Söréd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2014. (IX. 1.) önkormányzati rendelete

A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2023. 04. 01

Söréd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2014. (IX. 1.) önkormányzati rendelete

A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról

2023.04.01.

Söréd Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezdés d ) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Bevezető rendelkezések

1. § Az Önkormányzat

a) hivatalos megnevezése: Söréd Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat),

b) székhelye: 8072 Söréd, Rákóczi u. 59,

c) illetékességi területe: Söréd Község közigazgatási területe.

2. § A képviselő-testület megnevezése: Söréd Község Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület).

3. § (1)1 A képviselő-testület hivatalának megnevezése: Magyaralmási Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: közös önkormányzati hivatal).

(2) Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei: a polgármester, a képviselő-testület bizottsága, a közös önkormányzati hivatal, a jegyző és a társulás látják el.

(3) Az önkormányzat intézménye a közös önkormányzati hivatal.

2. Az Önkormányzat jelképei, kitüntetései

4. § Az önkormányzat jelképei: Söréd Község címere és zászlója.

5. § Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét a képviselő-testület önkormányzati rendeletben állapítja meg.

6. § A képviselő-testület helyi kitüntetések, díjak, elismerő címek alapításáról és adományozásáról önkormányzati rendeletet alkot.

3. Nemzetközi kapcsolatok

7. § Az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatainak kiépítése, ápolása, a polgármester irányítása, szervezése mellett, a képviselő-testület feladata.

4. Bélyegző használat

8. § Az önkormányzat, a polgármester, a jegyző és a közös önkormányzati hivatal bélyegzőjén Magyarország címerét kell feltüntetni.

9. § Az önkormányzat bélyegzőjét kell használni aláírás hitelesítésre

a) a képviselő-testület által adományozott, helyi kitüntetésről, díjról, elismerő címről szóló oklevélen,

b) az önkormányzat által kötött megállapodáson, szerződésen,

c) az önkormányzat nevében tett nyilatkozaton.

10. § A polgármester bélyegzője az önkormányzat, valamint a képviselő-testület és szervei működésével összefüggő, saját hatáskörében kiadott dokumentumon használható a polgármester neve mellett, az aláírás hitelesítésére. Ilyen dokumentum különösen: nyilatkozat, megállapodás, meghívó, levél, intézkedés, utasítás, határozat.

11. § A jegyző bélyegzője a közös önkormányzati hivatal működésével és a jegyző hatáskörébe tartozó üggyel összefüggő dokumentumon - különösen: nyilatkozat, megállapodás, meghívó, levél, intézkedés, utasítás, határozat -, valamint a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvön használható a jegyző neve mellett az aláírás hitelesítésére.

12. § A közös önkormányzati hivatal bélyegzője a közös önkormányzati hivatal működésével, az igazgatási feladatok ellátásával összefüggő dokumentumon - különösen: meghívó, levél, tájékoztató, felhívás, feljegyzés - használható az aláíró neve mellett az aláírás hitelesítésére.

13. § A jegyző gondoskodik a közös önkormányzati hivatalban használt bélyegzők nyilvántartásáról.

5. Internetes honlap, lakossági tájékoztatás

14. § Az önkormányzat a lakosság és a közvélemény tájékoztatása érdekében internetes honlapot működtet, melynek költségeit költségvetésében biztosítja.

15. § (1) Az önkormányzat és a közös önkormányzati hivatal részéről a lakosság helyben szokásos módon történő tájékoztatásának módja az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztés.

(2) A tájékoztatás céljára egyéb mód is igénybe vehető, így különösen: internetes honlap, háztartásokba eljuttatott tájékoztató levél.

(3) A lakossági tájékoztatás szervezése, saját feladatkörük figyelembe vételével, a polgármester és a jegyző feladata.

6. Együttműködés a lakossággal

16. § (1) A képviselő-testület a rendelkezésére álló szellemi és anyagi eszközökkel támogatja a lakosság olyan öntevékeny szervezetét, önszerveződő közösségét és ezek összefogását, melynek célja az önkormányzati feladatok, helyi közügyek megtárgyalása, az életminőség, a közérzet, a szolgáltatások javítása, a település fejlesztése, a társadalmi, kulturális élet ápolása.

(2) A lakossággal, annak önszerveződő közösségével való együttműködés célja, rendeltetése:

a) a tervek, fejlesztési koncepciók, programok, akciók ismertetése, egyeztetése,

b) a lakossági szükségletek kielégítését szolgáló beruházási és településfejlesztési tervek véleményeztetése,

c) a lakosságnak a közügyek intézésébe történő bevonása, a jogalkalmazási tapasztalatok megvitatása.

7. Együttműködés egyéb szervekkel

17. § (1) A képviselő-testület feladatai körében és azokon túl is - különösen a településfejlesztéssel, településüzemeltetéssel, turizmussal, a lakossági közszolgáltatások szervezésével, a társadalom- és gazdaságszervezéssel, valamint a környezetvédelemmel összefüggő ügyekben - együttműködik a területi és országos államigazgatási és önkormányzati szervekkel, társadalmi szervezetekkel. Ennek célja a települést is érintő tervek, koncepciók, programok, akciók kidolgozásában, megvalósításában való részvétel, és azok egyeztetése a helyi elképzelésekkel.

(2) A rendszeres együttműködés és folyamatos kapcsolattartás szervezése a polgármester feladata.

8. Lakossági fórum

18. § (1) A képviselő-testület döntése alapján vagy saját hatáskörében a polgármester lakossági fórumot hív össze a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatására, a helyi közügyek megvitatására, önkormányzati döntések előkészítésének, végrehajtásának megbeszélésére, valamint az ezekről történő tájékoztatás elősegítésére. A lakossági fórum nem minősül képviselő-testületi ülésnek.

(2) A lakossági fórum helyéről, idejéről és a megvitatásra kerülő témákról, annak megtartása előtt legalább 15 nappal, hirdetményt kell közzétenni a közös önkormányzati hivatal Sörédi Kirendeltségének hirdetőtábláján és az önkormányzat honlapján.

19. § (1) A lakossági fórumot a polgármester, távolléte, akadályoztatása esetén az alpolgármester, mindkettőjük együttes távolléte, akadályoztatása esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke vezeti. Lebonyolítására a képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályokat nem kell alkalmazni.

