Alsómocsolád Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2015. (IV. 30.) önkormányzati rendelete

Alsómocsolád Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2017. 11. 16

Alsómocsolád Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2015. (IV. 30.) önkormányzati rendelete

Alsómocsolád Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2017.11.16.

Alsómocsolád Község Önkormányzata Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. § (1) Az Önkormányzat elnevezése: Alsómocsolád Község Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: Önkormányzat)

Székhelye: 7345 Alsómocsolád, Rákóczi u 21.
Az Önkormányzat működési területe: Alsómocsolád Község közigazgatási területe.
(2) A képviselő testület elnevezése: Alsómocsolád Község Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület).
(3) A Képviselő-testület hivatala: Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal).
(4) A Képviselő-testület tagjainak száma: 5 fő.
(5) A Képviselő-testület szervei: a polgármester, a Képviselő-testület bizottsága, a hivatal, a jegyző, a társulás.

2. § Alsómocsolád Község Önkormányzata külön szerződés megkötése útján, az abban foglalt feltételekkel testvér-települési kapcsolatot tart fenn.

3. § Az önkormányzat „Alsómocsoládért Érdemérem” kitüntetést adományoz. A kitüntető cím alapításának és adományozásának rendjét külön rendeletben szabályozza.

II. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT JELKÉPEI

4. § (1) Az önkormányzat címere: A címerpajzs kék színű, melynek alsó részén zöld színű hármas halom emelkedik ki. A hármas halom középső halmán arany koronával ékesített ezüst obeliszk jogar emelkedik, melyre kígyó tekeredik.

(2) Az önkormányzat zászlaja 2: 1 méretarányú, téglalap alakú, fehér színű zászló, a szélét körben aranyszínű rojt díszíti. A zászló közepén a község címere látható, a címer felett felfelé ívelten „Alsómocsolád” alatta lefelé ívelten „Község” felirat olvasható.

(3) Az önkormányzat pecsétje 25 mm-es, a szélén gyöngyözött kör. A körirat 3 mm-es betűszalagban: „SIGILLUM.PAGI.MOCSOLAD. 172X”. A képmező közepét elválasztó, szántóföldet jelzővonal felett kétoldalt 3 – 3 alacsonyabb s közöttük 3 kiemelkedően magas kalász, alatta fektetett, lebegő sarló, alatta 3 átkötött kis gabonakéve.

III. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET FELADAT- ÉS HATÁSKÖRE

5. § Az önkormányzati feladat- és hatáskörök a Képviselő-testületet illetik meg. A Képviselő-testület ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (a továbbiakban: Mötv.) meghatározott kötelező és az önként vállalt feladatokat. A kötelező és önként vállalt feladatokat az 1. melléklet tartalmazza.

1. A Képviselő-testület gazdasági programja, munkaterve

6. § (1) A Képviselő-testület– a alakuló ülését követő követő hat hónapon belül – elfogadja az Önkormányzat gazdasági programját. A gazdasági program a Mötv.116. § (4) bekezdésében foglaltakon kívül tartalmazza különösen: az önkormányzat fejlesztési elképzeléseit, a munkahelyteremtés feltételeinek elősegítését, a településfejlesztési politikát és az adópolitika célkitűzéseket.

(2) A Képviselő-testület éves ülés- és munkatervet készít. Az éves munkatervet – a Képviselő-testület megalakulási évének kivételével – legkésőbb a tárgyév második Képviselő-testületi ülésére kell előterjeszteni.

(3) A munkaterv tervezetét – a polgármester irányításával – a jegyző állítja össze és a polgármester terjeszti elfogadás végett a Képviselő-testület elé. A munkatervben foglaltak végrehajtásáról a polgármester gondoskodik.

.
(4) A munkaterv tartalmazza:
a. tárgyidőszak fő feladatait,
b. a Képviselő-testület üléseinek tervezett időpontjait, főbb napirendi pontjait,
c. a főbb napirendi pontok előterjesztőjét,
d. azon napirendi pontok megjelölését, melyek előkészítésénél közmeghallgatást kell tartani,
e. azon napirendi pontok megjelölését, melyek eldöntéséhez a Képviselő-testület igényli a lakossági fórumok segítségét és közreműködését, civil szervezetek véleményét,
IV. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSE

2. A Képviselő-testület ülései

7. § (1) A Képviselő-testület alakuló, ünnepi, rendes, rendkívüli ülést, sürgős rendkívüli ülést tart. A Képviselő-testület legalább havonta egy ülést tart, a rendes ülések konkrét időpontját a munkaterv tartalmazza.

2. Az alakuló ülésen a polgármester és a települési képviselők esküt tesznek. Az alakuló ülésen kell dönteni az alpolgármester választásáról, a polgármester és az alpolgármester tiszteletdíjáról.

3. A Képviselő-testület ünnepi ülést tart, évfordulókon, egyéb megemlékezések alkalmából. Az ünnepi ülésen csak az ünnep jellegének megfelelő napirend tárgyalható.

4. Az ünnepi ülésre az ülés meghívójának tartalmára, kézbesítésére, napirendjére, az előterjesztésekre, a tanácskozás rendjére, valamint a Képviselő-testület döntéseire vonatkozó szabályokat nem kell alkalmazni, de a testület határozatképességét az ülés teljes időtartama alatt biztosítani kell.

5. Rendes ülés az, amelyet a munkatervnek megfelelően hívnak össze. A rendes ülés hétfői napokon – amennyiben a polgármester a meghívóban ettől eltérően nem rendelkezik – 17.00 órakor kezdődik és a napirendre felvett tárgysor megvitatásának befejezéséig tart.

8. § (1) A képviselő-testület rendkívüli ülését össze kell hívni 2 helyi képviselő, az állandó bizottság vagy a polgármester írásbeli indítványára. Az indítványt a polgármesternél kell előterjeszteni, aki az indítvány benyújtását követő 8 napon belül dönt arról, hogy az ülés időpontját az indítvány benyújtásától számított 15 napon belül, mely időpontra tűzi ki. Az indítványban meg kell jelölni az ülés napirendjét, javasolt időpontját, és a rendkívüli összehívás indokát.

(2) Halaszthatatlan esetben a képviselő-testület rövid úton is összehívható sürgős rendkívüli ülésre, legkorábban a meghívó kézbesítését követő napra, napirend megjelölésével. (Sürgős, rendkívüli ülés).

(3) Ha a képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása azonnali intézkedést igényel és a polgármesternek nincs lehetősége az ülés írásban történő összehívására, az ülés telefonon is összehívható. Ebben az esetben is közölni kell az ülés helyét, javasolt időpontját, a tárgyalni kívánt napirendet és az ülés összehívásának indokát.

(4) A (2) és (3) bekezdésben foglaltak szerint összehívott üléseken az indítványban foglaltakon felül más napirendi pont nem tárgyalható.

