Veresegyház Város Önkormányzat Képviselő-testületének 27/2014(XI.19.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013.(IV.17.) önkormányzati rendeletének módosítására

Hatályos: 2014. 11. 19- 2014. 11. 20

Veresegyház Város Önkormányzat Képviselő-testületének

27/2014. (XI.19. ) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló

15/2013. (IV. 17.) önkormányzati rendeletének módosítására


Veresegyház Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye (2011. április 25.) 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján szervezetének és működésének szabályait az SZMSZ-ben az alábbiak szerint állapítja meg:


  1. §.

A rendelet 1. § d) pontja törlésre kerül.


  1. §
  1. A rendelet 7. § (1) bekezdés a) pontjához tartozó hivatkozás törlésre kerül.
  2. A rendelet 7.§. (1) bekezdése az alábbi d) ponttal egészül ki:

Veresegyház Város Önkormányzat Képviselő-testülete a rendelet 7. § a)-c) pontjában felsorolt önkormányzati társulásokba a polgármestert delegálja.


  1. §


  1. A rendelet 8. § (3) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

A Testület által biztosított közszolgáltatások ellátása, a feladatellátásba bevont szervek, intézmények:  

közvilágítás (Juko Kft.);  hulladékbegyűjtés és –szállítás (Zöld Híd Régió Kft.), környezet egészségügy, köztisztaság (GAMESZ); víz- csatorna (DMRV Zrt.); távhő szolgáltatás (GAMESZ); lakás- és helyiséggazdálkodás (polgármesteri hivatal);  helyi közutak és tartozékainak kialakítása és fenntartása (GAMESZ); helyi közlekedés biztosítása (VOLÁN Rt.); a parkolás rendjének biztosítása, a parkolók működtetése (GAMESZ); köztemető fenntartása (római katolikus egyház és GAMESZ); kéményseprő-ipari szolgáltatás (Magyar Kémény Kft.);  egészségügyi alapellátás, iskolai és óvodai egészségügyi feladatok ellátása  (helyi háziorvosok gazdasági társaságai és védőnői szolgálat); kulturális, ifjúsági és sport tevékenység (művelődési ház, városi könyvtár, városi sportkör); bölcsőde, óvoda, általános iskola működtetése (GAMESZ);  a közbiztonság megteremtésének elősegítése (rendőrség, polgárőrség, városőrség, közterület-felügyelet, mezőőri szolgálat), polgári védelem, katasztrófavédelem (helyi polgári védelmi szervezet).


  1. A rendelet 8. § (6) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

                 A Testület önként vállalt feladatainak felsorolását az SZMSZ IX. fejezete tartalmazza.


  1. §.

A rendelet 10. § (2) bekezdése az alábbiak szerint alakul:

A Testület három alpolgármestert választ, 2 főt a Testület tagjai közül kell megválasztani. A három alpolgármester közül 1 fő főállásban tölti be megbízatását a Testület döntése szerint.


  1. §

 A rendelet 12. § (1) bekezdése az alábbi szövegrésszel módosul:

A testületi ülés meghívóját a napirendi pontok anyagaival együtt úgy kell elektronikus úton kézbesíteni, hogy azt a meghívottak legkésőbb 2 nappal az ülés előtt megkapják. A napirendi pontok anyagaihoz — az elektronikus kézbesítésen túl — a képviselők a jelszóval védett, testületi anyagok tárolására szolgáló  (Server 2) (T) megnevezésű hivatali szerveren férnek hozzá.

Az ülés meghívóját a napirendi pontok anyagaival együtt az önkormányzat honlapjára is fel kell

tenni, az anyagok kiküldésével egyidejűleg. Az ülés időpontjáról a képviselők SMS-ben is

értesülnek.

6.§


A rendelet 19. § (2) bekezdés az alábbi szövegrésszel módosul:

A polgármester ülésvezetési munkáját a jegyző segíti. A polgármester akadályoztatása esetén a az általános feladatokkal megbízott alpolgármester elnököl. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetén az ülést a legidősebb képviselő vezeti (a továbbiakban együtt: elnök).


