Konyár Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2015. (VI.16.) önkormányzati rendelete
a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény végrehajtásáról
Hatályos: 2023. 05. 26Konyár Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2015. (VI.16.) önkormányzati rendelete
a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény végrehajtásáról
Konyár Község Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontja, valamint a 9. § (1) bekezdés második mondata, 12. § (1) bekezdése tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatásköre alapján a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, a 9. § (1) bekezdésében, a 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 32. § (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében, 48. §. (4) bekezdésében, 92. § (1)-(2) bekezdésében, a 132. §. (4) bekezdésének g), d) pontjában, kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 8 a. pontjában meghatározott feladatkörben eljárva,a Konyár Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2015 (VII.08.) önkormányzati rendelet 2. mellékletben biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügy- és Közrendi Bizottság, valaminta Konyár Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2015 (VII.08.) önkormányzati rendelet 2. mellékletben biztosított jogkörében eljáró Szociális, Kulturális és Oktatási Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:1
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. § A rendelet hatálya kiterjed Konyár Község közigazgatási területén életvitelszerűen élő – ott bejelentett lakóhellyel rendelkező – a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) 3. § (1) – (3) bekezdésében megjelölt személyekre.
ELJÁRÁSI RENDELKEZÉSEK
2. § (1) E rendeletben alkalmazott fogalmak értelmezésére a Szt. 4. § rendelkezései az irányadók.
(2) A rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni szociális ellátások megállapítására irányuló kérelmet postai úton, vagy a Konyári Polgármesteri Hivatalban (továbbiakban: Hivatal) lehet előterjeszteni az 1. számú melléklet szerinti nyomtatványon.
(3) A kérelem nyomtatvány beszerezhető a Hivatal irodáiban, valamint letölthető az önkormányzat honlapjáról (www.konyar.hu).
(4) A szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához a kérelmező köteles – az igényelt támogatástól függően – a családjában, vagy háztartásában élő személyek adataira, vagyoni és jövedelmi viszonyaira vonatkozó nyilatkozatokat, igazolásokat becsatolni. Köteles továbbá a kérelem nyomtatványon felsorolt igazolásokat – illetve ezek hivatalból történő beszerzéseihez szükséges hozzájárulásokat – mellékelni.
(5) A rendeletben szabályozott ellátások esetében a jövedelem számításának és igazolásának módjára a Szt. 10. §. (2) – (5) bekezdésében foglaltak az irányadók.
(6) A jogosultsági feltételek fennállását, a rokkantságot, a fogyatékosságot, munkanélküliséget, az önkormányzattól vagy szociális intézményektől igénybevett ellátást, közokirattal vagy teljes bizonyító erejű magánokirattal, illetve a Hivatalnál, valamint az önkormányzat intézményeinél vezetett nyilvántartások adatainak felhasználásával kell igazolni.
(7)2
(8) Ha a hatáskör gyakorlója a kérelemhez mellékelt jövedelemnyilatkozatban foglaltakat vitatja, akkor az Szt. 10. § (6) bekezdésében foglaltak szerint kell eljárni.
(9) A környezettanulmány az elkészítésétől számított 6 hónapig érvényes.
3. § (1) A támogatás megállapítása szempontjából a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai az irányadók.
(2) [2] A házastársak akkor tekinthetők különállónak, ha lakcímük különböző és ténylegesen is külön élnek. Amennyiben a különélő házastársak egy lakcímen laknak a különélés tényét bírósági okirattal vagy két tanú által aláírt tanúnyilatkozattal kell igazolniuk.
(3) A rendelet alapján támogatásban részesülő a jogosultsága feltételeit érintő lényeges tények, körülmények (jövedelmi, vagyoni viszonyai, családi állapota, lakhelye) megváltozását, annak bekövetkeztét követő 15 napon belül köteles a Hivatalba bejelenteni.
4. §
5. § (1) A hatáskör gyakorló képviselő-testületi szerv döntése alapján a rendkívüli települési támogatásban részesülő személy kötelezhető a pénzbeli juttatás felhasználásáról történő elszámolásra, melynek alapja számla lehet.
(2) Kérelmező életét, egészségét, megélhetését, vagy lakhatását súlyosan veszélyeztető, rendkívüli helyzet esetén rendkívüli települési támogatás megállapításáról a Polgármester dönthet azzal, hogy döntéséről a soron következő ülésén tájékoztatja a Képviselő-testületet.
(3) Amennyiben a kérelem hiányos, az előírt mellékleteket a kérelmező a Hivatal felszólítására nyolc napon belül pótolhatja.
6. § (1) Az e rendeletben megállapított ellátások folyósítása
a) a kérelmező lakcímére utalással,
b) a kérelmező bankszámlájára utalással,
c) az érintett szolgáltató számlájára utalással, vagy
d) házipénztárból
történhet.
