Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 36/2014. (XI.6.) önkormányzati rendelete

A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2024. 05. 17

Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 36/2014. (XI.6..) önkormányzati rendelete

A Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2024.05.17.

Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi Szervezeti és Működési Szabályzatot alkotja meg:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. § (1) Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat élve az Alaptörvényben és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (a továbbiakban: Mötv.) biztosított jogaival, önállóan és demokratikus módon jár el a feladat-és hatáskörébe tartozó helyi érdekű közügyekben.

(2) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat).

(3) Az Önkormányzat székhelye: 1082 Budapest (VIII. kerület), Baross u. 63-67.

(4) Az Önkormányzat hivatalának hivatalos megnevezése: Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal).

(5)1 Az Önkormányzat képviselő-testületének hivatalos megnevezése: Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület).

(6) A Képviselő-testület tagjai a 17 önkormányzati képviselő és a polgármester.

(7)2 A Képviselő-testület szerveinek szervezeti ábráját e rendelet 1. sz. melléklete tartalmazza.

(8)3 Az Önkormányzat alaptevékenységét és kormányzati funkcióját e rendelet 2. melléklete tartalmazza.

(9) Az Önkormányzat által irányított költségvetési szervek és az Önkormányzat által alapított gazdálkodó szervezetek felsorolását e rendelet 3. melléklete tartalmazza.

(10)4 A Képviselő-testület az Mötv. 13. § (1) bekezdésében meghatározott kötelező feladatok mellett az önként vállalt feladatok ellátásáról, azok megvalósíthatósága érdekében a tárgyévi költségvetési rendeletben forrásbiztosítással dönt.

(11) Az Önkormányzat hivatalos jelképei a kerület címere és zászlója. A kerület címerének és zászlójának leírását, valamint azok használatának rendjét külön önkormányzati rendelet tartalmazza.

(12) Az Önkormányzat jelmondata „Józsefváros újjáépül”, melynek kizárólagos használatára az Önkormányzat jogosult.

II. Fejezet

Értelmező rendelkezések

2. § E rendelet alkalmazásában:

a) helyben szokásos mód: a Polgármesteri Hivatal Humánszolgáltatási Ügyosztályán elhelyezett hirdetőtábláján 10 napra történő kifüggesztés, és az Önkormányzat hivatalos honlapján történő megjelenítés;

b) jegyzőkönyv: az Mötv. 52. § (1) bekezdésében meghatározott elemeket tartalmazó közokirat, amely pontosan tükrözi a Képviselő-testület vagy a bizottság ülésén történteket, de nem szószerinti leirata az ülésről készült hangfelvételnek;

c) jegyzőkönyvi kivonat: a jegyzőkönyv alapján készített, a Képviselő-testület vagy a bizottság döntéseit tartalmazó dokumentum;

d) levezető elnök: a Képviselő-testület elnöke, azaz a polgármester, akadályoztatása esetén az általa megbízott – képviselő-testületi tag – alpolgármester, a polgármester és az alpolgármesterek együttes akadályoztatása esetén a korelnök;

e) melléklet: a jelen rendelet jogszabályi szakaszainak részét nem képező, de egyebekben kötelező rendelkezéseket tartalmazó rendeletrész;

f) napirend: az ülés lebonyolításának és az előterjesztések és egyéb napirendi pontok – különösen javaslatok, indítványok – tárgyalásának rendje;

g) napirendi pont: az ülésen megtárgyalásra javasolt vagy ténylegesen megtárgyalandó előterjesztés;

h) önkormányzati érdek: az önkormányzati célok es feladatok megvalósítását, valamint az Önkormányzat károsodástól való megóvását és vagyonának védelmét szolgáló érdek;

i) önkormányzati gazdasági társaság: az Önkormányzat többségi befolyása alatt álló – ideértve az Önkormányzat által alapított egyszemélyes gazdasági társaságot is –, a nemzeti vagyonról szóló törvény alapján átlátható szervezetnek minősülő gazdasági társaság;

j) önkormányzati gazdasági társaság vezetője: az önkormányzati gazdasági társaság önálló képviseleti joggal rendelkező vezető tisztségviselője vagy együttes képviseleti jog esetén az együttes képviselethez szükséges olyan személyek, amelyek közül legalább egy vezető tisztségviselő;

k) összevont határozathozatal: a témáját tekintve egymással összefüggő előterjesztésekre vonatkozó olyan döntés meghozatala, amely az összevonás által érintett – az összevont határozathozatal alól tárgyalásra ki nem kért – összes határozati javaslat elfogadására, vagy az előterjesztések támogatására, tudomásul vételére vonatkozik;

l) képviselői hozzászólás: a felvilágosítás kérésen túlmutató, a képviselő előterjesztéssel kapcsolatos vélemény nyilvánítása;

m) tartós akadályoztatás: a folyamatos 30 napon túli távollét.

n)5 tájékoztató: a 17. §-ban foglaltak kivételével az a döntést nem igénylő önkormányzati ügyet érintő írásbeli dokumentum, amelynek benyújtására, tárgyalására az 5. § (4) bekezdésében foglaltak kivételével az előterjesztésre vonatkozó rendelkezések az irányadóak.

III. Fejezet

A képviselő-testület

3. § (1) A Képviselő-testületnek 18 tagja van: egyéni választókerületben megválasztott 12 képviselő, a kompenzációs listáról 5 képviselő, valamint a közvetlenül megválasztott polgármester.

(2) A Képviselő-testület tagjainak névsorát e rendelet 1. függeléke tartalmazza.

1. Az előterjesztések rendje

4. § (1) A Képviselő-testület elé előterjesztést tehetnek:

a) a polgármester;

b) az alpolgármesterek;

c) a Képviselő-testület bizottságának nevében a bizottság elnöke;

d) az önkormányzati képviselők;

e) a jegyző;

f) az aljegyzők;

g) az önkormányzati gazdasági társaságok vezetői;

h) az Önkormányzat által alapított költségvetési szerv vezetője;

i) a Képviselő-testület vagy a polgármester felkérésére valamely az Önkormányzat által irányított költségvetési szerv vagy állami szerv vezetője.

(2) Az előterjesztési szándékról az előterjesztő dönt, a jegyzőt az előterjesztési szándékról tájékoztatni kell. A Polgármesteri Hivatal ezt követően kezdi meg az előkészítő munkát.

(3) Az (1) bekezdés g)-i) pontjában meghatározott előterjesztők – amennyiben azok munkaszervezettel rendelkeznek – az előterjesztésekkel kapcsolatos előkészítő munkát saját munkaszervezetük és az általuk megbízott szakértők, tanácsadók útján látják el.

5. § (1) A képviselő-testületi előterjesztéseket a jegyző törvényességi ellenőrzését követően a polgármesternél kell írásban benyújtani legkésőbb – a sürgősségi indítvány és a helyszíni kiosztású előterjesztés kivételével – a képviselő-testületi ülés előtt kilenc nappal.

(2) Sürgős ügyben előterjesztés – sürgősségi indítvány – legkésőbb a képviselő-testületi ülést megelőző napon 12 óráig nyújtható be a polgármesternél. A sürgős tárgyalást az előterjesztésben indokolni kell. Sürgős ügynek minősül minden olyan ügy, amelynek későbbi megtárgyalása önkormányzati érdeket sérthet.

(3) Önkormányzati érdeket érintő és halasztást nem tűrő esetben előterjesztés – amennyiben annak beterjesztésével a jegyző törvényességi szempontból egyetért – helyszíni kiosztású előterjesztésként legkésőbb az ülés napirendjének elfogadásáig benyújtható a polgármesternél. Az önkormányzati érdeket és a tárgyalás halaszthatatlanságának indokát az előterjesztésben pontosan meg kell jelölni.

(4) A Képviselő-testület ülésén önálló napirendi pontként olyan előterjesztés tárgyalható, amely megfelel az előterjesztésekkel szemben támasztott általános követelményeknek. Az előterjesztésekkel szemben támasztott általános követelményeket és az előterjesztések benyújtásának rendjét e rendelet 5. melléklete tartalmazza.

(5) Valamennyi képviselő-testületi előterjesztést – amennyiben az határidőben lehetséges – külön bizottsági előterjesztés készítése vagy erre irányuló előterjesztői szándék nélkül is az illetékes bizottság elé kell terjeszteni azzal, hogy a bizottság bármely előterjesztéssel kapcsolatban javaslatot tehet és véleményt nyilváníthat. Egyebekben a bizottság elé terjesztett képviselő-testületi előterjesztésekről a bizottság összevontan vagy külön javaslatra, a kikért előterjesztés tekintetében egyedileg hoz határozatot.

(6) Amennyiben a polgármester, az alpolgármester, a jegyző által készített előterjesztés bizottsági tárgyalása bármely okból mégsem történt meg, az előterjesztés eltérő törvényi rendelkezés hiányában bizottsági véleményezés nélkül is a képviselő-testületi ülés napirendjére tűzhető.

(7) Előterjesztést – ide nem értve a módosító és kiegészítő indítványt – szóban nem lehet beterjeszteni.

6. § (1) A képviselő-testületi előterjesztések előkészítése során a stratégiai koncepció kialakítását, a szakmai előkészítést, a jogszerűség biztosítását és az előzetes hatásvizsgálatot összehangoltan, megfelelő ütemezéssel és magas színvonalon kell elvégezni.