7.§


A rendelet 37. § (3) bekezdése az alábbiak szerint alakul:

A testületi ülés döntéseit az ülést követő 15 napon belül elektronikus úton meg kell küldeni az önkormányzat hivatalos lapja számára. A nyilvános ülések jegyzőkönyveit az Önkormányzat honlapján folyamatosan közzé kell tenni. A zárt ülések döntéseit az önkormányzat honlapján meg kell jelentetni. A nyilvános és zárt ülés jegyzőkönyvének megküldésére az Mötv. és a 23/2012. (IV. 25.) KIM rendelet előírásai az irányadóak.


8.§


A rendelet 42. § (1) bekezdés az alábbi szerint módosul:

                A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségre és az eljárásra az Mötv. előírásai az irányadóak.


9.§


A rendelet 43. §-a az alábbi (5) bekezdéssel egészül ki:

A képviselő-testület 12 havi időtartamra bruttó 25 %-kal csökkenti annak a képviselőnek a tiszteletdíját és természetbeni juttatását, aki a Testület üléseiről 6 hónapon keresztül folyamatosan távol marad.


10.§


A rendelet 44. §-a az alábbiak szerint módosul:

                A képviselő díjazására az Mötv. előírásai, valamint Veresegyház Város Önkormányzat Képviselő-

testületének 26/2014 (X. 27.)  önkormányzati rendeletében foglaltak az irányadóak.


11.§


A rendelet 46. §-a az alábbi (3) bekezdéssel egészül ki:

A bizottsági ülés meghívóját, a napirendi pontok anyagait és az ülésről készült jegyzőkönyvet az Önkormányzat honlapján meg kell jelentetni.



12.§


A rendelet 47. § (7) bekezdése törlésre kerül.


13.§


A rendelet 56. § (1) bekezdésébe az alábbi szövegrész kerül:

  1. Az Önkormányzat a nemzetiségek jogairól szóló törvény által előírt működési és feladat ellátási feltételeket a helyi nemzetiségi önkormányzattal megkötött megállapodás révén és keretén belül teljesíti, így különösen a helyiséghasználatot; a helyi nemzetiségi önkormányzat működésének személyi és tárgyi feltételeit; a nyilvántartási, iratkezelési, sokszorosítási, postázási feladatokat és költségeket; az Önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetésével kapcsolatos együttműködési kötelezettségeket; a helyi nemzetiségi önkormányzat kötelezettségvállalási szabályait és az Önkormányzat azokkal kapcsolatos feladatait; a helyi nemzetiségi önkormányzat működési feltételeinek és gazdálkodásának eljárási és dokumentációs szabályait, valamint az ezekkel kapcsolatos adatszolgáltatási feladatokat, szabályokat és felelősségi köröket. A nemzetiségi önkormányzattal való együttműködési megállapodásokat az SZMSZ 8. sz. függeléke tartalmazza.

    

 A rendelet 56. § (2) bekezdésébe az alábbi szövegrész kerül:


  1. A Testület felhatalmazza a polgármestert az (1) bekezdés szerinti megállapodás megkötésére, felülvizsgálatára.


14.§


A rendelet IX. fejezetében található táblázatból törlésre kerül a „feladatellátás módja” elnevezésű oszlop.


15.  §


A rendelet 2. számú mellékletében az Ügyrendi, Jogi és Közbiztonsági Bizottság ügyrendjének melléklete bevezető része az alábbiak szerint módosul:

Veresegyház Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Mötv.-ben foglaltak alapján jár el az önkormányzati képviselői vagyonnyilatkozat-tételi eljárás során.


16.§


A rendelet 2. számú mellékletében az Ügyrendi, Jogi és Közbiztonsági Bizottság ügyrendjének melléklete II. 1. pontja az alábbiak szerint módosul:

A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás célja a vagyonnyilatkozatban foglaltak valóságtartalmának ellenőrzése. Az Mötv. 39. § (4) bekezdése alapján a képviselői vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást a Bizottságnál bárki kezdeményezheti.

                                                                                                                                                      

A rendelet 2. számú mellékletében az Ügyrendi, Jogi és Közbiztonsági Bizottság ügyrendjének melléklete II. 8. pontja az alábbiak szerint módosul:

Az Mötv. 39. § (5) bekezdése alapján az azonosító adatokat csak a Bizottság tagjai ismerhetik meg, azokat az eljárás lezárását követő 8 napon belül a nyilvántartásból törölni kell.


