Tiszakécske Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015. (I. 26.) önkormányzati rendelete

TISZAKÉCSKE VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK

Hatályos: 2015. 01. 27- 2022. 12. 15

Tiszakécske Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015. (I. 26.) önkormányzati rendelete

TISZAKÉCSKE VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK

2015.01.27.

2015. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL

Tiszakécske Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a Pénzügyi, Vagyonhasznosító és Településfejlesztési Bizottság, az Egészségügyi, Szociális, Családvédelmi és Esélyegyenlőségi Bizottság, az Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság valamint a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 6. § (3) bekezdés a) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Önkormányzati Érdekegyeztető Fórum véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya Tiszakécske Város Önkormányzatára, Polgármesteri Hivatalára, intézményeire, Képviselő-testületére és annak bizottságaira terjed ki.

2. A költségvetés főösszegei

2. § A testület az önkormányzat 2015. évi költségvetésének

bevételét 3.513.863 eFt-ban,
működési kiadásait 2.612.421 eFt-ban
felhalmozási, felújítási kiadásait 1.795.022 eFt-ban,
tartalékát 112.500 eFt-ban
állapítja meg.
költségvetési kiadások és bevételek
összesítésének egyenlege 1.006.080 eFt, amelyet az
előző évi pénzmaradvány igénybevételével és 99.080 eFt
értékpapírok értékesítésének bevételével 907.000 eFt
finanszíroz.
A kiadási előirányzatokon belül az alábbi kiemelt előirányzatok kerülnek meghatározásra:
Intézmény-finanszírozás 1.061.734 eFt
személyi juttatás 643.247 eFt
munkaadókat terhelő járulékok 182.116 eFt
dologi kiadások 551.582 eFt
ellátottak pénzbeli juttatásai 54.195 eFt
egyéb működési célú támog.ÁH belülre 17.807 eFt
egyéb működési célú támog.ÁH kivülre 89.240 eFt
felhalmozási kiadás 1.620.165 eFt
egyéb felhalmozási célú kiadások 174.857 eFt

3. A helyi önkormányzat költségvetése

3. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2015. évi bevételeit és kiadásait a rendelet 1.sz. mellékletének részletezése szerinti tartalommal mutatja be. A várható általános működési támogatás és ágazati feladatok támogatását az 1/a sz. melléklet foglalja magában.

(2) A felhalmozási bevételek részletezését az 1/b sz. melléklet mutatja.

(3) A szociális feladatok előirányzatainak részletezését az 1/c sz. melléklet mutatja.

(4) A felhalmozási kiadásokat felújításonként és beruházásonként az 1/d sz. melléklet mutatja be.

(5) A tartalék, ezen belül a működési és általános tartalék kimutatását az 1/e sz. melléklet tartalmazza.

(6) Az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló projekthez kapcsolódó bevételeket és kiadásokat a 7.sz. melléklet szemlélteti.

(7) Tiszakécske Város 2015. évi költségvetésének mérlege a 8. sz. mellékletben kerül bemutatásra.

(8) A közvetett támogatásokat a 9.sz. melléklet tartalmazza.

(9) Az önkormányzat 2015. évre vonatkozó előirányzat felhasználási ütemtervét a 10. sz. táblázat mutatja be.

(10) A több éves kihatással járó önkormányzati döntés kiadásvonzatát a

11. sz. melléklet tartalmazza.

4. A helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek költségvetései

4. § A Képviselő-testület :

(1) A Polgármesteri Hivatal 2015. évi költségvetését a rendelet 2. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.

(2) Az Egyesített Szociális Intézmény és Egészségügyi Központ 2015. évi költségvetését külön intézményekre bontva a rendelet 3. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.

(3) A Városgondnokság 2015. évi költségvetését a rendelet 4. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.

(4) A Városi Óvodák és Bölcsőde 2015. évi költségvetését a rendelet 5. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.

(5) Az Arany János Művelődési Központ és Városi Könyvtár 2015. évi költségvetését a rendelet 6. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.

5. § (1) Az önkormányzat az általa fenntartott intézmények közalkalmazottainak étkezési támogatását 9.000,-Ft/hó mértékig finanszírozza, a köztisztviselőinek pedig a jogszabályban meghatározott minimális 12.200,- Ft/hó összegben. Amennyiben az intézményvezető ezen felül nyújt dolgozóinak étkezési támogatást, annak kiadásvonzatát az intézményeknek saját személyi juttatás előirányzata terhére kell biztosítania.

5. A 2015. évi költségvetés végrehajtásának

és az intézményi gazdálkodás szabályai

6. § (1) Az önkormányzat a költségvetését a költségvetési törvény, az államháztartási törvény, az államháztartás végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Kormányrendelet, valamint e rendelet előírásainak megfelelően hajtja végre az önkormányzat hivatala és valamennyi költségvetési intézménye útján.

(2) Az intézmények vezetői a képviselő-testület által jóváhagyott költségvetés kiadási fő összegét, kiemelt előirányzatokat és részelőirányzatokat - fegyelmi felelősség terhe mellett - kötelesek betartani.

(3) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatok között átcsoportosítás a polgármester kezdeményezésére a képviselő-testület által e rendelet módosításával lehetséges.

(4) Az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szervek a kiadások készpénzben történő teljesítésének eseteiről szóló 24/2013.(X.31.) önkormányzati rendelete alapján igényelhetnek készpénzes kifizetésekre felvételt házipénztárból.