(2) A folyósítás módjáról a támogatás megállapítását elrendelő határozatban rendelkezni kell.
(3) A havi rendszerességgel adott szociális ellátásokat utólag, minden hónap 5. napjáig kell folyósítani. Az eseti ellátások folyósítása hó közben történő kifizetéssel is történhet.
(4) A jogosult a jogerős határozatból eredő igényét a kifizetés esedékességétől számított hat hónapon belül érvényesítheti. Hat hónapon túl követelése elévül.
(5) Ezen rendelet alapján megállapított támogatások jogosulatlan és rosszhiszemű igénybevétele esetén a Szt. 17. §. rendelkezései az irányadók.
(6) Jogerős pénzbeli és természetbeni juttatás pénzegyenértékének és kamatának visszafizetési kötelezettsége esetén – amennyiben a visszafizetés elrendelése a kötelezett és családja megélhetését súlyosan veszélyeztetné – a visszafizetés összege méltányosságból részletekben is megfizethető.
(7)3 A megélhetés súlyos veszélyeztetettsége akkor áll fenn, ha a kötelezett családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegét és a megélhetési költségeket (a háztartás rezsi költségei, élelmiszer vásárlásával kapcsolatos költségek) kifizetése a kötelezett önhibáján kívül veszélybe kerül.
(8)4 A rendeletben nem szabályozott eljárási kérdésekben az ellátásra való jogosultságra, a jogosultat érintő jogok és kötelezettségek megállapítására, továbbá a hatósági ellenőrzésre a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény, valamint az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi LC. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
PÉNZBELI ÉS TERMÉSZETBENI TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁSOK
1. Az ellátások formái
7. § (1) Szociális rászorultság esetén a jogosult részére az e rendeletben foglalt feltételek szerint:
a) rendkívüli települési támogatás
b) temetési támogatás
c) gyógyszertámogatás
d) [4]
e)[5] utazási támogatás
[6]2. Rendkívüli települési támogatás
8. § (1) Rendkívüli települési támogatást kell megállapítani a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az önhibáján kívüli időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő személyek részére.
(2) Rendkívüli települési támogatásra az Szt.45. § (4) bekezdésében foglaltak irányadóak.
9. § (1)5 Rendkívüli települési támogatás akkor állapítható meg, ha a kérelmező családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a szociális vetítési alap 400 %-át[7], [8] [9] [10] [11]nem haladja meg. A (6) bekezdésében felsorolt rendkívüli, indokolt élethelyzetekben a jövedelem határt nem kell vizsgálni.
(2) A rendkívüli települési támogatás eseti jelleggel, illetve évente maximum négy hónapig folyamatosan adható.
(3)6 A rendkívüli települési támogatás minimális összege alkalmanként 2.000,-Ft-nál kevesebb nem lehet, de nem haladhatja meg a szociális vetítési alap összegét.
(4)7 Nem részesülhet rendkívüli települési támogatásban az az aktív korú személy, aki munkahely keresése céljából a Munkaügyi Központtal nem működik együtt, illetve akit a Munkaügyi Központ az ügyfélnek felróható okból törölt az álláskeresők nyilvántartásából, továbbá jövedelemmel, vagy vagyonnal rendelkezik.
(5) A hatáskört gyakorló képviselő-testületi szerv az e paragrafusban rögzített feltételektől rendkívüli, indokolt esetben eltérhet.
(6) Rendkívüli, indokolt élethelyzet különösen
a) a családot ért elemi kár bekövetkezése,
b) öt napot meghaladó kórházi kezelés, vagy
c) családi tragédia bekövetkezése.
(7) A rendkívüli élethelyzetet az élethelyzet jellegének megfelelő dokumentummal kell igazolni.
(8) Konyár Község Önkormányzata természetben nyújtott rendkívüli települési támogatásként tűzifa támogatást nyújthat a szociálisan rászoruló személyek részére. Ingatlanonként egy háztartás részesülhet támogatásban.[12]
3. Temetési támogatás
10. § (1)8 Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként rendkívüli települési támogatás annak a kérelmezőnek állapítható meg, akinek családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegét, egyedülálló esetén az öregségi nyugdíj mindenkor legkisebb összegének a 150 %-át.
(2) Az eltemettetés költségeihez való hozzájárulásként rendkívüli települési támogatás nem állapítható meg annak a személynek, aki a hadigondozásról szóló 1994. évi XLV. törvény alapján temetési hozzájárulásban részesül.
(3) A helyben szokásos legolcsóbb temetés költsége megegyezik a köztemetési szolgáltatásra kötött megállapodásban szereplő hamvasztásos temetés költségének összegével.
(4) A támogatás mértéke a (3) bekezdésben meghatározott összeg 10%-a.
