Nemesrempehollós Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015.(II.5.) önkormányzati rendelete
Nemesrempehollós Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (II.5.) Önkormányzati rendelete a Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2015. 02. 05- 2017. 02. 15Nemesrempehollós Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015.(II.5.) önkormányzati rendelete
Nemesrempehollós Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (II.5.) Önkormányzati rendelete a Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2015-02-05-tól 2017-02-15-ig
NEMESREMPEHOLLÓS KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT
KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
1/2015. (II. 5.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról
Nemesrempehollós Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésben meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörben, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat elnevezése: Nemesrempehollós Községi Önkormányzata
(2) Az önkormányzat székhelye: 9782 Nemesrempehollós, Széchenyi u. 14.
(3) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló, a pecsét.
2. Az önkormányzat feladatai
2. § (1) Az önkormányzat önként vállalt feladatai:
a) államháztartáson kívüli személyek, szervezetek támogatása,
b) falugondnoki szolgálat üzemeltetése,
c) szociális étkeztetés
(2) Nemesrempehollós község Önkormányzata szakmai alaptevékenységeinek kormányzati funkció szerinti megjelölését e rendelet 1. melléklete tartalmazza.
3. Az önkormányzat kapcsolatai
3. § Az önkormányzat feladatai ellátására társul vagy szerződést köt más helyi önkormányzatokkal. Az ilyen módon a képviselő-testület szerveként működő társulásokat, valamint feladat ellátási szerződéseket és azok feladatait e rendelet 2. melléklete állapítja meg.
4. A polgármester
4. § (1) A polgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.
(2) A képviselő-testületet és az önkormányzatot a polgármester képviseli.
(3) A polgármester átruházott hatáskörben dönt
a) települési támogatás tekintetében az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásról
b) az önkormányzat vagyonával való gazdálkodás során az önkormányzat vagyonrendelete rendelkezései szerint.
5. § Bármely kizárólagos képviselő-testületi hatáskörbe nem tartozó, vagy minősített többséggel hozott döntést nem igénylő ügyben, amelyben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal nem hozott döntést, a polgármester döntést hozhat.
6. § A képviselő-testület hatáskörébe tartozó, a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan önkormányzati ügyek, melyekben a polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönthet:
a) a közbeszerzések végrehajtása körében
aa) intézkedik a közbeszerzési hirdetmények közzététele körében a Közbeszerzési Hatóság által kibocsátott hiánypótlási felhívásban foglaltak közbeszerzési dokumentumokban történő átvezetéséről, a felhívás és a dokumentáció hiánypótlásnak megfelelő módosításáról,
ab) az eljárás ajánlattételi szakaszában dönt az eljárást megindító felhívás és a dokumentáció módosításáról, kivéve ha a módosítás a közbeszerzés tárgyának, vagy a közbeszerzésben alkalmazott bírálati szempontnak a megváltozását eredményezi,
ac) dönt az ajánlattételi határidő módosításáról,
ad) megadja a kiegészítő tájékoztatást,
ag) tárgyalásos eljárásban dönt az ajánlatok érvényességéről és a tárgyalásra felkért ajánlattevők köréről.
5. Az alpolgármester
7. § A képviselő-testület tagjai közül egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
6. A bizottságok
8. § (1) A képviselő-testület a következő állandó bizottságot hozza létre: Vagyonnyilatkozat Ellenőrző Bizottság 3 fő taggal;
(2) A bizottságot annak elnöke képviseli.
(3) A bizottsági tagot tevékenységéért tiszteletdíj nem illeti meg. A Bizottsági tagok névsorát e rendelet 3. melléklete tartalmazza.
7. A bizottságok működésének szabályai
9. § (1) A bizottság működésének szabályait, e rendelettel összhangban, ügyrendjében határozhatja meg.
(2) A bizottság szükség szerint tart ülést.
(3) A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze és vezeti.
(4) A bizottságok döntéseinek jelölése megegyezik a testületi határozatok jelölésével, annyi különbséggel, hogy az a sorszámozás és keltezés után a bizottság nevének kezdőbetűiből képzett rövidített nevét tartalmazza.
