Kelemér Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015. (II. 27.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2015. évi költségvetéséről
Hatályos: 2015. 02. 28- 2022. 05. 26Kelemér Község Képviselő-testületének 2/2015. (II.27.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat 2015. évi költségvetéséről1
Kelemér Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságára terjed ki.
A költségvetés bevételei és kiadásai
2. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat 2015. évi költségvetését: 117.236 E Ft Költségvetési bevétellel, 117.236 E Ft Költségvetési kiadással, 0 E Ft Költségvetési egyenleggel állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben megállapított működési bevételek megbontását az 1. sz. melléklet tartalmazza, mely részletezi a központi költségvetésből leutalandó támogatásokat, Részletezi az intézményi működési bevételeket, a magánszemélyek kommunális adójából és a gépjárműadóból, Iparűzési adóból várható bevételt.
(3) A támogatásértékű működési bevétel, a Gömörszőlőstől hivatali ügyek intézésére átvett, valamint a közhasznú foglalkoztatás támogatását tartalmazza.
Az önkormányzati költségvetés kiadásai
3. § (1) Az önkormányzat működési kiadásait a 2. sz. melléklet tartalmazza, a képviselőtestület a 2015. évi előirányzatokon belül, személyi jellegű kiadások, munkaadói járulékok, dologi és folyó kiadások, felügyeleti szervek támogatása /közös hivatal/, pénzeszköz átadás / társulások stb./ szociálpolitikai juttatások / segélyek, kifizetéséről gondoskodik.
(2) Az önkormányzati bevétel részletezése a 3.sz. melléklet, a kiadásainak részletezését a 4. sz. melléklete tartalmazza, felhalmozási célú bevételeit és kiadásait az 5 sz. melléklet tartalmazza
(3) Az önkormányzat Stabilitási tv. 3 § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető és kezességvállalásból fennálló kötelezettségeit a 6. sz. melléklet tartalmazza.
(4) Az Önkormányzat többéves kihatással járó döntéseit 7. sz. melléklet tartalmazza.
(5) Átmeneti likviditási nehézségeket kiegészítő támogatással kívánjuk megoldani
Az önkormányzat létszámgazdálkodása
4. § A képviselőtestület az önkormányzat által foglalkoztatottak átlaglétszámát 76 főben határozza meg, melynek részletezését az alábbiak szerint fogadja el: Önkormányzatunknál dolgozó létszám: Polgármester 1 fő, Közalkalmazott 1 fő (Falugondnok), Egyéb bérrendszer 2 fő (hivatalsegéd, részmunkaidős ügyintéző), Képviselő 4 fő, Start közfoglalkoztat. dolgozók 66 fő, Megbízási díj 2 fő (könyvtáros, temető gondnok)
A költségvetés végrehajtásának szabályai
5. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) A költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg a rendszeres személyi juttatások előirányzatának 8 %-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a személyi juttatások előirányzatának növelésére fordítható forrás szolgálhat.
(5) Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.
(6) A költségvetési szerv vezetője e rendelet 10. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében — nemleges adat esetén is — havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.
(7) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
(8) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.
Az előirányzatok módosítása
6. § (1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.
(2) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.
(3) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
(4) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) és (5) bekezdés szerinti előirányzatmódosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként az első negyedév kivételével negyedévente (a döntése szerinti időpontokban), de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-jei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselőtestület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(5) A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.
(6) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(7) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat be kell betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.
A gazdálkodás szabályai, pénzeszközök felhasználása
7. § (1) Az önkormányzatnak a bevételek beszedésekor, kiadások teljesítésekor lehetőség szerinti készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmaznia.
(2) Az önkormányzat a következő készpénzes kifizetéseket teljesítheti pénztárból:
a) bankszámlával nem rendelkező foglalkoztatottak, közfoglalkoztatottak rendszeres és nem rendszeres személyi juttatása (költségtérítések, kiküldetések)
b) készlet- és kisértékű tárgyi eszköz beszerzések, reprezentációs kiadások, 500 e Ft-os értékhatárt meg nem haladó összegű szolgáltatási kiadások
c) társadalom- és szociálpolitikai juttatások, az ellátottak pénzbeli juttatásainak készpénzben kifizethető összege.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
8. § (1) Az önkormányzat ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért a jegyző felelős.
(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról megbízási szerződés keretében külső szolgáltató útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
Záró és vegyes rendelkezések
9. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2015. január 01. napjától kell alkalmazni.
Az önkormányzati rendeletet a Kelemér Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 24.) önkormányzati rendelete 10. §-a hatályon kívül helyezte 2022. május 27. napjával.