Tarján Község Önkormányzati Képviselő-testületének 5/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelete
Tarján Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2014. 12. 02- 2019. 11. 29Tarján Község Önkormányzati Képviselő-testületének 5/2014. (XII.1.) önkormányzati rendelete
Tarján Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2014. 12. 02- 2019. 11. 29
1. Általános rendelkezések
1.§ (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Tarján Község Önkormányzata.
(2) Az önkormányzat székhelye: Tarján, Rákóczi Ferenc utca 39.
2.§ (1) A polgármesteri hivatal elnevezése: Tarjáni Polgármesteri Hivatal.
(2) A polgármesteri hivatal címe: 2831 Tarján, Rákóczi Ferenc utca 39.
3.§ (1) Az önkormányzati intézmények ellátó, kisegítő szolgálatai tevékenységét Tarján Község Polgármesteri Hivatal Gondnoksága (továbbiakban: Gondnokság) látja el.
(2) A Gondnokság székhelye: 2831 Tarján, Rákóczi Ferenc utca 39.
4.§ Az önkormányzat hivatalos internetes honlapjának címe: www.tarjan.hu
5.§ (1) Az önkormányzat jelképe a települési címer és a zászló.
(2) Az önkormányzati jelképek használatának rendjét külön rendelet szabályozza.
6.§ Az önkormányzat – tekintettel arra, hogy Tarján német nemzetiségi település – feladatai során megkülönböztetett figyelmet fordít a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvényből eredő feladatainak ellátására.
7.§ Az önkormányzat határon átnyúló hivatalos kapcsolatot tart fenn a németországi Staufenberg, Kirchberg és Hattstedt településekkel.
2. A képviselő-testület átruházott hatáskörei
8.§ (1) A képviselő-testület 7 tagú Pénzügyi és Gazdasági Bizottságot hoz létre. A bizottságra átruházott hatáskörök felsorolását az 2. melléklet tartalmazza.
(2) A képviselő-testület 4 tagú Szociális, Egészségügyi, Kulturális és Sport Bizottságot hoz létre. A bizottságra átruházott hatáskörök felsorolását a 3. melléklet tartalmazza.
(3) A képviselő-testület polgármesterre átruházott hatásköreit a 1. melléklet tartalmazza.
9.§ Az átruházott hatáskör gyakorlója az átruházott hatáskörben tett intézkedéseiről, azok eredményeiről – polgármester a soron következő rendes ülésen, egyéb hatáskörgyakorló – évente egyszer beszámol.
3. A képviselő-testület ülései
10.§ (1) A képviselő-testület az éves munkatervében meghatározott időpontokban ülésezik (továbbiakban: rendes ülés).
(2) A közmeghallgatás kivételével a képviselő-testületi ülések helyszíne a polgármesteri hivatal épületének tanácsterme.
(3) A közmeghallgatás helyszíne a Művelődési Ház.
4. A rendes ülés
11.§ (1) A képviselő-testület évente 10 alkalommal rendes ülést tart.
(2) A rendes ülések időpontja: minden hónap utolsó hetének szerdai napján 16 óra.
(3) A képviselő-testület az éves munkatervében július és augusztus hónapokra nem tervez ülést.
5. Rendkívüli ülés
12.§ (1) A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívására vonatkozó indítvány írásban a polgármesternél terjeszthető elő.
(2) A rendkívüli ülésen kizárólag az a napirend tárgyalható, amelyet a rendkívüli ülés tartására vonatkozó indítvány megjelölt.
6. A képviselő-testület munkaterve
13.§ (1) A munkatervet a polgármester a tárgyidőszakot megelőző év december 15-ig terjeszti a képviselő-testület elé. A munkatervet legkésőbb a beterjesztéstől számított 15 napon belül fogadja el a képviselő-testület.
(2) A munkaterv-tervezet összeállításakor kötelező javaslattevő
- az alpolgármester,
- a települési képviselő,
- a képviselő-testület bizottsága,
- a jegyző.
