Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2015. (I. 28.) önkormányzati rendelete

Nagyszékely Községi Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról

Hatályos: 2025. 12. 01

Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2015. (I. 28.) önkormányzati rendelete

Nagyszékely Községi Önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról

2025.12.01.

Nagyszékely Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott hatáskörében és Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontja továbbá a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53.§ (1) bekezdése szerinti feladatkörében eljárva a következőket rendeli el: 1

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Nagyszékely Község Önkormányzatára és az önkormányzat szerveire, tisztségviselőire.

(2) A rendelet hatálya kiterjed az (1) bekezdésben említett szervek és személyek feladat- és hatáskörére, továbbá a Képviselő-testület és szervei – bizottságok, polgármester, közös hivatal, jegyző – működési rendjére.

2. §2 (1)3 Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Nagyszékely Községi Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat).

(2)4 Az Önkormányzat székhelye: 7085 Nagyszékely, Táncsics u. 11., működési területe: Nagyszékely község közigazgatási területe.

(3) A képviselő-testület hivatalos megnevezése: Nagyszékely Községi Önkormányzat Képviselő-testülete ( a továbbiakban: Képviselő-testület).

(4)5 A Közös hivatal hivatalos megnevezése: Simontornyai Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal), székhelye: 7081 Simontornya, Szent István király utca 1.

Jelképek

3. § A település jelképeit, használatának rendjét külön önkormányzati rendelet szabályozza.

4. §6

5. §7 (1)8

(2)9

II. Fejezet

ALAKULÓ ÜLÉS

6. § (1)10 A Képviselő-testület alakuló ülését a választás eredményének jogerőssé válását követő tizenöt napon belül tartja meg.

(2) Az alakuló ülést a polgármester vezeti.

(3) Az alakuló ülésen a polgármester és a képviselők esküt tesznek.

7. § A Képviselő-testület tagjainak felsorolását e rendelet 1. melléklet tartalmazza.

8. §11 A képviselő-testület az alakuló ülését követő hat hónapon belül gazdasági programot, fejlesztési tervet fogad el.

9. § (1)12 A Képviselő-testület:

a) a polgármester javaslata alapján titkos szavazással a alpolgármestert választ, dönt illetményéről, tiszteletdíjáról és megállapítja költségtérítését;

b) az alakuló – vagy legkésőbb az alakuló ülést követő – ülésen a polgármester előterjesztése alapján megválasztja a bizottság vagy bizottságok tagjait;

c) az alakuló vagy az azt követő ülésen megalkotja vagy felülvizsgálja szervezeti és működési szabályzatáról szóló rendeletét;

d) a törvény alapján megállapítja a polgármester illetményét, tiszteletdíját és költségtérítését.

(2) Ha az alpolgármester vagy a bizottságok megválasztásánál nincs meg a szükséges többség, a soron következő ülésen újabb szavazást kell tartani.

(3) A bizottsági tagság megszűnése esetén a kiesett tag helyére a legközelebbi rendes képviselő-testületi ülésen új tagot kell választani.

III. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÜLÉSÉNEK ELŐKÉSZÍTÉSE

Munkaterv

10. § (1) A Képviselő-testület rendes üléseit éves munkaterv szerint tartja.

(2) A Képviselő-testület rendes üléseit – július hónap kivételével, amely ülésezési szünet – havonta, minden hónap harmadik keddjén tartja. Ha a hónap utolsó keddje munkaszüneti napra esik, a képviselő-testületi ülést az azt megelőző hét csütörtökjén kell megtartani.

(3) A Képviselő-testület a (2) bekezdésben foglaltaktól eltérhet, azonban rendes üléseinek száma évente akkor sem lehet kevesebb hat ülésnél.

(4) A munkaterv tervezetét a polgármester terjeszti a Képviselő-testület évi rendes utolsó ülése elé.

(5) A munkatervhez javaslatot tehetnek:

a) a polgármester;

b) az alpolgármester;

c) a képviselők;

d) a Képviselő-testület bizottságai;

e) a jegyző.

(6) A munkaterv tartalmazza:

a) a képviselő-testületi ülések helyét, időpontját, napirendjét;

b) a napirendi pontok előterjesztőinek megnevezését;

c) az egyes napirendi pontot megtárgyaló bizottság(ok) megnevezését;

d) az évente legalább egy alkalommal tartott közmeghallgatás helyét, időpontját, napirendjét.

(7) A jegyző gondoskodik arról, hogy a munkaterv a község lakossága számára megismerhető legyen.

11. § (1) A Képviselő-testület munkatervében nem szereplő ülések rendkívüli (soron kívüli) ülések.

(2)13 A rendkívüli ülés összehívását kezdeményező indítványban meg kell jelölni az összehívás indokát.

A képviselő-testületi ülés összehívása

12. § (1)14 A Képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester, hívja össze. A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége vagy tartós akadályoztatásuk esetén e hatáskört a korelnök gyakorolja. Az összehívás írásban kiküldött meghívón útján történik. A meghívót az ülés előtt legalább öt nappal kell kiküldeni.

(2) A meghívónak tartalmaznia kell:

a) az ülés helyét és idejét;

b) a javasolt napirendi pontokat;

c) a napirendi pontok előterjesztőit;

d) a dátumot és az aláírást.

(3)15 A rendes ülésre szóló meghívóhoz csatolni kell:

a) az írásos előterjesztéseket;

b) a határozati javaslatot vagy rendelet-tervezetet;

13. §16 A Képviselő-testület rendkívüli ülését a kezdeményezéstől számított 15 napon belüli időpontra kell összehívni.

14. § (1) A Képviselő-testület üléseinek időpontjáról, helyéről és napirendjéről a Hivatal a lakosságot az ülés előtt legalább három nappal tájékoztatja. A tájékoztatót a Hivatal hirdetőtáblájára ki kell függeszteni és az önkormányzat honlapján meg kell jelentetni.

