Méra Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2014.(XI.21.) önkormányzati rendelete
Méra Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2018. (III. 19.) önkormányzati rendelete a Szervezeti és Működési Szabályzatról
Hatályos: 2014. 12. 01- 2024. 10. 17Méra Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2014.(XI.21.) önkormányzati rendelete
Méra Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:
1. Az önkormányzat és jelképei
1. § (1) Méra településen a helyi önkormányzati jogok a település választópolgárainak közösségét illetik meg, melyeket az önkormányzat képviselő-testületébe közvetlenül választott képviselőik útján és a helyi népszavazáson való részvételükkel gyakorolnak.
(2) A települési önkormányzat jogi személy, melynek hivatalos megnevezése: Méra Község Önkormányzata.
(3) Az önkormányzat székhelye: 3871 Méra, Fő út 1.
(4) A képviselő-testület a polgármesterből és 6 fő települési önkormányzati képviselőből áll.
2. § (1) Az önkormányzati feladatok ellátását a képviselő-testület és szervei biztosítják.
(2) A képviselő-testület szervei:
a) a polgármester
b) a képviselő-testület bizottságai
c) a közös önkormányzati hivatal
d) a jegyző
e) a társulás.
(3) A képviselő-testületet a polgármester képviseli.
3. § Az önkormányzat
a) jelképeiről és azok használatáról, valamint
b) helyi kitüntetéseiről és elismerő címeiről önkormányzati rendelet rendelkezik.
2. Az önkormányzat feladat- és hatásköre
4. § (1) Az önkormányzat feladat- és hatáskörei a képviselő-testületet illetik meg.
(2) Az ellátandó alapvető önkormányzati közfeladatokat a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 13. § (1) bekezdése tartalmazza. Törvény a Mötv. 13. § (1) bekezdésében foglaltakon túl más ellátandó önkormányzati közfeladatot is megállapíthat. Az önkormányzat alaptevékenysége szakágazat és kormányzati funkciórend szerinti besorolását az 1. függelék tartalmazza.
5. § (1) A képviselő-testület a Mötv. rendelkezéseinek megfelelően önként feladatokat vállalhat.
(2) Új önként vállalt feladat elvállalása előtt előkészítő eljárást kell lefolytatni, melyben szükséges tisztázni a feladat ellátásának anyagi, személyi és tárgyi feltételeit. Az eljárást
6. § (1) A képviselő-testület a Mötv. 41. § (4) bekezdésében foglaltak szerint hatásköreit átruházhatja.
(2) A képviselő-testület az átruházott hatáskört gyakorló szervet vagy személyt beszámoltathatja.
(3) A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatásköröket az melléklet a) pontjában, a Humánpolitikai Bizottságra átruházott határköröket az 1. melléklet b) pontjában foglalt táblázat tartalmazza. A képviselő-testületnek az mellékletben felsoroltakon kívüli más átruházott hatásköre nincs.
7. § [/A. § ]
Önkormányzati döntést a Mötv. 41. § (3) bekezdésében meghatározottak hozhatnak.
3. A települési képviselő
8. § (1) A képviselőt a Mötv-ben és a szervezeti és működési szabályzatban rögzített jogok és kötelezettségek illetik meg, terhelik.
(2) A képviselők a közösség érdekében végzett munkájukért a képviselő-testület által önkormányzati rendeletben megállapított tiszteletdíjra jogosultak.
9. § (1) A képviselő a képviselő-testületi döntéshozatal előtt köteles bejelenteni személyes érintettségét.
(2) Amennyiben a képviselő az (1) bekezdés szerinti kötelezettségét elmulasztja, tiszteletdíját a képviselő-testület a képviselő személyes érintettsége tudomására jutása havát követő hónappal kezdődően három havi időtartamra megvonja.
4. A Képviselő-testület működése
10. § A képviselő-testület feladat- és hatáskörét, mint testületi szerv, ülésein gyakorolja.
11. § (1) A képviselő-testület működésének alapja az éves időtartamra elkészített munkaterv.
(2) A munkaterv tervezetét a jegyző állítja össze és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a képviselő-testület elé. A munkaterv tervezetét a tárgyévet megelőző december
12. § (1) A képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést tart.