(5) Nem állapítható meg támogatás, ha a temetési számla keltétől hat hónap eltelt.
4. Gyógyszertámogatás
11. § (1) Gyógyszertámogatás adható a szociálisan rászoruló személy részére egészségi állapota megőrzéséhez és helyreállításához kapcsolódó kiadásainak csökkentése érdekében.
(2) Gyógyszertámogatásra jogosul a kérelmező, ha az egy főre jutó havi nettó jövedelme nem haladja meg:
a)9 a szociális vetítési alap összegének 100 %-át, és krónikus, hosszantartó betegségre tekintettel háziorvos vagy szakorvos által vényre felírt havi gyógyító ellátás költsége eléri az öregségi nyugdíj mindenkor legkisebb összegének a 30 %-át,
b)10 egyedül élő személy esetén a szociális vetítési alap összegének 150 %-át, és krónikus, hosszantartó betegségére tekintettel háziorvos vagy szakorvos által vényre felírt havi gyógyító ellátás költsége eléri az öregségi nyugdíj mindenkor legkisebb összegének a 30 %-át, továbbá
ha a Szt. 50. § (1) – (2) bekezdése alapján közgyógyellátásra nem jogosult.
(3) A támogatás évente legfeljebb négy alkalommal adható.
(4) A támogatás összeg esetenként maximum 10.000,-Ft lehet.
[13]5. Utazási támogatás
12. § (1)11 A Polgármester települési támogatást adhat havi 5.000.- Ft. összegben azoknak a beteg gyermekeknek és fiatal felnőtteknek, akiknek utaztatása tömegközlekedéssel nem megoldható és orvosi igazolás alapján speciális intézményben való képzésük szükséges.
(2) A támogatás igénybevételéhez az iskolalátogatást havonta igazolni szükséges.”
TERMÉSZETBEN NYÚJTOTT TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁS
Lakhatási támogatás
13. §[14]
14. §[15]
Szociális célú szén tüzelőanyag támogatás
15. §[16] [17]
15/A. §[23]
SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK
SZEMÉLYES GONDOSKODÁST NYÚJTÓ ELLÁTÁSOK
FORMÁI, BIZTOSÍTÁSUK MÓDJA
16. § (1) Konyár Község Önkormányzata a személyes gondoskodást nyújtó ellátások körében az alábbi szociális alapszolgáltatásokat biztosítja
a)18 az étkeztetést: az önkormányzat az Szt. 62. § (1) bekezdése alapján azoknak a szociálisan rászorultak részére akik koruk, egészségi állapotuk, fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük, szenvedélybetegségük, vagy hajléktalanságuk miatt igazolhatóan az önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel étkeztetésükről nem képesek gondoskodni - napi egyszeri meleg étkeztetést biztosít, melyet Konyár Község Önkormányzata szolgáltatási szerződés által biztosít. A szolgáltatási szerződéseket a rendelet 1. számú függeléke tartalmazza. Az Szt. 132. § (4) bekezdés d) pontja alapján étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri, meleg étkeztetéséről kell gondoskodni, akik a 60. életévüket betöltötték és/vagy orvos által igazolt egészségi állapotuk vagy fogyatékosságuk vagy pszichiátriai betegségük vagy szenvedélybetegségük vagy hajléktalanságuk miatt azt önmaguk, illetve ellátottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani.[26] [27].[28]
b) a házi segítségnyújtást: az önkormányzat az Szt. 63. §-a alapján a szociálisan rászorultak részére, amennyiben rendelkeznek gondozási szükségletet megállapító szakvéleménnyel. A három gondozási körzetet a rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.
c) családsegítést a Konyári Család- és Gyermekjóléti Szolgálat 4133 Konyár, Rákóczi u. 9. sz.) által biztosítja[29]
(2) Konyár Község közigazgatási területén a lakosság részére biztosított egyéb szociális ellátások:
AZ ELLÁTÁSOK IGÉNYBEVÉTELÉNEK MÓDJA
17. § (1) A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevételével kapcsolatos hatáskört a polgármester gyakorolja.
(2) A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás a családsegítés kivételével kérelemre biztosítható. Amennyiben a kérelmet nem az ellátásra szoruló terjeszti elő, hozzájárulását be kell szerezni. Hozzájárulása hiányában az ellátás nem biztosítható, kivéve az Szt. 93. §. (1-2) bekezdéseiben meghatározott eseteket.
(3) A kérelmet a polgármesternél kell előterjeszteni a 9/1999. (XI.24.) SZCSM. rendelet 1. számú melléklete szerinti formanyomtatványon.
(4) Amennyiben a polgármester a kérelmet elutasítja, az igénylő a döntés közlésétől számított 8 napon belül az önkormányzat képviselő-testületéhez fordulhat a döntés felüli vizsgálata érdekében.
