Csokvaomány Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2014. (III.10.) önkormányzati rendelete
A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2014. 03. 11- 2014. 12. 31Csokvaomány Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2014. (III.10.) önkormányzati rendelete
A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2014-03-11-tól 2014-12-31-ig
Csokvaomány Községi Önkormányzat Képviselő-testületének
3/2014. (III.10.) Önkormányzati rendelete
A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Csokvaomány Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
- Fejezet
Általános rendelkezések
1.§
(1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye, e-mail címe:
Csokvaomány Községi Önkormányzat
székhelye: 3647 Csokvaomány, Széchenyi út 1.
e-mail címe: csokvaomany@citromail.hu
Az önkormányzat illetékességi területe Csokvaomány község közigazgatási területére terjed ki.
(2) A képviselő-testület feladatellátásához kapcsolódó hatáskör átruházásáról külön önkormányzati rendeletek rendelkeznek.
(3) Az önkormányzat képviselő-testülete kötelező feladatait saját intézményhálózatán, társulások útján, illetve az ellátási kötelezettség szerződéses átadása, átvétele révén valósítja meg.
(4) Az önkormányzat által ellátott feladatok kormányzati funkciók szerinti felsorolását a rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(5) A képviselő-testület az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat - és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására közös önkormányzati hivatalt hozott létre, melynek neve:
Nekézsenyi Közös Önkormányzati Hivatal
Címe: 3646 Nekézseny, Kossuth út 1.
(6) Az önkormányzat szervei:
a.) Polgármester
b.) Ügyrendi Bizottság
c.) Nekézsenyi Közös Önkormányzati Hivatal
d.) Jegyző
- Fejezet
1. A képviselő-testület működése
2.§
(1) A képviselő-testület tagjainak száma 5 fő. A megválasztott polgármester a képviselő-testület tagja. A képviselők név szerinti felsorolását a rendelet 1. függeléke tartalmazza.
2. Az alakuló ülés szabályai
3. §
(1) Az alakuló ülés első napirendi pontjaként a Választási Bizottság Elnöke tájékoztatást ad a polgármester és a helyi önkormányzati képviselők választásáról, valamint a választás eredményéről.
3. A képviselő-testületi ülések szabályai
4. §
(1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 6 ülést tart.
(2) Az ülés helye: Csokvaomány Községi Önkormányzat tanácskozóterme: 3647 Csokvaomány, Széchenyi út 1.
(3) A képviselő-testület szükség szerint együttes ülést tart Nekézseny Község Önkormányzatának Képviselő-testületével a közösen fenntartott Nekézsenyi Közös Önkormányzati Hivatallal kapcsolatosan.
5. §
(1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a testületi ülést az Ügyrendi Bizottság Elnöke hívja össze és vezeti.
6. §
(1) A rendkívüli képviselő-testületi ülések száma nincs meghatározva, össze kell hívni a sürgős, halasztást nem tűrő döntéshozatalt igénylő esetekben.
(2) Sürgős, halasztást nem tűrő döntéshozatalt igénylő esetek különösen: a 24 órán belül testületi döntést igénylő kérdések.
(3) A rendkívüli ülés összehívására vonatkozó indítványt a polgármesterhez kell benyújtani.
(4) A rendkívüli ülést az összehívásra irányuló indítvány benyújtásától számított 3 napon belül össze kell hívni.
(5) Rendkívüli ülés összehívására bármilyen értesítési mód igénybe vehető.
7. §
A képviselő-testület ülése határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább 3 fő jelen van. A határozatképtelen ülést 5 napon belül ugyanazon napirendekkel újra össze kell hívni.
8. §
(1) A képviselő-testület üléseire a testület tagjainak, a tanácskozási joggal meghívottaknak írásbeli meghívót kell küldeni.
(2) A meghívónak tartalmaznia kell:
a) az ülés helyét és időpontját,
b) a javasolt napirendi pontokat,
c) a napirend előterjesztőjének nevét, valamint a napirendhez meghívott személy nevét, beosztását.