(3) A javaslattevők javaslatukat írásban – a tárgyidőszakot megelőző év december 1. napjáig juttatják el a polgármesternek.
14.§ (1) A munkatervet a polgármester állítja össze a beérkezett és saját javaslatok alapján. A figyelembe nem vett javaslatok esetén a képviselő-testület ülésén részletes tájékoztatót tart a polgármester a figyelembe nem vett javaslatok indokairól.
(2) A munkaterv tartalmi elemei:
- az ülések tervezett időpontja, napirendje,
- a napirend előterjesztőjének neve,
- annak a napirendnek a megjelölése, amelyet a bizottság előzetesen véleményez,
- a napirend előkészítésében résztvevő(k) megnevezése, és
- a közmeghallgatás időpontja.
7. Meghívó
15.§ (1) A rendes ülések meghívóját és a kapcsolódó előterjesztéseket a képviselők részére az ülés előtt legalább 5 nappal el kell juttatni elektronikus formában. A tanácskozási joggal meghívottak a rendes ülés meghívóját szintén az ülés előtt 5 nappal kapják meg szintén elektronikus formában.
(2) A polgármester a nyilvánosság biztosítása érdekében képviselő-testületi ülések időpontjáról, helyéről, tervezett napirendjéről a lakosságot az ülés előtt 5 nappal
- az önkormányzat hirdetőtábláján elhelyezett hirdetménnyel,
- elektronikus formában az önkormányzat honlapján és a képújságban történő megjelenítéssel
tájékoztatja.
(3) A rendkívüli ülésre történő meghívás történhet írásban (papíralapon vagy elektronikus formában), szóban (személyesen vagy telefonon) olyan módon, hogy az ülés előtt legalább 1 nappal megkapják a képviselők, a bizottság nem képviselő tagjai, az intézményvezetők, valamint a napirendi ponttal érintett személyek, szervek képviselői.
(4) A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni – a napirend témájától függetlenül – a bizottságok nem képviselő tagjait.
16.§ A meghívó mellékletét képezi az írásos előterjesztés, szükség esetén a kérelem, és egyéb javaslat.
17.§ Az előterjesztés tartalmazza a tényállást, valamint a döntési javaslatot. esetleg döntési alternatívákat. A rendelet-tervezetek, a gazdasági és vagyoni ügyek csak írásban terjeszthetők elő.
8. Előterjesztés
18.§ (1) Előterjesztésnek minősül
- a munkatervben szereplő napirendhez kapcsolódó minden olyan anyag, amely a döntés meghozatalához szükséges, azt befolyásolhatja;
- a képviselő-testület vagy a bizottság által előzetesen javasolt rendelet-tervezet, határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.
(2) Előterjesztést a polgármester, alpolgármester, a jegyző, a bizottság elnöke, a képviselők, illetve az intézményvezetők készíthetnek.
(3) Az előterjesztés írásos formában kerül benyújtásra, melyet legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző 10. napig kell a jegyzőhöz eljuttatni.
(4) Az ülés vezetője halaszthatatlan esetben szóbeli, sürgősségi előterjesztést is engedélyezhet. Sürgősségi előterjesztésnek akkor van helye, ha határidő-mulasztás vagy önkormányzati érdeksérelem nélkül a napirend megtárgyalása nem halasztható el a következő ülésre. A sürgősségi előterjesztést legkésőbb az ülés napirendjének megszavazásáig lehet előterjeszteni, melyet az előterjesztéskor meg is kell indokolni.
(5) Az előterjesztés tartalmi és alaki követelményei:
- Az előterjesztés első része tartalmazza
aa) a címet vagy tárgyat, az előzmények ismertetetését, különös tekintettel a tárgykört érintő korábbi képviselő-testületi döntésekre,
ab) az előkészítésben részt vevők nevét, véleményét,
ac) mindazokat a tényeket, adatokat, körülményeket, összefüggéseket, amelyek lehetővé teszik a minősítést, és a döntést indokolják, alátámasztják.
