szabályzatáról és a kerületi szabályozási tervekről;
6.3.12. Budapest Főváros Önkormányzatának közúthálózat fejlesztési tervéről;
6.3.13. az Önkormányzat éves költségvetésének tervezéséről;
6.3.14. az Önkormányzat gazdasági programjáról;
6.3.15. az Önkormányzat fejlesztési elképzeléseiről;
6.3.16. az ingatlankezelés- és fenntartás fejlesztésével kapcsolatos feladatok meghatározásáról;
6.3.17. a lakáspolitikai és lakásépítési programról és a főépítész által kezdeményezett tervpályázatok elbírálásáról;
6.3.18. és rangsorolja az előkészítés időszakában a beruházási feladatokat.
6.4. Javaslatot tesz
6.4.1. a tulajdonost képviselő személy, igazgatósági és felügyelőbizottsági tagság kijelölésére;
6.4.2. az Önkormányzat által alapított gazdasági társaságok üzleti tervének és az éves beszámolójának elfogadására;
6.4.3. a lakásépítési programok megvalósítására;
6.4.4. a lakásgazdálkodásra, a lakáselosztásra irányuló feladatokra;
6.4.5. a környezetvédelmi szempontból védett területek kijelölésére;
6.4.6. a környezeti ártalmak megszüntetésére vagy csökkentésére;
6.4.7. a kerület koordinált területfejlesztésével, településfejlesztő és gazdaságfejlesztő programjának végrehajtásával, az épített környezet emberhez méltó és esztétikus kialakításával, a helyi építészeti örökség és a kerületben lévő műemlékek védelmével kapcsolatos pályázatok kiírására;
6.4.8. az Önkormányzat költségvetési szervei használatában lévő ingatlanok és ingók egy évet meghaladó, de öt évet meg nem haladó időtartamú bérbeadására;
6.4.9. a Képviselő-testület részére szándékbejelentések alapján lefolytatott vizsgálat eredményeként, hogy az adott épület elidegenítésre történő kijelölése veszélyezteti-e a lakásgazdálkodási feladatok ellátását, a távlati területfejlesztési tervek megvalósítását, a kerületi gazdálkodást vagy a jogszabályban meghatározott feladatok teljesítését;
6.4.10. a Képviselő-testületnek az egyes épületek más lakbér-kategóriába történő átsorolására;
6.4.11. a polgármesternek a településrendezési szerződés megkötésére;
6.4.12. a díszpolgári címre, a szakterületére vonatkozóan „Budapest Főváros XIII. Kerületért” díjra és „Polgármesteri Dicséret” elismerésre;
6.4.13. a „Kerületfejlesztési pályázat” cím előirányzata felosztására;
6.4.14. a polgármesternek az Önkormányzat költségvetésében szereplő bevételek és kiadások módosítására, a kiadások közötti átcsoportosításra, a kiadások kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosításra.
6.5. Ellenőrzi
6.5.1. a lakáspolitikai és lakásépítési programok végrehajtását;
6.5.2. az építkezésekhez kapcsolódó járulékos beruházások szervezését és kivitelezését;
6.5.3. a kerületszabályozási tervek végrehajtását.”