(2) A közmeghallgatást tartalmazó ülések időpontját és helyét legalább tizenöt nappal az ülés előtt az (1) bekezdés szerinti módon közzé kell tenni.

15. §17 A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni különösen:

a) a Képviselő-testület tagjait;

b) a bizottságok nem képviselő tagjait;

c) a jegyzőt;

d)18 a településen működő önszerveződő közösségek képviselőit, mely közösségek a civil szervezetek bírósága nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő eljárási szabályokról szóló 2011. évi CLXXXI. törvény szerint vezetett közhiteles nyilvántartásban Nagyszékelyi székhellyel szerepelnek, az önkormányzati működési területének (tevékenysége céljának), képviselője nevének, értesítési címének, képviseleti jogosultsága terjedelmének megjelölésével;

e) a napirendi pont tárgya szerint illetékes személyt vagy szerv vezetőjét;

f) a napirendi pont előterjesztőjét.

Előterjesztések

16. § (1) A Képviselő-testület ülésére általában írásbeli előterjesztés készül

(2) Szóbeli előterjesztés csak kivételesen indokolt esetben kerülhet a Képviselő-testület elé akkor, ha a sürgősségi indítvány benyújtására a 20. § (1) bekezdésében megállapított határidő és a Képviselő-testület ülésének kezdő időpontja között olyan halaszthatatlan döntést igénylő ügyről szerzett az előterjesztő tudomást, amely esetében a képviselő-testület rendkívüli ülése is összehívható lenne.

(3) Szóbeli előterjesztés esetén is írásban kell megfogalmazni a határozati javaslatot és azt legkésőbb a képviselő-testületi ülés elején a képviselőknek ki kell osztani.

(4) Szóbeli előterjesztésre csak a képviselő-testületi ülés napirendi pontjainak megszavazása előtt lehet javaslatot tenni és annak napirendre vételéről a Képviselő-testületnek külön szavaznia kell. A napirendre vételhez minősített többség szükséges.

(5) A szóbeli előterjesztést – a sürgősségi indítvánnyal együtt – lehetőleg az „Egyebek” napirendi pont keretében kell tárgyalni. Az „Egyebek” napirendi pont alatt a szóbeli előterjesztés, a sürgősségi indítvány, a tájékoztató és a kérdésre, illetve interpellációra adott válaszok kivételével más téma nem szerepelhet.

(6) Szóbeli előterjesztés és sürgősségi indítvány nem terjeszthető elő a 29. § (4) bekezdés a), b),c), d), e), f), g), h), j), k), l), o), p), q), r), t), u), v) pontjai esetében.

17. § Az írásos előterjesztésnek tartalmaznia kell:

a) a tárgy pontos meghatározását, illetve a téma ismertetését;

b) a témakör ismételt napirendre kerülése esetén a korábbi döntést és annak indokait;

c) az előterjesztő(k) megnevezését;

d) a határozati javaslatot vagy rendelet-tervezetet;

e) határozati javaslat esetén a végrehajtásért felelős személy vagy szerv megnevezését és a határidő megjelölését.

18. § (1) Előterjesztésre jogosult:

a) a polgármester;

b) az alpolgármester;

c) a képviselők;

d) a jegyző;

e) a Képviselő-testület vagy a polgármester által felkért személy vagy szerv vezetője.

19. § Az írásos előterjesztéseket a jegyzőhöz kell leadni a Képviselő-testület ülését megelőző nyolcadik napig.

Sürgősségi indítvány

20. § (1) Sürgősségi indítványnak minősül az olyan – az ülés meghívójában nem szereplő – írásos előterjesztés, melyet annak előterjesztője a 19. §-ban meghatározott időpontot követően, de az ülést megelőző nap 10:00 óráig ad le a jegyző részére.

(2) Sürgősségi indítványt nyújthat be a polgármester, az alpolgármester, a képviselők, a jegyző.

(3) A sürgősségi indítvány napirendre vételéről a Képviselő-testület a napirendek megszavazása előtt, vita nélkül, minősített többséggel dönt.

IV. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÜLÉSE

Az ülés vezetése

21. § (1)19 A Képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége vagy a tartós akadályoztatásuk esetén az ülést a korelnök vezeti.

(2) Az ülésvezető az ülés megnyitása után:

a) a jelenléti ív alapján megállapítja a határozatképességet;

b) előterjeszti az ülés napirendjét, amelyről a Képviselő-testület vita nélkül dönt;

c) megadja a szót annak, aki – kivételesen fontos, halasztást nem tűrő, de döntést nem igénylő témában – napirend előtti felszólalásra kér szót.

A vita

22. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés és a vele összefüggő döntési javaslat felett külön-külön nyit vitát.

(2) Az írásos előterjesztéshez szóbeli kiegészítés csak akkor tehető, ha az új információt tartalmaz.

(3) Az előterjesztéshez a Képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak hozzászólhatnak és az előterjesztőhöz kérdéseket intézhetnek, amelyekre válaszolni kell.

(4) Az ülésen megjelent állampolgárok részére – a napirendhez tartozó kérdéseik esetén – az ülésvezető szót adhat.

(5) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A felszólalás időtartama legfeljebb kettő perc. Ugyanazon napirend keretében az ismételt felszólalás időtartama az egy percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt az ülésvezető megvonhatja a szót a felszólalótól.

(6) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a képviselő a módosító javaslatát a vita lezárásáig megváltoztathatja és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.

(7) Bármelyik képviselő, illetve a napirend előterjesztője a szavazás megkezdéséig javasolhatja a téma napirendről történő levételét. A javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül határoz.

(8) A vita lezárása után a napirend előterjesztője válaszol a hozzászólásokra. Ezt követően további hozzászólásra nincs lehetőség.

