Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2015.(VI.24.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2024. 10. 23Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2015.(VI.24.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:[1]
1. Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat elnevezése: Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata
(2) [2] Az önkormányzat székhelye: 4264 Nyírábrány, Ábrányi Kornél tér 6.
(3)1 [3]Az önkormányzat portál címe: https://nyirabrany.hu/
(4) Az önkormányzat elektronikus levelezési címe: titkarsag@nyirabrany.hu
(5) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló
(6) [4] Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) jelképeinek alapítását és használatának rendjét az Önkormányzat külön rendeletben szabályozza.
(7) [5] Az Önkormányzat képviselő-testületének elnevezése: Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete
(8) [6] Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) székhelye: 4264 Nyírábrány, Ábrányi Kornél tér 6.
(9) [7] A Képviselő-testület bizottságainak elnevezése:
a) Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének Pénzügyi Bizottsága,
b) Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének Egészségügyi és Szociális Bizottsága.
(10) [8] A Képviselő-testület hivatalának elnevezése: Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal
(11) [9] A Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) székhelye: 4264 Nyírábrány, Ábrányi Kornél tér 6.
(12) [10] Az Önkormányzat hivatalos kör alakú bélyegzője középen tartalmazza Magyarország címerét, a köríven a következő felirat olvasható: Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata
2. Az önkormányzat feladatai
2. § (1) [11] Az Önkormányzat önként vállalt feladatai:
a) idősek otthona fenntartása,
b) a településen működő civil szervezetek támogatása,
c) tanyagondnoki szolgálat működtetése,
d) közösségi, kulturális hagyományok és értékek ápolására, művelésére önszerveződő közösségek tevékenységének támogatása,
e) „Nyírábrányi Hírek” címmel helyi újság kibocsátása.
(2) A Képviselő-testület elé terjesztett, a helyi közügy önálló megoldásának önkéntes felvállalását tartalmazó javaslat kötelező eleme a megvalósításhoz szükséges költségvetési források bemutatása.
(3) Ha a Képviselő-testület a helyi közügy önálló megoldása mellett dönt, akkor ennek pénzügyi fedezetét az éves költségvetésében biztosítja.
(4) Az Önkormányzat – saját felelősségére – vállalkozási tevékenységet folytathat, gazdasági társaságot hozhat létre, illetve közvetlenül részt vehet ezekben. Vállalkozási tevékenysége alapfeladatai ellátását nem veszélyeztetheti.
(5) Az Önkormányzat szakmai alaptevékenységeinek kormányzati funkció szerinti megjelölését a rendelet 1. melléklete tartalmazza.
3. Az önkormányzat kapcsolatai
3. § (1) Az önkormányzat hivatalos kapcsolatot tart fenn a romániai Érmihályfalva településsel.
(2) Az önkormányzat feladatai ellátására társul más helyi önkormányzatokkal. Az ilyen módon a képviselő-testület szerveként működő társulásokat, és a társulás útján ellátott feladatokat a rendelet 2. melléklete állapítja meg.
4. A polgármester
4. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.
(2) A képviselő-testületet és az önkormányzatot a polgármester képviseli.
(3) [12] A polgármesterre átruházott hatásköröket az 5. melléklet tartalmazza.
5. § Bármely kizárólagos képviselő-testületi hatáskörbe nem tartozó, vagy minősített többséggel hozott döntést nem igénylő ügyben, amelyben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal nem hozott döntést, a polgármester döntést hozhat.
6. § [13] A polgármester - a Mötv. 68. § (3) bekezdése szerinti - két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan önkormányzati ügyekben történő döntési jogköre az alábbiakra terjed ki:
a) döntés pályázat benyújtásáról az önkormányzat nevében,
b) hatósági, cégeljárási és pályázati ügyekben hiánypótlási felhívás teljesítése,
c) pályázatokkal kapcsolatos nyilatkozatok megtétele,
d) véleménynyilvánítás központi államigazgatási szervek megkeresésére,
e) folyamatban lévő beruházások esetén a kivitelezés során felmerülő halaszthatatlan döntések meghozatala.
5. Az alpolgármester
7. § [14] A Képviselő-testület – a polgármester javaslatára – titkos szavazással saját tagjai közül két fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
6. A bizottságok
8. § (1) [15] A Képviselő-testület az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:
a)2 Pénzügyi Bizottság, amelynek tagjai: 3 fő, a bizottság elnökét és - az elnökkel együtt számított - több mint a felét az önkormányzati képviselők közül kell választani.
b) Egészségügyi és Szociális Bizottság, amelynek tagjai: 3 fő képviselő.
(2) A bizottság nem képviselő tagja vagyonnyilatkozat tételére kötelezett.
(3) A bizottságot annak elnöke képviseli.
(4) [16] A bizottsági tagot tevékenységéért tiszteletdíj illeti meg az 1/2016. (II. 17.) önkormányzati rendelet szerint.
(5) [17] A bizottságok személyi összetételét a 2. függelék tartalmazza.
7. A bizottságok működésének szabályai
9. § (1) A bizottság működésének szabályait, e rendelettel összhangban, ügyrendjében határozhatja meg.
(2) A bizottság a képviselő-testület munkatervével összhangban, és szükség szerint tart ülést.
(3) A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze és vezeti.
(4) A bizottság feladatai eredményesebb ellátása érdekében szakértőt is igénybe vehet.
