Csepreg Város Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (II.27.) önkormányzati rendelete

az egyes szociális ellátásokról

Hatályos: 2015. 02. 27- 2016. 03. 17

Csepreg Város Önkormányzat Képviselő-testületének



1/2015. (II. 27.)


rendelete


az egyes szociális ellátásokról



Csepreg Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott jogalkotói hatáskörben, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörben eljárva, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Sztv) 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 32. § (3) bekezdésében, 33. § (7) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében, az 58/B. § (2) bekezdésében és a 92. § (1) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja.



ÁLTALÁNOS RÉSZ

I. Fejezet

Általános rendelkezések


1. A rendelet célja


1. § E rendelet célja, hogy a törvényi felhatalmazással összhangban megállapítsa Csepreg Város Önkormányzata (továbbiakban: önkormányzat) által a helyi sajátosságoknak megfelelő, a szociális rászorultságtól függő, pénzben és természetben biztosított szociális ellátások, a személyes gondoskodást nyújtó ellátások formáit, szervezeti kereteit, az eljárási és jogosultsági szabályokat, továbbá azok igénybevételének és érvényesítésének módját, feltételeit és garanciáit.






2. A rendelet személyi hatálya


2. § (1) E rendelet hatálya kiterjed a szociális ellátások tekintetében:

a)Csepreg Város közigazgatási területén életvitelszerűen élő, lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyekre,

b)a hajléktalan személyekre,

(2) E rendelet hatálya kiterjed a személyes gondoskodás tekintetében az (1) bekezdésben meghatározott személyeken túl az alábbi személyekre:

a)Területi Gondozási Központ által működtetett Idősek Bentlakásos Otthona tekintetében a magyar, valamint az európai unió más tagállamainak állampolgáraira,

b)Területi Gondozási Központ által ellátott családsegítő szolgáltatás tekintetében Tormásliget, Tömörd, településeken állandó lakóhellyel, vagy bejelentett tartózkodási hellyel rendelkező személyekre.


3. Értelmező rendelkezések


3 § E rendelet alkalmazása szempontjából:

1. fogyasztási egység: a települési lakásfenntartási támogatás tekintetében fogyasztási egység a háztartás tagjainak a háztartáson belüli fogyasztási szerkezetet kifejező arányszáma, ahol

a)a háztartás első nagykorú tagjának arányszáma 1,0,

b)a háztartás második nagykorú tagjának arányszáma 0,9,

c)a háztartás minden további nagykorú tagjának arányszáma 0,8,

d)a háztartás első és második kiskorú tagjának arányszáma személyenként 0,8,

e)a háztartás minden további kiskorú tagjának arányszáma tagonként 0,7.

2. elismert lakásnagyság a települési lakásfenntartási támogatás tekintetében:

a)ha a háztartásban egy személy lakik 35 nm,

b)ha a háztartásban két személy lakik 45 nm,

c)ha a háztartásban három személy lakik 55 nm,

d)ha a háztartásban négy vagy annál több személy lakik 65 nm,

de legfeljebb a jogosult által lakott lakás nagysága.

3. hozzátartozó: a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 8:1. § (1) bekezdés 2. pontja szerinti hozzátartozó.

4. a helyben szokásos legolcsóbb temetési költség: a mindenkori öregségi nyugdíj hétszerese.

5. vagyon: az Sztv. 4. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározottak szerint.



4. Az eljárásra vonatkozó általános szabályok


4. § Az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetben nyújtott ellátásra való jogosultság, valamint a jogosultat érintő jog és kötelezettség megállapítására irányuló eljárás során, ha a törvény vagy e rendelet eltérően nem rendelkezik, a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (továbbiakban Ket.) rendelkezéseit kell alkalmazni.

5. § (1) A támogatásra való jogosultság megállapítására irányuló eljárás kérelemre, míg a rendkívüli támogatásra való jogosultság megállapítására irányuló eljárás kérelemre vagy hivatalból - különösen nevelési-oktatási intézmény, gyámhatóság vagy más családvédelemmel foglalkozó intézmény, illetve természetes személy vagy a gyermekek érdekeinek védelmét ellátó társadalmi szervezet - vezetőjének (továbbiakban intézményvezető) kezdeményezésére - indul. A kérelmet e rendelet 1. melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani. Az intézményvezető a rendkívüli támogatásra való jogosultság megállapítására irányuló eljárást, írásban – a támogatásra jogosult nevének, lakcímének és a támogatásra okot adó körülménynek a megjelölésével - kezdeményezi.

(2) A kérelemhez a támogatási igénytől függően mellékelni kell a támogatási kérelemben feltüntetett körülmények valódiságát alátámasztó Jövedelemnyilatkozatot (2. melléklet), valamint a körülmények valódiságának igazolására szolgáló iratokat.

(3) A hivatalból indult, rendkívüli támogatásra irányuló eljárásra az eljárás megindítást követően egyebekben a kérelemre induló eljárás szabályait kell alkalmazni azzal, hogy a támogatás megállapításához szükséges adatok felvétele érdekében a Csepregi Közös Önkormányzati Hivatal szociális ügyekkel foglakozó munkatársa – a (2) bekezdésében hivatkozott kérelem megküldésével – keresi meg az intézményvezető által megjelölt támogatásra jogosultat.

(4) A rendkívüli támogatásra irányuló kérelmet – ideértve a hivatalból indult eljárás esetét is – soron kívül, de legfeljebb Ket. 33. § (1) bekezdésben meghatározott ügyintézési határidő belül el kell bírálni.

6. § (1) Csepreg Város Önkormányzat képviselő-testületének hatáskörébe tartozó ellátás iránti kérelmet, a Csepregi Közös Önkormányzati Hivatal székhelyén (Csepreg, Széchenyi tér 27.) kell előterjeszteni.

(2) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások iránti kérelmet a Területi Gondozási Központ vezetőjénél (Csepreg, Kossuth u. 67.) kell benyújtani az intézmény mindenkor hatályos szakmai programjában előírt formanyomtatványok felhasználásával.

