Községi Önkormányzat Képviselőtestületének 2/2015 (II.26.) önkormányzati rendelete
Nyírkarász Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a szociális igazgatásról és ellátásokról szóló önkormányzati rendelete
Hatályos: 2015. 03. 01- 2017. 02. 27Községi Önkormányzat Képviselőtestületének 2/2015 (II.26.) önkormányzati rendelete
Nyírkarász Községi Önkormányzat Képviselő-testületének a szociális igazgatásról és ellátásokról szóló önkormányzati rendelete
Hatályos: 2015. 03. 01- 2017. 02. 27
NYÍRKARÁSZ KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT
KÉPVISELŐTESTÜLETÉNEK
2/2015. (II.26.)
ö n k o r m á n y z a t i r e n d e l e t e
a szociális igazgatásról és ellátásokról
Nyírkarász Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének XIX. cikk (1) bekezdésében meghatározott célkitűzés érdekében, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény ( a továbbiakban: Mötv.) 13. § (1) bekezdés 8. pontjában és a 23. § (5) 11. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény ( a továbbiakban: Sztv.) 32. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:
I. Fejezet
Általános rendelkezések
- A rendelet hatálya
1.§ (1) A rendelet hatálya kiterjed:
- a Nyírkarász Község közigazgatási területén élő magyar állampolgárokra,
- a község illetékességi területét tartózkodási helyül megjelölő hajléktalan magyar állampolgárokra,
- a bevándoroltakra és letelepedettekre
- a magyar hatóság által menekültként vagy oltalmazottként elismert személyekre
(2) Nyírkarász Községi Önkormányzat ( a továbbiakban: Önkormányzat), tekintet nélkül hatáskörére és illetékességére, köteles a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan, vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére e rendeletében meghatározottak szerint segítséget nyújtani. Települési támogatásban elsősorban azokat a személyeket indokolt részesíteni , akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni, vagy alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadás, illetve a családban nevelkedő gyermek hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorulnak.
(3) A rendelet hatálya alá tartozó szociális ellátások fedezetét az önkormányzat éves költségvetésében kell tervezni.
- Hatásköri rendelkezések
2.§ (1) A települési támogatás pénzbeli és természetbeni szociális ellátásként is megállapítható.
(2) A Képviselőtestület az e rendeletben szabályozott lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatásra, a gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott települési támogatásra való jogosultság megállapítására, felülvizsgálatára, megszüntetésére, valamint a jogosulatlan és rosszhiszemű igénybevétele esetére szóló megtérítésének kötelezésére vonatkozó hatáskörét, a köztemetésre vonatkozó hatáskör gyakorlását a polgármesterre ruházza át.
A rendkívüli települési támogatásra való jogosultság megállapítására, felülvizsgálatára, megszüntetésére, valamint a jogosulatlan és rosszhiszemű igénybevétele esetére szóló megtérítésének kötelezésére vonatkozó hatáskörét nem ruházza át.
3.§ A szociális szolgáltatások iránti kérelmeket azok tárgya szerint a Nyírmadai Szociális Támogató, Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálathoz vagy a Nyírkarászi Idősek Otthona Intézményéhez kell benyújtani, amelyek elbírálása az intézményvezető hatáskörébe tartozik.
- Eljárási rendelkezések
4.§ A szociális ellátásra való jogosultság megállapítására a Sztv. rendelkezéseit az e rendeletben meghatározott eltérésekkel kell alkalmazni.
5.§ (1)Az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni települési támogatás iránti kérelmeket a Nyírkarászi Polgármesteri Hivatalnál (a továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) kell benyújtani.
(2) A támogatás igényléséhez az ügyfél a kérelmet írásban benyújthatja, szóban is előterjesztheti. Szóban előterjesztett kérelemről jegyzőkönyvet kell felvenni.
(3) Az ügyfél az eljárás megindítására irányuló kérelmét a határozat jogerőre emelkedéséig visszavonhatja.
6.§ (1) A Polgármesteri Hivatal ügyintézője a szociális ellátásokra vonatkozó kérelmeket és a hivatalból indult eljárásokat környezettanulmány felvételével támaszthatja alá, amennyiben a kérelemben, valamint a jövedelemnyilatkozatban és igazolásokban szereplő adatok valódisága felől kétség merül fel és a hatáskörrel rendelkező szerv elé terjeszti elbírálásra.