(5) [18]
10. § (1) A bizottság feladatai:
a) dönt a hatáskörébe tartozó ügyekben;
b) a testületi döntések előkészítése érdekében állást foglal a feladatkörébe tartozó ügyekben;
c) előkészíti a munkatervben meghatározott előterjesztéseket;
d) előkészíti, vagy véleményezi a tevékenységi körébe tartozó önkormányzati rendeletek és határozatok tervezeteit;
e) véleményezi a bizottság feladatkörébe tartozó önkormányzati társulásokkal kapcsolatos előterjesztéseket.
(2) A bizottság elnökének feladatai a következők:
a) összehívja a bizottság üléseit;
b) vezeti a bizottság üléseit;
c) gondoskodik a bizottság működésére vonatkozó szabályok hatályosulásáról;
d) kapcsolatot tart a polgármesterrel és a jegyzővel.
8. A bizottság feladatai
11. § [19] A bizottságok feladatait, átruházott hatásköreit e rendelet 3. és 4. melléklete tartalmazza.
9. A bizottság véleménye kikérése nélkül, a képviselő-testület által nem tárgyalható ügyek
12. § [[20]]
10. Az önkormányzati képviselő
13. § Az önkormányzati képviselők munkájuk végzése során jogosultak a székhely épülete helyiségeinek, valamint a közös önkormányzati hivatal munkavállalói munkakörébe tartozó ügyekben, a segítségük igénybevételére. Erre irányuló igényének teljesítését, valamint munkájuk egyéb feltételeit a jegyző biztosítja. A képviselők névsorát az 1. sz. függelék tartalmazza.
11. A képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok
14. § A képviselő az ülésről való távolmaradását az ülés napján minimum hat órával az ülést megelőzően a polgármesternek köteles bejelenteni. A hiányzásokat a Pénzügyi Bizottság tartja nyilván. (A polgármester távolmaradását az alpolgármesternél köteles bejelenteni az (1) bekezdésnek megfelelően.)
15. § (1) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját, természetbeni juttatását a Képviselő-testület a Pénzügyi Bizottság javaslata alapján
a) eskü letételének hiánya miatt,
b) személyes érintettség bejelentésének elmulasztása miatt,
c) a Képviselő-testület üléséről való igazolatlan távollét miatt, legfeljebb tizenkét havi időtartamra csökkentheti, megvonhatja.
(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott kötelezettséget megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját a mulasztás megszüntetéséig, de legfeljebb 12 havi időtartamra 100 %-ban csökkenti.
(3) A Képviselő-testület az (1) bekezdés b) pontjában meghatározott kötelezettséget megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját 1 havi időtartamra 50 %-kal csökkenti.
(4) A Képviselő-testület az (1) bekezdés c) pontjában meghatározott kötelezettséget megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját 1 havi időtartamra 50 %-kal csökkenti.
(5) A tiszteletdíj megvonásáról a Képviselő-testület egyedi határozattal dönt.
12. A Közös Önkormányzati Hivatal
16. § (1) A képviselő-testület egységes hivatalt hoz létre Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel.
(2) [21] A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatok ellátási rendjét a polgármester határozza meg olyan módon, hogy a hivatal azon munkatársát bízza meg aki a jegyzői állás betöltéséhez szükséges végzettséggel rendelkezik. Ebben az esetben hat hónap időtartamra szól a megbízás.
13. A jegyző átruházott hatáskörei
17. § A jegyző átruházott hatáskörébe tartozik:
a) a közútkezelői hozzájárulások kiadásával;
b) a közterület karbantartásának a tulajdonos költségére történő elvégzésének elrendelésével kapcsolatos hatáskör gyakorlása.
14. A képviselő-testület működésének általános szabályai
18. § (1) A képviselő-testület munkáját a gazdasági program, valamint a kötelező és önként vállalt feladatainak tervszerű végrehajtása figyelembe vételével előkészített, legalább hat képviselő-testületi ülést tartalmazó éves munkaterv szerint végzi, melyet a tárgyévet megelőző év decemberi ülésén fogad el.
(2) A munkaterv tartalmazza:
a) az ülések tervezett időpontját,
b) az ülések tervezett napirendi pontjait és azok előterjesztőit,
(3) A munkatervet úgy kell előkészíteni, hogy képviselő-testület lehetőleg minden hónap utolsó hetének csütörtöki napján tartsa ülését.
(4) A munkaterv összeállításához javaslatot kell kérni
a) a képviselő-testület tagjaitól,
b) a bizottságok nem képviselő tagjaitól,
c) az önkormányzat fenntartásában működő költségvetési szervek vezetőitől.
(5) A munkaterv tervezetét a jegyző állítja össze, és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.
15. A képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályok
19. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester, mindkettőjük akadályoztatása esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke (az ülés összehívása és vezetése szempontjából a továbbiakban együtt: polgármester) hívja össze, vagy vezeti.
(2) A képviselő-testület ülésére meg kell hívni
a) a képviselőket,
b) a tervezett napirend szerinti előadót, szakértőt,
c) szükség szerint az érintetteket,
d) a tanácskozási joggal rendelkező
da) jegyzőt és aljegyzőt,
db) az országgyűlési képviselőt,
dc) a helyi nemzetiségi önkormányzat elnökét,
dd) az egyházak képviselőit,
de) civil szervezetek vezetőit az alapszabályukban meghatározott feladatokat érintő témában,
df) [22] Tevékenységi körükben tanácskozási joggal részt vehetnek a képviselő-testület és bizottsága ülésein a nyírábrányi székhelyű önszerveződő közösségek képviselői a lakosság, az egyesületek közvetlen tájékoztatása, a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonása céljából.
