Csór Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015.(I.30.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról
Hatályos: 2015. 01. 30- 2017. 10. 16Csór Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015.(I.30.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról
2015-01-30-tól 2017-10-16-ig
Csór Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében, kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdésének d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következő rendeletet alkotja:
Általános rendelkezések
1.§ (1) Az önkormányzat megnevezése: Csór Község Önkormányzata (továbbiakban: önkormányzat). Székhelye: 8041, Csór, Fő tér 10.
(2) A képviselőtestület hivatalának neve: Táci Közös Önkormányzati Hivatal. Székhelye: 8121. Tác Kossuth Lajos utca 129. Kirendeltsége: 8041 Csór, Fő tér 10. (a továbbiakban: hivatal)
(3) Az önkormányzat illetékességi területe: Csór Község közigazgatási területe.
(4) Az önkormányzat jelképei: címer, zászló, bélyegző (leírását az 1. melléklet tartalmazza).
A képviselő-testület átruházott hatáskörei
2.§ A képviselő-testület átruházott hatásköreinek felsorolását jelen rendelet 2. függeléke tartalmazza.
A képviselő-testület működése
3. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 6 ülést tart.
(2) Évente legalább egyszer előre meghirdetett közmeghallgatást tart, amelyen a helyi lakosság és a helyben érdekelt szervezetek képviselői a helyi közügyeket érintő kérdéseket és javaslatokat tehetnek.
(3) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze és vezeti, akadályoztatása esetén e hatáskörét az alpolgármester gyakorolja. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, a tartós akadályoztatásuk esetén a korelnök hívja össze, és vezeti le a képviselő-testület ülését.
(4) A képviselő-testület alakuló, rendes, és rendkívüli ülést illetve közmeghallgatást tart.
(5) Az alakuló és a rendes ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak és a részvételi joggal jelenlévőknek olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 3 nappal megkapják. A meghívót és az előterjesztéseket elektronikus úton meg lehet küldeni. A rendkívüli ülésre szóló meghívót legalább 24 órával az ülés előtt ki kell kézbesíteni a meghívottaknak és egyidejűleg telefonon is értesíteni kell a meghívottakat. A Közmeghallgatás napirendet is tartalmazó meghívóját, legalább 10 nappal a közmeghallgatás kitűzött időpontja előtt meg kell hirdetni a hivatal faliújságján történő kifüggesztéssel.
(6) A képviselő-testület üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) a jegyzőt,
b) a napirendi pontok előadóit,
c) akiket az ülés összehívója megjelöl.
Munkaterv
4. § (1) A képviselő-testület működésének alapja az éves munkaterv.
(2) A munkaterv tervezetét - a polgármester irányításával a bizottságok, helyi érdekvédelmi szervek javaslatainak figyelembe vételével - a jegyző állítja össze, s a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a képviselő-testület elé, minden év utolsó rendes képviselő-testületi ülésére.
(3) A munkaterv főbb tartalmi elemei:
a) a képviselő-testületi rendes ülések tervezett időpontjai, napirendjei,
b) a napirend előterjesztőjének a megjelölése.
A képviselő-testület ülése
Az ülés vezetésének szabályai
5. § (1) A képviselőtestület ülése nyilvános. A hallgatóság az ülésen a részére kijelölt helyen foglalhat helyet. A hallgatóság részére hozzászólást a polgármester engedélyezhet.
(2) Zárt ülésen hozott határozatot a nyilvános ülésen ismertetni kell.
(3) A polgármester a testületi ülés vezetése során:
a) megállapítja az ülés határozatképességét,
b) javaslatot tesz a jegyzőkönyvvezető személyére,
c) lehetőséget biztosít kérdések, interpellációk felvetésére,
d) előterjeszti az ülés napirendjét, majd azt megszavaztatja,
e) tájékoztatást ad az előző képviselőtestületi ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről,
f) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja és összefoglalja a vitát,
g) napirendi pontonként szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat, megállapítja a szavazás eredményét. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, bármely önkormányzati képviselő kérésére a szavazást egy alkalommal meg lehet ismételni. Ezt követően kihirdeti a határozatokat,
i) berekeszti az ülést.
(4) Határozatképtelenség esetén a képviselő-testületet 5 napon belül ismételten össze kell hívni.
Az előterjesztés
6. § (1) Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett, a képviselő-testület, a képviselő-testület bizottsága vagy a polgármester által előzetesen javasolt rendelet- és határozattervezet, beszámoló és tájékoztató.