(3) A meghívó mellékletét képezi:
a) az írásbeli előterjesztések teljes szövege
b) a határozati javaslatok
c) rendelettervezetek
(4) Az ülés meghívóját és mellékleteit a képviselő-testületi tagoknak és a tanácskozási joggal meghívottaknak úgy kell megküldeni, hogy azt legkésőbb az ülés előtt 3 nappal megkapják.
(5) Halaszthatatlan és indokolt esetben az előterjesztés és a határozati javaslat az ülésen is kiosztható.
(6) A tanácskozási joggal meghívottak részére a meghívóval együtt csak azokat a mellékleteket kell megküldeni, amely napirendhez meghívásuk kapcsolódik.
9. §
A testületi ülések időpontjáról, helyéről és napirendjéről a lakosságot tájékoztatni kell a meghívónak az önkormányzat tulajdonát képező valamennyi hirdetőtáblájára történő kifüggesztéssel.
10. §
A képviselő-testület ülésén tanácskozási jog illeti meg:
a) a jegyzőt,
b) a napirendi pontok előadóit, illetve a napirendenként érintett intézmények vezetőit, képviselőit,
c) a napirend szerint érintett lakosság önszerveződő közösségeinek képviselőit,
d) akit a polgármester a napirend szerint meghív.
11. §
(1) A képviselő-testület ülése nyilvános, azonban a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 46.§ (2) bekezdésében felsorolt esetekben zárt ülést kell, illetve lehet tartani.
(2) A zárt ülés tartására vonatkozó nyilatkozat az érintett részéről írásban és szóban is megtehető.
(3) A zárt ülésen hozott közérdekű adatot, illetve közérdekből nyilvános adatot tartalmazó döntéseket az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell megismerhetővé tenni.
12. §
(1) A képviselő-testület ülését a polgármester nyitja meg és vezeti.
(2) A polgármester akadályoztatása esetén, ezen feladatot az alpolgármester látja el.
(3) A polgármester, illetve a (2) bekezdésben jelölt személy az ülés megnyitása után
a) megállapítja az ülés határozatképességét,
b) előterjeszti az ülés napirendjére illetve a jegyzőkönyv hitelesítők személyére vonatkozó javaslatát, mely javaslat felett a testület vita nélkül határoz,
c) beszámol a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról.
(4) A határozatképességet az ülés teljes időtartama alatt – de különösen a döntéshozatalok előtt – vizsgálni kell.
13. §
(1) A képviselő-testület ülése rendjének fenntartásáról a polgármester, illetve az ülést vezető gondoskodik, melynek során
a) figyelmezteti a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt témától, vagy a tanácskozáshoz nem méltó kifejezéseket használ,
b) rendre utasíthatja azt a személyt, aki képviselőhöz méltatlan magatartást tanúsít.
(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárokat a tanácskozás rendjének megzavarása esetén az ülést vezető rendreutasíthatja, ismételt rendzavarás esetén a terem elhagyására is kötelezheti.
(3) Az ülést vezetőnek a rend fenntartása érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, azzal vitába szállni nem lehet.
(4) A választójoggal nem rendelkező 18 éven aluli személyek a képviselő-testületi ülésen csak a polgármester egyedi engedélye alapján vehetnek részt.
4. A hozzászólás és felszólalás szabályai
14.§
(1) A képviselő-testület ülésein a képviselők és a tanácskozási joggal részt vevők kaphatnak szót.
(2) A hozzászólók sorrendjei:
a) az előterjesztő
b) az illetékes bizottság elnöke
c) a jelentkezés sorrendjében a képviselők.
(3) A képviselő-testület esetenként – vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel – dönt az egyes napirendi pontok tárgyalása során arról, hogy a szólni kívánó állampolgárnak hozzászólási lehetőséget ad.
15.§
(1) Napirend előtti felszólalásra írásban, vagy szóban bármely képviselő kérhet a polgármestertől engedélyt az ülés megnyitásáig.
(2) A felszólaló témájának ismertetése után a polgármester indítványára a képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt a téma napirendre kerüléséről.
(3) A napirend előtti felszólalás legfeljebb 5 perc időtartamú lehet.