(2) Az alakuló ülés időpontjára, tárgyalandó napirendjére, vezetésére a Mötv. és a szervezeti és működési szabályzat rendelkezései irányadóak.
(3) A képviselő-testület éves munkatervében ütemezett ülések a rendes ülések. A képviselő-testület évente 6 rendes ülést tart.
(4) Rendkívüli ülést
a) kell összehívni a Mötv. 44. §-ában meghatározott esetekben és szerint,
b) lehet összehívni az éves munkatervben nem ütemezett és a Mötv. 44. §-ába nem tartozó esetekben, ha azt az önkormányzat jogszerű működése, jogainak gyakorlása,
kötelezettségeinek teljesítése, feladat- és hatásköre vagy gazdasági érdeke indokolja.
(5) A képviselő-testület üléseit a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester, mindkettőjük akadályoztatása, illetve a polgármesteri és alpolgármesteri tisztség
13. § A képviselő-testület ülésének időpontjáról, helyéről és tervezett napirendjéről a polgármester a meghívó kiküldésével egyidejűleg, a meghívónak a közös önkormányzati hivatal hirdetőtábláján való közzétételével értesíti a lakosságot.
14. § (1) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni a képviselő-testület tagjait.
(2) Tanácskozási joggal kell meghívni:
a) a jegyzőt,
b) a közös önkormányzati hivatal előterjesztéssel érintett ügyintézőjét,
c) a nemzetiségi önkormányzat elnökét,
d) azokat a személyeket, akiknek jelenléte az előterjesztés tárgyalásához az előterjesztő, vagy a polgármester megítélése szerint szükséges.
e) mindazokat a személyeket, akiknek meghívását egyéb jogszabályok kötelezővé teszik.
(4) A képviselő-testület ülésen meghívóval részt vevő önszerveződő közösség képviselőjét az önszerveződő közösség tevékenységi körében tanácskozási jog illeti meg.
15. § (1) A képviselő-testület ülése nyilvános, azon bármely állampolgár részt vehet, és ha felszólalási jogot kapott, felszólalhat.
(2) A képviselő-testület határozatképes a Mötv. 47. § (1) bekezdésében meghatározott feltételek teljesülése esetén.
(3) A határozatképtelen testületi ülést változatlan napirendi pontokkal 5 napon belüli időpontra ismételten össze kell hívni.
(4) A hallgatóság a nyilvános ülésen csak a részére kijelölt helyet foglalhatja el, és véleménynyilvánításával a testület munkáját nem zavarhatja.
(5)
16. § (1) A képviselő-testület zárt ülést tart a Mötv. 46. § (2) bekezdés a)–b) pontja szerinti esetekben.
(2) A képviselő-testület zárt ülést rendelhet el a Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja szerinti esetekben.
17. § A zárt ülésen való részvételre a Mötv. 46. § (3) bekezdésében foglaltak az irányadók.
18. § Az ülést levezető feladatai és jogosítványai:
a) megállapítja és az ülés folyamán figyelemmel kíséri a határozatképességet,
b) megnyitja és berekeszti az ülést,
c) előterjeszti, szavazásra bocsátja a napirendi javaslatot,
d) napirendi pontonként vezeti a vitát, szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,
e) kiegészítést kérhet, illetve ennek lehetőségét megadhatja az előterjesztőnek,
f) hozzászóláskor megadja, illetve megvonja a szót,
g) a hosszúra nyúlt vita mielőbbi lezárása érdekében indítványozza a hozzászólások időtartamának korlátozását, vagy a vita lezárását,
h) figyelmezteti a hozzászólót, ha mondanivalója eltér a tárgyalt témától, vagy ha ismétli a korábban már elmondottakat; a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót, aminek következményeként az illető személy ugyanazon ügyben nem szólalhat fel,
i) napirendi pontonként – az elhangzás sorrendjében - egyenként szavazásra bocsátja a módosító és kiegészítő indítványokat, majd a határozati javaslatot,
j) megállapítja a szavazás eredményét,
k) kihirdeti a határozatot,
l) biztosítja a képviselők kérdezési jogának gyakorlását,
m) tárgyalási szünetet rendelhet el a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor, az ülést meghatározott időre félbeszakíthatja vagy berekesztheti,
n) biztosítja az ülés zavartalan rendjét.
