Önkormányzat képviselő-testületének rendelete 25/2014 (V.27)
Közterületen lévő reklámok, reklámberendezések és cégérekre vonatkozó rendelet
Hatályos: 2014. 05. 27- 2014. 06. 26Önkormányzat képviselő-testületének rendelete 25/2014 (V.27)
Közterületen lévő reklámok, reklámberendezések és cégérekre vonatkozó rendelet
2014-05-27-tól 2014-06-26-ig
Zamárdi Város Önkormányzata képviselő-testületének
25/2014 (V.27.) önkormányzati rendelete
közterületen lévő reklámok, reklámberendezések és cégérek elhelyezésének, alkalmazásának követelményeiről, feltételeiről és tilalmáról
Zamárdi Város Önkormányzata képviselő-testülete az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 62. § (6) bekezdés 2. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk 1.) bekezdés a.) pontja alapján a következőket rendeli el:
I. Fejezet
Általános rendelkezések
1. A rendelet célja és hatálya
1. §
E rendelet célja Zamárdi építészeti, városképi, idegenforgalmi és természeti értékeinek védelme érdekében a reklám-, információs- és hirdető-, valamint reklámhordozásra alkalmas egyéb berendezések egységes elvek szerinti rendezett és esztétikus kialakítása, valamint ezek igényes fenntartása.
2. §
- E rendelet hatálya Zamárdi Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) közigazgatási területén lévő közterületekre terjed ki.
- E rendelet hatálya kiterjed továbbá minden természetes személyre, jogi személyre, aki (amely) az Önkormányzat közigazgatási területén reklámberendezést helyez el, tart fenn vagy kíván elhelyezni, valamint ilyen céllal felületet alakít ki.
- Tilos mindenféle olyan reklámhordozót elhelyezni közterületen, valamint nem közterületi ingatlanhoz csatlakozó területen, kerítésen, tartóoszlopon, elektromos kábeltartó oszlopon, közlekedés biztonságát szolgáló korláton, amely a közerkölcsöt, közízlést, és az Önkormányzat érdekeit sérti, azt azonnal el kell távolíttatni.
2. Értelmező rendelkezések
3. §
E rendelet alkalmazásában
1. Reklámhordozó: minden, a figyelem felhívására szolgáló kép, ábrázolás közzététele céljából építményen kívül, közterületen elhelyezett eszköz, kivéve az árusítás helyén elhelyezett áru elérhetõségét jelzõ eszközöket
2. Cégtábla: kereskedelmi-, szolgáltató-, vagy vendéglátó létesítmény (helyiség, helyiségegyüttes) nevét és az ott folytatott tevékenységet a bejáratnál feltüntető tábla, illetve felirat
3. Cégér: valamely mesterség vagy tevékenység jelvényeként használt, rendszerint üzlet, műhely, illetve vendéglátó létesítmény bejáratához kifüggesztett tárgy vagy címerszerű ábra. Cégérnek minősül az a – nem az épület falsíkjára, valamint a kerítésre, kerítéskapura kihelyezett – tábla is, mely csak a cégtáblán szereplő információkat tartalmazza. Nem minősül cégérnek az olyan hirdető-berendezés, amely nem közvetlenül a kereskedelmi-, szolgáltató-, illetve vendéglátó létesítmény jellegével, hanem az ott árusított vagy felhasznált termékkel kapcsolatos.
