Csorna Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2014. (II. 20.) rendelete

az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről

Hatályos: 2014. 02. 21- 2014. 04. 07

                     


Csorna Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


I.


A rendelet hatálya, a címrend megállapítása


1. §


(1) A rendelet hatálya a Képviselő-testületre és annak bizottságaira, a Polgármesteri Hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.


II.


A költségvetési főösszegek megállapítása


2. §

A költségvetés bevételei és kiadásai

(1) A képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi költségvetését:

1.159.351 E Ft

Költségvetési bevétellel

1.555.252 E Ft

Költségvetési kiadással

   402.873 E Ft                 


    52.033  E Ft

  350.840  E Ft

Költségvetési egyenleggel (hiánnyal)

-ebből

   

Működési hiánnyal

Felhalmozási hiánnyal


állapítja meg.


(2) A működési és felhalmozási hiány belső finanszírozásának érdekben a képviselő-testület az előző éve(ek) költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el.


1.562.224 E Ft

Tárgyévi nettósított önkormányzati bevétellel

1.562.224 E Ft

Tárgyévi nettósított önkormányzati kiadással

  

0 E Ft                  



Tárgyévi egyenleggel




(3)   Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási célú műveletek bevételeit és kiadásait a rendelet 1.1 melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.


(4)  A költségvetési bevételeket és költségvetési kiadásokat előirányzat csoportok, kiemelt       

       előirányzatok és azon belül kötelező, nem kötelező feladatok, önként vállalt feladatok,

       állami ( államigazgatási ) feladatok szerinti bontásban a 1.2., 1.3. és 1.4. mellékletek

       részletezik.


(5)   A Képviselő-testület a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek  

       költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzatok-csoportok, kiemelt  

       előirányzatok valamint kötelező, önként vállalt és államigazgatási feladatok szerinti

      bontásban a 9.1., 9.2., 9.3. és a 9.4. mellékletek szerint állapítja

       meg.

Az önkormányzat 2014. évi kiadásai


3. §


 (1) A működési bevételeinek és kiadásainak önkormányzati szintű bemutatására a 2.1.  melléklet a felhalmozási bevételeinek és kiadásainak önkormányzati szintű mérlegszerű bemutatására az 2.2. melléklet szolgál.

(2) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyleteiből és kezességvállalásokból fennálló  fizetési kötelezettségeit a 3. melléklet tartalmazza.  

(3)  Csorna Város Önkormányzata saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletekből származó fizetési kötelezettség megállapításához a képviselő-testület a 4. számú melléklet szerint állapítja meg.

(4) A Képviselő-testület a 5. számú melléklet szerint 2014. évre nem állapít meg olyan fejlesztési célt, amelyhez adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik szükségessé.

(5) A Képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi felhalmozási kiadásait költségvetési szervenként elkülönítve a 6. mellékletben meghatározottak szerint hagyja jóvá, a felújítási kiadások előirányzatát pedig a 7. melléklet szerint állapítja meg.

(6) A Képviselő-testület az önkormányzat által adott céljellegű támogatásokat az 5. számú tájékoztató tábla  szerint határozza meg.

(7) Az európai uniós támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8.  melléklet szerint hagyja jóvá.

(8) A Képviselő-testület a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek engedélyezett létszámát valamint a közfoglalkoztatottak 2014. január 1. napján érvényes létszámkeretét a 12. számú  melléklet szerint állapítja meg.

(9) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2014. évi tartalékainak előirányzatát a 11. melléklet szerint állapítja meg.

 (10) Az önkormányzat által 2014. évben tervezett közvetett támogatásokat a rendelet 3. számú tájékoztató tábla tartalmazza.



(11) A Képviselő-testület a 2014. évre a devizaellátmány átalány mértékét 70 Euro/nap összegben állapítja meg.

(12)  Az önkormányzat 2014. évi előirányzat-felhasználási tervét az 4. számú tájékoztató tábla, a 2014. évi központi támogatások felsorolását a 2. számú tájékoztató tábla, az előző két év és a tárgyévi tervezett kiadások és bevételek mérlegét a 1. számú tájékoztató tábla tartalmazza.


