Fony Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2014. (VIII.26.) önkormányzati rendelete

egyes szociális ellátásokról

Hatályos: 2014. 08. 26- 2023. 09. 09

Fony Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2014. (VIII.26.) önkormányzati rendelete

egyes szociális ellátásokról1

2014.08.26.

Fony község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alkotmány 44/A. § (2) bekezdésében

foglalt felhatalmazás alapján, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi

III. tv. (a továbbiakban: Sztv.) 1. §.-ának (2) bekezdésében; 32. §.-ának (1) bekezdésének b) pontja, 38. §.-ának (2) bekezdésében, 45. §.-ának (1) bekezdésében, és 50. §.-ának (3) bekezdésében kapott feladatkörében az egyes szociális ellátásokról az alábbi rendeletet alkotja

I. Fejezet

Általános rendelkezések

A rendelet célja

1. §

E rendelet célja, hogy meghatározza a szociális biztonság megteremtése és megőrzése

érdekében biztosított egyes szociális ellátások rendszerét, igénybevételük feltételeit és

módját.

A rendelet hatálya

2. §

A rendelet hatálya kiterjed Fony község település közigazgatási területén élő, az Sztv. 3. § (1) - (4) bekezdéseiben meghatározott személyekre.

3. §

(1) Az e rendeletben meghatározott szociális feladat– és hatásköröket a Képviselő-testület

a 16. § foglalt önkormányzati segély temetési költségek viselésére vonatkozó

ügyekben a polgármesterre, közgyógyellátási ügyekben jegyzőre ruházza át.

(2) Az e rendelet 20. § szabályozott személyes gondoskodást nyújtó szociális alapellátás

esetében hatáskörét a Fonyi Szociális Intézményi Társulásra míg a 21. § és a 22. § -ban

szabályozott személyes gondoskodást nyújtó szociális alapellátások esetében hatáskörét

az Abaúj-Hegyközi Többcélú Kistérségi Társulásra ruházza át.

2

II. Fejezet

Eljárási rendelkezések

4. §

E rendelet alkalmazása során a szociális ellátásra jogosultság, a jogosultat érintő jog és

kötelezettség megállapítására, továbbá a hatósági ellenőrzésére a közigazgatási hatósági

eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló, 2004. évi CXL tv. (a továbbiakban: Ket.)

rendelkezéseit kell alkalmazni, az Sztv.-ben meghatározott eltérésekkel.

5. §

A szociális ellátásban részesülő a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények -

pld. anyagi, jövedelmi helyzetének - megváltozásáról köteles - a változást követő 15 napon

belül – a Telkibányai Közös Önkormányzati Hivatal Fonyi Kirendeltségénél (a továbbiakban:

“Hivatal”) bejelenteni.

6. §

(1) A szociális ellátások iránti - a 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet melléklete szerinti, az

igényelt ellátás típusának megfelelő - kérelmet, valamint vagyonnyilatkozatot, és egyéb

iratot, a jövedelem-igazolással együtt – a Hivatalnál kell benyújtani, de az ellátások

hivatalból is megállapíthatóak.

Az e rendelet 20. § -ban meghatározott szociális alapszolgáltatás iránti kérelmet a Fonyi

Gondozási Központ ,míg a 21. § és a 22. §-ban foglalt szociális alapszolgáltatások iránti

kérelmet az Abaúj-Hegyközi Gyermekjóléti és Szociális Alapszolgáltatási Körzet (a

továbbiakban együtt. Intézmény) vezetőjéhez lehet szóban vagy írásban előterjeszteni, a

jogszabály által előírt formanyomtatványon.

(2) A szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához a kérelmezőnek igazolnia kell:

a.) a kérelmező által igényelt szociális ellátás jogosultsági feltételeire vonatkozó

adatokat, nyilatkozatokat,

b.) az Szt. 18. § a.) - k.) pontjában szereplő adatait, továbbá

c.) a jövedelmet igazoló dokumentumokat.

(3) Halaszthatatlan, rendkívüli körülmény bekövetkezése, fennállása esetén a kérelmező az

igazolásokat utólag is benyújthatja.

(4) A jogosultság megállapításakor a jövedelemvizsgálat során az Sztv. 10. § (2) – (5) bekezdéseiben foglaltak szerint kell eljárni.