7. § (1) A kérelmező részére havi rendszerességgel megállapított pénzbeli ellátás folyósítása utalással, Magyarország hivatalos pénznemében történik. Rendkívül indokolt esetben, továbbá amennyiben a kérelmező nem rendelkezik bankszámlával az ellátás készpénzben, a Csepregi Közös Önkormányzati Hivatal vagy a Savaria Takarékszövetkezet Csepregi Kirendeltségének pénztárában fizethető ki, havonta utólag minden hónap ötödik napjáig.

(2) Az egy összegben megállapított támogatás - a (3) bekezdésben meghatározott kivételtől eltekintve - a támogatás megállapítását követő ötödik munkanapon kerül kifizetésre az (1) bekezdésben meghatározott formában.

(3) A lakhatási kiadásokhoz kapcsolódó hátralékot felhalmozó személyek részére megállapított első támogatás az előmérő felszerelésének igazolását követő első munkanapon, majd ezt követően, minden hónap ötödik munkanapjáig kerül kifizetésre az előre fizető mérőórához tartozó kártya önkormányzat általi feltöltésével.

(4) A települési támogatás és a rendkívüli települési támogatás felvételére indokolt esetben a gyermekjóléti szolgálat családgondozója és a gyermek nevelésével, gondozásával foglalkozó köznevelési intézmény is feljogosítható, ha tartani lehet attól, hogy a segélyt nem a rendeltetésének megfelelően használja fel a rászoruló.

8. § (1) A szociális ellátásokat a családi segélyezés elvének érvényesítésével kell biztosítani. A családban életvitelszerűen együtt élő személyek életmódját, szociális helyzetét, a rászorultságot egységben kell vizsgálni. A nyújtandó támogatásokat úgy kell megállapítani, hogy elősegítsék a család létfenntartási és lakhatási lehetőségeit.

(2) A tényállás tisztázásához és a támogatás megállapításához, valamint felülvizsgálatához – amennyiben szükséges - a helyszíni szemlét a Területi Gondozási Központ Családsegítő Szolgálat illetékes munkatársai folytatják le.

(3) A települési támogatást megállapító határozatban meg kell jelölni a támogatás e rendelet szerinti formáját.

(4) A támogatás összegét 100 forintra kerekítve kell meghatározni.

9. § (1) A támogatott személy a támogatást csak a támogatást megállapító határozatban megjelölt célra használhatja fel.

(2) A csatornahasználat és a szemétszállítás díj, a lakbér vagy az albérleti díj, valamint a közös költség vonatkozásában felhalmozódott hátralék törlesztéséhez megállapított támogatás felhasználását a támogatott személynek a támogatás folyósításától számított 5 munkanapon belül igazolnia kell csatornahasználat és a szemétszállítás díj esetében a feladóvevény bemutatásával, lakbér vagy az albérleti díj, valamint a közös költség esetében pedig a hátralék kiegyenlítését igazoló, az átvételre jogosult aláírásával ellátott átvételi elismervénnyel.

(3) Ha a megállapításra kerül, hogy a támogatás a támogatási összegtől eltérően kerül felhasználásra vagy a támogatást igénylő a támogatást jogosulatlanul vette igénybe, a hatáskör gyakorlója a támogatás visszafizetését köteles elrendelni.

(4) Ha a hatáskör gyakorlója a hatáskörébe tartozó támogatás visszafizetését rendeli el, a megtérítés összegét, illetve pénzegyenértékét és a kamat összegét – amennyiben annak megfizetése a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyeztetné – méltányosságból

a)csökkentheti vagy elengedheti, illetve részletfizetést állapíthat meg, ha a visszafizetésre kötelezett személy családjának egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének kétszeresét.


5. Hatásköri rendelkezések


10. § (1) A szociális ellátásokkal kapcsolatos hatáskör gyakorlása a 3. melléklet szerint történik.

(2) Az átadott hatáskörben hozott döntésekről a hatáskör gyakorlója évente egy alkalommal beszámol a képviselő-testület előtt.



KÜLÖNÖS RÉSZ

II. Fejezet

Az ellátások formái


1. A támogatások formái


11. § (1) Csepreg Város Önkormányzata az e rendelet szerinti feltételeknek megfelelő, szociálisan rászoruló személy részére pénzbeli és természetbeli települési támogatást állapíthat meg.

12. § Pénzbeli települési támogatás keretében támogatás ítélhető meg

a)e rendelet 15-16. §-ában foglal feltételek fennállása esetén a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez és a lakhatási kiadásokhoz kapcsolódó hátralékot felhalmozó személyek részére (továbbiakban: települési lakásfenntartási támogatás),

b)e rendelet 17-19. §-ában foglal feltételek fennállása esetén rendkívüli települési támogatás formájában (továbbiakban rendkívüli települési támogatás).

13. § Természetbeni települési támogatások:

a)települési lakásfenntartási támogatás,

b)rendkívüli települési támogatás,

c)közterületen lévő árkok, nyitott csatornák gyepgondozása,

d)köztemetés.



III. Fejezet

Az egyes pénzbeli támogatásokra vonatkozó különös szabályok


1. Települési lakásfenntartási támogatás

14. § (1) A lakásfenntartási támogatás a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújtható hozzájárulás.

(2) A lakásfenntartási támogatás igényelhető

a) a villanyáram-, a víz- és a gázfogyasztás, a csatornahasználat és a szemétszállítás díjához, a lakbérhez vagy az albérleti díjhoz, a közös költséghez, illetve a tüzelőanyag költségeihez való hozzájárulás érdekében, vagy

b) a villanyáram-, a víz- és a gázfogyasztás tekintetében, továbbá a csatornahasználat és a szemétszállítás díj, a lakbér vagy az albérleti díj, valamint a közös költség vonatkozásában felhalmozódott hátralék törlesztéséhez való hozzájárulás érdekében, feltéve, ha a kérelmező kötelezettséget vállal a hátralékkal érintetett energia-fajta (villanyáram, víz, gáz) esetében az előre fizető mérőóra felszereltetésére.

(3) Települési lakásfenntartási támogatás akkor ítélhető meg, ha a támogatást igénylő személy háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át, és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona. Az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem megegyezik a háztartás összjövedelmének és a fogyasztási egységek összegének hányadosával.

