Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 28/2014. (IX.1.) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
Hatályos: 2014. 09. 02- 2017. 07. 11Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 28/2014. (IX.1.) önkormányzati rendelete
az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről
2014-09-02-tól 2017-07-12-ig
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében, továbbá az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény (a továbbiakban: Atv.) 96. § a) és b) pontjaiban kapott felhatalmazás alapján az Atv. 18. § (1)-(5) és a 19. § (1)-(2) kapott feladatkörében eljárva, az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről a következőket rendeli el:
1. A rendelet hatálya
1. §
A rendelet hatálya kiterjed Budakeszi Város Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) illetékességi területén történő házasságkötésre, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére, (a továbbiakban: bét), házassági évforduló megünneplésére, névadó ünnepségre (a továbbiakban együtt: anyakönyvi esemény).
2. A hivatali munkaidőben történő, a hivatali munkaidőn kívül történő, valamint a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény megtartásának szabályai
2. §
(1) Hivatali munkaidőben a házasságkötés, valamint bét létesítése kedd 9-12 óra között történhet. Hivatali munkaidőben az anyakönyvi eseményen résztvevő vendégek száma – a házasulandó feleken és a tanúkon kívül – nem haladhatja meg a 10 főt. Az anyakönyvi esemény az 1. számú melléklet szerinti többlet szolgáltatásokat nem tartalmazhat.
(2) Hivatali munkaidőn kívül tartott anyakönyvi eseményen a vendégek számát a termek befogadóképessége határozza meg:
a) Házasságkötő terem: maximum 70 fő (pénteki és szombati napokon vehető igénybe)
b) Belső udvar: maximum 100 fő (csak szombati napokon vehető igénybe)
(3) Hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény történhet:
a) pénteken 13.30 - 19 óra között
b) szombaton 11 – 19 óra között.
(4) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett és felvett anyakönyvi eseményekre. A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi események nem veszélyeztethetik a hivatali helyiségben lévő anyakönyvi eseményeket.
(5) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi események engedélyezését e rendelet 2. számú melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni a bejelentkezéskor.
(6) A hivatali helyiségen kívül történő házasságkötés és bét engedélyezésére irányuló kérelem ügyében a jegyző dönt, az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően.
(7) A döntést megelőzően az anyakönyvvezető az anyakönyvi esemény helyszínén szemlét tarthat – amennyiben az anyakönyvi esemény helyszínét még nem ismeri -, melyről feljegyzést készít és a jegyzőnek az engedélyezésre javaslatot tesz.
(8) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötést és bét létesítésének engedélyezését e rendelet 3. számú melléklete szerinti nyomtatványon kell kérni a bejelentkezéskor.
3. Az anyakönyvi események díjazása
3. §
- A 2. § (1) bekezdésben foglaltakhoz az Önkormányzat térítésmentesen biztosítja az anyakönyvi események lebonyolításához alkalmas hivatali helyiséget.
- A hivatali munkaidőn kívül, valamint hivatali helyiségen belül, illetve hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi eseményekért fizetendő díjat az 1. számú melléklet tartalmazza.
- Rendkívüli körülmény esetében, különös tekintettel a házasulandók, valamint a bét kapcsolatot létesíteni kívánók valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota esetében, melyet orvosi igazolással kell alátámasztani, a hivatali helyiségen kívül lebonyolított esemény díjmentes.
4. Az anyakönyvvezető részére fizetendő díj mértéke
4. §
- A hivatali munkaidőn kívül, a hivatal helyiségében történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt
a) 10 000,- Ft egy esemény után
b) további események után 5 000,- Ft/esemény
díjazás illeti meg.
- A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt
a) 15 000,- Ft (egy esemény esetén)
b) további esemény után 7.500,- Ft/ esemény
díjazás illeti meg.
- Az anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő kisegítő személyzet a zenei szolgáltatás biztosításáért és egyéb kisegítő munkájáért az (1) - (2) bekezdésben meghatározott esetben, az alábbi díjazásban részesül.
- Hivatali helyiségben történő házasságkötés esetén:
1.) 6.000,- Ft/esemény
2.) további események után 3.000,- Ft/esemény
- Külső házasságkötés esetén:
1.) 8.000,- Ft/ külső esemény
2.) további események után 4.000,- Ft./esemény
5. Záró rendelkezések
5. §
- Jelen rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
- Rendelkezései a folyamatban lévő anyakönyvi eseményeknél nem alkalmazhatók.
- Hatályát veszti az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről szóló 26/2011. (IV. 29.) önkormányzati rendelet, valamint a 38/2012. (VII. 03.), 8/2012. (III. 01.) módosító rendeletek.