- Az előterjesztés második része tartalmazza
ba) az egyértelműen megfogalmazott határozati vagy rendeletalkotási javaslatot,
bb) a végrehajtásért felelős(ök) megnevezését és a végrehajtás határidejét.
9. Az ülés vezetése
19.§ (1) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatásuk esetén az ülést a Pénzügyi és Gazdasági Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.
(2) A polgármester, az alpolgármester, bizottsági elnök (a továbbiakban együtt: ülést vezető) állandó feladatai az ülés jellegétől függetlenül:
- az ülés megnyitásakor számszerűen megállapítja a jelenlévő képviselők számát, megállapítja a határozatképességet és azt az ülés teljes időtartama alatt folyamatosan vizsgálja,
- javaslatot tesz az ülés napirendjére és elfogadtatja azt,
- minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát,
- döntésre alkalmas módon összegzi az elhangzott javaslatokat,
- az előterjesztésben és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokat az elhangzás sorrendjében, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatokat,
- a szavazás eredményének megállapítása után kihirdeti a határozatot.
(3) A polgármester, a képviselők kezdeményezhetik valamely napirendi pont elnapolását, illetve a javasolt napirend sorrendjének megváltoztatását. A képviselő az ülés napirendjének megszavazása előtt kezdeményezheti rendelet megalkotását, vagy határozat meghozatalát. Amennyiben a kezdeményezés az adott ülés napirendjébe nem kerül felvételre, úgy a képviselő rendeletalkotási, határozathozatali javaslatát a jelzést követő egy hónapon belül az ülés napirendjére kell venni.
(4) Ügyrendi javaslat – legfeljebb egy perc időtartamban – a képviselő-testületi ülés során bármikor tehető, amely az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozó javaslat.
20.§ (1) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre még a vitát megelőzően válaszolni kell.
(2) Az előterjesztéshez szóbeli kiegészítés csak akkor tehető, ha az új információt tartalmaz.
(3) A vita lezárására bármely képviselő javaslatot tehet. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra, ezt követően további hozzászólásra nincs lehetőség.
21.§ (1) A nyilvános ülésen a képviselő-testület tagjain kívüli személyek (a továbbiakban: hallgatóság) a kijelölt helyen – a tanácsterem jobb és bal oldalán elhelyezett széksorokon – foglalhatnak helyet.
(2) A hallgatóság tagjai a napirendekhez hozzászólhatnak.
(3) A polgármester legfeljebb 5 perc időtartamú hozzászólási jogot biztosíthat a hallgatóság tagjának.
10. A tanácskozás rendjének fenntartása
22.§ (1) Az ülést vezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása.
(2) A tanácskozás rendjének fenntartása érdekében a feladatai a következők:
- a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekszik a vita gyors, érdemi eldöntésére, és
- figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától.
11. Döntéshozatal
23.§ (1) A képviselő-testület döntéseit – határozat, rendelet – kézfeltartás útján történő szavazással hozza.
(2) A szavazatok „igen”, „nem”, illetve „tartózkodó” tartalmúak lehetnek.
(3) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti
- a képviselő;
- a polgármester;
- az alpolgármester,
- a bizottság elnöke,
- a jegyző.
(4) A kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani.
(5) Az önkormányzati rendelet-tervezet elkészítése a jegyző feladata.
(6) A rendelet tervezet előkészítése és képviselő-testületi elfogadása az alábbiak szerint történik:
- A rendelet-tervezetet a jegyző készíti el. A tervezet előkészítésében a bizottság is részt vehet, ha a tervezet érinti a bizottság hatáskörét.
- A tervezetet megvitatás céljából a bizottság elé kell terjeszteni. Erre az ülésre a jegyzőt és szükség szerint más külső szakembereket is meg kell hívni.
- A jegyző – a polgármester és a bizottság egyetértése esetén – a rendelet-tervezetet a képviselő-testület elé terjeszti.
