Budapest Főváros IX. Kerület Ferencváros Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015. (I.30.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 28/2011. (X.11.) rendelet módosításáról
Hatályos: 2015. 02. 07- 2015. 02. 06Budapest Főváros IX. Kerület Ferencváros Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015. (I.30.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 28/2011. (X.11.) rendelet módosításáról
2015-02-07-tól 2015-02-07-ig
A Budapest Főváros IX. kerület Ferencváros Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének d.) pontjában kapott felhatalmazás alapján a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 28/2011. (X.11.) rendelet (a továbbiakban: R.) módosításáról az alábbiakat rendeli el:
1. §
A R. 1. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
A Képviselő-testület tagjainak száma: 17 fő. A Képviselő-testület tagjainak és tisztségviselőinek névjegyzékét az 1. számú melléklet tartalmazza.
2. §
(1) A R. 3. § (1) és (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
(1) A Képviselő-testület ellátja a jogszabályokban meghatározott kötelező és a (2) bekezdés szerinti önként vállalt feladatait.
(2) A helyi önkormányzat - a helyi képviselő-testület vagy a helyi népszavazás döntésével - önként vállalhatja minden olyan helyi közügy önálló megoldását, amelyet jogszabály nem utal más szerv kizárólagos hatáskörébe. Az önként vállalt helyi közügyekben az önkormányzat a kerület fejlődése és a ferencvárosi lakosok érdekében olyan rendeletet alkot és intézkedéseket hozhat, ami jogszabályokkal nem ellentétes. Az önként vállalt helyi közügyek megoldása nem veszélyeztetheti a törvény által kötelezően előírt önkormányzati feladat- és hatáskörök ellátását, finanszírozása a saját bevételek, vagy az erre a célra biztosított külön források terhére lehetséges. Az önként vállalt feladatok jegyzékét a 2. számú melléklet tartalmazza.
(2) A R. 3. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
(4) A Képviselő-testület - törvényben meghatározott kivételekkel - hatásköreit a polgármesterre, a bizottságára, a részönkormányzat testületére, a jegyzőre, a társulására ruházhatja át. E hatáskör gyakorlásához utasítást adhat, e hatáskört visszavonhatja. Az átruházott hatáskör tovább nem ruházható.
(3) A 3. § (5) – (6) bekezdése hatályát veszti.
3. §
A R. 4. §-a az alábbiak szerint módosul:
A képviselő-testület hatásköréből nem ruházható át:
1. a rendeletalkotás;
2. szervezetének kialakítása és működésének meghatározása, a törvény által hatáskörébe utalt választás, kinevezés, vezetői megbízás;
3. a helyi népszavazás elrendelése, kitüntetések és elismerő címek alapítása;
4. a gazdasági program, a hitelfelvétel, a kötvénykibocsátás, a kölcsönfelvétel vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás, alapítványi forrás átvétele és átadása;
5. önkormányzati társulás létrehozása, megszüntetése, abból történő kiválás, a társulási megállapodás módosítása, társuláshoz, érdekképviseleti szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;
6. megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;
7. intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése;
8. közterület elnevezése, köztéri szobor, műalkotás állítása;
9. eljárás kezdeményezése az Alkotmánybíróságnál;
10. a bíróságok ülnökeinek megválasztása;
11. állásfoglalás intézmény átszervezéséről, megszüntetéséről, ellátási, szolgáltatási körzeteiről, ha a szolgáltatás a települést is érinti;
12. a települési képviselő, polgármester méltatlansági és a vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos, továbbá összeférhetetlenségi ügyében való döntés;
13. az önkormányzati képviselői megbízatás megszűnéséről való döntés, ha a képviselő egy éven át nem vesz részt a képviselő-testület ülésén;
14. a településfejlesztési eszközök és a településszerkezeti terv jóváhagyása;
15. területszervezési kezdeményezés;
16. a helyi önkormányzat tulajdonában álló nemzeti vagyon tulajdonjogának az állam vagy más helyi önkormányzat javára történő ingyenes átruházására, ilyen vagyon ingyenes átvételére vonatkozó döntés;
17. amit törvény a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe utal.
4. §
A R. 6. § (3) bekezdésének a) pontja hatályát veszti.
5. §
A R. 8. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
A Képviselő-testület az alakuló ülését a választás eredményének jogerőssé válását követő 15 napon belül tartja meg. Az alakuló ülést a polgármester hívja össze és vezeti
6. §
A R. 13. § (8) bekezdésének h) pontja, valamint a (9) bekezdésének a) pontja hatályát veszti.
