Kiskunmajsa Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2014. (III. 5.) önkormányzati rendelete

Kiskunmajsa Városi Önkormányzat 2014. évi költségvetéséről

Hatályos: 2014. 03. 06- 2014. 03. 25

Kiskunmajsa Városi Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32 cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban Áht.) 23. §-ának (1) bekezdésében meghatározottak alapján, a könyvvizsgáló, az Érdekegyeztető Tanács, a Képviselő-testület Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottsága, Egészségügyi, Szociális és Sport Bizottsága, az Oktatási, Közművelődési és Jogi Bizottsága, Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, a Bács-Kiskun Megyei Agrárkamara, valamint a Roma Nemzetiségi Önkormányzat véleményének kikérésével Kiskunmajsa Városi Önkormányzat 2014. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:


I. A rendelet hatálya


1.§  A rendelet hatálya kiterjed az Önkormányzatra, a Polgármesteri Hivatalra, az Önkormányzat irányítása alá tartozó egyéb költségvetési szervekre.


II. A költségvetés főösszege


2. § (1)  Az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az Önkormányzat irányítása alá tartozó egyéb költségvetési szervek


bevételi és kiadási főösszegét                          1.902.530,0  eF-ban


ezen belül a

a működési költségvetési bevételek összegét   1.407.365,0  eFt-ban


a működési költségvetési kiadások összegét   1.625.552,0 eFt-ban


a működési költségvetési hiány összegét           218.187,0  eFt-ban


a működési célú finanszírozási kiadások összegét        0,0 eFt-ban

a működési költségvetés összesített hiányát      218.187,0  eFt-ban

(működési költségvetési hiány és működési finanszírozási kiadás együtt)


állapítja meg.



ezen belül továbbá a

a felhalmozási költségvetési bevételek összegét               82.088,0  eFt-ban


a felhalmozási költségvetési kiadások összegét              248.529,0  eFt-ban


a felhalmozási költségvetési hiány összegét                  166.441,0  eFt-ban


a felhalmozási célú finanszírozási kiadások összegét        28.449,0   eFt-ban


a felhalmozási költségvetés összesített hiányát               194.890,0 eFt-ban

(felhalmozási költségvetési hiány és felhalmozási célú finanszírozási kiadás együtt)

állapítja meg.


(2)   A Képviselő-testület a hiány finanszírozásának módját az alábbiak szerint hagyja jóvá:

Működési költségvetés összesített hiánya                       218.187,0 eFt

- Belső finanszírozás                                                                218.187,0 eFt

  ~  pénzmaradvány igénybevétele                            218.187,0 eFt

Felhalmozási költségvetés összesített hiánya             194.890,0 eFt

- Belső finanszírozás                                                                 194.890,0 eFt

  ~  pénzmaradvány igénybevétele                            194.890,0 eFt

- Külső finanszírozás                                                            0,0 eFt

~ fejlesztési célú hitel igénybevétele                                       0,0 eFt


3. §  Az önkormányzat összevont/nettósított  költségvetési mérlegét az 1. számú melléklet   tartalmazza.

4.§     Az önkormányzat részére megállapított bevételeket és kiadásokat előirányzat csoportonként, kiemelt előirányzatonként a 2. számú melléklet tartalmazza. Itt kerül megállapításra az önkormányzat főállású választott tisztségviselőinek száma, mely 2 fő, továbbá az önkormányzat által foglalkoztatott közfoglakoztatottak száma a megkötött hatósági szerződések alapján.


5. § (1) Az önkormányzat bevételeit és kiadásait előirányzat csoportok, kiemelt előirányzatok szerint kötelező feladatok,   önként vállalt feladatok és állami feladatok bontásban a 3. sz. melléklet tartalmazza összevontan.

(2) Az önkormányzat az ellátottak pénzbeni juttatását a 3/a. számú melléklet szerint fogadja el.

(3) Az önkormányzat az egyéb működési és felhalmozási célú kiadásokat a 3/b. számú melléklet szerint hagyja jóvá.