7. §

(1) A szociális ellátások biztosítását megelőzően a kérelmező vagyoni, szociális és

lakáskörülményeiről - szükség esetén - a Hivatal, meghatározott szociális

alapszolgáltatások tekintetében az Intézmény környezettanulmányt készít.

(2) Nem kell környezettanulmányt felvenni, ha a kérelmező életkörülményei a Hivatal,

3

illetve a meghatározott szociális alapszolgáltatások tekintetében az Intézmény előtt

ismertek.

(3) Amennyiben a kérelmező a 6. §-ban foglalt kötelezettségeinek nem tesz eleget a

megadott határidőre, a szükséges környezettanulmány felvételét nem teszi lehetővé,

kérelmét el kell utasítani.

8. §

(1) Ha a pénzbeli és természetben nyújtott ellátásra vonatkozó igényt jogerősen megállapítják,

az ellátás a kérelem benyújtásától esedékes, kivétel azon ellátások esetében, ahol

törvény vagy Kormányrendelet e rendelettől eltérően mást ír elő.

(2) A megállapított pénzbeli ellátások 5 napon belül kerülnek kifizetésre, míg a rendszeres

szociális támogatásokat - havonta utólag - minden hónap 5. napjáig kell kifizetni a

jogosult részére, melyről a jegyző gondoskodik.

(3) A Képviselő-testület a szociális ellátások igénylése során az elektronikus ügyintézés

lehetőségét kizárja.

Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése

9. §

A jogosulatlanul igénybe vett, e rendeletben meghatározott szociális ellátás megszüntetése és

visszafizetése tekintetében az Sztv. 17. §-ban meghatározott rendelkezések az irányadóak

azzal, hogy a Képviselő-testület – méltányosságból – csak annak az összegnek a megtérítését

engedheti el, illetőleg csökkentheti, amelyet saját pénzalapja terhére fedezett. E méltányosság

csak akkor gyakorolható, ha a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyeztetné a teljes

mértékű visszafizetési kötelezettség teljesítése.

III. Fejezet

III. fejezet

I. Szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások

Aktív korúak ellátása

10. §

(1) Az aktív korúak ellátására jogosult személy az ellátásra való jogosultság időtartama alatt

kérelem alapján rendszeres szociális segélyre jogosult, ha

a) gyermeket vár és ezt szakorvos által vagy terhes gondozási kiskönyvvel igazolja,

vagy

4

b) pszichiátriai betegsége, szenvedélybetegsége egyéb állapota miatt a közfoglalkoztatásban

való részvételre átmenetileg vagy véglegesen alkalmatlan és munkavégzésre alkalmatlanságát

a munka alkalmassági vizsgálatot végző orvos két hónapon belül ismételten kimondja.

(2) Az (1) bekezdés alapján rendszeres szociális segély az (1) bekezdésben foglalt

jogosultsági feltételeket megalapozó szakvélemény érvényességi idejéig – legfeljebb 1 év időtartamra

- állapítható meg.

11. §

(1) A rendszeres szociális segélyben részesülő személy, a rendszeres szociális segély

folyósításának feltételeként az Abaúj-Hegyközi Gyermekjóléti és Szociális Alapszolgáltatási

Körzettel (továbbiakban: együttműködésre kijelölt szerv) az alábbiak szerint köteles

együttműködni.

(2) Az együttműködés keretében a rendszeres szociális segélyben részesülő személy köteles

a) a jogosultságot megállapító határozat jogerőre emelkedését követő 15 napon belül

az együttműködésre kijelölt szervnél nyilvántartásba vétel céljából megjelenni,

b) a nyilvántartásba vételtől számított 30 napon belül az együttműködésre kijelölt

szervvel írásban megállapodást kötni az együttműködés tartalmáról,

c) a beilleszkedési program számára előírt típusában részt venni,

d) havonta legalább egy alkalommal az együttműködésre kijelölt szervnél az általuk

meghatározott időpontban megjelenni.

(3) A beilleszkedést segítő programok típusai:

a. egyéni életvezetési tanácsadás

b. munkavégzésre felkészítő és integráló program

c. képzési, átképzési program

d. a megváltozott helyzethez való alkalmazkodást segítő program

e. mentálhigiénés életformát formáló egyéni és csoportos foglalkozás

f. hátrányos helyzetből adódó problémák leküzdését szolgáló program

g. izoláció oldását segítő program.