3. Együttes képviselő-testületi ülés

9. § (1) A Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó önkormányzatok képviselő-testületei együttes képviselőtestületi ülést tarthatnak a közös önkormányzati hivatali megállapodásban, illetve társulások esetében a társulási megállapodásban részletezettek szerint.

(2) Együttes képviselő-testületi ülésre évente legalább két alkalommal kerül

4. A Képviselő-testület összehívásának rendje

10. § (1) A Képviselő-testület üléseit a Mötv. 45. §-a alapján kell összehívni. A polgármester akadályoztatása esetén az ülést az alpolgármester jogosult összehívni.

(2) A képviselőket az ülés helyének, napjának és kezdési időpontjának, továbbá a napirendi pont tárgyának és előterjesztőjének megjelölését tartalmazó írásbeli meghívóval kell összehívni, amelyen fel kell tüntetni a dokumentumok elektronikus elérhetőségének módját.

(3) A rendes ülésre szóló meghívót a Képviselő-testület ülésének napját megelőzően legalább 5 nappal, a rendkívüli ülésre szóló meghívót legalább 2 nappal előbb kézbesíteni kell.

5. Nyilvános ülés

11. § (1) A Képviselő-testület tanácskozásának céljára kijelölt helyiségben a nyilvános ülés tartama alatt a meghívottak, továbbá a Mágocsi Közös önkormányzati Hivatal szervezeti egységeinek vezetői, vagy azok megbízottai valamint a sajtó képviselői tartózkodhatnak.

(2) A hallgatóság a nyilvános ülésen csak a részére kijelölt helyeken foglalhat helyet. Azt, aki a tanácskozás helyszínén jogosulatlanul tartózkodik, az elnök távozásra hívhatja fel. Amennyiben a hallgatóság az ülést zavarja, az elnök a rendzavarót, vagy ha annak személye nem állapítható meg, a teljes hallgatóságot az ülésről kiutasíthatja.

6. Zárt ülés

12. § (1) A zárt ülés elrendelését indítványozó javaslatot indokolni kell.

(2) A zárt ülésre a nyilvános ülést megelőzően kerül sor.

7. Határozatképesség

13. § (1) A képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen a képviselők több mint a fele jelen van

(2) Ha a képviselő-testület ülése nem határozatképes, az elnök az ülést legfeljebb 10 percre felfüggeszti. Ha az ülés szünet után sem határozatképes, az elnök az ülést berekeszti.

8. A Képviselő-testület elnöke és jogkörei

14. § Az ülést levezető polgármester és az őt helyettesítő látja el a Képviselő-testület elnöke tisztét.

15. § (1) Az elnök ülésvezetési hatáskörei:

a. az ülés megnyitása, berekesztése, szünet elrendelése,
b. a határozatképesség megállapítása,
c. az ülés vezetése, a szó megadása, annak megtagadása és a szó megvonása,
d. tárgyra térésre való felhívás, rendre utasítás, az ülés félbeszakítása,
e. javaslattétel a napirendi pont tárgyalásának elnapolására,
f. javaslattétel a napirendi pontok összevont tárgyalására, sorrendjének megváltoztatására.
2. Az elnök vitavezetéssel és döntéshozatali eljárással kapcsolatos feladatai:
a. a vita megnyitása, berekesztése,
b. javaslattétel a vita lezárására,
c. a szavazás elrendelése,
d. a szavazás eredményének megállapítása,
e. a határozat kimondása.
9. Tárgyra térésre való felszólítás és a szó megvonása

16. § Azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, a Képviselő-testület, a polgármester, vagy bármely képviselő tekintélyét támadó felszólalást tesz, az elnök köteles felszólítani a tárgyszerűségre. Ha a felszólaló a másodszori felszólításnak sem tesz eleget, az elnök megvonja tőle a szót.

10. Az ülés félbeszakítása

17. § Amennyiben a Képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely lehetetlenné teszi a tanácskozás folytatását, az elnök az ülést határozott időre félbeszakíthatja. Ha az ülés félbeszakad az csak az elnök összehívására folytatódhat.

11. Rendfenntartás

18. § Az ülés rendjének fenntartásáért az elnök felel. Az elnök rendre utasíthatja azt a képviselőt, aki a testület munkáját akadályozza.

12. A vita

19. § (1) Az elnök a napirendi pontok felett külön-külön nyit vitát. A tájékoztató jellegű előterjesztések felett nem lehet vitát nyitni.

(2) Az elnök – ha a vita indokolatlanul elnyúlik, és a hozzászólók új érveket nem hoznak fel - kezdeményezheti a vita lezárását, melyről a Képviselő-testület vita nélkül határoz. A vita lezárása előtt hozzászólásra jelentkezők részére az elnök köteles szót adni.

13. Az ülés napirendjének meghatározása

20. § (1) A napirendet a polgármester javaslatára egyszerű többséggel a Képviselő-testület állapítja meg. Amennyiben a Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja szerinti napirendi pont megtárgyalásához zárt ülés tartása szükséges, erről a Képviselő-testület minősített többséggel dönt.

(2) A Képviselő-testület rendkívüli ülésén kizárólag az a napirendi pont tárgyalható, amelyre a rendkívüli ülés tartására irányuló indítvány vonatkozott. A Képviselő-testület a jelenlévő képviselők többségének igen szavazata alapján dönt arról, hogy kívánja-e tárgyalni az indítványt.

2. A Képviselő-testület a rendes ülésén az egyeztetett napirenden felül tárgyalni köteles a polgármester vagy a bizottság által benyújtott napirendi ponti javaslatokat, valamint azokat a javaslatokat, amelyek tárgyalását legalább 3 képviselő kéri. Ezeket az indítványokat legkésőbb a Képviselő-testület következő rendes ülésének napirendjére kell felvenni.

14. Napirend ponti javaslat levétele, napirendi pont tárgyalásának elnapolása

21. § (1) A meghívóval együtt írásban kiküldött, vagy a napirenden szereplő, de az ülés napján kiosztott napirendi javaslatba felvett előterjesztést – a napirendi pontok szavazásra bocsátását megelőzően – az előterjesztő kérelmére az elnök a javaslatok közül vita nélkül visszavonhatja.

2. A napirendi pont tárgyalását az előterjesztő kérheti elnapolni, napirendről levenni. Az elnapolás és a napirendről való levétel iránti javaslatot indokolni kell. A javaslat felől a Képviselő-testület vita nélkül minősített többséggel határoz.

3. A Képviselő-testület az elnök, vagy bármelyik képviselő javaslatára bármelyik napirendi pontot elnapolhatja, napirendről levetetheti. A javaslat felől a Képviselő-testület vita nélkül határoz. Elnapolás esetén az előterjesztés automatikusan a következő ülés napirendjén szerepel.

