Makkoshotyka Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2014. (XI. 25.) önkormányzati rendelete
Makkoshotyka Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2014. 11. 26- 2018. 05. 30Makkoshotyka Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2014. (XI. 25.) önkormányzati rendelete
Makkoshotyka Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Makkoshotyka Község Önkormányzata képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a következő rendeletet alkotja meg szervezeti és működési rendjéről.
Az önkormányzat elnevezése, székhelye, működési területe
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Makkoshotyka Község Önkormányzata (továbbiakban: önkormányzat)
2. § (1) Az önkormányzat Képviselő-testületének hivatalos megnevezése: Makkoshotyka Község Önkormányzata Képviselő-testülete (továbbiakban: Képviselő-testület)
(2) A képviselő-testület tagjainak száma: 5 fő. Tagjainak névsorát e rendelet 1. számú függeléke tartalmazza.
(3) Az önkormányzat szervei: Makkoshotyka Község Önkormányzata Képviselő – testülete, a polgármester, a Képviselő – testület Ügyrendi Bizottsága, Vajdácskai Közös Önkormányzati Hivatal és a jegyző
(4) A képviselő-testület hivatalának megnevezése és címe: Vajdácskai Közös Önkormányzati Hivatal Makkoshotyka Kirendeltség 3959 Makkoshotyka, Kossuth út 2.
(5) Az önkormányzat és a polgármester, hivatalos kör alakú bélyegzőjén középen a Magyar Köztársaság címere van, a körívén pedig az alábbi felirat olvasható:
(6) Az önkormányzat hosszúbélyegzőjén az önkormányzat elnevezése székhelye adószáma, és számlaszáma olvasható:
3. § (1) Az önkormányzat jelképei: a címer, és a zászló.
(2) Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét külön rendelet állapítja meg.
Az önkormányzat Képviselő-testületének feladat és hatásköre
4. § (1) Az önkormányzat ellátja a Mötv – ben és az ágazati törvényekben meghatározott kötelező és önként vállalt feladatokat, amelyek kormányzati funkció szerinti besorolását e rendelet 1. és 2. számú melléklete tartalmazza.
(2) A Képviselő – testület hatásköréből át nem ruházható feladat – és hatásköröket a Mötv. 42. § - ában foglaltak határozzák meg.
(3) A Képviselő – testület az átruházható hatásköreit a polgármesterre és bizottságaira ruházza át, a hatáskör gyakorlás átruházásáról, annak felmerülésekor dönt, vagy önkormányzati rendeletben szabályozza.
A képviselő-testület ülései
5. § (1) A Képviselő-testület alakuló és rendes ülést tart, valamint rendkívüli ülést tarthat.
(2) A Képviselő-testület üléseit a polgármester hívja össze. Akadályoztatása esetén a testület ülésének összehívására és vezetésére az alpolgármester jogosult.
(3) A polgármester és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége illetve tartós akadályoztatásuk esetén a Képviselő – testület ülésének összehívására és vezetésére a korelnök jogosult.
Alakuló ülés
6. § (1) Az alakuló ülést a választást követő 15 napon belül kell összehívni, az összehívásról a polgármester gondoskodik.
(2) Az alakuló ülés kötelező napirendi pontjai:
Rendes ülés
7. § (1) A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 6 alkalommal rendes ülést tart.
(2) A polgármesternek össze kell hívni a Képviselő – testület ülését a Mötv. 44. § - ában meghatározott esetekben.
Rendkívüli ülés
8. § (1) A polgármester a Képviselő-testületet rendkívüli ülés tartására is összehívhatja a 9. § (2) bekezdésében meghatározott esetben és formában.
(2) A Képviselő-testület rendkívüli ülését össze kell hívni a Mötv - ben meghatározottakon túl:
Az ülés összehívása
9. § (1) Az ülés összehívása írásbeli meghívóval történik és az abban szereplő napirendi javaslatok előterjesztéseit úgy kell kiküldeni, hogy azt a meghívottak az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják.
(2) A sürgős, halaszthatatlan esetben a Képviselő-testület rendkívüli ülése a polgármester vagy az alpolgármester által telefonon vagy személyesen is összehívható az értesítést követő napra, a napirend megjelölésével.
(3) A meghívó tartalmazza az ülés helyét és időpontját, a napirendet és az előterjesztők nevét. A meghívó mellékletét képezik az írásos előterjesztések és a határozati javaslatok.
10. § (1) A Képviselő-testület üléseire meg kell hívni:
11. § (1) A Képviselő-testület üléseinek nyilvánosságára és zárt üléseire a Mötv. előírásai az irányadóak.