(4) A települési lakásfenntartási támogatás esetében a lakásfenntartás elismert havi költsége az elismert lakásnagyság és az egy négyzetméterre jutó elismert költség szorzata. Az egy négyzetméterre jutó elismert havi költség összegét - az energiaárak várható alakulására figyelemmel – a 2015 évben az éves központi költségvetésről szóló törvény, azt követően magasabb szintű jogszabály szabályozásának hiánya esetén az önkormányzat költségvetéséről szóló rendelete határozza meg.

15. § (1) A települési lakásfenntartási támogatás - a lakhatási kiadásokhoz kapcsolódó hátralékot felhalmozó személyek részére nyújtott támogatás kivételével - havi rendszerességgel, egy éven belül legfeljebb hat hónapra állapítható meg, azzal, hogy amennyiben a tárgyévben a kérelem beadásától számítottan már hat hónapnál kevesebb van hátra, úgy csak ezen hátralevő időre állapítható meg a támogatás.

(2) A települési lakásfenntartási támogatás egy hónapra jutó összege

a)a lakásfenntartás elismert havi költségének 30%-a, ha a jogosult háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50%-át, azzal, hogy a támogatás összegét 100 forintra kerekítve kell meghatározni.

b)a lakásfenntartás elismert havi költségének és a támogatás mértékének (a továbbiakban: TM) szorzata, ha a jogosult háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem az a) pont szerinti mértéket meghaladja,

de nem lehet kevesebb, mint 2000 forint.

(3) A (2) bekezdés b) pontja szerinti TM kiszámítása a következő módon történik:


TM = 0,15-

J-0,5 NYM
─────


x 0,075

NYM


 

ahol a J a jogosult háztartásában egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelmet, az NYM pedig az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét jelöli. A TM-et századra kerekítve kell meghatározni.

(4) Települési lakásfenntartási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától, azzal, hogy külön lakásnak kell tekinteni a társbérletet, az albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.


(5) A települési lakásfenntartási támogatás megállapított összege:

a) szilárd tüzelőanyaggal fűtött lakásban élő kérelmező részére vagy

b) a lakhatási kiadásokhoz kapcsolódó hátralékot felhalmozó személyek részére nyújtott támogatás személy esetén a lakhatás megőrzése érdekében

egy összegben folyósítható.

(6) Amennyiben a támogatási kérelmet benyújtó személy tárgyévben rendkívüli települési támogatásban részesült, részére települési lakásfenntartási támogatás nem állapítható meg.


2. Rendkívüli települési támogatást


16. § (1) Az önkormányzat a (2) bekezdésben meghatározott esetekben rendkívüli települési támogatásban nyújt.

(2) Rendkívüli települési támogatásban részesül

a)az a személy vagy család, aki létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került,és önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni ,

b)az a személy vagy család, aki időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzd.

(3) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti létfenntartás veszélyeztető vagy rendkívüli élethelyeznek minősül:

a)a családot ért elemi kár,

b)ha a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása veszélybe kerül,

c)az a személy, aki az elhunyt személy eltemettetéséről gondoskodott és a temetési költségek viselése a saját, vagy családja létfenntartását veszélyezteti (továbbiakban: temetési segély).

(4) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti időszakos vagy tartós létfenntartási gondnak minősül:

a)ha a család egyik tagja 10 napot meghaladóan kórházi kezelésben részesült,

b)a gyermek fogadásának előkészítése,

c)a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartása,

d)a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások,

e)a gyermek hátrányos helyzete és betegsége miatt – anyagi segítségre szorul,

f)gyermek iskoláztatásával, óvodai nevelésével, bölcsődei elhelyezésével kapcsolatos egyszeri kiadások, ha a gyermek iskoláztatása, nevelése, elhelyezése a támogatás nélkül nem megoldható.

 (5) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti rendkívüli települési támogatásra való jogosultság megállapításának jövedelmi értékhatára:

a)családban élő esetén: az egy főre számított havi családi jövedelem nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 180%-át,

b)egyedül élő vagy gyermekét egyedül nevelő szülő vagy gyám esetében: az egy főre számított havi családi jövedelem nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át.

(6) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti rendkívüli települési támogatásban az egy családban élők egy naptári éven belül – a temetési költségekhez történő hozzájárulás kivételével – 2 alkalommal részesíthetők.

(7) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti rendkívüli települési támogatás keretében egy alkalommal kifizetésre kerülő támogatás összege – a temetési költségekhez történő hozzájárulás kivételével – az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 11%-ánál kevesebb és 35%-ánál magasabb nem lehet, mely gyermeket nevelő családnál gyermekenként is megállapítható, azzal, hogy az így megállapított támogatás összege nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 175%-át.

17. § (1) A temetési segély esetén a támogatás összege a helyben szokásos legolcsóbb temetési költség 10%-a, de elérheti annak teljes összegét is azon kérelmező esetében, akinél az egy főre számított havi családi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 50%-át, és a temetési költségek viselése a kérelmező vagy családja létfenntartását veszélyezteti. A kérelmező vagy családja létfenntartását veszélyeztető körülményt a Területi Gondozási Központ Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálata által végzett környezettanulmánnyal kell alátámasztani.

(2) A temetési költségekhez történő hozzájárulásként nyújtott temetési segélyt a temetés napjától számított 30 napon belül, hamvasztásos temetésnél 60 napon belül lehet igényelni.

(3) A temetési költségekhez történő hozzájárulásként nyújtott temetési segélyt ugyanazon elhalt után csak egy személy igényelhet.

18. § (1) A 17. § (2) bekezdés a) pontja szerinti létfenntartás veszélyeztető rendkívüli élethelyzet esetén rendkívüli települési támogatásban az a személy részesülhet, akinek az egy főre számított havi családi jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-át. Az ily módon megállapított önkormányzati segély mértéke – a (2) bekezdésben foglalt kivételtől eltekintve - legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-a lehet és évente egy alkalommal adható.

(2) A családot ért elemi kár esetén a támogatás mértéke legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300%-a lehet.