(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy kivételesen szóban kerül benyújtásra. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásban foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.
(3) Az írásbeli előterjesztés két részből áll:
a) az első részben a tárgyat pontosan meg kell határozni, ismertetni az előzményeket, képviselő-testületi megállapításokat, a hozott határozatok eredményeit, a tárgyra vonatkozó jogszabályokat, az előterjesztők véleményét, s mindazokat a körülményeket, összefüggéseket, tényeket, amelyek lehetővé teszik az értékelést, és a döntést indokolják,
b) a második rész az egyértelműen megfogalmazott határozati javaslatot tartalmazza a végrehajtásért felelősök megjelölésével és a határidők, részhatáridők megjelölésével.
(4) Csak a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság javaslatával lehet az alábbi előterjesztéseket a képviselő- testületnek tárgyalásra bocsátani.
Állásfoglalásával kerülhet a testület elé:
a) Az éves, negyedéves költségvetési beszámolók, éves költségvetési koncepció;
b) A költségvetést érintő határozatok;
c) Az önkormányzati pénzügyi vonatkozású rendeletek tervezetei;
d) Az önkormányzat vagyonában bekövetkező változásokról szóló javaslatok;
(5) Kötelezően írásos előterjesztés készül az alábbi ügyekben:
a) rendeletalkotás,
b) szervezet kialakítása,
c) helyi népszavazás, népi kezdeményezés kiírása,
d) testületi munkatervben szereplő napirendi pontokban,
e) önkormányzati jelképek meghatározásában,
f) gazdasági program, költségvetés meghatározása, végrehajtásáról szóló beszámoló elfogadása tárgyában,
g) településrendezési tervek jóváhagyásával kapcsolatos ügyekben,
h) intézményalapítás, megszüntetés és átszervezés esetén,
i) társulások létrehozása, csatlakozása, kilépéskor,
A tanácskozás rendje, vita, szavazás
7. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát, melynek során
a) az előadó a napirendhez a kérdések és a vita előtt szóban kiegészítést tehet,
b) a bizottság elnöke vagy megbízottja előterjeszti a napirenddel kapcsolatos bizottsági állásfoglalást, módosító javaslatokat,
c) az előadóhoz a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal résztvevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó köteles rövid választ adni,
d) a kérdésekre adott válaszok után kerül sor a hozzászólásokra a jelentkezés sorrendjében.
(2) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határoz.
(3) A vita lezárása után a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a határozati javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
(4) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a bizottsági, majd az ülésen tett képviselői módosító indítványokról dönt a testület, majd végül a javaslatokkal, módosításokkal kiegészített határozati javaslat egészéről.
8. § (1) A képviselő-testület a döntéseit fő szabály szerint nyílt szavazással hozza.
(2) A nyílt szavazás történhet:
a) kézfelemeléssel ,
b) név szerinti szavazással.
(3) Ha a szavazás eredményéről kétség merül fel, és bármely képviselő azt kéri, a polgármester köteles a szavazást megismételtetni.
(4) A szavazás módjának megválasztását adott napirend tárgyalása során bármely képviselő javasolhatja, amelyről a képviselő-testület vita nélkül határoz
9.§ (1) A javaslat elfogadásához egyszerű többség, azaz a jelenlévő települési képviselők több mint a felének kézfeltartással történő igen szavazata szükséges.
(2) Amennyiben megállapítást nyer, hogy a képviselő a személyes érintettségét egy adott napirend tárgyalásánál nem jelentette be, a polgármester a napirendi pont újbóli beterjesztéséről dönthet és felhívja a képviselő figyelmét a bejelentési kötelezettségére.
(3) A személyes érintettség elmulasztásának tényét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell. A képviselő-testület a személyes érintettség bejelentésének elmulasztásával érintett témát ismételten napirendre tűzheti.
10.§ (1) Minősített többség szükséges a Mötv 46.§ (2) bekezdés c.) pontja szerinti zárt ülés elrendeléséhez.
(2) A képviselő-testület a Mötv. 46.§.(2) bekezdésében foglalt ügyekben titkos szavazást rendelhet el. Titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon történik. A szavazólapokat 3 tagú – ad hoc bizottság gyűjti össze. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:
a) a szavazás helyét, napját kezdetét és végét,
b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét,
c) a szavazás során felmerült körülményeket.
A titkos szavazással hozott döntést is határozatba kell foglalni.
(5) A képviselő-testület név szerinti szavazást rendelhet el:
a) a képviselő-testületi tag ,
b) a bizottság és
c) a polgármester javaslatára.