23. § (1) Az előterjesztésben szereplő javaslathoz módosító és kiegészítő javaslat tehető.

(2) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Előbb a módosító, kiegészítő, majd – azok elfogadásának hiányában – az előterjesztésben szereplő javaslat felett kell dönteni.

24. § Ügyrendi javaslat legfeljebb egy perc időtartamban tehető, amely az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő – de döntést igénylő – eljárási kérdésre vonatkozó javaslat. Ügyrendi javaslat esetében a polgármester soron kívül szót ad, az ügyrendi javaslat megtételét követően a javaslatot vita nélkül azonnal megszavaztatja.

25. § A jegyző jelzi a képviselő-testületnek és a képviselő-testület szerveinek, ha döntésük, működésük jogszabálysértő.

A tanácskozás rendje

26. § (1) A polgármester gondoskodik a tanácskozás rendjének a fenntartásáról. Ennek során:

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgyalt napirendtől, valamint a tanácskozáshoz nem illő, sértő módon nyilatkozik;

b) rendreutasítja azt a személyt, aki az ülés rendjéhez méltatlan magatartást tanúsít;

c) ismétlődő rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezheti a rendbontót;

d) ismételt és súlyos rendzavarás esetén a rendbontó eltávolításához a rendőrség segítségét veszi igénybe.

(1) Az (1) bekezdés c), d) pontjában felsorolt intézkedések a Képviselő-testület tagjával szemben nem alkalmazhatóak.

(2) Az érintett személy a vita során személyes megjegyzést tehet legfeljebb egy perces időtartamban, amennyiben vissza akarja utasítani az őt ért kritikát.

Az ülések nyilvánossága

27. § (1) A Képviselő-testület ülése – a zárt ülések kivételével – nyilvános, azon bárki részt vehet és – e rendeletben és az ülésvezető által engedélyezett felszólalási rendben – szót kaphat.

(2) A Képviselő-testület üléseire készült előterjesztések és az ülések jegyzőkönyvei, továbbá a zárt ülések anyagainak közérdekű és közérdekből nyilvános adatai és a zárt üléseken hozott döntések nyilvánosságát a polgármester vagy a jegyző biztosítani köteles.

Zárt ülés

28. § (1) A zárt ülés anyaga kizárólag a következő személyeknek adható át:

a) a polgármesternek;

b) az alpolgármesternek;

c) a képviselőknek;

d) a jegyzőnek;

e) a napirendi pontot tárgyaló bizottságok tagjainak;

f) a Kormányhivatal vezetőjének.

(2) A törvény szerinti közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét zárt ülés tartása esetén is biztosítani kell.

Döntéshozatal

29. § (1) A Képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen a képviselők több mint fele jelen van.

(2) Határozatképtelenség esetén a Képviselő-testületet nyolc napon belüli időpontra újra össze kell hívni.

(3) A javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több mint felének „igen” szavazata szükséges (egyszerű többség).

(4) Minősített többség – a megválasztott képviselők több mint felének „igen” szavazata – szükséges a következő ügyekben:

a) rendeletalkotás;

b) a Képviselő-testület és szervei szervezetének kialakítása és működésének meghatározása, továbbá a törvény által a Képviselő-testület hatáskörébe utalt választás, kinevezés, vezetői megbízás;

c) önkormányzati társulás létrehozása, megszűntetése, abból történő kiválás, a társulási megállapodás módosítása, társuláshoz, érdekképviseleti szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;

d) megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;

e) intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése;

f) fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi eljárás során hozott határozat;

g) a polgármester elleni kereset benyújtása;

h) hitelfelvétel;

i) a képviselő döntéshozatalból való kizárása;

j) képviselői összeférhetetlenség megállapítása;

k) a képviselő méltatlanságának megállapítása;

l) a polgármester, alpolgármester, képviselő személyét érintő kérdések;

m) az Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja szerinti zárt ülés elrendelése;

n) szóbeli előterjesztés, sürgősségi indítvány napirendre vétele;

o) az önkormányzat törzsvagyonával, egyéb ingatlanvagyonával való rendelkezés;

p) önkormányzati vagyon tulajdonjogának, vagyonkezelői jogának ingyenes vagy kedvezményes átruházása, önkormányzati követelésről egészben vagy részben történő lemondás;

q) kitüntetés, díszpolgári cím adományozása;

r) településrészi önkormányzat létrehozása;

s) titkos szavazás elrendelése;

t) a településnek a területével határos másik megyéhez való átcsatolása kezdeményezése;

u) helyi népszavazás elrendelése;

v) a Képviselő-testület feloszlásának kimondása;

w) az Mötv. 68. § (1) bekezdése szerinti megismételt tárgyaláson hozott döntés.

Szavazás

30. § (1) A Képviselő-testület a döntéseit (határozat, rendelet) nyílt szavazással hozza. A szavazás kézfelemeléssel történik.

(2) A Képviselő-testület titkos szavazással dönt mindazon esetekben, amikor azt jogszabály kötelezően előírja.

(3) A Képviselő-testület minősített többséggel titkos szavazást rendelhet el az Mötv. 46. § (2) bekezdésében foglalt ügyekben.

(4) A titkos szavazást – szavazatszámláló bizottságként közreműködve – az erre a célra létrehozott ad hoc bizottság bonyolítja le. A bizottság urna és szavazólapok segítségével összegyűjti, majd a szavazás után összeszámolja a szavazatokat, elkészíti a szavazási jegyzőkönyvet és a szavazás eredményéről tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(5) A polgármester, illetve bármely képviselő indítványozhatja név szerinti szavazás tartását, amelyről a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, vita nélkül dönt.

(6) Név szerinti szavazást kell elrendelni:

a) ha azt törvény írja elő;

c) az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlan értékesítése esetén.

