Cegléd Város Önkormányzata 17/2015. (V. 29.) önkormányzati rendelete
a házasságkötések és a bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítése szolgáltatási díjairól, valamint a Városháza rendezvénytermei igénybevételének feltételeiről
Hatályos: 2015. 06. 01- 2017. 04. 02Cegléd Város Önkormányzata 17/2015. (V. 29.) önkormányzati rendelete
a házasságkötések és a bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítése szolgáltatási díjairól, valamint a Városháza rendezvénytermei igénybevételének feltételeiről
2015-06-01-tól 2017-04-02-ig
Cegléd Város Önkormányzata
17/2015. (V. 29.) önkormányzati rendelete
a házasságkötések és a bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítése szolgáltatási díjairól, valamint a Városháza rendezvénytermei igénybevételének feltételeiről
Cegléd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) A rendelet hatálya Cegléd Város közigazgatási területén történő házasságkötési és a bejegyzett élettársi kapcsolatok eljárásai kapcsán az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre terjed ki.
(2) A rendelet hatálya kiterjed továbbá a Városháza rendezvénytermeit az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérő célra igénybe vevő magánszemélyekre, költségvetési szervekre, valamint az egyéb gazdálkodó szervezetekre.
2. § (1) A Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal munkaidejében az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas hivatali helyiség és az alapszolgáltatás, valamint az anyakönyvvezető hivatalos közreműködése térítésmentes.
(2) A házasságkötés vagy bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívül történő megtartását a jegyző engedélyezi. A 3. mellékletben közölt engedély iránti kérelmet írásban kell előterjeszteni a házasságkötésre történő bejelentkezéskor. A hivatali helyiségen kívüli, továbbá a munkaidőn kívül történő házasság megkötése, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként a rendelet 1. mellékletében meghatározott mértékű díjat kell fizetni.
(3) A Városháza rendezvénytermeinek az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérő célra történő igénybevétele esetén a rendelet 2. mellékletében meghatározott mértékű díjat kell fizetni.
(4) A szolgáltatási díjak teljesítése legkésőbb az eseményt megelőző 5. nap 16.00 óráig esedékes, készpénzfizetési-számla ellenében. A díjakból származó bevételt a szolgáltatást rögzítő ügyintézőnek a Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal költségvetési elszámolási számlájára naponta be kell fizetnie.
(5) Ha a házasságkötés vagy a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése elmarad, az ügyfél a befizetett díj visszatérítésére igényt tarthat, ha a szertartás lemondására legkésőbb a tervezett időpontot megelőző 5. napon írásban került sor. Amennyiben a szertartás írásbeli lemondás nélkül elmarad, a befizetett díj nem téríthető vissza. Kivételt képez ez alól a házasulandók, bejegyzett élettársi kapcsolatot létesítők vagy közeli hozzátartozójuk halála, súlyos betegsége, melyet a kezelőorvos által kiállított igazolással kell bizonyítani.
3. § (1) A rendelet 1. § (1) bekezdésben foglalt eljárások és események megrendelésének felvétele a rendelet 3. melléklete szerinti adattartalmú, sorszámozott, hárompéldányos tömb felhasználásával történik a szertartást megelőző eljárással és egyeztetéssel egy időben, de legkésőbb az esemény előtt 8 nappal.
(2) A rendelet 1. § (2) bekezdésében foglalt célra történő igénybevételét a Polgármesternek címzett levélben kell kérelmezni úgy, hogy az legkésőbb a tervezett rendezvény időpontját 60 nappal megelőzve beérkezzen. A kérelemben a következő információkat kell közölni:
a) az igénybevevő nevét, elérhetőségeit: postacím, e-mail cím, telefonszám;
b) az igénybevétel célját;
c) az igénybevétel időtartamát naptári napban és óra/percben megadott pontos időben meghatározva;
d) az igényelt termek és helyiségek megnevezését,
e) a résztvevők létszámát, és
f) az igénybe vevő kapcsolattartójának, azaz a rendezvény felelősének nevét és telefonszámát
4. § (1) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötések és bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítése során közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben meghatározott szabadidő vagy 1.500 Ft/óra illeti meg.