(4) A tradicionális sportegyesületek, valamint az egyéb sportegyesületek, sportvállalkozások és egyéb civil szervezetek támogatásának, továbbá a Bursa Hungarica ösztöndíj keret felosztásáról az Egészségügyi, Szociális és Sport Bizottság véleményének kikérésével, az egyedi kulturális rendezvények, közművelődési megállapodás alapján adható támogatások, valamint a Terbe Sándor tanulmányi ösztöndíj keret felosztásáról az Oktatási, Közművelődési és Jogi Bizottság véleményének kikérésével a Képviselő-testület dönt. A Bursa Hungarica ösztöndíj keret és a Terbe Sándor tanulmányi ösztöndíjkeret kivételével a támogatottak a költségvetési rendeletben tételesen felsorolásra kerülnek.

(5) Minden egyéb nem nevesített államháztartáson kívüli forrás átvételét és átadását Kiskunmajsa Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Mötv. 41. § (9) bekezdése alapján az eredeti költségvetési rendelete illetve annak módosításakor fogadja el az alábbiak szerint:

-Az államháztartáson kívüli forrás átvételénél a céljelleggel kapott források az adott célra felhasználhatók, azok tervesítését a soron következő testületi ülésre előkészített költségvetési rendelet módosításával utólagosan hagyja jóvá.

-Az egyéb célhoz nem kötött átvételek és egyéb önkormányzati források terhére biztosított államháztartáson kívüli pénzeszköz átadására kötelezettséget vállalni csak a költségvetési rendeleten történő átvezetést követően, annak elfogadásával kerülhet sor.

(6) A 3/c. melléklet tartalmazza a beruházásokat beruházásonként, a felújításokat felújításonként.

(7) A 3/d. mellékletben kerül meghatározásra az önkormányzat tartaléka. A tervezett működési célú általános tartalék összege 16.250,0 eFt, a céltartalékon belül a működési célú 184.586,0 eFt, a felhalmozási célú 118.892,0 eFt.

 (8) A 3/e. melléklet tartalmazza az önkormányzat Európai Uniós támogatással megvalósuló programjai, projektjei bevételeit és kiadásait.

 (9) A 3/f. mellékletben kerülnek bemutatásra 2014. évi fejlesztési célok várható együttes előirányzatai a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV Tv. 3. § (1) bekezdése alapján, melyek megvalósításához adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik vagy válhat szükségessé, mely nemleges.

(10) A 3/g. melléklet az adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeket és saját bevételeket mutatja be a futamidő végéig, kezesség érvényesíthetőségéig


6. §   (1) Az önkormányzat által irányított költségvetési szervek bevételeit és kiadásait előirányzat csoportok, kiemelt előirányzatok szerint kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és állami feladatok bontásban a Kiskunmajsai Polgármesteri Hivatal részére 4. sz. melléklet, a Városgazdálkodási Intézmény részére az 5. sz. melléklet, a Kiskunmajsa Városi Óvoda, Bölcsőde részére a 6. sz. melléklet, a Konecsni György Kulturális Központ részére a 7. sz. melléklet, a Városi Könyvtár részére a 8. sz. melléklet tartalmazza.

(2) Az önkormányzat  által irányított költségvetési szervek ellátottak pénzbeni juttatását az önkormányzat a  4/a., 5/a., 6/a., 7/a., 8/a.  számú mellékletek  szerint hagyja jóvá.

(3) Az önkormányzat által irányított költségvetési szervek egyéb működési és felhalmozási célú kiadásait az önkormányzat a 4/b., 5/b., 6/b., 7/b., 8/b. számú mellékletek  szerint fogadja el.

  (4) Az államháztartáson kívüli forrás átvételét és átadását Kiskunmajsa Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Mötv. 41. § (9) bekezdése alapján az eredeti költségvetési rendelete illetve annak módosításakor fogadja el az általa irányított költségvetési szervekre az alábbiak szerint:

-Az egyéb célhoz nem kötött átvételek és egyéb önkormányzati források terhére biztosított államháztartáson kívüli pénzeszköz átadására kötelezettséget vállalni csak a költségvetési rendeleten történő átvezetést követően, annak elfogadásával kerülhet sor.