18/A. § (1) A képviselő-testületi ülésen résztvevő önkormányzati képviselők és minden jelenlévő személy köteles a tanácskozás méltóságát tiszteletben tartani.
(2) A tanácskozás rendjének megtartása érdekében az ülést levezető rendreutasítja azt az önkormányzati képviselőt, aki a képviselő-testületi ülés tekintélyét sértő kifejezést használ. (3) A képviselő-testületi ülésen megjelent meghívottakat, érdeklődőket a tanácskozás rendjének bármilyen módon történő megzavarása esetén az ülést levezető rendreutasíthatja. Az érdeklődők részéről megismétlődő rendzavarás esetén az ülést levezető az érintetteket a terem elhagyására kötelezheti.
19. § (1) Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület ülése napirendi pontjaihoz tartozó:
a) beszámoló és jelentés, az egyértelműen megfogalmazott határozati javaslattal,
b) tájékoztató,
c) megállapodás-tervezet,
d) rendelet- és határozat-tervezet.
(2) A képviselő-testület elé előterjesztést terjeszthet
a) a polgármester, az alpolgármester,
b) a jegyző,
c) a jegyző megbízásából a közös önkormányzati hivatal ügyintézője,
d) a képviselő-testület bizottsága,
e) a települési képviselő,
f) a nemzetiségi önkormányzat elnöke az általa képviselt nemzetiséget érintő ügyben.
20. § (1) A képviselő-testület minden előterjesztés felett külön-külön vitát nyit, az alábbiak szerint:
a) az írásbeli előterjesztést az előterjesztő a vita előtt szóban indokolhatja, illetve kiegészítheti;
b) az érintett állandó bizottság elnöke a bizottság véleményét ismerteti;
c) az előterjesztőhöz a települési képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre a vita előtt válaszolni kell;
d) válaszadás után a települési képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak ismertethetik észrevételeiket, javaslataikat, melyet követően a hallgatóság felszólalási jogot kapott tagjai mondhatják el véleményüket.
(2) A vitában résztvevők ugyanazon napirendi pont tárgyalása során legfeljebb két alkalommal nyilváníthatnak véleményt. A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A felszólalás időtartama legfeljebb 5 perc. Ugyanazon napirend esetében az ismételt felszólalás időtartama a 2 percet nem haladhatja meg.
(3) Az ülés levezetője vagy bármelyik képviselő javasolhatja a napirendi pont tárgyalásának elhalasztását. Ha az elnapolással az előterjesztő egyetért, arról a képviselő-testület vita nélkül határoz, és meghatározza a tárgyalás újbóli időpontját.
(4) Valamely napirendi pont tárgyalása során, az ülés levezetője - saját döntése alapján, illetve az előterjesztő, vagy a feladatkörében érintett bizottság elnöke kérésére – tárgyalási szünetet rendelhet el.
(5) A napirendi pont előadója válaszol a hozzászólásokra, s ezt követően az ülés levezetője lezárja a vitát, összefoglalja a vita lényegét és a javaslatokat szavazásra bocsátja.
21. § (1) Tartalma szerint a szavazat "igen", "nem", "tartózkodom" lehet.
(2) A képviselő-testület a határozatait rendszerint nyílt szavazással, általában egyszerű szótöbbséggel hozza.
(3) A képviselő-testület döntését – a Mötv. 50. §-ában foglaltakon túl – a Mötv. 47. § (2) bekezdésében meghatározottak szerinti minősített többséggel hozza
a) hitelfelvétel kérdésében,
b) a képviselő-testület hatáskörének átruházásáról, és
c) a ciklusprogram elfogadásáról.
(4)
22. § (1) A nyílt szavazásra kézfelemeléssel kerül sor. Az igen szavazatok kérése után, a polgármester ellenpróbaként megállapítja a nemmel szavazók számát, majd a tartózkodók számát.
(2) Név szerinti szavazást kell elrendelni, ha
a) azt törvény írja elő,
b) a képviselő-testület bizottsága írásban benyújtott javaslatában indítványozza, vagy
c) a polgármester indítványozza.