4. A már napirendre vett napirendi pontok sorrendjének megváltoztatásáról bármely képviselő javaslatára a Képviselő-testület egyszerű többséggel dönt.

15. Előterjesztő, előadó

22. § (1) A Képviselő-testület napirendi pontjának előterjesztője tisztségviselő, a bizottság, a képviselő, a jegyző, az aljegyző, egysége lehet.

2. Rendelettervezetet csak a jegyző, aljegyző terjeszthet elő.

3. A Képviselő-testület napirendi pontjának előadója az előterjesztő, az előterjesztő képviselője, az előterjesztő által megbízott képviselő, tisztségviselő, hivatali köztisztviselő lehet. Külső szervezet beszámolója, tájékoztatója esetén a napirendi pont előadója a szervezet vezetője.

4. Az előterjesztő a rendeletet-tervezetet minden esetben rövid szóbeli előterjesztésben ismerteti, indokolja.

16. Napirendi pontok fajtái, tárgyalásuk sorrendje

23. § A napirendi pontok fajtái:

a. önálló indítvány: előterjesztés,
b. nem önálló indítvány, amely lehet interpelláció vagy kérdés,
c. kapcsolódó indítvány: módosító javaslatok, sürgősségi javaslatok.

24. § (1) A napirendi pontok tárgyalásának sorrendje:

a. rendelettervezet,
b. személyi ügyek,
c. egyéb minősített többségi szavazást igénylő döntések,
d. egyéb határozati javaslatot tartalmazó előterjesztések,
e. bizottsági beszámoló, tanácsnoki és egyéb beszámoló,
f. beszámoló lejárt határidejű határozatokról, átruházott hatáskörben hozott döntésekről,
g. tájékoztató.
2. Az (1) bekezdésben meghatározott sorrendtől a Képviselő-testület bármely képviselő javaslatára eltérhet. A javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül határoz.
17. Előterjesztések

25. § (1) Az előterjesztések lehetnek:

a. rendelettervezetek,
b. határozati javaslatok,
c. beszámolók,
d. tájékoztatók.
2. Az előterjesztések írásban, indokolt esetben szóban terjeszthetők elő. A rendelet megalkotásáról szóló előterjesztés, a rendelettervezet és ennek módosító indítványai, továbbá a határozati javaslat csak írásbeli lehet. A határozati javaslat előterjesztője és a Képviselő-testület levezető elnök kérheti, hogy a módosító indítványokat foglalják írásba.
3. Az írásbeli előterjesztésnek tartalmaznia kell:
a) a tárgyat és a tényállást,
b) a döntési javaslatok indokait, és jogszabályi alapját,
c) várható társadalmi, gazdasági hatásait, pénzügyi vonzatait,
d) azt, ha a határozati javaslat elfogadásához minősített többségű döntés szükséges,
e) a határozati javaslatot, a rendelet tervezetét,
f) a végrehajtásért felelős megnevezését,
g) a végrehajtás határidejét,
h) a végrehajtásban érintettek értesítését
i) az előterjesztés készítésének dátumát.
(4) Egy előterjesztés több határozati javaslatot vagy rendeletet is tartalmazhat, ha azok tárgya azonos, vagy egymással összefüggő.
2. Végrehajtásért felelősként tisztségviselő a jegyző, szervezeti egység vezető jelölhető meg.

26. § Az eredeti költségvetésben nem tervezett feladat végrehajtására vonatkozó előterjesztést csak finanszírozási tervvel, valamint a várható bevételi és kiadási oldalt bemutató részletes költségvetési tervvel lehet elindítani.

18. Interpelláció, kérdés

27. § (1) A képviselő a Képviselő-testület ülésén interpellációt intézhet a tisztségviselőkhöz, a jegyzőhöz, az interpelláció címének, tárgyának megjelölésével, tartalmának rövid összefoglalásával.

2. Az interpellációt a képviselő az ülés napját megelőzően legalább 5 nappal előbb a polgármesterhez írásban terjesztheti be, amelyre az interpellált az ülésen, vagy legkésőbb 15 napon belül írásban ad választ.

3. Az interpelláló képviselő a – szóban vagy írásban adott – válasz elfogadásáról a Képviselő-testület ülésén viszontválaszban nyilatkozik. A válasz el nem fogadása esetén a Képviselő-testület egyszerű többséggel vita nélkül határoz.

4. Kérdést a képviselő a tisztségviselőkhöz, a jegyzőhöz, személyesen intézhet a kérdés címének, tárgyának megjelölésével, tartalmának rövid összefoglalásával.

A kérdést a Képviselő-testület ülésének megkezdéséig a polgármesterhez írásban be kell nyújtani. Indokolt esetben a kérdés címzettje az érdemi választ 15 napon belül írásban is megadhatja.
19. Felszólalás, tanácskozási jog

28. § (1) A felszólalások lehetnek:

a. napirendi ponthoz kapcsolódó felszólalás,
b. napirenden kívüli,
c. ügyrendi felszólalás,
(2) A Képviselő-testület elnöke a jelentkezések sorrendjében adja meg az engedélyt a felszólalásra. A nem képviselő jogállású meghívottak a Képviselő-testület ülésén tanácskozási joggal vesznek részt. Azon meghívottak, akiket valamelyik napirendi pont tárgyalásához hívtak meg, csak a meghívásuk szerinti napirendi pont vitájában vehetnek részt.
20. Napirendi pontokhoz kapcsolódó és a napirenden kívüli felszólalás

29. § (1) A napirendi pontokhoz kapcsolódó képviselői felszólalásokra az engedélyt a jelentkezés sorrendjében az ülés elnöke adja meg.

2. A napirendi pont tárgyalására meghívottaknak az ülés elnöke szavazás nélkül felszólalási lehetőséget adhat.

3. A Képviselő-testület ülésén az a nem meghívott személy szólalhat fel, akinek az ülés elnöke – a jelenlévő képviselők több mint a felének igen szavazata alapján – szót ad.

4. A napirenden kívüli felszólásokra az (1) bekezdésben foglalt rendelkezést kell alkalmazni.

21. Ügyrendi felszólalás

30. § Ügyrendi hozzászólás olyan, a Képviselő-testület működésének, ülésének rendjével, a tárgyalás lebonyolításával kapcsolatos, a tárgyalt napirendi pont tartalmát érdemben nem érintő intézkedést igénylő észrevétel, amelyről dönteni nem kell.

22. A szavazás rendje

31. § (1) A képviselő az Mötv. 49. § (1) bekezdésben meghatározott esetben a szavazás megkezdéséig köteles bejelenteni a személyes érintettségét.

2. Az ülés elnöke az eldöntésre váró kérdést úgy köteles feltenni, hogy a szavazás „igen"-nel vagy „nem"-mel történhessen.