(2) A rendkívüli települési támogatás esetében a környezettanulmány készítése kötelező.
(3) Nem kell környezettanulmányt készíteni, ha az igénylőnél a tárgyévben már készült környezettanulmány, vagy ha a kérelmező életkörülményei hivatalból ismertek és az igénylő életkörülményeiben lényeges változás nem feltételezhető.
(4) A települési támogatásban részesülő a jogosultsági feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozásáról 15 napon belül köteles értesíteni az ellátást megállapító szervet.
7.§ (1) A kérelem tartalmazza az ügyfélnek és képviselőjének a nevét (megnevezését), lakcímét (székhelyét, telephelyét), továbbá meg lehet adni a hivatalos célokra használható elektronikus levélcímét. A kérelem minták a rendelet mellékletét képezik.
(2) A kérelemhez csatolni kell az egyes ellátások megállapításához az adott eljárásnál előírt mellékleteket.
(3) Ha az ügyfél kéri az eljáró hatóságtól, hogy az más hatóságtól szerezze be a általa megjelölt adatra vonatkozó igazolást, ezt írásba kell foglalnia. A kérelemnek ez a része az ügyfél személyes adata tekintetében adat kezeléséhez, illetve továbbításához való hozzájárulásnak minősül.
(4) Ha az ügyfél a kérelmet hiányosan nyújtotta be, az eljáró hatóság a kérelem beérkezésétől számított nyolc napon belül – megfelelő határidő és a mulasztás jogkövetkezményeire történő figyelmeztetés mellett – hiánypótlásra hívja fel.
(5) A kérelemhez csatolni kell az igénylő és a családjában élők havonta rendszeresen mérhető jövedelméről a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmére, egyéb, nem rendszeres jövedelemnél pedig a kérelem benyújtását megelőző 12 hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagára vonatkozó igazolást. A jövedelmi viszonyokra vonatkozó adatokat a hatáskör gyakorlója az ide vonatkozó nyilvántartásokból lekérdezheti.
(6) Munkaviszonyban állók a munkáltató által kiállított kereseti igazolást, nyugdíjban, nyugdíjszerű ellátásban, gyermekgondozási díjban, gyermekgondozási segélyben, gyermeknevelési támogatásban, álláskeresési járadékban, családi pótlékban, tartásdíjban részesülők a kiutalást bizonyító feladóvevényt vagy bankszámlakivonat másolatát csatolják.
(7) A hivatalból indult eljárásoknál a nyilatkozatokat az ügyféltől, az eljárás megindításától számított 15 napon belül kéri be a Polgármesteri Hivatal.
8.§ (1) A megállapított ellátások kifizetése és folyósítása átutalással vagy szükség szerint a Polgármesteri Hivatal pénztárán keresztül utólag minden hónap 5-éig történik, amennyiben a települési támogatás rendszerességgel került megállapításra.
(2) Az igénylő rendkívüli élethelyzetére tekintettel a polgármester jogosult az ellátás azonnali készpénzben való kifizetésének engedélyezésére. Erről a Képviselő-testületet – soron következő ülésén – tájékoztatni kell.
(3) A települési támogatás folyósításának módjáról – készpénz, átutalás – a kérelmező a kérelem benyújtásakor nyilatkozik.
(4) A természetben nyújtott ellátások esetén (közüzemi díjak) a Polgármesteri Hivatal közvetlenül utalja annak a szolgáltatónak a javára, akit a kérelmező megnevez a kérelmében.
9.§ (1) Az Sztv.-ben meghatározott feltételek hiányában vagy az Sztv. megsértésével nyújtott települési támogatást meg kell szüntetni, az ellátást jogtalanul és rosszhiszeműen igénybevevőt pedig kötelezni kell:
a) a pénzbeli támogatás visszafizetésére
b) természetben nyújtott támogatás esetén a dolog visszaszolgáltatása vagy a szolgáltatásnak megfelelő pénzegyenérték megfizetésére.
(2) Ha az (1) bekezdésben foglalt esetben a hatáskör gyakorlója a hatáskörébe tatozó települési támogatás ellátás megtérítését rendeli el, abban az esetben a megtérítés összegét és/ vagy a kamat összegét méltányosságból elengedheti, illetve csökkentheti.
(3) A (2) bekezdésben foglaltak szerint méltányosságból akkor lehet elengedni a megtérítést, ha az igénybevevő háztartásában az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum összegét. Felére csökkentheti abban az esetben, ha az igénybevevő háztartásában az egy főre jutó havi jövedelme nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 150%-át..