(3) A 17. § (2) bekezdés a) pontja szerinti rendkívüli települési támogatás évente egy alkalommal adható.



IV. Fejezet

Az egyes természetbeni támogatásokra vonatkozó különös szabályok


1. A természetben nyújtott lakásfenntartási támogatás

19. § (1) A települési lakásfenntartási támogatás természetbeni formában is megállapítható a lakbérhez vagy az albérleti díjhoz, a közös költséghez, illetve a tüzelőanyag költségeihez való hozzájárulás, valamint a 7. § (3) bekezdésben meghatározott esetében.

(2) A lakbérhez vagy az albérleti díjhoz, a közös költséghez való hozzájárulásként megállapított, továbbá ezen költségek tekintetében felhalmozódott tartozások kiegyenlítése érdekében megállapított  természetbeni ellátás esetén az önkormányzat közvetlenül a jogosult részére folyósítja a támogatás összegét.


2. A természetben nyújtott rendkívüli települési támogatás


20. § (1) A rendkívüli települési támogatás – a temetési segély kivételével - természetbeni ellátás formájában is biztosítható:

a)Erzsébet-utalvány,

b)élelmiszer-támogatás

formájában.


3. Közterületen lévő árkok, nyitott csatornák gyepgondozása


21. § (1) Az önkormányzat természetbeni települési támogatásban részesíti azon támogatást igénylőt, aki koránál vagy egészségi állapotánál fogva nem képes az általa életvitelszerűen lakott lakás vagy ház (továbbiakban: ingatlan) tulajdonosaként, kezelőjeként, használójaként, bérlőjeként a Köztisztasági rendelet 3.§ (4) bekezdésében meghatározott járdák és 4. § (1) bekezdésében meghatározott árkok, nyitott csatornák gyepgondozására.

(2) Támogatásra az a személy jogosult, aki

a)betöltötte a 60 évet, vagy

b)tartós vagy súlyos betegségben szenved, vagy

c)munkaképességét legalább 67 %-ban elveszítette vagy legalább 50 %-os mértékű egészségkárosodást szenvedett,

(3) A támogatás megállapíthatóságának további feltétele, hogy a támogatást igénylő ne rendelkezzen az (1) bekezdésben foglalt kötelezettségek ellátására képes Ptk. szerinti közeli hozzátartozóval.

22. § (1) A támogatás egy ingatlan tekintetében évente legfeljebb 6 alkalommal ítélhető meg.

(2) A támogatás megállapítása során előírható, hogy a gyepgondozó gépek üzemanyagának biztosítása a támogatást igénylő feladata, melynek során üzemóránként legfeljebb 1 liter üzemanyag (Esz-95 ólmozatlan benzin) biztosítása írható elő, azzal, hogy a kenőanyag biztosítása az önkormányzat feladata.

(3) A támogatás keretében a gyepgondozási feladatokat Csepreg Város Önkormányzata Városgondnokságának munkatársai, az önkormányzat tulajdonában lévő eszközökkel látják el.


2. Köztemetés


23. § Az Sztv. 48. § (3) bekezdés b) pontjában meghatározott megtérítési kötelezettség alól méltányosságból mentesíthető az az eltemettetésre köteles személy, akinek az egy főre jutó havi jövedelme nem éri el:

a)családban élők esetében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 180 %-át vagy

b)egyedül élő vagy egyedülálló esetében az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át

és a hagyatékból az őt megillető örökrész értéke a temetésből rá eső költséget nem haladja meg.


V. Fejezet

Közfoglalkoztatás


24. § (1) Az önkormányzat a foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak, az álláskeresőként nyilvántartott személyek munkaerő piaci helyzetének javítása érdekében közfoglalkoztatás szervezésében közreműködik.

(2) Az önkormányzat az (1) bekezdés szerinti közfoglalkoztatást az alábbi intézményekkel valósítja meg: Csepregi Óvoda és Bölcsőde Közös Igazgatású Köznevelési Intézmény, Egészségház, Petőfi Sándor Művelődési Sportház és Könyvtár, Csepregi Közös Önkormányzati Hivatal, Területi Gondozási Központ (továbbiakban: közfoglalkoztatást megvalósító intézmény).

(3) A közfoglalkoztatás munkaterületei különösen: kommunális feladatok, takarítói, irodai ügykezelői feladatok, közművelődési kisegítő feladatok, portaszolgálat biztosítása, udvari munka, közterületi segédmunka, karbantartási munka, szociális kisegítő munka.

(4) Az önkormányzat a közfoglalkoztatást megszervezi, a közfoglalkoztatást megvalósító intézmény pedig lebonyolítja a közfoglalkoztatást vállaló a munkaköri, szakmai, illetve személyi higiénés alkalmasság orvosi vizsgálatáról és véleményezéséről szóló 33/1998. (VI. 24.) NM rendelet vonatkozó rendelkezése szerint az arra alkalmas foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak, álláskeresőként nyilvántartott személyek foglalkoztatásával.

25. § (1) A közfoglalkoztatást megvalósító intézmény vezetője és a jegyző egyeztetést végez a munkaerő kínálat és igénynek megfelelően a közfoglalkoztatás biztosítása érdekében.

(2) A rövid időtartamú közfoglalkoztatás támogatására az önkormányzat a hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás támogatására az önkormányzat és/vagy a közfoglalkoztatást megvalósító intézmény nyújthat be pályázatot, a pályázati kiírásnak megfelelő tartalommal minden esetben kizárólag az önkormányzat Képviselő-testületének e tárgykörben hozott a foglalkoztatható létszám és a pályázati önrészt biztosító döntése után.

(3) A pályázati támogatást elnyerő közfoglalkoztatást megvalósító intézmény a Vas Megyei Kormányhivatal Kőszegi Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltségével Hatósági Szerződést köt. A támogatott foglalkoztatás a hatósági szerződés és a közfoglalkoztatást megvalósító intézménnyel vagy az önkormányzattal kötött együttműködési megállapodás megkötését követően kezdődhet.