(5) A képviselő-testület a polgármesteri döntés felülvizsgálatáról határozattal dönt.
(6)19 A polgármester és az igénylő az ellátás igénybevétele megkezdésekor az Szt. 92. § (2) bekezdés g) pontjában és a 94/D §-ában foglaltak figyelembevételével írásbeli megállapodást köt. A megállapodás tartalmazza:
a) az igénybevevő természetes személyazonosító adatait,
b) az ellátás kezdő időpontját,
c) intézményi ellátás esetén annak időtartamát,
d) az igénybevevő számára nyújtott szolgáltatás tartalmát (szolgáltatás megnevezését, szolgáltatásnyújtás módját),
e) térítési díj fizetési kötelezettséggel járó szolgáltatás esetén a személyi térítési díj megállapítására, megfizetésére vonatkozó szabályokat,
f) a megállapodás módosításának szabályait,
g) az ellátás megszüntetésének módját és h) a panaszkezelés szabályait.
(7) Az ellátások biztosítása a kérelem nyújtásának napjától kezdődően engedélyezhetők.
(8) A családsegítés személyes megkeresésre, külön eljárás nélkül történik.
(9)20 A polgármester külön eljárás nélkül biztosítja az ellátást, ha
a) az igénybevevő életét, testi épségét, egészségi állapotát az ellátás elmaradása veszélyezteti
b) önmaga ellátására teljesen képtelen és nincs olyan hozzátartozója aki ellátásról gondoskodna,
c) a háziorvos, kezelőorvos szakvéleménye szerint soron kívüli szolgáltatás biztosítása szükséges.
(10)21 a háziorvos, kezelőorvos szakvéleménye szerint soron kívüli szolgáltatás biztosítása szükséges.
a) az igénylő szociális helyzetében, egészségi állapotában olyan kedvezőtlen változás állt be, mely gyorsított ellátást igényel,
b) az igénylő kapcsolata a vele együtt élő hozzátartozójával, eltartójával helyrehozhatatlanul megromlott, és a kapcsolat hiánya az igénylő életét, testi épségét veszélyezteti.
AZ ELLÁTÁS MEGSZÜNTETÉSÉNEK ESETEI ÉS MÓDJAI
18. § A polgármester az Szt. 100-102. §-ában meghatározott eseteken túl intézkedik az alapszolgáltatás megszüntetéséről, ha a személyes gondoskodásban részesülő személy
TÉRÍTÉSI DÍJAK
19. § (1) A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásért a jogosultnak vagy tartásra, gondozásra kötelezett hozzátartozónak térítési díjat (személyi térítési díj) kell fizetni, melyet az intézményi térítési díj figyelembevételével kell megállapítani. [32], [33]
(2) A személyi térítési díj összegét házi segítségnyújtás esetében, amelynek egy gondozási órára jutó intézményi térítési díja 190 Ft/gondozási óra összegben kell megfizetni. A térítési díj megállapításához jövedelemigazolás szükséges. Az ellátott, illetve törvényes képviselője a végzett tevékenységet minden nap a gondozó által dokumentált gondozási naplóban aláírásával igazolja. A gondozási napló képezi az ellátásért fizetendő térítési díjak számításának alapját. Azon esetekben ahol, és amennyiben az aláírás az ellátott által nem megvalósítható, úgy a megállapodáshoz csatolni kell egy meghatalmazást, amely tartalmazza azon személyek nevét és aláírását, akik a teljesítést igazolhatják.
KÖZTEMETÉS
20. § (1) Közköltségen történő eltemetés során a helyben szokásos legolcsóbb szertartás szerint kell eljárni.
(2) A köztemetés költségeinek megtérítése érdekében a Szt-ben biztosított lehetőségek szerinti intézkedést meg kell tenni.
(3) A polgármester az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítési kötelezettsége alól részben vagy egészben különös méltánylást érdemlő körülmények fennállása esetén mentesítheti.
(4)23 Különös méltánylást érdemlő körülménynek kell tekinteni, ha az elhunyt személy eltemettetésére köteles személy kérelmező
a) egyedül él és havi jövedelme a nyugdíjminimum 250 %-át nem éri el, vagy
b) családjában az egy főre jutó havi jövedelme az öregségi nyugdíjminimum 100%-át nem éri el és kiskorú gyermek eltartásáról gondoskodik.
(5)24 A köztemetés költségének meg nem fizetett része hagyatéki teherként kerül behajtásra.
A TÁMOGATÁSOK ÁLTALÁNOS FELTÉTELEI
21. § (1) A rendkívüli települési támogatást kivéve valamennyi támogatás feltétele, hogy a kérelmező a rendezett lakókörnyezetet folyamatosan fenntartsa.