(4) Amennyiben az együttműködésre kijelölt szerv a (3) bekezdés b) c) pontjai szerinti

programot tud felajánlani azt a rendszeres szociális segélyben részesülő köteles elfogadni, a

már korábban elfogadott – folyamatban lévő - más program helyett is.

(5) Amennyiben a rendszeres szociális segélyben részesülő személy az együttműködési

kötelezettsége teljesítésében ténylegesen akadályozott, ennek okát köteles haladéktalanul, de

legkésőbb 3 munkanapon belül bejelenteni az együttműködésre kijelölt szerv felé. Az

akadályoztatás okát köteles hitelt érdemlő módon igazolni.

(6) Az együttműködési kötelezettségét a rendszeres szociális segélyre jogosult személy

megszegi, ha neki felróható okból a (2) és (4) bekezdésekben foglaltaknak nem tesz eleget.

12. §

5

(1) Az aktív korúak ellátása iránti kérelem benyújtója, illetve az ellátás jogosultja az Szt.-ben

foglaltakon túl a jogosultság egyéb feltételeként köteles lakókörnyezete rendben tartására az

alábbiak szerint:

a) az általa életvitelszerűen lakott házhoz tartozó udvar, kert tisztaságának biztosítása,

az ott található szemét, lom eltávolítása,

b) a házhoz tartozó kert rendeltetésszerű használata, művelése,

c) az ingatlan előtti járda (járda hiányában egy méter széles területsávnak), a járda melletti

zöldsáv úttestig terjedő teljes – de legfeljebb az ingatlan 10 méteres körzetén belüliterületének

a gondozása, tisztán tartása, szemét- és gyommentesítése,

d) a lakás, a ház folyamatos takarítása, tisztántartása, belső rendjének, higiéniájának

fenntartása,

e) a lakás, a ház, valamint a hozzátartozó kert, udvar rágcsálóktól, kártevőktől való

mentesítése,

f) az állattartásra vonatkozó szabályok betartása.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott kötelezettségek teljesítését a Hivatal

helyszíni ellenőrzés során vizsgálja.

(3) Amennyiben az aktív korúak ellátását kérelmező illetve az ellátásra jogosult személy

lakókörnyezete az (1) bekezdésben foglalt feltételeknek nem felel meg, az elvégzendő

feladatok konkrét megjelölését tartalmazó felszólítás kézhezvételétől számított 8 napon belül

köteles a kifogásolt hiányosságokat megszüntetni, melynek teljesítését ismételt helyszíni

ellenőrzés során kell vizsgálni.

(4) A jegyző a fent meghatározott jogosultsági feltételek maradéktalan meglétét eljárása során

a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvényben foglalt szemle szabályai szerint vizsgálja.

Lakásfenntartási támogatás

13. §

Normatív lakásfenntartási támogatást nyújt az Sztv-ben meghatározott feltételek szerint.

Ápolási díj

14. §

Az e rendelet 3. §-ában arra felhatalmazott, hatáskörrel rendelkező szerv ápolási díjat állapít

meg, az Sztv. 40. §- 43/A. §-ában foglalt feltételek szerint.

Önkormányzati segély

15. §

(1) Önkormányzati segélyben részesülhet, aki megfelel az Sztv. 45. § (1) bekezdésében

foglalt feltételeknek. Az átmeneti segély megállapítására irányuló eljárás kérelemre

indul, azonban vis major esetében hivatalból is megállapítható.

6

(2) Az önkormányzati segély adható alkalmanként vagy havi rendszerességgel, ha a

kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a

nyugdíjminimum 150 %-át.

(3) Rendkívüli élethelyzet illetőleg vis major esetén a jövedelmi viszonyoktól függetlenül is

adható önkormányzati segély. Rendkívüli élethelyzetnek minősül a baleset vagy

betegség miatt legalább egy hónapig tartó munkaképtelen állapot, haláleset. Vis major a

természeti csapás, valamint olyan váratlan, előre nem tervezhető kiadás, mely a

kérelmező és családja létfenntartását veszélyezteti.