3. Az ülés elnöke az előterjesztett és a vitában elhangzott döntést igénylő javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító indítványokat, majd az előterjesztésben szereplő döntési javaslatokat kell szavazásra bocsátani.

4. Rendelettervezet, határozati javaslat egyes pontjairól bármelyik képviselő részszavazást kezdeményezhet. Az indítványról a Képviselő-testület vita nélkül határoz.

A részszavazással elfogadott határozati pont a határozat részévé válik.
5. A Képviselő-testület a szavazás során először a rendelettervezetet módosító javaslatokról, majd a rendelettervezet egészéről dönt.
6. A módosító javaslatokról a Képviselő-testület külön szavazás alapján dönt.

32. § (1) Az egyszerű szótöbbséggel hozott határozat elfogadásához a jelenlévő képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges.

2. A megválasztott képviselők több mint a felének a szavazata szükséges:

a. gazdálkodó szervezet, nonprofit szervezet és egyéb szervezet alapításához, átszervezéséhez megszüntetéséhez,
b. a napirendi pont elnapolásához és a napirendi pont levételéhez,
c. a Képviselő-testület munkatervének elfogadásához,
d. a napirenden nem szereplő javaslat napirendre vételéhez,
e. a titkos szavazás elrendeléséhez,
f. a név szerinti szavazás elrendeléséhez,
g. a bizottság ügyrendjének jóváhagyásához,
h. átruházott hatáskörben hozott döntések képviselői javaslatra történő felülvizsgálatához,
i. a Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja szerinti zárt ülés elrendeléséhez,
j. pénzügyi kötelezettségvállalást tartalmazó határozat elfogadásához, amely a tárgyévi költségvetési rendelet módosításával jár, vagy a következő év költségvetését érinti,
k. hitel felvételéhez,
l. valamennyi, az Mötv 42. § 2. pontjában nem szabályozott személyi jellegű kérdésben.
23. A szavazás módja

33. § (1) Szavazni személyesen „igen"-nel vagy „nem"-mel , vagy a szavazástól való tartózkodási szándék kifejezésével lehet.

2. Ha a szavazás eredménye felől kétség merül fel, bármely önkormányzati képviselő kérésére a szavazást egy alkalommal meg lehet ismételni.

3. Szavazás közben a szavazást indokolni nem lehet.

4. Az előterjesztés szerinti határozati javaslat elfogadásához az „igen” szavazatok előírt többségének a megléte szükséges. Ennek hiányában a javaslatot elutasítottnak kell tekinteni.

24. A titkos szavazás

34. § (1) Titkos szavazást az Mötv. 46. § (2) bekezdése szerint zárt ülés tartásakor lehet elrendelni. A titkos szavazást az Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat Vizsgáló Bizottság bonyolítja le.

2. A titkos szavazás szavazólapon, szavazófülke és urna igénybevételével történik. Az Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat Vizsgáló Bizottság tájékoztatást ad a szavazás lebonyolításáról, a szavazást követően megszámolja a szavazatokat, elkészíti a jegyzőkönyvet, és a szavazás eredményéről jelentést ad a Képviselő-testületnek.

3. A szavazatarány alapja a leadott szavazatok száma. Szavazategyenlőség esetén a javaslatot elvetettnek kell tekinteni.

4. Az alakuló ülésen a titkos szavazás lebonyolításához szavazatszámláló bizottságot kell létrehozni. A szavazás lebonyolításáról külön jegyzőkönyvet kell felvenni.

25. A név szerinti szavazás

35. § (1) Név szerinti szavazást a Mötv. 48. § (3) bekezdésében meghatározott kivétellel a szavazás megkezdése előtt bármelyik képviselő indítványozhat. Az indítvány felől a Képviselő-testület vita nélkül, a megválasztott képviselők több mint felének szavazata alapján határoz.

2. Név szerinti szavazás esetén a jegyző ABC-sorrendben felolvassa a képviselők nevét. A képviselők a nevük elhangzását követően „igen", „nem", „tartózkodom" nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a nyilatkozatot a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámlálja és a szavazás eredményéről az elnököt tájékoztatja. A szavazás eredményét az elnök hirdeti ki.

V. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET DÖNTÉSEI

36. § A Képviselő-testület a döntést igénylő ügyekben rendeletet alkot vagy határozatot hoz.

26. A határozat

37. § (1) A Képviselő-testület határozatának jelölése: Alsómocsolád Község Önkormányzata Képviselő-testületének ..../év...../hó..... nap számú határozata sorszám/évszám/Képviselő-testület napja.

2. A napirend elfogadása, ügyrendi kérdés, képviselői kérdésekre, interpellációkra adott válasz, név szerinti szavazás elrendelése esetén a testület számozott határozat nélkül jegyzőkönyvi rögzítéssel dönt.

3. A normatív határozat jelölése: Alsómocsolád Község Önkormányzata Képviselő-testületének …/év…./hó…nap számú normatív határozata sorszám/évszám/Képviselő-testület napja.

4. A normatív határozatot a 46. § (1) – (3) bekezdése rendelkezéseinek alkalmazásával ki kell hirdetni és a Képviselő-testület honlpaján közzé kell tenni.

27. A rendelet

38. § A rendeletek szövegszerű tervezetét a Jegyző készíti elő. A tervezetet – ha ezt jogszabály előírja – a véleményeztetési eljárásában ágazatilag illetékes szervek véleményének kikérése után lehet a Képviselő-testület elé terjeszteni

39. § (1) Az állampolgárok szélesebb körét érintő rendelettervezetek véleményezésében való társadalmi részvétel lehetőségét az Önkormányzat elektronikus elérhetőségén (honlap) keresztül biztosítja.

2. Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályairól, a költségvetésről, a köztisztviselői jogviszonyban állók munkavégzéséről és juttatásairól szóló önkormányzati rendelettervezeteket, továbbá azt a rendelettervezetet, amelynek sürgős elfogadásához kiemelkedő közérdek fűződik.

3. A rendelettervezetet úgy kell a véleményezésre kialakított oldalon közzétenni, hogy a véleményezésre jogosultaknak elegendő idő álljon rendelkezésre a tervezet megismeréséhez, a véleményük kifejtéséhez.

4. A közzétett rendelettervezetekről a természetes személyek, jogi személyek és jogi személynek nem minősülő szervezetek a (3) bekezdésben meghatározott elektronikus elérhetőség igénybevételével a Képviselő-testület ülését megelőző második nap 12 óráig nyilváníthatnak véleményt.

5. Nem vehető figyelembe a közerkölcsöt sértő, a rendelettervezet tárgyához nem illeszkedő és a név nélküli vélemény.

6. A beérkezett vélemények ismeretében az előterjesztő dönt a rendelettervezet esetleges módosításáról, kiegészítéséről.

7. A beérkezett vélemények, a véleményezésre jogosultak nevének és e-mail címének kezelése a véleményezett rendelet hatálybalépésétől számított egy évig történik.