10. § (1) A bizottság feladatai:
a) ellátja az önkormányzat működéséhez kötődő titkos szavazás lebonyolítását.
b) elvégzi helyi önkormányzati képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatának vizsgálatát:
ba) felhívja a kötelezettet a vagyonnyilatkozat-tételre,
bb) igazolást ad ki a nyomtatványok átvételéről és a kitöltött vagyonnyilatkozatok átvételéről,
bc) tájékoztatja a kötelezettet a következő vagyonnyilatkozat tétel időpontjáról,
bd) nyilvántartást vezet az átvett vagyonnyilatkozatokról, továbbá az azokhoz kapcsolódó egyéb iratokról,
be) nyilvánosságra hozza, gyakorlatilag hozzáférhetővé teszi a polgármesteri, alpolgármesteri és a képviselői vagyonnyilatkozatokat,
bf) vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás estén felhívja az érintetett az ellenőrzéshez szükséges azonosító adatok közlésére,
bg) ellátja a vagyonnyilatkozatok ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat.
c) kivizsgálja az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségére irányuló kezdeményezést.
d) rendszeres kapcsolatot tart a bizottság munkáját segítő jegyzővel.
(2) A bizottság elnökének feladatai a következők:
a) összehívja a bizottság üléseit,
b) vezeti a bizottság üléseit.
8. Az önkormányzati képviselő
11. § Az önkormányzati képviselők munkájuk végzése során jogosultak az Egyházasrádóci Közös Önkormányzati Hivatal épülete helyiségeinek, valamint az Egyházasrádóc Közös Önkormányzati Hivatal munkavállalói munkakörébe tartozó ügyekben, a segítségük igénybevételére. Erre irányuló igényének teljesítését, valamint munkájuk egyéb feltételeit a jegyző biztosítja.
9. Közös Önkormányzati Hivatal
12. § (1) A képviselő-testület a hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyek előkészítésére, az önkormányzati döntések végrehajtására, a testület működésével kapcsolatos adminisztratív feladatok és a jogszabályban előírt államigazgatási feladatok ellátásra Egyházasrádóc, Nemesrempehollós és Egyházashollós községek képviselő-testületeivel megállapodás alapján egységes hivatalt hozott létre, Egyházasrádóc Közös Önkormányzati Hivatal néven.
(2) A jegyzőt teljes jogkörrel az igazgatási ügyintéző helyettesíti. A jegyzői tisztség – legfeljebb 6 hónapig tartó időtartamban történő - egyidejű betöltetlensége esetén a Hivatal Ügyrendjében foglaltak az irányadóak.
(3) Nemesrempehollós községben a Egyházasrádóci Közös Önkormányzati Jegyzője vagy annak megbízottja, minden héten egy alkalommal, szerdánként délután 13.00-tól 15.00.-ig kihelyezett ügyfélfogadást tart.
10. A képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályok
13. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén a képviselő-testületből választott alpolgármester, mindkettőjük akadályoztatása esetén az Vagyonnyilatkozat Ellenőrző Bizottság elnöke (az ülés összehívása és vezetése szempontjából a továbbiakban együtt: polgármester) hívja össze, vagy vezeti.
(2) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni
a) a képviselőket,
b) a tervezett napirend szerinti előadót, szakértőt,
c) szükség szerint az érintetteket,
d) a tanácskozási joggal rendelkező
da) jegyzőt,
db) civil szervezet érintő kérdéskörben a civil szervezet elnökét.
(3) A jegyző feladata a meghívó kiküldése és az ülés tárgyalási anyagának összeállítása, melyet úgy köteles végrehajtani, hogy a meghívottak az ülés előtt 3 nappal kézhez kapják a meghívót és az előterjesztéseket.
(4) Különösen indokolt esetben a képviselő-testület rövid úton – a meghívó megküldésével, az előterjesztések megküldése nélkül, vagy telefon, telefax, e-mail küldése útján – is összehívható. Különösen indokolt a képviselő-testület összehívása, ha a döntés más időpontban nem pótolható.