(2) A Képviselő-testület rendes ülésének időpontjáról, napirendjéről a nyilvánosságot a hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell értesíteni.
(3) A Képviselő-testület bármely képviselő és a jegyző indítványára zárt ülést rendelhet el, vagyonával való rendelkezés és az általa kiírt pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás üzleti érdeket sértene.
(4) A zárt ülésen a következő személyek vehetnek részt:
A Képviselő - testületi ülés határozatképessége
12. § (1) A Képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen a megválasztott képviselők több mint fele jelen van.
(2) Határozatképtelenség esetén ugyanazon napirendek megtárgyalására a Képviselő-testületet 5 napon belül újból össze kell hívni.
(3) Ismételt határozatképtelenség esetén a polgármester a rendkívüli ülés összehívására vonatkozó szabályok szerint köteles intézkedni. Az így tartott rendkívüli ülésen tisztázni kell a határozatképtelenség okait.
A Képviselő-testület ülésének vezetése
13. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester vezeti.
(2) A polgármester akadályoztatása esetén az ülést az alpolgármester vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a Képviselő – testület ülését a korelnök vezeti.
(3) Az ülés vezetése során a polgármester megállapítja a határozatképességet, tájékoztatást ad és előterjeszti az ülés napirendjét.
(4) A Képviselő-testület a napirendről vita nélkül határoz.
Napirendi pont tárgyalása
14. § (1) A polgármester – a napirendek sorrendjében – minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát.
(2) A vita során az ülésen először az előterjesztő tehet szóban kiegészítést az anyaghoz, majd a képviselők tehetnek fel kérdéseket és a tanácskozási joggal résztvevők.
(3) A kiegészítés és a kérdések megválaszolása után van lehetőség a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak felszólalására.
(4) A felszólalás időtartamát a polgármester megszabhatja, illetve ismételt felszólalás esetén az idő túllépésénél megvonhatja a szót a felszólalótól.
(5) A vita lezárására és a hozzászólások időtartamának korlátozására a testület bármely tagja tehet javaslatot, és e javaslatról a testület vita nélkül határoz.
(6) Az ülésen megjelent egyéb érdeklődők a napirendhez kapcsolódóan a Képviselő-testület külön döntése alapján kaphatnak szót.
(7) A napirend tárgyalása során és a szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben bármely javaslat vagy indítvány tekintetében törvényességet és észrevételt kíván tenni.
Tanácskozás rendjének fenntartása
15. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik.
(2) A rend fenntartása kapcsán figyelmeztetheti a hozzászólót, hogy eltért a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ.
(3) Ismételt figyelmeztetést követően a szót megvonhatja.
(4) A polgármester rendreutasíthatja azt a személyt, aki a Képviselő-testületi ülésen méltatlan magatartást tanúsít.
(5) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok rendzavarása esetén a polgármester rendre utasíthat. Ismétlődő rendzavarás esetén az érintettet az ülésterem elhagyására is kötelezheti, a képviselő kivételével.
(6) Amennyiben a Képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely lehetetlenné teszi a tanácskozás folytatását, a polgármester az ülést határozott időre félbeszakíthatja.
Előterjesztések
16. § (1) A testületi ülésre az előterjesztés írásban, vagy szóban kerül benyújtásra.
(2) Előterjesztésnek minősül a rendelet és határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.
(3) Írásban kell benyújtani a rendelet-tervezeteket, az intézmények beszámolóit, az önkormányzat vagyonát érintő előterjesztéseket és a határozati javaslatokat.
Napirendi pont tárgyalásának elnapolása
17. § A polgármester, vagy bármelyik képviselő javasolhatja a napirendi pont tárgyalásának elnapolását. Ha az elnapolással az előterjesztő egyetért, erről a Képviselő-testület vita nélkül határoz és meghatározza a napirend tárgyalásának időpontját.
Vita bezárása
18. § (1) Ha a napirendi ponthoz több felszólaló nincs, a polgármester a vitát bezárja.
(2) Az előterjesztő, vagy bármelyik képviselő javasolhatja a vita bezárását. A Képviselő-testület e kérdésben vita nélkül határoz.
Szavazás
19. § (1) A Képviselő-testület a vita lezárása után rendeletet alkot, vagy határozatot hoz.
(2) A polgármester a napirendi pont során előterjesztett és a vitában elhangzott konkrét határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra.
(3) A határozati-javaslatokat pozitív kérdésként kell feltenni.
(4) Azt a határozati javaslatot, amely nem kapja meg a szükséges többséget, elvetettnek kell tekinteni. A Képviselő-testület minősített többséggel dönt arról, hogy az elvetett javaslatot mikor lehet legközelebb napirendre tűzni.