(4) A közfoglalkoztatást megvalósító intézmény köteles a Vas Megyei Kormányhivatal Kőszegi Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltsége által közvetített foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultat, vagy álláskeresőként nyilvántartott személyt foglalkoztatni, amennyiben a munka elvégzésére a foglalkozás-egészségügyi vizsgálat szerint alkalmas. A közfoglalkoztatást megvalósító intézmény a (2) bekezdésben foglalt döntések alapján és annak végrehajtása érdekében munkaerő igényt nyújt be a Vas Megyei Kormányhivatal Kőszegi Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltségéhez.

(5) A közfoglalkoztatást megvalósító intézmény köteles értesíteni a Vas Megyei Kormányhivatal Kőszegi Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltségét és a Csepregi Közös Önkormányzati Hivatalt a munkaszerződés megkötéséről azzal, hogy a kiközvetített álláskeresőkkel megkötött munkaszerződést a hatósági szerződés megkötését követő 10 napon belül, de legkésőbb az első elszámolással egyidejűleg e szervek részére megküldi. Abban az esetben, ha az álláskereső a felajánlott közmunkát nem fogadja el, a jegyző a közfoglalkoztatást megvalósító intézmény vagy a Vas Megyei Kormányhivatal Kőszegi Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltségének értesítése alapján megteszi az Sztv.-ben szabályozott intézkedéseket.

26. § (1) A közfoglalkoztatást megvalósító intézmény utólag, minden hónap 5-éig jelentést küld a jegyzőnek a közfoglalkoztatásba bevont személy által ledolgozott napok számáról és megküldi a foglalkoztatott fizetési jegyzékét.



VI. FEJEZET

Személyes gondoskodás


1. Szociális szolgáltatások


27. § (1) A képviselő-testület szociális alapszolgáltatásként:

a)a szociális információs szolgáltatást a Területi Gondozási Központ útján,

b)az étkeztetést a Területi Gondozási Központ útján,

c)a házi segítségnyújtást a Területi Gondozási Központ útján és

d)a családsegítést a Területi Gondozási Központ útján biztosítja.

(2) A szociális információs szolgáltatás elérhetősége: Területi Gondozási Központ, 9735 Csepreg, Kossuth u. 67.

28. § (1) A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás igénybe vétele önkéntes.

(2) A Területi Gondozási Központ intézményvezetője külön eljárás nélkül, haladéktalanul köteles étkeztetést és házi segítségnyújtást biztosítani annak a rászorulónak, akinek életét, testi épségét, egészségi állapotát az ellátás elmaradása veszélyezteti.

29. § (1) A személyes gondoskodás körébe tartozó ellátást meg kell szüntetni, ha:

a)az ellátás megállapítása határozott időre vagy feltétel bekövetkeztéig történt,

b)az ellátott az ellátást előzetes bejelentés nélkül tartósan (legalább két hétig) nem vette igénybe, s ezt utólag elfogadható módon nem mentette ki,

c)az ellátott magatartásával az ellátást lehetetlenné teszi vagy akadályozza,

d)a személyi térítési díj megfizetését figyelmeztetés ellenére elmulasztotta, feltéve, hogy annak megfizetésére egyébként képes lenne.


2. Étkeztetés


30. § (1) A képviselő-testület az Sztv. 62.§ -ában foglaltak szerint étkeztetést biztosít.

(2) Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak legalább napi egyszeri étkezéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan, vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani:

a)aki a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény alapján a reá irányadó nyugdíjkorhatárt betöltötte,

b)aki akut vagy krónikus megbetegedésben szenved és ezt háziorvosi vagy szakorvosi igazolással igazolja az érvényességi idő feltüntetésével,

c)az, aki érzékszervi – látás vagy hallásszervi vagy mozgásszervi vagy értelmi képességeit jelentős mértékben nem, vagy egyáltalán nem birtokolja, vagy a kommunikációjában számottevően korlátozott és ez számára tartós hátrányt jelent a társadalmi életben való aktív részvétel során – és fogyatékosságát ellátást megállapító határozatta vagy jogerős bírósági végzéssel vagy orvosi szakvéleménnyel hitelt érdemlő módos igazolj az érvényességi idő feltüntetésével,

d)az a pszichiátriai vagy szenvedélybeteg, aki ezen állapotát háziorvosi vagy szakorvosi igazolással igazolja az érvényességi idő feltüntetésével,

e)aki az Sztv. 4.§ (3) foglaltak alapján hajléktalannak minősül.

(3) Az intézményvezető azonnali hatállyal megtagadhatja, ismételt esetben pedig megszüntetheti az étel kiadását, ha az ellátásra jogosult:

a)az étkeztetési hely házirendjét megsérti vagy az együttélés alapvető szabályait nem tartja be vagy a közösségre nézve agresszív, fenyegető magatartást tanúsít,

b)a közegészségügyi-járványügyi szabályokat nem tartja be.

(4) A (3) bekezdésben foglaltakról az intézményvezetőnek jegyzőkönyvet kell készítenie.


3. Házi segítségnyújtás


31. § (1) A házi segítségnyújtás működtetése a Területi Gondozási Központ feladatkörébe tartozik. A házi segítségnyújtásra való jogosultságot a jövedelemnyilatkozat mellett háziorvosi igazolással kell igazolni.

(2) Házi segítségnyújtás keretében a jogosult kérelmére:

a)ebéd házhoz szállítása történik,

b)egyéni szükséglet szerinti gondozásban részesülhet.

(3) A házi segítségnyújtás keretében igénybevett ellátásért fizetett térítési díj összege nem haladhatja meg az ellátást igénybe vevő rendszeres jövedelmének 20 %-át.

(4) Étkeztetést, házi segítségnyújtást is igénybe vevő személy együttes térítési díja nem haladhatja meg az ellátást igénybe vevő rendszeres jövedelmének 30 %-át.

(5) Étel házhoz szállításáért maximum az intézményi térítési díj 30 %-a állapítható meg személyi térítési díjként, az adott címen lakó ellátást igénybe vevők számától függetlenül.

(6) A házi segítségnyújtást az intézményvezető megtagadhatja jegyzőkönyv együttes felvétele mellett, ismételt esetben pedig megszüntetheti, ha a segítségnyújtásra jogosult a szociális gondozót munkájában szándékosan akadályozza, így különösen, ha a lakásba felhívás ellenére nem engedi be, vagy a gondozó testi épségét veszélyeztető magatartást tanúsít, vagy azzal fenyeget.