(5) A meghívó tartalmazza
a) az ülés helyét és kezdési időpontját,
b) a javasolt napirendi pontokat és azok előterjesztőit,
c) a meghívottakat,
d) a meghívó mellékletét képező beterjesztéseket.
14. § (1) A képviselő-testületi ülésre a meghívót és mellékleteit az önkormányzati képviselők nyilatkozata alapján, papíralapon vagy elektronikus úton kell megküldeni.
(2) A nagy terjedelmű, 10 oldal lapterjedelmet meghaladó beterjesztések csak elektronikus úton kerülnek megküldésre, kivéve, ha a polgármester a papíralapú kiküldésről külön határoz.
(3) Amennyiben az beterjesztés kizárólag elektronikus úton küldhető meg, a képviselők részére biztosítani kell, hogy azt az önkormányzat székhelyén, munkaidőben megtekinthessék. Erről a tényről a meghívóban tájékoztatást kell adni.
15. § A képviselő-testület ülésének időpontjáról, helyéről és napirendjéről - a meghívó egy példányának hirdetőtáblán történő kifüggesztésével - az ülés előtt legalább 3 nappal a jegyző tájékoztatja a lakosságot.
11. Beterjesztések
16. § (1) Az beterjesztést - indokolt esetben szóban - írásban kell elkészíteni.
(2) A beterjesztés lehet
a) előterjesztés, mely valamilyen önkormányzati ügyben való döntés kezdeményezésére tesz indítványt döntési javaslattal;
b) beszámoló, mely jogszabály, vagy a képviselő-testületi döntés alapján önkormányzati ügyben történt feladat-végrehajtásról szól annak értékelése mellett, döntési javaslattal;
c) tájékoztató, mely jogszabály, vagy a képviselő-testületi döntés alapján önkormányzati ügyben történt tevékenységről szól döntési javaslattal, vagy anélkül.
17. § (1) Beterjesztést nyújthat be:
a) a polgármester,
b) alpolgármesterek,
c) a képviselő-testület bizottsága,
d) települési képviselő,
e) a jegyző,
18. § (1) Az előterjesztés három részből áll.
a) Az első résznek tartalmaznia kell:
aa) a tárgy pontos meghatározását,
ab) a döntés tárgykörét szabályozó jogszabályok bemutatását,
ac) az előterjesztés előkészítésében és végrehajtásában résztvevőket.
b) A második rész a döntési javaslat,
ba) mely határozat esetén tartalmazza a megjelölésének tervezetét, melynek rendelkező részét egyértelműen, közérthetően kell megfogalmazni,
bb) az eltérő tartalmú javaslatokat – döntési változatokat –, külön-külön kell megfogalmazni,
bc) határozat esetén tartalmaznia kell a végrehajtásért felelős szerv vagy személy megnevezését és a végrehajtás határidejét, az értesülők megnevezését.
c) A harmadik rész tartalmazza
ca) a készítés időpontját,
cb) a készítő nevét és aláírását,
cc) az előterjesztő nevét és aláírását.
(2) A beszámoló, és a döntési javaslatot tartalmazó tájékoztató részei megegyeznek az előterjesztés részeivel, míg a döntési javaslat nélküli tájékoztató nem tartalmazza az (1) bekezdés b) pontját.
(3) A döntési javaslat nélküli tájékoztatót tudomásul vétel érdekében kell szavazásra bocsátani. A tudomásul vétel azt jelenti, hogy a döntéshozó a tájékoztatót megtárgyalta, és azt tudomásul vette. Tudomásul vétel hiányában döntési javaslatot kell kialakítani a tudomásul vétel hiányának okáról.
19. § (1) Az beterjesztést az azt beterjesztő, vagy az Egyházasrádóci Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselője készíti el.