(7) A név szerinti szavazásnál a jegyző betűrendben felolvassa a Képviselő-testület tagjainak nevét, akik nevük felolvasásakor „igen”, vagy „nem”, vagy „tartózkodom” kijelentéssel szavaznak.

31. § Érvényes döntéssel lezárt napirend ismételt tárgyalásának – az Mötv. 68. § (1) bekezdésének esetét kivéve – csak abban az esetben van helye, ha a döntés során nem ismert körülmények felmerülése az önkormányzat érdekében a megismételt tárgyalást indokolja.

Önkormányzati rendelet

32. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) a polgármester;

b) az alpolgármester;

c) a képviselő;

d) a jegyző;

(2) A rendelet-tervezetet – amennyiben azt nem a jegyző készíti el, a jegyző véleményével együtt – megvitatás céljából a tárgyban érintett bizottság elé kell terjeszteni.

(3) A rendelet-tervezetet a polgármester vagy a jegyző terjeszti a Képviselő-testület elé.

33. § (1) A rendeletet a Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel, továbbá az önkormányzat honlapján történő megjelentetéssel kell kihirdetni. A kihirdetett rendeletet legalább tizenöt napra kell kifüggeszteni, és azon fel kell tüntetni a kifüggesztés és a levétel napját. A kihirdetés időpontja a kifüggesztés napja.

(2) A jegyző – a Hivatal közreműködésével – gondoskodik a rendeletek elektronikus rögzítéséről és nyilvántartásáról.

34. §20 Az önkormányzat rendeleteit naptári évenként külön-külön, folyamatos, 1-től kezdődő sorszámmal és évszámmal kell ellátni, megjelölve a rendelet kihirdetésének hónapját és napját, az alábbiak szerint: Nagyszékely Községi Önkormányzat Képviselő-testületének .../20...(...) önkormányzati rendelete a ....-ról.

A Képviselő-testület határozata

35. § (1)21 A Képviselő-testület határozatait naptári évenként külön-külön, folyamatos, 1-től kezdődő sorszámmal és évszámmal kell ellátni, megjelölve az elfogadás hónapját és napját a következők szerint: Nagyszékely Községi Önkormányzat Képviselő-testületének .../20...(...hó...nap) határozata.

(2) A határozat száma után – a határozat címében – szerepeltetni kell a döntés tárgyát.

(3) A határozatot a jegyzőkönyv elkészítését követő három munkanapon belül meg kell küldeni az érintetteknek, illetve a végrehajtásért felelős személyeknek, illetve szerveknek.

(4) A jegyző – a Hivatal közreműködésével – gondoskodik a határozatok elektronikus rögzítéséről és nyilvántartásáról.

Felvilágosítás kérése

36. § (1) A képviselő a Képviselő-testület ülésén, az „Egyebek” napirend keretében, önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet: kérdést tehet fel vagy interpellálhat. E szándékát a képviselő az ülés elején, a napirendek elfogadása előtt jelezni köteles, meghatározva a felvilágosítás-kérések számát és címzettjét.

(2) A kérdés és az interpelláció egyaránt a Képviselő-testület (át nem ruházott, illetve átruházott) hatáskörébe tartozó, önkormányzati ügyre irányuló felvilágosítás iránti kérés, illetve felvetés megfogalmazása a polgármesterhez (alpolgármesterhez), a jegyzőhöz vagy a Képviselő-testület bizottságának elnökéhez.

(3) A kérdésre és az interpellációra a Képviselő-testület ülésén – vagy legkésőbb harminc napon belül írásban – kell választ adni.

(4) A kérdésre adott válasz elfogadásáról vagy el nem fogadásáról a kérdést feltevő képviselő nyilatkozik. A válasz el nem fogadása esetén a Képviselő-testület a kérdésről nem dönt, és azt nem vitatja meg.

(5) A képviselő az interpellációt visszavonhatja. Ha a képviselő az interpelláció elhangzásának a napirend szerint várható időpontjában nincs jelen, s távolmaradását előzetesen indokolva nem mentette ki, az interpellációt visszavontnak kell tekinteni. Kimentés esetén az interpelláció előterjesztésére a polgármester új időpontot tűz ki

(6) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról vagy el nem fogadásáról az interpelláló képviselő nyilatkozik.Ha a képviselő a választ nem fogadja el, az interpellációra adott válasz elfogadásáról a Képviselő-testület vita nélkül dönt.

(7) Ha az interpellációra adott választ a Képviselő-testület nem fogadja el, dönt a további teendőkről. Az interpelláció alapján részletesebb vizsgálatot is elrendelhet. Az interpelláció kivizsgálásába az interpelláló képviselőt be kell vonni.

Közmeghallgatás

37. § (1)22 A Képviselő-testület a munkatervében meghatározottak szerint tart közmeghallgatást, melyen a helyi lakosság és a helyben érdekelt szervezetek képviselői a helyi közügyeket érintő kérdéseket és javaslatot tehetnek. A közmeghallgatás személyes megjelenés nélkül, lehetőség szerint a különböző helyszínen jelen lévők között, egy időben, valós idejű kommunikációt lehetővé tévő, kép és hang egyidejű továbbítására alkalmas elektronikus hírközlő eszköz útján, illetve a honlapon való közzététel útján is megtartható, azzal hogy a képviselőknek egy időben, térben is egy helyen szükséges jelen lenniük.

(2)23 A közmeghallgatás időpontjáról, helyéről és napirendjéről a lakosságot legalább tizenöt nappal előbb az erről szóló hirdetménynek a Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztésével, továbbá az önkormányzat honlapján történő megjelentetésével és a település több pontján való kihirdetésével tájékoztatni kell. A közmeghallgatás időpontját megelőzően az érintettek írásban is észrevételeket tehetnek és kérdéseket tehetnek fel. Az elhangzott, illetve az írásban megfogalmazott javaslatra, kérdésre a közmeghallgatáson vagy legkésőbb tizenöt napon belül választ kell adni.