5. Az előterjesztés
16. §
(1) A testületi ülésen az előterjesztések írásban vagy szóban kerülnek benyújtásra.
(2) Kizárólag írásban nyújtható be az önkormányzati rendeletalkotásra irányuló rendelettervezet, az intézmény alapításával, átszervezésével, megszüntetésével, a helyi népszavazás kiírásával, a közös hivatal költségvetésével összefüggő előterjesztések.
(3) Írásos előterjesztések főbb tartalmi követelményei:
a) az első részben meg kell határozni az előterjesztő címét, tárgyát, ismertetni kell az előzményeket, a tárgykörre vonatkozó jogszabályokat, az előkészítésben résztvevők véleményét, s minden olyan körülményt, összefüggést, tényt, adatot, melyek lehetővé teszik a döntés meghozatalát,
b) a második rész az egyértelműen megfogalmazott határozati javaslatot, a végrehajtásért felelős személyek és határidők megjelölését tartalmazza.
(4) Előterjesztésnek minősülnek:
a) a munkatervbe felvett napirendhez tartozó, vagy napirenden kívüli anyagok,
b) a rendelet-tervezetek, határozati javaslatok,
c) beszámolók, tájékoztatók.
(5) A szóbeli előterjesztés mellé is írásos határozati javaslatot kell benyújtani.
6. A napirendek feletti vita
17. §
(1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során
a) az előterjesztő a vita előtt szóbeli kiegészítést tehet,
b) az előterjesztőnek a képviselő-testület tagjai, illetve a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó köteles válaszolni.
(2) A vita lezárása után a polgármester napirendenként az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként teszi fel szavazásra, még pedig úgy, hogy először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a testület, majd az eredeti javaslatról.
7. A testület döntései
18. §
(1) A képviselő-testület döntését általában nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel, kézfelemeléssel hozza.
(2) Minősített többséghez a megválasztott 5 települési képviselő több mint a felének, 3 főnek a szavazata szükséges.
(3) Ha a polgármester, az alpolgármester, a képviselő a képviselő-testület döntéshozatala során nem tesz eleget az Mötv. 49.§ (2) bekezdésében szabályozott, személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségének, a bejelentés elmulasztásától számított 2 hónapig az őt megillető tiszteletdíj 75%-ára jogosult.
19. §
(1) A képviselő-testület titkos szavazást tarthat mindazon ügyekben, amelyekben zárt ülés tartása kötelező, illetve tartható.
(2) A titkos szavazás lebonyolítását az Ügyrendi Bizottság, mint szavazatszámláló bizottság végzi.
(3) A titkos szavazás szavazólappal történik.
(4) Az Ügyrendi Bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja a szavazás eredményét.
(5) A szavazás eredményéről az Ügyrendi Bizottság elnöke a képviselő-testületnek jelentést tesz.
20. §
(1) Név szerinti szavazást kell tartani, ha azt jogszabály kötelezővé teszi.
(2) A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző felolvassa egyenként, ábécé sorrendben a képviselők nevét, akik a nevük felolvasásakor „igen”-nel, vagy „nem”-mel szavaznak, illetőleg tartózkodnak a szavazástól. A jegyző a szavazást a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámolja és a szavazás eredményét – névsorral együtt – átadja a polgármesternek. A szavazás eredményét a polgármester hirdeti ki.
(3) A szavazás tényét, számszerű eredményét a jegyzőkönyvben rögzíteni, a szavazási névsort a jegyzőkönyvhöz csatolni kell.
21.§
A képviselő-testület döntéseit önkormányzati rendelet, vagy határozat (normatív, egyedi) formájában hozza.
8. Az önkormányzati rendeletalkotás főbb szabályai
22. §
(1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti
a) a polgármester
b) a képviselő
c) a képviselő-testület bizottsága
d) a jegyző
e) a településen hivatalosan működő civilszervezet vezetője.
(2) A rendeletalkotásra vonatkozó kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani.
(3) A rendelet-tervezetet a jegyző készíti el, aki ezen feladatellátása során külső segítséget is igénybe vehet.
(4) A hozott rendeletekről nyilvántartást kell vezetni, melyről a jegyző köteles gondoskodni.