(5) Az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szerveknél a dologi kiadások körében megtervezett kiemelt részelőirányzatokat más célra nem használhatják fel, viszont amennyiben a tárgyévben nem elengedő, akkor az intézményeknek egyéb előirányzatából kell pótolni. Ezeket a részelőirányzatokat és a létszámkeretet érintő átcsoportosítás csak a testület jóváhagyásával történhet.

(6) A költségvetési szervek költségvetési támogatási előirányzata csak alaptevékenységgel kapcsolatos kiadásokra használható fel.

(7) Az intézmények év közben az előirányzatot meghaladó bevételei terhére kérhetik kiadási előirányzatainak megemelését, mely csak a Képviselő-testület döntését követően használható fel.

(8) A személyi juttatások előirányzatból származó megtakarítás terhére tartós kötelezettség (ideértve az illetményemelést is) vállalható, ha a megtakarítás a létszám-előirányzat, létszámösszetétel, illetményszükséget vagy a munkaidőalap évközi, tartós hatású csökkentéséből származik. Az előirányzat átmeneti megtakarítása terhére tartós kötelezettség nem vállalható.

(9) Az önkormányzat költségvetési szervei által a bérmegtakarításból jutalmazásra, prémium címén teljesítményösztönzésre, személyi ösztönzésre kifizethető összeg az eredeti rendszeres személyi juttatás 10%-át nem haladhatja meg.

(10) A Városgondnokság kiadási előirányzata tartalmazza az intézmények ingatlanainak folyamatos karbantartásához szükséges anyagok beszerzésének és karbantartási szolgáltatás előirányzatát is. Városgondnokság így saját részelőirányzata terhére köteles ellátni az önkormányzat intézményeinek karbantartási feladatait.

(11) Az intézményeknél meghatározott létszámkeret a különféle jogviszonyban foglalkoztatott dolgozók teljes munkaidős foglalkoztatottra átszámítva, éves átlagban értendő, amely tartalmazza a túlórák és a számlát adó dolgozók óráinak létszámosításával megállapított pedagóguslétszámot is. A nem pedagógus alkalmazottak létszámának meghatározásakor ugyanígy kell eljárni - kivéve a túlóra átszámítását.

(12) Az önkormányzat által fenntartott intézményeknél nyugdíjazás miatt megszűnt munkaviszony helyett új létesítése csak a jegyzővel történő egyeztetést követően, a Pénzügyi, Vagyonhasznosító és Településfejlesztési Bizottság egyetértésével történhet, tekintettel az esetleges későbbi szervezési intézkedésekre.

(13) Az alkalmazottak létszámáról a tárgyévet követő február 10-ig információt kell nyújtani a polgármesteri hivatal gazdálkodási osztálya felé, amelyet - a statisztikai útmutatóban foglaltak szerint – megfelelő nyilvántartással kell alátámasztani. Ebből egyértelműen - havi részletezésben – megállapíthatónak kell lenni a foglalkoztatott közalkalmazottak, megbízással alkalmazottak és vállalkozók létszámának, így az éves átlaglétszámnak is.

(14) A céltartalékban az intézmények működtetéséhez elkülönített összeg 2015. október hónap előtti időszakban csak rendkívül indokolt esetben használható fel.

(15) Amennyiben a pályázatok benyújtásának jóváhagyásakor a testület határozattal dönt, az eredményes pályázatok megvalósításához szükséges saját forrást - a megállapodás megkötése előtt - e rendelet módosításával kell biztosítani.

(16) Amennyiben az önkormányzatnak abból származik visszafizetési kötelezettsége az állam által nyújtott támogatások elszámolása során, hogy az intézmény neki felróható ok – nem eléggé megalapozott igénylés, illetve elszámolásnál nem megfelelő dokumentálás - miatt téves adatot szolgáltatott, annak következményét az adott intézmény köteles viselni.

(17) Az egyéb működési célú kiadásoknál jóváhagyott támogatások csak megállapodás alapján és számadási kötelezettséggel folyósíthatók.

(18) A képviselő-testület kötelezi a polgármestert és az intézményvezetőket, hogy a költségvetés végrehajtása során biztosítsák az önkormányzat pénzeinek takarékos, hatékony felhasználását.

7. § A Pénzügyi és Vagyonhasznosító Bizottság döntési jogkörébe tartozik az alkalmankénti 500.000,-Ft-ot meg nem haladó – nem vagyonnal kapcsolatos – összeg felhasználása az általános tartalékkeret terhére. Ezen döntések kiadásvonzata éves szinten az 5 millió forintot nem haladhatja meg.

8. § Amennyiben az önkormányzati intézmény 30 napon túl - elismert - tartozásállománya meghaladja a költségvetési szerv éves eredeti dologi kiadási előirányzatának 10 %-át, a képviselő-testület önkormányzati biztost jelöl ki. (Az ilyen tartozásállományról az intézmény köteles a jegyzőt értesíteni.)

9. § Az önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeinek lekötésére a polgármesternek és az önkormányzat hivatalának - a vonatkozó jogszabályi keretek között – a legbiztonságosabb és a legkedvezőbb lekötési formát kell választania.

6. Záró rendelkezések

10. § A rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit 2015. január 1-től kell alkalmazni.