(3)
(4) A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző felolvassa a képviselő-testület tagjainak nevét, és a jelenlévő tagok pedig nevük felolvasásakor fennhangon jelentik ki szavazatukat.
(5) A név szerinti szavazás minden esetben külön hitelesített, a képviselők neveit alfabetikus sorrendben tartalmazó névsor szerint történik.
23. § (1) A képviselő-testület titkos szavazást tarthat mindazokban az ügyekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, illetve zárt ülést tarthat.
(2) Titkos szavazás esetén, annak lebonyolítására a képviselő-testület a tagjai sorából elnökből és két tagból álló szavazatszámláló bizottságot választ.
(3) A titkos szavazás szavazólapon, a szavazás titkosságának biztosításával és urna igénybevételével történik. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:
a) a szavazás helyét, napját, kezdetét és végét,
b) a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
c) a szavazás során felmerült körülményeket,
d) a szavazás eredményét, a meghozott döntést.
(4) A titkos szavazás lebonyolításának technikai feltételeit a jegyző biztosítja.
24. § (1) A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, alakszerű határozat nélkül dönt:
a) a napirend meghatározásáról,
b) az ügyrendi kérdésekről,
c) a módosító és kiegészítő javaslatokról, és
d) a bejelentésekről.
(2) A képviselő-testület az (1) bekezdésen kívüli esetekben
a) rendeletet alkot, vagy
b) határozatot hoz.
25. § Önkormányzati rendelet alkotását, annak indokát és a tervezet összeállításához szabályozási elveket, szempontokat adva kezdeményezheti:
a) a települési képviselő,
b) a képviselő-testület bizottságai,
c) a polgármester,
d) az alpolgármester,
e) a jegyző,
f) a nemzetiségi önkormányzat, az adott nemzetiséget érintő ügyben.
26. § (1) A rendelettervezet elkészítése a jegyző feladata.
(2) Az önkormányzati rendeletek előkészítésében való társadalmi részvétel szabályait a képviselő-testület önkormányzati rendeletben szabályozza.
27. § Az önkormányzati rendelet kihirdetése a közös önkormányzati hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel történik.
28. §
29. § (1) Az önkormányzati rendeletek végrehajtására kötelezettek - a polgármester indítványára - tájékoztatást adnak a végrehajtás helyzetéről és a fontosabb tapasztalatokról.
(2) Az önkormányzat rendeleteinek érvényesülését a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság szükség szerint, de választási ciklusonként legalább egy alkalommal megvizsgálja, a
30. § (1) A képviselő-testület által
a) alkotott rendeletekről, és
b) hozott határozatokról nyilvántartást kell vezetni.
(2) A nyilvántartás vezetése a jegyző feladata.
31. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, mely a Mötv. 52. § (1) bekezdés a)-m) pontja szerinti tartalmon túl az alábbiakat tartalmazza:
a) a távolmaradásukat előzetesen bejelentett, illetve be nem jelentett képviselők nevét,
b) a napirendek előterjesztőinek nevét,
c) a szavazás során az ellenszavazó nevét, ha ezt ő kéri,
d)
e)
(2) A képviselő kérésére a jegyzőkönyv a hozzászólását szó szerint tartalmazza.
(3) A jegyzőkönyvet
a) a nyílt ülésről 2 példányban kell elkészíteni, melyből
aa) az első példány az irattári, egyben a naptári év végével való bekötési,
ab) a második példány a betekinteni kívánók számára hozzáférhetővé tett példány,
b) a zárt ülésről egy példányban – mely az irattári, egyben a naptári év végével való bekötési példány - kell elkészíteni.
(4) A zárt ülésen hozott döntések megtekinthetőségét a döntések ülésenkénti külön-külön való dossziézásával kell biztosítani.
(5) A jegyzőkönyv ülést követő 15 napon belüli elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
(6)
(7)
(8) A jegyzőkönyvek megváltoztathatatlanságát, azok oldalainak zsinórral való átfűzésével és a zsinórnak a jegyzőkönyv hátoldalán zárócédulával való rögzítésével kell
32. § A képviselő-testület jegyzőkönyvét egy alapszámra történő iktatás mellett folyamatos alszámmal kell ellátni, törve a jegyzőkönyv évszámával.