(2) Amennyiben a képviselő-testületi előterjesztéssel kapcsolatos előkészítést a Polgármesteri Hivatal látja el, az előterjesztés elkészítésére vonatkozó utasítást – amennyiben annak szakmai összetettsége vagy terjedelme szükségessé teszi – legkésőbb az 5. § (1) bekezdésben meghatározott határidőt megelőző hetedik munkanapon ki kell adni. A képviselő-testületi előterjesztés elkészítésére vonatkozó utasítás kiadását követő két munkanapon belül az előterjesztések tervezetét – annak főbb tartalmi elemeivel – el kell készíteni, és arról a polgármestert tájékoztatni kell.

(3) A képviselő-testületi előterjesztés formai, tartalmi és stratégiai elemekből áll. Az előterjesztés formai megfelelőségéért és valóságtartalmáért az előkészítő, az előterjesztés stratégiai irányvonala tekintetében az előterjesztő felelős.

(4) Az előterjesztések az 5. mellékletben meghatározott kötelező tartalmi elemekből épülnek fel, mely tartalmi elemeket az előterjesztésen belül egymástól elkülönítve, római számokkal kell jelölni.

7. § A bizottsági előterjesztésekre a képviselő-testületi előterjesztésekre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

2. A Képviselő-testület ülései

8. § (1) A Képviselő-testület rendes és rendkívüli ülést tart.

(2)6 A polgármester rendkívüli ülést hív össze tizenöt napon belüli időpontra az Mötv. alapján a testületi ülés összehívásának indítványozására jogosultaknak a testületi ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára vagy ha azt saját maga szükségesnek tartja.

9. §7 (1) A rendkívüli ülés összehívására irányuló indítványt a polgármesternél kell írásban előterjeszteni, mely indítványban meg kell jelölni a rendkívüli ülés összehívásának indokát, valamint mellékelni kell a javasolt napirendi pont előterjesztését. Amennyiben az indítványt az arra jogosult a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően nyújtotta be, és az előterjesztés e rendelet előterjesztésre vonatkozó 5. mellékletében foglalt rendelkezéseknek is megfelel, a rendkívüli képviselő-testületi ülést az indítványnak a polgármesterhez érkezésétől számított tizenöt napon belüli időpontra össze kell hívni.

(2) A rendkívüli ülés meghívójára és annak megküldésére a rendes ülés meghívójára vonatkozó szabályokat azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a meghívót oly módon kell kézbesíteni, hogy a meghívottak azt a képviselő-testületi ülés előtt legalább két nappal megkapják. A rendkívüli ülés összehívására vonatkozó meghívóban továbbá meg kell jelölni a rendkívüli ülés összehívásának indokát is.

(3) Halasztást nem tűrő, indokolt esetben – önkormányzati érdekből – a polgármester a képviselő-testületi ülést bármikor, akár telefonon vagy elektronikus levél útján is összehívhatja bármely időpontra, azzal, hogy az összehívásra okot adó esetet és érdeket a meghívóban, illetve szóbeli összehívás esetén szóban tételesen meg kell jelölni. Ebben az esetben az előterjesztés kézbesítésének és előkészítésének általános szabályaitól el lehet térni.

3. A képviselő-testületi ülés összehívása és vezetése

10. § (1) A képviselő-testületi ülést a polgármester, igazolt távolléte vagy tartós akadályoztatása esetén az általa kijelölt vagy a helyettesítését ellátó – egyébként képviselő-testületi tag – alpolgármester, e tisztségek egyidejű betöltetlensége esetén a korelnök hívja össze.

(2) A meghívót és az írásbeli előterjesztést, valamint ezen kívül más, a Képviselő-testület munkájával összefüggő egyéb dokumentumot, jegyzőkönyvet, értesítést – jogszabály eltérő rendelkezése hiányában – az omtr.jozsefvaros.hu portálra kell feltölteni, ahonnan az önkormányzati képviselő és a bizottsági tag az anyagokat jogosultság birtokában letöltheti.

(3) A képviselő-testületi ülés meghívóját a napirendi pontok anyagaival együtt nyolc nappal az ülés előtt kell feltölteni a portálra.

(4) A portál megtekintésére jogosultsággal nem rendelkezők számára a meghívót és az előterjesztéseket úgy kell kézbesíteni, hogy azt a meghívottak hét nappal az ülés előtt megkapják. Ahol e rendelet írásbeliséget, illetve kézbesítést ír elő, ott azon az elektronikus úton továbbított e-mailt is érteni kell.

11. § (1) A meghívónak tartalmaznia kell az ülés helyének és napjának, kezdési időpontjának, a napirendi pontok tárgyának és előterjesztőjének megjelölését.

(2) Amennyiben az előterjesztés címe napirendi javaslatként a meghívóban szerepel, akkor annak pótkézbesítése is lehetséges abban az esetben, ha az előkészítés során előre nem látható, új körülmény, kockázati elem vagy feladat, célkitűzés jelenik meg. A pótkézbesítés engedélyezéséről a jegyző indokolása alapján a polgármester dönt azzal, hogy a pótkézbesítés legkésőbbi időpontja a képviselő-testületi ülés napirendi pontjának elfogadása.

(3) A képviselő-testületi ülés meghívójában nem szereplő napirendi javaslat tárgysorozatba történő felvételére bármelyik önkormányzati képviselő a képviselő-testületi ülést megelőzően írásos sürgősségi indítványt terjeszthet elő indokolással. A sürgősségi indítványt a polgármesternél kell benyújtani, a napirendre történő felvételről a Képviselő-testület egyszerű többséggel dönt.

(4) Amennyiben az előterjesztés lényegét nem érintő kisebb jelentőségű javítás válik szükségessé, akkor az előterjesztő csereelőterjesztés beterjesztéséről dönthet. Csereelőterjesztésnek minősül az előterjesztés tetszőleges részének cseréje is. A csereelőterjesztésben a változásokat egyértelműen jelezni kell.

(5) A képviselő-testületi ülés meghívójában szereplő, nyílt ülés napirendjéhez benyújtott írásbeli előterjesztést a www.jozsefvaros.hu honlapra kell feltölteni. Az írásbeli előterjesztésben szereplő személyiségi és egyéb adatok a hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelően kerülnek kezelésre.

(6) A képviselő-testületi ülés meghívóját a napirendi javaslat szerint nyílt üléshez benyújtott anyagokkal együtt hét nappal az ülés előtt kell a www.jozsefvaros.hu portálra feltenni.

12. § (1) A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni:

a) az önkormányzati képviselőket és a nem képviselő-testületi tag alpolgármestert;

b) a jegyzőt;

c) az aljegyzőket;

d) kerületi egyéni választókerületi országgyűlési képviselőket;

e) a helyi nemzetiségi önkormányzatok elnökeit;

f) a bizottságok nem képviselő tagjait;

g) a járási (fővárosi kerületi) hivatal vezetőjét;

h) a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit;

i) az Önkormányzat könyvvizsgálóját;

j) az önkormányzati gazdasági társaságok és az Önkormányzat által irányított költségvetési szervek vezetőit, a gazdasági társaságokat érintő napirendi pontokhoz a gazdasági társaságok felügyelő bizottságainak elnökeit, könyvvizsgálóit;

k) a kerületi Rendőrkapitányság vezetőjét;

l) a kerületi Hivatásos Tűzoltó Parancsnokság parancsnokát;

m) a kerületi népegészségügyi szerv vezetőjét;

n) akiknek jelenlétét a polgármester indokoltnak tartja,

o)8 önszerveződő közösségek képviselői, a tevékenységi körükbe tartozó témakör tárgyalása során.

(2) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg:

a) a nem képviselő-testületi tag alpolgármestert;

b) a jegyzőt;

c) az aljegyzőket;

d) kerületi egyéni választókerületi országgyűlési képviselőket;

e) a helyi nemzetiségi önkormányzatok elnökeit;

f) a kerületi Rendőrkapitányság vezetőjét;

g) a kerületi Hivatásos Tűzoltó Parancsnokság parancsnokát;

h) a kerületi népegészségügyi szerv vezetőjét,

i)9 önszerveződő közösségek képviselőit.

(3) Amennyiben az ülés adott napirendi pontja tekintetében érdemi, szakmai észrevétellel kíván élni, akkor tanácskozási jog illeti meg:

a) a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységének vezetőjét;

b) az Önkormányzat könyvvizsgálóját;

c) az önkormányzati gazdasági társaság vagy az Önkormányzat által irányított költségvetési szerv vezetőjét;

d) az ügyben tanácsadói feladatokat ellátó személyt;

e) akinek e jogot a Képviselő-testület esetenként megadja.

(4) A tanácskozási joggal meghívottak részére a meghívóval együtt – a zárt ülés anyaga kivételével – valamennyi előterjesztést, a (3) bekezdés szerinti és a polgármester által esetenként tanácskozási joggal meghívottak részére az őket érintő előterjesztéseket a 10. § (4) bekezdésben meghatározott módon kell kézbesíteni.

4. A képviselő-testületi ülés nyilvánosságának biztosítása és a működés informatikai előfeltételei

13. § [ ]

(1) A Polgármesteri Hivatal a képviselő-testületi ülés időpontjáról és napirendjéről a kerület lakosságát az Önkormányzat hivatalos honlapján történő közzététellel (www.jozsefvaros.hu) értesíti.

(2) A képviselő-testületi ülések – jogszabályban meghatározott esetek kivételével - nyilvánosak. Zárt ülés elrendelésére az Mötv. rendelkezéseit kell alkalmazni.

(3) A képviselő-testületi ülésen hallgatóként megjelentek tekintetében a Képviselő-testület esetenként – egyszerű többséggel – dönt legfeljebb 1 perc időtartamú hozzászólási jog megadásáról.