(2) Az beterjesztést legkésőbb a képviselő-testületi ülést megelőző 5 nappal kell az beterjesztőnek, vagy az előkészítőnek a jegyzőhöz eljuttatni, aki vizsgálja az beterjesztés jogszerűségét, gondoskodik valamennyi testületi anyag képviselők részére történő átadásáról.
(3) A jegyző a beterjesztés jogszerűségi vizsgálata során felhívja a készítőjének figyelmét, ha jogszabálysértést tapasztal. Az általa jogszerűnek ítélt beterjesztéseket „Az előterjesztés törvényes” megjelöléssel látja el. Amennyiben a beterjesztő a vélemény ismeretében is fenntartja az beterjesztésben foglaltakat, úgy a jegyző „az előterjesztés nem törvényes” megjelöléssel látja el a beterjesztést.
12. A tanácskozás
20. § (1) A polgármester az ülés megnyitása után megállapítja a képviselő-testület határozatképességét.
(2) Amennyiben az ülés határozatképes, a polgármester előterjeszti az ülés napirendi javaslatát.
(3) A napirendről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
21. § (1) A polgármester minden beterjesztés felett külön vitát nyit.
(2) A napirendi pontok érdemi tárgyalását – legfeljebb 10 percben – szóbeli kiegészítés előzheti meg, melynek megtételére az előterjesztő, vagy az általa felkért, legalább tanácskozási joggal rendelkező személy jogosult.
(3) A kiegészítésre jogosulthoz a képviselő-testület tagjai, és a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek.
(4) A jegyző az előterjesztéssel kapcsolatos törvényességi észrevételeiről szükség szerint tájékoztatja a képviselő-testületet.
22. § (1) A vita során a polgármester jelentkezés sorrendjében adja meg a szót.
(2) A napirendi pont szerinti ügytől való eltérés miatt a polgármester a hozzászólótól a szót megvonhatja.
(3) Ügyrendi hozzászólásra történő jelentkezés esetén az általános szabályok szerinti sorrend nem érvényesül, a jelentkező soron kívül kap szót. Több ügyrendi kérdésben való bejelentkezés esetén, a polgármester ügyrendi bejelentkezés sorrendjében adja meg a szót.
(4) A jegyző amennyiben az ülés során a képviselő-testület működésére vonatkozó szabálytalanságot észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni. Ennek érdekében ügyrendi hozzászólásra jelentkezik, mely alapján a polgármester minden hozzászólásra jelentkezőt megelőzően, időkorlátozás nélküli hozzászólásra adja meg a szót.
23. § (1) A vita megkezdését megelőzően a képviselő-testület tagjai, valamint a tanácskozási joggal meghívottak egy esetben, legfeljebb 5 percben kérdést intézhetnek az előterjesztőhöz, melyre hozzászólásként legfeljebb 5 percben kell választ adni.
(3) A kérdések lezárását követően a képviselő-testület tagja egy alkalommal 5 perc időtartamban szólalhat fel. Újabb hozzászólásra a polgármester egy esetben legfeljebb 3 perc időtartamra adhat engedélyt.
(4) A tanácskozási joggal rendelkezők egy esetben, legfeljebb 5 perc időtartamban szólalhatnak fel.
(5) Vita közben más felszólalásával kapcsolatos észrevétel megtételére bármelyik képviselő-testületi tag és tanácskozási joggal meghívott 3 perc időtartamban szólhat hozzá ismételten.
24. § (1) A vita lezárására, a hozzászólások korlátozására ügyrendi kérdésként a képviselő-testület bármelyik tagja tehet javaslatot, melyről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(2) Bármelyik képviselő-testületi tag ügyrendi kérdésként javasolhatja a napirendi pont tárgyalásának elnapolását a következő képviselő-testületi ülésen történő ismételt napirendre tűzés mellett, melyről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(3) A vita lezárását követően a napirendi pont előterjesztője legfeljebb 5 percben kaphat szót hozzászólásra.
25. § (1) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról, majd az előterjesztésben szereplő javaslatról döntsön a testület.
(2) A módosító, kiegészítő javaslatok szavaztatásának sorrendjét azok elhangzásának sorrendje határozza meg.