4. Címtábla: az intézmény vagy vállalkozás nevét, esetleg egyéb adatait feltüntető tábla, névtábla
5. Egyedi tájékoztató tábla: olyan – rögzített, egyedi méretű, állandó tartalmú – hirdető-berendezés, mely gazdasági-, kereskedelmi-, szolgáltató-, illetve vendéglátó tevékenységet végzők megnevezéséről, tevékenységéről, telephelyéről, illetve megközelítéséről ad információt
6. Fényreklám: rendszerint az építmény homlokzatán vagy tetőfelépítményén elhelyezett, saját fényforrással rendelkező, világító felületű, vagy külső fényforrással megvilágított, reklám célokat szolgáló felirat, illetve ábra
7. Hirdetés: minden olyan figyelemfelhívásra alkalmas közlés, információ, amely valamely áru kelendőségének növelésére vagy szolgáltatás igénybevételére irányul, illetve valamely kereskedelmi vagy fogyasztói tevékenységet népszerűsít
8. Hirdetmény: minden olyan közérdekű - eseményekről, programokról - szóló tájékoztató, figyelemfelhívó felirat, ábrázolás, kép, valamint, egyéb közérdekű közlés és annak hirdetőfelülete, mely kereskedelmi fogyasztási tevékenységgel sem közvetlenül, sem közvetetten nem hozható összefüggésbe, hanem a lakosság számára közérdekű információt közvetít
9. Hirdetőberendezés: minden – az e rendelet hatálya alá tartozó - reklám-, információs- és hirdető-, valamint reklámhordozásra alkalmas egyéb berendezés
10. Kirakat: kereskedelmi vagy szolgáltató létesítmény, műhely helyiségével közvetlen kapcsolatban lévő, elsősorban árubemutatásra szolgáló, közterületre vagy közhasználatra átadott területre nyíló, üvegezett felület
11. Reklámgrafika, falfestés: reklámozás célját is szolgáló, bármely építési technológiával létesített alapfelületre festéssel vagy rokon technológiával készített felületképzés, grafika
12. Reklámtábla:
- hirdetőtábla: változó tartalmú hirdetések, hirdetmények, közlemények elhelyezésére szolgáló, közterületről látható építmény, szerkezet
- hirdetővitrin: zárt, üvegezett hirdetőtábla
- óriásplakát: önálló tartószerkezeten álló, 2 m² vagy annál nagyobb hirdetési felületű reklámhordozó
- megállító tábla: valamely üzlet, vállalkozás tevékenységéhez kapcsolódó, közvetlenül az üzlet, vállalkozás környezetében elhelyezett ideiglenes hirdetőeszköz
13. Mobil tábla: keménypapírból, furnérlemezből, műanyagból stb. készült olyan tábla, amelyek oszlopra felszerelhetően, ideiglenes jelleggel (azaz legfeljebb 4 hónap időtartamra) kerül kihelyezésre
14. Tartósan elhelyezett reklámtábla: olyan hirdetési felület, melynek tartószerkezete a talajhoz vagy egyéb más műtárgyhoz, kerítéshez rögzítve van és huzamos jelleggel (azaz 4 hónapnál hosszabb időtartamra) kerül kihelyezésre
15. Reklámzászló: olyan rögzített, egyedi méretű tartószerkezetre (zászlórúdra) szerelt, állandó tartalmú, textil vagy textil-jellegű egyéb anyagból készült hirdető-felület, mely gazdasági-, kereskedelmi-, szolgáltató-, illetve vendéglátó tevékenységet végzők megnevezéséről, tevékenységéről, telephelyéről, illetve megközelítéséről ad információt
16. Transzparens (molinó): építményen kifeszített, illetve építmények vagy más tartószerkezetek között átfeszített, textil vagy textil-jellegű egyéb anyagból készült reklámhordozó
17. A hirdetőberendezés tulajdonosa: elsődlegesen az önálló tartószerkezettel rendelkező hirdetőfelületet, hirdetőberendezést birtokló személy vagy szervezet, másodlagosan az, akinek az érdekében a hirdetést, hirdetményt, hirdetőberendezést elhelyezték
18. Közterület: közhasználatra szolgáló minden olyan az Önkormányzat tulajdonában álló földterület, amelyet az ingatlan-nyilvántartás ekként tart nyilván. Közterület azon önkormányzati tulajdonú ingatlan is, amely ingatlan nyilvántartási besorolásától függetlenül közterületi rendeltetésű.
II. Fejezet
A közterületi hirdetőberendezések elhelyezésének szabályai
3. A hirdetőberendezések elhelyezésének általános szabályai
4. §
(1) Közterületi hirdetőberendezés építése, elhelyezése, áthelyezése, átalakítása és bővítése a jogszabályok keretei között az e rendelet, valamint a helyi építési szabályzat előírásainak megfelelően - és amennyiben szükséges, úgy - építésügyi hatósági eljárás alapján végezhető.