14. § Az önkormányzati képviselő megbízatása idejére igénybe veheti a Polgármesteri Hivatal által térítésmentesen biztosított informatikai szolgáltatásokat, valamint a részére használatra térítésmentesen átadott, az Önkormányzat tulajdonát képező hordozható számítógépet, annak tartozékait és a működéshez szükséges szoftvereket.

15. § (1) A Képviselő-testület külön honlap üzemeltetésével biztosítja a józsefvárosi lakosok közvetlen, pontos, gyors és tárgyilagos tájékoztatását (www.jozsefvaros.hu).

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott honlap áttekinthetően, kereshetően, a lakosság számára könnyen kezelhetően és kellő részletességgel tartalmazza a Képviselő-testület működésével összefüggő alábbi adatokat:

a) az ülések meghívóit;

b) a nyilvános előterjesztéseket;

c) a nyilvános ülések hangfelvételeit;

d) a nyilvános ülések jegyzőkönyveit és jegyzőkönyvi kivonatait;

e) a határozatokat;

f) a kihirdetett, de hatályon kívül nem helyezett rendeleteket.

(3) A Képviselő-testület bizottságainak működésével kapcsolatosan a (2) bekezdésben meghatározottak szerint a honlapnak az alábbi adatokat kell tartalmaznia:

a) az ülések meghívóit;

b) a nyilvános előterjesztéseket;

c) a nyilvános ülések jegyzőkönyvi kivonatait;

d) a határozatokat.

15/A. §10

5. A képviselő-testületi ülés napirendje és tanácskozási rendje

16. § (1) A képviselő-testületi ülés napirendjére, a napirendi pontok tárgyalásának sorrendjére a polgármester a meghívóban, amennyiben sürgősségi indítvány vagy helyszíni kiosztású előterjesztés érkezett, az ülés kezdetén tesz javaslatot. Azokat az előterjesztéseket, amelyeket a polgármester nem javasolt napirendre venni, az előterjesztési szándék fenntartása esetén későbbi időpontban lehet tárgyalni.

(2) Az előterjesztő, bármely önkormányzati képviselő vagy a jegyző kezdeményezheti a napirenden szereplő előterjesztésének levételét, elnapolását, erről a Képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel dönt.

17. § (1)11 A rendes ülés állandó napirendi pontja a polgármester írásos tájékoztatója a lejárt határidejű testületi határozatok végrehajtásáról, az előző képviselő-testületi ülés óta tett fontosabb intézkedésekről, a jelentősebb eseményekről és az önkormányzati pénzeszközök átmenetileg szabad rendelkezésű részének pénzpiaci jellegű lekötéséről.

(2) A polgármester és a Képviselő-testület bizottságai a jogszabályban meghatározott azonnali döntést igénylő és késedelmet nem tűrő, rendkívüli sürgősséget igénylő esetben tett intézkedéseiről az intézkedéstől számított 15 napon belül vagy – amennyiben ez azért nem lehetséges, mert két egymást követő képviselő-testületi ülés között 15 napnál hosszabb idő telik el – az azt követő képviselő-testületi ülésen beszámol.

(3) Az alábbi állandó napirendi pontok kerülnek tájékoztató formájában a Képviselő-testület elé:

a) a Képviselő-testület által megszabott határidőben el nem készült előterjesztések jegyzéke, amely tartalmazza a halasztás rövid indokolását és az előterjesztő által vállalt új határidőt,

b) az átvételtől számított 30 napon belül a Képviselő-testület működését érintő és döntését igénylő központi állami, államigazgatási szervek, az adóhatóság által írt észrevételek, megkeresések.

18. § (1) Határozatképtelenség esetén a levezető elnök az ülést berekeszti és azt nyolc napon belül - változatlan napirenddel - ismételten összehívja.

(2) Ha a képviselő-testületi ülés tartama alatt a levezető elnök a Képviselő-testület határozatképtelenségét állapítja meg, a továbbiakban az (1) bekezdésben foglaltak szerint jár el, azzal, hogy a folytatólagos képviselő-testületi ülést a fennmaradó napirendi pontok megtárgyalására hívja össze.

19. § (1) A képviselő-testületi ülést a levezető elnök vezeti, akinek a munkáját a jegyző vagy a jegyző által kijelölt személy segíti.

(2) A képviselő-testületi ülést a levezető elnök nyitja meg, aki megállapítja a jelenlévő képviselők számát.

(3) Bármelyik önkormányzati képviselő, illetve az előterjesztő javasolhatja a napirendi pont tárgyalásának megszakítását és határozat nélkül történő lezárását. Erről a Képviselő-testület vita nélkül – egyszerű többséggel – dönt, egyúttal meghatározza a napirendi pont tárgyalásának új időpontját.

6. A napirendi pontok tárgyalása

20. § (1) A levezető elnök minden napirendi pont felett vitát nyit. A levezető elnök a hozzászólásra a jelentkezések sorrendjében adja meg a szót.

(2) A napirendi pontok tárgyalásának rendje:

a) az előterjesztő kérése esetén az előterjesztés szóbeli kiegészítése legfeljebb három perc időtartamban;

b) a bizottságok véleményének ismertetése – a bizottság elnöke vagy az általa kijelölt bizottsági alelnök által – abban az esetben, ha az a határozati javaslat elutasítására vagy módosítására tesz javaslatot, legfeljebb három percben;

c) kérdések az előterjesztőhöz, a témához kapcsolódóan egy-egy percben;

d) a kérdésekre adott válasz legfeljebb három percben, melyeknél az előterjesztő igénybe veheti a tanácskozási joggal nem rendelkező szakértők segítségét;

e)12 a képviselőcsoport vezetője, vagy az általa kijelölt képviselő minden napirendi ponthoz 5 perc időtartamban szólhat hozzá, más képviselőket megelőzően,

f)13 hozzászólások legfeljebb 3 percben napirendi pontonként 2 alkalommal, költségvetési rendeletet érintő napirendnél legfeljebb 5 percben 3 alkalommal.

g)14 előterjesztő kérése esetén legfeljebb három percben előterjesztői zárszó.

21. § (1) Ha a levezető elnök önkormányzati képviselői minőségében kíván hozzászólni, akkor ezt szokásos módon jeleznie kell, és csak az előtte hozzászólásra jelentkezettek után szólalhat fel.

(2) A Képviselő-testület egyszerű többséggel hozzászólási jogot adhat a nem tanácskozási joggal jelenlévőnek is.

22. § (1) Ügyrendi kérdésben bármelyik képviselő bármikor szót kérhet.

(2) Ügyrendi javaslat a Képviselő-testület vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő – döntést igénylő – eljárási kérdésre vonatkozó javaslat.

(3) Ha a hozzászólás nem ügyrendi kérdésben történik, a levezető elnök az önkormányzati képviselőtől megvonja a szót.

(4) Ügyrendi javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül egyszerű többséggel dönt.

(5) Olvasási szünetet lehet elrendelni a következő esetekben:

a) amennyiben a helyszínen kiosztott előterjesztés áttanulmányozása tekintetében bármely képviselő kéri;

b) bármely egyéb esetben, amikor azt a levezető elnök indokoltnak és szükségesnek tartja.

23. § (1) Ha a napirendi ponthoz több hozzászóló nincsen a levezető elnök a vitát lezárja.

(2) A vitát akkor is le kell zárni, ha ügyrendi indítványként bármely önkormányzati képviselő ezt kezdeményezi és a Képviselő-testület egyszerű többséggel meghozott döntésével támogatja.

(3) A vita lezárása után további hozzászólásnak nincs helye, azonban személyes megjegyzéssel élhet – legfeljebb egy percben – az az önkormányzati képviselő, aki a vitában az ellene szóló, általa sérelmesnek vélt megjegyzést kívánja elhárítani, vagy hozzászólásával kapcsolatban felmerült félreértéseket eloszlatni. A személyes megjegyzést követően viszontválasznak vagy további vitának helye nincs.

7. A képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok és az ülés rendjének fenntartása

24. § (1) A képviselő-testületi ülésen résztvevő önkormányzati képviselők és minden jelenlévő személy köteles a tanácskozás méltóságát tiszteletben tartani.

(2) A levezető elnök gondoskodik a képviselő-testületi ülés rendjének fenntartásáról. A tanácskozás rendjének megtartása érdekében a levezető elnök:

a) a tárgytól eltérő vagy ugyanazon érvet megismétlő hozzászólót figyelmezteti, ismétlődő esetben megvonja tőle a szót. Akitől a szót megvonták, ugyanabban a tárgykörben nem szólhat hozzá újra;

b) rendreutasítja azt az önkormányzati képviselőt, aki a képviselő-testületi ülés tekintélyét sértő kifejezést használ.

(3) A képviselő-testületi ülésen megjelent meghívottakat, érdeklődőket a tanácskozás rendjének bármilyen módon történő megzavarása esetén a levezető elnök rendreutasíthatja. Az érdeklődők részéről megismétlődő rendzavarás esetén a levezető elnök az érintetteket a terem elhagyására kötelezheti.

8. A Képviselő-testület döntéshozatali eljárása és a szavazás módja

25. § (1) Szavazni csak személyesen lehet. A szavazás nyíltan - a nyílt szavazás név szerinti is lehet - vagy titkosan történhet azzal, hogy a titkos szavazásra a 40-42. § rendelkezéseit kell alkalmazni. A titkos szavazás elrendeléséről a Képviselő-testület egyszerű többséggel dönt.