(3) [23] A jegyző feladata a meghívó kiküldése és az ülés tárgyalási anyagának összeállítása, melyet úgy köteles végrehajtani, hogy a meghívottak az ülés előtt 3 nappal – költségvetési és zárszámadási rendelet esetén 5 nappal – kézhez kapják a meghívót és az előterjesztéseket.
(4) Különösen indokolt esetben a képviselő-testület rövid úton – a meghívó megküldésével, az előterjesztések megküldése nélkül telefon, sms értesítés mellett, e-mail küldése útján – is összehívható. Különösen indokolt a képviselő-testület összehívása, ha a döntés más időpontban nem pótolható.
(5) A meghívó tartalmazza
a) az ülés helyét és kezdési időpontját,
b) a javasolt napirendi pontokat és azok előterjesztőit,
c) a meghívó mellékletét képező előterjesztéseket.
20. § A képviselő-testületi ülésre a meghívót és mellékleteit elektronikus úton kell megküldeni.
21. § A képviselő-testület ülésének időpontjáról, helyéről és napirendjéről - a meghívó egy példányának hirdetőtáblán történő kifüggesztésével, az önkormányzati portálon való közzététellel, rövid úton történő képviselő-testület összehívását kivéve - az ülés előtt legalább 5 nappal a jegyző tájékoztatja a lakosságot. Az önkormányzati portálon a kizárólag nyilvános ülésen tárgyalható előterjesztéseket is közzé kell tenni.
16. Előterjesztések
22. § (1) Az előterjesztést minden esetben, írásban kell elkészíteni.
(2) Az előterjesztés lehet
a) valamilyen önkormányzati ügyben való döntés kezdeményezésére vonatkozó indítvány, döntési javaslattal;
b) beszámoló, mely jogszabály, vagy a képviselő-testületi döntés alapján önkormányzati ügyben történt feladat-végrehajtásról szól annak értékelése mellett, döntési javaslattal;
c) tájékoztató, mely jogszabály, vagy a képviselő-testületi döntés alapján önkormányzati ügyben történt tevékenységről szól döntési javaslattal, vagy a nélkül.
23. § (1) Előterjesztést nyújthat be:
a) a polgármester,
b) alpolgármester,
c) a képviselő-testület bizottsága,
d) települési képviselő,
e) a jegyző,
f) az aljegyző,
g) az önkormányzat fenntartásában működő költségvetési szervek vezetői,
h) helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke,
i) az önkormányzat tagságával működő gazdasági társaság vezetője.
24. § (1) Az előterjesztés három részből áll.
a) Az első résznek tartalmaznia kell:
aa) a tárgy pontos meghatározását,
ab) előzmény esetén annak rövid ismertetését, a döntést, a végrehajtás eredményét,
ac) a döntés tárgykörét szabályozó jogszabályok bemutatását,
ad) fel kell tüntetni mindazokat a körülményeket és összefüggéseket, amelyek indokolják a döntési javaslatot,
b) A második rész a döntési javaslat,
ba) mely határozat esetén tartalmazza a megjelölésének tervezetét, melynek rendelkező részét egyértelműen, közérthetően kell megfogalmazni,
bb) az eltérő tartalmú javaslatokat – döntési változatokat –, külön-külön kell megfogalmazni,
bc) határozat esetén tartalmaznia kell a végrehajtásért felelős szerv vagy személy megnevezését és a végrehajtás határidejét,
c) A harmadik rész tartalmazza
ca) a készítés időpontját,
cb) a készítő nevét és aláírását,
cc) ha az előterjesztés készítője, a Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal nem vezető beosztású köztisztviselője, a szervezeti egység vezetőjének nevét és aláírását,
cd) az előterjesztő nevét és aláírását.
(2) A beszámoló, és a döntési javaslatot tartalmazó tájékoztató részei megegyeznek az előterjesztés részeivel, míg a döntési javaslat nélküli tájékoztató nem tartalmazza az (1) bekezdés ad) alpontját és b) pontját.
(3) A döntési javaslat nélküli tájékoztatót tudomásul vétel érdekében kell szavazásra bocsátani. A tudomásul vétel azt jelenti, hogy a döntéshozó a tájékoztatót megtárgyalta, és azt tudomásul vette. Tudomásul vétel hiányában döntési javaslatot kell kialakítani a tudomásul vétel hiányának okáról.
25. § (1) Az előterjesztést a beterjesztő, vagy a Nyírábrányi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselője készíti el.
(2) Az előterjesztést legkésőbb a képviselő-testületi ülést, ha bizottság véleményezi, a bizottsági ülést megelőző 5 nappal kell az beterjesztőnek, vagy az előkészítőnek a jegyzőhöz eljuttatni, aki vizsgálja a beterjesztés jogszerűségét, gondoskodik valamennyi testületi anyag képviselők részére történő átadásáról.
(3) A jegyző az előterjesztés jogszerűségi vizsgálata során felhívja a készítőjének figyelmét, ha jogszabálysértést tapasztal. Amennyiben a beterjesztő a vélemény ismeretében is fenntartja a előterjesztésben foglaltakat, úgy a jegyző „az előterjesztés nem törvényes” megjelöléssel látja el a az előterjesztést. Az általa jogszerűnek ítélt előterjesztéseket „Az előterjesztés törvényes” megjelöléssel látja el.
26. § (1) A sürgősségi indítvány olyan előterjesztés, melyet a döntéshozó szerv az általános szabályoktól eltérően tűz napirendjére.
(2) Sürgősségi indítványt a polgármester, a bizottság, a bizottság elnöke, valamint a képviselő terjeszthet elő írásban.