A többéves kihatással járó feladatok meghatározása


4. §


(1) A Képviselő-testület a többéves kihatással járó feladatok előirányzatait éves bontásban a 6. számú tájékoztató tábla szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt feladatokkal kapcsolatban a polgármester csak az e rendeletben meghatározott előirányzatokon belül vállalhat kötelezettséget a későbbi évekre.


Tartalékképzés


5. §


(1) A Képviselő-testület az önkormányzat általános tartalékát 5 000 E Ft összegben, céltartalékát  233.092 E Ft összegben állapítja meg a 11. melléklet  szerint.

 (2) Az általános tartalékból a polgármester az önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló rendeletében meghatározott átruházott határkörében esetenként legfeljebb 20 E Ft, éves szinten összesen legfeljebb 200 E Ft összeg erejéig jogosult támogatást nyújtani. Az előre nem látható rendkívüli kiadás fedezetének biztosítására a polgármester jogosult az általános tartalékból átcsoportosításra, esetenként legfeljebb 1.500 E Ft összeghatárig.

 (3) A rendelet 11. számú mellékletében meghatározott „rendezvényterv megvalósítása elnevezésű” és a pályázatok előkészítési kiadásaira szolgáló működési céltartalékokból átcsoportosításra a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság jogosult.

(4) A rendelet 11.. számú mellékletében EU csatlakozási évforduló céljára szolgáló tartalékfelosztására és az ezzel kapcsolatos előirányzat átcsoportosítási hatáskör gyakorlására a polgármester jogosult.

(5) Az egyéb céltartalékokból átcsoportosításra csak a képviselő-testület jogosult.

(6) A (2)-(4) bekezdésekben meghatározott átcsoportosításra jogosult szerv vagy személy az átcsoportosítás tárgyában hozott döntéséről köteles a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni.



III.


A 2014. évi költségvetés végrehajtásának szabályai


A költségvetési hiány finanszírozásának módjai


6. §


(1) Az év közi likviditási hiány finanszírozására a számlavezető banknál rendelkezésre álló folyószámla hitelkeret vehető igénybe. A felvett hitelt 2014. december 31. napjáig teljes összegben vissza kell fizetni.  

(2)  A finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel kapcsolatos hatásköröket a képviselő-testület fenntartja magának.

(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében meg kell vizsgálni a költségvetés egészére nézve a kiadáscsökkentési vagy elhagyási lehetőségeket. A költségvetési szervek vezetői ennek megfelelően kötelesek saját szervük előirányzatait és teljesítéseit felülvizsgálva, a szerv működését nem veszélyeztető előirányzat módosítási javaslataikat felhívásra, illetve legkésőbb október 15-ig önállóan a fenntartónak megtenni.

(4) A költségvetés teljesülését a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság a negyedéves információs jelentés alapján folyamatosan figyelemmel kíséri, és javaslatot tesz a költségvetési hiány mérséklésének módjára a Képviselő-testületnek.



 Az elfogadott előirányzatok megváltoztatásának szabályai


7. §


(1)       Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönthet.

 (2) A költségvetési szervek előirányzat-módosítási javaslataikat annak felmerülésekor, de legkésőbb tárgyév november 15-ig, vagy a soron következő rendelet-módosítás előkészítésekor a jegyző felhívására adják meg.  

(3) A képviselő-testület – az első negyedév kivételével – negyedévenként,  de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

 (4) A jóváhagyott költségvetésen végrehajtott előirányzat módosításokról a költségvetési szerveket a polgármester értesíti.

 (5)      A költségvetési szervek bevételi és kiadási előirányzatai saját hatáskörben módosíthatók, a kiadási előirányzatok egymás között átcsoportosíthatók. A polgármester a saját hatáskörben végrehajtott módosításokról, átcsoportosításokról a Képviselő-testületet harminc napon belül tájékoztatja.


