Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2014. (II. 26.) önkormányzati rendelete

Az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről

Hatályos: 2014. 02. 26- 2014. 03. 06


AJAK VÁROS ÖNKORMÁNYZATA

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

5/2014.(II.26.)

ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE



Ajak Város Önkormányzata Képviselő-testülete a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 138. § (1) bekezdés b.) pontjában, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv. 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján – az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában kapott felhatalmazás alapján- Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 120. § (1) bekezdés a.) pontjában meghatározott Pénzügyi Bizottság véleményének kikérésével és a 143. § (4) bek. b.) pontja szerint a következőket rendeli el:


1. A költségvetés bevételei és kiadásai


  1. §

A Képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi


                  a./ költségvetési bevételi főösszegét 1.394.960.-eFt-ban

                  b./ költségvetési kiadási főösszegét  1.394.960.-eFt-ban


Ezen belül:

            a./ működési bevételét 564.532.-eFt-ban

            b./ működési kiadását  564.532.-eFt-ban

             

          c./ felhalmozási bevételét 775.649.-eFt-ban

          d./ felhalmozási kiadását  830.428.-eFt-ban

          e./ felhalmozási hiányát     54.779.-eFt-ban állapítja meg.


     

         A hiány finanszírozására szolgáló külső finanszírozási bevételek:


                               a./ 54.779.-eFt felhalmozási célú hosszú lejáratú hitelfelvétel.



A Képviselő-testület az 1. §-ban megállapított  bevételeket – kiadásokat előirányzat-csoportok, illetve  kiemelt előirányzatok  szerinti részletezettségben  az 1.  melléklet szerint állapítja meg.







2. A költségvetés részletezése


2.§

Működési bevételek jogcímenként:

      1. Intézményi működési bevételek                                    70.372.-eFt

     2. Önkormányzatok sajátos működési bevételei                          40.300.-eFt

         a./ Helyi adók bevételei                     26.000.-eFt

          b./Gépjárműadó bevétel                      13.000.-eFt

         c./ Pótlékok bevételei                            300.-e Ft

         d./ Talajterhelési díj                            1.000.-e Ft


3.§

      Támogatások:

      1. Önkormányzatok költségvetési támogatása:                            338.786.-eFt

             a./A helyi önkormányzatok működésének

                 általános támogatása                                 167.704.-eFt   

             b./A települési önkorm. köznevelési

                feladataink támogatása                                49.602.-eFt

            c./Települési önk. szociális és gyermekjóléti

                 feladatainak támogatása                             72.334.-eFt

            d./A települési önk-ok kulturális

                feladatainak támogatása                                4.470.-eFt

            e./ Helyi önkormányzatok

                  kiegészítő támogatása                                42.876.-eFt

            f./Köznevelés feladatainak egyéb tám-a            1.800.-eFt



4.§

Felhalmozási és tőke jellegű bevételek:                                            9.000.-eFt

      a./ Önkormányzati vagyon bérbeadása:                 9.000.-eFt

    

5.§

Támogatás értékű bevételek:                                                     826.923.-eFt

     1. Támogatás értékű működési bevételek:                             83.074.-eFt

     2. Támogatás értékű felhalmozási bevételek:                      743.849.-eFt


6.§

            Véglegesen átvett pénzeszközök:                                        5.500.-eFt

            1. Működési célra átvett Áht-on kívülről                      5.000.-eFt

                   a./ egyéb belföldi forrásból            5.000.-eFt 

            2.  Felhalmozási célra átvett Áht-on kívülről                  500.-eFt

                   a./ lakosságtól                                   500.-eFt  






     

                   

7.§

Támogatási kölcsönök visszatérülése                                        1.300.-eFt



                                                                 8 §

   Működési célú kiadások kiemelt előirányzatonként:                                                                    1. Szem. juttatások:                                           163.140.-eFt

                  2. Munkaadót terh. jár.                               38.971.-eFt

                  3. Dologi kiadások                                    258.861.-eFt

                  4. Ellátottak juttatásai                               15.754.-eFt

                6. Egyéb működési célú kiadások             84.806.-eFt

                    6.1.Tám.ért.kiadás társulásnak              71.306.-eFt

                    6.2.Átadott pénz                                    13.500.-eFt

                7. Tartalék                                                   3.000.-eFt


9. §


   Működési célú kiadások  feladatonként:

  1. Kötelező feladat kiadásai                   450.730.-eFt
  2. Önként vállalt feladat kiadásai             31.700.-eFt
  3. Állami(államigazg-i) feladatok            82.102.-eFt



10. §

Felhalmozási célú kiadások:


  1. Beruházások                             584.950.-eFt
  2. Felújítások                                234.677.-eFt
  3. Egyéb beruházási kiadások         10.801.-eFt


Hitelfelvételről a Képviselő-testület dönt.


11. §


A Képviselő-testület az önkormányzat által irányított költségvetési szervek engedélyezett létszámát 40 főben, a közfoglalkoztatottak létszám-előirányzatát 160 főben állapítja meg a 2. melléklet szerint.


