Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlésének 12/2015. (IV.1.) önkormányzati rendelete

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2015. 04. 02- 2015. 04. 02

Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


(1) Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: SZMSZ) 8.§ (1) bekezdése a következő r)-u) pontokkal egészül ki:

(A nyílt ülésre meghívandók köre:)

„r) Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Szolnoki Járási Hivatala hivatalvezetője,

s)Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Rendőr-főkapitányságmegyei főkapitánya,

t)Szolnoki Rendőrkapitányság kapitányságvezetője,

u)Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság megyei igazgatója,

v) Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Szolnoki Katasztrófavédelmi Kirendeltsége kirendeltség-vezetője”

(2) Az SZMSZ 8.§ (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az (1) bekezdés b) - v) pontjában megjelöltek tanácskozási joggal vesznek részt az ülésen.”


(1) Az SZMSZ 2/a. számú melléklet (A KÖZGYŰLÉS ÁLTAL A POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT ÖNKORMÁNYZATI NEM HATÓSÁGI FELADAT- ÉS HATÁSKÖRÖK) IX. FEJEZETE (Az önkormányzat tulajdonosi képviselete) 4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„4. Jóváhagyja a Szolnoki Szigligeti Színház Nonprofit Kft. esetében az olyan szerződést, amelyet a gazdasági társaság a vezető tisztségviselőjével köt.”

(2) Az SZMSZ 2/a. számú melléklet (A KÖZGYŰLÉS ÁLTAL A POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT ÖNKORMÁNYZATI NEM HATÓSÁGI FELADAT- ÉS HATÁSKÖRÖK) XVI. FEJEZETE (Egyéb feladatok és hatáskörök) a következő 11. -12. ponttal egészül ki:

„11. Megköti az önkormányzati pénzügyi kötelezettségvállalással nem járó szerződéseket, megállapodásokat, és fogadja az önkormányzat részére ingyenes vagyoni szolgáltatás teljesítéséről szóló felajánlásokat. A döntése(ek)ről a Közgyűlést tájékoztatni kell.

12. Külön önkormányzati rendelet alapján dönt a saját halottá nyilvánításról, és az azzal összefüggő feladatokról.”


(1) Az SZMSZ 3/b. számú melléklet(OKTATÁSI, KULTURÁLIS ÉS IFJÚSÁGI BIZOTTSÁG FELADAT-ÉS HATÁSKÖRE) „I. Dönt:” 6. pontja helyébe a következőrendelkezés lép:

„6. a „Szolnok Város Biztonságos Szórakozóhelye” cím adományozására beérkezett javaslatokat véleményező munkacsoportba 1 fő bizottsági tag delegálásáról;”

(2) Az SZMSZ 3/b. számú melléklet(OKTATÁSI, KULTURÁLIS ÉS IFJÚSÁGI BIZOTTSÁG FELADAT-ÉS HATÁSKÖRE) „III. Véleményezi:” cím a következő 31. ponttal egészül ki:

„31. Az Önkormányzat halottjává nyilvánításra vonatkozó kezdeményezéseket.”


Az SZMSZ 3/d. számú melléklet (ELLENŐRZŐ BIZOTTSÁG FELADAT-ÉS HATÁSKÖRE) „Feladatköre” helyébe a következő rendelkezés lép:

„Feladatköre:

1. Az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzése a polgármesteri hivatalnál, az önkormányzat költségvetési szerveinél, és az önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társaságoknál. A támogatás jogszerű felhasználásának ellenőrzése az önkormányzati támogatásban részesülő szervezeteknél.

2. Feladatkörében részt vesz a közgyűlési döntések előkészítésében, illetve ellenőrzi a közgyűlés döntéseinek előkészítését és végrehajtását.”

5.§

Az SZMSZ 3/e. számú melléklet (VÁROSFEJLESZTÉSI ÉS ÜZEMELTETÉSI BIZOTTSÁG FELADAT-ÉS HATÁSKÖRE) „II. Dönt:” 1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. hozzájárulás megadásáról a jogszerű használó bruttó 1 millió forint feletti bruttó 25 millió forint alatti forgalmi értékű vagyonelemekre vonatkozó hasznosítási vagy selejtezési döntéséhez;”

6.§

Az SZMSZ 7. sz. melléklete helyébe jelen rendelet melléklete lép

7.§

(1) Az SZMSZ 8. sz. melléklete (SZOLNOK MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA ÖNKÉNT VÁLLALT FELADATAI KÜLÖNÖSEN) „1. Egészségügyi ellátás” táblázat „HPV elleni program keretein belül védőoltás biztosítása” sora helyébe a következő rendelkezés lép:

„Rotavírus elleni védőoltás biztosítása”

(2) Az SZMSZ 8. sz. melléklete (SZOLNOK MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA ÖNKÉNT VÁLLALT FELADATAI KÜLÖNÖSEN) „11. Egyéb feladatok” táblázat „Ifjúságpolitikai feladatok” sorának 2. oszlopa a következő hivatkozással egészül ki:

„89/2014.(IV.24.) sz. közgyűlési határozat”

8.§

Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és az azt követő napon hatályát veszti.