(4) Az önkormányzati segély egyszeri összeg nem haladhatja meg a 30.000,-Ft. összeget.

Rendkívüli élethelyzet, valamint vis major esetén az átmeneti segély – rászorultságtól

függő – maximális összege 50.000,- Ft.

(5) Az önkormányzati segély vásárlási utalvány formájában is kiadható.

(6) Önkormányzati segély 1 naptári éven belül egy háztartásban élő családnak legfeljebb két

alkalommal adható.

(7) A tartósan létfenntartási gondokkal küzdő személyek részére a segélyt megállapító

határozat az év során folyósítandó többszöri segély kifizetéséről is dönthet,

meghatározva az alkalmanként kifizetésre kerülő összegeket.

(8) Az önkormányzati segély természetbeni szociális ellátásként is megállapítható. Ilyenkor

az igénybe vett szolgáltatás díjának megfizetését vállalja az Önkormányzat.

Önkormányzati segély temetés költségek viseléséhez

16. §

(1) Önkormányzati segély temetési költségekhez való hozzájárulás formájában is nyújtható.

Az önkormányzati segélyt annak a személynek lehet megállapítani, aki az elhunyt

eltemettetéséről gondoskodott, de arra nem volt köteles, illetve tartásra köteles hozzátartozó

esetén akkor, ha a temetési költségek viselése a saját, illetve a családja létfenntartását

veszélyezteti.

(2) Önkormányzati segélyre jogosult az a településen lakóhellyel rendelkező eltemettető,

akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb

összegének 400%-át nem haladja meg.

(3) A helyben szokásos legolcsóbb temetés költségét a képviselő-testület az Önkormányzat

éves költségvetésről szóló rendeletében állapítja meg.

(4) A temetési segély összege a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10 %-a.

(5) A segély iránti kérelmet a Hivatalnál lehet benyújtani.

A kérelemhez csatolni kell a temetés költségeiről szóló – a kérelmező, vagy a vele azonos

lakcímen élő, közeli hozzátartozója nevére kiállított – eredeti számlát.

7

(6) Az (5) bekezdésben meghatározott számlákat a kérelmező részére vissza kell adni. A

megállapított segély összegét - vagy a kérelem elutasításának tényét -, illetve a határozat

számát a számlára rá kell vezetni.

(7) Nem állapítható meg a segély annak, aki a kérelmet a temetést követő 60 napon túl

terjesztette elő.

(8) Ha a kérelmező szociális körülményei indokolttá teszik, a segély a temetés költségeinek

kifizetésére előre is folyósítható. Ilyen esetben a kérelemhez igazolást kell csatolni a várható

költségekről. A temetést követő 30 napon belül a kérelmező köteles a költségeket igazoló

számláit benyújtani.

IV. Fejezet

Közgyógyellátás méltányosságból

17. §

Az Sztv. 50. §(3) bekezdése alapján, méltányosságból közgyógyellátásra jogosult az :

a.) akinek a családjában az 1 főre jutó havi jövedelem nem éri el az öregségi nyugdíj

mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, egyedül élő esetén a 200 %-át , a

folyamatos ápolásra, gondozásra szoruló fekvőbeteg esetén a 250 %-át és

b.) a havi rendszeres gyógyító ellátásának a költségének mértéke eléri a mindenkori

öregségi nyugdíj legkisebb összegének 25 %-át.

(2) A kérelem elbírálásánál a háziorvos, kezelőorvos, illetve gyógyszerész - egészségügyi

állapotra, a gyógyszer illetve gyógyászati segédeszköz térítési díjára vonatkozó -

igazolását is figyelembe kell venni.

(3) A közgyógyellátási igazolványt a jegyző határozata alapján a MEP állítja ki.

18. §

Szociális Földprogram

(1) A szociális földprogram célja a szociálisan támogatásra szorulók kistermelői

munkájának lehetővé tétele, a szociális problémák enyhítése, a szociálisan nehéz

helyzetbe került családok megélhetési, egyben foglalkoztatási gondjainak enyhítése. A

programban résztvevők támogatása pályázat útján elnyert központi, illetve

önkormányzati szociális költségvetési keretből valósítható meg.

(2) Az ellátásra az jogosult, akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem éri el

a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 200 %-át.