(5) A 4/c., 5/c., 6/c., 7/c., 8/c. mellékletek tartalmazzák az önkormányzat által irányított költségvetési szervek a beruházásait beruházásonként, a felújításait felújításonként.

(6) A 4/d., 5/d., 6/d., 7/d., 8/d. mellékletekben kerül bemutatásra az önkormányzat által irányított költségvetési szervek tartaléka, mely a 2013. évi előirányzat maradvány jóváhagyása után használható fel.  

 (7) A 4/e.,  5/e.,  6/e., 7/e., 8/e. mellékletek tartalmazzák az önkormányzat által irányított költségvetési szervek Európai Uniós támogatással megvalósuló programjai, projektjei bevételeit és kiadásait.

III. A Polgármesteri Hivatal és az önkormányzat által irányított egyéb költségvetési szervek létszám adatai


7. §  A 9. számú mellékletben kerül meghatározásra, a Polgármesteri Hivatal  és az Önkormányzat irányítása alá tartozó egyéb költségvetési szervek engedélyezett létszáma költségvetési szervenként, valamint a közfoglalkoztatottak létszáma. A rendeletben megállapított létszám előirányzatok nem léphetők túl.

IV. Az Önkormányzat, a Polgármesteri Hivatal és az önkormányzat irányítása alá tartozó egyéb költségvetési szervek 2014. évi költségvetésének eljárási, végrehajtási szabályai.


1. Előirányzat módosítások, átcsoportosítások, átruházott hatáskörök, tartalékok felhasználása


  1. §  (1) Az Áht. 34.§ (2) bekezdése alapján a Képviselő-testület az önkormányzati céltartalék felosztásának jogát – az Önkormányzati lakások értékesítése, a Lakásépítési Alap, a Környezetvédelmi Alap, a Felhalmozási és felújítási alap szabad maradványa, az Önkormányzati, intézményi bevétel kiesésekre, működési kiadásokra elkülönített keret, a Városi rendezvényekre elkülönített keretösszeg, az Adósságkonszolidáció miatt elkülönített keret, az óvodapedagógusok 2014.09.01-i béremelésére elkülönített normatív támogatás, a közvilágítási feladatok normatív többlettámogatása miatt elkülönített keret  kivételével– a Polgármesterre ruházza át.   A tartalék felhasználásra az előirányzat-átcsoportosítás írásbeli elrendelését követően kerülhet sor.  

A céltartalékon szereplő folyamatban lévő pályázatokra a Képviselő-testület által jóváhagyott előkészítési költségek és önerő felhasználásról a támogatási szerződés aláírásakor a polgármester rendelkezik, elutasítás esetén annak felhasználási joga a Képviselő-testületet illeti meg.

(2) A Képviselő testület az általános tartalék felett két képviselő testületi ülés között szükségessé váló feladatokra rendelkezési jogot biztosít a polgármesternek összesen 1.000.000.- Ft-ig.

(3) A Képviselő-testület két  képviselő-testületi ülés között e rendeletben az egyes feladatokra jóváhagyott költségvetési kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát összesen 1.000.000.-Ft-ig a Polgármesterre átruházza.

(4) Minden más, nem nevesített esetben a tartalék feletti rendelkezési jogot a Képviselő-testület gyakorolja.

(5) A polgármester a forrásfelhasználásra az (1)-(4) bekezdésben felsorolt jogcímek és mértékek erejéig jogosult. Döntéséről a költségvetési rendelet soron következő módosítása alkalmával tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(6) Kiskunmajsa Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Mötv. 143. § (4) h) pontja szerinti felhatalmazás alapján a polgármester általi forrásfelhasználás értékhatára szabályozásának az (1)-(5)-ben  foglaltakkal tesz eleget, melyről beszámolási kötelezettséggel tartozik a Képviselő-testület felé.