(3) A sürgősség elfogadása azt jelenti, hogy az indítványt a képviselő-testület soron kívül tárgyalja. A sürgősségi indítvány, a sürgősség tényének rövid indoklásával, az összehívott ülést megelőző ötödik napot követően, és legkésőbb az ülés napján 10 óráig, írásban nyújtható be a polgármesternél.
(4) Sürgősségi indítványként a képviselő-testület napirendjére felvett előterjesztés bizottsági tárgyalás nélkül is tárgyalható.
(5) A polgármester röviden ismerteti az indítványt, majd lehetőséget ad az indítványozónak a sürgősség tényének rövid megalapozására. A sürgősségről a képviselő-testület vita nélkül dönt.
(6) A sürgősségi indítvány napirendre tűzéséhez a képviselő-testület minősített többséggel hozott döntése szükséges.
17. A tanácskozás
27. § (1) A polgármester megállapítja a képviselő-testület határozatképességét.
(2) Amennyiben az ülés határozatképes, a polgármester előterjeszti az ülés napirendi javaslatát.
(3) A napirendről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
28. § (1) A polgármester minden előterjesztés felett külön vitát nyit.
(2) A képviselő-testület először a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámolót tárgyalja meg, majd a polgármester, a jegyző és a bizottságok elnökei – ebben a sorrendben – tájékoztatást adnak az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
(3) A napirendi pontok érdemi tárgyalását – legfeljebb 5 percben – szóbeli kiegészítés előzheti meg, melynek megtételére az előterjesztő, vagy az általa felkért, legalább tanácskozási joggal rendelkező személy jogosult.
(4) A kiegészítésre jogosulthoz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek.
(5) A jegyző az előterjesztéssel kapcsolatos törvényességi észrevételeiről szükség szerint tájékoztatja a képviselő-testületet.
29. § (1) A vita során a polgármester a bejelentkezés sorrendjében adja meg a szót.
(2) A napirendi pont szerinti ügytől való eltérés miatt a polgármester a hozzászólótól a szót megvonhatja.
(3) Ügyrendi hozzászólásra történő jelentkezés esetén az általános szabályok szerinti sorrend nem érvényesül, a jelentkező soron kívül kap szót. Több ügyrendi kérdésben való bejelentkezés esetén, a polgármester az ügyrendi bejelentkezés sorrendjében adja meg a szót.
(4) A jegyző amennyiben az ülés során a képviselő-testület működésére vonatkozó szabálytalanságot észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni, mely alapján a polgármester minden hozzászólásra jelentkezőt megelőzően, időkorlátozás nélküli hozzászólásra adja meg a szót.
30. § (1) A kérdések elhangzását megelőzően az előterjesztést véleményező bizottság elnöke ismerteti a bizottság határozatát legfeljebb 5 percben.
(2) A vita megkezdését megelőzően a képviselő-testület tagjai, valamint a tanácskozási joggal meghívottak egy esetben, legfeljebb két percben kérdést intézhetnek az előterjesztőhöz, melyre hozzászólásként legfeljebb 5 percben kell választ adni.
(3) A kérdések lezárását követően a képviselő-testület tagja egy alkalommal 5 perc időtartamban szólalhat fel. Újabb hozzászólásra a polgármester egy esetben legfeljebb 3 perc időtartamra adhat engedélyt.
(4) A tanácskozási joggal rendelkezők egy esetben, legfeljebb 5 perc időtartamban szólalhatnak fel.
(5) Vita közben más felszólalásával kapcsolatos észrevétel megtételére bármelyik képviselő-testületi tag és tanácskozási joggal meghívott 1 perc időtartamban szólhat hozzá ismételten.
31. § (1) A vita lezárására, a hozzászólások korlátozására ügyrendi kérdésként a képviselő-testület bármelyik tagja tehet javaslatot, melyről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(2) Bármelyik képviselő-testületi tag ügyrendi kérdésként javasolhatja a napirendi pont tárgyalásának elnapolását a következő képviselő-testületi ülésen történő ismételt napirendre tűzés mellett, melyről a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(3) A vita lezárását követően a napirendi pont előterjesztője legfeljebb 5 percben kaphat szót hozzászólásra.
32. § (1) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról, majd az előterjesztésben szereplő javaslatról döntsön a testület.
(2) A módosító, kiegészítő javaslatok szavaztatásának sorrendjét azok elhangzásának sorrendje határozza meg.
33. § A polgármester a nyilvános ülés végén, a kérdéseket megelőzően, tájékoztatást ad a lakosság, valamint a képviselő-testület érdeklődésére számító kérdésekről, eseményekről, melyekhez kapcsolódóan a képviselők kérdéseket intézhetnek a polgármesterhez.
18. Az ülés rendje
34. § (1) Ügyrendi kérdésként személyes megjegyzést tehet az a képviselő, aki a vita során a személyét ért támadást kívánja visszautasítani, vagy aki az általa kifejtett állásponttal kapcsolatos félreértést kívánja tisztázni.
(2) A személyes megjegyzésre, mint hozzászólásra a 30. § (5) bekezdésének rendelkezéseit kell alkalmazni.
(3) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata, ebben a jogkörében:
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától,
b) rendre utasítja azt, aki a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít,
c) megvonja attól a felszólalótól a szót, aki a jelenlévő vagy távollévő személyt sértegeti, rávonatkozóan sértő kifejezést, megengedhetetlen, nyilvánvalóan a jó erkölcsbe ütköző hangnemet használ.
(4) Az ülésen szórólap, ismeretterjesztő kiadvány, egyéb írásos dokumentáció a polgármester engedélyével bocsátható rendelkezésre.