(2) A lakossági fórumról annak lényegét rögzítő jegyzőkönyv készül, melynek vezetéséről a jegyző gondoskodik. A jegyzőkönyvet a polgármester, a levezető elnök és a jegyző írja alá. A jegyzőkönyvet a közös önkormányzati hivatal irattárában kell elhelyezni.

(3) A lakossági fórumon elhangzottakról, az ott született állásfoglalásokról és felmerült véleményekről tájékoztatni kell a képviselő-testületet annak következő soros ülésén.

9. A képviselő-testület létszáma, ülései

20. § (1) A képviselő-testület öt főből áll.

(2) A képviselő-testület tagjainak névjegyzékét az 3. függelék tartalmazza.

(3) A képviselő-testület alakuló, soros, rendkívüli és zárt ülést tart.

(4) Évente egy közmeghallgatást tart.

10. Ülések nyilvánossága, zárt ülés

21. § A képviselő-testület ülésére szóló meghívót - a 39. § (2) bekezdésében meghatározottakon kívül - az önkormányzat honlapján is közzé kell tenni.

22. § (1) A zárt ülésre beterjesztendő iratot, az irattári példányon felül, csak annyi példányban lehet elkészíteni, ahány példány a döntésben résztvevők és a kormányhivatal tájékoztatásához elengedhetetlen.

(2) A zárt ülés tartásának indokaira figyelemmel a zárt ülés dokumentumának, megismerésére jogosult illetéktelennek nem adhat felvilágosítást annak tartalmáról, számára azt nem továbbíthatja.

(3) A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 46. § (2) bekezdés b) pontja szerinti zárt ülés esetében az érintett, a kérését tartalmazó nyilatkozatot az ülést megelőzően írásban teheti meg, mely az ülésről készült jegyzőkönyv melléklete.

11. Közmeghallgatás

23. § (1) A közmeghallgatás helyét, idejét és napirendjét 5 nappal előtte közzé kell tenni a meghívó kifüggesztésével a közös önkormányzati hivatal Sörédi kirendeltségének hirdetőtábláján, az önkormányzat honlapján.

(2) A közmeghallgatásra meg kell hívni a 33 § (1) bekezdés bekezdésében meghatározott személyeket.

24. § A közmeghallgatáson a polgármester az elmúlt évben elvégzett feladatokról, és a következő évi tervekről ad tájékoztatást.

12. Határozatképesség, minősített többség

25. § A képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen legalább három települési képviselő jelen van.

26. § (1) A minősített többséget igénylő javaslat elfogadásához legalább három megválasztott települési képviselő "igen" szavazata szükséges.

(2) A képviselő-testület az Mötv. 50. §-ában meghatározottakon kívül minősített többséggel dönt a következő ügyekben:

a) településrendezési terv és elemének elfogadása, módosítása,

b) önkormányzati vagyonnal, tulajdonnal való rendelkezés,

c) önkormányzati kitüntetés, díj, cím odaítéléséről való döntés,

d) nem önkormányzati kitüntetésre, címre, díjra történő felterjesztés,

e) hitelfelvétel, kötvénykibocsátás.

13. Munkaterv, ülésszünet

27. § (1) A képviselő-testület soros ülésének időpontját a képviselő-testület által határozattal elfogadott éves munkaterv tartalmazza.

(2) A következő évi munkatervet, melyet a beérkezett javaslatok alapján a jegyző állít össze, a decemberi soros ülésre a polgármester terjeszti elő jóváhagyásra.

(3) A munkaterv tartalmazza:

a) a soros képviselő-testületi ülés, valamint a közmeghallgatás időpontját,

b) az adott ülésen tárgyalandó napirendet,

c) az előadó megnevezését,

(4) A képviselő-testület az év júniusára és júliusára soros ülést nem tervez, ülésszünetet tart.

28. § (1) A képviselő-testületi soros ülés időpontja a hónap utolsó csütörtökje.

(2) Az ülést összehívó, indokolt esetben - különösen másik önkormányzat képviselő-testületével tartandó együttes ülés tartásakor, munkanap áthelyezésekor, rendkívüli, nem várt esemény bekövetkezésekor - a munkatervben szereplő időponttól eltérhet.

14. Alakuló ülés

29. § (1) A polgármester felkérésére a Helyi Választási Bizottság elnöke tájékoztatást ad a helyi önkormányzati képviselők választásáról és annak eredményéről.

(2) [1]Az alakuló ülésen a polgármester és az önkormányzati képviselők esküt tesznek, és aláírják az esküokmányt. Az eskü szövegét e rendelet 3. számú függeléke tartalmazza. Az eskü szövegét a korelnök olvassa elő.

15. A képviselő-testületi ülés összehívása

30. § (1) A képviselő-testület évente legalább hat ülést és egy közmeghallgatást tart.

(2) A polgármester távolléte, akadályoztatása esetén az alpolgármester gondoskodik a képviselő-testület ülésének összehívásáról, és a polgármester távollétében vezeti azt.

(3) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze a képviselő-testületet, és vezeti annak ülését.

31. § (1) A képviselő-testület ülését az önkormányzat székhelyére kell összehívni. Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más fontos körülmény indokolja, a képviselő-testület ülése a székhelyén kívül máshová is összehívható.

(2) A képviselő-testület és a bizottság ülésének meghívóját - a lakosság tájékoztatása érdekében – az önkormányzati hivatal hirdetőtáblájára az ülés időpontjáig ki kell függeszteni.

32. § (1) A képviselő-testület soros ülésének összehívása az ülés előtt legalább öt nappal, írásos meghívó kiküldésével történik. A meghívó tartalmazza az ülés időpontját, helyét, jellegét - soros, rendkívüli, ünnepi, közmeghallgatás, nyilvános, zárt -, a tervezett napirendeket, az ülés összehívójának megnevezését és a polgármester - vagy ha más az összehívó, az önkormányzat– bélyegzőjét

(2) A meghívót valamennyi előterjesztéssel együtt az alábbi, tanácskozási joggal is rendelkezőnek kell megküldeni:

a) polgármester, alpolgármester, települési képviselő,

b) bizottság nem képviselő tagja,

c) jegyző

(3) Az írásbeli előterjesztéseket elektronikus levelezési rendszeren keresztül úgy kell kézbesíteni, hogy azt az érdekeltek az ülés időpontját megelőző 5 naptári nappal kézhez kapják. Ugyaneddig az időpontig a képviselő-testületi tagok valamint az ülésre meghívottak a képviselő-testületi ülésre szóló meghívót nyomtatott formában kapják kézhez. Ettől eltérni csak kivételes esetben a polgármester előzetes engedélyével lehet.