 (6)      A költségvetési szerv a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, azonban az nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére, kivéve, ha az irányító szerv azt engedélyezi az előirányzatok jóváhagyásakor még nem ismert jogszabályváltozás miatt.  A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.

(7) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.


 (8) Csorna Város Önkormányzata 2014. évi költségvetésének bevételi és kiadási előirányzatainak módosítását és a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 20.000.000 Ft összeghatárig - mely esetenként az 5.000.000 Ft összeghatárt nem haladhatja meg - a polgármesterre átruházza.


Az előirányzat felhasználás


8. §

(1) A képviselő-testület által a Rendelet 1. számú mellékletében az önkormányzat részére jóváhagyott kiadási előirányzatokon belül nettó 4 millió Ft összeghatárig a polgármester önállóan vállalhat kötelezettséget. 

(2) Amennyiben a kötelezettségvállalás mértéke a nettó 4 millió Ft-ot meghaladja, de az egyszerű közbeszerzési értékhatárt nem éri el, a polgármester kötelezettségvállalásához a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság előzetes jóváhagyása szükséges.


9. §


(1) Az intézmények az önkormányzattól intézmény-finanszírozás keretében kapott támogatást csak az alaptevékenységükre és az ezzel összefüggő kiadásaikra használhatják fel.

(2) A költségvetési szervek részére jóváhagyott kiemelt előirányzatok nem léphetők túl, teljesítésük az év során egyetlen alkalommal sem haladhatja meg az eredeti vagy módosított előirányzat szintjét.

(3) Beszerzést, felújítást, fejlesztést - az előirányzat megléte ellenére is - csak akkor szabad megkezdeni, illetve arra kötelezettséget vállalni, ha az előirányzatra a finanszírozás biztosított.  

(4) A költségvetési szerv részére jóváhagyott dologi kiadások előirányzata elsősorban az intézmény kötelezően ellátandó feladataira nyújt fedezetet. Minden egyéb kiadásra kötelezettséget vállalni csak abban az esetben lehet, ha a kötelező feladatok év végéig biztonságosan teljesíthetőek. 

(5) Az intézmény a költségvetésében jóváhagyott eszközbeszerzési és karbantartási előirányzatot június 30. napja előtt csak különösen indokolt esetben használhatja fel.

(6) Az intézmény vezetője az (1)-(5) bekezdésekben foglaltakért teljes körű fegyelmi felelősséggel tartozik.    

(7) A költségvetési szervek a  felújítási előirányzataikat saját hatáskörben kezelik.



 (8) Amennyiben a költségvetési szerv ténylegesen teljesített bevételei elmaradnak a jóváhagyott előirányzattól, a kiadási előirányzatokat is csökkenteni kell az elmaradás mértékével. Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv vezetője erről a kiadási előirányzat csökkentésére tett javaslatával együtt a bevétel végleges elmaradásáról történő tudomásszerzést követően azonnal köteles a jegyzőt tájékoztatni, aki azt a soron következő költségvetési rendeletmódosítási javaslatba beépíti.

(9) A költségvetési szerv:

- alaptevékenység és alaptevékenységgel összefüggő egyéb bevételei,

- intézményi egyéb sajátos bevételei,

- kamatbevételei, valamint

- tárgyi eszközök és immateriális javak értékesítéséből származó bevételei                 

eredeti előirányzathoz  képesti többletének, az adott bevétel érdekében felmerült kiadásokkal korrigált összege felülvizsgálat után elvonható, amely az önkormányzat általános tartalékát növeli.

(10) A béralapból feladat-elmaradás miatt képződő megtakarítások nem használhatók fel. Az átmeneti bérmegtakarítás felhasználása csak október 31. napját követően, a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság jóváhagyása mellett lehetséges.

(11) Az intézmények évközi pótelőirányzatra vonatkozó igényt csak rendkívül indokolt esetben, előre nem látható kiadás felmerülése miatt nyújthatnak be.