12. Nyílt, név szerinti és titkos szavazás
24.§ A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
25.§ (1) A név szerinti szavazás esetén az ülés vezetőjének a települési képviselők névsorát betűrendben kell felolvasni.
(2) A települési képviselők "igen", "nem", "tartózkodom" nyilatkozattal szavaznak.
(3) A polgármester a saját szavazatát mindig utolsóként adja le.
26.§ (1) A titkos szavazás lebonyolítása előtt 3 tagú, települési képviselőből álló szavazatszedő bizottságot kell alakítani.
(2) A bizottság elnökét a képviselő-testület a szavazás előtt megválasztja.
(3) A szavazólap elkészítéséről a jegyző és a bizottság elnöke gondoskodik.
(4) A polgármester abc-sorrendben felsorolja a jelenlévő képviselők nevét, akik nevük elhangzásakor a jegyzőtől átveszik a szavazólapot. Az abc-sorrendtől függetlenül a polgármester mindig utoljára veszi át a szavazólapot.
27.§ A szavazólapot – kitöltés után az urnába kell helyezni. A szavazás lezárását követően a szavazatszedő bizottság tagjai összeszámolják a leadott szavazatokat. A szavazás végeredményét a szavazatszedő bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testülettel.
13. A rendelet kihirdetése
28.§ (1) Az önkormányzati rendeletet a Tarjáni Polgármesteri Hivatal épületében lévő hirdetőtáblára történő kifüggesztéssel hirdeti ki a jegyző.
(2) Az önkormányzati rendeletet legalább 15 napra kell kifüggeszteni.
(3) Az önkormányzati rendelet teljes terjedelmében – lehetőség szerint egységes szerkezetben – elhelyezésre kerül az önkormányzat honlapján.
14. Közmeghallgatás
29.§ (1) A közmeghallgatás időpontjáról a képviselő-testület az éves munkatervében rendelkezik. Közmeghallgatás összehívása előtt a polgármester tájékoztatást tesz közzé a közmeghallgatás időpontja előtt legalább 15 nappal a következő helyeken:
- az önkormányzat hirdetőtábláin történő kifüggesztéssel,
- elektronikus formában az önkormányzat honlapján történő megjelenítéssel.
(2) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre – lehetőség szerint – azonnal válaszolni kell.
(3) Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, a meg nem válaszolt közérdekű kérdést és javaslatot a polgármester megvizsgálja, és 15 napon belül írásban megválaszolja a kérdezőnek. A válaszról a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell.
15. Jogszabály-sértés jelzése
30.§ (1) A jegyző köteles jelezni a képviselő-testületnek és szerveinek, ha a döntés meghozatala előtt, vagy a döntés meghozatalát követően jogszabálysértést észlel, vagy a képviselő-testület és szerveinek működése jogszabálysértő.
(2) A jegyző az észrevételét
- írásos formában a jegyzőkönyvhöz csatolja, vagy
- a képviselő-testület ülésén a jegyzőkönyvbe mondja, vagy
- írásban tájékoztatást küld a polgármesternek, bizottság, társulás elnökének.
16. A bizottság működésének szabályai
31.§ (1) A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Az elnököt – távollétében – az elnökhelyettes helyettesíti.
(2) A bizottság munkájába külső szakértőt vonhat be.
(3) A bizottság napirendjéhez előterjesztők lehetnek a bizottság tagjai.
(4) Az előterjesztést, a bizottság ülésének időpontját megelőzően legalább 3 nappal a bizottság elnökéhez kell benyújtani.
(5) Az előterjesztés szóban vagy írásban is előterjeszthető.
(6) Írásbeli előterjesztést kell készíteni:
- rendeletalkotással,
- költségvetési szerv alapításával, megszüntetésével, átszervezésével, és
- társulás alakításával, megszüntetésével
kapcsolatos ügyekben.