9. §. (1) A költségvetési szervek a tervezettet meghaladó bevételi előirányzaton felüli többletbevételeiket (B3 Közhatalmi bevételek, B4 Működési bevételek és B5 Felhalmozási bevételek) az irányító szerv engedélyével, a felhasználásra engedélyezett többletnek megfelelő összegű, az irányító szerv hatáskörében végrehajtott előirányzat módosítás után használhatják fel. Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek a többletbevétel felhasználásra irányuló kérelmüket a polgármesterhez nyújtják be. A Képviselő-testület a többletbevétel felhasználásának engedélyezéséről a költségvetési rendelet módosítása során dönt. A Képviselő-testület által felhasználásra nem engedélyezett többletbevétel összegét az intézmény a döntést követő 5 napon belül köteles befizetni a Városi Önkormányzat fizetési számlájára. A költségvetési szervek által befizetett többletbevétel az általános tartalék összegét növeli.

(2) Fentiek alól kivételt képeznek azon többletbevételek, melyekhez igazolt többletköltség kapcsolódik. Ezen bevételeket a költségvetési szervek saját hatáskörben felhasználhatják, melyről utólagos bejelentési kötelezettséggel tartoznak az irányító szerv felé.

~ Biztosítói kártérítés esetében az értékhatár a kártérítés összege,

~ Egyéb közhatalmi, működési és felhalmozási bevételek esetében 500.000.-Ft.


10.§ A költségvetési szervek 2014. évi költségvetési előirányzatai az ezen rendeletben meghatározottakhoz képest változhatnak a Képviselő-testület évközi döntései eredményeképpen:

  • a jóváhagyott költségvetési maradvány erejéig,
  • központi döntés alapján kapott pótelőirányzattal,
  • az intézményi célfeladatokra biztosított pótelőirányzatok összegével,
  • feladat csökkenéssel összefüggésben,
  • a többletbevételek azon részével, melyek felhasználása e rendelet 9. §-a szerint engedélyezésre kerül.


11. § (1) Az önkormányzat és a költségvetési szervek saját hatáskörben a bevételi és kiadási előirányzataik főösszegét, a kiemelt előirányzatokat és a kiemelt előirányzaton belüli rovatokat felemelhetik a B1 Működési célú támogatások államháztartáson belülről, a B2 Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről, a B6 Működési célú átvett pénzeszközök és B7 Felhalmozási célú átvett pénzeszközök rovatain megtervezett bevételi előirányzatok költségvetési évben meghatározott céllal rendelkezésre bocsátott költségvetési bevételeivel még akkor is, ha azok az év közben nem teljesültek túl, tervezéskor nem voltak figyelembe vehetők, továbbá a B813 Maradvány igénybevétele rovaton elszámolt maradvány összegével, a költségvetési szervnél a jóváhagyást követően.

(2) A költségvetési szerveket a saját hatáskörben végrehajtott előirányzat átcsoportosítással, módosításokkal összefüggésben bejelentési kötelezettség terheli az irányító szerv felé a tárgyhónapot követő hó 5. napjáig a pénzügyileg ellenjegyzett előirányzat-módosítások dokumentumainak csatolásával. A Képviselő-testület ez alapján módosítja a költségvetési rendeletet.

(3) A saját hatáskörben végrehajtott előirányzat módosítások működési költségtöbbletet, többlettámogatást sem a tárgyévben, sem az azt követő években nem eredményezhetnek.

12. §   A költségvetési szervek a Képviselő-testület által jóváhagyott illetve a vonatkozó jogszabályok alapján saját hatáskörben módosított költségvetés főösszegét és a kiemelt előirányzatokat köteles betartani.


13.§ Az önkormányzat irányítása alá tartozó valamennyi költségvetési szerv a részükre ezen mellékletben jóváhagyott valamennyi kiemelt előirányzatok felett rendelkezik.


14. § Ezen rendelet mellékletében szereplő költségvetési szervek közül a gazdasági szervezettel nem rendelkező Városi Könyvtár gazdálkodási feladatait a Konecsni György Kulturális Központ, valamint a Városgazdálkodási Intézmény gazdálkodási feladatai a Polgármesteri Hivatal látja el.



15. §  A Képviselő-testület a 2014. évi költségvetésről szóló ezen rendeletét a központi -és  pótelőirányzatok, az átruházott hatáskörben végrehajtott előirányzat módosítások, valamint az intézményi saját hatáskörű előirányzat módosítások miatt legalább negyedévenként, de legkésőbb  2015. február 28-ig - december 31-i hatállyal – módosítja.