33. § (1) Csak a tevékenységi körébe tartozó ügyben rendelkezik tanácskozási joggal, és előterjesztés nélkül meghívót kell küldeni az alábbi személynek, szervezetnek, önszerveződő közösség képviselőjének:

a) Sörédi Tagóvoda vezetője

b) háziorvos, fogorvos, védőnő,

c.) a napirendi pont tárgya szerint illetékes szerv vezető
d) egészségügyi tárgyú napirendi pont esetén a Fejér Megyei Kormányhivatal Móri Járási Hivatala Járási Népegészségügyi Intézete vezetője, valamint védőnői szolgáltatást érintő napirendi pont esetében a járási vezető védőnő
e) Önkormányzat által létrehozott közalapítvány kuratóriumának elnökét,
f) a Nyugdíjas klub képviselőjét,
g) a Sport Egyesület képviselőjét,
h) a polgármester által megjelölt személyt, vagy szervezetet, akinek jelenléte a napirend tárgyalásához szükséges,
i) akit a polgármester, vagy az ülés összehívója megjelöl.

34. § A nyilvános ülésre szóló meghívót és előterjesztést, előzetes kérelemre, elektronikus formában is meg lehet küldeni.

16. Rendkívüli ülés

35. § (1) A képviselő-testület ülése a munkatervben nem szereplő alkalomra is összehívható, mely ez esetben rendkívüli ülésnek minősül.

(2)2

36. § A polgármester saját hatáskörében is összehívhatja a képviselő-testület rendkívüli ülését, ha megítélése szerint az ülés összehívására és döntéshozatalra a munkatervben meghatározott rendes ülésen kívül az önkormányzat, a képviselő-testület és szervei, az intézmények, a település, a lakosság érdekeit érintő okból szükség van.

37. §3

17. A képviselő-testület ülésének vezetése

38. § A képviselő-testület ülésének vezetése során a polgármester, a levezető elnök által ellátandó feladatok:

a) az ülés megnyitása, bezárása,

b) a határozatképesség megállapítása és annak az ülés alatt folyamatos

figyelemmel kísérése,
c) napirend ismertetése,
d) az ülés nyilvános vagy zárt jellegének megítélése, a zárt ülés tényének
bejelentése,
e) napirendenként:
ea) a vita megnyitása, levezetése, ezen belül hozzászólásra,
kérdésre, kiegészítésre a szó megadása,
eb) a vita összefoglalása,
ec) indítvány szavazásra való feltevése,
ed) határozati javaslat, rendelettervezet szavaztatása,
ee) a szavazás eredményének megállapítása,
f) az ülés rendjének fenntartása,
g) ügyrendi kérdés szavazásra bocsátása,
h) időszerű kérdésről tájékoztatás nyújtása.

18. A képviselő-testület ülésének rendje

39. § Az ülés rendjének, méltóságának fenntartásáról a polgármester, a levezető elnök gondoskodik, aki a következő intézkedést teheti

a) Figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgytól, a tanácskozáshoz nem illő, sértő, rágalmazó kifejezést használ, vagy az üléshez méltatlan egyéb magatartást tanúsít.

b) Az indokolatlanul hosszúra nyúlt vita lezárását indítványozza.

c) A hozzászólások időtartamának korlátozását indítványozza.

d) Tárgyalási szünetet rendel el legfeljebb hatvan percre.

e) A tanácskozás folytatását akadályozó nem várt rendkívüli körülmény, így különösen áramszünet, rosszullét, baleset, természeti katasztrófa bekövetkezésekor az ülést meghatározott időre félbeszakítja; amennyiben az nem folytatható, a polgármester rendkívüli ülést hív össze.

40. § (1) A képviselő-testület nyilvános ülésén azok, akik tanácskozási joggal nem rendelkeznek, a hallgatóság és a meghívott vendégek, a számukra kijelölt helyen foglalnak helyet.

(2) A hallgatóként megjelent személy köteles tiszteletben tartani az ülés rendjét, méltóságát, magatartásával azt nem zavarhatja. Jelentkezését követően akkor szólhat hozzá legfeljebb öt percben, ha arra a levezető elnök engedélyt ad.

(3) A tanácskozás rendjének, méltóságának megzavarása esetén a levezető elnök rendreutasítja a hallgatóként résztvevő rendzavarót, ismétlődő rendzavarása esetén pedig a tanácskozóterem elhagyására kötelezi, szükség esetén karhatalom igénybevételével.

41. § A levezető elnöknek a rendfenntartás érdekében tett intézkedése ellen felszólalni nem lehet.

19. Napirend, sürgésségi indítvány

42. § (1) A polgármester, a polgármester távollétében a levezető elnök terjeszti elő a meghívó szerinti napirendi pontokat.

(2) A polgármester, levezető elnök, települési képviselő és a bizottság tagja javaslatot tehet a meghívóhoz képest a napirendi pontok sorrendjének megváltoztatására, sürgősségi indítvány beterjesztésével új napirendi pont felvételére, napirendi pont törlésére.

(3) A napirend elfogadásáról a képviselő-testület határozattal dönt.

43. § (1) A napirendi pontok tárgyalásának megkezdése előtt, a napirend előtti hozzászólások keretében a polgármester, levezető elnök, települési képviselő vagy bizottság tájékoztatást ad a képviselő-testület előző ülése óta eltelt fontosabb önkormányzati, társadalmi eseményekről, átruházott hatáskörben hozott döntésekről, intézkedésekről, valamint arról, amit a polgármester, levezető elnök, a települési képviselő vagy a bizottság közérdekűnek tart.

(2) Napirend előtti hozzászólás keretében döntés nem hozható.