(12) Valamennyi intézménynél a közalkalmazottak jogállásáról szóló törvény szerint foglalkoztatottak közalkalmazotti jogviszonyának, a Munka Törvénykönyve hatálya alatt munkaszerződéssel foglalkoztatottak munkajogi jogviszonyának, továbbá tartós megbízással foglalkoztatottak megbízásának megszűnéséről, illetve megszüntetéséről az intézkedés megtörténtével egyidejűleg az intézmény vezetője írásban a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottságot tájékoztatni köteles. A bejelentésben a Bizottságot tájékoztatni kell arról is, hogy a költségvetési szerv a megüresedett állást be kívánja-e tölteni, vagy sem.

A Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság hozzájárulása nélkül az üres vagy az átmenetileg megüresedő állások nem tölthetők be.

(13) A (12) bekezdésben foglaltakat a Védőnői Szolgálat foglalkoztatottjai esetében nem kell alkalmazni.

(14) Új munkakört, státuszt csak a Képviselő-testület létesíthet, a pénzügyi fedezet egyidejű biztosításával.

(15) A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetési szervei részére az eredeti rendszeres személyi juttatások legfeljebb 5 %-ának megfelelő mértékig engedélyezi jutalom és céljuttatás kifizetését a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság előzetes hozzájárulásával.

(16) A Képviselő-testület a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. Törvény 234. § (3) bekezdése alapján 2013. évre illetménykiegészítést állapít meg a  köztisztviselők részére,    melynek mértéke felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselő esetén a köztisztviselő alapilletményének 30%-a a középiskolai végzettségűek esetében pedig az alapilletmény 10%.

A finanszírozás szabályai


10. §


(1) A Képviselő-testület a költségvetési szervek működéséhez biztosított önkormányzati támogatást olyan ütemben és mértékben bocsátja rendelkezésükre, hogy azok költségvetési működése biztosított legyen.

(2)  A költségvetési rendelet elfogadását követően valamennyi költségvetési szerv köteles elkészíteni elkészíti saját likviditási tervét.

 (3) A költségvetési szervek finanszírozása kis-kincstári rendszerben a következők szerint zajlik:

  1. Az intézmények finanszírozása heti periódusban zajlik. A heti finanszírozási igények leadási határideje a kért finanszírozás esedékessége hetének első munkanapja. A heti finanszírozási igényeket az elemi költségvetés bontásában kell elkészíteni a mindenkor esedékes fizetési határidejű kötelezettségek alapján.
  2. A finanszírozási igények ellenőrzését a hozzá kapcsolt intézmények vonatkozásában a Polgármesteri Hivatal végzi el. A finanszírozás kiutalása a hét harmadik munkanapján történik. Finanszírozás csak a jóváhagyott előirányzatok erejéig, a szerv adott időpontig történt felhasználását és a kiutaláskori bankszámla egyenlegét leszámítva teljesíthető.
  3. Amennyiben a szerv nem rendelkezik előirányzattal a megjelölt feladathoz, egyidejűleg be kell nyújtania saját hatáskörű előirányzat-módosítási javaslatát is a kiemelt előirányzatokon belüli, vagy kiemelt előirányzatok közti átcsoportosításra. Abban az esetben ha módosításra nem jogosult, a feladatra kiutalás csak képviselő-testületi jóváhagyás után teljesíthető.
  4. A finanszírozó jogosult a finanszírozás visszatartására, amennyiben az a 9. §-ban foglalt követelmények teljesülését veszélyezteti.
  5. Az irányító szerv a költségvetési szerv finanszírozási igényében szereplő kötelezettségvállalások meglétének és jogosságának ellenőrzésére jogosult.

  

      f)   Az intézmények vezetői gondoskodnak arról, hogy a költségvetési szervek

            bankszámláinak egyenlegei a hét utolsó munkanapján beutalás kerüljenek a

            fenntartó költségvetési elszámolási számlájára.


(4)  A Társulások finanszírozása a velük kötött támogatási szerződések szerint zajlik. 


(5) A költségvetés végrehajtása során a bevételek beszedésekor és a kiadások teljesítésekor lehetőség szerint törekedni kell a készpénzkímélő fizetési módok alkalmazására.