32.§ (1) A bizottság tanácskozási rendjére, döntéshozatalára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
(2) A bizottsági ülés helyéről, időpontjáról, napirendjéről az ülést megelőző 5. naptól a bizottság elnöke tájékoztatást tesz közzé
- az önkormányzat hirdetőtábláján elhelyezett hirdetménnyel,
- elektronikus formában az önkormányzat honlapján és a képújságban történő megjelenítéssel.
17. Az önkormányzat szervei
33.§ (1) Az önkormányzat szervei:
- 1 fő főállású polgármester
- 1 fő, a képviselő-testület tagjai közül választott társadalmi megbízatású alpolgármester,
- Pénzügyi és Gazdasági Bizottság
- Szociális, Egészségügyi, Kulturális és Sport Bizottság,
- 1 fő jegyző,
- a Tarjáni Polgármesteri Hivatal
(2) Az önkormányzat a következő társulásokban, közösségekben vesz részt:
- Tatabányai Kistérségi Többcélú Társulás,
- Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás,
- Komáromi Vízitársulat
- Vértes-Gerecse Vidékfejlesztési Közösség
(3) A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve a jegyző tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat – az aljegyzői státusz létrehozása mellett az aljegyző kinevezéséig – a polgármesteri hivatal szervezeti és működési szabályzatában megjelölt igazgatási ügyintéző látja el.
18. Egyéb működési kérdések és a falugyűlés tartásának szabályai
34.§ A képviselők az ülésteremben a tanácskozás ideje alatt mobiltelefont nem használhatnak.
35.§ A képviselő-testület üléséről és a bizottság üléséről 2 példányos jegyzőkönyv készül, melynek 1 példánya a polgármesteri hivatal irattárában, 1 példánya pedig a polgármesteri hivatal jegyzői irodájában kell elhelyezni.
36.§ (1) A falugyűlést a polgármester hívja össze, legalább 50 választópolgár írásbeli kezdeményezésre. A kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani. A kezdeményezésen meg kell jelölni a napirendet.
(2) A falugyűlés összehívásáról a polgármester hirdetmény közzétételével tájékoztatót tesz közzé a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján. A falugyűlés megtartására a kezdeményezés benyújtását követő 30 napon belül kerül sor.
(3) A falugyűlés napirendjére csak olyan kérdések vehetők fel, melyek a településen tervezett ipari beruházás letelepedésével, a települési közszolgáltatások fejlesztésével kapcsolatosak.
(4) A falugyűlést a polgármester vezeti.
(5) A falugyűlés a hirdetményben közzétett napirendeket tárgyalja.
(6) A megjelentek véleményüket személyenként 5 perc időtartamban fejthetik ki. Egy személy több alkalommal is hozzászólhat.
(7) Valamennyi vélemény elhangzása után a polgármester összefoglalja az elhangzottakat és a falugyűlést berekeszti.
19. Az önkormányzat alaptevékenységének funkciók szerinti besorolása, megnevezése és felsorolása
37.§ (1) Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását, megnevezését és felsorolását e rendelet 4/a. melléklete tartalmazza.
(2) A Gondnokság alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását, megnevezését és felsorolását e rendelet 4/b. melléklete tartalmazza.
(3) A Tarjáni Polgármesteri Hivatal alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását, megnevezését és felsorolását e rendelet 4/c. melléklete tartalmazza.
20. Záró rendelkezések
38.§ (1) Ez a rendelet kihirdetés napját követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Tarján Község Önkormányzati Képviselő-testületének a Tarján Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (IV. 3.) önkormányzati rendelete.
Marx Ernő Dics Mária
polgármester jegyző
Záradék
A rendeletet kihirdettem Tarjánban 2014. december 1. napján.
Dics Mária
jegyző
1. melléklet az 5/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelethez
A képviselő-testület polgármesterre átruházott hatásköreit tartalmazó rendeletek:
- ………
- ………
- ………
- ………
2. melléklet az 5/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelethez
Pénzügyi és Gazdasági Bizottság feladatai
- Véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit.
- Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását – különös tekintettel a saját bevételekre –, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az előidéző okokat.
- Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.