44. § A képviselő-testület soros ülésén napirendi pontként, írásbeli előterjesztés alapján, tárgyalni kell a lejárt határidejű képviselő-testületi határozatok végrehajtásáról szóló jelentést, melynek összeállítása a jegyző feladata.

20. Előterjesztés

45. § Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület ülésén ismertetett, az ülés napirendjéhez kapcsolódó, döntést igénylő javaslat - határozati javaslat, rendelettervezet indoklással

46. § (1) A képviselő-testület ülésére írásos előterjesztést kell készíteni.

Az előterjesztés tartalmi elemei:
a) az előterjesztés témájának, tárgyának meghatározása,
b) a témával kapcsolatos előzmények, korábban hozott képviselő-testületi döntések, azok végrehajtásával kapcsolatos információk,
c) a téma ismertetése,
d) a jogszabályi háttér bemutatása,
e) érvek és ellenérvek az adott témával kapcsolatban,
f) döntést igénylő témánál különböző változatok bemutatása, azok következményeinek ismertetése,
g) anyagi kihatású döntésnél az önkormányzat és szervei költségvetésére gyakorolt hatás bemutatása,
h) egyéb körülmények, összefüggések, adatok, amelyek segítik a döntéshozatalt,
i) határozati javaslat, vagy határozati javaslatok,
j) rendelettervezet, rendelettervezet indoklása,
k) rendelet tervezetnél a hatástanulmány.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott tartalmi követelmények közül a polgármester határozza meg az adott előterjesztésnél alkalmazandó kötelező tartalmi elemeket.
(3) A polgármester, levezető elnök kivételesen, alapos indokkal, így különösen: az előkészítésre rendelkezésre álló idő rövidsége, a döntéshozatalhoz szükséges információk beszerzése, terjedelmi ok miatt, engedélyezheti az írásbeli előterjesztésnek a meghívó kiküldéséhez képest későbbi kiküldését, vagy az ülésen történő kiosztását, ismertetését.

47. § (1) Írásbeli vagy szóbeli előterjesztés nélkül napirend nem tárgyalható. Írásos előterjesztés nélkül nem tárgyalható a rendeletalkotással összefüggő napirendi pont.

(2) Kivételes és indokolt esetben, a képviselő-testület döntése alapján, lehetőség van szóbeli előterjesztésre is. A szóbeli előterjesztés legyen tárgyszerű, lényegre törő, és tartalmazzon döntési javaslatot.

48. § Előterjesztő lehet a polgármester, alpolgármester, települési képviselő, a bizottság, bizottsági tag, a jegyző, továbbá - feladatkörében - az önkormányzat közreműködésével fenntartott intézmény vezetője; beszámoló, tájékoztató esetén - feladatkörében - az érintett személy, szervezet, gazdasági társaság, alapítvány, közalapítvány, egyesület, önszerveződő közösség.

49. § (1) A jegyző gondoskodik a meghívók és előterjesztések időben történő kiküldéséről, kézbesítéséről.

(2) A polgármester előzetes engedélye alapján a kiküldendő előterjesztés terjedelme korlátozható, ha a sokszorosítás technikai nehézségbe ütközik, költsége vagy időigénye aránytalanul magas. Erről a tényről a képviselő-testületet tájékoztatni kell azzal együtt, hogy a teljes anyag megismerhetőségét a Közös önkormányzati hivatalban munkaidőben biztosítani kell.

21. Határozati javaslat

50. § A határozati javaslat az írásos előterjesztésben, a szóbeli előterjesztésben, vagy az ülés vezetője által a vita összefoglalása után megfogalmazott döntési javaslat.

51. § A határozati javaslatnak

a) szervesen kapcsolódnia kell az előterjesztés témájához,

b) törvényesnek, célszerűnek, szakszerűnek, pontosan megfogalmazottnak végrehajthatónak kell lennie,

c) szükség esetén rendeznie kell az ugyanabban a tárgykörben esetlegesen korábban hozott döntés sorsát - részben vagy egészben történő hatályon kívül helyezés, módosítás, kiegészítés -,

d) pénzügyi kihatás esetén rendelkeznie kell a költségvetési forrás

e) végrehajtást igénylő döntésnél a végrehajtási záradékban meg kell jelölnie a végrehajtásért felelős személyt és a végrehajtási határidőt.

22. A tanácskozás menete

52. § A napirendi pontokat az elfogadott sorrendben kell tárgyalni. A levezető elnök minden napirendi pont felett megnyitja a vitát, melynek során:

a) először az előterjesztő, előadó szóbeli kiegészítést tehet, új információt vagy

lényegre törő összefoglalást adhat;
b) az előterjesztőhöz, előadóhoz először a települési képviselő, majd
a tanácskozási joggal résztvevő kérdést, észrevételt, hozzászólást intézhet;
c) a vendégek, a hallgatóság tanácskozási joggal nem rendelkező tagjai
a napirendhez kapcsolódva - legfeljebb öt percben - hozzászólhatnak, kérdést
tehetnek fel, ha erre a polgármester, levezető elnök engedélyt ad.

53. § (1) A települési képviselő és a bizottság, a vita lezárásáig, az előterjesztéshez módosító indítványt terjeszthet elő.

(2) Az előterjesztő - figyelemmel a vitában is elhangzottakra - az előterjesztésben szereplő javaslatát, módosító javaslatát a vita lezárásáig módosíthatja, kiegészítheti, vagy a szavazás megkezdéséig visszavonhatja. Javaslata visszavonása esetén arról a képviselő-testületnek nem kell dönteni.

(3) A vita lezárását követően, a döntéshozatal előtt, a jegyzőnek kell szót adni, ha jogszabálysértő javaslat, önkormányzati rendelettervezet, vagy működés jelzésére irányuló észrevételt kíván tenni.

54. § (1) A szavazás megkezdéséig a polgármester, települési képviselő vagy a bizottság javasolhatja a döntés elnapolását, napirendről való levételét, melyről a képviselő-testület határozathozatal nélkül dönt, ha azzal az előterjesztő egyetért. Ha az előterjesztő az elnapolással, napirendről való levétellel nem ért egyet, a vitát döntéshozatalig folytatni kell.