Kelt: Szolnok Megyei Jogú Város Közgyűlése 2015. március 26-i ülésén.


Szalay Ferenc s.k.

 Dr. Sebestyén Ildikó s.k.

polgármester

jegyző





12/2015. (IV.1.) önkormányzati rendelete melléklete

7/2014.(II.28.) önkormányzati rendelet 7. sz. melléklete

A közgyűlés ellenőrzésekhez kapcsolódó feladatai

1. A közgyűlés évente legalább egy alkalommal megtárgyalja az Önkormányzat szervei által végzett ellenőrzések tapasztalatait, áttekinti az Állami Számvevőszék ellenőrzéséhez kapcsolódó feladatok végrehajtásának helyzetét.

2. A közgyűlés a döntést igénylő ellenőrzési megállapításokat az ellenőrzést végző szerv vezetőjének, elnökének kezdeményezésére soron kívül napirendjére tűzi.

3. Évközben - szükség szerint - a jóváhagyott ellenőrzési terven felüli ellenőrzést rendelhet el.

4. Kialakítja az egyes bizottságok ellenőrzési munkájának az önkormányzati gazdálkodás biztonságának megítéléséhez szükséges rendszerét, jóváhagyja éves ellenőrzési tervüket.

A közgyűlés bizottságainak ellenőrzései

1. A közgyűlés által - az ellenőrzési tapasztalatok értékelésekor, vagy egy-egy konkrét döntéshez kapcsolódóan - meghatározott ellenőrzési feladatok alapulvételével a bizottságok minden év december 15-ig éves ellenőrzési program-tervezetet állítanak össze, melynek része a saját kezdeményezésű - e rendeletben a bizottság részére meghatározott feladat- és hatáskörrel összhangban álló - ellenőrzések ütemezése. Az ellenőrzési program tartalmazza az ellenőrzések tervezett időpontját, a vizsgálat tárgyát, az ellenőrzést végző személyek nevét.

2. A bizottságok által készített ellenőrzési program-tervezetek összehangolásáról és az éves bizottsági ellenőrzési terv közgyűlés elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik legkésőbb minden év január 30-ig.

3. A bizottságok az ellenőrzés módszerét maguk választják meg.

4. A bizottsági ellenőrzésekben résztvevő személyek jogai és kötelességei az ellenőrzések során:

a./ Az ellenőrzés beszámoltatás által történő gyakorlása esetén legalább 30 napot biztosítani kell a szerv vezetőjének a felkéréstől a beszámoló elkészítéséig.

b./ Helyszíni vizsgálódás, ellenőrzés esetén az ellenőrzést végző köteles a tevékenységének megkezdéséről az ellenőrzött szerv vezetőjét tájékoztatni.

c./ Az ellenőrzést végző az ellenőrzött szerv dolgozóitól tájékoztatást, felvilágosítást kérhet, az ellenőrzés tárgyával összefüggő iratokat megtekintheti.

d./ Az ellenőrzés során szerzett tapasztalatokat, megállapításokat, az intézkedésre irányuló javaslatokat írásba kell foglalni. Ehhez segítséget, a polgármesteri hivatal feladatkör szerint illetékes szervezeti egységei - igény szerint - kötelesek biztosítani.

e./ Az ellenőrzésről szóló megállapításokat, javaslatokat tartalmazó írásos anyagot meg kell küldeni az ellenőrzött szerv vezetőjének.

f./ Amennyiben a beszámoltatásos módszerrel végzett ellenőrzés során a bizottság a beszámolót nem fogadja el, helyszíni ellenőrzést kell végezni.

g./ Az ellenőrzésről szóló megállapításokat, javaslatokat tartalmazó írásos anyagot a bizottság elé kell terjeszteni megtárgyalásra, ahova meg kell hívni az ellenőrzött szerv vezetőjét. Az ellenőrzésről a bizottság határozattal dönt.

h./ Amennyiben az ellenőrzött szerv vezetője a megállapításokkal, javaslatban foglaltakkal nem ért egyet, azonban a bizottság az álláspontját fenntartja, az ellenőrzött szerv vezetője a polgármester intézkedését kezdeményezheti.

i./ A h./ pontban szereplő polgármesteri intézkedés iránti kezdeményezést a polgármester megvizsgálja, és annak alapján tett intézkedéséről a kézhezvételtől számított 30 napon belül tájékoztatja a bizottságot.