-

(3) Kivételes méltányosságból megállapíthatóak a szociális földprogram keretében

nyújtott támogatások, ha a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem a

(2) bekezdésben meghatározott jövedelmet meghaladja, de a család szociális helyzete

a támogatást indokolja.

8

(4) A szociális földprogram keretében nyújtott természetbeni támogatások:

a) zöldség és gyümölcstermesztés esetén a termesztéssel kapcsolatos földterület

biztosítása, összes gépi munka térítésmentes elvégzése, szaporítóanyag

(vetőmag, dugvány,palánta,csemete) és vegyszer térítésmentes biztosítása.

c) az önkormányzat kecskeállományából, kérelemre a szaporulatból gidák

kihelyezése az arra rászoruló, programban résztvevő családok számára.

(5) A kecskegidák kihelyezéséről a Képviselő-testület dönt, erre akkor kerülhet sor, ha a

kecskeállomány a 100-150 anyaállat darabszámot eléri.

(6) Az anyaállatok és szükséges számban az apaállatok tartásáról az önkormányzat

gondoskodik, oly módon, hogy a tartásukhoz biztosítja az istállót, az abrakot és a

legeltetéshez szükséges legelőt.

Az állatok őrzését, gondozását, legeltetését a programba bevont családok végzik.

(7) A kedvezményezett a gödölyéket felneveli, ellés után megfeji azokat, a megtermelt

tejet és a tenyésztett gidákat szabadon értékesítheti vagy családja egészséges

táplálkozása érdekében felhasználhatja.

(8) Zöldség –és gyümölcstermesztés esetén a kedvezményezett feladata a földterület

művelése (talaj-előkészítés, vetés, ültetés, dugványozás, palántázás, öntözés,

növényápolás, kapálás,gyomlálás, metszés, termés betakarítás stb.) és őrzése.

(9) A kedvezményezett a megtermelt zöldséget, illetve gyümölcsöt a szociális

földprogramot működtető települési önkormányzat közreműködésével értékesítheti,

vagy családja egészséges táplálkozása érdekében felhasználhatja.

(10) A Szociális Földprogram Szervezeti és Működési Szabályzatát e rendelet 1.sz.

függeléke tartalmazza.

V. Fejezet

Személyes gondoskodást nyújtó ellátások

Az ellátások formái

19. §

9

(1) Az Önkormányzat a személyes gondoskodás keretében az alábbi szociális alapellátási

formákat biztosítja:

a.) falugondnoki szolgáltatás

b.) étkeztetés,

c) házi segítségnyújtás,

d.) családsegítés,

(2) Az önkormányzat az (1) bekezdés a) pontjában foglalt ellátást önálló falugondnoki

szolgálat fenntartásával, a b.), pontban szereplő feladatot Mogyoróska és Fony

községek Önkormányzataival kötött társulási megállapodás alapján a Fonyi Gondozási

Központ biztosítja , míg a c) és d.) pontokban meghatározott feladatokat az Abaúj-

Hegyközi Többcélú Kistérségi Társulás által fenntartott Abaú-Hegyközi Gyermekjóléti

és Szociális Alapszolgáltatási Körzet biztosítja.

(3) A falugondnoki szolgáltatás részletszabályait az Önkormányzat Képviselő-testülete

külön önkormányzati rendeletben szabályozza.

20. §

(1) A szociális gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybe vétele önkéntes, az ellátást

igénylő kérelmére történik. Ha az ellátást igénylő cselekvőképtelen, a kérelmet a

törvényes képviselője terjeszti elő. A kérelmet az adott intézmény vezetőjénél kell

előterjeszteni.

(2) Az intézményvezető írásban értesíti döntéséről az ellátást igénylőt, illetve törvényes

képviselőjét.

(3) Ha az ellátást igénylő, illetve törvényes képviselője az intézmény vezetőjének a (4) bekezdés szerinti döntését vitatja, az arról szóló értesítés kézhezvételétől számított

nyolc napon belül a fenntartóhoz fordulhat, aki határozattal dönt az ellátásról.

Étkeztetés

21. §

(1) Az étkeztetés keretében az Sztv. 62. § (1) bekezdésében megjelölt jogosultakról kell

gondoskodni.