(2) Határozati javaslat tekintetében csak azon javaslati pont vonatkozásában kérhető külön szavazás, amely önmagában is önállóan végrehajtható, más határozati pontokkal a végrehajtás tekintetében össze nem függő döntést tartalmaz.

(3) Bármely önkormányzati képviselő módosító vagy kiegészítő indítványt tehet a határozati javaslattal kapcsolatban azzal, hogy amennyiben az indítvány jogi vagy szakmai szempontból aggályos, ezt a jegyző vagy az általa megbízott személy köteles az indítványt tevővel, a levezető elnökkel és az előterjesztővel közölni. Ebben az esetben az indítványt tevőt fel kell kérni arra, hogy indítványát vonja vissza, majd amennyiben erre nem hajlandó, az indítványt szavazásra kell bocsátani.

(4) Rendelet vagy határozati javaslat szövegére irányuló módosító indítvány kizárólag írásban tehető, kivéve, ha annak rövid terjedelme és egyszerű jellege az egyértelmű szóbeli közlést lehetővé teszi, vagy az előterjesztő illetve az általa megjelölt személy a szóban tett módosító indítványt befogadja.

(5) A módosító vagy kiegészítő indítványról – amennyiben azt az előterjesztő befogadja – külön szavazni nem kell, hanem az a határozati javaslat részévé válik. Amennyiben az indítványt az előterjesztő nem fogadja be, az indítvány elfogadásáról külön kell szavazni. A jegyző vagy az általa megbízott személy által törvénysértőnek minősített módosító indítványt nem lehet szavazásra bocsátani.

(6) A levezető elnök a vita során elhangzott javaslatokat külön-külön, sorrendben a módosító és kiegészítő indítványt, majd az eredeti javaslatot bocsátja szavazásra. Szavazásra csak az az indítvány bocsátható – ideértve a módosító és kiegészítő indítványokat is, – amely kizárólag a napirenden szereplő témára vonatkozik és rendelet esetében az, amelyet az önkormányzati képviselők előzetesen írásban megkaptak, továbbá az, amelyet a képviselő-testületi ülés vezetője vagy az általa felkért személy a vita lezárása előtt felolvasott.

26. § (1) A képviselő-testületi ülésen a nyílt szavazás a Mikrovoks szavazó berendezés segítségével történik.

(2) Amennyiben az (1) bekezdés nem alkalmazható a szavazó berendezés bármely okból történő használhatatlanná válása miatt, úgy a szavazás kézfelemeléssel történik.

(3) Kétség esetén a szavazást kézfelemeléssel meg kell ismételni.

(4) A szavazatok összeszámolása után a levezető elnök megállapítja a javaslat mellett, majd ellene szavazók, végül a szavazástól tartózkodók számát.

27. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzati képviselő személyes érintettségéről az Mötv. rendelkezései figyelembe vételével minősített többséggel dönt.

(2) Az önkormányzati képviselő személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén a meghozott önkormányzati határozat végrehajtását fel kell függeszteni és az ügyet az érintettség ismeretében újra kell tárgyalni úgy, hogy a mulasztó önkormányzati képviselő az ügyben szükségessé vált új döntéshozatalban, az előterjesztés megismételt tárgyalásában nem vehet részt.

9. A Képviselő-testület rendeletalkotása és határozathozatala

28. § (1) A Képviselő-testület önkormányzati rendeletet alkot, valamint normatív és egyedi határozatot hoz. Tájékoztatás esetén határozathozatal nem történik a Képviselő-testület a tájékoztatást tudomásul veszi.

(2) A képviselő-testületi döntések megjelölése:

a) önkormányzati rendeletek megjelölése: a rendelet alkotójának teljes megjelölése, a rendelet sorszáma, melyet évenként egytől kezdődően, arab számmal, a kihirdetés ideje szerint folyamatosan növekvő sorrendben kell meghatározni, a sorszám után törtvonal (/) jelet kell tenni. A kihirdetés idejének jelölése: év és azt követően zárójelben a hónap és nap. Az évet és a napot arab számmal, a hónapot római számmal kell jelölni. Az évszám, a hónap és a nap megjelölése után is pontot kell tenni.

b) képviselő-testületi határozatok megjelölése: évenként egytől kezdődően arab számmal, folyamatosan növekvő sorrendben, a sorszám után törtvonal (/) jelet kell tenni. Ezt követi a határozathozatal ideje, melynek jelölése: év és azt követően zárójelben a hónap és nap. Az évet és a napot arab számmal, a hónapot római számmal kell jelölni. Az évszám, a hónap és a nap megjelölése után is pontot kell tenni.

(3) Az Önkormányzat a Polgármesteri Hivatal közreműködésével a lakosság széles körét érintő döntéseit a helyben szokásos módon, a döntés meghozatalát követő 15 napon belül közzéteszi.

(4) Az Önkormányzat rendeleteit a megalkotását követő nyolc napon belül a helyben szokásos módon kell kihirdetni.

(5) A rendelet szövege megtekinthető:

a) a Polgármesteri Hivatal Humánszolgáltatási Ügyosztályán;

b) a Polgármesteri Hivatal Szervezési és Képviselői Irodáján;

c) a Szabó Ervin Könyvtár kerületi fiókjában;

d) az Önkormányzat hivatalos honlapján.

29. § Az önkormányzati rendeletalkotás során törekedni kell arra, hogy az azonos szakmai területeken egyetlen átfogó rendelet kerüljön megalkotásra annak érdekében, hogy a jogalkalmazók számára egyértelműen, áttekinthetően és könnyen kezelhetően rendelkezésre álljanak az önkormányzati jogszabályok.

30. § (1) A határozat elfogadásához egyszerű többség szükséges.

(2) Minősített többség szükséges a rendelet 6. mellékletében meghatározott ügyekben.

10. A Képviselő-testület bizottságokra és a polgármesterre átruházott hatáskörei

31. § (1) A Képviselő-testület az átruházott hatáskör gyakorlását bármikor indokolás nélkül magához vonhatja azzal, hogy az nem minősül a hatáskör visszavonásának.

(2) Az átruházott hatáskörök gyakorlásáról az azt gyakorló polgármester, bizottság, jegyző szükség szerint, de legalább évente egyszer köteles a Képviselő-testületnek beszámolni.

(3)15 A Képviselő-testületnek az állandó bizottságokra átruházott hatásköreit a 7. melléklet, a 34/A. § szerinti tanácsnokok feladatait a 7/A. melléklet tartalmazza. A Képviselő-testületnek a jegyzőre átruházott hatásköreit a 8/A. melléklet tartalmazza.

(4)16 A Képviselő-testületnek a polgármesterre átruházott hatásköreit e rendelet 8. melléklete tartalmazza.

(4a)17 A polgármester (4) bekezdés szerint meghozott döntéseinek megjelölése akként történik, hogy azokra évenként egytől kezdődően arab számmal, folyamatosan növekvő sorrendben, a sorszám után törtvonal (/) jelet kell tenni, amely után az év megjelölése következik.

(5) Amennyiben a Képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, vagy két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan döntést igénylő esetben – ide nem értve a Képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó ügyeket – a polgármester az alábbi ügyekben dönthet:

a) értékhatár nélkül bármely vagyongazdálkodási ügyben – ideértve a szerződéskötést és a jognyilatkozatok adásának jogát is –, amennyiben ezt önkormányzati érdek szükségessé teszi;

b) bármely olyan ügyben, amely nem jár költségvetési forrás igénybevételével és nem eredményezi az önkormányzati vagyon csökkenését.

(6)18 A Képviselő-testület által elfogadott a Polgármesteri Hivatal belső ellenőrzési feladatokat ellátó szervezeti egységének éves ellenőrzési tervét a belső ellenőrzési vezető a jegyző egyetértésével módosíthatja.

31/A. §19 A Képviselő-testület a 9. melléklet szerinti egyedi közzétételi listát alkotja

11. A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyve, a jegyzőkönyvbe betekintés

32. § (1) A Képviselő-testület üléséről hangfelvétel alapján a napirendet és a határozatokat tartalmazó jegyzőkönyvi kivonatot kell készíteni.

(2) A Képviselő-testület üléseiről készült jegyzőkönyvre az Mötv. rendelkezéseit kell alkalmazni.

(3) A jegyzőkönyv mellékletei:

a) meghívó;

b) az írásos előterjesztések;

c) a jelenléti ív;

d) titkos szavazás esetén a jegyzőkönyv egy példánya;

e) az önkormányzati képviselő kérésére írásban is benyújtott hozzászólása;

f) titkos szavazás kivételével döntésenként a szavazásról szóló részletes kimutatás.

(4) A képviselő-testületi és bizottsági ülésekről készült jegyzőkönyveket, jegyzőkönyvi kivonatokat, a Képviselő-testület által alkotott rendeleteket az omtr.jozsefvaros.hu címen elérhető portálra kell feltölteni.

(5) A nyilvános ülések jegyzőkönyveit az Önkormányzat honlapján az ülést követő 15 napon belül meg kell jeleníteni, és meg kell küldeni a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár kerületi fiókjának.

(6) A Polgármesteri Hivatal Szervezési és Képviselői Irodáján a képviselő-testületi előterjesztésekbe és az ülések jegyzőkönyveibe – a zárt ülés kivételével – bárki betekinthet. A hozzáférhetőségről a jegyző gondoskodik.

IV. Fejezet

Az önkormányzati képviselő

33. § (1) Az önkormányzati képviselő köteles:

a) felkészülten részt venni a Képviselő-testület munkájában;

b) írásban előzetesen bejelenteni és indokolni, ha a képviselő-testületi ülésen vagy a bizottsági ülésen nem tud részt venni.