55. § (1) A testületi ülés során, indokolt esetben, így különösen a napirendi ponttal összefüggő egyeztetés lefolytatása, kapcsolódó információk beszerzése, egyéb tájékozódás miatt vagy pihenés céljából, a polgármester, levezető elnök, vagy bármely képviselő javaslatára, a képviselőtestület alakszerű határozattal tárgyalási szünetet rendelhet el legfeljebb 60 percre.

(2) Ha a napirendi ponthoz több hozzászóló nincs, a polgármester, levezető elnök a vitát lezárja, és rátér a szavaztatásra.

23. Döntéshozatal, szavazás

56. § (1) A nyílt szavazás személyesen, egységes lebonyolítással, kézfeltartással történik.

(2) A polgármester, levezető elnök először az "igen", majd a "nem", szavazatok számát állapítja meg.

(3) Amennyiben a javaslat nem kapja meg a megfelelő arányú többségi "igen" szavazatot, akkor azt elutasítottnak kell tekinteni, és ezt határozati formában kell megjeleníteni.

57. § (1) Az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott döntési javaslatokat egyenként kell szavazásra bocsátani. Először - az elhangzás sorrendjében - a módosító indítványokról kell határozathozatal nélkül dönteni, majd az elfogadott módosítások figyelembevételével végleges döntést hozni.

(2) A szavazásra bocsátás, a szavazatok összesítése és a szavazás eredményének megállapítása a polgármester, levezető elnök feladata. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, és azt a levezető elnök vagy bármely képviselő kéri, a szavazást egy ízben meg kell ismételni.

24. Név szerinti szavazás

58. § A név szerinti szavazás alkalmával a jegyző névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott "igen", "nem", választ a névsorban a képviselő neve mellett rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti. A névsor az ülésről készült jegyzőkönyv melléklete.

25. Titkos szavazás

59. § (1) A titkos szavazás lebonyolításáról az ülésen megválasztott 3 tagú Szavazat Számláló Bizottság gondoskodik a jegyző, mint jegyzőkönyvvezető közreműködésével.

(2) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, melyet csatolni kell a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez. A jegyzőkönyv tartalmazza a szavazás helyét, idejét, tárgyát, a szavazatszámláló bizottság tagjai és a jegyzőkönyvvezető nevét, tisztségét és aláírását, a szavazásra feltett kérdés pontos meghatározását, személyi döntések esetén a jelöltek nevét, továbbá a szavazás menetét, a felmerült körülményeket és az eredményt.

60. § (1) A titkos szavazás lebonyolításához szavazólap, üres boríték, urna és a titkosságot biztosító körülmények, így külön helyiség, esetleg szavazófülke szükségesek. A titkos szavazás megfelelő körülményeinek biztosításában és a technikai feltételek megteremtésében a jegyző közreműködik.

(2) A szavazólapok száma a szavazásban résztvevő települési képviselők számával azonos. A szavazólapot az önkormányzat bélyegzőjével kell hitelesíteni annak átadása előtt, a képviselő jelenlétében.

(3) A szavazólap átvételét a képviselő a jegyzőkönyvhöz csatolt névjegyzéken tett aláírásával igazolja. A képviselők egyenként adják le szavazataikat.

61. § (1) A szavazás eredményéről a Szavazat Számláló Bizottság elnöke a képviselő-testületnek - az arról készült jegyzőkönyv ismertetésével - jelentést tesz. A titkos szavazással hozott döntést alakszerű határozatba kell foglalni.

(2) A titkos szavazás szavazólapjai a jegyzőkönyv mellékletét képezik.

26. Határozathozatal

62. § (1) A jegyző gondoskodik a képviselő-testületi határozatok évenkénti nyilvántartásának vezetéséről .

(2) A jegyző felelős a határozatok végrehajtásának felügyeletéért, a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentésnek a képviselő-testület soros ülése elé terjesztéséért.

(3) A határozat végrehajtása érdekében szükséges intézkedéseket haladéktalanul meg kell kezdeni. A határozatról az érdekeltet értesíteni kell.

63. § Az önkormányzati rendeletet az elfogadásától számított 5 napon belül ki kell hirdetni 15. §-ban meghatározott helyben szokásos módon 15 napra ki kell függeszteni. A kihirdetés időpontja a kifüggesztés napja.

64. § Önkormányzati rendelet megalkotását indítványozhatja

a) a polgármester,

b) a települési képviselő,

c) a képviselő-testület bizottsága,

d) a jegyző.

65. § (1) Az önkormányzati rendelettervezet szakszerű - a jogszabályoknak, az Európai Unió jogharmonizációs követelményeinek és a jogszabály előkészítés, szerkesztés, kodifikáció, követelményeinek megfelelő - előkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(2) A képviselő-testület döntését követően - az elfogadott módosító indítványokra figyelemmel - az önkormányzati rendelet végleges szövegét a jegyző szerkeszti meg.

66. § (1) A jegyző gondoskodik az önkormányzati rendelet

a) évenkénti, sorszám szerinti nyilvántartásáról,

b) módosításokkal egységes szerkezetbe foglalásáról,

c) érintett személyek, szervek, intézmények számára történő megküldéséről,

d) bárki általi megtekinthetőségének biztosításáról a közös önkormányzati hivatalban.

(2) A jegyző szükség szerint gondoskodik a lakosság széles körét érintő önkormányzati rendeletekről rövid, tárgyszerű, lényegre törő, közérthető tájékoztatás nyújtásáról a Sörédi Hírekben, a közös önkormányzati hivatal hirdetőtábláján vagy az önkormányzat internetes honlapján keresztül.

67. § (1) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani

a) a fizetési kötelezettségekről

b) a költségvetésről, a költségvetés módosításáról, a költségvetés

végrehajtásáról
c) szervezet és intézmény alapításáról
d) helyi adókról
szóló rendelet tervezetet.
(2) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani a rendelet tervezetet:
a) ha annak sürgős elfogadásához kiemelkedő közérdek fűződik,
b) ha azt magasabb rendű jogszabály vagy a kormányhivatal által előírt
kötelező jogalkotási határidő betartása indokolja,
c) ha az egyeztetés Söréd Község Önkormányzat különösen fontos pénzügyi,
környezetvédelmi, örökségvédelmi érdekeinek védelmét veszélyeztetné.
(3) Az önkormányzati rendelet tervezetét a közös önkormányzati hivatal hirdetőtábláján az azt tárgyaló képviselő-testületi ülés előtt, az erről szóló előterjesztés képviselők számára történő megküldésével egyidejűleg, közzé kell tenni. A tervezetről - elfogadását megelőzően - bárki írásban véleményt nyilváníthat, melyről a képviselő-testületet a jegyző tájékoztatja.