A javaslatról a képviselőtestület egyszerű többséggel dönt.
(6) A név szerinti szavazás úgy történik, hogy a jegyző felolvassa a képviselők nevét, s a jelenlévő képviselők pedig, a nevük felolvasásakor "igen"- el vagy "nem"- el szavaznak a határozati javaslatról
(7) A név szerinti szavazást mindig kötelező jegyzőkönyvben rögzíteni oly módon, hogy a számszerű eredmény mellett megállapítható legyen a jegyzőkönyvből az is hogy a jelenlévő képviselők hogyan szavaztak (igennel vagy nemmel). A külön hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
Kérdés, interpelláció
11. § (1) A napirendek megtárgyalását követően sor kerülhet az interpellációkra.
(2) Interpelláció csak testületi ülésen tárgyalható. Az ülés kezdetén a polgármester közli a képviselők által már benyújtott kérdések, interpellációk tárgyát.
A kérdést, az interpellációkat szóban, vagy írásban lehet előterjeszteni.
(3) Az interpelláció tárgyának szoros kapcsolatban kell állnia az önkormányzat szervező- szükségletkielégítő munkájával, illetőleg annak valamely önkormányzat alá rendelt szervezet hatáskörébe kell tartoznia.
(4) Ha az interpelláció benyújtására a képviselő-testület ülését megelőzően legalább 3 nappal sor kerül, valamint ha az ügy természete és a válaszadó felkészültsége megengedi, úgy arra az ülésen kell válaszolni.
(5) Az interpelláció tárgyának kivizsgálásába be kell vonni az interpelláló képviselőt is. A képviselő-testület az interpelláció alapján részletesebb vizsgálatot is elrendelhet. Ezzel megbízhatja a polgármestert vagy valamely bizottságot is. Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozik, de külön dönt arról a képviselő-testület is.
A tanácskozás rendjének fenntartása
12. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik.
Ennek során:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától vagy a tanácskozáshoz nem illő, sértő kifejezéseket használ,
b) ismételt figyelmeztetést követően megvonja a hozzászólótól a szót,
c) rendre utasítja azt a személyt, aki a képviselő-testület tagjához, illetve a képviselő-testület üléséhez méltatlan magatartást tanúsít,
d) ismétlődő, tartós rendzavarás, állandó lárma, a vita rendjét ellehetetlenítő esemény következményeként a polgármester, ha ismételt figyelmeztetései sem járnak eredménnyel, felfüggesztheti az ülést.
(2) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalják el.
(3) A polgármester döntése alapján a megjelent állampolgár a képviselői vita lezárása után a határozathozatal előtt 3 perc időtartamban felszólalhat.
(4) A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendre utasíthatja a rendzavarót, ismétlődő rendzavarás esetén pedig, a terem elhagyására is kötelezheti.
A jegyzőkönyv
13. § (1) A képviselő-testületi ülésekről 1 példányban jegyzőkönyv készül.
(2) A jegyzőkönyv tartalmazza az önkormányzati törvény 52. § (1) bekezdésében foglaltakon túl:
a) a meghívót,
b) jelenléti ívet,
c) titkos szavazás esetén a jegyzőkönyv egy példányát,
d) képviselők által írásban benyújtott hozzászólását.
(3) A képviselő-testület esetenként dönthet egy napirend tárgyalásáról szó szerinti jegyzőkönyv készítéséről, amelyet képviselői javaslat alapján, egyszerű többséggel hozott döntéssel rendelhet el.
(4) A jegyzőkönyvet a Mötv.52.§ (2) bekezdésében foglaltakon túl az ülésvezető javaslata alapján, a képviselő-testület által, egyszerű többséggel ülésenként megválasztott 2 fő képviselő, mint jegyzőkönyv hitelesítő írja alá.
(5) A jegyző köteles biztosítani, hogy a testületi ülések jegyzőkönyveit (a zárt ülések jegyzőkönyvei kivételével) hivatali idő alatt a Csóri Kirendeltségen ügyfélfogadási időben bárki megtekinthesse.
Az önkormányzati rendeletalkotás
14. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
a) a települési képviselők,
b) bizottság,
c) a polgármester, az alpolgármester, a jegyző,
d) választópolgárok, népi kezdeményezés útján
(2) A kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani, aki a jegyző bevonásával a kezdeményezést és a rendelet tervezetet a képviselő-testület elé terjeszti.