(2) Az az önkormányzati képviselő, aki a szabályszerűen kiküldött meghívóban megjelölt időpontban a Képviselő-testület üléséről igazolás nélkül távol marad, és távolmaradását alapos indokkal nem menti ki, igazolatlanul távollévőnek minősül. A polgármester fővárosi közgyűlés és bizottságainak ülésein történő részvétele igazolt távollétnek minősül.

(3) Amennyiben az önkormányzati képviselőnek a bizottság, polgármester, a jegyző önkormányzati ügyben hozott döntés felülvizsgálatára irányuló kérelmét és előterjesztését a Képviselő-testület 5 egymást követő alkalommal nem tűzi napirendi pontjára, azt követő alkalommal az illetékes bizottság köteles az önkormányzati képviselő kérelmét és előterjesztését a bizottsági ülés napirendjére tűzni.

(4) Az önkormányzati képviselő az Mötv. 32. § (2) bekezdésének a) pontja szerinti rendelet megalkotására vagy határozat meghozatalára vonatkozó eljárásra az előterjesztés benyújtására vonatkozó rendelkezések megfelelően irányadóak.

(5) A kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíja, természetbeni juttatása csökkenthető vagy megvonható, amelyet az Önkormányzat külön rendeletében szabályoz.

(6)20 Az önkormányzati képviselő a képviselői munkájához szükséges, az Mötv. 32. § (2) bekezdés szerinti tájékoztatást önkormányzati ügyekben a jegyzőn keresztül igényelheti a polgármestertől. A jegyző a kérést késlekedés nélkül továbbítja a polgármester részére, aki a jegyzőn keresztül adja meg a tájékoztatást legkésőbb 27 napon belül.

34. § (1) Az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének megállapítására irányuló eljárás esetén a polgármester az összeférhetetlenség megállapítására vonatkozó kérelmet átadja kivizsgálásra az összeférhetetlenségi ügyekért felelős bizottságnak.

(1a)21 Az önkormányzati képviselő az összeférhetetlenség feloldása érdekében tett, a jogviszony megszüntetéséről szóló nyilatkozatát az összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatokat ellátó bizottság részére köteles átadni.

(2) Az önkormányzati képviselő vagyonnyilatkozatát a vagyonnyilatkozatok nyilvántartásáért és ellenőrzéséért felelős bizottság tartja nyilván és ellenőrzi, továbbá gondoskodik annak megőrzéséről, melyet a mandátuma lejártát követő 15 napon belül visszajuttat az érintetteknek.

(3) Az önkormányzati képviselő tiszteletdíjra, természetbeni juttatásra és költségtérítésre jogosult, melyet a Képviselő-testület külön rendeletében szabályoz.

34/A. §22 (1) A Képviselő-testület az önkormányzati képviselők közül meghatározott önkormányzati feladat ellátásának felügyeletére tanácsnoko(ka)t választhat.

(2) A tanácsnok megválasztása szólhat az önkormányzati ciklus időtartamára vagy meghatározott időre.

(3) A tanácsnok szükség szerint, de évente legalább egyszer beszámol a Képviselő-testületnek feladatának ellátásról.

(4) A Képviselő-testület a tanácsnokot bármikor, indokolás nélkül, minősített többséggel visszahívhatja.

(5) Az önkormányzati képviselő önkormányzati ügyben felvilágosítás kérése céljából kérdést intézhet a tanácsnokhoz a feladatkörébe tartozó ügyben.

(6) A tanácsnok megbízatásának idejére tiszteletdíjra jogosult, melyet a Képviselő-testület külön rendeletében szabályoz.

34/B. §23 (1) A képviselő-testületben a képviselők tevékenységük összehangolására legalább négy képviselőből álló képviselőcsoportot (frakciót) alakíthatnak, és maguk közül megválasztják annak vezetőjét.

(2) Egy képviselő csak egy képviselőcsoportnak lehet a tagja.

(3) A képviselőcsoport megalakulását, elnevezését, tagjainak számát és nevét, vezetőjének nevét, valamint az ezekben bekövetkezett változásokat, illetve a képviselőcsoport megszűnését annak vezetője a megalakulástól, a változástól, illetve a megszűnéstől számított 15 napon belül a polgármesternek írásban bejelenti. A képviselőcsoport alakításáról szóló bejelentésnek tartalmaznia kell. a képviselőcsoport elnevezését, a csoport vezetőjének nevét, a képviselőcsoport névsorát.

(4) A már megalakult képviselőcsoport elfogadhatja más képviselők csatlakozását, a képviselőcsoport tagja a képviselőcsoportból bármikor kiléphet. A csatlakozás és a kilépés bejelentésére a (3) bekezdésben meghatározottak az irányadóak.

(5) A képviselőcsoportot az e rendeletben biztosított jogok addig illetik meg, amíg tagjainak száma eléri a négy főt.

V. Fejezet

A képviselő-testület bizottságai

35. §24 (1)25 A Képviselő-testület állandó bizottságai és azok tagjainak száma:

a) Költségvetési és Pénzügyi Bizottság 10 fő,

b) Városüzemeltetési, Közösségfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság 11 fő,

c) Szociális, Egészségügyi, Lakásügyi és Oktatási Bizottság 10 fő,

c) d) Tulajdonosi, Vagyongazdálkodási és Közterület-hasznosítási Bizottság 11 fő.

(1a)26

(2) A bizottságok működésére a Képviselő-testület működésére vonatkozó szabályok az irányadóak azzal, hogy saját működését a bizottság ügyrendben szabályozza.

(3) Az e rendelet 2. § k) pontjában meghatározott összevont határozathozatalt kizárólag a Képviselő-testület bizottságának ülésén lehet alkalmazni.

36. § (1) A bizottság a Képviselő-testület szerveként a Képviselő-testület által megállapított feladatokat látja el, ideértve az átruházott hatáskörök gyakorlását is.

(2) A bizottság nem képviselő tagja megválasztását követően köteles esküt tenni a Képviselő-testület előtt.

37. § (1) A bizottság saját munkamegosztására, ügymenetére, munkamódszerére, az egyes tagok, és a levezető elnök hatáskörére vonatkozóan ügyrendet készít, melyet minősített többséggel fogad el.

(2) A bizottság elnöke – akadályoztatása esetén az ügyrendben felhatalmazott személy – jogosult a bizottság összehívására és a bizottság Képviselő-testület előtti képviseletére. A polgármester indítványára a bizottságot a levezető elnök hat munkanapon belül köteles összehívni.

(3) A bizottság évente egy alkalommal beszámol a Képviselő-testületnek a bizottság munkájáról.

(4)27 A bizottságok működésének ügyviteli feladatait a Polgármesteri Hivatal látja el. E körben a bizottság működéséhez szükséges tájékoztatást a bizottság tagjai a bizottság elnöke útján igényelhetik a jegyzőn keresztül a polgármestertől, aki a jegyzőn keresztül adja meg a tájékoztatást a bizottság elnökének legkésőbb 27 napon belül.

(5) A bizottság

a) javasolhatja a többi bizottságnak a feladatkörükbe tartozó ügy tárgyalását, amelyet az adott bizottság legközelebbi ülésére kell terjeszteni;

b) felkérhet más bizottságot annak feladat- és hatáskörébe tartozó ügy vizsgálatának lefolytatására;

c) véleményt nyilvánít feladat- és hatáskörébe tartozóan olyan ügyben, amelyben törvény az érdekelt önkormányzat álláspontját kéri.

d)28 véleményezi a működését, feladat- és hatáskörét érintő előterjesztést.

38. § A bizottsági tag összeférhetetlenségére és döntéshozatalból való kizárására az Mötv. szabályai az irányadóak.

39. § A Képviselő-testület állandó bizottságai tagjainak névsorát, összetételét e rendelet 2. függeléke tartalmazza.

39/A. §29

VI. Fejezet

Alpolgármester, jegyző, Polgármesteri Hivatal

12. Az alpolgármester választása és a titkos szavazás általános szabályai

40. § (1) A Képviselő-testület az alpolgármester megválasztásakor a titkos szavazás általános szabályai szerint jár el.

(2) A titkos szavazás szavazólapon történik, melyet a Polgármesteri Hivatal hivatalos bélyegzőlenyomattal kell ellátni.

(3) Érvényesen szavazni csak a szavazólapon szereplő jelöltre lehet.

(4) A szavazáshoz tollat kell használni, a választott jelölt neve mellé két egymást metsző vonalat kell tenni.

(5) Érvénytelen a szavazat:

a) ha nem hivatalos – bélyegzőlenyomat nélküli – szavazólapon adták le;

b) ha ceruzával töltötték ki a szavazólapot;

c) ha nem lehet kétséget kizáróan megállapítani, hogy az önkormányzati képviselő kire szavazott;

d) ha a szavazó önkormányzati képviselő a megválaszthatónál több jelölt nevét jelöli meg a szavazólapon.

41. § (1) A titkos szavazás lebonyolítására a Képviselő-testület az önkormányzati képviselők közül 3 fős szavazatszámláló bizottságot választ.

(2) A szavazatszámláló bizottság megállapítja a titkos szavazás eredményét, melyről tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(3) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül.

(4) A jegyzőkönyvet a szavazatszámláló bizottság tagjai írják alá.

42. § (1) Titkos szavazás esetén a szavazólapok elhelyezésére urnát kell biztosítani.