(5) Minősített többséghez a megválasztott képviselők több mint felének – 3 képviselőnek – igen szavazata szükséges.
(6) Először a módosító indítványokat, a kiegészítő javaslatokat kell szavazásra bocsátani, végül a módosító indítványokkal, kiegészítésekkel korrigált határozati-javaslatot vagy rendelet-tervezetet kell megszavaztatni.
(7) A szavazás nyílt, vagy a Mötv. előírásai alapján kötelezően, illetve meghatározott ügyekben a Képviselő – testület döntése alapján titkos lehet. A nyílt szavazás név szerinti is lehet.
(8) A szavazás kézfeltartással történik.
(9) Szavazati jog gyakorlásának az minősül, ha a jelenlévő képviselő „igen”-nel vagy „nem”-mel szavaz, illetve „tartózkodik”.
(10) A Képviselő – testület alakszerű határozat nélkül dönt:
A név szerinti szavazás
20. § (1) Nyílt szavazás esetén bármely képviselő a szavazás megkezdése előtt benyújtott javaslatára név szerinti szavazást kezdeményezhet. E kérdésben a testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel határoz.
(2) A név szerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők névsorát. A képviselők „igen”, „nem” nyilatkozattal szavaznak.
(3) A jegyző a szavazatot a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámolja és a szavazás eredményét – névsorral együtt – átadja a polgármesternek. A szavazás eredményét a polgármester hirdeti ki. A név szerinti szavazáshoz igénybevett külön hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni. A Képviselő-testület szükség szerint dönt a titkos szavazás, vagy név szerinti szavazás elrendeléséről.
A titkos szavazás
21. § (1) A Képviselő-testület jogszabályban kötelezően előírt esetben titkos szavazást tart.
(2) Bármely képviselő indítványára hozott határozata szerint a Képviselő – testület titkos szavazást tarthat azokban az ügyekben is, amelyekben zárt ülést tarthat vagy köteles tartani.
(3) A titkos szavazást az Ügyrendi Bizottság bonyolítja.
(4) Érvényesen szavazni csak a szavazólapon szereplő jelölt(ek)re vagy döntési változatokra lehet. A szavazáshoz tollat kell használni.
(5) Igen szavazatnak a jelölt(ek) nevének, illetve a döntési alternatívának a meghagyása, ellenszavazatnak pedig a jelölt(ek) nevének, illetve a döntési alternatívának az áthúzása számít.
(6) Érvénytelen a szavazat:
a) ha nem hivatalos – bélyegzőlenyomat nélküli – szavazólapon adták le,
b) ha ceruzával töltötték ki a szavazólapot,
c) ha nem lehet kétséget kizáróan megállapítani, hogy a képviselő kire, vagy milyen döntésre szavazott, vagy
d) ha a szavazó képviselő a megválaszthatónál több jelölt nevét, vagy több döntési változatot jelöl meg szavazólapon.
(7) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet a bizottság tagjai és a jegyző ír alá.
Minősített többség
22. § Minősített többség szükséges (a megválasztott képviselők több mint felének igen szavazata) szükséges a Mötv. 50. § - ában kötelezően előírtakon kívül:
Kérdés, interpelláció
23. § (1) A képviselő az ülésen kérdést, vagy interpellációt intézhet a polgármesterhez, alpolgármesterhez, bizottsági elnökhöz és a jegyzőhöz.
(2) A kérdésre és az interpellációra a testületi ülésen – vagy legkésőbb 30 napon belül írásban – érdemi választ kell adni.
(3) Amennyiben a választ a kérdező, vagy interpelláló képviselő nem fogadja el, úgy a válasz elfogadásáról a testület vita nélkül határoz.
(4) Amennyiben a testület sem fogadja el a kérdésre, vagy interpellációra adott választ, annak vizsgálatát az Ügyrendi Bizottságra bízza, amely a vizsgálat eredményéről a Képviselő - testület következő ülésén köteles számot adni.
Önkormányzati rendeletalkotás főbb szabályai
24. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:
Jegyzőkönyv
25. § (1) A Képviselő-testület üléseiről jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza:
Közmeghallgatás
26. § (1) A közmeghallgatás időpontjára a polgármester tesz javaslatot, melyről a Képviselő-testület dönt.
(2) Közmeghallgatást kell tartani akkor is, ha azt a helyi önkormányzati képviselők többsége indítványozza.
(3) A közmeghallgatás időpontjáról annak megtartása előtt legalább egy héttel, hirdetmény útján is értesíteni kell a lakosságot.