(2) Rendezett a lakókörnyezet, ha
a)25 a kérelmező által életvitelszerűen lakott lakáshoz, vagy házhoz tartozó udvar, kert, előkert
aa) tiszta, rendezett,
ab) rendeltetésszerű használhatósága biztosított,
ac) folyamatos tisztítása, hó- és síkosság-mentesítése, pormentesítése, valamint szükség szerinti gyakoriságú fűnyírással, kaszálással történő gyommentesítése biztosított.
ad) területén a higiénés állapotok alapján fertőzésveszély nem áll fenn, és
b)26 a kérelmező által lakott lakásban, vagy házban és az ahhoz tartozó udvaron a szemét gyűjtésére és tárolására rendelkezésre áll a rendeltetésszerűen használt, a hulladékszállítást végző szolgáltató által elfogadott hulladéktároló edény.
c)27
d) a kérelmező által lakott ingatlan előtti járda – járda hiányában egy méter széles területsáv -, a járda melletti zöldsáv úttestig terjedő teljes területe (legfeljebb az épület 10 méteres körzetében) tiszta, rendezett és síkosságtól mentesített
e) a kérelmező a köztisztasággal és a települési folyékony és szilárd kommunális hulladékkal gyűjtésével, elszállításával összefüggő önkormányzati rendeletekben foglaltak betartásra kerülnek.
22. § (1) [44]
22/A. §28 (1) Konyár Község Önkormányzata szociálpolitikai kerekasztalt működtet. A szociálpolitikai kerekasztal feladata különösen a szolgáltatástervezési koncepcióban meghatározott feladatok, megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérése.
(2) A szociálpolitikai kerekasztal szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal ülésezik.
(3) A szociálpolitikai kerekasztal üléseit a polgármester hívja össze, az ülések nyilvánosak.
(4) A szociálpolitikai kerekasztal munkájában részt vesznek:
a) Polgármester,
b) Szociális, Kulturális és Oktatási Bizottság elnöke,
c) Pénzügyi Bizottság elnöke,
d) Ügy- és Közrendi Bizottság elnöke,
e) Polgármesteri Hivatal szociális ügyintézői,
f) Konyári Roma Nemzetiségi Önkormányzat elnöke,
g) Konyári Óvoda óvodavezető,
h) Konyári Család- és Gyermekjóléti Szolgálat munkatársai.
HATÁSKÖRI ÉS EGYÉB ELJÁRÁSI SZABÁLYOK
23. § (1)29 A Képviselő-testület jelen rendeletben szabályozott rendkívüli települési támogatás és gyógyszertámogatás ügyekkel kapcsolatos hatásköreit a Polgármester látja el.
(2) [45]
(3) A polgármester hatáskörébe tartozik a köztemetéssel kapcsolatos ügyek elbírálása.
(4) A rendeletben szabályozott ellátások iránti kérelmeknek kizárólag az önkormányzat költségvetésében biztosított keretösszeg rendelkezésre állásig lehet helyt adni.
[46]Záró rendelkezések
24. § (1) A rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépést követően indult ügyekben kell alkalmazni.
(2) A rendelet hatálybalépésekor a folyamatban lévő méltányos közgyógyellátás megállapítása iránti ügyekben a 19/2008. (XI. 17.) számú szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény végrehajtásáról önkormányzati rendelet 2015. február 28. napján hatályos rendelkezéseit kell alkalmazni.
(3) [47]
1. melléklet
I. Személyi adatok[48]
Neve |
Születési hely, idő |
Rokoni |
Foglalkozás |
TAJ |
|
---|---|---|---|---|---|
1. |
|||||
2. |
|||||
3. |
|||||
4. |
|||||
5. |
|||||
6. |
II. Lakásviszonyok:
III. Jövedelmi adatok
A |
B |
C |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
A jövedelem típusa |
Kérelmező |
A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek |
|||||
1. |
Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó |
||||||
2. |
Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó |
||||||
3. |
Táppénz, gyermekgondozási támogatások |
||||||
4. |
Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások |
||||||
5. |
Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások |
||||||
6. |
Egyéb jövedelem |
||||||
7. |
Összes jövedelem: |
IV. A kérelmező és a vele egy háztartásban élő vagyoni viszonyai
1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat)
tulajdonos neve.............................................................................................................................
címe……………………..város/község ....................................................... út/utca .......... hsz., alapterülete: .............. m2, tulajdoni hányad ............, a szerzés ideje: ...................... év.
Becsült forgalmi érték:* ................... Ft.
Haszonélvezeti joggal terhelt: igen nem (a megfelelő aláhúzandó)
2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat)
tulajdonos neve............................................................................................................................
címe……………………..város/község ....................................................... út/utca .......... hsz., alapterülete: .............. m2, tulajdoni hányad ............, a szerzés ideje: ...................... év.
Becsült forgalmi érték:* ................... Ft.