4. Családsegítés


32. § (1) A családsegítő szolgáltatás általános és speciális segítő szolgáltatása keretében a települési önkormányzat segítséget nyújt a működési területén élő szociális és mentálhigiénés problémái vagy krízishelyzete miatt segítséget igénylő személynek, családnak az ilyen helyzethez vezető okok megelőzése, a krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség megőrzése céljából.

(2) A családsegítés feladatait a Területi Gondozási Központ családgondozói látják el.

(3) A családsegítés és a gyermekjóléti szolgáltatás igénybevétele önkéntes és térítésmentes.



VII. FEJEZET

Szakosított ellátások


1. A szakosított ellátások formái


33. § Csepreg Város Önkormányzat Képviselő-testülete az alábbi szakosított ellátást nyújtja:

a)nappali ellátást nyújtó intézmény: Idősek Klubja – a Területi Gondozási Központban,

b)bentlakásos elhelyezést nyújtó intézmény – a Területi Gondozási Központban Idősek Bentlakásos Otthona.


2. Nappali ellátást nyújtó intézmény


34. § (1) A Képviselő-testület nappali ellátást nyújtó intézményként a Területi Gondozási Központban Idősek Klubját működtet.

(2) Az Idősek Klubja biztosítja a saját otthonában élő időskorúak részére:

a)a napi háromszori étkezést

b)a heti egyszeri orvosi ellátást

c)szociális és mentális támogatást.

(3) Az Idősek Klubja gondoskodhat az egészségügyi állapota alapján rászoruló 18. életévet betöltött személyről is.

(4) A felvétel iránti kérelmet a Területi Gondozási Központ vezetőjénél kell benyújtani, a felvételről az intézmény vezetője dönt.

(5) Az Idősek Klubjában a fizetendő személyi térítési díj a jogosult rendszeres havi jövedelmének 30 %-a, maximum az intézményi térítési díj összege.

(6) Az Idősek Klubja szolgáltatásait az intézményvezetõ azonnali hatállyal megtagadhatja, ha az ellátott:

a)a közösségre nézve agresszív,

b)az alapvető közegészségügyi, járványügyi szabályokat megszegi,

c)a közösség sérelmére szabálysértést, vagy bűncselekményt követ el.


3. Idősek bentlakásos otthona


35. § (1) A képviselő-testület bentlakásos ellátást nyújtó intézményként a Területi Gondozási Központban Idősek Bentlakásos Otthonát működtet.

(2) Az idősek bentlakásos otthonába felvételt kérheti az, aki

a)nyugdíjas, illetve az öregségi nyugdíjkorhatárt elérte,

b)önmaga ellátására képes, de egészségi állapota miatt segítségre szorul, és közösségi együttélésre alkalmas,

c)vállalja, hogy a szerződéskötéskor a megállapított egyszeri hozzájárulást egy összegben befizeti, valamint kötelezettséget vállal a mindenkori intézményi térítési díj folyamatos megfizetésére.

(3) A kérelmet az intézmény vezetőjénél kell benyújtani.

(4) Amennyiben a lakrészekre több jelentkező is van, a bekerülés sorrendisége – az egyszeri hozzájárulás összegére vonatkozóan – nyilvános licit során dől el. Az azonos feltételekkel licitálók közül a csepregi lakóhellyel rendelkezők részére kell a férőhelyet biztosítani.

(5) A döntést követően a leendő lakónak szerződést kell kötnie, amely tartalmazza az egyszeri hozzájárulás befizetésének módját, a megfizetendő személyi térítési díjat és a felekre vonatkozó kötelezettségeket, valamint az intézet által nyújtott szolgáltatásokat.   

(6) Az intézményi ellátás megszűnik:

a)a lakóval kötött szerződésben szabályozott esetekben és feltételekkel

b)a jogosult halálával.


4. Térítési díj


36. § (1) A (4) bekezdés kivételével a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért és a szakosított ellátásokért térítési díjat kell fizetni. Az intézményi térítési díj mértékét e rendelet 4., 5. és 6. számú melléklete tartalmazza.

(2) A személyes gondoskodásért fizetésre kötelezettek köre:

a)az ellátást igénybe vevő jogosult,

b)a szülői felügyeleti joggal rendelkező törvényes képviselő, valamint

c)a jogosult tartására, gondozására köteles és képes személyi térítési díjat fizet.

(3) A személyi térítési díjat a kötelezett jövedelmi viszonyai, valamint az intézményi térítési díj figyelembe vételével kell megállapítani.

(4) Nem kell térítési díjat fizetni a szociális információs szolgáltatás és a családsegítés igénybe vételéért.



VIII. FEJEZET

Szociálpolitikai kerekasztal


37. § (1) Az önkormányzat Képviselő-testülete szociálpolitikai kerekasztalt működtet.

(2) A szociálpolitikai kerekasztal feladata az önkormányzat Képviselő-testülete által jóváhagyott szociális szolgáltatástervezési koncepcióban meghatározott célkitűzések, fejlesztések, feladatok megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérése; a városi szociális jelzőrendszer működtetése.

(3) A szociálpolitikai kerekasztal tagjait a Képviselő-testület felkérésére a város területén szociális intézményeket működtető alábbi fenntartók, valamint szervezetek delegálják:

a)az önkormányzat Képviselő-testületének tagjai: Polgármester, Humánpolitikai Bizottság Elnöke, Városfejlesztési és Pénzügyi Bizottság Elnöke,

b)a Csepregi Közös Önkormányzati Hivatal két szociális ügyintézője,

c)Csepreg Város Egészségházának vezetője,

d)Csepreg Város Területi Gondozási Központjának vezetője,

(4) A kerekasztal tevékenységében tanácskozási joggal vehet részt Csepreg Város Horvát Nemzetiségi Önkormányzata és Csepreg Város Roma Nemzetiségi Önkormányzata, valamint a Védőnői Szolgálat.

(5) A delegált tagok megbízatása a Képviselő-testület megbízatásának időtartamáig szól.