33. § (1) A képviselő-testület lejárt határidejű határozatainak végrehajtásáról a polgármester a képviselő-testület munkatervében ütemezett üléseken köteles írásban beszámolni.
(2) A lejárt határidejű, végre nem hajtott határozatok esetében a polgármester köteles javaslatot tenni a határozat hatályon kívül helyezésére vagy módosítására, illetve a
5. Közmeghallgatás
34. §
35. §
36. § (1) A képviselő-testület évente 1 alkalommal előre meghirdetett közmeghallgatást tart.
(2) A képviselő-testület a közmeghallgatás helyéről és időpontjáról az éves munkaterv elfogadásakor dönt, azonban egyszerű szótöbbséggel elrendelheti a munkatervtől eltérő közmeghallgatás tartását is.
6. A bizottságok
37. § (1) A képviselő-testület dönt bizottságainak létrehozásáról, azok tagjai számáról, szervezetéről, valamint feladat- és hatásköréről.
(2) A bizottságok belső működési szabályaikat saját maguk határozzák meg.
38. § A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:
a) Humánpolitikai Bizottság 3 fővel, és
b) Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság 3 fővel.
39. § (1) A bizottságok elnökből és tagokból állnak.
(2) A bizottság elnökét és tagjait a képviselő-testület a települési képviselők közül
40. § (1) A bizottság ülését - az ülés előtt legalább 3 munkanappal - a bizottság elnöke szóban vagy írásban hívja össze és ő vezeti.
(2) A bizottság elnökének további feladata:
a) a bizottság munkájának szervezése, a feladatok összehangolása, és
b) a bizottság képviselete.
41. § Bizottságai feladatkörét a képviselő-testület a 2. melléklet szerint határozza meg.
42. § A közös önkormányzati hivatal a bizottságok munkáját személyi és tárgyi feltételek biztosításával segíti. Ennek keretében biztosítja
a) a bizottság munkájához kért szükséges információt, felvilágosítást,
b) a bizottság ülésein szakember részvételét, és
c) a bizottság ügyviteli, adminisztratív teendőihez a szükséges technikai, tárgyi feltételeket.
43. § A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül a képviselő-testületi jegyzőkönyvre vonatkozó szabályok megfelelő alkalmazásával.
44. § (1) A képviselő-testület jelentősebb időszakos vagy egyedi feladat elvégzésére ideiglenes bizottságot hozhat létre.
(2) Az ideiglenes bizottság létrehozására és működésére az állandó bizottságokra vonatkozó rendelkezések az irányadók.
(3) Az ideiglenes bizottság feladatainak elvégzése és az arról tett jelentés elfogadása után megszűnik.
45. § A bizottságok - a képviselő-testület munkatervében foglaltak szerint - a tevékenységükről szóló beszámolót és a feladatkörükbe tartozóan, általuk végzett vizsgálatokról szóló
7. A polgármester
46. § A polgármester megbízatását főállásban látja el.
47. § (1) A polgármester felelős:
a) az önkormányzat demokratikus működésének, széles körű nyilvánosságának biztosításáért,
b) a településfejlesztés és a közszolgáltatások szervezéséért,
c) a társadalmi szervekkel és a lakosság önszerveződő közösségeivel való együttműködésért,
d) a nem önkormányzati tevékenységet végző szervekkel, vállalatokkal, intézményekkel való kapcsolattartásért.
(2) A polgármester a képviselő-testület működésével kapcsolatban gondoskodik a testületi ülések színvonalas, jól összehangolt előkészítéséről, felelős a javaslatok
48. § (1) A polgármester döntést hozhat valamennyi, a képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe nem tartozó ügyben, melyek vonatkozásában a képviselő-testület határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt két egymást követő alkalommal nem hozott döntést.
(2) A polgármester dönthet a képviselő-testület két ülése közötti időszakban felmerülő valamennyi halaszthatatlan ügyben, amely nem tartozik a képviselő-testület kizárólagos
8. Az alpolgármester
49. § A képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére 1 fő, társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
50. § Az alpolgármester feladatait a polgármester határozza meg.