23. §
(1) A képviselő-testület elfogadott rendeleteit a jegyző a Nekézsenyi Közös Önkormányzati Hivatal székhelyének (3646 Nekézseny, Kossuth út 1.) épületében elhelyezett hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel hirdeti ki.
9. Az önkormányzati határozat
24. §
(1) A testület határozat nélkül dönt a napirend elfogadásáról, a tájékoztatók elfogadásáról, a képviselői interpellációra adott válaszok elfogadásáról, a név szerinti szavazás elrendeléséről, a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámolóról.
(2) Az együttes ülés keretében hozott határozatokat a következő sorszámmal kell jelölni.
(3) A hozott határozatokról nyilvántartást kell vezetni, minden számozott határozatnak tartalmaznia kell a végrehajtásért felelős nevét és a végrehajtás határidejét.
(4) A hozott határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követően a végrehajtásban érintetteknek meg kell küldeni.
10. A jegyzőkönyv
25. §
(1) A képviselő-testület üléseiről készült jegyzőkönyv az Mötv. 52.§-ában megfogalmazottakon kívül tartalmazza mellékletként a meghívót és a jelenléti ívet.
(2) Az ülés jegyzőkönyveit az ülésen kijelölt két képviselő hitelesíti.
(3) A nyílt ülésről készített jegyzőkönyvek – hivatali időben – az önkormányzat hivatalában megtekinthetők, arról másolat készíthető.
(4) Az ülésekről készített jegyzőkönyvek hivatalban tárolt példányait mellékleteivel együtt évenként be kell köttetni.
- Fejezet
A települési képviselő, a testület bizottsága és a tisztségviselők
11. A települési képviselő
26. §
(1) A képviselő köteles:
a) tevékenyen részt venni a képviselő-testület munkájában, ennek érdekében távolmaradását a testületi ülésről a polgármesternek jeleznie kell,
b) felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében, illetve a hozott döntések végrehajtásában,
c) a vele szemben fennálló összeférhetetlenségi okot bejelenteni,
d) olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, illetve választói bizalmára.
27. §
A képviselőknek járó tiszteletdíj mértékét és a juttatás szabályait külön önkormányzati rendelet szabályozza.
12. A képviselő-testület bizottsága
28. §
(1) A képviselő-testület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – állandó, vagy ideiglenes bizottságokat hozhat létre.
(2) A képviselő-testület az alábbi állandó bizottságot működteti:
Ügyrendi Bizottság 3 fővel, melyből 2 fő képviselő, 1 külsős tag.
(3) Az Ügyrendi Bizottság feladat- és hatásköreit a 2. melléklet tartalmazza.
(4) A bizottság tagjainak felsorolását a 2. függelék tartalmazza.
(5) A bizottság a tagok által elfogadott ügyrend alapján működik, és tevékenységéről évente beszámol a testületnek.
(6) A bizottság ülésén állandó meghívott a polgármester és a jegyző.
13. A polgármester
29. §
- A polgármester megbízatását társadalmi megbízatásban látja el.
- A képviselő-testület a polgármester hivatali munkarendjét az alábbiak szerint határozza meg:
Minden nap 8.00-16.00 óráig
- A polgármester minden héten szerdán
8.00 - 12.00 óráig
13.00 - 15.30 óráig
tart ügyfélfogadást.
- Képviseli az önkormányzatot, együttműködik a társadalmi szervezetekkel, a pártokkal, a lakosság önszerveződő közösségeivel.
(5) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, rendkívüli testületi ülés összeívására sem lehetőséget biztosító körülmény fennállása esetén dönthet olyan pályázatok benyújtásáról – továbbá aláírhatja a benyújtáshoz szükséges dokumentumokat -, amelyekhez önkormányzati saját forrást nem kell biztosítani.
(6) A polgármester – alpolgármester hiányában - lemondását az Ügyrendi Bizottság elnökének adja át, részére juttatja el.
(7) A polgármester tisztségének megszűnése esetén munkakörét az új polgármesternek, alpolgármesternek, mindezek hiányában az Ügyrendi Bizottság elnökének adja át.