(4) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell. Ha ez nem lehetséges, akkor 30 napon belül írásban választ kell adni.
A képviselők
27. § (1) A képviselők jogállására az Mötv. előírásai az irányadóak.
(2) A települési képviselő a Büntető Törvénykönyv alkalmazásában hivatalos személynek minősül.
A képviselő jogai és kötelezettségei, a képviselő díjazása
28. § (1) Minden önkormányzati képviselő jogai és kötelezettségei azonosak.
(2) A képviselő köteles:
a) a képviselő köteles tevékenyen részt venni a Képviselő-testület munkájában,
b) köteles olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,
c) köteles felkérés alapján részt venni a testületi ülések előkészítésében,
d) köteles bejelenteni személyes érintettségét a döntéshozatalnál,
e) a tudomására jutott szolgálati és hivatali titkot megőrizni,
f) a rendszeres kapcsolat tartására a választókkal a lakosság különböző társadalmi és önszerveződő közösségeivel,
g) írásban vagy szóban előzetesen bejelenteni, ha a Képviselő-testület ülésén vagy a bizottság ülésén nem tud részt venni,
(3) A képviselők tiszteletdíjban részesülnek, melynek mértékét önkormányzati rendelet szabályozza.
Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség
29. § (1) A képviselői vagyonnyilatkozatot a Képviselő-testület Ügyrendi Bizottsága tartja nyilván, gondoskodik annak megőrzéséről, kezeléséről és visszaadásáról az erre vonatkozó szabályzatban foglaltak szerint.
(2) Az Ügyrendi Bizottság nyilvántartja és ellenőrzi a Mötv. 39. § - ában foglaltak alapján és a Mötv. 2. számú mellékletben vagyonnyilatkozat – tételre kötelezettek vagyonnyilatkozatát.
A Képviselő - testület bizottsága
30. § (1) A Képviselő-testület egy állandó bizottságot, az Ügyrendi Bizottságot hoz létre.
(2) A Képviselő – testület egyes feladatok ellátására ideiglenes bizottságokat is alakíthat.
(3) A Ügyrendi Bizottság tagjainak névsorát a 2. számú függelék tartalmazza.
A bizottságok működése
31. § (1) A bizottságok szükség szerint üléseznek, de ülésüket elsősorban a Képviselő – testület ülésének hetében tartják.
(2) Az ülés összehívásáról és vezetéséről a bizottság elnöke gondoskodik, akadályoztatása esetén a bizottság elnökhelyettese. A bizottságok technikai feladatait a Közös Hivatal biztosítja.
(3) Az ülések meghívóját és az előterjesztéseket a bizottság elnöke a bizottsági ülés napját megelőzően legkésőbb 3 nappal eljuttatja a bizottsági tagok és meghívottak részére.
(4) A bizottságok ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:
32. § Az ügyrendi bizottság feladatköre:
A polgármester
33. § (1) A polgármester főállású tisztségviselő.
(2) A polgármester a Mötv. 68. § (2) bekezdése alapján a Képviselő – testület határozatképtelensége vagy a határozathozatal hiánya miatt döntést hozhat a Mötv. 42. § - ba tartozó minden ügyben, ha azt törvény nem tiltja.
(3) A polgármester a Mötv. 68. § (3) bekezdése alapján két testületi ülést közötti időszakban döntést hozhat a Mötv. 42. § - ába nem tartozó halaszthatatlan önkormányzati ügyekben, ha azt törvény nem tiltja.
(4) A polgármester a költségvetési források felhasználásáról az önkormányzat vagyonrendeletében foglaltak szerint dönthet.
(5) A polgármesteri tisztség összeférhetetlenségi szabályait az Mötv. 72-73. §-a, a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségét az Mötv. 39. §-a, a polgármesteri tisztség megszüntetésnek szabályait az Mötv. 69-70/A. §-a tartalmazza.
(6) A polgármester lemondására az Mötv.-ben meghatározottakat kell alkalmazni. A polgármester tisztségének megszűnése esetén, a tisztség megszűnését követően nyolc munkanapon belül írásban foglaltan átadja munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek, illetve ha az alpolgármesteri tisztség nincs betöltve, vagy az érintett tartósan akadályozva van a 13. § (2) bekezdésben meghatározott személynek.
Alpolgármester
34. § (1) A Képviselő – testület a polgármester helyettesítésére a képviselők közül társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
(2) A polgármester helyettesítése esetén az alpolgármestert mindazon jogok és hatáskörök megilletik mint a polgármestert.
(3) Az alpolgármester a polgármester megbízása alapján helyettesíti valamint látja el feladatait.