7. §
A R. 14. § (3) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
A sürgősségi javaslatot a jegyző részére, írásban kell leadni, ahol az átvitel időpontját a sürgősségi indítványra rá kell vezetni.
8. §
(1) A R. 15. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
Az előterjesztéseket legkésőbb az ülést megelőző 8. napon 12.00 óráig írásban kell benyújtani a Jegyző részére. A határidőn túl leadott előterjesztések a Polgármester és a Jegyző együttes engedélyét követően vehetők napirendre.
(2) A R. 15. § (5) és (6) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
(5) Az előterjesztések formai követelményeinek és benyújtásának részletes szabályait polgármesteri és jegyzői intézkedés szabályozza.
(6) A Képviselő-testület ülésén csak az e rendeletben foglalt szabályoknak valamint az (5) bekezdés szerinti polgármesteri és jegyzői intézkedéseknek megfelelően elkészített és benyújtott előterjesztések tárgyalhatók. Az előterjesztések csak az illetékes bizottság állásfoglalásnak ismeretében tárgyalhatók, kivéve a sürgősségi javaslatot. Az előterjesztés tárgyalását nem akadályozza, ha a bizottság állásfoglalását azért nem alakította ki, mert a bizottság elnöke az ülés összehívásáról nem gondoskodott vagy a bizottság nem volt határozatképes.
9. §
A R. 21. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
Az interpellációt az ülés napját megelőzően legalább 5 (öt) munkanappal a Polgármester részére kell írásban személyesen vagy elektronikus úton benyújtani. A határidő elmulasztása esetén az interpellációt a Képviselő-testület – a válaszadó döntésének megfelelően – az adott vagy a következő ülésén tárgyalja meg.
10.§
A R. 22. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
Az (1) bekezdés a) pontja szerinti módosító indítványokat legkésőbb az ülést megelőző 2. napon ki kell küldeni, a b) és c) pontok szerinti módosító indítványokat az ülést megkezdését megelőzően ki kell osztani.
11. §
A R. 23. § (1) bekezdés d) pontja az alábbiak szerint módosul:
d) a napirendhez a képviselők (tanácskozási joggal rendelkezők) két alkalommal 3-3 percben szólhatnak hozzá, a bejelentkezés sorrendjében. A költségvetési előterjesztések (éves költségvetés, évközi módosítás, zárszámadás) vitája esetén a tanácskozási joggal rendelkezők további hozzászólásokra is jogosultak alkalmanként legfeljebb 1 percben.
12. §
A R. 27. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
Minősített többséget igénylő döntés esetén a javaslat elfogadásához a megválasztott képviselők több, mint felének, 9 főnek az igen szavazata szükséges. a minősített szavazati többséget igénylő döntések jegyzékét a 3. számú melléklet tartalmazza.
13. §
(1) A R. 31. § (10) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
A Képviselő-testület önkormányzati hatósági határozatot hoz az önkormányzati hatósági ügyben.
(2) A R. 31. § (15) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
Az önkormányzati rendelet és a normatív határozatot 4. számú melléklet szerinti közzétételi helyszíneken kifüggesztéssel kell kihirdetni, valamint meg kell jelentetni az önkormányzat honlapján.
14. §
A R. 32. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző írja alá. A jegyzőkönyv közokirat, amelynek elkészítéséről a jegyző gondoskodik. A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.
15. §
A R. 35. §-a az alábbiak szerint módosul:
(1) A helyi önkormányzati képviselő megbízatása, jogai és kötelezettségei a megválasztásával keletkeznek, a megbízatás megszűnésével szűnnek meg.
(2) Az önkormányzati képviselő a település egészéért vállalt felelősséggel képviseli a választóinak az érdekeit. Az önkormányzati képviselők jogai és kötelességei azonosak.