(3) Az önkormányzati rendeletet a hivatal falitábláján közzé kell tenni kihirdetésről a jegyző gondoskodik.
(4) A rendeteket a hivatalban a hivatalos ügyfélfogadási időben bárki megtekintheti.
A képviselő-testület bizottsága
15. § A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, végrehajtásuk ellenőrzésére, különböző folyamatos feladatok megoldása érdekében bizottságot választ. A bizottságok nevét, létszámát, feladat és hatáskörét jelen rendelet 2. melléklete, tagjainak névsorát az 3. függeléke tartalmazza.
16. § (1) A települési képviselők vagyonnyilatkozatát a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság vizsgálja, tartja nyilván és ellenőrzi.
(2) A képviselő, a polgármester összeférhetetlenség esetén ennek megszüntetéséről szóló nyilatkozatot a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottságnak adja le.
17. § (1) Az alkalmanként felmerülő feladatok ellátására a képviselő-testület minősített többséggel ideiglenes bizottságokat alakít.
(2) Ideiglenes bizottságot különösen a közvetlen feladatok megoldására szükséges létrehozni.
a) Egy-egy önkormányzati rendelet vagy döntés előkészítésére, végrehajtásának ellenőrzésére,
b) a képviselő-testület ülése elé kerülő olyan jelentős napirendnek az előkészítése, amelyek külön vizsgálatot, összehangolt és széles körű tájékozódást igényelnek,
c) társulási, együttműködési megállapodások előkészítésére.
A helyi önkormányzat tisztségviselői
Polgármester
18. § (1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.
(2) A polgármester ügyfélfogadási ideje megegyezik a Hivatal ügyfélfogadási idejével.
(3) A (2) bekezdésben foglalt időn kívül a polgármester munkarendje kötetlen.
(4) Az átruházott hatáskörben hozott írásbeli döntések esetében a polgármesternek utalnia kell az átruházás tényére.
(5) A polgármester az átruházott hatáskörben hozott döntésekről a soron következő rendes testületi ülésen beszámol.
Alpolgármester
19. § (1) A képviselő-testület- tagjai közül- egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ, akinek tiszteletdíjára a polgármester tesz javaslatot.
(2) A polgármester jogállására vonatkozó szabályokat az alpolgármesterre is megfelelően alkalmazni kell.
(3) Az alpolgármester a képviselő-testület illetve a polgármester eseti megbízása alapján képviseli az önkormányzatot, továbbá a polgármester akadályoztatása esetén helyettesíti a polgármestert.
(4) Az alpolgármesteri tisztség ellátásának tartós akadályoztatása esetén a legidősebb települési képviselő látja el az alpolgármesteri feladatokat.
Jegyző
20. § A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetére- legfeljebb hat hónap időtartamra- a csóri kirendeltség vezetője látja el a jegyzői feladatait.
Együttműködés az önszerveződő közösségekkel
21. § Tevékenységi körökben tanácskozási jog illeti meg a képviselő-testület ülésén az alábbi önszerveződő közösségek képviselőit
a) Egészségkárosodott,Rokkantak regionális Egyesülete
b) Csóri Alkotó Közösség
c) Jóbarátok Nyugdíj Egyesület
d) Csóri Polgárőrség
e) Élhetőbb Csórért Alapítvány
f) Family Rock Klub
g) Csór Truck Trailer SE
22. § A képviselő-testület az önszerveződő közösségekkel együttműködik, részükre kizárólag az őket érintő napirendek vonatkozásában tanácskozási jogot biztosít.
23. § (1) E rendelet 2015. év január hó 30 napján lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2013 (XII. 20.) önkormányzati rendelet.
Kelt: Csór, 2015. január hó 21. nap
P.H.
Csete Krisztián Kmetz Norbert
polgármester jegyző
Záradék:
A rendeletet a mai napon kihirdettem.
Kelt: Csór, 2015. január hó 30. nap
P.H.
Kmetz Norbert
jegyző
Az SZMSZ mellékletei
1. melléklete: Az önkormányzat jelképei (címer, zászló, bélyegző)
2. melléklete: A bizottság feladatai.
Az SZMSZ függeléke
1. függeléke: Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének névsora
2. függeléke: Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének átruházott hatáskörei
3. függeléke: Bizottsági tagok névsora és elérhetőségeik
4. függeléke: Kormányzati Szakfeladati funkciók felsorolása
Az SZMSZ 1. melléklete az 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendelethez
AZ ÖNKORMÁNYZAT JELKÉPEI
1.) A CÍMER LEÍRÁSA
A címer álló helyzetű kerektalpú pajzs. A címerpajzs arannyal, kékkel vágott. A kék pajzstalpon ezüst csuka lebeg. A pajzstalp feletti arany pajzsmezőben zöld hármashalmon két alak áll.