26. § A polgármester a nyilvános ülés végén, tájékoztatást ad a lakosság, valamint a képviselő-testület érdeklődésére számító kérdésekről, eseményekről, melyekhez kapcsolódóan a képviselők kérdéseket intézhetnek a polgármesterhez.
13. Az ülés rendje
27. § (1) Ügyrendi kérdésként személyes megjegyzést tehet az a képviselő, aki a vita során a személyét ért támadást kívánja visszautasítani, vagy aki az általa kifejtett állásponttal kapcsolatos félreértést kívánja tisztázni.
(2) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata, ebben a jogkörében:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától,
b) rendre utasítja azt, aki a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít,
c) megvonja attól a felszólalótól a szót, aki a jelenlévő vagy távollévő személyt sértegeti, rávonatkozóan sértő kifejezést, megengedhetetlen, nyilvánvalóan a jó erkölcsbe ütköző hangnemet használ.
(3) Az ülésen szórólap, ismeretterjesztő kiadvány, egyéb írásos dokumentáció a polgármester engedélyével bocsátható rendelkezésre.
(4) A képviselő-testület a vita lezárása után a döntési javaslatot nem tartalmazó tájékoztató tudomásul vételéről, rendelettervezetről, vagy határozati javaslatról szavaz.
14. Az érintettség bejelentésének elmulasztása
28. § Amennyiben az önkormányzati képviselő érintettségét nem jelenti be, és erről a polgármesternek tudomása van, felhívja a képviselő figyelmét bejelentési kötelezettségére. Amennyiben az érintettség a képviselő-testületi döntést követően válik valószínűsíthetővé, a polgármester a szavazás eredményétől függően mérlegeli, hogy megtárgyalásra ismét a képviselő-testület elő terjeszti-e az előterjesztést.
15. Határozathozatal
29. § (1) A képviselő-testület a határozatait általában egyszerű többséggel hozza, több döntést igénylő napirendi pont tárgyalása esetén a határozathozatal külön-külön történik.
(2) A képviselő-testület minősített többséggel dönt az 1 millió Ft értékhatárt feletti hitelfelvételről.
(3) Név szerint szavazást kell tartani a képviselő-testület bármelyik tagjának javaslatára, ha a név szerinti szavazást törvény nem zárja ki, és a képviselő-testület vita nélkül úgy határozott, vagy a megválasztott képviselők több mint fele indítványozza.
(4) A képviselő-testület határozatait a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal, törve az évszámmal, zárójelben az elfogadás hónapja és napja, valamint „képviselő-testületi határozat” megjelöléssel kell ellátni.
30. § A testületi határozatokról a jegyző határidős nyilvántartást vezet.
31. § A nyilvános ülésen hozott döntéseket, valamint a zárt ülésen hozott közérdekű és közérdekből nyilvános adatokat tartalmazó határozatokat az önkormányzat hirdetőtábláján közzé kell tenni.
16. Rendeletalkotás
32. § (1) A kötelező önkormányzati rendeletalkotáson kívüli szabályozás szükségességéről kezdeményezés alapján dönt a képviselő-testület.
(2) Az önkormányzati rendelet alkotását bárki kezdeményezheti.
(3) A kezdeményezést a polgármesternek kell benyújtani, aki a kezdeményezést a képviselő-testület elé terjeszti a szabályozás szükségességéről szóló döntés érdekében.
(4) Ha az önkormányzati képviselő a képviselő-testület ülésén kezdeményezi rendelet megalkotását, azt úgy kell tekinteni, mintha a (3) bekezdésben foglaltak szerint járt volna el.
33. § (1) A képviselő-testület az előkészítésben való részvétellel megbízhatja valamely bizottságát, vagy szakértőt is felkérhet.
(2) A rendelettervezetet a polgármester, bármely önkormányzati képviselő, vagy a jegyző terjeszti elő.