Készpénzes kifizetést elsősorban készlet- és kis értékű tárgyi eszköz beszerzésekre, a kiküldetési, reprezentációs kiadásokra, továbbá egyes kisösszegű szolgáltatási kiadások készpénzben történő teljesítésére, közfoglalkoztatottak, alkalmi munkavégzők bérének és megbízási díjak kifizetésére, társadalom- és szociálpolitikai juttatások, az ellátottak pénzbeli juttatásának készpénzben kifizetendő összegére lehet teljesíteni.


Az önkormányzati biztos kijelölésének szabályai


11. §




(1) Az Áht. 71.§-ában meghatározott összegű tartozásállomány esetén az önkormányzati biztost – az önkormányzatnál alkalmazandó beszerzési értékhatárokra, valamint a közbeszerzési törvény előírásaira is figyelemmel - a képviselő-testület jelöli ki és a polgármester bízza meg, az Ávr.119. §-ában foglaltaknak megfelelően.

(2) Az önkormányzat felügyelete alá tartozó valamennyi költségvetési szerv az (1) bekezdésben meghatározott tartozásállomány elérése esetén annak fennállásáig a rendelet 10.  melléklete szerinti adatszolgáltatást köteles az irányító szervnek havonta a tárgyhó utolsó napjának megfelelő állapotról a tárgyhót követő hó 5-ig megküldeni

A lakossági önszerveződések, kulturális, sport és egészségügyi feladatok,

valamint városi programok támogatása


12. §


 (1) A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetéséből az abban meghatározott szerveket, szervezeteket támogat. A támogatások éves keretösszegét e rendelet 5. számú tájékoztató tábla szerint  állapítja meg.

 (2) A támogatásban részesülő szervekkel támogatási megállapodást kell kötni, amely tartalmazza a finanszírozás és elszámolás szabályait. Finanszírozás csak a megállapodásban foglaltak alapján lehetséges.

(3) Nem részesíthető támogatásban olyan szervezet, amely 30 napot meghaladóan lejárt köztartozással rendelkezik.

(4) Az önkormányzat által támogatásban részesített szervnek, szervezetnek a kapott támogatással kapcsolatban elszámolási kötelezettsége van, melyet legkésőbb a támogatási szerződésben meghatározott időpontig az önkormányzat részére köteles eljuttatni. Ha a támogatásban részesített szervezet a korábbi támogatás felhasználásáról a megállapodásban meghatározott határidőig nem számol el, az elszámolás benyújtásáig további támogatásban nem részesíthető.


A követelésekkel, behajthatatlan követelésekkel kapcsolatos
eljárási szabályok



13. §



Behajthatatlan követelésekkel kapcsolatos eljárás:

  1. a behajthatatlan követelések felülvizsgálatát évente legalább egyszer, a zárszámadást megelőzően kell elvégezni,
  2. az a) pontban leírt felülvizsgálat során a 100.000 Ft értékhatárt el nem érő kis összegű  be nem hajtható követelések törléséről a képviselő-testület által átruházott hatáskörben eljárva  a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság határozattal dönt.
  3. a b) pontban jelzett értékhatár felett a behajthatatlan követelések törléséről – a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság véleményének kikérése mellett – a Képviselő-testület dönt.




Hitellel, értékpapírral és befektetésekkel kapcsolatos rendelkezések


14.§


(1) Az önkormányzat által kibocsátott „Csorna Gyarapodás” kötvényből származó bevételnek a felhasználási céllal nem érintett része fejlesztési céltartalékot képez. A tartalékból átcsoportosításra – a konkrét felhasználási cél megjelölésével – a képviselő-testület jogosult.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott tartalék összegét a cél szerinti felhasználás időpontjáig folyamatosan befektetéssel kell hasznosítani. A befektetés módját a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság 2013. március 31-ig vizsgálja felül.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott időpontot követően a befektetés módját a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság legalább évente egyszer, illetve a befektetés módjának megváltoztatására irányuló javaslat esetén vizsgálja felül.