II. Fejezet
Szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni ellátások
4. Rendkívüli települési támogatás
10.§ (1) A hatáskör gyakorlója a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére rendkívüli települési támogatást köteles nyújtani.
(2) Rendkívüli települési támogatásban elsősorban azokat a személyeket indokolt részesíteni, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni vagy alkalmanként jelentkező többletkiadások – így különösen betegséghez, halálesethez, elemi kar elhárításához, a válsághelyzetben levő várandós anya gyermekének megtartásához, iskoláztatáshoz, a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások – vagy a gyermek hátrányos helyzete miatt anyagi segítségre szorulnak.
(3) A rendkívüli települési támogatás kérelemre es hivatalból – különösen nevelési-oktatási intézmény, gyámhatóság vagy más családvédelemmel foglalkozó intézmény, illetve természetes személy vagy a gyermekek érdekeinek védelmét ellátó társadalmi szervezet kezdeményezésére – is megállapítható.
(4) Rendkívüli települési támogatásra az jogosult, akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 150 %-át, egyedül élő esetén annak 200%-át.
(5) A rendkívüli települési támogatás egyszeri összege nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét.
(6) A rendkívüli települési támogatás évente legfeljebb két alkalommal állapítható meg.
(7) A rendkívüli települési támogatás vissza nem térítendő támogatás. Természetbeni ellátás (Erzsébet utalvány, közüzemi díjak, közszolgáltatási díjak) formájában is adható.
(8) Különös méltánylást érdemlő sürgős esetben, ha az igénylő életkörülményei az azonnali segítségnyújtást indokolják a Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az igénylő részére jövedelmi viszonyokra való tekintet nélkül azonnali önkormányzati segélyt állapítson meg, melynek összege nem haladhatja meg a 25.000.- Ft-ot. Az így hozott döntésről a polgármester a soron következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.
(9) A rendkívüli települési támogatás iránti kérelmet 21 napon belül kell elbírálni.
- Lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott
települési támogatás (lakásfenntartási települési támogatás)
11.§ (1)A lakásfenntartási települési támogatás a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújtott hozzájárulás.
A hatáskör gyakorlója a villanyáram-, a víz- és a gázfogyasztás, a távhő-szolgáltatás, a csatornahasználat és a szemétszállítás díjához, a lakbérhez vagy az albérleti díjhoz, a
lakáscélú pénzintézeti kölcsön törlesztő részletéhez, a közös költséghez, illetve a tüzelőanyag költségeihez lakásfenntartási támogatást nyújt.
(2)A lakásfenntartási települési támogatást elsősorban természetbeni szociális ellátás formájában, és a lakásfenntartással összefüggő azon rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.
(3) Lakásfenntartási települési támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át.
(4) A lakásfenntartási települési támogatás iránti kérelmet 21 napon belül kell elbírálni.
(5) A lakásfenntartási települési támogatás 12 hónapra kerül megállapításra, maximális összege 2000,-Ft havonta.
(6) A lakásfenntartási települési támogatás megállapításának feltétele, hogy a kérelem benyújtójának, illetve az ellátás jogosultjának a lakókörnyezete rendezett legyen. A lakókörnyezet rendezettségének biztosítása körében a kérelmező vagy jogosult által életvitelszerűen lakott lakás vagy ház és annak udvara, kertje, a kerítéssel kívül határos terület, járda tisztán tartása, az ingatlan állagának és rendeltetésszerű használhatóságának, valamint higiénikus állapotának biztosítására irányuló kötelezettségét betartsa. A rendeletben megállapított feltételek teljesítésére a kérelmezőt, illetve a jogosultat megfelelő, de legalább ötnapos határidő tűzésével a hatáskör gyakorlójának - az elvégzendő tevékenységek konkrét megjelölésével - fel kell szólítania. Amennyiben a kérelmező vagy a jogosult a feltételeknek felszólítás ellenére sem tesz eleget, a kérelmet el kell utasítani, vagy a megállapított támogatást meg kell szüntetni.