(3) A közmeghallgatást a polgármester vezeti, aki a hozzászólások időtartamát korlátozhatja.

(4) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül.

Egyéb fórumok

38. § A polgármester a lakosság, a különböző társadalmi szervezetek, egyesületek, önszerveződő közösségek közvetlen tájékoztatása, a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonása érdekében – a közmeghallgatásra vonatkozó szabályok alapján – más fórumot (községpolitikai fórum, községi, községrészi tanácskozás) is összehívhat.

V. Fejezet

JEGYZŐKÖNYV

39. § (1) A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza:

a) a testületi ülés helyét;

b) az ülés időpontját;

c) a megjelent önkormányzati képviselők nevét;

d) a meghívottak nevét, megjelenésük tényét;

e) a határozatképességre történő utalást;

f) a javasolt, elfogadott és tárgyalt napirendi pontokat;

g) az előterjesztéseket;

h) az egyes napirendi pontokhoz hozzászólók nevét, részvételük jogcímét, a hozzászólásuk, továbbá az ülésen elhangzottak lényegét;

i) a szavazásra feltett döntési javaslat pontos tartalmát;

j) a döntéshozatalban résztvevők számát;

k) a döntésből kizárt önkormányzati képviselő nevét és a kizárás indokát;

l) a jegyző jogszabálysértésre vonatkozó jelzését;

m) a szavazás számszerű eredményét;

n) a hozott döntéseket;

o) az aláírásokat, pecsétet.

(2) A jegyzőkönyvet a jegyzőkönyv-vezető által leírtak alapján kell elkészíteni.

(3) A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell az ülés meghívóját, a jelenléti ívet, az előterjesztések egy-egy példányát, valamint az elfogadott, a polgármester és a jegyző sajátkezű aláírásával ellátott rendeletet.

(4) A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző írja alá.

40. § (1) A jegyzőkönyv eredeti példányát a mellékletekkel együtt a Hivatal kezeli, gondoskodik a jegyzőkönyvek évenkénti beköttetéséről, valamint zárt helyen való tárolásáról.

VI. Fejezet

A KÉPVISELŐ

41. § (1) Az önkormányzati képviselők jogai és kötelezettségei azonosak.

(2) A képviselő:

a) a Képviselő-testület ülésén a polgármestertől (alpolgármestertől), a jegyzőtől, a bizottság elnökétől önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet, amelyre az ülésen – vagy legkésőbb harminc napon belül írásban – érdemi választ kell adni;

b) kérésére az írásban is benyújtott hozzászólását a jegyzőkönyvhöz kell mellékelni vagy kérésére a véleményét rögzíteni kell a jegyzőkönyvben;

c) tanácskozási joggal részt vehet bármely bizottság ülésén.

d) javasolhatja a bizottság elnökének a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalását, amelyet a bizottság legközelebbi ülése elé kell terjeszteni és tárgyalására a képviselőt meg kell hívni;

e) kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül bizottságának, a polgármesternek, a részönkormányzat testületének, a jegyzőnek – a Képviselő-testület által átruházott – önkormányzati ügyben hozott döntését;

f) megbízás alapján képviselheti a képviselő-testületet

g) a polgármestertől igényelheti a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást;

h) közérdekű ügyben kezdeményezheti a polgármester intézkedését, amelyre harminc napon belül érdemi választ kell adni;

i) kezdeményezheti – az e rendeletben az előterjesztésekre meghatározott szabályok betartásával – rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát.

j) a testületi munkában való részvételhez szükséges időtartam alatt a munkahelyén felmentést élvez a munkavégzés alól. Az emiatt kiesett jövedelmét a Képviselő-testület téríti meg, melynek alapján társadalombiztosítási ellátásra is jogosult. A Képviselő-testület átalányt is megállapíthat;

k) a Képviselő-testület és a Képviselő-testület bizottságának ülésén a magyar jelnyelvet vagy az általa választott speciális kommunikációs rendszert használhatja. A magyar jelnyelv, valamint a választott speciális kommunikációs rendszer használatának valamennyi költségét az önkormányzat biztosítja.

(3) A képviselő:

a) előzetesen bejelenti a polgármesternek, ha a Képviselő-testület vagy annak bizottsága ülésén való részvételében vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van;

b) a Képviselő-testület, annak bizottsága vagy a polgármester megbízása alapján részt vesz a testületi ülések előkészítésében, valamint különböző vizsgálatokban;

c) a tudomására jutott titkot megőrzi, amely kötelezettsége megbízatásának lejárta után is fennáll;

d) a vele szemben fennálló összeférhetetlenségi okot a megválasztásától vagy az összeférhetetlenségi ok felmerülésétől számított harminc napon belül köteles megszűntetni;

e) köteles a testületi üléseken megjelenni, a képviselő-testület munkájában és döntéshozatali eljárásában részt venni;

f) a megválasztásától, majd minden év január 1-jétől számított 30 napon belül a jogszabálynak megfelelő tartalommal vagyonnyilatkozatot köteles tenni, melyhez csatolja a vele közös háztartásban élő házas- vagy élettársának, valamint gyermekének vagyonnyilatkozatát;

g) köteles bejelenteni, ha a képviselő-testület által megtárgyalt ügy önmagát vagy közeli hozzátartozóját személyesen érinti;

h) eskütételét követően három hónapon belül köteles részt venni a kormányhivatal által szervezett képzésen;

i) köteles kapcsolatot tartani a választópolgárokkal, akiknek évente legalább egy alkalommal tájékoztatást nyújt képviselői tevékenységéről.

