Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 28/2014. (IX.1.) önkormányzati rendelete

az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2014. 09. 02- 2017. 07. 11

Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében, továbbá az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény (a továbbiakban: Atv.) 96. § a) és b) pontjaiban kapott felhatalmazás alapján az Atv. 18. § (1)-(5) és a 19. § (1)-(2) kapott feladatkörében eljárva, az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről a következőket rendeli el:


1. A rendelet hatálya

1. §


A rendelet hatálya kiterjed Budakeszi Város Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) illetékességi területén történő házasságkötésre, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére, (a továbbiakban: bét), házassági évforduló megünneplésére, névadó ünnepségre (a továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény).

2. A hivatali munkaidőben történő, a hivatali munkaidőn kívül történő, valamint a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény megtartásának szabályai


2. §


(1) Hivatali munkaidőben a házasságkötés, valamint bét létesítése kedd 9-12 óra között történhet. Hivatali munkaidőben az anyakönyvi eseményen résztvevő vendégek száma – a házasulandó feleken és a tanúkon kívül – nem haladhatja meg a 10 főt. Az anyakönyvi esemény az 1. számú melléklet szerinti többlet szolgáltatásokat nem tartalmazhat.


(2)       Hivatali munkaidőn kívül tartott anyakönyvi eseményen a vendégek számát a termek befogadóképessége határozza meg:

a) Házasságkötő terem: maximum 70 fő (pénteki és szombati napokon vehető igénybe)

b) Belső udvar: maximum 100 fő (csak szombati napokon vehető igénybe)


(3)       Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény történhet:

a) pénteken 13.30 - 19 óra között

b) szombaton 11 – 19 óra között.


(4)       Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett és felvett anyakönyvi eseményekre. A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi események nem veszélyeztethetik a hivatali helyiségben lévő anyakönyvi eseményeket.


(5)       A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi események engedélyezését e rendelet 2. számú melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni a bejelentkezéskor.


(6)       A hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés és bét engedélyezésére irányuló kérelem ügyében a jegyző dönt, az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően.


(7)       A döntést megelőzően az anyakönyvvezető az anyakönyvi esemény helyszínén szemlét tarthat – amennyiben az anyakönyvi esemény helyszínét még nem ismeri -, melyről feljegyzést készít és a jegyzőnek az engedélyezésre javaslatot tesz.


(8)       A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötést és bét létesítésének engedélyezését e rendelet 3. számú melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni a bejelentkezéskor.

3. Az anyakönyvi események díjazása

3. §


  1. A 2. § (1) bekezdésben foglaltakhoz az Önkormányzat térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi események lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.


  1. A hivatali munkaidőn kívül, valamint hivatali helyiségen belül, illetve hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi eseményekért fizetendő díjat az 1. számú melléklet tartalmazza.


  1.  Rendkívüli körülmény esetében, különös tekintettel a házasulandók, valamint a bét kapcsolatot létesíteni kívánók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében, melyet orvosi igazolással kell alátámasztani, a hivatali helyiségen kívül lebonyolított esemény díjmentes.

4. Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke

4. §


  1. A hivatali munkaidőn kívül, a hivatal helyiségében történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt

a) 10 000,- Ft egy esemény után

b) további események után 5 000,- Ft/esemény

díjazás illeti meg.


  1. A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt

a) 15 000,-  Ft  (egy esemény esetén)

b) további esemény után 7.500,- Ft/ esemény

díjazás illeti meg.


  1. Az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő kisegítő személyzet a zenei szolgáltatás biztosításáért és egyéb kisegítő munkájáért az (1) - (2) bekezdésben meghatározott esetben, az alábbi díjazásban részesül.
    1. Hivatali helyiségben történő házasságkötés esetén:

1.) 6.000,- Ft/esemény

2.) további események után 3.000,- Ft/esemény 

  1. Külső házasságkötés esetén:

1.) 8.000,- Ft/ külső esemény

2.) további események után 4.000,- Ft./esemény


5. Záró rendelkezések

5. §


  1. Jelen rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
  2. Rendelkezései a folyamatban lévő anyakönyvi eseményeknél nem alkalmazhatók.
  3. Hatályát veszti az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 26/2011. (IV. 29.) önkormányzati rendelet, valamint a 38/2012. (VII. 03.), 8/2012. (III. 01.) módosító rendeletek.