(2) Az alapszolgáltatás díjából a munkaidőn túl ellátott feladatért
a) technikai feladatokat ellátó személyt:
aa) az 1. melléklet 1.1.1. pontja alapján 1.700 Ft/esemény;
ab) az 1. melléklet 1.3.3. pontja alapján 3.000 Ft/esemény;
ac) az 1. melléklet 2.3. pontja alapján 5.000 Ft/ óra,
ad) a 2. melléklet 1.1. és 2.1. pontja alapján 5.500.- Ft/óra
illeti meg, negyedévente elszámolva.
b) a közreműködő anyakönyvvezetőt:
ba) az 1. melléklet 1.3.2. pontja alapján 5.000 Ft/esemény;
bb) az 1. melléklet 3. pontja alapján 25.500 Ft/esemény
illeti meg, negyedévente elszámolva.
(3) A bevételekből fennmaradó rész
a) az 1. § (1) bekezdésében rögzített események után a költségvetés családi események szervezése bevételi előirányzatát növeli.
b) az 1. § (2) bekezdésében rögzített események után a költségvetés nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése bevételi előirányzatát növeli.
5. § A rendeletet évente felül kell vizsgálni és a következő év január 1-jétől érvényes díjtételeit a Ceglédi Hírmondóban közzé kell tenni.
6. § (1) Ez a rendelet 2015. június 1-jén lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a házasságkötések, a bejegyzett élettársi kapcsolatok és egyéb családi események szolgáltatási díjairól, valamint a Városháza rendezvénytermei igénybevételének feltételeiről szóló 33/2010. (XII. 23.) önkormányzati rendelet.
(3) Ez a rendelet a Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján, 2 napra történő kifüggesztéssel kerül kihirdetésre.
Dr. Diósgyőri Gitta s.k. Takáts László s.k.
jegyző polgármester
--------------------------
1. melléklet a 17/2015. (V. 29.) önkormányzati rendelethez
1. A Városháza Dísztermében megtartott házasságkötésekre és bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítésére vonatkozó díjak:
1.1. Az alapszolgáltatás magában foglalja a következőket:
1.1.1. Teremberendezés keretében:
Klíma használat, világítás, fűtés (szükség szerint);
Gyűrűs tálca használata;
Széksorok beállítása;
Szőnyegezés, díszítés;
Takarítás költségei
1.1.2. Gépzene szolgáltatása (lejátszó használata, esetleges pótlása, CD-k vásárlása, kisegítő személyzet által történő hangosítás), valamint a pár felvezetése az anyakönyvvezető elé.
1.2. Az alapszolgáltatás díja:
Házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése:
7.400 Ft + ÁFA
1.3. Az alapszolgáltatáson túlmenően a Hivataltól igényelhető:
1.3.1. Anyakönyvi kivonat díszborító kétféle színválasztással:
2.000 Ft + ÁFA
1.3.2. Anyakönyvvezető típusbeszéde (szertartásvezetői díj):
5.000 Ft + ÁFA
1.3.3. Hozott pezsgő hűtése, felszolgálása, pohárhasználat (maximum 2 üveg pezsgő)
3.200 Ft + ÁFA
1.3.4. Videó-reflektor használata:
4.500 Ft + ÁFA
1.3.5. Zongora használata:
2.600 Ft + ÁFA
2. A Városháza Dísztermében megtartott házasságkötések és bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítése külsős rendezvényszervezővel történő lebonyolításának feltételei és díjai:
2.1. Amennyiben a házasulandók, bejegyzett élettársi kapcsolatot létesítők külsős rendezvényszervezővel kívánják lebonyolítani a szertartások nem hivatalos részét, a dísztermet egy kiszolgáló helyiséggel, díj fizetése ellenében a szervező cég rendelkezésére bocsátható, eseményenként minimum 30 perc, maximum 1 óra időtartamra.
2.2. A rendezvényszervező köteles a termet a szertartást követően rendben átadni.
2.3. A Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal 1 fő technikai személyzet részvételét biztosítja, aki a szertartást figyelemmel kíséri, kezeli a hangtechnikát, majd a termeket átveszi:
Teremdíj magában foglalja a Díszterem, illetve a kiszolgáló helyiség, fűtés, világítás, hangosító berendezés-, klíma-, videó reflektor-, zongora használatát: + 31.500 Ft + ÁFA/1 óra
3. Hivatali helyiségen (a Városháza épületén) kívül megtartott házasságkötéseknek, bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítésének feltételei és díjai:
3.1. Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőn és ügyfélfogadási időn kívül, pénteki és szombati napokon – munkaszüneti napok kivételével - lehet lebonyolítani.
3.2. Hivatali helyiségen kívüli házasságkötés vagy bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése abban az esetben engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető a helyszínen meggyőződött arról, hogy a helyszínen a házasságkötés vagy bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése ünnepélyes és méltó körülmények között megtartható, valamint az anyakönyvvezető őrizetében lévő iratok védelme és a személyes adatok védelme biztosított. Továbbá a hivatali helyiségen kívüli lebonyolítást lehetetlenné tévő körülmények bekövetkezett esetére a házasságkötés vagy bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése lebonyolítására alkalmas helyiséget biztosítanak a házasulandók vagy bejegyzett élettársi kapcsolatot létesítők.