Az 1. § szerinti költségvetési bevételek és kiadások főösszegén belül

-a működési bevételek-kiadások mérlegét a  2.1. melléklet

-a felhalmozási bevételek-kiadások mérlegét a 2.2. melléklet    

-az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyleteiből fennálló kötelezettségeket a 3.melléklet,

-az önkormányzat saját bevételeinek részletezését a 4.melléklet,

-az adósságot keletkeztető fejlesztési célokat az 5.melléklet tartalmazza,

-a beruházási kiadásokat beruházásonként a 6., a felújítási kiadásokat felújításonként a 7.melléklet mutatja be.

- az EU-s támogatással megvalósuló ill. megvalósítandó projekteket a Képviselő-testület a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.

-a költségvetés részletezése költségvetési szervenként a 9.mellékletben 




12. §


A Képviselő-testület a kommunális adó bevételt felhalmozási célokra fordítja.


      13. §


Étkezési térítési díjak mértéke nem változott:

Az önkormányzat intézményeiben foglalkoztatottak intézményi térítési díja:

            Térítési díj: 366.- Ft/fő/ebéd

     Vendégebéd (kívülállók)

                  Térítési díj: 512.- Ft/ fő/ebéd

      Gyermekek étkezési térítési díja

      Óvoda (tízórai, ebéd, uzsonna)           

                 Térítési díj: 255.- Ft/fő/nap  (ÁFA nélkül)

      Napközi (tízórai, ebéd, uzsonna)

                 Térítési díj: 311.- Ft/fő/nap (ÁFA nélkül)

      Menza (tízórai + ebéd, vagy ebéd)

                Térítési díj: 256.- Ft/fő/ nap (ÁFA nélkül)

                Térítési díj: 188.- Ft/fő/ebéd (ÁFA nélkül)

     Bölcsőde (reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna)

                Térítési díj: 305.- Ft/fő/nap (Áfa nélkül)

  

     14. §

A vállalkozó fogorvos 20.-eFt támogatásban részesül havonta, elszámolása a vállalkozási szerződés alapján történik. A fizetés negyedévente a negyedévet követő hó 10. napján esedékes.


15. §

A  „Kistérségi Szociális és Gyermekjóléti Társulás Ajak” 2014. évi költségvetését  6.függelék, a „Roma Nemzetiségi Önkormányzat” 2014. évi költségvetését a 7. függelék, a Viziközmű Beruházási Társulás 2014.évi költségvetését pedig a 8. függelék tartalmazza  elkülönítetten.


16. §

A köztisztviselők a Cafeteria juttatás keretében bruttó 193.763.- Ft/fő/év béren kívüli juttatásban részesülnek. A fizetési számlához kapcsolódóan törvény alapján,  egy foglalkoztatott havonta 1000.-Ft bankszámla-hozzájárulásban részesül. A középfokú és felsőfokú végzettségű köztisztviselők 20 % illetménykiegészítésben részesülnek. A köztisztviselők 10 % egyéb pótlékban részesülhetnek.



17. §

Az önkormányzat fenntartása alá tartozó szolgálati lakások bérleti díját a következők szerint állapítja meg:

    1./ Ajak, Hajnal út 7. szám alatti szolgálati lakás bérleti díja 25.350.- Ft/hó

    2./ Ajak, Rákóczi út 34. szám alatti szolgálati lakás bérleti díja 20.655.-Ft/hó

    3./ Ajak, Hajnal út 11. szám alatti lakás (vendégház) bérleti díja

                            2.290.- Ft/alkalom + 18% ÁFA



3. A költségvetés végrehajtásának szabályai

18. §

(1)A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

 (2)Fizetési kötelezettséget a jóváhagyott kiadási előirányzatok mértékéig lehet vállalni és a kifizetéseket is ezen összeg határig lehet teljesíteni.

(3)A működési célú forráshiány finanszírozásának érdekében a Képviselő-testület működési célra fordítható pénzeszközökre vonatkozó pályázat benyújtását, valamint munkabér- illetve folyószámlahitel igénybevételét rendeli el.



4. Az előirányzatok módosítása

19. §

(1)Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a Képviselő-testület dönthet.

(2)A  költségvetési szerv a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, azonban az nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére( kivéve jogszabályváltozás)

(3)A költségvetési szerv vezetője az intézmény éves előirányzatának megváltoztatását csak a pénzügyi és gazdasági feladatainak ellátását végző Polgármesteri Hivatal  vezetője útján kezdeményezheti a Képviselő-testületnél.

(4) A Képviselő-testület –az első negyedév kivételével- negyedévenként, de legkésőbb az éves beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.


5. A gazdálkodás szabályai

20. §


(1)A költségvetési szerv az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.





(2) A Polgármesteri Hivatal által a költségvetési szerv számára ellátott feladatok fedezetéül nyilvántartásaiban elkülönített előirányzatok szolgálnak, amelyet a költségvetési szerv érdekében használ fel.


(3)A költségvetési szerv feladatai ellátásáról, munkafolyamatai megszervezéséről oly módon gondoskodik, hogy az biztosítsa a részére a megállapított előirányzatok takarékos felhasználását.

(4)Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.



(5)A Polgármesteri Hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.


6. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

21. §


  1. Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.
  2. A belső ellenőrzés kialakításáról és megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.



7.Záró és vegyes rendelkezések


22. §


A rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, azonban rendelkezéseit 2014. január 1. napjától alkalmazni kell.




Kerekes Miklós                                              Dr Kósáné Fuder Laura     polgármester                                                              jegyző