(4) A Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság köteles a befektetés módjáról szóló döntéséről a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni.

(5) Amennyiben a befektetés módja bármely okból átmenetileg nem meghatározott, a polgármester jogosult és köteles a tartalékban lévő összeget a befektetés módjáról való döntésig bankbetétben elhelyezni.




15.§


Az egyéb, 14.§-ban meghatározott körbe nem tartozó átmenetileg szabad pénzügyi források hasznosítása érdekében a polgármester jogosult azokat lekötni, vagy költségvetési éven belüli időpontra egy összegben legfeljebb 25.000 E Ft értékben államilag garantált értékpapírt vásárolni.



16.§


(1) A több devizanemben igénybevett hitelek, valamint a kötvény esetében a pénzintézet vagy szakértő javaslata alapján a devizanem megváltoztatásáról (konvertálás) a polgármester dönt.

(2) A polgármester jogosult a devizában teljesítendő fizetési kötelezettségekkel kapcsolatos ügyeletek (határidős ügylet, opciós ügylet) kötésére.

(3) A polgármester a 14.§ (5) bekezdés, a 15.§, valamint a 16.§ (1)-(2) bekezdés alapján hozott döntéseiről köteles a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni.


Beszerzésekre vonatkozó szabályok


17.§


(1) Árajánlatkéréssel kell megvalósítani mindazon önkormányzati, hivatali illetve intézményi beszerzéseket, amelynek nettó értéke nem éri el az közbeszerzési értékhatárt, de meghaladja az 500 E Ft-ot.



(2) Árajánlat kérési eljárást nem kell lefolytatni azonnali intézkedést igénylő helyzetben, illetve amennyiben a beszerzés csak meghatározott helyről lehetséges.

(3) Árajánlatkéréssel megvalósuló önkormányzati beszerzés esetén a Polgármester, hivatali beszerzés vonatkozásában a jegyző, az intézményi beszerzés vonatkozásában az intézményvezető az árajánlat kérési felhívást legalább három ajánlattevőnek köteles megküldeni.




(4)  A Képviselő-testület külön határozatban kijelölheti az (1) bekezdésben meghatározott beszerzések esetén az ajánlattevői kört.



18.§


(1) Ha az intézményi beszerzés nettó értéke az 1 millió Ft-ot meghaladja, de az 5 millió Ft-ot nem éri el, a szerződés megkötéséhez a polgármester előzetes jóváhagyása szükséges. 

(2) Az intézményi beszerzésre vonatkozó szerződés megkötéséhez 5 millió Ft nettó beszerzési érték felett a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság előzetes jóváhagyása szükséges


19.§


(1) A beszerzésekre vonatkozó további, részletes szabályokat a költségvetési szervek beszerzési szabályzatában kell meghatározni.

(2) A Kbt. hatálya alá tartozó beszerzések esetén a képviselő-testület által jóváhagyott „Közbeszerzési Szabályzat” szerint kell eljárni.


Európai uniós források és egyéb pályázati források megszerzésével és felhasználásával kapcsolatos szabályok



20. §


  1. Az önkormányzat valamennyi önállóan működő illetve önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerve jogosult pályázatot benyújtani többlet forrás megszerzése céljából.
  2. 100 E Ft-ot meghaladó önerőt igénylő pályázatot benyújtani csak előzetes képviselő-testületi jóváhagyás esetén lehet.
  3. A benyújtott pályázatokról illetve az azzal kapcsolatos döntésekről nyilvántartást kell vezetni, melyhez minden intézmény adatszolgáltatásra köteles.
  4. Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles az elnyert támogatásokkal kapcsolatos költségvetési előirányzat változásokat bejelenteni a támogatásról szóló döntés megérkezte után azonnal, de legkésőbb a projekt megkezdéséig.





IV.


ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


21. §


(1) Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A képviselő-testület korábban hozott határozataiban meghatározott feladatokra az e rendeletben foglalt előirányzatokat fogadja el. 







Mellékletek