16. §
A R. 36. §-a az alábbiak szerint módosul:
(1) Az önkormányzati képviselő:
a) a képviselő-testület ülésén - a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott módon - kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát;
b) a képviselő-testület ülésén a polgármestertől (alpolgármestertől), a jegyzőtől, a bizottság elnökétől önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet, amelyre az ülésen - vagy legkésőbb tizenöt napon belül írásban - érdemi választ kell adni;
c) kérésére az írásban is benyújtott hozzászólását a jegyzőkönyvhöz kell mellékelni, vagy kérésére a véleményét rögzíteni kell a jegyzőkönyvben;
d) tanácskozási joggal részt vehet a képviselő-testület bármely bizottságának nyilvános vagy zárt ülésén. Javasolhatja a bizottság elnökének a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalását, amelyet a bizottság legközelebbi ülése elé kell terjeszteni és tárgyalására az önkormányzati képviselőt meg kell hívni. Kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül bizottságának, a polgármesternek, a részönkormányzat testületének, a jegyzőnek - a képviselőtestület által átruházott - önkormányzati ügyben hozott döntését;
e) megbízás alapján képviselheti a képviselő-testületet;
f) a polgármestertől igényelheti a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást. Közérdekű ügyben kezdeményezheti a polgármester intézkedését, amelyre annak tizenöt napon belül érdemi választ kell adni;
g) a testületi munkában való részvételhez szükséges időtartam alatt a munkahelyén felmentést élvez a munkavégzés alól. Az emiatt kiesett jövedelmét a képviselő-testület téríti meg, melynek alapján az önkormányzati képviselő társadalombiztosítási ellátásra is jogosult. A képviselő-testület átalányt is megállapíthat;
h) a képviselő-testület és a képviselő-testület bizottságának ülésén a magyar jelnyelvet vagy az általa választott speciális kommunikációs rendszert használhatja. A magyar jelnyelv, valamint a választott speciális kommunikációs rendszer használatának valamennyi költségét az önkormányzat biztosítja;
i) igényelheti a Polgármesteri Hivataltól a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést, közérdekű ügyekben kezdeményezheti a Polgármesteri Hivatal intézkedését, melyre a Polgármesteri Hivatal 15 napon belül érdemi intézkedést tesz vagy választ köteles adni. A nem kielégítő válasz esetén a képviselő a polgármester vagy a jegyző intézkedését igényelheti. Az iratokba az adatvédelmi szabályok szerint jogosult betekinteni. A Polgármesteri Hivatal vezetői és köztisztviselői - munkaidő alatt - az önkormányzati ügyben vagy az állampolgárt érintő közérdekű ügyében eljáró képviselőt soron kívül kötelesek fogadni;
j) megbízatásának időtartamára jogosult a külön rendeletben meghatározott juttatásokra
k) jogosult – a Képviselő-testület vagy a polgármester megbízása alapján – külföldi kiküldetésen részt venni.
l) személyes megtámadtatás esetén napirendi pontonként egyszer, 1 perces időtartamban soron kívül szót kaphat.
(2) Az önkormányzati képviselő köteles:
a) köteles a testületi üléseken megjelenni, a Képviselő-testület munkájában és döntéshozatali eljárásában részt venni;
b) eskütételét követően három hónapon belül köteles részt venni a kormányhivatal által szervezett képzésen;
c) kapcsolatot tartani a választópolgárokkal, akiknek évente legalább egy alkalommal tájékoztatást nyújt képviselői tevékenységéről;
d) a tudomására jutott szolgálati vagy hivatali titkot megőrizni
e) előzetesen indoklással bejelenteni a Képviselő-testületi vagy bizottság üléséről való távolmaradását.
17. §
(1) A R. 37. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
A frakciók működésének személyi (1 fő titkár frakciónként) és tárgyi feltételeit az önkormányzat biztosítja.
(2) A R. 37. § (5) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
A frakció megalakulását a megalakulástól számított 15. napon belül kell a polgármesternek írásban bejelenteni. A bejelentett frakciók listáját az 5. számú melléklet tartalmazza.
(3)A R. 38. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
A jegyző gondoskodik arról, hogy a bizottságok a bizottsági munkához szükséges adatokat megkapják, biztosítja a szakiroda részvételét a bizottsági üléseken.
18. §
(1) A R. 38. (3) bekezdése az alábbi mondattal egészül ki:
A bizottságok átruházott hatásköreit a 8. számú melléklet tartalmazza.
(2)A R. 39. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
A Képviselő-testület állandó bizottságainak főbb feladatait a 6. számú melléklet tartalmazza.
19. §
(1) A R. 40. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
A bizottság elnökét és – az elnökkel együtt számított – tagjainak több mint a felét az önkormányzati képviselők közül kell választani. Nem lehet a bizottság elnöke vagy tagja a polgármester.
(2) A R. 40. § (5) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
A bizottságok elnökeinek és tagjainak névsorát a 7. számú melléklet tartalmazza.