3.3. A hivatali helyiségen kívül megtartott házasságkötések és bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítése szervezési költségei magában foglalják az előzetes egyeztetéseket, a kiszállás díját, az anyakönyvvezető típusbeszédét (szertartásvezetői díj): 57.800 Ft + ÁFA.
-------------------------------
2. melléklet a 17/2015. (V. 29.) önkormányzati rendelethez
1. A Városháza Dísztermében a rendelet 1. § (2) bekezdésében foglalt igénybevételhez kapcsolódó díjak:
1.1. A szolgáltatás magában foglalja a következőket:
Helyiséghasználat keretében:
Klíma használat, világítás, fűtés (szükség szerint);
Széksorok beállítása;
Szőnyegezés,
Takarítás költségei
Hangtechnika használata,
Közlekedő helyiségek, emeleti mosdók használata.
1.2. A helyiséghasználat díja: 42.000.- Ft/óra + ÁFA
2. A Városháza „kis-házasságkötő”, vagy „kis-tanácskozó” termében a rendelet 1. § (2) bekezdésében foglalt igénybevételhez kapcsolódó díjak:
2.1. A szolgáltatás - helyiséghasználat keretében - magában foglalja a következőket:
Klíma használat, világítás, fűtés (szükség szerint);
Széksorok beállítása;
Takarítás költségei
Hangtechnika használata,
Közlekedő helyiségek, emeleti mosdók használata.
2.2. A helyiséghasználat díja: 15.800.- Ft/óra + ÁFA
3. A Városháza rendezvénytermei használatának díjfizetési kötelezettsége alól mentes:
3.1. a Képviselő-testület határozatával elfogadott rendezvénynaptárban rögzített teremhasználat,
3.2. Cegléd Város Önkormányzatának költségvetési szerve részéről történő igénybevétel, amennyiben a rendezvény belépődíj-mentes, vagy
3.3. kérelemre, a Polgármester engedélye alapján, civil szervezet általi igénybevétel, amennyiben annak rendezvénye belépődíj-mentes és közérdekű célt szolgál.
--------------
3. melléklet a 17/2015. (V. 29.) önkormányzati rendelethez
Házasságkötés hivatali helyiségen* és/vagy hivatali munkaidőn kívüli* létesítése iránti kérelem
(az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 18. § (2) bekezdése alapján)
Alulírottak …....................................... (menyasszony) és …................................... (vőlegény) kérjük a Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzőjétől, hogy házasságunk alább említett helyszínen /időpontban történő megkötését engedélyezni szíveskedjék.
A menyasszony | neve: | |
lakcíme: | ||
elérhetősége (telefon, email): | ||
A vőlegény | neve: | |
lakcíme: | ||
elérhetősége (telefon, email): | ||
A házasságkötés | időpontja: | ........ év …................hó ........ nap …..... óra .........perc |
helye: | ||
*a megfelelő aláhúzandó
Nyilatkozunk, hogy tudomásul vettük az alábbiakat:
Az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre a házasságkötésnek a hivatali helységen kívüli lebonyolításánál, ha a felek
a) a tanúk, - és ha szükséges a – tolmács vagy a jelbeszédben jártas személy jelenlétét biztosítják,
b) gondoskodnak a házasságkötés vagy a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének méltó keretéről,
c) gondoskodnak az anyakönyvvezető helyszínre és a hivatali helyiségbe való utazásáról, és
d) egyidejűleg gondoskodnak az anyakönyvvezető őrizetében lévő iratoknak a házasságkötés, vagy a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének helyszínére való szállításáról és a hivatali helyiségbe való biztonságos visszaszállításáról, valamint a személyes adatok, iratok helyszínen való biztonságos kezelésének feltételeiről.
e) a hivatali helyiségen kívüli helyszínen történő lebonyolítást lehetetlenné tevő körülmények bekövetkezte esetére a házasságkötés vagy a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének lebonyolítására alkalmas helyiséget jelölnek meg.
Továbbá tudomásul vettük, hogy az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre a külső helyszínen történő házasságkötésben, valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésben, ha a többletszolgáltatás ellentételezéseként a Cegléd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által megállapított szolgáltatási díjat megfizetjük.
............................................................... .............................................................
Menyasszony Vőlegény
---------------