Egyébként a Képviselő-testület minden költségvetést érintő döntésekor a rendeletet módosítani kell.

2. Likviditáskezelés, intézményfinanszírozás


16. §. (1) Kiskunmajsa Város Önkormányzata és költségvetési szervei kötelesek a bevételek beérkezésének és a kiadások teljesítésének ütemezéséről likviditási tervet készíteni, melyet havonta kötelesek felülvizsgálni és aktualizálni.

(2) A költségvetési szervek az időarányosnál nagyobb finanszírozást nem kérhetnek. Amennyiben a saját bevételeik nem a megfelelő ütemben érkeznek a kiadásaikat is át kell ütemezniük.

(3) A (2) bekezdésben foglaltaktól eltérően az alábbi esetekben igényelhetnek a havi ütemezésnél nagyobb finanszírozást

  • A naptári féléven belül az intézmény az időarányos finanszírozástól eltérően maximum 10%-os többletfinanszírozást vehet igénybe, melyet azonban a félév végéig korrigálnia kell. Az időarányosan járó támogatás 110%-át meghaladó havi támogatást csak a polgármester engedélyezhet.
  • Az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló, utófinanszírozású projektek esetében a projekt összköltségvetésének 25%-a mértékéig többletfinanszírozás igényelhető. Az intézmény a többletfinanszírozásként igényelt összeget legkésőbb a projekt záró elszámolásához tartozó támogatási összeg megérkezéséig veheti igénybe.

A költségvetési szervek kötelesek a lehetőségek figyelembe vételével időközi kifizetési kérelmet (kérelmeket) benyújtani az átmeneti önkormányzati finanszírozási igény minimalizálása érdekében.

  • Naptári éven belül az előirányzat 1/12-es részétől eltérő mértékben igénybevett finanszírozás az év végén nem eredményezhet többletfinanszírozást, tehát az intézmény nem lépheti túl emiatt a költségvetési rendeletben jóváhagyott költségvetési támogatásának előirányzatát.


17. § Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek  finanszírozását az Önkormányzat a 32/2002. (XII. 31.) önkormányzati rendelet szerint végzi –kiskincstári finanszírozás keretében-.


3. Költségvetési maradvány jóváhagyás


18. §. Kiskunmajsa Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a költségvetési szervek kötelezettségvállalással terhelt 2014. évi költségvetési maradványa feletti részt elvonja.


19. §. Nem vállalható kötelezettség a 2014. évi költségvetési maradványnál

(1) a feladathoz, célhoz kötött támogatás, adott feladatra fel nem használt részére,

(2) a munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó személyi juttatások maradványához nem köthető részére,

(3) az energiaköltségek eredeti előirányzatként tervezett bruttó maradványára,

(4) a vásárolt élelmezés és a hozzájuk kapcsolódó bevételi elmaradás intézményfinanszírozási maradványának terhére.


20. § A 2013. évi előirányzat maradványok jóváhagyására – felhasználható, elvonandó – a 2013. évi zárszámadással egyidejűleg kerül sor.


21. §   A Képviselő-testület felhatalmazza a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottságot az intézmények 2013. évi költségvetési maradványának felülvizsgálatára, melynek alapja a költségvetési szervek vezetőinek elszámolása, a gazdasági vezető ellenjegyzésével.

A költségvetési maradvány jóváhagyásáról a bizottság javaslata alapján a Képviselő-testület a zárszámadáskor dönt.


4. Finanszírozási bevételek és kiadások és az ezekkel kapcsolatos hatáskörök


22. §. A költségvetés egyensúlya érdekében újonnan tervezett fejlesztési célú hitelfelvételről Kiskunmajsa Város Önkormányzatának Képviselő-testülete dönt. A 2011. évi CXCIV. Törvény 45. § (1) bekezdése  alapján a Kormány dönt az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyeletének engedélyezéséről.

23. § Az Áht. 23. § (2) h) pontja szerinti felhatalmazás alapján a finanszírozási célú bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a polgármester gyakorolja.