3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat) megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.):
tulajdonos neve............................................................................................................................
címe……………………..város/község ....................................................... út/utca .......... hsz., alapterülete: .............. m2, tulajdoni hányad ............, a szerzés ideje: ...................... év.
Becsült forgalmi érték:* ................... Ft.
4.Termőföldtulajdon (vagy állandó használat) megnevezése:
tulajdonos neve............................................................................................................................
címe……………………..város/község ....................................................... út/utca .......... hsz., alapterülete: .............. m2, tulajdoni hányad ............, a szerzés ideje: ...................... év.
Becsült forgalmi érték:* ................... Ft.
Egyéb vagyontárgyak
5. Gépjármű
személygépkocsi: ............................................ típus: ..............., rendszám: .............., a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: ................. év.
Becsült forgalmi érték:** ............................... Ft.
tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű: ....................... típus: ..................., rendszám ................., a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: ...................... év.
Becsült forgalmi érték:** ........................... Ft.
Megjegyzés:
Ha a kérelmező vagy családtagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Amennyiben a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem a Magyarország területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.
* Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni.
** Becsült forgalmi érékként a jármű kora és állapota szerinti értékét kell feltüntetni.
a) tulajdonos neve.........................................................................................................................
b) tulajdonos neve.........................................................................................................................
V. Nyilatkozat az igényelni kívánt települési támogatás formájáról
2. melléklet
Ellátás megnevezése |
Határkört gyakorló megnevezése |
Ellátás megnevezése |
Hatáskört gyakorló megnevezése |
Megjegyzések átmeneti rendelkezések |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2015. február 28-ig |
2015. március 01-jétől |
|||||||
aktív korúak ellátása |
jegyző |
aktív korúak ellátása |
Járási Hivatal |
A Szt. 134. §-a értelmében a jegyző 2015. március 1-jén folyamatban lévő ügyeket március 6-ig darabszintű iratjegyzékkel ellátott átadás-átvételi jegyzőkönyvvel adja át a járási hivatalnak. |
||||
lakásfenntartási támogatás |
jegyző |
települési támogatás |
Képviselő-testület, de átruházott hatáskörben: bizottság, polgármester, jegyző |
A 2015.01.01-jén folyamatban lévő valamint a 2014. 12.13-ét követően benyújtott kérelemre legfeljebb 2015.02.28-ig állapítható meg a támogatás |
||||
adósságkezelési szolgáltatás |
Képviselő-testület, de átruházott hatáskörben: bizottság, polgármester, jegyző |
települési támogatás |
Képviselő-testület, de átruházott hatáskörben: bizottság, polgármester, jegyző |
2015.03.01-jt megelőzően megállapított ellátás annak a megállapított időtartamára, vagy annak megszüntetéséig kell nyújtani a 02.28-án hatályos szabályok szerint |
||||
önkormányzati segély |
Képviselő-testület, de átruházott hatáskörben: bizottság, polgármester, jegyző |
rendkívüli települési támogatás |
Képviselő-testület, de átruházott hatáskörben: bizottság, polgármester, jegyző |
Az ügyintézési határidő nem került meghatározásra, ezért a Ket. Szabályai az irányadóak (21 nap) |
||||
méltányossági közgyógyellátás |
Képviselő-testület, de átruházott hatáskörben: bizottság, polgármester, jegyző |
települési támogatás |
Képviselő-testület, de átruházott hatáskörben: bizottság, polgármester, jegyző |
A 2015.03.01-jét megelőzően megállapított közgyógyellátás tekintetében, valamint a 02.28-án folyamatban lévő ügyekben a jogosultság határozatban megállapított időtartamára, vagy annak megszűnéséig a 02.28-án hatályos rendelkezéseket kell alkalmazni |
||||
köztemetés |
Polgármester |
köztemetés |
Képviselő-testület, de átruházott hatáskörben: bizottság, polgármester, jegyző |
Megszüntetésre kerül a törvényi szinten szabályozott polgármesteri hatáskör |
||||
házi segítségnyújtás |
polgármester |
házi segítségnyújtás |
polgármester |
|||||
szociális étkeztetés |
Polgármester |
szociális étkeztetés |
polgármester |
|||||
3. melléklet
I. számú körzet
II. számú körzet
III. számú körzet
1. függelék a 3. melléklethez
I. A szerződés tárgya
II. A feladatellátásra vonatkozó rendelkezések
III. Szolgáltatói díj
Megnevezés |
Ajánlati ár |
---|---|
Bölcsődei 4x étkezés |
400 + 380 + ÁFA |
Óvodai 3x étkezés |
420 + 380 + ÁFA |
Általános iskola alsó tagozat tízórai |
110 + 70 + ÁFA |
Általános iskola alsó tagozat ebéd |
300 + 240 + ÁFA |
Általános iskola alsó tagozat uzsonna |
110 + 70 + ÁFA |
Általános iskola felső tagozat tízórai |
115 + 70 + ÁFA |
Általános iskola felső tagozat ebéd |
320 + 240 + ÁFA |
Általános iskola felső tagozat uzsonna |
115 + 70 + ÁFA |
IV. A szerződés tartama.
V. Kötelezettségek
VI. Szerződést biztosító mellékkötelezettségek
a) Megrendelő késedelmi és meghiúsulási kötbérigényének érvényesítése, vagy
b) a szerződés mulasztás miatti felmondása, és/vagy
c) kártérítési igény támasztása.