40. § (1) A rendelettervezet tárgyalása kétfordulós, melynek során először az általános vitára kerül sor. Az általános vita a szabályozás szükségességének, a szabályozás céljának és elveinek megvitatásából áll.

2. Az általános vita lezárása után a Képviselő-testület a rendelettervezetet részletes vitára bocsátja, vagy újbóli előterjesztés felöl dönt.

3. A részletes vita a rendelettervezet módosításokkal érintett részének megvitatásából áll. Módosító javaslatokat csak írásban és az általános vita lezárásáig lehet előterjeszteni. A képviselőnek a módosító indítvány benyújtására vonatkozó szándékát a polgármesternek előzetesen be kell jelentenie

4. A rendelettervezetet nem kell részletes vitára bocsátani, ha módosító javaslatot nem terjesztettek elő.

5. A rendelettervezet általános és részletes vitája ugyanazon és egymást követő külön ülésen is történhet.

41. § (1) A költségvetési rendelet megalkotása kétfordulós tárgyalás során egymást követő külön ülésen is történhet.

2. Az első fordulóban a tárgyaláshoz a Kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelvek, az Önkormányzat kötelezően előírt, és önként vállalt feladatainak alapos elemzése, helyzetfelmérése alapján, gazdasági koncepciót kell összeállítani, melynek keretében:

a. számításba kell venni a bevételi forrásokat, a források bővítésének lehetőségeit,
b. meg kell határozni a kiadási szükségleteket, azok gazdaságos, célszerű megoldásait, alternatíváit,
c. egyeztetni szükséges az igényeket, a célkitűzéseket a lehetőségekkel, megfogalmazható a szükségletek kielégítésének sorrendje.
3. A második fordulóban – a jogszabályi előírások szerint – a költségvetési rendelet tervezetének megtárgyalására kerül sor.
28. A rendelet kihirdetése

42. § (1) Az önkormányzati rendeletet a Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal Alsómocsoládi Kirendeltsége hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell kihirdetni. A rendeleteket legkésőbb a hatálybalépés napján az önkormányzat honlapján is közzé kell tenni.

2. A rendeletek kihirdetéséről, naprakész nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.

3. A rendelet jelölése: Alsómocsolád Község Önkormányzata Képviselő-testületének …/…(… ….) önkormányzati rendelete …………(a rendelet címe).

VI. Fejezet

A JEGYZŐKÖNYV

29. A jegyzőkönyv elkészítése, tartalma

43. § (1) A Képviselő-testület minden üléséről a tanácskozás lényegét, valamint a hozott határozatokat, rendeleteket rögzítő írásos jegyzőkönyvet kell készíteni. Az ülésen elhangzottakról külön kérésre szó szerinti jegyzőkönyvet kell készíteni.

2. Az írásos jegyzőkönyv az Mötv. 52. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl tartalmazza:

a. az elnök intézkedéseit, továbbá a Képviselő-testület ülésén történt fontosabb eseményeket,
b. az ülés bezárásának idejét,
c. a zárt ülés elrendelésének indokait.
3. Az írásos jegyzőkönyv eredeti példányának mellékletét képezik:
a. a meghívó,
b. az írásos előterjesztések, indítványok, az interpellációk, és az önkormányzati rendeletek kihirdetett szövege,
c. a jelenléti ív, a titkos szavazásról készült jegyzőkönyv egy példánya,
d. a képviselő kérésére az írásban is benyújtott hozzászólása a jegyzőkönyvben rögzített véleménye,
e. a név szerinti szavazásról készült névsor,
f. a szavazat eredményét rögzítő gépi lista példánya,
g. az érintett írásbeli nyilatkozata a zárt ülés tartására vonatkozóan.
4. A képviselők vagy más felszólalók a polgármesternél a jegyzőkönyv írásba foglalásától számított 8 napon belül írásban kérhetik a jegyzőkönyv kijavítását, kiegészítését, ha annak tartalma megítélésük szerint nem egyezik az általuk közöltekkel.
30. A jegyzőkönyvbe való betekintés

44. § (1) A választópolgárok – a zárt ülés – kivételével betekinthetnek a képviselő-testületi előterjesztésekbe és az ülésről készült jegyzőkönyvbe.

2. A Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal Alsómocsoládi Kirendeltségén, munkanapokon, munkaidőben bármely polgár számára betekintési lehetőséget kell biztosítani a Képviselő-testület nyilvános üléséről készült jegyzőkönyvekbe, a hatályos rendeletekbe és határozatokba.

3. Zárt ülés tartása esetén – a hatósági és kitüntetési ügyek kivételével – a hozott határozatokat a nyilvános ülés jegyzőkönyvében kell rögzíteni.

4. Zárt ülés tartása esetén is gondoskodni kell a közérdekű adatok nyilvánosságra hozataláról így különösen:

a. az önkormányzati költségvetésre és annak végrehajtására,
b. az önkormányzati vagyon kezelésére,
c. a közpénzek felhasználására és az erre kötött szerződésekre,
d. a piaci szereplők, a magánszervezetek és személyek részére különleges vagy kizárólagos jogok biztosítására vonatkozóan.
5. Az eljárás kérelemre (igénybejelentésre) indul. Az igénynek az igény tudomásra jutását követő legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 15 napon belül kell eleget tenni. A kérelmező a dokumentumokról költségtérítés ellenében másolatot kérhet.
VII. Fejezet

BIZOTTSÁGOK

45. § (1) A Képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére, ellenőrzésére állandó, vagy ideiglenes bizottságokat hozhat létre.

(2) A bizottságok létrehozásához a megválasztott képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges.

31. Állandó bizottság

46. § (1) A képviselőtestület a következő állandó bizottságot hozza létre: Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat Vizsgáló Bizottság.

(2) A bizottság három tagból áll. A bizottság elnöke és két tagja csak települési képviselő lehet.

(3) A bizottság tagjait a képviselő-testület választja. Az állandó bizottság nem képviselő tagjait és a külső szakértőit a polgármester javaslata alapján a képviselő-testület bízza meg.

(4) A bizottság nem képviselő tagja a bizottság ülésén tanácskozási és szavazati joggal vesz részt. Jogállása azonos a bizottság települési képviselő tagjainak jogállásával.

(5) A bizottság ülésén a külső szakértők tanácskozási joggal vesznek részt.

32. Ideiglenes bizottság

47. § (1) A Képviselő-testület meghatározott feladat ellátására ideiglenes bizottságot hozhat létre. A Képviselő-testület esetenként állapítja meg az ideiglenes bizottság feladatát és választja meg tagjait.