(7) Amennyiben a lakásfenntartási települési támogatás iránti kérelmet a hatáskör gyakorlója a (13) bekezdés szerinti okból elutasítja, vagy a megállapított lakásfenntartási támogatást megszünteti, ugyanazon lakásra vonatkozóan
a) a döntés jogerőre emelkedésétől számított három hónapon belül a háztartás egy tagja sem nyújthat be normatív lakásfenntartási támogatás iránti kérelmet, valamint
b) a döntés jogerőre emelkedésétől számított egy éven belül benyújtott kérelem esetén a normatív lakásfenntartási támogatás kizárólag természetbeni szociális ellátás formájában nyújtható.
(8) Lakásfenntartási települési támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.
(9)A lakókörnyezet rendezettségét hatósági ellenőrzés keretében kell felülvizsgálni a rendeletben meghatározott szempontok figyelembevétel és az ellenőrzés megállapításait környezettanulmányban kell rögzíteni.
5.A gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás
(méltányossági közgyógyellátás)
12. § (1) A hatáskör gyakorlója kérelemre gyógyszerkiadásokra települési támogatást állapít meg annak a szociálisan rászorult személynek, akinek a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 150 %-át, egyedül élő esetén 200 %-át és havi rendszeres gyógyító ellátásának költsége eléri a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 25 %-át, továbbá:
- tartós betegsége miatti gyógyszerköltsége,
- súlyos betegsége miatti gyógyszerköltsége
megélhetését veszélyezteti.
(2) A méltányossági alapon történő közgyógyellátásra való jogosultság megállapítása iránti kérelemhez mellékelni kell:
- a jövedelemnyilatkozatot, jövedelemigazolást,
- a havi rendszeres gyógyító ellátásokról szóló a kormányrendelet szerint kiállított háziorvosi igazolást.
(3) A jogosultságot egy év időtartamra lehet megállapítani, összege 4000,-Ft havonta.
6.Köztemetés
13.§ (1) Nyírkarász Községi Önkormányzatának köztemetésre vonatkozó hatáskör gyakorlója- a halálesetről való tudomásszerzést követő huszonegy napon belül - gondoskodik az illetékességi területén elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha
a) nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy
b) az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.
(2) Amennyiben az elhunyt személy elhalálozása időpontjában fennálló lakóhelye Nyírkarász Községi Önkormányzat illetékességi területén volt, de a haláleset más önkormányzat illetékességi területén történt, akkor Nyírkarász Községi Önkormányzat a köztemetés költségét az elhalálozás szerinti önkormányzatnak megtéríti. A megtérítés iránti igényt a köztemetés elrendelésétől számított egy hónapon belül kell bejelenteni a Nyírkarász Községi Önkormányzatnál.
(3) Amennyiben Nyírkarász Községi Önkormányzat illetékességi területe az elhunyt utolsó lakóhelye, abban az esetben
a) a költségeket hagyatéki teherként a területileg illetékes közjegyzőnél bejelenti, vagy
b) az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítésére kötelezi.
(4) Nyírkarász Községi Önkormányzat a megtérítési kötelezettség alól részben vagy egészben különös méltánylást érdemlő körülmények fennállása esetén mentesítheti az eltemettetésre köteles személyt.
IV. Fejezet
7.Szociális szolgáltatások
14.§ (1) Az önkormányzat az alábbi szociális alapszolgáltatásokat és szakosított ellátást biztosítja:
- étkeztetés,
- házi segítségnyújtás és jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
- családsegítés
- idősek nappali ellátása – idősek klubja
- idősek bentlakásos ellátása
(2) Az (1) bekezdés a), d)-e) pontjai tekintetében az ellátást az Idősek Otthona Nyírkarász, a b)-c) pontjai tekintetében az ellátást a Nyírmadai Szociális Támogató, Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat Társulással kötött társulási megállapodás útján látja el.
- Étkeztetés
15.§ (1)Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen
a./ koruk,
b./ egészségi állapotuk,
c./ fogyatékosságuk, pszichiátria betegségük,
d./ szenvedélybetegségük, vagy
e./ hajléktalanságuk miatt.
(2)Kor miatt akkor minősül valaki szociálisan rászorultnak, ha betöltötte a 50. életévet.
(3) Egészségi állapota, fogyatékossága, pszichiátriai betegségük, szenvedélybetegségük miatt minősül valaki szociálisan rászorultnak, ha a háziorvos, vagy szakorvosi szakvélemények alapján a háziorvos igazolja, hogy a betegség jellege miatt az érintett nem képes biztosítani az (1) bekezdésben meghatározott étkeztetést, vagyis képtelen az ellátás biztosítására.