VII. A Szerződés megszűnése, megszüntetése
a) a szerződésszerű teljesítéssel (a határozott idő lejártával);
b) bármelyik Fél jogutód nélküli megszűnésével;
c) rendkívüli (azonnali hatályú) felmondással.
VIII. Egyéb rendelkezések
VIII. 8. A szerződést érintő vitás kérdéseket Felek első sorban egyeztetés útján rendezik. Az egyeztetés eredménytelensége esetén Felek kikötik a Debreceni Járásbíróság kizárólagos illetékességét.
1. számú melléklet: árazótáblázat_1_rész
Kelt.: Konyár, 2020. november 20.
…………………………………….. ………………………………..
Vig Szilárd Szabó Péter
polgármester ügyvezető
Megrendelő Szolgáltató
Konyár Község Önkormányzata SÁPEX DUETT Kft.
Közétkeztetés 1. rész pontszámítás |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
SÁPEX DUETT Kft. |
Sörpark Kft. |
||||||
Bírálati szempont |
Súlyszám |
Ajánlat |
Értékelési pontszám |
Szorzat |
Ajánlat |
Értékelési pontszám |
Szorzat |
Bölcsődei 4x étkezés |
10 |
780 |
10 |
100 |
820 |
9,51 |
95,10 |
Óvodai 3x étkezés |
20 |
800 |
10 |
200 |
850 |
9,41 |
188,20 |
Általános iskola alsó tagozat tízórai |
20 |
180 |
10 |
200 |
190 |
9,47 |
189,40 |
Általános iskola alsó tagozat ebéd |
10 |
540 |
10 |
100 |
580 |
9,31 |
93,10 |
Általános iskola alsó tagozat uzsonna |
10 |
180 |
10 |
100 |
185 |
9,72 |
97,20 |
Általános iskola felső tagozat tízórai |
10 |
185 |
10 |
100 |
200 |
9,25 |
92,50 |
Általános iskola felső tagozat ebéd |
10 |
560 |
10 |
100 |
600 |
9,33 |
93,30 |
Általános iskola felső tagozat uzsonna |
10 |
185 |
10 |
100 |
195 |
9,48 |
94,80 |
Értékelési szempont összege |
1000 |
850,30 |
II. rész
I. A szerződés tárgya
II. A feladatellátásra vonatkozó rendelkezések
III. Szolgáltatói díj
Megnevezés |
Ajánlati ár |
---|---|
Szociális ellátást igénylők |
380 + 320 + ÁFA |
Önkormányzati dolgozók étkezése |
380 + 320 + ÁFA |
Vendég étkezés |
380 + 320 + ÁFA |
Szünidei étkezés bölcsőde |
320 + 260 + ÁFA |
Szünidei étkezés óvoda |
320 + 260 + ÁFA |
Szünidei étkezés általános iskola alsó tagozat |
320 + 260+ ÁFA |
Szünidei étkezés általános iskola felső tagozat és középiskola |
320 + 260 + ÁFA |
IV. A szerződés tartama.
V. Kötelezettségek
VI. Szerződést biztosító mellékkötelezettségek
a) Megrendelő késedelmi és meghiúsulási kötbérigényének érvényesítése, vagy
b) a szerződés mulasztás miatti felmondása, és/vagy
c) kártérítési igény támasztása.
VII. A Szerződés megszűnése, megszüntetése
d) a szerződésszerű teljesítéssel (a határozott idő lejártával);
e) bármelyik Fél jogutód nélküli megszűnésével;
f) rendkívüli (azonnali hatályú) felmondással.
VIII. Egyéb rendelkezések
VIII. 8. A szerződést érintő vitás kérdéseket Felek első sorban egyeztetés útján rendezik. Az egyeztetés eredménytelensége esetén Felek kikötik a Debreceni Járásbíróság kizárólagos illetékességét.
1. számú Melléklet: árazótáblázat_2_rész
Kelt.: Konyár, 2020. november 20.
…………………………………….. ………………………………..
Vig Szilárd Szabó Péter
polgármester ügyvezető
Megrendelő Szolgáltató
Konyár Község Önkormányzata SÁPEX DUETT Kft.