68. § Amennyiben az önkormányzatnak önkormányzati rendelet megalkotására bárki javaslatot tesz, arról a képviselő-testületet a következő soros ülésen tájékoztatni kell. Az önkormányzati rendelettervezet előkészítésének szükségességéről a képviselő-testület határozattal dönt.

29. Jegyzőkönyv

69. § (1) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az Mötv. 52. §-ában meghatározott tartalmi elemeket, valamint azt, amelyre vonatkozóan a jelen szervezeti és működési szabályzat a jegyzőkönyvi rögzítés követelményét előírja.

a) A jegyzőkönyvben a tárgyalt napirendi pontokként meg kell adni az Mötv. 52. § (1)

bekezdés f-m) pontokat.
b) A tárgyalt napirendeknél az Mötv. 52. § (1) bekezdés g) pontjaként legalább a
tanácskozás lényegét jegyzőkönyvbe kell foglalni. A képviselő-testület valamely tagja
kérésére a jegyző köteles a képviselő által elmondottakat szó szerint a jegyzőkönyvbe
rögzíteni.
c) A jegyzőkönyvben az Mötv. 52. § (1) bekezdés l) pontjaként a szavazás számszerű
eredményét úgy kell rögzíteni, hogy szerepeljen a jegyzőkönyvben, hogy hányan
szavaztak igennel, hányan nemmel,.
d) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a képviselő-testület által hozott döntést. A
határozatot és rövidebb rendeletet a jegyzőkönyv szövegébe kell beépíteni,
terjedelmesebb rendeletek esetében a jegyzőkönyv szövegében azt kell szerepeltetni,
hogy a testület a rendeletet a jegyzőkönyv mellékleteként elhelyezett rendelet szöveggel
fogadja el. A rendelet szövegét ez esetben a jegyzőkönyvhöz mellékletként kell csatolni.
e) Zárt ülés jegyzőkönyve esetében rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen
minőségben vannak jelen.
(2) A jegyzőkönyvet 2 példányban kell készíteni
a) egy példányt a jegyző kezel (ez az irattári példány),
b) egy példány a Községi Könyvtár részére kerül átadásra és ott elhelyezésre.
(3) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell
a) a képviselő-testületi, bizottsági ülés meghívóját,
b) a jelenléti ívet,
c) az írásbeli előterjesztést, rendelettervezetet mellékleteivel együtt,
d) a kihirdetett önkormányzati rendeletet - egységes szerkezetben is -,
e) a képviselői, bizottsági írásbeli indítványt, véleményt,
f) a titkos szavazás jegyzőkönyvét,
g) a név szerinti szavazás jegyzőkönyvét.

70. § (1) A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyv 2 pld-ban készül egy - eredeti - példánya az irattárba kerül, melynek munkaidőben a közös önkormányzati hivatalban történő megtekinthetőségéről a jegyző gondoskodik. A második példánya a községi könyvtárba kerül.

(2) A nyilvános ülés jegyzőkönyvéről, a képviselő-testület által külön meghatározott díj ellenében, a közös önkormányzati hivatalban másolat kérhető.

71. § A zárt ülés jegyzőkönyve 1 példányban készül, egy - eredeti - példánya az irattárba kerül. A zárt ülés jegyzőkönyvét a jegyző a nyilvános ülésétől elkülönítetten kezeli.

72. § A képviselő- testület üléseiről készült jegyzőkönyvet a Kormányhivatal részére történő felterjesztéssel egyidejűleg elektronikusan meg kell küldeni a települési képviselők részére.

73. § A képviselő-testület nyilvános üléseiről készült eredeti jegyzőkönyvek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik.

30. Települési képviselő

74. § (1) A települési képviselő – az Ötv. 19. § (2) bekezdés f) pontjában meghatározottakon túl – köteles

a) kapcsolatot tartani a választóival, tájékoztatni őket a képviselő-testület működése során hozott közérdekű döntésekről,

b) lehetőség szerint előre bejelenteni, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,

c) képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni,

d) a tudomására jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni.

(2) Az önkormányzati képviselő megbízatása Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 28. §-ban meghatározottak szerint szűnik meg.

(3) A képviselő összeférhetetlenségével, illetve az összeférhetetlenségi eljárással kapcsolatos szabályokat Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 36-37. §-a tartalmazza.

31. Képviselő-testület bizottsága

75. § (1) A bizottság képviselő és nem képviselő tagjának jogai és kötelezettségei a bizottsági működéssel összefüggésben azonosak.

(2) A bizottság személyi összetételét a 4. függelék tartalmazza.

(3) A polgármester előterjesztése alapján az alakuló vagy az azt követő ülésen az Ügyrendi Bizottság tagjait a képviselő-testület megválasztja.

76. § Bármelyik képviselő javaslatot tehet valamely, a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalására. Az indítványt a bizottság elnöke annak soron következő ülése elé terjeszti, melyre az indítványozó képviselőt meg kell hívni.

77. § (1) [2] A bizottsági ülést az elnök, távolléte, akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze és vezeti.

(2) A bizottság ülésére állandó meghívott a polgármester, és a jegyző.

78. § (1) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül, melyet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá. A jegyzőkönyvet az önkormányzat bélyegzőjével kell hitelesíteni.

(2) A bizottság üléséről készült jegyzőkönyv kettő példányban készül, egy - eredeti - példánya az irattárba kerül, második példánya a Fejér Megyei Kormányhivatal részére kerül megküldésre.

79. § (1) A képviselő-testület határozattal, meghatározott önkormányzati szakmai feladat ellátására, az állandó bizottságra vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(2) [3] A képviselő-testület az ideiglenes bizottság létszámáról, elnökéről, tagjairól, feladatköréről, működésének alapvető szabályairól, a bizottság létrehozásakor dönt.