14. Alpolgármester
30. §
(1) A képviselő-testület saját tagjai közül egy alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester feladatait társadalmi megbízatásban látja el.
(3) Az alpolgármester fő feladata a polgármester helyettesítése, ezért külön hivatali munkarendet számára a testület nem állapít meg.
15. Összeférhetetlenség, vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség
31. §
(1) A képviselő összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezést a polgármester az Ügyrendi bizottságnak adja át kivizsgálásra.
(2) A képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatainak vizsgálatát az Ügyrendi Bizottság végzi, amely gondoskodik azok nyilvántartásáról, kezeléséről és őrzéséről.
16. A Jegyző
32. §
(1) A jegyző, mint a Nekézsenyi Közös Önkormányzati Hivatal vezetője, ellátja az Mötv. 81.§ (3) bekezdésében felsorolt feladatokat, valamint az önkormányzati hatósági ügyek előkészítését és végrehajtását.
(2) Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy az Önkormányzat döntése, működése jogszabályt sért, haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértés észlelését követő képviselő-testületi ülésen köteles ezt jelezni a képviselő-testület felé.
(3) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatok ellátását a hivatalban alkalmazásban álló, felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkező, gazdálkodói munkakörben foglalkoztatott köztisztviselő látja el.
- Fejezet
Az önkormányzat társulásai és együttműködései, a népszavazás, népi kezdeményezés rendje, lakossági fórumok
17. Az önkormányzat hivatala
33. §
(1) Csokvaomány Községi Önkormányzat Képviselő-testülete, Nekézseny Községi Önkormányzat Képviselő-testülete, Csokvaomány Községi Önkormányzat Képviselő-testülete és Bükkmogyorósd Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az Mötv. 84.§ (1) bekezdésének felhatalmazása alapján, az Mötv. 85.§ (1)-(2) bekezdésének szabályai szerint, közös önkormányzati hivatalt hoztak létre, Nekézsenyi Közös Önkormányzati Hivatal (3646 Nekézseny, Kossuth út 1.) elnevezéssel.
(2) A hivatalhoz tartozó önkormányzatok képviselő-testületei a jegyző javaslatára benyújtott polgármesteri előterjesztés alapján, a hivatal létrehozására irányuló megállapodásban határozták meg a hivatal belső szervezeti tagozódását, munkarendjét, valamint az ügyfélfogadás rendjét.
(3) A hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát a hivatalhoz tartozó önkormányzatok képviselő-testületei hagyják jóvá.
34. §
A képviselő-testület önkormányzati feladatai hatékonyabb, gazdaságosabb és ésszerűbb megoldása érdekében társulásokban vesz részt.
35. §
A képviselő-testület a helyi népszavazás és népi kezdeményezés rendjét külön önkormányzati rendeletben szabályozza.
18. Lakossági Fórumok
36. §
(1) A képviselő-testület minden évben egyszer előre meghirdetett időpontban közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatásra értelemszerűen vonatkoznak a testületi ülésre vonatkozó szabályok.
37. §
(1) A lakosság széles körét érintő döntések meghozatala előtt, illetve a lakosság közvetlen tájékoztatása érdekében a képviselő-testület falugyűlést hívhat össze.
(2) A falugyűlés időpontjáról és témájáról előzetesen a lakosságot tájékoztatni kell. (hirdetmény kifüggesztésével, hangosbemondón)
(3) A falugyűlést a polgármester vezeti.
(4) A falugyűlésről jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
V. Fejezet
19. Az önkormányzat vagyona és gazdálkodása
38. §
Az önkormányzat vagyonáról és a vagyon feletti rendelkezési jog gyakorlásáról külön önkormányzati rendelet rendelkezik.
39. §
A polgármester az önkormányzati vagyongazdálkodással kapcsolatos kérdésekről köteles tájékoztatni az állampolgárokat.
40. §
(1) A képviselő-testület éves költségvetéséről évenként önkormányzati rendeletet alkot.