A Közös Önkormányzati Hivatal
35. § (1) A képviselő-testület az Mötv. 84. § (1) bekezdése alapján Közös Önkormányzati Hivatalt hoz létre.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott hivatal neve: Vajdácskai Közös Önkormányzati Hivatal.
(3) A Közös Önkormányzati Hivatal alapvető feladatait az Mötv. 84. § (1) bekezdése, további feladatokat az Mötv. 67. § b) pontja alapján polgármester is meghatároz. A Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselője részére jogszabály feladatot és hatáskört állapít meg. A Közös Önkormányzati Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket a Hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.
(4) A Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjében, valamint ügyfélfogadási rendjét - az Mötv. 67. § d) pontja és a 85. § (6), (9) bekezdése pontja figyelembe vételével - a Képviselő-testületek határozattal fogadják el.
A jegyző
36. § (1) A Közös Hivatal vezetője a jegyző.
(2) A jegyző feladatai különösen:
A Roma Nemzetiségi önkormányzat
37. § (1) Az önkormányzat biztosítja a Makkoshotykai Roma Nemzetiségi Önkormányzat (továbbiakban: Nemzetiségi Önkormányzat) testületi működésének feltételeit, a következő módon:
Az önkormányzat gazdálkodása, belső ellenőrzése
38. § (1) Az önkormányzat saját vagyonnal rendelkezik és költségvetési bevételeivel, kiadásaival önállóan gazdálkodik. A gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(2) A gazdálkodásra vonatkozó részletes előírásokat a költségvetésről szóló rendelet állapítja meg.
(3) Az önkormányzat törzsvagyonának forgalomképtelen, illetőleg korlátozottan forgalomképes körét, valamint a vagyontárgyakról való rendelkezés feltételeit a Képviselő-testület külön rendeletben állapítja meg.
(4) Az önkormányzat belső ellenőrzési feladatainak ellátása a Sárospatak és Térsége Önkormányzati Társulással kötött együttműködési megállapodásban foglaltak szerint történik.
Az önkormányzat gazdasági alapjai
39. § (1) A Képviselő – testület meghatározza gazdasági programját és évenként költségvetéséről rendeletet alkot.
(2) A gazdasági programot a Képviselő – testület az alakuló ülést követő 6 hónapon belül fogadja el, ha egy választási ciklus idejére szól.
(3) Ha a meglévő gazdasági program az előző cikluson túlnyúló, úgy azt az újonnan megválasztott Képviselő – testület az alakuló ülést követő 6 hónapon belül köteles megvizsgálni és legalább a ciklusidő végéig kiegészíteni vagy módosítani.
Az önkormányzat társulásai
40. § Az önkormányzat az alábbi társulásoknak tagja:
Helyi népszavazás és népi kezdeményezés
41. § A népszavazásról és népi kezdeményezésről önkormányzati rendelet előírásai az irányadók.
Záró rendelkezés
42. § (1) E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 15/2011. (XII. 29.) önkormányzati rendelet.
(3) E rendelet mellékletei és függelékei:
1. számú függelék: A települési képviselők névsora
1. számú melléklet: Az önkormányzat államháztartási szakágazati besorolása valamint szakmai alaptevékenységeinek kormányzati funkciók szerinti megjelölése.
1. függelék az 5/2014. (XI. 25.) önkormányzati rendelethez
1. melléklet az 5/2014. (XI. 25.) önkormányzati rendelethez
I. Az önkormányzat államháztartási szakágazati besorolása:
II. Az önkormányzat szakmai alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti megjelölése:
Kormányzati funkciók |
Megnevezés |
|---|---|
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
013320 |
Köztemető-fenntartás és működtetés |
013350 |
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
041231 |
Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
041232 |
Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás |
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
045120 |
Út, autópálya építése |
045160 |
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
049030 |
Kéményseprő- ipari tevékenység |
051030 |
Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása |
052020 |
Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése |
063020 |
Víztermelés, kezelés, ellátás |
064010 |
Közvilágítás |
066010 |
Zöldterület- kezelés |
066020 |
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
072112 |
Háziorvosi ügyeleti ellátás |
074031 |
Család és nővédelmi egészségügyi gondozás |
081045 |
Szabadidősport-(rekreációs sport-) tevékenység és támogatása |
082042 |
Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása |
082044 |
Könyvtári szolgáltatások |
082092 |
Közművelődés –hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
096015 |
Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben |
104037 |
Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
104042 |
Család- és gyermekjóléti szolgáltatások |
107051 |
Szociális étkeztetés |
107052 |
Házi segítségnyújtás |