(3) Az ideiglenes bizottság a képviselő-testület által meghatározott feladat elvégzését, valamint a működésére meghatározott idő lejártát követően megszűnik. Ezzel együtt az elvégzett munkájáról a képviselő-testületnek - előzetesen a bizottság által elfogadott - jelentésben számol be.

(4) Az ideiglenes bizottság működésére az állandó bizottság működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

80. § A bizottság működésére a képviselő-testület működésére megállapított szabályokat kell alkalmazni a következő eltérésekkel:

a) A bizottsági ülés meghívóját, valamennyi előterjesztéssel együtt, annak ülése előtt három nappal kell kiküldeni

aa) a bizottság tagjainak,

ab) a polgármesternek,

ac) jegyzőnek.

b) A napirendi ponttal érintett személy, szervezet részére csak a meghívót kell kiküldeni.

c) A képviselő-testület rendkívüli ülése előtti bizottsági ülés tartása esetén a meghívó kiküldéséről és a meghívottak a) pontban foglaltakon túli köréről az ülés összehívója dönt.

d) A bizottsági ülés meghívóját csak a közös önkormányzati hivatal hirdetőtáblájára történő kifüggesztéssel kell közzétenni.

e) A bizottsági ülés meghívója tartalmazza az ülés időpontját, helyét, jellegét - soros, rendkívüli, nyilvános, zárt -, a tervezett napirendi pontokat, az ülés összehívójának nevét, a név melletti "s. k." jelölést, tisztségét és az önkormányzat bélyegzőjét.

81. § (1) A képviselő-testület a következő állandó bizottságokot hozza létre:

a) Ügyrendi Bizottság, létszáma: 3 fő

(2) Az állandó bizottság hatáskörét, a bizottságok által benyújtandó, vagy annak állásfoglalásával benyújtható előterjesztések meghatározását, a bizottságok egyéb feladatait az 1. melléklet tartalmazza.

32. Polgármester

82. § (1) A polgármester képviselő-testület által átruházott hatásköre:

a) Dönt a közterület-használati engedély kiadásáról.

b) Dönt az önkormányzat szociális tárgyú rendeleteiben meghatározott ügyekben

c) Engedélyezi a Községi címerének, zászlajának használatát.

d) Dönt az 1988.évi I. törvény 46. § (1) bekezdés a.) pontja alapján az önkormányzati közutakra vonatkozó ügyekben

83. § (1) A polgármester saját hatáskörében - törvény, önkormányzati rendelet vagy képviselő-testületi határozat egyéb rendelkezése hiányában - az önkormányzat és a képviselő-testület nevében megtehet minden olyan nyilatkozatot, vállalhat olyan kötelezettséget, írhat alá olyan megállapodást, szerződést, amely nem ellentétes az önkormányzat, valamint a képviselő-testület és szervei érdekével, az erről való döntés halaszthatatlan, és hátránytól, kártól óv meg. E hatáskörének gyakorlásáról a polgármester utólag köteles a képviselő-testületet a következő soros ülésen tájékoztatni.

(2) Jelen rendelet az Mötv. 68. § (2) bekezdése szerinti ügyet nem határoz meg.

(3) A polgármester - az Mötv. 68. § (3) bekezdése szerinti - két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan önkormányzati ügyekben történő döntési jogköre az alábbi ügyekre terjed ki:

a) hatósági, pályázati ügyekben hiánypótlás megtétele,

b) pályázatokkal kapcsolatos nyilatkozatok,

c) véleménynyilvánítás területi, központi államigazgatási szervek megkeresésére.

84. § (1) A polgármester tisztségét főállású megbízatásban látja el.

(2) Tisztségének megszűnése esetén munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek, ennek hiányában a képviselő-testület legidősebb tagjának, mint korelnöknek adja át.

33. Alpolgármester

85. § (1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára - titkos szavazással - egy alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester a tisztségét társadalmi megbízatásban látja el

34. Jegyző

86. § (1) A jegyző jogállására az Mötv.81. § (1) bek. kell alkalmazni

.(2) A jegyző az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatkörében
a) megszervezi a képviselő-testület és a bizottságok szervezési és ügyviteli
tevékenységével kapcsolatos feladatok ellátását,
b) gondoskodik a testületek és tisztségviselők munkájának segítéséről, munkájukhoz
szükséges feltételek megteremtéséről,
c) értékeli és ellenőrzi a közös önkormányzati hivatal döntés-előkészítő és végrehajtó
tevékenységét,
d) biztosítja a közös önkormányzati hivatal működési rendjét, fegyelmét,
e) évente beszámol a képviselő-testületnek a közös önkormányzati
hivatal előző évi tevékenységéről.
(3) A jegyzői feladat- és hatásköröket a jegyző tartós távolléte vagy akadályoztatása esetén
a Hivatal szervezeti és működési szabályzatában jegyző helyettesként megjelölt
köztisztviselő látja el, és helyettesíti a jegyzőt.

86/A. §4 A jegyző a képviselő-testület által átruházott hatásköre: A képviselő-testület a 4/2023. (III.31.) önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdése értelmében a házszám megállapítás hatáskörét a képviselő-testület a jegyzőre ruházza át.

35.5 Magyaralmási Közös Önkormányzati Hivatal

87. § (1) A közös önkormányzati hivatal a képviselő-testület által elfogadott szervezeti és működési szabályzat szerint működik, amely meghatározza a közös önkormányzat hivatal feladatait, a munka- és ügyfélfogadás rendjét, idejét, szervezeti tagozódását.

(2) A közös önkormányzati hivatal szervezeti tagozódását és ügyfélfogadási rendjét a 2. függelék tartalmazza.

38. Társulás

88. § (1) Az önkormányzat feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és ésszerűbb megoldása érdekében társulásban vesz részt.

(2) A képviselő-testület által kötött társulási megállapodások jegyzékét a 6. függelék tartalmazza.

39. Az önkormányzat költségvetése, vagyona

89. § (1) Az önkormányzat költségvetését a képviselőtestület két fordulóban tárgyalja.

(2) Az önkormányzat kormányzati funkció szerinti ágazati szakfeladatainak megnevezését a 1. függelék tartalmazza.

90. § Az önkormányzat a vagyonával kapcsolatos rendelkezéseket önkormányzati rendeletben szabályozza.