(5) A tanácskozás zavartalanságának biztosítása érdekében az ülés ideje alatt az ülésteremben mobiltelefont használni tilos. A mobiltelefonokat a nyilvános ülés ideje alatt néma üzemmódban, a zárt ülés ideje alatt kikapcsolt állapotban kell tartani.
(6) A polgármester a tanácskozás megkezdésétől számított legalább két és fél óránként 10 perc szünetet rendel el.
19. Az érintettség bejelentésének elmulasztása
35. § Amennyiben az önkormányzati képviselő érintettségét nem jelenti be, és erről a polgármesternek tudomása van, felhívja a képviselő figyelmét bejelentési kötelezettségére. Amennyiben az érintettség a képviselő-testületi döntést követően válik valószínűsíthetővé, a polgármester a szavazás eredményétől függően mérlegeli, hogy megtárgyalásra ismét a képviselő-testület elő terjeszti-e az előterjesztést.
20. Határozathozatal
36. § (1) A képviselő-testület a határozatait általában egyszerű többséggel hozza, több döntést igénylő napirendi pont tárgyalása esetén a határozathozatal külön-külön történik.
(2) A képviselő-testület - az Mötv. 50. §-ában meghatározott ügyeken kívül - minősített többséggel dönt
a) díszpolgári cím és kitüntető díjak adományozásáról,
b) tízmillió Ft értékhatár feletti hitelfelvételről,
c) a következő költségvetési évre vagy évekre vonatkozó kötelezettségvállalásról.
(3) Név szerinti szavazást kell tartani a képviselő-testület bármelyik tagjának javaslatára, ha a név szerinti szavazást törvény nem zárja ki, és a képviselő-testület vita nélkül úgy határozott, vagy ha a megválasztott képviselők ¼-e indítványozza.
(4) A képviselő-testület határozatait a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal, törve az évszámmal, zárójelben az elfogadás hónapja és napja, valamint „sz. önkormányzati határozat” megjelöléssel kell ellátni.
37. § (1) A testületi határozatokról a jegyző határidős nyilvántartást vezet.
(2) A határozatokat, a végrehajtási határidőt megelőzően megfelelő határidőben, de legkésőbb a testületi ülést követő 30 napon belül kell megküldeni a végrehajtásért felelős személyeknek, szerveknek, és a határozatban értesítésre megjelölt személyeknek. A megküldésről a jegyző által kijelölt köztisztviselő köteles gondoskodni.
38. § A nyilvános ülésen hozott döntéseket, valamint a zárt ülésen hozott közérdekű és közérdekből nyilvános adatokat tartalmazó határozatokat az önkormányzat honlapján, az önkormányzat időszaki kiadványában is közzé kell tenni.
21. Rendeletalkotás
39. § (1) A kötelező önkormányzati rendeletalkotáson kívüli szabályozás szükségességéről kezdeményezés alapján dönt a képviselő-testület.
(2) Az önkormányzati rendelet alkotását bárki kezdeményezheti.
(3) A kezdeményezést a polgármesternek kell benyújtani, aki a kezdeményezést a képviselő-testület elé terjeszti a szabályozás szükségességéről szóló döntés érdekében.
(4) Ha az önkormányzati képviselő a képviselő-testület ülésén kezdeményezi rendelet megalkotását, azt úgy kell tekinteni, mintha a (3) bekezdésben foglaltak szerint járt volna el.
(5) Ha a képviselő-testület úgy dönt, hogy a szabályozás szükséges, vagy ha kötelező a rendelet kiadása, a szabályozási koncepció, majd annak elfogadását követően a rendelettervezet szakmai előkészítését a jegyző végzi.
(6) Nem kell szabályozási koncepciót készíteni, ha rendeletnek a hatályosulásának vizsgálatával alátámasztott felülvizsgálatára kerül sor.
40. § (1) A képviselő-testület az előkészítésben való részvétellel megbízhatja valamely bizottságát, vagy szakértőt is felkérhet.
(2) A rendelettervezetet a jegyző terjeszti elő.
41. § (1) Az önkormányzati rendeletekről a jegyző nyilvántartást vezet, amely tartalmazza a rendelet megjelölését, tárgyát, megalkotásának, kihirdetésének és hatályba lépésének, valamint hatályvesztésének időpontját.
(2) A rendeletet az önkormányzat hirdetőtábláján kell kihirdetni.
22. Végrehajtás és ellenőrzés
42. § (1) Az önkormányzati döntések eredményes végrehajtásáért a polgármester, a jegyző, vagy a határozatban végrehajtás felelőseként megjelölt más személy a felelős.
(2) A határozatok végrehajtása során a polgármester gondoskodik az összetett, vagy több szerv közreműködését igénylő határozatok végrehajtásának tervszerű ütemezéséről.
(3) Ha a képviselő-testület határozatának végrehajtásáért felelős személy a végrehajtást akadályozó körülményt észlel, arról köteles tájékoztatni a képviselő-testületet.
(4) A határozat végrehajtásáról annak felelőse a határozat határidejének lejártát követően megtartott nyilvános ülésre készíti el a képviselő-testület részére jelentését.
23. Hallgatóság, nyilvánosság
43. § (1) A képviselő-testület ülése – a zárt ülés kivételével – nyilvános, azon hallgatóság lehet jelen, erre tekintettel az ülést olyan helyiségben kell tartani, ahol a hallgatóság – figyelemmel a várható érdeklődésre is – jelen tud lenni.
(2) Hozzászólásra a hallgatóság nem jogosult, azonban az érdekelt személy kérelmére hozzászólási lehetőséget biztosíthat a polgármester.