A címer baloldalán: korhű ruhában Mátyás király áll, jobb kezével egy fekete pálcát emel fel. Bal kezével az övét fogja. A király fekete hullámos haja a vállára omlik.
Ruházata: térdig érő, ezüst szegélyes veres kabát és kék nadrág.
A derekát övező ezüst övről jobb oldalt ezüst táska lóg le. A lábán piros hajtókás, sarkantyús, fekete csizmát visel.
A címer jobb oldalán: ezüst hajú kocsmáros, fekete fatálon ezüst sült halat nyújt át. Bal kezében ezüst, fedeles boros kannát tart. A kocsmáros kék inget, veres nadrágot és ezüst kötényt visel. A lábán fekete cipőt hord.
Az arany pajzsmező felső részén két átlósan keresztbe tett zöld szőlővessző lebeg. Az elvékonyodó vesszők végén egy-egy zöld szőlőlevél látható. A két vesszőről a címer közepén egy zöld szőlőfürt csüng le.
A CÍMER KIEGÉSZÍTÉSE
A címerpajzsot két oldalról egy-egy pajzstartó állat kíséri, melyek a pajzs alatt ívelten tekergő ezüst szalagon állnak. A szalagon a „CSÓR” felírás látható.
A jobboldali pajzstartó egy veres oroszlán, amely a pajzsot bal mellső mancsával tartja.
A jobboldali pajzstartó egy fekete holló, amely ezüst csőrében egy arany gyűrűt tart. A holló jobb lábával tartja a címert.
2.) A ZÁSZLÓ LEÍRÁSA
A község zászlaja hosszában osztott, színei kék-fehér. A zászló alul-felül 1/4-1/4 arányban kék, közepén 2/4 arányban fehér. Közepén a címer látható eredeti színeiben, a címertartó állatokkal, de szalag nélkül.
3.) A BÉLYEGZŐK LENYOMATA
Az SZMSZ 2. melléklete az 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendelethez
A BIZOTTSÁG FELADATAI
A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság feladatai:
a) Összeférhetetlenség, méltatlansági ügyek az önkormányzati képviselők, bizottsági tagok, a polgármester, alpolgármester vonatkozásában.
b) A képviselői vagyonnyilatkozat vizsgálata, a vagyonnyilatkozat nyilvántartása és ellenőrzése az önkormányzati képviselők, bizottsági tagok, a polgármester, alpolgármester vonatkozásában.
c) Javaslatot terjeszt elő a polgármester, alpolgármester, képviselők, bizottsági tagok tiszteletdíjának és költségtérítésének megállapítására.
d) Folyamatosan figyelemmel kíséri az SZMSZ hatályosulását. Szükség esetén javaslatot tesz annak kiegészítésére, módosítására. Az önkormányzat SZMSZ –a kizárólag a bizottság állásfoglalásával nyújtható be.
e) Alkalmanként felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosságát, és javaslatot tesz azok módosítására, kiegészítésére, vagy hatályon kívül helyezésére.
f) Véleményezi az önkormányzat által kötött szerződéseket, megállapodásokat, figyelemmel kíséri azok megvalósulását.
g) A Képviselő- testületi ülésen elhangzott képviselői indítványok kivizsgálásában közreműködik.
h) Véleményezheti az önkormányzati rendelet-tervezeteket feladatkörét érintően.
i) Az Önkormányzatnak, illetve intézményeinek költségvetésének véleményezése, az Önkormányzati vagyonnal kapcsolatos kérdések, kezességvállalási ügyek, pénzügyekkel kapcsolatos előterjesztések véleményezésére javaslat tétel, az Önkormányzati vagyon bérbeadásából származó bevételek felülvizsgálata, az Ügyrendi kérdések (SzMSz felülvizsgálatának kezdeményezése, vagyonnyilatkozatok kezelése).