(2) Az éves költségvetés elkészítése előtt, a törvényben meghatározott időpontban a képviselő-testület megtárgyalja és elfogadja a következő gazdasági évre vonatkozó költségvetési koncepciót.
(3) A polgármester - a költségvetésben nem előirányzott kiadások vonatkozásában - saját hatáskörében, 300.000.-Ft értékhatárig vállalhat kötelezettségeket és írhat alá megállapodásokat. Az általa kötött szerződésekről, kötelezettségvállalásokról a képviselő-testületet a legközelebbi rendes, vagy rendkívüli ülésen tájékoztatnia kell.
41. §
(1) A gazdasági év lezárását követően az előző év költségvetésének végrehajtásáról a képviselő-testület zárszámadási rendeletet fogad el.
(2) A zárszámadási rendelet-tervezetet a jegyző készíti el, a tervezetet a polgármester terjeszti a testület elé.
VI. Fejezet
20. Záró rendelkezések
42. §
(1) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Csokvaomány Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a Csokvaomány Községi Önkormányzat Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2011. (VIII.29.) Önkormányzati rendelete, valamint a módosítására megalkotott 10/2011. (XII.30.), 6/2012. (V.29.), és 13/2013. (XII.31.) Önkormányzati rendeletek.
Mustos Tibor Dr. Szűcs-Tardi Beáta
polgármester jegyző
A rendelet 2014. március 10. napján kihirdetésre került.
Csokvaomány, 2014. március 10.
Dr. Szűcs-Tardi Beáta
jegyző
1. melléklet a 3/2014. (III.10.) Önkormányzati rendelethez
(Kormányzati funkciók)
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető-fenntartás és – működtetés
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
076062 Település-egészségügyi feladatok
096010 Óvodai intézményi étkeztetés
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start – munka program – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
2. melléklet a 3/2014. (III.10.) Önkormányzati rendelethez
AZ ÜGYRENDI BIZOTTSÁG FELADAT- ÉS HATÁSKÖREI
1. Jogi és Ügyrendi feladatok
1.1. Javaslatot tesz a polgármester tiszteletdíjának emelésére, jutalmazására, a képviselői tiszteletdíjak emelésére, csökkentésére.
1.2. Véleményezi a képviselő-testület napirendjén szereplő megállapodások, társasági szerződések, egyéb szerződések tervezetét, a koncesszióba adás lehetőségét és feltételeit, valamint a versenytárgyalások kiírását.
1.3. Véleményt nyilvánít minden olyan jogi természetű ügyben, amelyben az önkormányzattól állásfoglalást kérnek.
1.4. Figyelemmel kíséri, hogy az önkormányzat közigazgatási feladatait az elvárható színvonalon – személyi és anyagi feltételek biztosításával – lássa el.
1.5. Véleményt nyilvánít az önkormányzat által megkötött megállapodásokkal kapcsolatban.
1.6. Ellátja a testületi titkos szavazás lebonyolításával kapcsolatos teendőket.
2. Jogi és Ügyrendi Hatáskörök
2.1. Kivizsgálja az önkormányzati képviselői összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést, majd a vizsgálat eredményét előterjeszti a Képviselő-testület következő ülésére.
2.2. Gondoskodik a vagyonnyilatkozat tételére kötelezettek vagyonnyilatkozatának nyilvántartásáról és a vagyonnyilatkozatok ellenőrzéséről.
2.3. Vizsgálja a hatályos rendeletek végrehajtását, és arról választási ciklusonként beszámol a testületnek. Szükség szerint javasolja a rendeletek módosítását.
1. függelék a 3/2014. (III.10.) Önkormányzati rendelethez
A KÉPVISELŐK NÉVSORA
Mustos Tibor polgármester
Kaló Sándorné alpolgármester
Farkasné Borbás Zsuzsanna képviselő
Fürjes Tamás képviselő
Tótszegi Istvánné képviselő
2. függelék a 3/2014. (III.10.) Önkormányzati rendelethez
AZ ÜGYRENDI BIZOTTSÁG NÉVSORA
Fürjes Tamás képviselő (elnök)
Farkasné Borbás Zsuzsanna képviselő
Dr. Csirik Ferenc külsős tag