Közétkeztetés 2. rész pontszámítás |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
SÁPEX DUETT Kft. |
Sörpark Kft. |
||||||
Bírálati szempont |
Súlyszám |
Ajánlat |
Értékelési pontszám |
Szorzat |
Ajánlat |
Értékelési pontszám |
Szorzat |
Szociális ellátást igénylők |
15 |
700 |
10 |
150 |
740 |
9,45 |
141,75 |
Önkormányzati dolgozók étkezése |
5 |
700 |
10 |
50 |
740 |
9,45 |
47,25 |
Vendég étkezés |
5 |
700 |
10 |
50 |
800 |
8,75 |
43,75 |
Szünidei étkezés bölcsőde |
15 |
580 |
10 |
150 |
630 |
9,2 |
138,00 |
Szünidei étkezés óvoda |
10 |
580 |
10 |
100 |
630 |
9,2 |
92,00 |
Szünidei étkezés általános iskola alsó tagozat |
10 |
580 |
10 |
100 |
640 |
9,06 |
90,60 |
Szünidei étkezés általános iskola felső tagozat és középiskola |
40 |
580 |
10 |
400 |
650 |
8,92 |
356,80 |
Értékelési szempont összege |
1000 |
910,15 |
1. SZÁMÚ MÓDOSTÁS
SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS
KÖZÉTKEZTETÉS BIZTOSÍTÁSA
I.rész
amely létrejött egyrészről
Konyár Község Önkormányzata
nyilvántartási szám: 728449
adószám: 15728441-2-09
székhely: 4133 Konyár, Rákóczi u. 24.
képviselő: Vig Szilárd polgármester
mint megrendelő, továbbiakban Megrendelő
másrészről
SÁPEX DUETT Kft.
cégjegyzékszám: 09-09-013773
adószám: 14022010-2-09
székhely: 4241 Bocskaikert, Monostori út 17302/6 hrsz.
képviselő: Szabó Péter ügyvezető
mint közétkeztetést biztosító, továbbiakban Szolgáltató
együttesen Felek között a mai napon a következő feltételekkel.
I.
II.
1. SZÁMÚ MÓDOSTÁS
SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS
KÖZÉTKEZTETÉS BIZTOSÍTÁSA
II. rész
I.
II.
A bevezető a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 2. § (7) bekezdését a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (II. 9.) önkormányzati rendelete 2. §-a hatályon kívül helyezte.
A 6. § (7) bekezdése a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (II. 9.) önkormányzati rendelete 1. § a) pontja szerint módosított szöveg.
A 6. § (8) bekezdése a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 9. § (1) bekezdése a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (II. 9.) önkormányzati rendelete 1. § b) pontja szerint módosított szöveg.
A 9. § (3) bekezdése a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (II. 9.) önkormányzati rendelete 1. § c) pontja szerint módosított szöveg.
A 9. § (4) bekezdése a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (V. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-a szerint módosított szöveg.
A 10. § (1) bekezdése a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (II. 9.) önkormányzati rendelete 1. § d) pontja szerint módosított szöveg.
A 11. § (2) bekezdés a) pontja a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (II. 9.) önkormányzati rendelete 1. § e) pontja szerint módosított szöveg.
A 11. § (2) bekezdés b) pontja a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (II. 9.) önkormányzati rendelete 1. § f) pontja szerint módosított szöveg.
A 12. § (1) bekezdése a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelete 8. §-a szerint módosított szöveg. A 12. § (1) bekezdése a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A (6) bekezdése a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (II. 9.) önkormányzati rendelete 1. § g) pontja szerint módosított szöveg.
A (7) bekezdés a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2021. (X. 18.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A (7) bekezdés a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2022. (VI. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A (10) bekezdést a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelete 9. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A (6) bekezdése a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2023. (II. 9.) önkormányzati rendelete 1. § h) pontja szerint módosított szöveg.
A (7) bekezdés a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 22/2022. (XI. 9.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A (10) bekezdést a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelete 9. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 16. § (1) bekezdés a) pontja a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2021. (XII. 8.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 17. § (6) bekezdése a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2021. (XII. 8.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 17. § (9) bekezdését a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 17. § (10) bekezdését a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.
A 19. § (5) bekezdését a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.
A 20. § (4) bekezdése a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 20. § (5) bekezdését a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdése iktatta be.
A 21. § (2) bekezdés a) pontja a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
A 21. § (2) bekezdés b) pontja a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg. A 21. § (2) bekezdés b) pontja a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2021. (XII. 8.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 21. § (2) bekezdés c) pontját a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelete 9. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
A 22/A. §-t a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2021. (VI. 14.) önkormányzati rendelete 7. §-a iktatta be.
A 23. § (1) bekezdése a Konyár Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2021. (VII. 29.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.