24. A szavazás
44. § (1) A képviselők a szavazás során igen, nem, vagy tartózkodás szavazattal gyakorolják döntési jogkörüket.
(2) A név szerinti szavazás során a jegyző a jelenlévő képviselő-testületi tagok nevét névsor szerint felolvassa, akik ezt követően a szavazatukat hangos szóval kimondják.
(3) A titkos szavazás az (1) bekezdésben meghatározottak szerint történik. A titkos szavazás lebonyolítását a Pénzügyi Bizottság végzi, a szavazás szavazólappal történik. A Pénzügyi Bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát, az érvényes szavazatok esetén az igen, és a nem szavazatok számát, a szavazás eredményét, a szavazás eredményéről a bizottság elnöke jelentést tesz a képviselő-testületnek. A titkos szavazásról ebben az esetben külön jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni a szavazással kapcsolatos iratokkal együtt.
(4) A nyílt szavazást az igen, a nem, és a tartózkodás kérdésére felemelt kézzel kell lebonyolítani.
(5) A szavazatok megszámlálását a polgármester végzi és megállapítja az eredményt.
(6) A képviselő-testület a vita lezárása után a döntési javaslatot nem tartalmazó tájékoztató tudomásul vételéről, rendelettervezetről, vagy határozati javaslatról szavaz.
25. A kérdés
45. § (1) A kérdés az önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, előkészítési, döntési kérdéskörben az önkormányzati képviselő által tett felvetés vagy tudakozódás.
(2) A kérdést írásban vagy szóban lehet előterjeszteni.
(3) A szóbeli kérdés feltételére, valamint a válasz megadására egyaránt 5 perc idő áll rendelkezésre. A kérdésre a válasz írásban is megadható.
26. A közérdekű bejelentés
46. § (1) A közérdekű bejelentés a más szervezet feladat- vagy hatáskörébe tartozó ügyben tett bejelentés, vagy a jegyzőhöz intézett tudakozódás.
(2) A közérdekű bejelentést szóban lehet előterjeszteni.
(3) A közérdekű bejelentést a jegyző eljuttatja a feladat-, vagy hatáskörrel rendelkező szervezethez, majd az arra kapott választ megküldi a bejelentőnek.
27. A jegyzőkönyv
47. § (1) [24] A Képviselő-testületi ülésen készült hangfelvétel alapján, 15 napon belül írásos jegyzőkönyv készül, mely az adott ülést követő 30 napon belül az önkormányzat honlapjára is feltöltésre kerül.
(2) [25] A képviselő-testületi ülésen készült hangfelvétel megőrzéséről a jegyző minimum az aktuális önkormányzati ciklus végéig, digitalizált formában köteles gondoskodni oly módon, hogy az illetéktelenek számára ne legyen hozzáférhető.
48. § [26] A települési képviselő kérése esetén - indokolt esetben - hozzászólását, írásban benyújtott hozzászólását – mindaddig, amíg erre irányuló kérését vissza nem vonja, az ülés során folyamatosan – szó szerint kell az írásos jegyzőkönyvbe foglalni.
49. § (1) A jegyzőkönyvekkel kapcsolatos feladatok elvégzéséért, valamint a szószerinti jegyzőkönyv egy évig történő megőrzéséért a jegyző felelős.
(2) A jegyzőkönyvekbe történő betekintés lehetőségének a jogszabályi keretek közötti biztosításáért a jegyző felelős.
(3) A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül, amelyet elkülönítve kell kezelni. A zárt ülésen hozott – a közérdekű adatok nyilvánosságát szabályozó törvény alapján – közérdekű, vagy közérdekből nyilvános adatnak minősülő határozat nyilvános, a zárt ülési jegyzőkönyv ezen része megtekinthető.
28. A közmeghallgatás
50. § (1) A képviselő-testület ülésének keretében évente legalább egyszer, a munkatervében meghatározottak szerinti időpontban, valamint a képviselők legalább felének indítványára közmeghallgatást tart.
(2) A közmeghallgatáson évente egyszer tájékoztatást ad a polgármester az önkormányzat vagyonáról.
(3) Közmeghallgatást egy témában is tarthat a képviselő-testület.
(4) A közmeghallgatás helyéről és idejéről a lakosságot úgy kell tájékoztatni, hogy arról legalább 5 nappal az ülés előtt tudomást szerezhessen.
(5) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre, javaslatokra lehetőség szerint annak ideje alatt választ kell adni. Amennyiben az nem lehetséges, 30 napon belül írásban kell válaszolni. Az írásos választ az önkormányzat honlapján is elérhetővé kell tenni.
(6) A közmeghallgatáson a hozzászólásokra, kérdésekre nyitva álló idő személyenként 5 perc, ismételt hozzászólás esetén további egy alkalommal 2 perc.
29. Lakossági fórum
51. § A Képviselő-testület a választók sajátos problémáinak megismerésére lakossági fórumot szervezhet.
30. Képviselői fogadóóra
52. §3 A települési képviselők havi egy alkalommal egy óra időtartamban, fogadó órát tartanak. A fogadó órák időpontja a 1. sz. függelék szerint.
31. Együttműködés nem önkormányzati szervekkel
53. § (1) Az önkormányzat és szervei feladataik ellátásában, a döntések előkészítésében, a hozott határozatok végrehajtásában és a végrehajtás ellenőrzésében együttműködnek a nem önkormányzati szervekkel.
(2) Az együttműködési megállapodásokat az önkormányzat nevében, képviselő-testület döntése alapján a polgármester jogosult megkötni.