5. §
(1) Hirdetőberendezés általában csak építményre, kerítésre, támfalra, illetve egyéb tartószerkezetre szerelve, a közlekedés biztonságát szem előtt tartva (rögzítve vagy feszítve) helyezhető el. Mozgó felületet tartalmazó önálló hirdető-berendezés is csak ott és oly módon telepíthető, hogy az a közlekedés biztonságát nem veszélyeztetheti.
(2) Épület falán, tetőfelépítményén, kerítésén, kerítéskapuján, támfalán, valamint az épület telkén álló bármely tartószerkezeten reklám- és hirdető-berendezést elhelyezni, áthelyezni, átalakítani, illetve bővíteni csak az épület és az ingatlan tulajdonosának (kezelőjének) hozzájárulásával lehet. Társasház esetében a tulajdonosi hozzájárulás megadására – amennyiben a társasház alapító okirata vagy működési szabályzata, illetve házirendje másként nem rendelkezik – a társasház közgyűlése jogosult.
(3) A (2) bekezdésben foglaltakat kereskedelmi-, szolgáltató-, illetve vendéglátó rendeltetésű helyiségek esetében is értelemszerűen alkalmazni kell.
6. §
(1) A hirdető-berendezés tulajdonosa kártalanítási igény nélkül köteles a hirdetőberendezést átalakítani vagy lebontani, különös tekintettel, ha
a) az a városképi szempontoknak nem felel meg,
b) a hirdetőberendezés elhelyezésére szolgáló közterület városfejlesztési vagy más célú felhasználása válik szükségessé,
c) az építési vagy közterület-használati engedély, illetve a hirdetőberendezés elhelyezésére vonatkozó szerződés időtartama lejárt, vagy visszavonásra került,
d) a hirdető-berendezéssel érintett üzlet, intézmény, vállalkozás, stb., vagy annak tevékenysége megszűnt, továbbá a hirdetőberendezés aktualitását vesztette, illetve
e) egyéb fontos közérdek azt indokolja.
7. §
Hatásköri szabályok
(1) A hirdetőberendezésnek a meglévő épített és természetes környezetbe, a településképbe illőnek kell lennie.
(2) Minden reklámhordozóról előzetesen rajzot kell készíteni, melyet a főépítész véleményez.
(3) A közterület-használathoz szükséges tulajdonosi hozzájárulás megadásáról- minden esetben, amennyiben a rendelet díjtételt tartalmaz, és a hirdetőberendezés 6 m2 alatti alapterületű - a polgármester dönt.
(4) A tulajdonosi hozzájárulás megadásáról a mindenkori illetékes Bizottság dönt azokban az esetekben, amelyekben a hirdetőberendezés 6 m2-nél nagyobb alapterületű és azokban az esetekben, melyekre jelen rendelet díjtételt nem tartalmaz függetlenül a reklámhordozó méretétől.
8. §
(1) Hirdetés és hirdetmény csak hirdetőberendezésen helyezhető el.
(2) Hirdetőberendezésen nem alkalmazható a KRESZ-ben szereplő táblaforma és színösszeállítás, valamint az azokra szabványosított tipográfia és jelrendszer.
9. §
(1) A kihelyezett hirdetőberendezésen tartós kivitelben és olvasható méretben fel kell tüntetni a tulajdonos nevét, címét és elérhetőségét. Az adatokban bekövetkezett esetleges változásoknak megfelelően a feliratot haladéktalanul módosítani kell.
(2) Amennyiben nem azonosítható a tulajdonos, vagy a hirdető neve, elérhetősége, úgy a közterület tulajdonosa, kezelője értesítés nélkül elbontathatja a jogszabályoknak nem megfelelő hirdető-berendezést.
10. §
(1) A hirdetőberendezés tulajdonosa köteles gondoskodni annak rendszeres karbantartásáról, valamint arról, hogy a berendezés ne okozzon kárt az általa érintett létesítményben és annak rendeltetésszerű használatát ne korlátozza.