(2) A szavazatszámláló bizottságnak a szavazás megkezdése előtt meg kell győződnie arról, hogy az urna üres, a szavazólapok száma egyezik a szavazásra jogosultak számával, ennek megtörténte után az urnát le kell zárni.

(3) A szavazólapoknak az önkormányzati képviselők részére történő átadását a képviselők névjegyzékén jelölni kell.

13. A jegyző és a Polgármesteri Hivatal

43. § (1) A jegyző vezeti a Polgármesteri Hivatalt és feladatait az Mötv-ben, egyéb jogszabályokban meghatározottak alapján látja el.

(2) A jegyző gyakorolja a Polgármesteri Hivatal szervezeti egységei közötti álláshely átcsoportosítással kapcsolatos hatásköreit azzal, hogy a Polgármesteri Hivatal összlétszámáról, valamint az egész Polgármesteri Hivatalt érintő létszámemelésről vagy létszámcsökkentésről nem dönthet. A jegyző ezen intézkedéseiről a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának egyidejű módosításával beszámol a Képviselő-testületetnek minden év december 31. napjáig.

(3) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a jegyző által kijelölt személy látja el.

14. A jegyző jogszabálysértő döntések és jogszabálysértő működés jelzésére irányuló kötelezettsége

44. § (1) A jegyző köteles jelezni a Képviselő-testületnek, a Képviselő-testület szervének és a polgármesternek, ha a döntésük, működésük jogszabálysértő.

(2) Amennyiben a képviselő-testületi anyagok előkészítését a Polgármesteri Hivatal látja el, akkor az előkészítésért a jegyző a felelős, egyebekben a jegyző az előterjesztés törvényességéért felel.

(3) A törvényesség betartása érdekében valamennyi előterjesztés csak a jegyző törvényességi észrevételével együtt terjeszthető a Képviselő-testület és a bizottságok elé.

(4) A jegyző a törvényességi szignálás rendjét utasításában állapítja meg azzal, hogy amennyiben nem a Polgármesteri Hivatal az előkészítő, akkor az előterjesztésben foglaltak tényszerűségéért és szakmai előkészítéséért az előterjesztő felel.

(5) Szakmai egyetértéséről, véleményéről a jegyző vagy az általa megbízott személy a képviselő-testületi vagy a bizottsági ülésen külön nyilatkozhat.

(6) Amennyiben az adott ügy törvényességi előkészítését és ellenőrzését a Polgármesteri Hivatal helyett ügyvéd végzi, akkor a jegyző törvényességi észrevételének előkészítése érdekében köteles beszerezni és a döntés előkészítő anyaghoz, az előterjesztéshez csatolni az ügyvéd adott ügyben adott írásbeli törvényességi szakvéleményét is.

VII. Fejezet

Az önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzatok kapcsolata

45. §30 (1) A helyi nemzetiségi önkormányzatok a polgármesternek küldhetik meg javaslataikat és kezdeményezéseiket, melyeket a polgármester terjeszt elő a Képviselő-testület elé.

(2) A helyi nemzetiségi önkormányzatokat a nemzetiségi közügyeket érintő előterjesztések esetén véleményezési jog illeti meg azzal, hogy véleményüket legkésőbb a képviselő-testületi ülés előtt három nappal a polgármester részére megküldik.

(3) Amennyiben jogszabály a nemzetiségi kollektív nyelvhasználattal, oktatással, neveléssel, hagyományápolással és kultúrával, a helyi nemzetiségi sajtóval, az esélyegyenlőséggel, társadalmi felzárkóztatással és a szociális ellátás kérdéskörében a helyi nemzetiségi önkormányzatok részére véleményezési vagy egyetértési jogot biztosít, úgy e nyilatkozat megtételére a vonatkozó jogszabályokban foglalt határidők vonatkoznak.

(4) Az Önkormányzat a helyi nemzetiségi önkormányzatokkal megkötött megállapodás útján teljesíti, a nemzetiségek jogairól szóló törvény által előírt működési és feladatellátási feltételeket, melyek többek között a következőek:

a) a helyiséghasználat,

b) a helyi nemzetiségi önkormányzat működésének személyi és tárgyi feltételei, a nyilvántartási, iratkezelési, sokszorosítási, postázási feladatok és költségek,

c) az Önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetésével kapcsolatos együttműködési kötelezettségek,

d) a helyi nemzetiségi önkormányzat kötelezettségvállalási szabályai és az Önkormányzat azokkal kapcsolatosan feladatai,

e) a helyi nemzetiségi önkormányzat működési feltételeinek és gazdálkodásának eljárási és dokumentációs szabályai, az ezekkel kapcsolatos adatszolgáltatási feladatok, szabályok és felelősségi körök.

VIII. Fejezet

Közmeghallgatás és a lakossági részvétel demokratikus biztosítása

15. Közmeghallgatás

46. § (1) Az Mötv-ben meghatározottakra figyelemmel közmeghallgatást kell tartani minden olyan kérdésben, amelyben azt a Képviselő-testület indokoltnak tartja.

(2) A közmeghallgatás akkor határozatképes, ha azon az önkormányzati képviselők több mint a fele jelen van.

(3) A közmeghallgatás összehívására a képviselő-testületi ülés összehívására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni azzal a kiegészítéssel, hogy a közmeghallgatást a helyben szokásos módon kell meghirdetni.

(4) A Képviselő-testület évente egyszer közmeghallgatást tart.

16. Lakossági fórum

47. § (1) Lakossági fórumot lehet tartani a jelentősebb kerületi döntések előkészítésére, a választópolgárok és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása, véleményének kikérése céljából.

(2)31 A Képviselő-testület és a bizottságok bármely ülésén e rendelet 4. függelékében meghatározott önszerveződő közösségeket a tevékenységi körükbe tartozó témakör tárgyalása során tanácskozási joggal ruházhatják fel az adott napirendi pont tekintetében.

(3) A lakossági fórum meghirdetésére, lebonyolítására a közmeghallgatás szabályai alkalmazandóak.

IX. Fejezet

Felvilágosítás kérése

48. § (1) Az önkormányzati képviselő a képviselő-testületi ülésen a polgármestertől, az alpolgármestertől, a jegyzőtől, a bizottságok elnökétől önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet.

(2) A felvilágosítás kérésének joga az önkormányzati képviselőket a napirend tárgyalásának befejezését követően illeti meg.

(3) Amennyiben az önkormányzati képviselő a képviselő-testületi ülést megelőző nap 12 óráig írásban a polgármesterhez benyújtja az önkormányzati ügyre vonatkozó felvilágosítás kérésének témáját, abban az esetben a képviselő-testületi ülésen a felvilágosítás kérésére érdemi választ kaphat.

(4) A felvilágosítás kérésre a képviselő-testületi ülést követő legkésőbb 27 napon belül írásban érdemi választ kell adni.

(5)32 A bizottsági tag a bizottsági ülés napirendjét követően a bizottság hatáskörébe tartozó ügyben a jegyzőtől és a bizottság elnökétől felvilágosítást kérhet, amelyre az ülést követő legkésőbb 27 napon belül írásban érdemi választ kell adni.

49. § (1) A felvilágosítás kérés megválaszolásának elősegítése érdekében a polgármester az alpolgármesterhez, a jegyzőhöz, a bizottságok elnökeihez előkészítő kérdést intézhet.

(2) Amennyiben a felvilágosítás kérés homályos, ellentmondásos, vagy nem teljesen érthető, abban az esetben a polgármester az ülésvezetés körében előkészítő kérdést intézhet a felvilágosítást kérő önkormányzati képviselőhöz. Ha az önkormányzati képviselő az előkészítő kérdésre nem válaszol, és a felvilágosítás kérés megválaszolása így érdemben lehetetlenné válik, erről az önkormányzati képviselőt tájékoztatni kell.

X. Fejezet

Módosító rendelkezések

50. §33

51. §34

52. §35

53. §36

54. §37

XI. Fejezet

Záró rendelkezések

55. §38 Az önkormányzati határozatban, rendeletben és szabályzatban:

a) Ingatlangazdálkodási Bizottság és/vagy Gazdasági Bizottság és/vagy Jogi Bizottság és/vagy Lakásügyi Társadalmi Bizottság és/vagy Lakásügyi Bizottság és/vagy Tulajdonosi Bizottság és/vagy Költségvetési és Pénzügyi Bizottság és/vagy Közbeszerzési Bizottság és/vagy Kerületfejlesztési Bizottság és/vagy Gazdasági, Kerületfejlesztési és Közbeszerzési Bizottság és/vagy Pénzügyi Bizottság és/vagy Pénzügyi és Költségvetési Bizottság és/vagy Költségvetési Bizottság és/vagy Önkormányzati Tanácsnok és/vagy Önkormányzati Bizottság és/vagy Ügyrendi Bizottság és/vagy Pénzügyi Ellenőrző Bizottság és/vagy Gazdálkodási, Pénzügyi és Közbeszerzési Bizottság és/vagy Gazdálkodási, Kerületfejlesztési, Költségvetési és Pénzügyi Ellenőrző Bizottság Közbiztonsági Bizottság és/vagy Városüzemeltetési, Közbiztonsági és Környezetvédelmi Bizottság és/vagy Városműködtetési és Környezetvédelmi Bizottság alatt és/vagy Közbiztonsági Bizottság alatt és/vagy Városüzemeltetési, Közbiztonsági és Környezetvédelmi Bizottság és/vagy Városüzemeltetési és Közbiztonsági Bizottság alatt a Városgazdálkodási és Pénzügyi Bizottságot,

b) Oktatási és Ifjúsági Bizottság és/vagy Kulturális és Sport Bizottság és/vagy Oktatási, Kulturális, Ifjúsági és Sport Bizottság és/vagy Oktatási és Kulturális Bizottság és/vagy Kommunikációs Bizottság és/vagy Civil Szervezetek Tanácsnoka és/vagy Egyházügyi Tanácsnok és/vagy Kisebbségi és Emberi jogi Bizottság és/vagy Társadalmi Kapcsolatok Bizottság és/vagy Kisebbségi és Emberi jogi Bizottság és/vagy Művelődési, Emberi jogi és Kisebbségi Bizottság Szociális és/vagy Egészségügyi Bizottság és/vagy Népjóléti Bizottság alatt az Emberi Erőforrás Bizottságot kell érteni.