(3) A polgármester az együttműködési megállapodásokról, szerződésekről és azok megvalósulásáról a képviselő-testületet rendszeresen tájékoztatja.
(4) [27]
(5) [28] A Nyírábrányi Roma Nemzetiségi Önkormányzattal kötött Együttműködési Megállapodást a rendelet 3. függeléke tartalmazza.
32. Záró rendelkezések
54. § Ez a rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
55. § A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti:
a) Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013.(II.27.) önkormányzati rendelet.
b) Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013.(II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 17/2013.(X.15.) önkormányzati rendelet,
c) Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2013.(II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 5/2014.(V.23.) önkormányzati rendelet.
1. melléklet4
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
011220 |
Adó-, vám-, és jövedéki igazgatás |
013320 |
Köztemető-fenntartás és -működtetés |
013330 |
Pályázat- és támogatáskezelés, ellenőrzés |
013340 |
Az állami vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
013350 |
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
013360 |
Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások |
013370 |
Informatikai fejlesztések, szolgáltatás |
016080 |
Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények |
022010 |
Polgári honvédelem ágazati feladatai, a lakosság felkészítése |
031030 |
Közterület rendjének fenntartása |
032020 |
Tűz- és katasztrófavédelmi tevékenységek |
041220 |
Munkavédelmi célú támogatások és közcélú információs rendszer működtetése |
041232 |
Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás |
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
041237 |
Közfoglalkoztatási mintaprogram |
042130 |
Növénytermesztés, állattenyésztés és kapcsolódó szolgáltatások |
042180 |
Állat-egészségügy |
042220 |
Erdőgazdálkodás |
045120 |
Út, autópálya építése |
045160 |
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
047120 |
Piac üzemeltetése |
047410 |
Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek |
052020 |
Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése |
052080 |
Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése |
061020 |
Lakóépület építése |
062020 |
Településfejlesztési projektek és támogatásuk |
063020 |
Víztermelés, -kezelés, -ellátás |
063080 |
Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése |
064010 |
Közvilágítás |
066010 |
Zöldterület-kezelés |
066020 |
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
072111 |
Háziorvosi alapellátás |
072112 |
Háziorvosi ügyeleti ellátás |
072311 |
Fogorvosi alapellátás |
074011 |
Foglalkozás-egészségügyi alapellátás |
074031 |
Család és nővédelmi egészségügyi gondozás |
074032 |
Ifjúság-egészségügyi gondozás |
081030 |
Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése |
082010 |
Kultúra igazgatása |
082042 |
Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása |
082044 |
Könyvtári szolgáltatások |
082093 |
Közművelődés - egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek |
095020 |
Iskolarendszeren kívüli egyéb oktatás, képzés |
104060 |
A gyermekek, fiatalok és családok életminőségét javító programok |
106010 |
Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése |
107055 |
Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás |
107080 |
Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok |
109010 |
Szociális szolgáltatások igazgatása |
2. melléklet a 14/2015. (VI.24.) önkormányzati rendelethez
|
|
|
---|---|---|
Nyíradonyi Szociális, és Gyermekjóléti Társulás |
Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata és további 11 település önkormányzata |
Szociális és gyermekjóléti alapellátási feladatok ellátása |
|
|
A társuláshoz csatlakozott önkormányzatok tulajdonában lévő, már nem működő települési szilárd hulladéklerakóinak rekultivációja. A rekultivációt követő utógondozási és monitoring feladatok ellátása. A társulás működési területén keletkező hulladékok és egyéb megújuló energiaforrások hasznosításának elősegítése. A nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása, hulladék újrahasznosítása. |
Európa-Kapu Korlátolt |
Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata és további 35 település önkormányzata |
Az Európai Unió által nyújtott társfinanszírozás mellett területi együttműködésben létrejövő programok, projektek megvalósítása. |
|
Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata és további 24 település önkormányzata |
|
|
Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata és további 25 település önkormányzata |
A térségben valamennyi szervezet, vállalkozás, önkormányzat érdekeinek képviselete, és aktív közreműködés a regionális, multilaterális projektek |
|
|
Az utazás kulturált feltételeinek megteremtése, az állomás és környékének rendben tartása, a vasút, mint környezetbarát tömegközlekedési eszköz gazdaságos működtetése, a szárnyvonalak megtartása. |
Hét Határ Önkormányzati Szövetség a Kárpád- medencében Egyesület |
Nyírábrány Nagyközség |
A változás esélyét kínálja az unióba már megérkezett és annak határai mentén élő magyarok számára. |
|
Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata és további 5 település önkormányzata |
|
3. melléklet a 14/2015. (VI. 24.) önkormányzati rendelethez5
1. Pénzügyi Bizottság
a) véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásról szóló beszámoló tervezeteket,
b) figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását,
c) vizsgálja a hitelfelvétel indokait,
d) gyakorolja a polgármester felett az ún. egyéb munkáltatói jogokat,
e) lefolytatja az összeférhetetlenségi eljárást,
f) nyilvántartja és ellenőrzi a vagyonnyilatkozatokat, szükség esetén lefolytatja az ezekkel kapcsolatos eljárást.
2. Egészségügyi és Szociális Bizottság
a) közreműködik az egészségügyi és szociális feladatok ellátásához kapcsolódó ügyekben,
b) segíti a gyermek- és ifjúságvédelmi feladatokat,
c) szociális segélykérelmek elbírálása, környezettanulmányok készítése, segélyezés hivatalból való kezdeményezése.