- Részt vesz a képviselő-testület pályázatainak előkészítésében.
- Véleményezi a vállalkozásokban való önkormányzati részvételt célzó testületi előterjesztéseket.
- Javaslatot tesz a polgármester jutalmának megállapítására, az alpolgármester tiszteletdíjának, jutalmának, a képviselők tiszteletdíjának és természetbeni juttatásainak megállapítására.
- Javaslatot tesz a helyi adók mértékére, a közterület-használati, bérleti és használati díjak összegére.
- Tevékenységével, javaslataival közreműködik az önkormányzati vagyonnal, eszközökkel való hatékony gazdálkodásban, a felújítások, fejlesztések szakszerű, megalapozott lebonyolításában.
- Előzetesen véleményezi a képviselő-testület hatáskörébe tartozó, az önkormányzati vagyont érintő döntéseket, beleértve a különböző fejlesztési terveket, koncepciókat, a helyi építési szabályzatot, a konkrét (egyedi) önkormányzati beruházásokat, fejlesztési és felújítási javaslatokat, valamint azokat a pályázatokat, amelyek értékhatára meghaladja az 500.000,- Ft-ot, feltéve, hogy a döntés a képviselő-testület jogkörébe tartozik, vagy önkormányzati kötelezettségvállalást is igényel.
- Ellenőrzési tevékenységet gyakorol mindazokban a kérdésekben, amelyek előzetes véleményezési jogkörébe tartoznak.
- Összegyűjti, nyilvántartja és kezeli a polgármester és a képviselők saját és hozzátartozóik vagyonnyilatkozatát.
- A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítéséhez információ és nyomtatvány biztosítása a Polgármesteri Hivatalon keresztül.
- A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárás lefolytatása.
- A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a képviselő-testület soron következő ülésén való tájékoztatás.
- Az összeférhetetlenség és méltatlanság megállapítására irányuló kezdeményezés alapján indult eljárás lefolytatása.
- A 30 napon belül nem megszüntethető összeférhetetlenség esetén a lemondó nyilatkozat átvétele, kezelése.
3. melléklet az 5/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelethez
Szociális, Egészségügyi, Kulturális és Sport Bizottság feladatai
- Közreműködik a szociális, egészségügyi, nevelési-oktatási intézményekkel és sport szervezetekkel való kapcsolattartásban.
- Véleményezi a szociális, egészségügyi, oktatási és sport témájú testületi előterjesztéseket, javaslatokat, határozat-tervezeteket, a képviselő testület felkérésére e tárgyban önálló előterjesztéseket készít.
- Kiemelt figyelmet fordít a feladatkörébe tartozó intézményeket, szervezeteket és tevékenységeket érintően kiírt pályázatokra.
- Átruházott hatáskörben dönt a szociális igazgatásról és ellátásokról, valamint a gyermekjóléti ellátásokról szóló önkormányzati rendeletben szabályozott ellátási formákról.
- Figyelemmel kíséri az önkormányzat által fenntartott egészségügyi és szociális ellátás működését, arra vonatkozóan javaslatot dolgoz ki.
- Megszervezi és lebonyolítja az idősek napját.
4/a. melléklet az 5/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelethez
Tarján Község Önkormányzatának kormányzati funkciói
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
041140 Területfejlesztés igazgatása
047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
066020 Város -, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
081041 Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása
081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása
4/b. melléklet az 5/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelethez
A Gondnokság kormányzati funkciói
013320 Köztemető fenntartása és működtetése
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start – munkaprogram – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
066010 Zöldterület-kezelés
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032 Ifjúság – egészségügyi gondozás
082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
082044 Könyvtári szolgáltatások
082061 Múzeumi gyűjteményi tevékenység
08292 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
107051 Szociális étkeztetés
4/c. melléklet az 5/2014. (XII. 1.) önkormányzati rendelethez
Tarjáni Polgármesteri Hivatal kormányzati funkciói
013210 Átfogó tervezési és statisztikai adatszolgáltatás
016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek