Cegléd Város Önkormányzata 17/2015. (V. 29.) önkormányzati rendelete

a házasságkötések és a bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítése szolgáltatási díjairól, valamint a Városháza rendezvénytermei igénybevételének feltételeiről

Hatályos: 2015. 06. 01- 2017. 04. 02

Cegléd Város Önkormányzata

17/2015. (V. 29.) önkormányzati rendelete

 a házasságkötések és a bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítése szolgáltatási díjairól, valamint a Városháza rendezvénytermei igénybevételének feltételeiről



Cegléd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. § a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. § (1) A rendelet hatálya Cegléd Város közigazgatási területén történő házasságkötési és a bejegyzett élettársi kapcsolatok eljárásai kapcsán az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat  igénybe vevőkre terjed ki.

     (2) A rendelet hatálya kiterjed továbbá a Városháza rendezvénytermeit az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérő célra igénybe vevő magánszemélyekre, költségvetési szervekre, valamint az egyéb gazdálkodó szervezetekre.


2. § (1) A Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal munkaidejében az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas hivatali helyiség és az alapszolgáltatás, valamint az anyakönyvvezető hivatalos közreműködése térítésmentes.

       (2) A házasságkötés vagy bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívül történő megtartását a jegyző engedélyezi. A 3. mellékletben közölt engedély iránti kérelmet írásban kell előterjeszteni a házasságkötésre történő bejelentkezéskor. A hivatali helyiségen kívüli, továbbá a munkaidőn kívül történő házasság megkötése, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése esetén a többletszolgáltatás ellentételezéseként a rendelet 1. mellékletében meghatározott mértékű díjat kell fizetni.

       (3) A Városháza rendezvénytermeinek az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérő célra történő igénybevétele esetén a rendelet 2. mellékletében meghatározott mértékű díjat kell fizetni.

      (4) A szolgáltatási díjak teljesítése legkésőbb az eseményt megelőző 5. nap 16.00 óráig esedékes, készpénzfizetési-számla ellenében. A díjakból származó bevételt a szolgáltatást rögzítő ügyintézőnek a Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal költségvetési elszámolási számlájára naponta be kell fizetnie.

    (5) Ha a házasságkötés vagy a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése elmarad, az ügyfél a befizetett díj visszatérítésére igényt tarthat, ha a szertartás lemondására legkésőbb a tervezett időpontot megelőző 5. napon írásban került sor. Amennyiben a szertartás írásbeli lemondás nélkül elmarad, a befizetett díj nem téríthető vissza. Kivételt képez ez alól a házasulandók, bejegyzett élettársi kapcsolatot létesítők vagy közeli hozzátartozójuk halála, súlyos betegsége, melyet a kezelőorvos által kiállított igazolással kell bizonyítani.


3. § (1) A rendelet 1. § (1) bekezdésben foglalt eljárások és események megrendelésének felvétele a rendelet 3. melléklete szerinti adattartalmú, sorszámozott, hárompéldányos tömb felhasználásával történik a szertartást megelőző eljárással és egyeztetéssel egy időben, de legkésőbb az esemény előtt 8 nappal.

    (2) A rendelet 1. § (2) bekezdésében foglalt célra történő igénybevételét a Polgármesternek címzett levélben kell kérelmezni úgy, hogy az legkésőbb a tervezett rendezvény időpontját 60 nappal megelőzve beérkezzen. A kérelemben a következő információkat kell közölni:

a) az igénybevevő nevét, elérhetőségeit: postacím, e-mail cím, telefonszám;

b) az igénybevétel célját;

c) az igénybevétel időtartamát naptári napban és óra/percben megadott pontos időben meghatározva;

d) az igényelt termek és helyiségek megnevezését,

e) a résztvevők létszámát, és

f) az igénybe vevő kapcsolattartójának, azaz a rendezvény felelősének nevét és telefonszámát

4. § (1) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötések és bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítése során közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben meghatározott szabadidő vagy 1.500 Ft/óra illeti meg.

(2) Az alapszolgáltatás díjából a munkaidőn túl ellátott feladatért

a) technikai feladatokat ellátó személyt:

        aa) az 1. melléklet 1.1.1. pontja alapján 1.700 Ft/esemény;

        ab) az 1. melléklet 1.3.3. pontja alapján 3.000 Ft/esemény;

        ac) az 1. melléklet 2.3. pontja alapján 5.000 Ft/ óra,

        ad) a 2. melléklet 1.1. és 2.1. pontja alapján 5.500.- Ft/óra

illeti meg, negyedévente elszámolva.

b) a közreműködő anyakönyvvezetőt:

   ba) az 1. melléklet  1.3.2. pontja alapján 5.000 Ft/esemény;

   bb) az 1. melléklet 3. pontja alapján 25.500 Ft/esemény

illeti meg, negyedévente elszámolva.

(3) A bevételekből fennmaradó rész

    a) az 1. § (1) bekezdésében rögzített események után a költségvetés családi események szervezése bevételi előirányzatát növeli.

     b) az 1. § (2) bekezdésében rögzített események után a költségvetés nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése bevételi előirányzatát növeli.


5. § A rendeletet évente felül kell vizsgálni és a következő év január 1-jétől érvényes díjtételeit a Ceglédi Hírmondóban közzé kell tenni.


6. § (1) Ez a rendelet 2015. június 1-jén lép hatályba.

     (2) Hatályát veszti a házasságkötések, a bejegyzett élettársi kapcsolatok és egyéb családi események szolgáltatási díjairól, valamint a Városháza rendezvénytermei igénybevételének feltételeiről szóló 33/2010. (XII. 23.) önkormányzati rendelet.

   (3) Ez a rendelet a Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján, 2 napra történő kifüggesztéssel kerül kihirdetésre.




Dr. Diósgyőri Gitta s.k.                                                                                               Takáts László s.k.

            jegyző                                                                                                                 polgármester


--------------------------


1. melléklet a 17/2015. (V. 29.) önkormányzati rendelethez


1. A Városháza Dísztermében megtartott házasságkötésekre és bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítésére vonatkozó díjak:


1.1. Az alapszolgáltatás magában foglalja a következőket:

1.1.1.  Teremberendezés keretében:

Klíma használat, világítás, fűtés (szükség szerint);

Gyűrűs tálca használata;

Széksorok beállítása;

Szőnyegezés, díszítés;

Takarítás költségei


1.1.2. Gépzene szolgáltatása (lejátszó használata, esetleges pótlása, CD-k vásárlása, kisegítő személyzet által történő hangosítás), valamint a pár felvezetése az anyakönyvvezető elé.


1.2. Az alapszolgáltatás díja:

Házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése:

7.400 Ft + ÁFA


1.3. Az alapszolgáltatáson túlmenően a Hivataltól igényelhető:


1.3.1. Anyakönyvi kivonat díszborító kétféle színválasztással:

2.000 Ft + ÁFA

1.3.2. Anyakönyvvezető típusbeszéde (szertartásvezetői díj):

5.000 Ft + ÁFA

1.3.3. Hozott pezsgő hűtése, felszolgálása, pohárhasználat (maximum 2 üveg pezsgő)

3.200 Ft + ÁFA

1.3.4. Videó-reflektor használata:

4.500 Ft + ÁFA

1.3.5. Zongora használata:

2.600 Ft + ÁFA


2. A Városháza Dísztermében megtartott házasságkötések és bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítése külsős rendezvényszervezővel történő lebonyolításának feltételei és díjai:


2.1. Amennyiben a házasulandók, bejegyzett élettársi kapcsolatot létesítők külsős rendezvényszervezővel kívánják lebonyolítani a szertartások nem hivatalos részét, a dísztermet egy kiszolgáló helyiséggel, díj fizetése ellenében a szervező cég rendelkezésére bocsátható, eseményenként minimum 30 perc, maximum 1 óra időtartamra.


2.2. A rendezvényszervező köteles a termet a szertartást követően rendben átadni.


2.3. A Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal 1 fő technikai személyzet részvételét biztosítja, aki a szertartást figyelemmel kíséri, kezeli a hangtechnikát, majd a termeket átveszi:

Teremdíj magában foglalja a Díszterem, illetve a kiszolgáló helyiség, fűtés, világítás, hangosító berendezés-, klíma-, videó reflektor-, zongora használatát: + 31.500 Ft + ÁFA/1 óra


3. Hivatali helyiségen (a Városháza épületén) kívül megtartott házasságkötéseknek, bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítésének feltételei és díjai:


3.1. Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményt hivatali munkaidőn és ügyfélfogadási időn kívül, pénteki és szombati napokon – munkaszüneti napok kivételével - lehet lebonyolítani.


3.2. Hivatali helyiségen kívüli házasságkötés vagy bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése abban az esetben engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető a helyszínen meggyőződött arról, hogy a helyszínen a házasságkötés vagy bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése ünnepélyes és méltó körülmények között megtartható, valamint az anyakönyvvezető őrizetében lévő iratok védelme és a személyes adatok védelme biztosított. Továbbá a hivatali helyiségen kívüli lebonyolítást lehetetlenné tévő körülmények bekövetkezett esetére a házasságkötés vagy bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése lebonyolítására alkalmas helyiséget biztosítanak a házasulandók vagy bejegyzett élettársi kapcsolatot létesítők.


3.3. A hivatali helyiségen kívül megtartott házasságkötések és bejegyzett élettársi kapcsolatok létesítése szervezési költségei magában foglalják az előzetes egyeztetéseket, a kiszállás díját, az anyakönyvvezető típusbeszédét (szertartásvezetői díj): 57.800 Ft + ÁFA.

-------------------------------


2. melléklet a 17/2015. (V. 29.) önkormányzati rendelethez


1. A Városháza Dísztermében a rendelet 1. § (2) bekezdésében foglalt igénybevételhez kapcsolódó díjak:


1.1. A szolgáltatás magában foglalja a következőket:

Helyiséghasználat keretében:

Klíma használat, világítás, fűtés (szükség szerint);

Széksorok beállítása;

Szőnyegezés,

Takarítás költségei

Hangtechnika használata,

Közlekedő helyiségek, emeleti mosdók használata.


1.2. A helyiséghasználat díja: 42.000.- Ft/óra + ÁFA


2. A Városháza „kis-házasságkötő”, vagy „kis-tanácskozó” termében a rendelet 1. § (2) bekezdésében foglalt igénybevételhez kapcsolódó díjak:


2.1. A szolgáltatás - helyiséghasználat keretében - magában foglalja a következőket:

Klíma használat, világítás, fűtés (szükség szerint);

Széksorok beállítása;

Takarítás költségei

Hangtechnika használata,

Közlekedő helyiségek, emeleti mosdók használata.


2.2. A helyiséghasználat díja: 15.800.- Ft/óra + ÁFA


3. A Városháza rendezvénytermei használatának díjfizetési kötelezettsége alól mentes:


3.1. a Képviselő-testület határozatával elfogadott rendezvénynaptárban rögzített teremhasználat,

3.2. Cegléd Város Önkormányzatának költségvetési szerve részéről történő igénybevétel, amennyiben a rendezvény belépődíj-mentes, vagy

3.3. kérelemre, a Polgármester engedélye alapján, civil szervezet általi igénybevétel, amennyiben annak rendezvénye belépődíj-mentes és közérdekű célt szolgál.


--------------


3. melléklet a 17/2015. (V. 29.) önkormányzati rendelethez


Házasságkötés hivatali helyiségen* és/vagy hivatali munkaidőn kívüli* létesítése iránti kérelem

(az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 18. § (2) bekezdése alapján)


Alulírottak …....................................... (menyasszony) és …................................... (vőlegény) kérjük a Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzőjétől, hogy házasságunk alább említett helyszínen /időpontban történő megkötését engedélyezni szíveskedjék.


A menyasszony

neve:



lakcíme:



elérhetősége (telefon, email):


A vőlegény

neve:



lakcíme:



elérhetősége (telefon, email):


A házasságkötés

időpontja:

 ........ év …................hó  ........ nap …..... óra  .........perc


helye:





*a megfelelő aláhúzandó

Nyilatkozunk, hogy tudomásul vettük az alábbiakat:

Az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre a házasságkötésnek a hivatali helységen kívüli lebonyolításánál, ha a felek

a) a tanúk, - és ha szükséges a – tolmács vagy a jelbeszédben jártas személy jelenlétét biztosítják,

b) gondoskodnak a házasságkötés vagy a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének méltó keretéről,

c) gondoskodnak az anyakönyvvezető helyszínre és a hivatali helyiségbe való utazásáról, és

d) egyidejűleg gondoskodnak az anyakönyvvezető őrizetében lévő iratoknak a házasságkötés, vagy a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének helyszínére való szállításáról és a hivatali helyiségbe való biztonságos visszaszállításáról, valamint a személyes adatok, iratok helyszínen való biztonságos kezelésének feltételeiről.

e) a hivatali helyiségen kívüli helyszínen történő lebonyolítást lehetetlenné tevő körülmények bekövetkezte esetére a házasságkötés vagy a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének lebonyolítására alkalmas helyiséget jelölnek meg.


Továbbá tudomásul vettük, hogy az anyakönyvvezető kizárólag akkor működik közre a külső helyszínen történő házasságkötésben, valamint a hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésben, ha a többletszolgáltatás ellentételezéseként a Cegléd Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által megállapított szolgáltatási díjat megfizetjük.


...............................................................                                    .............................................................

                  Menyasszony                                                                                     Vőlegény


---------------