(2) Az étkeztetést a Fonyi Gondozási Központ, (3893 Fony, Templom út 2.sz.)

konyhájáról biztosítja.

(3) Az étkeztetés az étel házhoz szállításával történik. A napi egyszeri meleg ebédet az arra

rászorulók számára a falugondnok szállítja ki. A szállítás költségét az ellátást igénybe

vevőktől az Önkormányzat saját költségvetése terhére átvállalja.

Házi segítségnyújtás

22. §

(1) Az Önkormányzat a házi segítségnyújtást a kijelölt szerven keresztül látja el, az Sztv. 63.

10

§-ban meghatározottak szerint.

Családsegítés

23. §

(1) Az Önkormányzat az Sztv. 64. § (1) bekezdésében rögzített családsegítés feladatait a

kijelölt szerven keresztül látja el.

Fizetendő térítési díjak

24. §

(1) A fizetendő térítési díjakat e rendelet 1.sz.melléklete tartalmazza

(2) A fizetendő térítési díjakból nyújtott kedvezményeket e rendelet 2.sz. melléklete

tartalmazza.

(3) A személyi térítési díjat havonta, utólag kell megfizetni.

(4) A szolgáltatások, illetve ellátások igénybevételének szüneteltetését az alábbiak szerint

kell bejelenteni az intézményvezetőnek:

- alapszolgáltatás esetében a szüneteltetés első napját megelőző két munkanappal

korábban írásban kell a bejelentést megtenni.

Az intézményvezető és az ellátást igényvevő között kötendő megállapodás

25. §

Az intézményvezető az intézményi ellátás igénybevételekor írásban megállapodást köt a

szolgáltatásban részesülő személlyel, illetve törvényes képviselőjével. A megállapodásban ki

kell térni az Szt. 94/B. § és 94/D. §-ában foglaltakon túl az alábbiakra is:

a.) étkeztetés esetén az étkeztetés módjára;

b.) házi segítségnyújtás esetén a segítségnyújtás tartamára, időpontjára;

c.) a személyi térítési díj összegére és a megfizetés időpontjára, módjára;

d.) az ellátástól való távolmaradás esetén (pl. betegség, kórházi ápolás, elutazás) az

előzetes bejelentési kötelezettség szabályaira;

e.) az ellátás megkezdésének időpontjára;

f.) az ellátás megszüntetésének eseteire vonatkozó figyelmeztetésre;

g.) a döntések elleni jogorvoslat módjára.

Az intézményi jogviszony megszűnése

26. §

(1) Az intézményi ellátás megszűnik az Szt. 100. §és 101. §-ában foglalt esetekben és módon.

(2) Az alapellátás megszűnik, ha az igénylő:

11

a.) a térítési díjat két hónapon keresztül nem fizeti ki, kivéve, ha ingyenes ellátásban

kell részesíteni,

b.) a szolgáltatást két hónapon keresztül nem veszi igénybe,

c.) elhalálozik,

d.) kéri az ellátás megszüntetését.

(3) Az alapellátás megszüntetése az intézményvezető hatásköre. Az ellátás megszűnéséről

az intézményvezető írásban értesíti az ellátásban részesülőt.

(4) Az intézményi térítési díjat a székhely település képviselő-testület évente egy

alkalommal állapítja meg.

(5) A térítési díj megállapítására, beszedésére vonatkozóan e rendeletben nem szabályozott

kérdések tekintetében az Szt. 114. - 119. §-ában foglaltak az irányadóak.

Záró rendelkezések

27. §

(1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályban, rendelkezéseit a folyamatban lévő

ügyekben is alkalmazni kell, amennyiben az a jogosultakra kedvezőbb. Kihirdetéséről

az Önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel a jegyző gondoskodik.

(2) E rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Sztv. rendelkezéseit kell alkalmazni.

(3) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályukat vesztik az egyes szociális

ellátásokról szóló, Fony község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2011(IV.14.),

és az azt módosító 7/2011(VIII.05) és a 4/2012(IV.25) önkormányzati rendeletek.

1

Az önkormányzati rendeletet a Fony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (VIII. 29.) önkormányzati rendelete 5. §-a hatályon kívül helyezte 2023. szeptember 10. napjával.