2. Az ideiglenes bizottság működésére az állandó bizottságra vonatkozó szabályok megfelelően irányadók.

33.Bizottsági jegyzőkönyvek

48. § (1) A bizottságok ülésén elhangzott vitáról jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyvet a képviselők a Mágocsi Közös önkormányzati Hivatal Alsómocsoládi Kirendeltségén, megtekinthetik.

(2) A vitában résztvevő képviselő indokolt esetben hozzászólásának szó szerinti jegyzőkönyvezését kérheti.

(3) A bizottságok munkájával kapcsolatos ügyviteli teendőket, így a jegyzőkönyv elkészítését és a kormányhivatalhoz történő felterjesztését a jegyző végzi.

48/A. § (1) A polgármester főállásban látja el a feladatait.

(2) Jogállására, összeférhetetlenségére,bérének megállapítására az Mötv. rendelkezéseit kell alkalmazni.

(3) A polgármester önkormányzati és államigazgatási feladatainak ellátására, irányítási jogkörére az Mötv. és a vonatkozó jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni

Beiktatta: a 7/2016.( X. 28. ) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos: 2016. november 1 napjától.
IX. Fejezet

POLGÁRMESTER, ALPOLGÁRMESTER, JEGYZŐ, ALJEGYZŐ

34. Polgármester

49. § (1) A polgármester a Képviselő-testület működésével kapcsolatban a IV. fejezetben meghatározottakon túl:

a. elősegíti a képviselők munkáját,
b. képviseli a Képviselő-testületet.

50. § A polgármester a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett – a Mötv. 42. §-ában meghatározott ügyek kivételével – dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő következő halaszthatatlan önkormányzati ügyekben:

a. pályázat benyújtásáról az Önkormányzat nevében,
b. pályázatokkal kapcsolatos nyilatkozatok megtétele,
c. véleménynyilvánítás központi államigazgatási szervek megkeresésére,
d. hatósági, cégeljárási és pályázati ügyekben hiánypótlási felhívás teljesítése,
e. vagyonjogi – különösen vagyonhasznosításra irányuló – ügyekben az önkormányzat számára pénzügyi többletkötelezettség vállalást nem jelentő, valamint a törzsvagyoni minőséget nem érintő egy, vagy többoldalú jognyilatkozatok megtétele
35. Alpolgármester

51. § (1) Az alpolgármester feladataikat a polgármester irányításával látja el.

2. Az alpolgármester feladatait alpolgármester határozza meg.

3. A Képviselő-testület a polgármester javaslatára 1 alpolgármestert választ.

36. Jegyző, aljegyző

52. § (1) Mágocs város polgármestere – pályázat alapján határozatlan időre – nevezi ki a jegyzőt, a jegyző javaslatára az aljegyzőt.

2. Az aljegyző feladatait a jegyző határozza meg.

3. A jegyző feladatai az Mötv. 81. § (3) bekezdésében meghatározottakon felül az önkormányzat működésével kapcsolatban:

a. törvényességi szempontból véleményezi a Képviselő-testület és a bizottság elé kerülő előterjesztéseket,
b. a Képviselő-testület ülésén törvényességi véleményt nyilvánít,
c. rendszeresen tájékoztatja a Képviselő-testületet, a tisztségviselőket az Önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról,
d. gondoskodik az önkormányzati rendelettervezetek szakmai előkészítéséről.
4. A jegyző egyéb feladatai:
a. megszervezi a Hivatal munkáját,
b. részt vesz az ügyfélfogadás megszervezésében.

53. § A jegyzőt távolléte vagy akadályoztatása esetén az aljegyző helyettesíti. A jegyzői, aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy a jegyző és az aljegyző tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb 6 havi időtartamra – a jegyzői feladatok ellátásával a jogszabályban előírt képesítési feltételeknek megfelelő köztisztviselő bízható meg.

XII. Fejezet

TELEPÜLÉSI KÉPVISELŐK

54. § (1) A települési képviselőket azonos jogok illetik, meg és azonos kötelezettségek terhelik.

(2) A képviselő tevékenysége során hivatalos személyként jár el.

37. A képviselő jogai és kötelességei

55. § (1) A képviselő:

a) megbízás alapján képviselheti az önkormányzatot,

b) kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül a bizottságokra, polgármesterre, önkormányzati társulásra, jegyzőre átruházott hatáskörben hozott döntéseit,

c) a képviselő-testület hivatalától képviselői munkájához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést igényelhet,

d) az önkormányzat tevékenységével kapcsolatos iratokba betekinthet,

e) felvilágosítást kérhet a község ellátásában, üzemeltetésében résztvevő szervektől,

f) önkormányzati ügyben kezdeményezheti a körjegyzőség intézkedését, amelyre az 15 napon belül válaszolni köteles.

(2) A képviselő a munkahelyén történt munkavégzési kötelezettség alóli felmentés miatt kiesett jövedelmét az önkormányzat téríti meg, amelynek alapján a képviselő társadalombiztosítási ellátására is jogosult

(3) A képviselőt az önkormányzat által ráruházott jog gyakorlásával kapcsolatban felmerült kiadásai ellentételezéseként költségtérítés - külön önkormányzati rendeletben szabályozottak szerint- illeti meg.

56 § (1)A képviselő köteles:
a) tevékenyen részt venni a képviselő-testületi feladatok elvégzésében,
b) írásban vagy szóban a polgármesternek előzetesen bejelenteni, ha a képviselő-testület ülésén részt venni nem tud, vagy egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van,
c) az önkormányzati képviselő köteles a vele szemben fennálló összeférhetetlenségi okot haladéktalanul bejelenteni a polgármesternél.
d) az önkormányzati képviselő a megbízólevele átvételétől, majd ezt követően minden év január 1-től számított 30 napon belül köteles az erre rendelkezésre bocsátott formanyomtatványon vagyonnyilatkozatot tenni. A képviselő köteles a vele közös háztartásban élő házas- vagy élettársának, valamint gyermekeinek a vagyonnyilatkozatát csatolni. Ennek elmulasztása esetén – annak benyújtásáig – képviselői jogait nem gyakorolhatja.
e) a tudomására jutott állami, szolgálati, titok megőrzésére,
f) személyes érintettségének bejelentésére.
g) olyan magatartás tanúsítására, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre.
(2) A képviselők vagyonnyilatkozatát az Összeférhetetlenségi és Vagyonnyilatkozat Vizsgáló Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi, illetve bárki által tett bejelentés alapján vizsgálja
XII. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET HIVATALA

38. Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal

57. § .(1) A képviselő-testület hivatalának feladatait a Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal látja el, a közös önkormányzati hivatal létrehozásáról szóló megállapodásban részletezettek szerint.

(2) A Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal Alsómocsoládon Kirendeltséget működtet a közös önkormányzati hivatal létrehozásáról szóló megállapodásban részletezettek szerint.