A rendelet 2. számú mellékletében az Ügyrendi, Jogi és Közbiztonsági Bizottság ügyrendjének melléklete II. 11. törlésre kerül.


A rendelet 2. számú mellékletében az Ügyrendi, Jogi és Közbiztonsági Bizottság ügyrendjének melléklete II. 13. pontja az alábbiak szerint módosul:

Az önkormányzati képviselő és hozzátartozója tárgyévben tett vagyonnyilatkozatának benyújtását követően, az előző évre vonatkozó vagyonnyilatkozatukat a vagyonnyilatkozat- vizsgáló bizottság a képviselőnek visszaadja. A képviselő az átvétel tényét az „Igazolás a vagyonnyilatkozatok átadás-átvételéről”- ről című kimutatáson írásban igazolja.


A rendelet 2. számú mellékletében az Ügyrendi, Jogi és Közbiztonsági Bizottság ügyrendjének melléklete III. fejezet 1. pontja az alábbiak szerint módosul:

Az Mötv. 39. § (3) bekezdése alapján a képviselő vagyonnyilatkozata nyilvános.


A rendelet 2. számú mellékletében az Ügyrendi, Jogi és Közbiztonsági Bizottság ügyrendjének melléklete III. fejezet 2. pontja az alábbiak szerint módosul:

Az Mötv. 39. § (3) bekezdése alapján a hozzátartozók vagyonnyilatkozata nem nyilvános.


A rendelet 2. számú mellékletében az Ügyrendi, Jogi és Közbiztonsági Bizottság ügyrendjének melléklete III. fejezet 7. pontja az alábbiak szerint módosul:

                A képviselő a saját vagyonnyilatkozatát nyitott, a hozzátartozói vagyonnyilatkozatokat külön-

külön zárt borítékban adja át a Bizottságnak. A képviselő a borítékokra rávezeti a nevét, melyen a „hozzátartozó” megnevezés szerepel.


A rendelet 2. számú mellékletében az Ügyrendi, Jogi és Közbiztonsági Bizottság ügyrendjének melléklete III. fejezet 8. pontja az alábbiak szerint módosul:

A Bizottság az átvételkor a borítékokra ráírja az átvett vagyonnyilatkozat iktatószámát.


A rendelet 2. számú mellékletében az Ügyrendi, Jogi és Közbiztonsági Bizottság ügyrendjének melléklete III. fejezet 14. pontja helyébe az alábbi rendelkezések lépnek:

  1. A betekintést az Ügyrendi Bizottság elnökéhez történő írásbeli kérelemmel lehet kezdeményezni. Az elnök nem tagadhatja meg a betekintést.
  2. Az Ügyrendi Bizottság elnöke a betekintés dátumáról a kérvényezőt értesíti, aki a megadott időpontban a Bizottság elnöke jelenlétében a vagyonnyilatkozatba betekinthet.
  3. A betekintés helyéről, időpontjáról, a betekintő személyéről és az érintett képviselő nevéről nyilvántartást kell vezetni, melyet az Ügyrendi Bizottság elnöke és a betekintő egyidejűleg aláír. A nyilvántartást évente kell vezetni.


A korábbi 14-15. pontok értelemszerűen 15-16. pontra módosulnak.


17.§


A rendelet 3.. melléklet „A testület által a bizottságokra átruházott hatáskörök” 2. pontja „A szociális és Egészségügyi Bizottságra átruházott hatáskörök” az alábbiak szerint módosul:

  1. bekezdés: törlésre kerül
  2. bekezdés: törlésre kerül
  3. bekezdés: törlésre kerül
  4. bekezdés: az Szt. 38. § (1) bekezdése alapján törlésre kerül
  5. bekezdés: „Átmeneti segély” kifejezés törlésre kerül, helyébe a Szt. 45. §-a alapján „Önkormányzati segély” kifejezés lép, mely az alábbi szövegrésszel módosul:

Az önkormányzati segélyek iránti kérelmekről a döntés a rendelet 16. §. (16) bekezdésében foglaltak szerint történik.