(4)24 A (3) bekezdés g) pontjában foglalt bejelentési kötelezettségét elmulasztó képviselőt a polgármester szóbeli figyelmeztetésben részesíti.

42. §25

VII. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI, MŰKÖDÉSÜK ALAPVETŐ SZABÁLYAI

43. § (1) A Képviselő-testület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – bizottságokat hoz létre.

(2) A Képviselő-testület által létrehozott állandó bizottságokat, a bizottságok tagjainak számát e rendelet 2. melléklete sorolja fel.

(3) A Képviselő-testület az általa meghatározott egyes önkormányzati feladatoknak az erről rendelkező döntésében megállapított ideig történő intézésére ideiglenes (ad hoc) bizottságot alakíthat.

(4) A bizottságok feladat- és hatásköreit – e rendelet 3. melléklete tartalmazza. E melléklet tartalmazza továbbá a Vagyonnyilatkozat Kezelő és Ellenőrző bizottságnak a képviselői összeférhetetlenséggel, méltatlansággal és a vagyonnyilatkozatok vizsgálatával kapcsolatos feladatok ellátására történő felhatalmazását.

(5) A bizottság – a törvény és e rendelet keretei között – maga állapítja meg működésének részletes szabályait. A bizottság ülésének összehívására, működésére, nyilvánosságára, határozatképességére és határozathozatalára, döntésének végrehajtására, a bizottság tagjainak kizárására, a bizottság üléséről készített jegyzőkönyv tartalmára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a kizárásról a bizottság dönt, továbbá a jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá.

(6) A bizottsági tag köteles a tudomására jutott titkot megőrizni. Titoktartási kötelezettsége bizottsági tagságának megszűnése után is fennáll.

(7) A bizottság az általa elfogadott éves munkaterv alapján működik, amelyet a képviselő-testületi ülések éves munkatervének meghatározását követő 30 napon belül készít el.

44. § (1) A bizottság elnökét és tagjait a Képviselő-testület választja meg. A bizottság tagjainak felsorolását e rendelet 1. melléklete tartalmazza.

(2) A bizottság a bizottság képviselő tagjai közül alelnököt választ az elnök helyettesítésére.

(3) A bizottság ülésének összehívásáról a bizottság elnöke gondoskodik. A bizottsági ülés előterjesztéseit legkésőbb az ülés előtt három nappal kell a bizottság tagjainak megküldeni.

(4) A Képviselő-testület és a bizottságok, valamint a bizottságok egymás közötti zavartalan kapcsolatát a polgármester biztosítja.

(5) A bizottságok ügyviteli, adminisztrációs feladatainak ellátásáról a jegyző útján a Hivatal gondoskodik bizottsági referensek közreműködésével.

45. §26 A bizottság üléseire meg kell hívni az e rendelet 15. §-ában felsoroltakat.

VIII. Fejezet

POLGÁRMESTER, ALPOLGÁRMESTER, JEGYZŐ, ALJEGYZŐ 27

Polgármester

46. § (1) A polgármester tisztségét főállásban tölti be.

(2) A polgármester a Képviselő-testület elnöke, felelős az önkormányzat egészének működéséért.

(3) A polgármester főbb feladatai:

a)28 a település fejlődésének elősegítése;

b) a helyi közszolgáltatásokról való gondoskodás;

c) az önkormányzat vagyonának megőrzése és gyarapítása;

d) az önkormányzat gazdálkodása feltételeinek megteremtése;

e) a demokratikus helyi közhatalom-gyakorlás érvényesülésének biztosítása;

f) a nyilvánosság megteremtése, helyi fórumok szervezése;

g) a lakosság önszerveződő közösségeinek a támogatása, a szükséges együttműködés kialakítása;

h) kapcsolattartás a pártok, társadalmi szervezetek helyi képviselőivel;

i) az önkormányzati intézmények működésének ellenőrzése, segítése;

j) az alpolgármester munkájának az irányítása;

k) a Hivatal irányítása;

l) a jogszabályok szerinti munkáltatói jogkörök gyakorlása;

m) ellátja – maga vagy az általa megbízott személy útján – az önkormányzat törvényes képviseletét, illetve a Képviselő-testület képviseletét;

n) a Képviselő-testület működési feltételeinek megteremtése, munkájának megszervezése;

o) a Képviselő-testület tagjai és bizottsága munkájának segítése;

p) a Képviselő-testület döntéseinek előkészítése, a döntések végrehajtásának megszervezése és ellenőrzése;

q) a Képviselő-testület munkatervének előkészítése, benyújtása, végrehajtása.

(4)29 A polgármester részletes feladat- és hatáskörét a jogszabályok és a Képviselő-testület döntései határozzák meg.

(5) A polgármesterre megfelelően alkalmazni kell a törvényben és e rendeletben az önkormányzati képviselőkre meghatározott összeférhetetlenségi szabályokat, továbbá a vagyonnyilatkozat-tételi eljárásra vonatkozó feladat- és hatásköri szabályokat.

(6) A polgármester minden hétfőn 7 órától – 8 óráig fogadóórát tart.

47. §30 A polgármester a Mötv. 68. § (2) bekezdése szerint eljárva döntést hozhat olyan körülménynél, amelynek bekövetkezése esetén az önkormányzatot jelentős anyagi hátrány érné (kiemelkedő közérdek).

48. §31 A polgármester a Mötv. 68. § (3) bekezdése szerint eljárva döntést hozhat az

a) egészséges ivóvízellátást, és

b) az egészségügyi alapellátást érintő önkormányzati feladat- és hatáskörökben.

Alpolgármester

49. § (1)32 A képviselő-testület – a polgármester javaslatára, titkos szavazással – a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére saját tagjai közül egy alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait.

(3) Az alpolgármester tisztségét társadalmi megbízatásban tölti be.