58. § A Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal szervezeti tagozódását, általános és részletes feladatait, valamint működési rendjét a Hivatalt fenntartó Képviselő-testület normatív határozatával jóváhagyott Szervezeti és Működési Szabályzat tartalmazza

XIV. Fejezet

LAKOSSÁGI FÓRUMOK, HELYI NÉPSZAVAZÁS

38. Lakossági fórum

59. § A polgármester lakossági fórumot hívhat össze olyan, a helyi közösség szempontjából nagyobb jelentőségű kérdésekben, amelyekben a képviselő-testületnek döntési, felterjesztési, felszólalási joga van. A lakossági fórumra meg kell hívni a tárgy szerint érintett civil és szakmai szervezeteket A lakossági fórum megtartására nem vonatkoznak a közmeghallgatás szabályai.

38. Közmeghallgatás

60. § (1) A közmeghallgatás időpontját a Képviselő-testület esetenként határozza meg.

2. Az (1) bekezdésben meghatározottakon túl közmeghallgatást kell tartani a választópolgárok legalább 5 %-ának javaslatára.

3. A javaslatot írásban, aláírásokkal és személyi adatokkal (név, lakcím, személyi azonosító) dokumentálva, indokolással ellátva a polgármesternél kell előterjeszteni. A polgármester a Képviselő-testület ülését a javaslat benyújtásától számított 30 napon belüli időpontra köteles összehívni.

4. Az ülésen felszólalhatnak:

a. a település választópolgárai,
b. a helyben érdekelt szervezetek képviselői.
5. A felszólalás tárgyköre közérdekű kérdés vagy javaslat lehet. Egyedi, valamint hatósági ügyben az ülés elnöke nem adhat szót.
6. A felszólalásra személyenként többször is van lehetőség, de azok együttes időtartama az 5 percet nem haladhatja meg.
7. Az ülésen elhangzott közérdekű felszólalásokat a Képviselő-testület értékeli. Amennyiben az azonnali válaszadásra, intézkedésre nincs lehetőség, a Képviselő-testület kijelöli azt a fórumot vagy személyt, amely vagy aki az elhangzott felszólalások tartalmát megvizsgálja és a szükséges intézkedést megteszi. Ezen feladatot a jegyző koordinálja és fogja össze.
8. A közmeghallgatásra a Képviselő-testület összehívására és és a Képviselő-testületi lefolytatására vonatkozó rendelkezéseket megfelelően kell alkalmazni.
38. Helyi népszavazás

61. § (1) A helyi népszavazást a választópolgárok 20 %-a kezdeményezheti.[1]

(2) A helyi népszavazás lebonyolítására a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról 2013. évi CCXXXVIII. törvény III. Fejezetének rendelkezéseit kell alkalmazni.

XV. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

62. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) E rendelet hatályba lépésével egy időben Alsómocsolád Község Önkormányzata Képviselő-testületének a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/ 2014. (XI.17.) önkormányzati rendelete hatályát veszti.

1. melléklet a 10/2015. (IV. 30.) önkormányzati rendelethez

Alsómocsolád Község Önkormányzata által ellátott kötelező és önként vállalt feladatok

1. IDEGENFORGALOM ÉS NEMZETKÖZI KAPCSOLATOK

A

B

C

1.


kötelező feladat


önként vállalt feladat


a feladatellátás alapjául szolgáló jogszabály, döntés

2.

test-vértelepülési kapcsolatok szervezése, külföldi önkormányzatokkal való együttműködés


Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés k) pontja

3.

testvér-települési kapcsolatok keretében programok, rendezvények, látogatások szervezése, együttműködés kialakítása civil szervezetekkel való külkapcsolatok

Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés k) pontja

4.

idegenforgalom helyi fejlesz- tésének összehangolása, idegenforgalom alakulásának elemzése, értékelése

Mötv. 13. § 13. pontja

2. SZOCIÁLIS ELLÁTÁS ÉS GYERMEKVÉDELMI FELADATOK

A

B

C

1.


kötelező feladat


önként vállalt feladat


a feladatellátás alapjául szolgáló jogszabály, döntés

2.

szociális alapszolgáltatások

1993. évi III. törvény 57. § (1) bekezdése és 90. § (2) bekezdése

3.

idősek otthona

1993. évi III. törvény 90. § (2) bekezdése

4.

közfoglalkoztatás

1991. évi IV. törvény 8. § (4) bekezdés a) pontja, a 2011. évi CVI. törvény 1. § (3) bekezdés a) pontja és a Mötv. 15. §-a

5.

közétkeztetés

1997. évi XXXI. törvény 151. § (2) bekezdése

6..

rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény

1997. évi XXXI. törvény 19. § (1) bekezdése

7.

óvodáztatási támogatás

1997. évi XXXI. törvény 20/C. §-a

8.

települési támogatás

4/2015. ( II. 27. ) Ör-

9.

köztemetés

1993. évi III. törvény 48. § (1) - (2) bekezdése

10.

Bursa Hungarica felsőoktatási
önkormányzati ösztöndíjrendszer

6/2007. ( VIII. 24. ) Ör.

11.

szociális temetés

1999. évi XLIII. törvény 24/A. §-a és a 145/1999. (X.1.) Korm. rendelet 17/A. §-a, 17/B. §-a, 17/C. §-a

3. EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÁS

A

B

C

1.


kötelező feladat


önként vállalt feladat


a feladatellátás alapjául szolgáló jogszabály, döntés

2.

háziorvosi és házi
gyermekorvosi ellátás

1997. évi CLIV. törvény 152. § (1) bekezdés a) pontja

3.


fogorvosi alapellátás

1997. évi CLIV. törvény 152. § (1) bekezdés b) pontja

4.


fogászati röntgen

1997. évi CLIV. törvény 152. § (3) bekezdése és a 15/2013. (02.07.) képviselő-testületi határozat

5.

alapellátáshoz kapcsolódó ügyeleti ellátás

1997. évi CLIV. törvény 152. § (1) bekezdés c) pontja







6.


védőnői ellátás

1997. évi CLIV. törvény 152. § (1) bekezdés d) pontja

7.


köztisztasági és településtisztasági feladatok

1991. évi XX. törvény 21. §-a és a 1997. évi CLIV. törvény 153. § (1) bekezdés a) pontja

8.

rovar- és rágcsáló-mentesítési feladatok

1997. évi CLIV. törvény 153. § (1) bekezdés b) pontja

9.

egészségfejlesztési tevé-kenységek támogatása

1997. évi CLIV. törvény 153. § (1) bekezdés d) pontja

4. KÖZMŰVELŐDÉSI ÉS KÖZGYŰJTEMÉNYI FELADATOK

A

B

C


kötelező feladat


önként vállalt feladat


a feladatellátás alapjául szolgáló jogszabály, döntés

1.