56. § Ez a rendelet 2014. november 06. napján lép hatályba és az 50. § - 54. §-a a hatálybalépést követő napon hatályát veszti.

57. § Hatályát veszti: (1) a Képviselő-testület és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 25/2013. (V.27.) önkormányzati rendelet; (2) a Költségvetési rendelet 16. § (4) bekezdése, a 17. § (3)-(4) bekezdése, 22. § (2) bekezdése.

4. melléklet50

3.. függelék52

1

Módosította a 41/2022. (XII.19.) önk.rendelet 1.§-a, hatályos 2023. március 1-től, mely módosítás nem lépett hatályba az 1/2023. (II.23.) önk. rendelet 35.§-a alapján. Majd módosította a 1/2023. (II.23.) önk.rendelet 19.§-a, hatályos 2023. március 1-től.

2

Módosította az 50/2020.(IX.25.) önk. rendelet 1. §, hatályos 2020. október 1-től. Majd módosította az 1. mellékletet a 41/2022. (XII. 19.) önk. rendelet 4.§ (1) bekezdése, hatályos 2023. március 1-től.

3

Módosította a 2. mellékletet a 41/2022. (XII. 19.) önk. rendelet 4.§ (2) bekezdése, hatályos 2023. március 1-től.

4

Módosította a 6/2021.(II.25.) önk. rendelet 1. §, hatályos 2021. február 26-tól.

5

Beiktatta a 11/2015.(III.01.) önk. rendelet 1. §, hatályos 2015. március 1-től.

6

Módosította a 26/2015.(V.15.) ör. 1. §, hatályos 2015. május 15-től. Majd hatályon kívül helyezte a 39/2017. (X.19.) ör. 6. § 1. pontja 2017. október 19-én 16.00 órától. Majd kiegészítette a 22/2022. (VI.23.) ör. 1.§-a, hatályos 2022. június 24-től.

7

Módosította a 22/2022. (VI.23.) ör. 2.§-a, hatályos 2022. június 24-től.

8

Beiktatta a 28/2016. (XI.14.) önk. rendelet 1. § (1) bek., hatályos 2016. november 15-től.

9

Beiktatta a 28/2016. (XI.14.) önk. rendelet 1. § (2) bek., hatályos 2016. november 15-től.

10

Beiktatta a 11/2015.(III.01.) önk. rendelet 2. §, hatályos 2015. március 1-től. Hatályon kívül helyezte a 6/2021. (II.25.) önk. rendelet 5.§ (1) bekezdése, 2021. február 26-tól.

11

Módosította a 39/2017. (X.19.) ör. 1. §, hatályos 2017. október 19-én 16.00 órától.

12

Módosította a 42/2019. (XI.28.) önk.rendelet 1. §-a, hatályos 2019. november 29-től

13

Módosította a 42/2019. (XI.28.) önk.rendelet 1. §-a, hatályos 2019. november 29-től

14

Jelölését megváltoztatta a 42/2019. (XI.28.) önk. rendelet 1. §-a, hatályos 2019. november 29-től

15

Módosította a 28/2016. (XI.14.) önk. rendelet 2. § (1) bek., hatályos 2016. november 15-től. A 7. sz. mellékletet módosította a 14/2022. (V. 06.) önk. rendelet 1.§-a, hatályos 2022. május 06. napjától. Majd módosította a 7. mellékletet a 41/2022. (XII. 19.) önk. rendelet 4.§ (3) bekezdése, hatályos 2023. március 1-től. Kiegészítette a 7/A. melléklettel a 41/2022. (XII. 19.) önk. rendelet 4.§ (4) bekezdése, hatályos 2023. március 1-től. Majd módosította a 1/2023. (II.23.) önk.rendelet 20.§-a, hatályos 2023. március 1-től. Majd módosította a 7. mellékletet a 16/2023. (IV. 27.) önk. rendelet 1.§ (1) bekezdése, hatályos 2023. április 28-tól. Továbbá módosította 11/2023. (IV. 27.) önk. rendelet 2. §-a, hatályos 2023. április 28-tól. Módosította a 8/A. mellékletet a 16/2023. (IV. 27.) önk. rendelet 1.§ (3) bekezdése, hatályos 2023. április 28-tól. A 7. mellékletet módosította a 14/2023. (IV. 27.) önk. rendelet 2.§ (1) bekezdése, hatályos 2023. május 1-től.

16

Módosította a 8. mellékletet a 41/2022. (XII. 19.) önk. rendelet 4.§ (5) bekezdése, hatályos 2023. március 1-től. Majd módosította a a 16/2023. (IV. 27.) önk. rendelet 1.§ (2) bekezdése, hatályos 2023. április 28-tól. Továbbá módosította 11/2023. (IV. 27.) önk. rendelet 2. §-a, hatályos 2023. április 28-tól. A 8. mellékletet módosította a 14/2023. (IV. 27.) önk. rendelet 2.§ (2) bekezdése, hatályos 2023. május 1-től. A 8. mellékletet módosította a 26/2023. (VII. 13.) önk. rendelet 1.§-a, hatályos 2023. július 14-től.

17

Beiktatta az 58/2015.(XII.10.) önk. rendelet 1. §, hatályos 2016. január 1-től.

18

Beiktatta a 28/2016.(XI.14.) önk. rendelet 2. § (2) bek., hatályos 2017. január 1-től.

19

Beiktatta a 26/2015.(V.15.) ör. 2. §, hatályos 2015. május 15-től.

20

Beiktatta a 6/2021.(II.25.) önk. rendelet 2. §, hatályos 2021. február 26-tól.

21

Beiktatta a 28/2016. (XI.14.) önk. rendelet 3. §, hatályos 2016. november 15-től. Hatályon kívül helyezte a 39/2019. (XI.07.) önk.rendelet 5.§-a 2019. november 8. napjától. Majd módosította a 41/2022. (XII.19.) önk.rendelet 2.§-a, hatályos 2023. március 1-től.

22

Kiegészítette a 39/2019. (XI.07.) önk.rendelet 1. §-a, hatályos 2019.november 8. napjától.

23

Kiegészette a 42/2019.(XI.28.) önk.rendelet 2.§-a, hatályos 2019. november 29-től.

24

Módosította a 39/2019. (XI.07.) önk.rendelet 2.§-a, hatályos 2019. november 8.napjától.

25

Módosította a 41/2022. (XII.19.) önk.rendelet 3.§-a, hatályos 2023. március 1-től, mely módosítás nem lépett hatályba az1/2023. (II.23.) önk.rendelet 35.§-a alapján. Majd módosította az 1/2023. (II.23.) önk.rendelet 21.§-a, hatályos 2023. március 1-től.

26

Hatályon kívül helyezte a 39/2019. (XI.07.) önk.rendelet 5.§-a 2019. november 8. napjától.

27

Módosította a 6/2021.(II.25.) önk.rendelet 3.§-a, hatályos 2021. február 26-tól

28

Beiktatta a 14/2023. (IV. 27.) önk. rendelet 1.§-a, hatályos 2023. május 1. napjától.

29

Hatályon kívül helyezte a 39/2019. (XI.07.) önk. rendelet 5. §-a 2019. november 8. napjától.

30

Módosította a 11/2015.(III.01.) önk. rendelet 3. §, hatályos 2015. március 1-től.

31

Módosította a 28/2016. (XI.14.) önk. rendelet 6. §, hatályos 2016. november 15-től.

32

Beiktatta a 26/2015.(V.15.) ör. 5. §, hatályos 2015. május 15-től.

33

Hatályon kívül helyezte a 36/2014. (XI.06.) ör. 56.§-a, hatálytalan 2014. november 7-től.

34

Hatályon kívül helyezte a 36/2014. (XI.06.) ör. 56.§-a, hatálytalan 2014. november 7-től.

35

Hatályon kívül helyezte a 36/2014. (XI.06.) ör. 56.§-a, hatálytalan 2014. november 7-től.

36

Hatályon kívül helyezte a 36/2014. (XI.06.) ör. 56.§-a, hatálytalan 2014. november 7-től.

37

Hatályon kívül helyezte a 36/2014. (XI.06.) ör. 56.§-a, hatálytalan 2014. november 7-től.

38

Hatályon kívül helyezte a 30/2023. (VII.13.) önk. rendelet 2. §-a, hatálytalan 2023. július 14-től.

39

Módosította a 47/2014. (XII.12.) önk. rendelet 4. § (2) bekezdése, hatályos 2015. január 1-jétől. Majd módosította a 38/2015.(IX.18.) önk. rendelet 1. §, hatályos 2015. szeptember 21-től. Majd módosította a 8/2016.(III.03.) önk. rendelet 2. §, hatályos 2016. március 4-től. Majd módosította a 20/2017. (VI.08.) önk. rendelet 2. §, hatályos 2017. június 8-án 16.00 órától.