18.§

A rendelet 3. számú melléklete „Egyéb átruházott hatáskörök” 4. pontja az alábbiak szerint módosul:


  1. Az Alap felhasználása pályázat útján, vagy pályázaton kívüli felhasználásával lehetséges. Amennyiben az Alap felhasználására pályázat útján kerül sor, úgy azt az Alap tárgyévi költségvetési rendeletben meghatározott összegének maximum 50%-ig lehet támogatni. A pályázatokat az Önkormányzat képviselő-testülete bírálja el, a jegyző bevonásával. Az elbírálási folyamatban véleményezési joggal részt vehetnek azok a helyi, civil társadalmi szervezetek, melyek alapszabályában szerepelnek környezet- és/vagy természetvédelmi célok és amelyeknek nincs érdekeltségük az adott pályázat(ok)ban.


(2) Az Alap pályázati eljárás nélkül felhasználható része felett a polgármester rendelkezik a rendelet 5.§-ban meghatározott célok figyelembevételével.

A támogatás rendeltetésszerű felhasználását az önkormányzat képviselő-testülete ellenőrzi, a 22/2012. (V.16.) önkormányzati rendelet alapján.


19.§


A rendelet 4. számú melléklete „A polgármesterre átruházott hatáskörök”az alábbiak szerint módosul:

  • Közműfejlesztési hozzájárulás az alábbi hivatkozással módosul:

(6/2001. ÖR sz. rendelet 6. § (1) bekezdése a lakossági útközmű hozzájárulásokról)

  • 100E Ft alatti behajthatatlan követelések kivezetése pont hivatkozása törlésre kerül
  • Lakossági kezességvállalás pont törlésre kerül
  • Lakásfenntartási támogatási ügyek pont törlésre kerül
  • Tüzelőfa juttatás pont az alábbiak hivatkozással módosul:

(10/2006. Önkormányzati rendelte 10/C § (7) bekezdése)

  • Átmeneti segély” kifejezés törlésre kerül, helyébe az Szt. 45. §-a alapján „Önkormányzati segély” kifejezés lép,mely az alábbi szövegrésszel módosul:

az önkormányzati segélyek iránti kérelmekről a döntés a rendelet 16. §. (16) bekezdésében foglaltak szerint történik.

  • Temetési segély az Szt. 140. § S. (2) bekezdése alapján törlésre kerül.


A rendelet 4. számú melléklete az alábbi új bejegyzéssel egészül ki:

  • Méltányossági közgyógyellátásra való jogosultság megállapítása a 10/2006. (VI. 28.) rendelet 19. § (5) bekezdése szerint történik.
  • Térítésmentes és kedvezményes étkeztetés a 10/2006. (VI. 28.) rendelet 22. § (2) bekezdése alapján történhet.


A rendelet 4. számú melléklete az alábbiak szerint módosul:

  • A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az önkormányzati tulajdonban álló – értékesítésre kerülő – beépítetlen ingatlanok adásvételi szerződések megkötése és aláírása, a fizetésre éven belüli részletfizetés engedélyezése, továbbá szükséges telekalakítások elvégzése ügyében az  aktuális képviselő-testületi döntés szerint eljárjon.
  • Hulladékszállítási díj mérséklése pont törlésre kerül


A rendelet 4. számú melléklete az alábbi bejegyzéssel módosul:

  • A polgármester egyedi kérelem esetén 200 000 Ft összeghatárig önkormányzati támogatásban részesítheti azt a pályázót, aki megfelel a pályázati kiírásnak. Az ilyen címen nyújtott támogatások összege az adott évben nem haladhatja meg az 1M Ft-ot. A támogatásokról a Képviselő-testület részére negyedévente (kivéve első negyedév) tájékoztatást kell adni.

(a 4/2014. (II.24.) költségvetési rendelet 22/A § A. (4) bekezdés b. pontja alapján)


20.§


A rendelet 5. számú melléklete „A Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítése” az alábbiak szerint módosul:


A Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítése





Záró rendelkezések

21.§


  1. E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.
  2. E rendelet 21. §-a 2015. január 1-jén lép hatályba.
  3. E rendelet kihirdetéséről – az SZMSZ-ben meghatározott módon - a jegyző gondoskodik.


Veresegyház, 2014. november  18.



    Garai Tamás sk.                                                                                                                    Pásztor Béla sk.

   jegyző                                                                                                                               polgármester




Mellékletek