Böde Község Önkormányzat Képviselő-testülete

a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés szabályairól és díjairól

Hatályos: 2014. 05. 02- 2017. 05. 29

 Böde  Község Önkormányzata Képviselőtestületének 4/2014. (V. 01.)  önkormányzati rendelete a hivatali helyiségen kívüli és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés  szabályairól és díjairól




Böde Község Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye  32.cikk (2) bekezdésében,  az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján  a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya

1. §

E rendelet hatálya Böde  község közigazgatási területén lefolytatott házasságkötési eljárásokra az eljárásban részt vevő természetes személyekre terjed ki.


Az anyakönyvi esemény helye

2. §

(1) Az anyakönyvi eseményre alkalmas hivatali helyiség:

a.) Böde Község Önkormányzatának Hunyadi utca 1/A. szám alatti terme (továbbiakban: házasságkötő terem)

b.) Zalaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal Babosdöbrétei Kirendeltsége  hivatali helyisége

(2) A hivatali helyíségben csak munkanapokon tartható anyakönyvi esemény.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott helyszínektől eltérő helyszínen (továbbiakban: külső helyszín) történő anyakönyvi esemény e rendelet, valamint az anyakönyvi eljárásról szóló 2010.évi I.törvény szabályai szerint engedélyezhető.

3. §

(1) Az anyakönyvi esemény – indokolt esetben – minden olyan helyszínen engedélyezhető, ahol a méltó szertartáshoz szükséges feltételek adottak és ahol az anyakönyvi iratok védelme biztosított.

(2) Szabadtéri helyszínen anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha helyben rendelkezésre áll olyan fedett helyiség, ahol rossz idő esetén a szertartás lebonyolítható.


                                                      Az anyakönyvi esemény ideje

4. §

(1) Hivatali munkaidőben történő anyakönyvi eseményre a munkaidő teljes időtartamában kerülhet sor.

(2) Az anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn túl 19,00 óráig tartható.



Az anyakönyvi esemény időpontjának, helyszínének előzetes lefoglalása

5. §

(1) Az anyakönyvi esemény időpontjának és helyének előzetes lefoglalására legfeljebb az anyakönyvi esemény tervezett időpontját megelőző egy évvel van lehetőség.


(2) Az anyakönyvi esemény időpontjának és helyének előjegyzését az anyakönyvvezető vezeti.


Az engedélyezés szabályai

6. §

(1) A hivatali munkaidőn kívüli, illetve a külső helyszínen történő anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló eljárás kérelemre indul, amely a rendelet 2.melléklete.

(2) Az engedélyezési eljárás során a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.

(3) A hivatali munkaidőn túli anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló kérelemnek és a kérelemnek helyt adó engedélynek minősül az anyakönyvi esemény létesítésére irányuló szándék bejelentéséről felvett jegyzőkönyv.

(4) A külső helyszínen történő anyakönyvi esemény engedélyezését megelőzően – amennyiben a kért helyszínen anyakönyvi esemény korábban még nem lett engedélyezve – az anyakönyvvezető köteles helyszíni szemle során meggyőződni arról, hogy a helyszín a tv-ben továbbá az e rendeletben foglalt feltételeknek maradéktalanul megfelel. Megállapításairól köteles Zalaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatal Babosdöbrétei Kirendeltségének Jegyzőjét írásban tájékoztatni.

7. §

(1) Rendkívüli körülmény esetén az engedély megadásakor az e rendeletben foglalt feltételek meglététől el lehet tekinteni.

(2) Rendkívüli körülménynek számít különösen valamely kérelmező közeli halállal fenyegető, illetve ágyhoz kötött betegsége, mozgásában korlátozottsága, szabadságvesztés büntetése.

                       

                           Az anyakönyvi eseményhez kapcsolódó szolgáltatások díja

Az anyakönyvvezetőt megillető díjazás


8. §

(1) Az anyakönyvi esemény a hivatali helyiségben és hivatali munkaidőben díjmentes.

(2) A hivatali munkaidőn, illetve hivatali helyiségen kívül tartott anyakönyvi esemény - mint külön szolgáltatás esetén - az önkormányzatot megillető díjakat a rendelet melléklete külön-külön tartalmazza, beleértve az anyakönyvvezetőt megillető közreműködői díjat is.

(3) Az anyakönyvvezetőt közreműködői díjként, amennyiben munkaidőn kívül működik közre anyakönyvi eseménynél, eseményenként hivatali helyiségben bruttó 10.000,- Ft, külső helyszínen bruttó 15.000,- Ft illeti meg.

(4) A 7. § (2) bekezdésében foglalt esetben az anyakönyvi esemény díjmentes.

(5)Mentes a dijfizetés alól minden  első házasságot kötő babosdöbrétei, bödei és hottói lakos.

(6) A házasulók a szolgáltatási díjat szándékuk bejelentésével egyidejűleg készpénz-átutalási megbízással kötelesek megfizetni.

(7) Amennyiben az anyakönyvi esemény létesítésére irányuló szándékukat a kérelmezők írásban visszavonják, vagy az anyakönyvi esemény egyéb okból meghiúsul, akkor a szolgáltatási díjat az önkormányzat 8 napon belül köteles visszafizetni.



Záró rendelkezések


9. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, hogy a rendelkezéseit a hatálybalépését követően indult eljárásokban kell alkalmazni.


Böde, 2014. április 16.


                         Ujj Tibor                                            Takács Árpádné

                       polgármester                                              jegyző



Kihirdetve: 2014.  május 01.                

                                                                                   Takács Árpádné

                                                                                         jegyző

1.melléklet a 4/2014. (V.01.)  önkormányzati rendelethez



Az anyakönyvi esemény szolgáltatási díja Szolgáltatás megnevezése

Szolgáltatás díja

Anyakönyvi esemény hivatali helyiségben, hivatali munkaidőn kívül

3 000 Ft



Anyakönyvi esemény külső helyszínen, hivatali munkaidőben

5000 Ft

Anyakönyvi esemény külső helyszínen, hivatali munkaidőn kívül

10000 Ft


A feltüntetett díjak után a mindenkori hatályos ÁFA összege kerül felszámolásra.



















2.melléklet a 4/2014. (V. 01.)  önkormányzati rendelethez




KÉRELEM




a hivatali helyiségen kívüli házasságkötés engedélyezéséhez



Alulírottak kérjük házasságkötés létesítésének hivfatali helyiségen kívüli engedélyezését:


Név:                           ................................................

Lakcím:                      ...............................................



Név:                            ..............................................

Lakcím:                       .............................................


A hivatali helyiségen kívüli helyszín:                     ..........................................................


A helyi rendeletben megállapított szolgáltatási díjat megfizettük.


Tudomásul vesszük, hogy engedély esetén az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre a házasságkötés hivatali helyiségen kívüli lebonyolításánál, ha


a.) a tanúk, ha szükséges – a tolmács vagy a jelbeszédben jártas személy jelenlétét biztosítjuk,

b.) gondoskodunk a házasságkötés létesítésének méltó keretéről,

c.) gondoskodunk az anyakönyv helyszínen való biztonságos kezelésének feltételeiről.



Böde, ................................................




             .....................................................               ..........................................................

                      aláírás                                                                     aláírás





Az engedély kiadását  javaslom/nem javaslom.






                                                                              ...................................................................

                                                                                       közreműködő anyakönyvvezető