j) Környezetvédelmi, mezőgazdasági, turisztikai ügyek kezelése
k) Nemzetközi kapcsolatokkal összefüggő ügyek
A Népjóléti Bizottság feladatai:
A képviselő-testület munkájának szakmai segítése az alábbi témákban:
a) települési közművelődési és kulturális fejelődés segítése
b) tömegsportot és versenysportot érintő kérdések
c) családsegítés
d) szociális tárgyú helyi szabályzat véleményezése
e) szociális segélyezési rendszerrel kapcsolatos ügyekben javaslattétel
f) gyermekjólét
g) oktatási kérdések
h) oktatási intézmények beszámolóinak véleményezés
i) népegészségügyi kérdések megvitatása
j) egészségügyi fejlesztésekről javaslattétel
Az SZMSZ 1. függeléke az 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendelethez
Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének névsora
Sorszám | Tisztség megnevezése | Név | Lakcím |
1. | Polgármester | Csete Krisztián | Csór Felsőtabán 33/a |
2. | Alpolgármester | Palkovics András | Csór Ady E. u. 1/d |
3. | Képviselő | Hollósi Györgyné | Csór Dózsa Gy u 32. |
4. | Képviselő | Cseténé Szabados Amrita | Csór Kossuth u. 47. |
5. | Képviselő | Dr. Nap Ágnes | Csór Fő tér 8. |
6. | Képviselő | Horváthné Zsédely Annamária | Csór Fő tér 1. |
7. | Képviselő | Csete Dezső | Csór Fő tér 11/a |
Az SZMSZ 2. függelék az 1//2015. (I.30.) önkormányzati rendelethez
Csór Község Önkormányzata Képviselő-testületének polgármesterre átruházott hatáskörei:
- Önkormányzati segély megállapítása, 2015. március 1-től rendkívüli települési támogatás
- Szociális tűzifa juttatás elbírálása.
- Közterület-használati engedélyek elbírálása
Az SZMSZ 3. függelék az 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendelethez
CSÓR KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
PÉNZÜGYI ÉS ÜGYRENDI BIZOTTSÁGI TAGJAI
Sorszám | Tisztség megnevezése | N é v |
1. | Cseténé Szabados Amria | Csór Kossuth u. 47. |
2. | Horváthné Zsédely Annamária | Csór Fő tér 1. |
3. | Csete Dezső | Csór Fő tér 11/a |
4. | Kun Ottó | Csór, Alsótabán u. 15. |
5. | Kimleiné Hegedűs Mária | Csór, Radnóti u. 33. |
CSÓR KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
NÉPJÓLÉTI BIZOTTSÁGI TAGJAI
Sorszám | Tisztség megnevezése | N é v |
1. | Cseténé Szabados Amria | Csór Kossuth u. 47. |
2. | Horváthné Zsédely Annamária | Csór Fő tér 1. |
3. | Hollósi Györgyné | Csór Dózsa Gy u 32 |
4. | Dr. Nap Ágnes | Csór Fő tér 8. |
5. | Buresné Mészáros Edit | Csór, Táncsics u. 34. |
6. | Szántayné Mikáczó Krisztina | Csór, Kossuth u. 46. |
7. | Csehi Sándor | Csór, Vörösmarty u. 12. |
Az SZMSZ 4. függelék az 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendelethez
A Csór Község Önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási
tevékenysége
011140 Országos és helyi nemzetiségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége
011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás
013210 Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások
013320 Köztemető-fenntartás és -működtetés
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok ( nem szociális bérlakás )
013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások
016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
022010 Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése
032020 Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041234 Közfoglalkoztatás mobilitását szolgáló támogatás (közhasznú kölcsönző részére)
041235 Vállalkozás részére foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részesülő személy
foglalkoztatásához nyújtható támogatás
041236 Országos közfoglalkoztatási program
041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
045120 Út, autópálya építése
045130 Híd, alagút építése
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
045170 Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása
046020 Vezetékes műsorelosztás, városi és kábeltelevíziós rendszerek
047410 Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek
051030 Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása
051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása
052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
052080 Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072111 Háziorvosi alapellátás
072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás
072311 Fogorvosi alapellátás
072312 Fogorvosi ügyeleti ellátás
074011 Foglalkozás-egészségügyi alapellátás
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
076062 Település-egészségügyi feladatok
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
081041 Versenysport- és utánpótlás-nevelési tevékenység és támogatása
081043 Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása
081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása
082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
082043 Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme
082044 Könyvtári szolgáltatások
082091 Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése
082092 Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása
082093 Közművelődés – egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek
082094 Közművelődés – kulturális alapú gazdaságfejlesztés
086090 Mindenféle egyéb szabadidős szolgáltatás
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
104042 Gyermekjóléti szolgáltatások
107051 Szociális étkeztetés
107052 Házi segítségnyújtás
107053 Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
107054 Családsegítés