5. A bizottsági ellenőrzések tapasztalatairól a bizottságok elnökei kötelesek tájékoztatni a közgyűlést legalább évente egy alkalommal.



INDOKOLÁS

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló önkormányzati rendelethez (a továbbiakban: Rendelet)

Általános indokolás

A Rendelet módosításával a közgyűlés nyílt ülésre meghívandók köre bővül a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Szolnoki Járási Hivatala hivatalvezetőjével, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Rendőr-főkapitányság megyei főkapitányával, a Szolnoki Rendőrkapitányság kapitányságvezetőjével, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság megyei igazgatójával, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Szolnoki Katasztrófavédelmi Kirendeltsége kirendeltség-vezetőjével.

A Szolnoki Szigligeti Színház Nonprofit Kft. alapító okirata a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 3:188.§ (2) bekezdésével összhangban tartalmazza, hogy kizárólagos alapítói jóváhagyáshoz kötött az olyan szerződés megkötése, amelyet a társaság vezető tisztségviselőjével köt. Az alapító okirat rendelkezik arról is, hogy az alapító - tekintettel az ügyvezető színművész diplomájára -, szokásos ügyletnek minősíti a színművészi-, rendezői-, egyéb előadó-művészeti tevékenységet. A színház tevékenységi körének és ügyvezetőjével való szakmai kapcsolatának, valamint a zökkenésmentes működésnek a figyelembe vételével történik meg az alapítói jóváhagyás polgármesteri hatáskörbe történő delegálása.

Az egyértelmű alkalmazhatóság érdekében az átruházott polgármesteri hatáskörök között szereplő a pénzügyi kötelezettségvállalással nem járó szerződések, megállapodások megkötése átruházott hatáskör a módosítással a 2/a. számú melléklet egyéb feladat és hatáskörök című XVI. fejezetben kerül szabályozásra.

Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata saját halottjává nyilvánításról szóló önkormányzati rendelet rendelkezéseinek megfelelően a polgármesterre átruházott önkormányzati nem hatósági feladat és hatáskörök kibővítése.

A Rendelet módosításával az Ellenőrző Bizottság a feladatkörének gyakorlatnak megfelelő pontosítására a Városfejlesztési és Üzemeltetési Bizottság döntési hatáskörének vagyonrendelettel való összhangba hozatalára, továbbá a Rendelet 7. számú mellékletének a bizottságok ellenőrzési gyakorlata szerinti módosítására kerül sor. Önkormányzati feladat megszűnése és önkormányzati rendeletben előirt delegálás miatt vált szükségessé az Oktatási, Kulturális és Ifjúsági Bizottság döntési, valamint véleményezési jogkörének módosítása, illetve az önként vállalt önkormányzati feladatok esetén a Rotavírus elleni védőoltás biztosítása feladattal való kiegészítés, és újabb közgyűlési döntésre való hivatkozás vált indokolttá.



Részletes indokolás

1.§-hoz

A közgyűlés nyílt ülésre meghívandók köre bővül.

2.§-hoz

A hatáskör átruházására vonatkozó rendelkezéseket tartalmazza, illetve a már átruházott hatáskört egyértelműsíti.

3.§-hoz

Önkormányzati feladat megszűnése és önkormányzati rendeletben előírt delegálás miatt módosításról rendelkezik.

4.§-hoz

Az Ellenőrző Bizottság a feladatkörének gyakorlatnak megfelelő pontosítását tartalmazza.

5.§-hoz

Városfejlesztési és Üzemeltetési Bizottság döntési hatáskörének vagyonrendelettel való összhangba hozatalát tartalmazza.

6.§-hoz

A Rendelet 7. számú mellékletének a bizottságok ellenőrzési gyakorlata szerinti módosítását tartalmazza.

7.§-hoz

Az önkormányzat önként vállalt feladatait tartalmazó melléklet kiegészítését tartalmazza.

8.§-hoz

A rendelet hatálybalépéséről rendelkezik.