40. Egyéb rendelkezések

91. § A polgármesteri, képviselői, nem képviselő bizottsági tagi vagyonnyilatkozatokba a közös önkormányzati hivatalban, ügyfélfogadási időben, bárki betekinthet.

92. § A jegyző felelős

a) a települési képviselők nevének és lakcímének,

b) a bizottságok tagjainak,

c) a képviselő-testület által kitüntetettek és

d) a hatályos önkormányzati rendeletek

nyilvántartásáért.

41. Záró rendelkezések

93. § Ez a rendelet 2014. szeptember 1-jén lép hatályba

94. § Hatályát veszti a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 2/2014. (II.07.) önkormányzati rendelet.

1. melléklet a 9/2014. (IX.1.) önkormányzati rendelethez

Összeférhetetlenségi és a helyi önkormányzati képviselők és polgármester vagyonnyilatkozatának vizsgálatával foglalkozó Bizottság feladat és hatásköre:
a polgármester a jutalmazására irányuló előterjesztés megtétele
a polgármester elleni fegyelmi vizsgálat lefolytatás
a képviselő-testület működésével kapcsolatos választások lebonyolítása
az SZMSZ módosításával kapcsolatos rendelet tervezet véleményezése
képviselők vagyonnyilatkozatával kapcsolatos eljárás lefolytatása
az összeférhetetlenségi ügyek
a méltatlansági ügyek
a képviselők köztartozás mentességének igazolására szolgáló adatbázis ellenőrzése

1. függelék a 9/2014. (IX.1.) önkormányzati rendelethez

Kormányzati funkció száma

Kormányzati funkció megnevezése

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

011220

Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

013320

Köztemető-fenntartás és -működtetés

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

016010

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

016020

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

041232

Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

042180

Állat-egészségügy

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

072311

Fogorvosi alapellátás

074032

Ifjúsági-egészségügyi gondozás

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

082044

Könyvtári szolgáltatások

082091

Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082092

Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

082094

Közművelődés – kulturális alapú gazdaságfejlesztés

086020

Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése

091110

Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

104042

Család- és gyermekjóléti szolgáltatások

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

107051

Szociális étkeztetés szociális konyhán

107052

Házi segítségnyújtás

107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

2. függelék a 9/2014. (IX.1.) önkormányzati rendelethez6

A Magyaralmási Közös Önkormányzati Hivatal
szervezeti tagozódása és ügyfélfogadási rendje

1. A Magyaralmási KÖH belső szervezeti egységei:

a) Hivatali székhely: 8071 Magyaralmás, Fő u. 31., a jegyző közvetlen vezetésével.

b) Sörédi Kirendeltség. 8072 Söréd, Rákóczi u. 59. a jegyző közvetlen vezetésével.

2. Szervezeti felépítése:

- Jegyző

- gazdálkodási-pénzügyi,

- adóügyi-pénzügyi belső szervezeti egység

- igazgatási belső szervezeti egység

3. Hivatali létszám: 7 fő

- jegyző 1 fő

- köztisztviselő 6 fő

4. A Magyaralmási KÖH munkarendje:

Székhelyhivatalban:

Hétfő, Szerda, Csütörtök: 7.30 órától 16.00 óráig – 30 perc munkaközi szünettel

Kedd: 7.30 órától 17.00 óráig – 30 perc munkaközi szünettel

Péntek: munkaközi szünet nélkül 7.30 órától 12.30 óráig

Sörédi Kirendeltségen:

Hétfő, Kedd,Szerda, Csütörtök: 7.30 órától 16.00 óráig – 30 perc munkaközi szünettel

Péntek: munkaközi szünet nélkül 7.30 órától 13.30 óráig

5. Ügyfélfogadási rend:

Magyaralmás székhelyhivatalban

Kedd: 8.00 órától – 12.00 óráig és 13.00 órától – 17.00 óráig

Szerda: 8.00 órától – 12.00 óráig és 13.00 órától – 16.00 óráig

Péntek: 8.00 órától – 12.00 óráig

Sörédi Kirendeltségen:

Kedd: 8.00 órától – 12.00 óráig és 13.00 órától 16.00 óráig

Csütörtök: 8.00 órától – 12.00 óráig és 13.00 órától 16.00 óráig

Péntek: 8.00 órától - 12.00 óráig

6. A jegyző fogadó órája:

Söréd Kirendeltségen: Csütörtök 8.00 órától – 16.00 óráig

A hét többi napján Magyaralmáson.

3. függelék a 9/2014. (IX.1.) önkormányzati rendelethez

A képviselő-testület tagjainak névjegyzéke

A

B

1.

Végh Rudolf

polgármester

2.

Fésüsné Szuna Máris

alpolgármester

3.

Forstner Éva

képviselő

4.

Pálföldi Tamás

képviselő

5.

Kovács Józsefné

képviselő

4. függelék a 9/2021. (IX.1.) önkormányzati rendelethez

Ügyrendi Bizottság személyi összetétele

A

B

1.

Forstner Éva

elnök

2.

Pálföldi Tamás

alelnök

3.

Kovács Józsefné

tag

5. függelék a 9/2021. (IX.1.) önkormányzati rendelethez

A főállású polgármester hivatali rendje:
- hétfő 8-12 óra
- kedd 8-12 óra
- szerda: -
- csütörtök 8-15 óra
- péntek 8-12 óra

6. függelék a 9/2014. (IX.1.) önkormányzati rendelethez

A társulási megállapodások jegyzéke

1. Móri Többcélú Kistérségi Társulás

székhelye: 8060 Mór, Szent István tér 6.

2. Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás

székhelye: 8154 Polgárdi, Batthyány Lajos utca 132.

3. Vértesalja Önkormányzati Társulás (közoktatási és szociális feladat ellátás )

székhelye: 8074 Csókakő, Petőfi Sándor utca 3.

1

A 3. § (1) bekezdése a Söréd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XII. 22.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 35. § (2) bekezdését a Söréd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XII. 22.) önkormányzati rendelete 4. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

3

A 37. §-t a Söréd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XII. 22.) önkormányzati rendelete 4. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

4

A 86/A. §-t a Söréd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (III. 31.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

5

A 35. alcím címe a Söréd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XII. 22.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

6

Az 1. melléklet 2. függelék a Söréd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XII. 22.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.