4. melléklet a 14/2015. (VI. 24.) önkormányzati rendelethez6
1. Egészségügyi és Szociális Bizottságra átruházott hatáskörök:
a) Dönt a rendkívüli települési támogatás és katasztrófasegély iránti kérelmekről.
b) Dönt az idősek települési támogatása iránti kérelmekről.
c)
d) Döntés a szociális bérlakás iránti kérelmekről.
e)
f) Dönt a Balneo gyógykezelés támogatása iránti kérelmekről.
g) Dönt a nőgyógyászati, méhen belüli fogamzásgátló eszköz biztosítása iránt benyújtott rendkívüli települési támogatásról.
5. melléklet a 14/2015. (VI. 24.) önkormányzati rendelethez7
1. Dönt a rendkívüli azonnali települési támogatás iránti kérelmekről.
2. Dönt a temetéshez nyújtott települési támogatás iránti kérelmekről.
3. Gyakorolja az önkormányzatot, mint tulajdonost megillető jogokat azon gazdasági társaságok esetében, amelyben tulajdonjoggal rendelkezik.
4. Dönt a vagyonhoz kapcsolódó tulajdonosi nyilatkozatok megtételéről.
5. Az önkormányzati vagyont érintő hatósági eljárásban a tulajdonost megillető nyilatkozattételi jogot, továbbá a közigazgatási és bírósági eljárásban az ügyfél jogát a polgármester gyakorolja.
6. A képviselő-testület által elfogadott szerződések aláírása.
7. Ingatlan vagyontárgyak értékesítése esetében az ingatlan-nyilvántartásba történő bejegyzéshez szükséges tulajdonosi hozzájárulás megadása.
8. Az önkormányzat vagyonának, továbbá jogos érdekeinek védelme céljából az önkormányzat igényeinek érvényesítését célzó jognyilatkozatok kiadása.
9. Az önkormányzat, mint jogosult javára vezeték-, szolgalmi- és használati jogot biztosító szerződések megkötése hárommillió forint értékhatárig.
10. Az önkormányzatot megillető követelésről az ötszázezer forint összeget meg nem haladó követelés esetében a polgármester önállóan jogosult lemondani.
11. A képviselő-testület az önkormányzat és az önkormányzati költségvetési szervek esetében a forgalomképes ingó vagyontárgyak elidegenítésének jogát ötszázezer forint értékhatárig a polgármesterre ruházza át.
12. Dönt az önkormányzat öröklése, illetve az önkormányzat részére történő ingatlan ajándékozás esetén a vagyon elfogadásáról, megteszi a vagyon megszerzéséhez szükséges nyilatkozatokat, intézkedik annak átvételéről.
13. Dönt kérelemre a közterület eltérő használatáról, közterületi használati szerződés megkötéséről, a közterület eltérő használatának megtiltásáról a közterület karbantartásának az ingatlantulajdonos költségére történő elvégzéséről.
14. Elbírálja azokat a beszerzéseket, amelyekről az önkormányzat hatályos Közbeszerzési Szabályzata rendelkezik, kivéve a közbeszerzési eljárást lezáró döntést, amelyről – a Közbeszerzési Szabályzatban meghatározott esetek kivételével – a képviselő-testület dönt.
15.8 Dönt Nyírábrány Nagyközség címere, zászlója használatának engedélyezésére vonatkozó ügyekben.
16. Dönt az adott évi költségvetési rendeltben meghatározott módon és értékhatárig.
17. Gyakorolja a közterület filmforgatási célú használatával összefüggő, a mozgóképről szóló törvényben meghatározott képviselő-testületi hatásköröket.
18. Dönt a lakásfenntartási települési támogatás iránti kérelmekről.
19. Dönt a szociális tűzifa biztosítása iránti kérelmekről.
20. Dönt az első szülött gyermek utáni támogatás iránti kérelmekről.
21. Dönt a települési beiskolázási támogatás iránti kérelmekről.
22. Dönt a tanyagondnoki szolgálat igénybevétele iránti kérelmekről.
1. függelék a 14/2015. (VI. 24.) önkormányzati rendelethez9
2. függelék a 14/2015. (VI. 24.) önkormányzati rendelethez10
3. függelék a 14/2015. (VI. 24.) önkormányzati rendelethez11
Az 1. § (3) bekezdése a Nyírábrány Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2021. (VIII. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 8. § (1) bekezdés a) pontja a Nyírábrány Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2021. (VIII. 19.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
Az 52. § a Nyírábrány Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2021. (VII. 22.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet a Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 26.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. mellékletet a 19/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 3. melléklete módosította. Hatályos: 2019. november 13-tól
A 4. mellékletet a 19/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 12. § (4) bekezdése iktatta be. Hatályos: 2019. november 13-tól
Az 5. mellékletet a 19/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 12. § (4) bekezdése iktatta be. Hatályos: 2019. november 13-tól
Az 5. melléklet 15. pontja a Nyírábrány Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének 16/2021. (X. 1.) önkormányzati rendelete 16. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. függeléket a 19/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 1. melléklete módosította. Hatályos: 2019. november 13-tól Az 5. melléklet 1. függeléket a Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (X. 23.) önkormányzati rendelete 2. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 2. függeléket a 19/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 2. melléklete módosította. Hatályos: 2019. november 13-tól Az 5. melléklet 2. függeléket a Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (X. 23.) önkormányzati rendelete 2. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 3. függeléket a 19/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelet 6. melléklete iktatta be. Hatályos: 2019. november 13-tól Az 5. melléklet 3. függeléket a Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (X. 23.) önkormányzati rendelete 2. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
A 6. mellékletet a Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (X. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdése iktatta be.
A 7. mellékletet a Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (X. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.
A 8. mellékletet a Nyírábrány Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (X. 23.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdése iktatta be.