Jegyző, aljegyző33

50. § (1)34 A jegyzőt és az aljegyzőt pályázat alapján a Hivatal székhelye szerinti település polgármestere nevezi ki. Az aljegyző kinevezéséhez a jegyző javaslata szükséges.

(2) A jegyző főbb feladatai:

a) vezeti a Hivatalt;

b) a polgármester irányításával előkészíti a Képviselő-testület és a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket;

c) rendszeresen tájékoztatást ad a Képviselő-testületnek a Hivatal munkájáról;

d) gondoskodik a Képviselő-testület és a bizottságok üléseinek technikai, ügyviteli feltételeiről;

e) biztosítja a köztisztviselők rendszeres képzését, továbbképzését.

(3) A jegyző részletes feladat- és hatásköreit a jogszabályok, a polgármester és a Képviselő-testület döntései határozzák meg.

A jegyző helyettesítése

51. § (1)35 A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat a közigazgatási osztály vezetője látja el.

(2)36

IX. Fejezet

A KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL 37

52. § (1) A képviselő-testület az Mötv. 84. § (1) bekezdése alapján Közös Önkormányzati Hivatalt hoz létre.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott hivatal neve: Tolnanémedi Közös Önkormányzati Hivatal.

(3) A Közös Önkormányzati Hivatal alapvető feladatait az Mötv. 84. § (1) bekezdése, további feladatokat az Mötv. 67. § b) pontja alapján polgármester is meghatároz. A Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselője részére jogszabály feladatot és hatáskört állapít meg. A Közös Önkormányzati Hivatal által ellátott feladat- és hatásköröket a Hivatal szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.

(4) A Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti tagozódását, létszámát, munkarendjében, valamint ügyfélfogadási rendjét - az Mötv. 67. § d) pontja és a 85. § (6), (9) bekezdése pontja figyelembe vételével – a székhely település Képviselő-testülete határozattal fogadja el.

X. Fejezet

ÖNKORMÁNYZATI TÁRSULÁS

53. § (1)38 Az önkormányzat a feladatainak hatékonyabb, célszerűbb ellátása érdekében társulásokban vesz részt.

(1a)39 Az önkormányzat alapfokú óvodai feladatainak ellátására – Kisszékely, Pálfa, Pincehely, Sárszentlőrinc, Simontornya és Tolnanémedi önkormányzataival – működteti a Simontornyai Köznevelési Társulást. Székhelye: 7081 Simontornya, Szent István kir. u. 1.

(1b)40 A szociális alapszolgáltatásokat – Belecska, Kisszékely, Simontornya és Tolnanémedi önkormányzataival – Simontornya és Térsége Szociális Alapszolgáltatásokat Biztosító Társulása látja el. Székhelye: 7081 Simontornya, Szent István kir. u. 1.

(1c)41 Belső ellenőri és gyepmesteri feladatok ellátására a DÁM Önkormányzati Társulásban vesz részt. Székhelye: 7090 Tamási Nyírfa sor 15.

(1d)42 Szilárdhulladék-gazdálkodási feladatok ellátására a Közép-Duna Vidéke Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulásban vesz részt. Székhelye: 8154 Polgárdi Batthyány u.132.

(2)43

(3)44

(4)45

XI. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDÁLKODÁSÁRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK

Az önkormányzat költségvetése

54. § (1) A Képviselő-testület a költségvetését rendelettel állapítja meg. Ebben dönt, hogy az adott költségvetési évben a kötelező feladatain túl milyen önként vállalt feladatot és azt milyen mértékben és módon lát el.

(2) A költségvetési rendeletet a jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően kell előkészíteni és megalkotni.

55. § Az önkormányzat kötelező vagy önként vállalt feladatot elláthat más szervekkel, személyekkel kötött megállapodás alapján is, illetve a feladatkörébe tartozó közszolgáltatások céljából önkormányzati intézményt, gazdálkodó szervezetet (továbbiakban: intézmény) alapíthat, önkormányzati társulást hozhat létre, illetve ahhoz csatlakozhat Ezekben az esetekben a konkrét feladatot, a feladat ellátásának mértékét és módját a felek között kötött megállapodás, illetve az intézmény alapító okirata tartalmazza.

56. § A költségvetési előirányzatok, a költségvetési létszámkeretek közötti átcsoportosítás és a tartalékkal való rendelkezés átruházásának jogát és annak kereteit a mindenkori költségvetési rendelet tartalmazza.

Az önkormányzat vagyona

57. § (1) Az önkormányzat törzsvagyonát – ezen belül a forgalomképtelen és korlátozottan forgalomképes törzsvagyont –, továbbá a törzsvagyon körébe nem tartozó üzleti (forgalomképes) vagyont és az azokkal való rendelkezés alapvető szabályait külön önkormányzati rendelet állapítja meg.

(2) Az önkormányzat a vagyonáról folyamatosan köteles elszámolni és arról nyilvántartást vezetni.

(3) A polgármester a közmeghallgatás egyik napirendjeként évente tájékoztatást ad az önkormányzat vagyoni helyzetéről.

Az önkormányzat gazdálkodásának egyéb szabályai

58. § (1) Az önkormányzat gazdálkodási feladatait a Hivatal látja el.

(2) Az önkormányzat által alapított és fenntartott költségvetési szervek – a Hivatal kivételével, amely önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv – önállóan működő költségvetési szervek.

59. §46

60. § (1) Az önkormányzat által támogatott szervezetek a részükre nyújtott támogatást elszámolási kötelezettséggel kapják és annak rendeltetésszerű felhasználásáról az erről szóló támogatási szerződésben foglalt határidőig el kell számolniuk.

(2) Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet az előírt elszámolási kötelezettségének határidőben nem tesz eleget, e kötelezettségének teljesítéséig a további támogatást, finanszírozást fel kell függeszteni.