40

Módosította a 39/2017. (X.19.) ör. 2. §, hatályos 2017. október 19-én 16.00 órától. Majd módosította a 6/2021. (II.25.) ör. 4. § (1) bekezdése, hatályos 2021. február 26-tól. Majd módosította az 1/2023. (II.23.) ör. 22. § (1) bekezdése, hatályos 2023. március 1-től.

41

Módosult a 2019. október 13-án megtartott polgármester és egyéni választókerületi képviselő-választás eredménye alapján. Módosult 2023. június 9. napjától, dr. Ferencz Orsolya Ildikó helyi önkormányzati képviselő lemondott. Majd módosult a Budapest Főváros VIII. kerület Helyi Választási Bizottság 2/2023. (VI.28.) számú határozata alapján, 2023. július 1. napjától jogerős.

42

Módosította a 39/2019. (XI.07.) önk.rendelet 2.§-a, hatályos 2019. november 8.napjától. A módosítás hatályba lépésével egyidejűleg a bizottságok összetételét meghatározta 144/2019.(XI.07.) sz. képviselő-testületi határozat. Majd módosította a 23/2022.( VII.21.) önk. rendelet 1.§-a, hatályos 2022. július 22-től. Majd módosította a 41/2022. (XII.19.) önk. rendelet 3.§-a, hatályos 2022. március 1–tól. Majd módosította az 1/2023.(II.23.) sz. képviselő-testületi határozat, hatályos március 1-től. Majd módosította a 6/2023.(II.23.) sz. képviselő-testületi határozat, hatályos 2023. február 28-tól. Majd módosította a 7/2023.(II.23.) sz. képviselő-testületi határozat, hatályos 2023. február 28-tól. Majd módosította a 8/2023.(II.23.) sz. képviselő-testületi határozat, hatályos 2023. február 28-tól. Majd módosította a 9/2023.(II.23.) sz. képviselő-testületi határozat, hatályos 2023. február 28-tól. Majd módosította Budapest Főváros VIII. kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 186/2023. (VII.13.) számú határozata, hatályos július 13-tól.

43

Beiktatta a 28/2016. (XI.14.) önk. rendelet 10. §, hatályos 2016. november 15-től.

44

Módosította a 47/2014. (XII.12.) önk. rendelet 4. § (1) bekezdése, hatályos 2015. január 1-jétől. Majd módosította a 11/2015.(III.01.) önk. rendelet 4. §, hatályos 2015. március 1-től. Majd módosította az 56/2015.(XII.10.) önk. rendelet 1. §, hatályos 2016. január 1-től. Majd módosította a 20/2016.(VI.09.) önk. rendelet 1. §, hatályos 2016. július 1-től. Majd módosította a 37/2016. (XII.21.) önk. rendelet 1. §, hatályos 2017. január 1-től. Majd módosította a 21/2018. (X.04.) ör. 1. §, hatályos 2018. okt. 5-től. Majd módosította a 37/2018. (XII.21.) ör. 1. §, hatályos 2019. január 1-től. Módosította a 47/2019.(XII.20.) önkormányzati rendelet 1.§ -a, hatályos 2019. december 21-től, majd módosította az 50/2020. (IX.25.) ör. 2.§, hatályos 2020. október 1-től. Majd módosította a 41/2022. (XII.19.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése, hatályos 2023. március 1-től.

45

Módosította a 11/2015.(III.01.) önk. rendelet 5. §, hatályos 2015. március 1-től.Majd módosította a 47/2015.(XI.05.) önk. rendelet 1. §, hatályos 2015. november 6-tól. Majd módosította a 4/2016.(II.04.) önk. rendelet 1. §, hatályos 2016. február 5-től. Majd módosította a 8/2016.(III.03.) önk. rendelet 1. §, hatályos 2016. március 4-től. Majd módosította a 13/2016.(V.05.) ör. 2. §, hatályos 2016. május 6-tól. Módosította a 22/2022.(VI.23.) önkormányzati rendelet 3.§ -a, hatályos 2022. június 24-től. Majd módosította a 41/2022. (XII.19.) önkormányzati rendelet 4.§ (2) bekezdése, hatályos 2023. március 1-től. Módosította a 21/2023. (V.31.) önkormányzati rendelet 1.§-a, hatályos 2023. június 1-től. A 2. melléklet a Budapest Főváros VIII. Kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2024. (II. 22.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

46

Módosította 39/2019. (XI.07.) Önk. rendelet, hatályos 2019. november 8-tól, Módosította a 42/2019.(XI.28.) önk.rendelet 4. §-a, hatályos 2019. november 29-től. Módosította a 47/2019.(XII.20.) önkormányzati rendelet 2.§ -a, hatályos 2019. december 21-től. Módosította a 35/2020. (VI.25.) önkormányzati rendelet 1.§ (1) bekezdése, hatályos 2020. július 1-től. Majd módosította a 9/2022. (III.28.) önkormányzati rendelet 3.§ 1. pontja , hatályos 2022. április 1-től. Majd módosította a 14/2022. (V.05.) önkormányzati rendelet 1.§-a, hatályos 2022. május 6-tól. Módosította a 41/2022. (XII.19.) önkormányzati rendelet 4.§ (3) bekezdése, hatályos 2023. március 1-től., mely módosítás nem lépett hatályba az 1/2023. (II.23.) önkormányzati rendelet 35.§-a alapján. Majd módosította az 1/2023. (II.23.) ör. 22. § (2) bekezdése, hatályos 2023. március 1-től. Majd módosította a 11/2023. (IV.27.) ör. 2. §-a, hatályos 2023. április 28-tól. Majd módosította a 16/2023. (IV.27.) ör. 1. § (1) bekezdése, hatályos 2023. április 28-tól. Majd módosította a 14/2023. (IV.27.) ör. 2. § (1) bekezdése, hatályos 2023. május 1-től. Majd módosította a 20/2023. (V.31.) ör. 1. § (1) bekezdése, hatályos 2023. június 1-től. Majd módosította a 30/2023. (VII. 13.) 1.§-a, hatályos 2023. július 14-től. A 7. melléklet a Budapest Főváros VIII. Kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 36/2023. (X. 19.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 7. melléklet a Budapest Főváros VIII. Kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 39/2023. (XI. 23.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

47

Hatályon kívül helyezte a 39/2019.(XI.07.) önk.rendelet 5. §-a 2019. november 08. napjától. Majd beiktatta a 41/2022. (XII.19.) önkormányzati rendelet 4.§ (4) bekezdése, hatályos 2023. március 1-től.

48

Módosította a 42/2019.(XI.28.) önk. rendelet 5. §-a, hatályos 2019. november 29-től. Módosította a 47/2019.(XII.20.) önkormányzati rendelet 3.§ -a, hatályos 2019. december 21-től. Módosította a 35/2020. (VI.25.) önkormányzati rendelet 1.§ (2) bekezdése, hatályos 2020. július 1-től. Módosította a 6/2021. (II.25.) önkormányzati rendelet 4.§ (2) bekezdése, hatályos 2021. február 26-tól. Majd módosította a 41/2022. (XII.19.) önkormányzati rendelet 4.§ (5) bekezdése, hatályos 2023. március 1-től, mely módosítás nem lépett hatályba az1/2023. (II.23.) önk.rendelet 35.§-a alapján. Majd módosította az 1/2023. (II.23.) önkormányzati rendelet 22.§ (3) bekezdése, hatályos 2023. március 1-től. Majd módosította a 11/2023. (IV.27.) önkormányzati rendelet 2.§ -a, hatályos 2023. április 28-tól. Majd módosította a 16/2023. (IV.27.) önkormányzati rendelet 1.§ (2) bekezdése, hatályos 2023. április 28-tól. Majd módosította a 14/2023. (IV.27.) 2.§ (2) bekezdése, hatályos 2023. május 1-től. Módosította a 20/2023. (V.31.) 1.§ (2) bekezdése, hatályos 2023. június 1-től. Módosította a 26/2023. (VII. 13.) 1.§-a, hatályos 2023. július 14-től. A 8. melléklet a Budapest Főváros VIII. Kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 36/2023. (X. 19.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 8. melléklet a Budapest Főváros VIII. Kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 39/2023. (XI. 23.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 8. melléklet a Budapest Főváros VIII. Kerület Józsefvárosi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2024. (V. 16.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

49

Beiktatta az 1/2023. (II.23.) önkormányzati rendelet 22.§ (4) bekezdése, hatályos 2023. március 1-től. Majd módosította a 16/2023. (IV.27.) önkormányzati rendelet 1.§ (3) bekezdése, hatályos 2023. április 28-tól.

50

Módosította a 11/2015.(III.01.) önk. rendelet 6. §, hatályos 2015. március 1-től. Majd módosította a 38/2015.(IX.18.) önk. rendelet 2. §, hatályos 2015. szeptember 21-től. Majd módosította a 47/2015.(XI.05.) önk. rendelet 2. §, hatályos 2015. november 6-tól. Majd módosította a 25/2019. (VII.04.) önk. rendelet 1. §, hatályos 2019. július 5-től. Hatályon kívül helyezte a 6/2021. (II.15.) önk. rendelet 5.§ (2) bekezdése, hatálytalan 2021. február 26-tól.

51

Beiktatta a 26/2015.(V.15.) ör. 6. §, hatályos 2015. május 15-től.

52

Beiktatta a 28/2016. (XI.14.) önk. rendelet 10. §, hatályos 2016. november 15-től. Majd hatályon kívül helyezte a 39/2019. (XI.07.) önk. rendelet 5. §-a 2019. november 8. napjától.