(6) A kerekasztal tagjai közül elnököt választ, ügyrendjét maga állapítja meg.

(7) A szociálpolitikai kerekasztal tagságának megbízatása megszűnik:

a)a megbízatási idő leteltével,

b)a tag lemondásával, illetve halálával,

c)a tag visszahívásával,

d)a delegáló szervezet jogutód nélküli megszűnésével.

(8) A szociálpolitikai kerekasztal vezetői tisztjét a Képviselő-testület által választott személy tölti be.

(9) A szociálpolitikai kerekasztal ülését a kerekasztal vezetője hívja össze és vezeti le. A kerekasztal akkor határozatképes, ha a tagok több, mint fele jelen van.

(10) A kerekasztal véleményét egyszerű szótöbbséggel alakítja ki. A szociális szolgáltatástervezési koncepció végrehajtásáról kialakított véleményéről a Képviselő-testületet tájékoztatni kell.

(11) Az ülésről jegyzőkönyvet kell vezetni, melyet a kerekasztal vezetője, valamint a jegyzőkönyv vezetője ír alá és hitelesít.

(12) A kerekasztal kidolgozza a szociális jelzőrendszer működésének elveit, rendjét.

(13) A szociálpolitikai kerekasztal működésével kapcsolatos feladatokat a Csepregi Közös Önkormányzati Hivatal látja el.


IX. FEJEZET

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


Hatálybalépés


38. § (1) Ez a rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba.

(2) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Csepreg Város Önkormányzat Képviselő-testületének az egyes szociális ellátásokról szóló 9/2006. (III. 31.) rendelete.


Csepreg, 2015. február 26.



                        Vlasich Krisztián                                              Dr. Varga-Lazányi Irén

                            polgármester                                                                 jegyző




E rendelet kihirdetésre került: 2015. február 27-én.



Csepreg, 2015. február 27.


                                                                           
           Dr. Varga-Lazányi Irén

                        jegyző




1. melléklet 1/2015. (II. 27.). számú önkormányzati rendelethez

Települési támogatás iránti kérelem

Csepreg Város Önkormányzatának Humánpolitikai Bizottságához

A kérelmező adatai:

Neve: ………………………………………………………………………………………...

Születési neve: ……………………………………………………………………………….

Születési hely, idő: ……………………………………………………………………………

Állandó bejelentett lakcíme: ………………………………………………………………….

Tartózkodási helye: …………………………………………………………………………...

/Amennyiben tartózkodási helye is van, életvitelszerűen hol él?............................................./

Anyja neve: ………………………………………………………………………………….

Állampolgársága: ……………………………………………………………………………..

TAJ száma: ………………………………………………………..………….………………

Telefonszám (nem kötelező megadni): ……………….………………………………………


A támogatás folyósításának formája:


A megállapított támogatást (a megfelelő választ kell megjelölni)


  • a Csepregi Közös Önkormányzati Hivatal Pénztárában  kívánom felvenni
  • folyószámlára kérem utalni, melynek száma: .............................................

Az igényelt támogatás formája (a megfelelő választ kell megjelölni)

  • települési lakásfenntartási támogatás
    • hátralék törlesztésére (*adott esetben)
  • rendkívüli települési támogatás
  • temetési költségekhez nyújtandó rendkívüli települési támogatás
  • közterületen lévő árkok, nyitott csatornák gyepgondozása


A támogatási igény részletes indokolása:

……………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………….


A támogatást igénylővel egy háztartásba élő családtagjainak részletes adatai:

Az egy háztartásban élők neve

Anyja neve

Születési hely, idő

TAJ szám

Állandó bejelentett lakcíme/Tartózkodási helye

Rokoni kapcsolat

Családi állapot












































Az elhunyt adatai (Csak a temetési költségekhez történő hozzájárulásként nyújtott rendkívüli települési támogatás  esetén töltendő ki!)

Neve:………………………………………………………………………………………...

Születési neve: ……………………………………………………………………………….

Születési helye, ideje:…………………………………………………………………………

Anyja neve: ………………………………………………………………………………….

Állandó bejelentett lakcíme: ………………………………………………………………….

Elhalálozás helye, időpontja: ………………………………………………………………….


Nyilatkozat előre fizető mérőóra felszereléséről *adott esetben

Alulírott kötelezettséget vállalok, hogy a lakhatási kiadásokhoz kapcsolódó hátralék törlesztéséhez való hozzájárulás vonatkozásában (áram, víz, gáz ) részemre megítélt települési lakásfenntartási támogatás esetén az illetékes közműszolgáltatónál, a támogatás megítélését követően haladéktalanul kezdeményezem az előre fizető mérőóra felszereltetését a támogatással érintett energia-fajta és ingatlan tekintetében. Tudomásul veszem, hogy részemre támogatás csak az előre fizető mérőóra felszerelését követően folyósítható.


Felelősségvállalási nyilatkozat

Alulírott büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.


Alulírott hozzájárulok, hogy adataimat (családtagjaim adatait) a kérelem elbírálása céljából kezeljék.


Csepreg, 20..……………………….



                                                                                                          ………………………..

                                                                                                                       Aláírás





A kérelemhez az alábbi nyilatkozatokat és igazolásokat kell mellékelni:


a)települési lakásfenntartási támogatás esetén Jövedelemnyilatkozat (2. melléklet 1/2015. (II. 27.). számú önkormányzati rendelethez), (a lakhatási kiadásokhoz kapcsolódó hátralékot felhalmozó személyek részére nyújtandó lakásfenntartási támogatás esetén a hátralékot igazoló eredeti közüzemi számla is bemutatandó),

b)rendkívüli települési támogatás esetén

  • jövedelemnyilatkozat (2. melléklet 1/2015. (II. 27.). számú önkormányzati rendelethez),
  • a kórházi kezelést az érintett egészségügyi intézmény igazolásával,
  • a gyermek születését születési anyakönyvi kivonattal,
  • a nevelésbe vételt vagy annak megszűnését gyámhivatali határozattal,
  • a tanulói jogviszonyt iskolalátogatási igazolással,
  • a várandósságot szakorvosi igazolással vagy terhességi kiskönyvvel,
  • az egészségügyi szolgáltatások, ellátások szükségességét a védőnői szolgálat, illetve az egészségügyi intézmény által kiállított javaslattal, igénybevételét az egészségügyi intézmény által kiállított igazolással,
  • az elemi kárt hatósági bizonyítvány kiállításával,

c)temetési költségekhez nyújtandó rendkívüli települési támogatás esetén:

  • Jövedelemnyilatkozat (2. melléklet 1/2015. (II. 27.). számú önkormányzati rendelethez),
  • Temetési számla eredeti példánya
  • Halotti anyakönyvi kivonat másolata

d)közterületen lévő árkok, nyitott csatornák gyepgondozása

  • a kórházi kezelést az érintett egészségügyi intézmény igazolásával,
  • a megváltozott munkaképességet -, vagy egészségkárosodást igazoló dokumentum,



2. melléklet 1/2015. (II. 27.). számú önkormányzati rendelethez

Jövedelem nyilatkozat

Települési támogatás és rendkívüli települési támogatás igényléséhez


Támogatást igénylő neve:…………………………………………………… ………….

Lakcíme:…………………………………………………………………………………..

Az igénylővel együtt egy háztartásban élő közeli hozzátartozók száma:…………………


II. Jövedelemi adatok

A kérelmező, valamint házastársának (élettársának) és a vele egy háztartásban élő gyermekeinek a havi jövedelme forintban:


A jövedelem típusa

Kérelmező

Házastársa
(élettársa)

Gyermekei

 1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó







 2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó







 3. Alkalmi munkavégzésből származó







 4. Közfoglalkoztatásból származó jövedelem







 5. Táppénz, gyermekgondozási támogatások







 6. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások







 7. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások







 8. Egyéb jövedelem







 9. Gyerektartásdíj







10. Összes jövedelem







11. Fizetett tartásdíj

 -







Az egy főre jutó havi nettó jövedelem: …………………….Ft/fő


A támogatási kérelemmel érintett lakás nagysága: …………………….. m2 (települési lakásfenntartási támogatás esetén)

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fent előadottak a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a nyilatkozatban közölt adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. tv. 10. § (7) bekezdése alapján az önkormányzat a Nemzeti Adó- és Vámhivatal útján ellenőrizheti.


Csepreg, 20….……………

                                                                                                          …………………………..

                                                                                                                      aláírás


A jövedelemnyilatkozathoz csatolandó:


A kérelmező családjában élők jövedelemigazolásai :

  1. havi rendszeres jövedelmeknél a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelméről,
  2. nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagáról,
  3. gyermektartásdíjra, ösztöndíjra vonatkozó igazolás, 18 év feletti gyermekek esetén iskolalátogatási igazolás.

A gyorsabb ügyintézés érdekében csatolható GYES, GYED, GYET, családi pótlék, munkanélküli ellátás, nyugdíj, árvaellátás, stb.)




3. melléklet 1/2015. (II. 27.). számú önkormányzati rendelethez

Szociális hatáskör gyakorlások átruházása




Tárgy:

Hatáskört gyakorló:

Hatáskört kapta:

Települési támogatás

Képviselő-testület

Humánpolitikai Bizottság

Rendkívüli települési támogatás (temetési költséghez való hozzájárulás kivételével)

Képviselő-testület

Humánpolitikai Bizottság

Rendkívüli települési támogatás keretében nyújtandó temetési költséghez való hozzájárulás

Képviselő-testület

Polgármester

Az önkormányzatot a köz-

temetésekkel kapcsolatban

megillető hatáskörök

Képviselő-testület

Polgármester










4. melléklet 1/2015. (II. 27.). számú önkormányzati rendelethez


Nappali ellátást nyújtó intézmény étkezési térítési díjai


Idősek nappali ellátása étkezéssel

Intézményi térítési díj: 1585 Ft / nap


                                           Teljes              %               Reggeli        Ebéd         Vacsora

                                           ellátás


                28500 Ft  alatt      300                 20                 55                160            85


28500  -  38500 Ft  között   450                 30                 75                 210            165


38500   -  48500 Ft között   600                 40                 105               280            215


48500  -   58500 Ft között   750                 50                 120               345            285


58500  -   68500 Ft között   900                 60                 155               390            355


68500  -   78500 Ft között   1050               70                185                480            385


78500  -   88500 Ft között   1200               80                255                530            415


88500  -   99500 Ft között   1350               90                320                580            450


99500  - tól                          1500               100               390               620            490


A térítési díjak Ft-ban értendők és az áfát tartalmazzák.


Nappali ellátás térítési díja: 0 Ft

Hajléktalanok ellátása: 0 Ft

Szociális étkezők intézményi térítési díja: 430 Ft szállítás nélkül

                                                                    620 Ft szállítással

A térítési díj tartalmazza az Áfát.



5. melléklet 1/2015. (II. 27.). számú önkormányzati rendelethez


Házi Segítségnyújtásban alkalmazandó térítési díjak



Intézményi térítési díj : 598 Ft / óra


                  28500    Ft alatt        20 %                 120 Ft / óra


28500  -    48500    Ft között     40 %                 240 Ft / óra


48500  -    68500    Ft között      60 %                360 Ft / óra


68550  -    88500    Ft között      80 %                480 Ft / óra


88500  -   felett                         100 %                598 Ft / óra



6. melléklet 1/2015. (II. 27.). számú önkormányzati rendelethez


Bentlakásos Idősek Otthonában alkalmazandó térítési díjak


a)Emelt színvonalú otthon:

aa) intézményi térítési díj: 86 620 Ft./fő/hó, 2887 Ft./fő/nap

ab) egyszeri hozzájárulás: egyszemélyes lakás: 3.000.000,-Ft

                                           kétszemélyes lakás: 2.200.000,-Ft/fő


b)Átlagos ellátást nyújtó otthon:

Intézményi térítési díj: 78.150,-Ft/hó; 2605,-Ft/nap


A térítési díj tartalmazza:

- napi háromszori étkezést

- szükség szerint, ápolást, gondozást

- rezsiköltséget (víz, villany, fűtés)



Mellékletek