34. § (1) Az önkormányzati rendeletekről a jegyző nyilvántartást vezet, amely tartalmazza a rendelet megjelölését, tárgyát, megalkotásának, kihirdetésének és hatályba lépésének, valamint hatályvesztésének időpontját.
(2) A rendelet kihirdetésének helyi formája, az önkormányzat hirdetőtábláján való kifüggesztés.
17. Hallgatóság, nyilvánosság
35. § (1) A képviselő-testület ülése – a zárt ülés kivételével – nyilvános, azon hallgatóság lehet jelen, erre tekintettel az ülést olyan helyiségben kell tartani, ahol a hallgatóság – figyelemmel a várható érdeklődésre is – jelen tud lenni.
(2) Hozzászólásra a hallgatóság nem jogosult, azonban az érdekelt személy kérelmére hozzászólási lehetőséget biztosíthat a polgármester.
18. A szavazás
36. § (1) A képviselők a szavazás során igen, nem, vagy tartózkodás szavazattal gyakorolják döntési jogkörüket. A szavazás kézfelemeléssel történik.
(2) A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző a jelenlévő képviselő-testületi tagok nevét betűrendben felolvassa, akik ezt követően a leadott szavazatukat hangos szóval kimondják. Utolsónak a polgármester adja le szavazatát.
(3) A titkos szavazás az (1) bekezdésben meghatározottak szerint történik, de a szavazás során a szavazat és az azt leadó képviselő kapcsolatának rögzítése nem történik meg.
(4) A szavazatok megszámlálásáról a jegyző gondoskodik, az eredményt a polgármester állapítja meg.
(5) A titkos szavazás lebonyolítását az Vagyonnyilatkozat Ellenőrző Bizottság végzi, a szavazás szavazólappal történik. A Bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát, az érvényes szavazatok esetén az igen, a nem és tartózkodás számát, a szavazás eredményét, a szavazás eredményéről a bizottság elnöke jelentést tesz a képviselő-testületnek. A titkos szavazásról ebben az esetben külön jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni a szavazással kapcsolatos iratokkal együtt.
19. A jegyzőkönyv
37. § A képviselő-testület üléséről papír alapon jegyzőkönyv készül, mely tartalmazza az előterjesztéseket, a jelenlét nyilvántartását, a szavazások eredményét, valamint a döntéseket.
38. § (1) A jegyzőkönyvekkel kapcsolatos feladatok elvégzéséért a jegyző felelős.
(2) A jegyzőkönyvekbe történő betekintés lehetőségének a jogszabályi keretek közötti biztosításáért a jegyző felelős.
(3) A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül, amelyet elkülönítve kell kezelni. A zárt ülésen hozott – a közérdekű adatok nyilvánosságát szabályozó törvény alapján – közérdekű, vagy közérdekből nyilvános adatnak minősülő határozat nyilvános, a zárt ülési jegyzőkönyv ezen része megtekinthető.
20. A közmeghallgatás
39. § (1) A képviselő-testület ülésének keretében évente legalább egyszer közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatás helyéről és idejéről a lakosságot úgy kell tájékoztatni, hogy arról legalább 5 nappal az ülés előtt tudomást szerezhessen.
(3) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre, javaslatokra lehetőség szerint annak ideje alatt választ kell adni. Amennyiben az nem lehetséges, 15 napon belül írásban kell válaszolni.
(6) A közmeghallgatáson a hozzászólásokra, kérdésekre nyitva álló idő személyenként 5 perc, ismételt hozzászólás esetén további egy alkalommal 3 perc.
21. A tiszteletdíj
40. § Az önkormányzati képviselőt e minőségére tekintettel havonta külön rendeletben szabályozott tiszteletdíj illeti meg.
41. § A tiszteletdíjat minden hónap 5. napjáig kell kifizetni.
22. A falugondnok
42. § (1)A falugondnoki szolgálat egyszemélyes, nem önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv.
(2) A falugondnok felett a közvetlen munkáltatói jogokat az alpolgármester gyakorolja.
43.§ (1)A falugondnok feladatait a szakmai programban és a munkaköri leírásban foglaltak alapján köteles
ellátni.