5. Személyi juttatások előirányzatával kapcsolatos rendelkezések


24. § A költségvetési szerveknél személyi ösztönzés célját szolgáló jutalom jogcímen legfeljebb a K1101 Törvény szerinti illetmények, munkabérek rovat  eredeti előirányzatának 10%-a tervezhető. Az év közben kifizetett jutalom fedezete lehet az előző évi jóváhagyott személyi juttatás maradvány, az évközi személyi juttatások megtakarításának összege.

25. §  (1)Helyettesítések, túlórák tervezésére jogszabályhely feltüntetése mellett, csak nagyon indokolt esetben kerülhet sor. Jobb munkaszervezéssel a törvényes keretek között a feladatellátás az intézményvezető felelőssége és feladata.

Üres illetve megüresedő álláshelyek (nyugdíjba vonulás) betöltésére feladatcsökkenés esetén csak az önkormányzat adhat engedélyt. (Nem értendők ide a GYED, GYES, illetve táppénzes állomány, esetleg egyéb fizetés nélküli szabadság idejére átmenetileg üres álláshelyek, természetesen azok betöltéséről az intézményvezető szabadon rendelkezik a továbbiakban is.)

(2) A Képviselő-testület döntésével megvalósuló feladatváltozás miatt megüresedett álláshelyeket nem töltheti be a kötelezettségvállalási jogkörrel rendelkező intézmény vezetője, az ehhez kapcsolódóan jelentkező megtakarításokat az irányító szerv zárolja.

26.§   A tartósan távol lévők helyettesítésére olyan dolgozó vehető fel, akinek bérét az intézmény a tárgyévi saját költségvetése terhére biztosítani tudja.

27. § Kiskunmajsa Város Önkormányzatának fenntartása alá tartozó költségvetési szerveknél, valamint az Önkormányzat választott tisztségviselőinek, bizottsági tagjainak valamennyi munkabér és egyéb rendszeres személyi juttatásának kifizetése, utalása a jogosultak részére a tárgyhónapot követő első munkanapon történik.

6. Készpénzkifizetés szabályai


28. § Az önkormányzatnál készpénzben teljesíthető kifizetések az Áht. 109. § (6) bekezdése felhatalmazása alapján az alábbiak, melyeknél figyelemmel kell lenni az adott költségvetési szerv pénzkezelési szabályzatában meghatározott házipénztári keret nagyságára is:

(1) Közfoglalkoztatásban résztvevők bére,

(2) K42 Családi támogatások, K44 Betegséggel kapcsolatos (nem társadalombiztosítási) ellátások, K45 Foglalkoztatással, munkanélküliséggel kapcsolatos ellátások, K46 Lakhatással kapcsolatos ellátások, K47 Intézményi ellátottak, K48 Egyéb nem intézményi ellátások - ellátottak pénzbeli juttatásai- rovaton elszámolható kiadások,

(3) Az egységes rovatrend K31 Készletbeszerzés és K34 Kiküldetések, reklám- és propagandakiadások rovatain elszámolandó kiadások,

(4) Az egységes rovatrend K61 Immateriális javak beszerzése, létesítése, K63 Informatikai eszközök beszerzése, létesítése és K64 Egyéb tárgyi eszközök beszerzése, létesítése rovatin elszámolandó, kisértékű immateriális javak, tárgyi eszközök beszerzésére irányuló kiadások,

(5) Az egységes rovatrend K33 Szolgáltatási kiadások, K355 Egyéb dologi kiadások és a K123 Egyéb külső személyi juttatások rovatain elszámolandó kettőszázezer forint értéket el nem érő kiadások, kivéve a reprezentáció, üzleti ajándék kiadásait,   melyek értékhatár nélkül teljesíthetők,

(6) A (3)-(5) bekezdés szerinti kiadásokhoz kapcsolódóan az egységes rovatrend K351 Működési célú előzetesen felszámított általános forgalmi adó és a K67 Beruházási célú előzetesen felszámított forgalmi adó rovatain elszámolandó kiadások,

(7) Az (1)-(6) bekezdés szerinti kiadásokra a foglalkoztatottaknak elszámolási kötelezettséggel adott előlegek.