9. A jegyző, aljegyző
51. § (1)
(2)
(3) A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb 6 hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a közös önkormányzati hivatalt létrehozó önkormányzatok polgármesterei által lakosságszám-arányos, többségi döntéssel megbízott közös önkormányzati hivatali köztisztviselő látja el.
52. § A jegyző feladatait a Mötv. 81. § (1) és (3) bekezdése tartalmazza. Ennek keretében a jegyző a képviselő-testület és szervei működése és a döntések meghozatala során ügyel a törvényességre, melynek keretében köteles az általa észlelt jogszabálysértések jelzésére.
53. § Az aljegyző feladataira a Mötv. 81. § (2) bekezdése az irányadó.
10. A közös önkormányzati hivatal
54. § A közös önkormányzati hivatal a Fulókércs Község Önkormányzatának Képviselő- testületével létrehozott költségvetési szerv, melyre vonatkozó szabályokat szervezeti és
55. § A közös önkormányzati hivatal elnevezése: Mérai Közös Önkormányzati Hivatal.
11. Társulások
56. § A Mötv. 87. § (1) bekezdése alapján a képviselő-testület – egyes feladatok hatékonyabb és célszerűbb ellátására – az alábbi, jogi személyiségű társulásokat hozta létre:
a) 35 települési önkormányzattal az Encsi Többcélú Kistérségi Társulást, a kistérség települései fejlesztésének előmozdítására, az oktatásigazgatási, belső ellenőrzési és
12. Belső ellenőrzés
57. § Az önkormányzat és költségvetési szervei gazdálkodásának pénzügyi ellenőrzését a hatékonyabb feladatellátás érdekében a képviselő-testület az Encsi Többcélú Kistérségi
58. § (1) A belső ellenőrzés célja, hogy független, tárgyilagos ellenőrző és tanácsadó tevékenység útján az ellenőrzött szervezet működésének fejlesztéséhez, a tevékenysége
13. Nemzetiségi kapcsolatok
59. § (1) Az önkormányzat a településen működő nemzetiségi önkormányzat részére, annak feladatellátásához, a közös önkormányzati hivatal Méra, Fő út 1. szám alatti
60. § (1) A közös önkormányzati hivatal a jegyző irányításával – és - a településen működő nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületének tisztségviselői és nem tisztségviselő
60/A. § (1) A települési nemzetiségi önkormányzat elnöke az Méra Község Önkormányzata Képviselő-testülete hatáskörébe és illetékességébe tartozó ügyekben a nemzetiségi közügyek intézése érdekében a polgármesternél kezdeményezheti a képviselő-testület eljárását, ilyen ügyekről tájékoztatást kérhet, a képviselő-testület részére javaslatot tehet.
(2) A polgármester a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvényben (a továbbiakban: Njtv.) előírtak szerint köteles a kezdeményezés, javaslat tárgyában történő döntéshozatal iránt, a tájékoztatás megadása iránt intézkedni.
(3) Azokban az előterjesztésekben, amelyekben az Njtv. alapján a nemzetiségi önkormányzatot egyetértési, véleményezési jog illeti meg, annak beszerzéséről a polgármester gondoskodik.
(4) A (3) bekezdés szerinti egyetértési, véleményezési jog gyakorlására az egyetértési, véleményezési jog jogosultjának az erre irányuló kezdeményezés kézhezvételét követő 30 napos jogvesztő határidő áll rendelkezésre. (5) A települési nemzetiségi önkormányzat az Njtv-ben rögzített egyetértési és véleménynyilvánítási jogának gyakorlása során az egyetértés tárgyában hozott döntését, a kialakított és írásba foglalt véleményét a nemzetiségi önkormányzat elnöke a polgármester részére küldi meg. Az egyetértésre, véleményezésre jogosult nyilatkozatának tartalmáról, a nyilatkozattétel elmaradásáról a képviselő-testületet az előterjesztő tájékoztatja
14. Záró rendelkezések
61. § Ez a rendelet 2014. december 1-jén lép hatályba.
62. § Hatályát veszti
a) az önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 9/2004.(IV.6.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R.), és
b) az R-t módosító
Módosította a 4/2018. (III. 19.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019. március 20-tól.
Módosította a 4/2018. (III. 19.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019. március 20-tól.
Módosította a 4/2018. (III. 19.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019. március 20-tól.