(2) Ha a berendezés tulajdonosa az (1) bekezdés szerinti kötelezettségének nem tesz eleget és azt felszólításra sem teljesíti, úgy a közterület tulajdonosa, kezelője értesítés nélkül elbontathatja a hirdető-berendezést.
11. §
(1) A közterület rendjének védelme érdekében közterületen tartósan elhelyezett reklámtáblát, mobiltáblát csak közterület tulajdonosának hozzájárulásával és közterület használati szerződéssel, előzetes díjfizetés ellenében lehet elhelyezni.
(2) A közterületen tartósan reklámtáblát elhelyezni csak meghatározott, egységes formai kialakítás alapján lehet.
(3) Az 5. § (2) bekezdése szerint elhelyezésre kerülő berendezések csak a telekhatár síkjába helyezhetőek ki és közterületre nem nyúlhatnak át.
(4) Reklámberendezést az útkereszteződésekben a saroktól mért 10.0 méter távolságon belül nem szabad elhelyezni.
(5) A reklámberendezés tartószerkezetét kipányvázni nem lehet.
(6) A reklámberendezés tartószerkezete sötétzöldre festett, 5/4 vagy 6/4 colos vascső lehet.
(7) A reklámberendezések formai megjelenésének szabályait az 1. számú melléklet tartalmazza.
12. §
Hangos reklámozás
(1) Közterületi hangos reklámozás és hirdetés esetén a vonatkozó magasabb rendű jogszabályokon túlmenően figyelembe kell venni a helyi önkormányzati rendeletek (különösen a zajvédelmi határértékek meghatározását tartalmazó rendelet) előírásaira.
13. §
Fizetővendéglátás, szobakiadás reklámozása
(1) Tilos a szállásférőhelyek (fizetővendéglátás, szobakiadás, stb.) reklámozása az önkormányzat tulajdonát képező közterületen, valamint a magántulajdonú ingatlanhoz csatlakozó közterületen akkor is, hogy ha magára a területre magánszemély (vállalkozás, cég, stb.) közterület használati engedéllyel rendelkezik.
(2) Szállásférőhelyet ideiglenesen vagy tartósan járműre szerelt, arra festett vagy a járműben elhelyezett, illetve kézben tartott reklámozásra alkalmas eszközzel reklámozni tilos.
14. §
Óriásplakátok elhelyezése
(1) Közterületen óriásplakát kizárólag egyedi elbírálás alapján, az Önkormányzattal kötött megállapodás keretében helyezhetők el.
(2) Az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően nem helyezhető el óriásplakát a Margó Ede sétány mentén és tőle északi irányban, továbbá egyedi műemléki védelem alatt álló épület homlokzatán, tetőzetén, kerítésén és támfalán, jogszabályban megnevezett műemléki környezetben.
(3) Az óriásplakátok kinézetét - esztétikai, városképbe illő helyzetet vizsgáló szempontok alapján - minden esetben a főépítész véleményezi.
III. Fejezet
A közterületi hirdetőberendezések
A hirdetőberendezések közterületeken való létesítésének általános szabályai
15. §
(1) Közterületen hirdetőberendezést – függetlenül annak méretétől és szerkezetétől – a jogszabályi tilalmakra is figyelemmel úgy kell elhelyezni, hogy az ne akadályozza a közterület más részeinek és a szomszédos ingatlanok rendeltetésszerű használatát, valamint ne sértse a szomszédok jogait és törvényes érdekeit.
(2) Közterületen elhelyezettnek minősül minden olyan hirdetőberendezés, amelynek tartóeleme (fal, kerítés vagy egyéb tartószerkezet) magánterületen van, de a berendezés függőleges vetülete 10 cm-t meghaladó mértékben a közterületre esik. Közterületen elhelyezettnek minősül továbbá a közterület, illetve az építési telek be nem épített területe fölött átfeszített reklám-felület is.
(3) Az önkormányzat tulajdonában álló közterületi építményeken (pl. öltözőfülke, önkormányzati hirdetőtábla) elhelyezett hirdető-felületeket úgy kell tekinteni, mintha az elhelyezésre szolgáló építmény a hirdetőberendezés tartószerkezete lenne. Az ilyen típusú reklámokra és hirdetésekre a tartószerkezet létesítésére, elhelyezésére vonatkozó engedélytől függetlenül közterület-használati engedélyt kell kérni és a hirdető-berendezés után az e rendelet szerinti díjat kell fizetni.
16. §
Közterület fölé átfeszített reklám-felület, valamint transzparens csak a közterület tulajdonosának vagy kezelőjének hozzájárulásával létesíthető.
17. §
Nem helyezhető el hirdetés, hirdetmény emlékműveken, köztéri műalkotásokon, élő növényzeten, utcabútorokon, a buszmegállók utasvárójának felületein.
18. §
A hivatalos hirdetmények elhelyezésére szolgáló hirdetőfelületeken kizárólag a polgármesteri hivatal által bélyegzőlenyomattal ellátott hirdetmények helyezhetőek el.
Választási hirdetések, plakátok elhelyezése
19. §
A mindenkor hatályos választási eljárásról szóló törvényben meghatározottak szerint történhet, figyelemmel a vonatkozó egyéb jogszabályokra.
A közterület használatára vonatkozó szabályok
20. §
A hirdetőberendezés közterületen való elhelyezéséhez (a továbbiakban: közterület-használat) a tulajdonos hozzájárulása, valamint közterület-használati szerződés megkötése szükséges.
21. §
(1) A kedvezményezettel a közterület-használatra vonatkozó szerződést – a tulajdonosi hozzájárulás megadását követően – a polgármester köti meg.
(2) Amennyiben a kedvezményezett a közterület-használatra vonatkozó szerződés megkötését a tulajdonosi hozzájárulás megadásának közlésétől számított 30 napon belül, illetve hatósági engedélyhez kötött tevékenység esetén 120 napon belül nem kezdeményezi, úgy – a tulajdonosi hozzájárulás eltérő rendelkezése hiányában – a tulajdonosi hozzájárulás érvényét veszti.
22. §
(1) A tulajdonosi hozzájárulás megadása, illetve a közterület-használati szerződés megkötése kérelem alapján történik. A kérelmet írásban, a Polgármesteri Hivatal Beruházási és Városüzemeltetési Osztályánál kell benyújtani.
(2) Az (1) bekezdés szerinti kérelmet a hirdetőberendezés tulajdonosának kell benyújtania.
(3) A közterület-használati szerződés megkötése iránti kérelemhez mellékelni kell - a cégér és a megállító-tábla kivételével - az érintett közterületrészt és közvetlen környezetét ábrázoló rajzot, melyen meg kell jelölni az elhelyezni kívánt berendezés pontos helyét és méreteit.
23.§
(1) A közterület-használati szerződés megszűnik:
a) a hozzájárulásban meghatározott idő elteltével,
b) a hozzájárulásban meghatározott feltétel bekövetkeztével,
c) ha a területre üzemzavar-elhárítás miatt, vagy a tulajdonos önkormányzatnak közérdekből szüksége van,
d) a hozzájárulásban vagy a közterület-használatra, és az ezzel kapcsolatos tevékenységekre vonatkozó jogszabályokban foglaltak megsértése miatti felmondással,
e) a használatba adott közterület tulajdonosa megváltozásának ingatlan-nyilvántartási bejegyzésével
(2) Ha a közterület-használati szerződés megszűnik, a jogosult kártalanítási igény nélkül köteles a hirdető-berendezést elbontani és a közterület eredeti állapotát - különösen annak tisztaságát - haladéktalanul helyreállítani.
(3) A közterület-használattal járó kötelezettségek - így különösen a közterület-használati díj megfizetése - szempontjából azt az időt is be kell számítani a közterület-használatba, ameddig a kötelezett az eredeti állapotot hiánytalanul helyre nem állította.
A reklámhordozókra vonatkozó közterület-használati díj
24.§
(1) A hirdetőberendezés (ide értve a közterület fölé 10 cm-t meghaladó mértékben benyúló hirdetőberendezést is) közterületen történő elhelyezéséért közterület-használati díjat kell fizetni.
(2) Az egyes övezetekhez tartozó közterület használati díjakat a 2. számú melléklet tartalmazza.
(3) A közterület-használati díjat a jogosult a közterület-használati szerződés időtartama alatt a közterület tényleges használatára, illetve a hirdető-berendezés tényleges elhelyezésére tekintet nélkül köteles megfizetni.
25. §
(1) A reklámhordozóknál a közterület-használati díj megállapításánál
a) a hirdető-berendezés teljes hirdetőfelülete, több hirdetőfelület esetén azok egybeszámított felülete, illetve
b) a hirdető-berendezéssel elfoglalt terület (ide értve a hozzá tartozó - az alapterületen túlnyúló - szerkezet is) négyzetméterekben számított területe közül a nagyobbat kell figyelembe venni.
(2)Az (1) bekezdés szerinti számítás során minden megkezdett négyzetméter egész négyzetméternek számít. A közterület-használati díj megállapítása szempontjából a figyelembe vehető legkisebb elfoglalt terület 2 négyzetméter.
(3) A 2. számú mellékletben felsorolt közterület-használati díjak általános forgalmi adó feltüntetése nélkül szerepelnek, valamint minden évben legalább az aktuális infláció mértékével növekednek.
26. §
(1) Amennyiben ugyanazon kérelmező nagyobb számú (legalább 10 db) hirdető-berendezést kíván elhelyezni, úgy kérelmére a döntési hatáskör címzettje a közterület-használati díjat a 2. mellékletben meghatározottnál alacsonyabb mértékben is megállapíthatja.
(2) A közterület-használati díjat a kérelmező az engedélyezett időtartamra, előre és egy összegben, köteles megfizetni az Önkormányzat részére. A közterület-használati szerződés megkötésének feltétele a közterület-használati díj megfizetése.
(3) A meghatározott időtartamra megfizetett díj esetében a közterület-használat idő előtti megszűnése esetében a már megfizetett díj nem jár vissza.
27. §
(1) A közterület-használati díj fizetésének kötelezettsége alól a döntési hatáskör címzettje kérelemre, a hirdetés jótékony vagy közérdekű céljára tekintettel részben vagy egészben felmentés adhat.
(2) Az Önkormányzat és intézményei, vagy intézményei által szervezett rendezvényekkel kapcsolatos hirdető-berendezések után nem kell díjat fizetni.
IV. Fejezet
A jogellenes hirdető-berendezések
28. §
Aki a hirdetőberendezést
a) a közterületen közterület-használati szerződés nélkül, vagy a szerződéstől eltérő módon (különösen a szerződésben meghatározott mértéket meghaladó alapterületben) vagy
c) az e rendelet egyéb előírásainak megsértésével
helyezi el, létesíti vagy tartja fenn, köteles a közterület-felügyelet felhívására a jogellenes állapotot haladéktalanul megszüntetni, továbbá – közterület esetében - kártalanítás nélkül köteles a közterület eredeti állapotának helyreállítására.
29. §
(1) Aki a hirdetőberendezést a közterületen közterület-használati szerződés nélkül, vagy a szerződéstől eltérő módon helyezi el, létesíti vagy tartja fenn, azzal szemben - a ténylegesen használt időtartamra és területi mértékre – az egyébként meghatározott (meghatározható) közterület-használati díj kétszeresének megfelelő összegű díjfizetési kötelezettséget kell megállapítani.
(2) Amennyiben a jogellenes közterület-használat az engedélyezés feltételeinek egyébként megfelel - kérelemre - a közterület-használati szerződés a jövőre vonatkozóan megköthető. Ezzel azonban a használó nem mentesül az (1) bekezdésben említett díjfizetési kötelezettség alól.
(3) Az illegálisan elhelyezett hirdető-berendezés és illegálisan kirakott reklámanyag, hirdetés, plakát kétszeres díjtételét az köteles megfizetni, akinek érdekében berendezést elhelyezték, a plakátot kiragasztották, akinek a tevékenységét, műsorát reklámozták.
30. §
(1) Az e rendeletben foglalt előírások megtartását a közterület-felügyelők a helyszínen ellenőrzik.
(2) Jogellenes közterület-használat esetén a szükséges intézkedések (pl. hirdetés, plakát eltávolítása) megtételére a közterület-felügyelet jogosult.
V. Fejezet
Záró rendelkezések
31. §
(1) Az e rendelet hatályba lépésekor már meglévő (felszerelt) cégtáblák, címtáblák és cégérek továbbra is változatlanul fennmaradhatnak mindaddig, amíg azokat a tulajdonos (alkalmazó) nem kívánja áthelyezni, átalakítani vagy bővíteni. Ez utóbbi esetekben már az e rendelet előírásai szerint kell eljárni.
32. §
(1) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a 8/1998. (VI. 30.) reklámozási tevékenységről, illetve hirdetmények közzétételéről szóló helyi rendelet, továbbá a 21/2014. (IV.29.), a közterületek használatáról és rendjéről szóló rendelet 1. számú mellékletében szereplő, reklámozásra vonatkozó rendelkezés.
(2) Ez a rendelet 2014. május 27-én napján lép hatályba. Kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
Zamárdi, 2014. május 26.
Csákovics Gyula dr. Dudás Anita
polgármester jegyző
Záradék: E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló Európai Parlamenti és Tanácsi irányelveknek való megfelelést szolgálja.
Kihirdetve: Zamárdi, 2014. május 27.
dr. Dudás Anita
jegyző
2. számú melléklet
A hirdető-berendezések utáni közterület-használati (használati) díjak A hirdető-berendezés típusa | kiemelt díjtételek Kiemelt útvonalak és területek esetében ( Zamárdi Balaton-part, Margó Ede sétány, Kiss E. utca, Panoráma utca, Siófoki út, Vasút utca) | általános díjtételek Minden más útvonal és terület esetében |
cégér, cégtábla | 1.600,- Ft/m2/hó | 1.000,- Ft/m2/hó |
egyedi tájékoztató tábla | 2.300,- Ft/m2/hó | 1.600,- Ft/m2/hó |
hirdetőtábla, hirdetővitrin | 2.300,- Ft/m2/hó | 1.600,- Ft/m2/hó |
megállító tábla | 2.300,- Ft/m2/hó | 1.600,- Ft/m2/hó |
óriásplakát | 2.300,- Ft/m2/hó | 1.600,- Ft/m2/hó |
reklámzászló | 1.600,- Ft/m2/hó | 1.000,- Ft/m2/hó |
Transzparens, molinó | 2.300,- Ft/m2/hó | 1.600,- Ft/m2/hó |
A kétoldalú reklám felületeknél az első oldal a fentiekben leírt díjtétel szerint kerül megállapításra, a hátoldali felületre vonatkozó díj pedig az első oldal díjának 40%-a.
| Zamárdi Város Jegyzőjétől 8621 Zamárdi, Szabadság tér 4. |
Hatásvizsgálat önkormányzati rendelethez
Közösségellenes magatartásokra vonatkozó rendelet
Hatásvizsgálati lap
A 25/2014. (V.27.) számú önkormányzati rendelethez
Tájékoztatás előzetes hatásvizsgálat eredményéről
I.
Várható társadalmi hatások
A rendelet megalkotásának közvetlen társadalmi hatás van, a reklámfelületek kihelyezőit érinti díjfizetési kötelezettség, valamint egyéb szankciók.
II. Várható gazdasági, költségvetési hatások
Gazdasági hatások vannak, melyek az önkormányzat költségvetésére vannak hatással.
III. Várható környezeti hatások
A rendelet megalkotásának várható környezeti hatása nincs.
IV. Várható egészségi következmények
A rendelet megalkotásának közvetlen egészségügyi következménye nincs.
V. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotása további adminisztratív terhet nem ró az önkormányzatra.
VI. A rendelet megalkotásának szükségessége: a felsőbb jogszabályi rendelkezések változása és a gyakorlati élet indokolta .
VII. A rendelet alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek
A rendelet végrehajtásához szükséges szervezeti, személyi, tárgyi és pénzügyi feltételek rendelkezésre állnak, a rendelet megalkotása nem igényel többletforrást.
Zamárdi, 2014. május 23.
dr. Dudás Anita sk. jegyző