7. Vegyes rendelkezések


29. §.  Amennyiben a feladatmutatók csökkenése miatt az önkormányzatnak év közben, illetve az év végi zárszámadáskor visszafizetési kötelezettsége keletkezik, annak okát a Képviselő-testület a belső ellenőrzés keretében felülvizsgáltathatja, s annak megállapításai alapján –nem, vagy nem valós adatok alapján tett eleget a jelentési kötelezettségének- a jegyző kezdeményezheti az adott intézmény vezetőjével szembeni felelősségre vonást.

30. §  A költségvetési szerv kizárólag a Képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthat be szakmai pályázatot abban az esetben, ha a pályázott feladat ellátása – az adott évben, illetve az azt követő években – költségvetési többlettámogatást igényel. Abban az esetben, ha a benyújtandó pályázat – az adott évben, illetve az azt követő években – költségvetési többlettámogatást nem okoz, akkor a költségvetési szerv vezetője a pályázatról, annak benyújtásával egyidejűleg tájékoztatja a polgármestert.

31. §  A költségvetési szerveknek felajánlott vagyon elfogadására vonatkozóan az önkormányzat mindenkori hatályos vagyonrendeletében foglaltak az irányadók.

32. § A költségvetési szervek az alaptevékenység ellátásához rendelkezésre álló kapacitás kihasználás körébe tartozó tevékenységekhez költségkalkulációt kötelesek készíteni. Költségvetési támogatásból nem finanszírozható a szakmai alaptevékenységen felül – a rendelkezésre álló kapacitás igénybevételével – végzett tevékenység.

33. § Az önkormányzat költségvetéséből támogatott szervezetek kötelesek a részükre céljelleggel juttatott összegek rendeltetésszerű felhasználásáról elszámolni a támogatási szerződésben meghatározott időpontig.


34. § Az önkormányzat költségvetési rendeletében jóváhagyott beruházások, felújítások lebonyolítása a közbeszerzési törvény, valamint a beruházási szabályzat előírásai szerint történhet, az abban meghatározott értékhatárt elérő beruházások, felújítások esetén.



35. §. A Képviselő-testület a Városgazdálkodási Intézményét az Alapító okiratában foglaltak szerint felhatalmazza a kezelésében lévő lakások hasznosításából származó bevételek erejéig elkülönített alap képzésére, melynek felhasználásáról az intézményvezető dönt. Az egyéb bérlemények hasznosításából származó bevételt is köteles tartalékba helyezni, melynek felhasználásról a Képviselő-testület dönt.

36. § Az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia. Ezen jogkörében eljárva a polgármester a költségvetési kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes költségvetési kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő költségvetési kiadásokat teljesíthet.

37.§ Kiskunmajsa Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az intézményekhez történő önkormányzati biztos kirendelését az államháztartásról szóló törvény 71. § (1) bekezdésben foglaltaknál rövidebb időtartam, kisebb mérték, alacsonyabb összeg esetén nem teszi kötelezővé. Az önkormányzati biztos kirendelését a Polgármester kezdeményezi, a törvény szerinti mérték túllépésének jelzése az intézményvezető feladata, aki ezen kötelezettségének haladéktalanul köteles eleget tenni.

38. § Kiskunmajsa Város Önkormányzatának irányítsa alá tartozó költségvetési szervek vezetői felelősek az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. Törvény 33 § (3) bekezdésében foglalt közzétételi kötelezettségek betartásáért. Az önkormányzat közzétételi kötelezettségéért a Polgármesteri Hivatal vezetője felelős.


V. FEJEZET

 Záró rendelkezések


39. § Ezen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.


40. § E rendelet rendelkezéseit 2014. év január 1. napjától kell alkalmazni.


Kiskunmajsa, 2014. március 05.




Faludi Tamás                                                 dr. Tárai Éva        

 polgármester                                                        jegyző




A rendelet kihirdetve.


Kiskunmajsa, 2014. március 05.

                                                                                        dr. Tárai Éva

                                                                                              jegyző