a helyi közművelődés felté-teleinek biztosítása, a helyi közművelődési tevékenység támogatása

1997. évi CXL. törvény 73. § (2) bekezdése és a 76. § (1) bekezdése

2.

közművelődési intézmény
biztosítása

1997. évi CXL. törvény 78. § (2) bekezdése

3.

kulturális örökség védelme

2001. évi LXIV. törvény 5. § (1) bekezdése


5. SPORTFELADATOK

A

B

C


kötelező feladat


önként vállalt feladat


a feladatellátás alapjául szolgáló jogszabály, döntés

nullnull1.

a területén tevékenykedő sporttevékenységek működése alapvető feltételeinek segítése

2004. évi I. törvény 55. § (3) bekezdés a) pontja

6. KOMMUNÁLIS FELADATOK

A

B

C


kötelező feladat


önként vállalt feladat


a feladatellátás alapjául szolgáló jogszabály, döntés

1.

víziközmű szolgáltatás
(közműves ivóvízellátás és szennyvízelvezetés,
-tisztítás)

Mötv. 13. § (1) bekezdés 21. pontja és az1995. évi LVII. törvény 4. §-a

2.

vízgazdálkodási feladatok

Mötv. 13. § (1) bekezdés 11. pontja és az 1995. évi LVII. törvény 4. §-a

3.

közvilágítás

Mötv. 13. § (1) bekezdés 2. pontja

4.

köztemető fenntartása és
üzemeltetése

Mötv. 13. § (1) bekezdés 2. pontja, az 1991. évi XX. törvény 18. §-a és az 1999. évi XLIII. törvény 5. § (3) bekezdése

5.

helyi közutak fejlesztése,
fenntartása és üzemeltetése

Mötv.13. § (1) bekezdés 2. pontja, az 1988. évi I. törvény 8. § (1) bekezdése és a 34. § (5) bekezdése

6.

helyi közparkok és egyéb
közterületek kialakítása és fenntartása

Mötv. 13. § (1) bekezdés 2. pontja


7.

parkolás biztosítása

Mötv. 13. § (1) bekezdés 2. pontja

8.

hulladékgazdálkodás

Mötv. 13. § (1) bekezdés 19. pontja és a 2012. évi CLXXXV. törvény 33. § (1) bekezdése

9.

erdőgazdálkodás

2009. évi XXXVII. törvény 41. §-a

10

kéményseprő-ipari közszolgáltatás

2012. évi XC. törvény 2. §-a

7. KÖRNYEZETVÉDELMI FELADATOK

A

B

C


kötelező feladat


önként vállalt feladat


a feladatellátás alapjául szolgáló jogszabály, döntés

1.

környezetvédelmi feladatok

Mötv. 13. § (1) bekezdés 11. pont és az 1995. évi LIII. törvény 46. §

2.

természetvédelmi feladatok

Mötv. 13. § (1) bekezdés 11. pontja

3.

parlagfű-mentesítés

2008. évi XLVI. törvény

8. TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI FELADATOK

A

B

C


kötelező feladat


önként vállalt feladat


a feladatellátás alapjául szolgáló jogszabály, döntés

1.

fejlesztési projektek generálása, lebonyolítása

Mötv. 13. § (1) bekezdés 1., 5-8., 11., 18., 19., 21. pontjai és a 4/2011. (I.28.) Korm. rendelet

2.

leszakadó településrészek rehabilitációját célzó projektek megvalósítása

Mötv. 13. § (1) bekezdés 1. pontja és a 4/2011. (I.28.) Korm. rendelet

3.

településfejlesztési és projektek lebonyolítására

Mötv. 13. § (1) bekezdés 1. pontja és a 46/2010.(XII.20.) Ör.

4.

településfejlesztési koncepció készítése, karbantartása

Mötv. 13. § (1) bekezdés 1. pontja, és az 1997. évi LXXVIII. törvény 6. §-a , 9/A. § (1)-(3) bekezdése

5.

a Város fejlesztési irányait meghatározó szakstratégiák készítése, karbantartása

2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdése

9. LAKÁSGAZDÁLKODÁS

A

B

C


kötelező feladat


önként vállalt feladat


a feladatellátás alapjául szolgáló jogszabály, döntés

1.

önkormányzati tulajdonú
lakás céljára szolgáló ingatlanok hasznosítása, lakásgazdálkodás

Mötv. 13. § (1) bekezdése és a 44/2012.(XII.20.) Ör.

2.

lakbértámogatás

4/2008. ( IV. 01. ) Ör.








10. VAGYONGAZDÁLKODÁS

A

B

C


kötelező feladat


önként vállalt feladat


a feladatellátás alapjául szolgáló jogszabály, döntés

1.

Külföldiek ingatlanszerzéséhez hozzájárulás

7/1996. (I. 18.) Korm. rendelet

2.

önkormányzati vagyon ingyenes hasznosítása, haszonbérbe adása

2011. évi CXCVI. törvény 11. §-a, 13. §-a és a 11/2012.(II. 24.) Ör. 5. melléklete

3.

önkormányzati tulajdonnal
kapcsolatos feladatok

1959. évi IV. törvény 112. §-a, a Mötv. 106. § - 110. §-a, a 2011. évi CXCVI. törvény és a 11/2012. (II. 24.) Ör.

4.

beszerzések, közbeszerzések lefolytatása, koordinálása

2011. évi CVIII. törvény és a
Közbeszerzési Szabályzat

5.

közérdekű adatok és a közérdekből nyilvános adatok megismerésének biztosítása

2011. évi CXII. törvény 26. § (1) bekezdése

11. EGYÉB FELADATOK

A

B

C

1.

kötelező feladat

önként vállalt feladat

a feladatellátás alapjául szolgáló jogszabály, döntés

2.

esélyegyenlőséggel
kapcsolatos feladatok

2003. évi CXXV. törvény 31. § (1) bekezdése

3.

ifjúságpolitikai feladatok és bűnmegelőzési feladatok

Mötv. 13. § (1) bekezdés 15. pontja és 17. pontja

4.

idős- és civilügyek

12/2008. (lV.1.) Ör. és a 220/2012. (06.21.) Kgy. határozat

5.

választási bizottságok (szavazatszámláló bizottság, helyi választási bizottság, országgyűlési egyéni választókerületi választási bizottság) tagjainak megválasztása

1997. évi C. törvény 23. § (1)-(3) bekezdése

6.

települési kitüntetések, elismerő
címek, díszoklevelek adományozása

5/1992. ( IX. 10. ) Ör.

7.

együttműködés más önkor- mányzattal, tagság érdekkép- viseleti szövetségben



Alaptörvény 32. cikk (1) be-
kezdés k) pontja
























8.

helyi adókkal kapcsolatos
feladatok

1990. évi C. törvény 1. § (1) bekezdése