(2) A falugondnok munkakörét közalkalmazotti jogviszonyban látja el, jogait és kötelezettségeit,
munkarendjét, munkaidő meghatározását a munkaköri leírás tartalmazza.
44.§ A falugondnok helyettesítése a Rádóckölkedi Önkormányzattal kötött falugondnok helyettesítésére
vonatkozó megállapodás alapján történik.
23. Szociális gondozó
45.§ A szociális gondozó felett a közvetlen munkáltatói jogokat a polgármester gyakorolja.
46.§ (1) Szociális gondozó feladatait a szakmai programban és a munkaköri leírásban foglaltak alapján
köteles ellátni.
(2) Szociális gondozó munkakörét 4 órás közalkalmazotti jogviszonyban látja el. Jogait és kötelezettségeit,
munkarendjét, munkaidő meghatározását a munkaköri leírása tartalmazza.
47.§ Szociális gondozó helyettesítése az önkormányzattal foglalkoztatási jogviszonyban álló személy
helyettesítheti a polgármester megbízása alapján.
24. Záró rendelkezések
48 § Ez a rendelet kihirdetése napján lép hatályba.
49.§ A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Nemesrempehollós Község Önkormányzatának a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2007.(IV.13.), , 8/2007.(X.29.) 4/2011.(III.17.)önkormányzati rendelet.
Nemesrempehollós, 2015. február 4.
Paksiné Kecze Tünde sk. dr. Takács Ervin
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetésre került: 2015. február 5-én Nemesrempehollós község hirdetőtábláján.
Nemesrempehollós, 2015. február 5.
Dr. Takács Ervin
jegyző
1. sz. melléklet a 1/2015. (II. 5.) önkormányzati rendelethez
Az önkormányzat által ellátott feladatok államháztartási kormányzati funkció szerinti besorolása
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
013320 Köztemető-fenntartás és- működtetés
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
051030 Nem veszélyes települési hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072111 Háziorvosi alapellátás
082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
082044 Könyvtári szolgáltatások
106010Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése
107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás
107051 Szociális étkeztetés
2.sz. melléklet a 1/2015. (II. 5.) önkormányzati rendelethez
Társulási, együttműködési megállapodások, szerződések
Név | Alaptevékenység |
Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás | Települési hulladékgazdálkodással kapcsolatos tevékenységek, ezzel kapcsolatos pályázatok elkészítése, benyújtása, projekt menedzselése bezárt hulladékgyűjtők rekultivációja, talaj és talajvíz szennyeződésmentesítése |
Egyházasrádóc Közös Önkormányzati Hivatal | A 2011. évi CLXXXIX. törvény, valamint a kapcsolódó jogszabályokban meghatározott igazgatási, koordinációs, pénzügyi feladatok ellátása |
Egyházasrádóc, Nemesrempehollós, Rádóckölked, Nagykölked, Harasztifalu Ivóvízminőség javító, önkormányzati beruházási társulás | Egyházasrádóc, Nemesrempehollós, Rádóckölked, Nagykölked és Harasztifalu Község Önkormányzatai Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Programjának KEHOP „Települési vízellátás, szennyvízelvezetés és tisztítás, szennyvízkezelés fejlesztése pályázati felhívására kíván pályázatot benyújtani. A pályázat célja, hogy az öt települési önkormányzat területén a lakosság számára az ivóvíz megfelelő minőségű legyen. |
Körmend és Kistérsége Önkormányzati Társulás | családsegítés, gyermekjóléti szolgálat |
Házi orvosi szolgálat feladatellátási szerződés | Házi orvosi alapellátás |
Védőnői Szolgálatot feladat-ellátási szerződés | csecsemő és nő gondozás |
3. sz. melléklet a 1/2015. (II. 5.) önkormányzati rendelethez
A Vagyonnyilatkozat Ellenőrző Bizottság összetétele
Elnök: Paksi János
Képviselő tag: Kapui Lajosné
Képviselő tag: Dankovits Gáborné