- Hajléktalanság miatt akkor minősül valaki szociálisan rászorultnak, ha a személy nyilatkozatában tartózkodási helyeként az önkormányzat illetékességi területét jelölte meg, s a hajléktalan étkeztetésének hiánya veszélyezteti a hajléktalan életét.
- Az étkeztetésért térítési díjat kell fizetni. A térítési díjra vonatkozó szabályokat külön rendelet állapítja meg. A térítési díj megállapítása érdekében az érintettnek kérelmeznie kell a jövedelemvizsgálatot.
- Az önkormányzat az étkeztetést
- a Váci Mihály Általános Iskola, Óvoda Intézményében működő főzőkonyhán igénybe vehető étkezéssel, (helyben fogyasztással, vagy étel elvitellel), valamint
- az étel házhoz szállításával az Idősek Otthona intézményén keresztül biztosítja.
- A kérelmeket az Idősek Otthonába kell benyújtani a szükséges mellékletekkel és igazolásokkal együtt, melyeket az intézményvezető bírálja el.
- Házi segítségnyújtás és jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
16.§ (1) A házi segítségnyújtás feladatainak ellátása során a Sztv. 63.§-a és az 1/2000.(I.7.) SzCsM rendelet 25-27.§-ában foglaltak, valamint egyéb irányadó jogszabályok rendelkezései az irányadók.
(2) A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás feladatainak ellátása során a Sztv. 65.§-a és az 1/2000.(I.7.) SzCsM rendelet 28-29.§-ában foglaltak, valamint egyéb irányadó jogszabályok rendelkezései az irányadók.
(3) A szolgáltatás igénybevételéért fizetendő térítési díjakat Nyírmada Város Önkormányzata Képviselő-testületének önkormányzati rendelete szabályozza.
(4) A házi segítségnyújtás feladatainak ellátását Nyírmadai Szociális Támogató, Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat Társulás biztosítja.
- Családsegítés
17. § (1) A családsegítés során a Sztv. 64. §-ban meghatározottak szerint kell eljárni.
(2) A családsegítés feladatok ellátását Nyírmadai Szociális Támogató, Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat Társulás biztosítja.
- Idősek nappali ellátása- idősek klubja
18. § (1)Az idősek nappali ellátása – idősek klubja – biztosítása során az Sztv. 65/F. § -ban meghatározottak szerint, és az egyéb irányadó jogszabályok rendelkezései kell eljárni.
(2) Az idősek nappali ellátását Idősek Otthona biztosítja.
(3) A kérelmeket az Idősek Otthonába kell benyújtani a szükséges mellékletekkel és igazolásokkal együtt, melyeket az intézményvezető bírálja el.
- Idősek bentlakásos ellátása
19. § (1) Az idősek bentlakásos ellátása - során a Szt. 66-68/B. §-ban .meghatározottak szerint, és az egyéb irányadó jogszabályok rendelkezései kell eljárni.
(2) A kérelmeket az Idősek Otthonába kell benyújtani a szükséges mellékletekkel és igazolásokkal együtt, melyeket az intézményvezető bírálja el.
(3) Az Idősek Otthonába történő elhelyezéssel kapcsolatos tájékoztatást az intézményvezető nyújt.
V. Fejezet
- Szociálpolitikai Kerekasztal
20.§ Szociálpolitikai Kerekasztal tagjai:
- polgármester
- jegyző
- Idősek Otthona vezetője
- szociális ügyintéző
- Nyírmadai Szociális Támogató, Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálat helyi családgondozói
- Általános Iskola gyermekvédelmi felelőse
- Óvoda gyermekvédelmi felelőse
- Védőnői szolgálat munkatársa
- háziorvos
- körzeti megbízott
- hivatalosan bejegyzett egyházak képviselői
VI. Fejezet
Záró rendelkezések
21.§ (1) Ez a rendelet 2015. március 01 napján lép hatályba.
(2) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a Nyírkarász Község Önkormányzata Képviselő-testületének a szociális igazgatásról és ellátásokról szóló 1/2014 (II..13.) önkormányzati rendelete, valamint a a szociális ellátásokról, valamint a személyes gondoskodást nyújtó ellátások helyi szabályainak a megállapításáról szóló 15/2006. (XII.29.) rendelet módosításáról szóló 10/2008. (XI.24.) rendelete.
(3) A rendelet a hirdetőtáblán 2015. február 26. napján kihirdetésre kerül.
Szalmási József Matyi Andrásné
polgármester megbízott jegyző