(3) A támogatás jogszabálysértő vagy nem rendeltetésszerű felhasználása esetén a támogatottat visszafizetési kötelezettség terheli.

Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzése

61. § Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzésére a jogszabályokban meghatározottak az irányadók.

XII. Fejezet

HELYI NÉPSZAVAZÁS47

62. §48 A helyi népszavazás kezdeményezésének rendjét külön önkormányzati rendelet tartalmazza.

XIII. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

63. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a Nagyszékely Községi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2003./IV.28./ önkormányzati rendelet.

(3) E rendelet mellékletei:

a)49 1. melléklet a Képviselő-testület tagjai és a testület által létrehozott állandó bizottságok és azok tagjainak a felsorolása;

b)50 2.melléklet a Képviselő-testület által létrehozott bizottságok felsorolása és a tagjainak száma;

c)51 3. melléklet a bizottságok feladat és hatáskörei;

d)52 4. melléklet a képviselő-testület átruházott hatáskörei.

4. melléklet az 1/2015. (I. 28.) önkormányzati rendelethez56

A képviselő-testület átruházott hatáskörei:

1. Polgármesterre átruházott hatáskörök:

Nagyszékely Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a pénzbeli és szociális támogatásokról szóló 4/2015. (II.25.) önkormányzati rendelete 7/A § (5) bekezdése alapján a személyes gondoskodást nyújtó szolgáltatások iránti kérelemről étkeztetés esetén

2. Társulásokra átruházott hatáskörök:

2.1. az intézményvezetők feletti munkáltatói jogok gyakorlása,

2.2. az intézmények nevelési és pedagógiai programjának, minőségirányítási programjának, szervezeti és működési szabályzatának, házirendjének jóváhagyása,

2.3. az intézmények költségvetésének meghatározása,

2.4. az adott nevelési évben indítható óvodai csoportok számának, továbbá a maximális létszámtól való eltérés engedélyezése.

1

A bevezető a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A „Hivatalos megnevezés” alcím címét a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

3

A 2. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

4

A 2. § (2) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

5

A 2. § (4) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

6

A „Kitüntetések” alcím címét a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § b) pontja hatályon kívül helyezte. A 4. §-t a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

7

A „Bélyegzőhasználat” alcím címét a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

8

Az 5. § (1) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § e) pontja hatályon kívül helyezte.

9

Az 5. § (2) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § e) pontja hatályon kívül helyezte.

10

Módosította az 5/2019.(VIII.14.) számú módosító rendelet 1. §-a

11

A 8. § a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

12

A 9. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

13

Módosította a 2/2022.(II.16.) számú módosító rendelet 1. §-a

14

A 12. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

15

Módosította a 2/2022.(II.16.) számú módosító rendelet 2. §-a

16

Módosította a 2/2022.(II.16.) számú módosító rendelet 3. §-a

17

A 15. § a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

18

A 15. § d) pontja a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

19

A 21. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

20

A 34. § a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

21

A 35. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.

22

A 37. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

23

A 37. § (2) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

24

A 41. § (4) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § f) pontja hatályon kívül helyezte. A 41. § (4) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.

25

A 42. §-t a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § g) pontja hatályon kívül helyezte.

26

A 45. § a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 11. §-ával megállapított szöveg.

27

A VIII. Fejezet címe a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.

28

A 46. § (3) bekezdés a) pontja a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 13. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

29

A 46. § (4) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 13. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

30

A 47. § a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.

31

A 48. § a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.

32

A 49. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 15. §-ával megállapított szöveg.

33

A „Jegyző, aljegyző” alcím címe a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 16. §-ával megállapított szöveg.

34

Az 50. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 17. §-ával megállapított szöveg. Az 50. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

35

Az 51. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 18. §-ával megállapított szöveg.

36

Az 51. § (2) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § h) pontja hatályon kívül helyezte.

37

A IX. Fejezet címe a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 19. §-ával megállapított szöveg.

38

Az 53. § (1) bekezdése a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 20. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

39

Az 53. § (1a) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 20. § (2) bekezdése iktatta be.

40

Az 53. § (1b) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 20. § (2) bekezdése iktatta be.

41

Az 53. § (1c) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 20. § (2) bekezdése iktatta be.

42

Az 53. § (1d) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 20. § (2) bekezdése iktatta be.

43

Az 53. § (2) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § i) pontja hatályon kívül helyezte.

44

Az 53. § (3) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § i) pontja hatályon kívül helyezte.

45

Az 53. § (4) bekezdését a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § i) pontja hatályon kívül helyezte.

46

Az 59. §-t a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § j) pontja hatályon kívül helyezte.

47

A XII. Fejezet címe a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 21. §-ával megállapított szöveg.

48

A 62. § a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 22. §-ával megállapított szöveg.

49

A 63. § (3) bekezdés a) pontja a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 23. §-ával megállapított szöveg.

50

A 63. § (3) bekezdés b) pontja a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 23. §-ával megállapított szöveg.

51

A 63. § (3) bekezdés c) pontja a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 23. §-ával megállapított szöveg.

52

A 63. § (3) bekezdés d) pontját a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2025. (VIII. 25.) önkormányzati rendelete 24. § k) pontja hatályon kívül helyezte. A 63. § (3) bekezdés d) pontját a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.

53

Módosította a 8/2019.(XI.20.) számú módosító rendelet 1. §-a Az 1. melléklet a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

54

Módosította a 8/2019.(XI.20.) számú módosító rendelet 1. §-a

55

Módosította a 8/2019.(XI.20.) számú módosító rendelet 1. §-a

56

Hatályon kívül helyezte a 8/2019.(XI.20.) számú módosító rendelet 2. §-a A 4. mellékletet a Nagyszékely Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 5. §-a iktatta be.