20. §
(1) A R. 41. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
A bizottság ülésének összehívására, működésére, nyilvánosságára, határozatképességére és határozathozatalára, döntésének végrehajtására, a bizottság tagjainak kizárására, a bizottság üléséről készített jegyzőkönyv tartalmára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a kizárásról a bizottság dönt, továbbá a jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá. A jegyző tizenöt napon belül köteles a jegyzőkönyvet megküldeni a kormányhivatalnak.
(2) A R. 43. §-a az alábbiakkal egészül ki:
A részönkormányzat főbb feladatait a 6. számú melléklet tartalmazza.
21. §
A R. 46. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
A polgármester összeférhetetlenségére és annak megállapítása esetén követendő eljárásra a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) rendelkezéseit kell alkalmazni.
22. §
(1) A R. 47. § (1) – (3) bekezdései az alábbiak szerint módosulnak:
(1) A polgármester az önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal működésével kapcsolatos feladatai:
a) a képviselő-testület döntései szerint és saját hatáskörében irányítja a polgármesteri hivatalt, a közös önkormányzati hivatalt;
b) a jegyző javaslatainak figyelembevételével meghatározza a polgármesteri hivatalnak, a közös önkormányzati hivatalnak feladatait az önkormányzat munkájának a szervezésében, a döntések előkészítésében és végrehajtásában;
c) dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági hatáskörökben, egyes hatásköreinek gyakorlását átruházhatja az alpolgármesterre, a jegyzőre, a polgármesteri hivatal, a közös önkormányzati hivatal ügyintézőjére;
d) a jegyző javaslatára előterjesztést nyújt be a képviselő-testületnek a hivatal belső szervezeti tagozódásának, létszámának, munkarendjének, valamint ügyfélfogadási rendjének meghatározására;
e) a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét;
f) pályázat útján határozatlan időre– a jogszabályokban megállapított képesítési követelményeknek megfelelő jegyzőt nevez ki;
g) gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző tekintetében;
h) a jegyzőre vonatkozó szabályok szerint, a jegyző javaslatára kinevezi az aljegyző(ke)t;
i) egyetértése szükséges – az általa meghatározott körben – a polgármesteri hivatal köztisztviselője, alkalmazottja kinevezéséhez, bérezéséhez, vezetői kinevezéséhez, felmentéséhez, jutalmazásához;
j) a jegyzővel közösen rendelkezik – a jogszabályok keretei között – az ideiglenes külföldi kiküldetés rendjéről, dönt a szakmai kiküldetésben részt vevő személyekről, szakmai kiküldetés esetén az illetékes bizottság vagy felügyelő bizottság véleményének figyelembe vételével;
k) engedélyezi a jegyző és az aljegyző kiküldetését
l) gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az alpolgármester és az önkormányzati intézményvezetők tekintetében.
m) szervezi a kerületfejlesztés, valamint a közszolgáltatás körébe tartozó feladatok megoldását
n) szabályozza és megteremti az ellenőrzési feladatok ellátásának feltételeit és biztosítja ezen feladatok folyamatos ellátását, megteszi a vizsgálati megállapítások alapján a szükséges intézkedéseket,
o) a Képviselő-testület elé terjeszti a - vonatkozó jogszabályoknak megfelelő tartalommal és határidőben – a költségvetési rendeletet és a zárszámadást,
q) az önkormányzati költségvetési szervek tekintetében – törvényben vagy kormányrendeletben meghatározottak kivételével - gyakorolja az irányítási hatásköröket.
(2) A polgármester Képviselő-testület és bizottságok munkájával kapcsolatos feladatai:
a.) összehívja és vezeti a képviselő-testület ülését, valamint képviseli a képviselő-testületet
b) segíti a képviselők munkáját
c) amennyiben a Képviselő-testület döntését a helyi önkormányzat érdekeit sértőnek tartja, ugyanazon ügyben - a képviselő-testület önfeloszlatásáról szóló, valamint az Mötv. 70. § (1) bekezdésében meghatározott ügyben hozott döntése kivételével - egy alkalommal kezdeményezheti az ismételt tárgyalást. A kezdeményezést az ülést követő három napon belül nyújthatja be, a képviselő-testület a benyújtás napjától számított tizenöt napon belül minősített többséggel dönt. A döntést addig végrehajtani nem lehet, amíg arról a képviselő-testület a megismételt tárgyalás alapján nem dönt.
d) indítványára a bizottságot össze kell hívni az indítvány kézhezvételétől számított 8 napon belül
e) felfüggesztheti a bizottság, a részönkormányzat testülete döntésének a végrehajtását, ha az ellentétes a Képviselő-testület határozatával vagy sérti az önkormányzat érdekeit. A felfüggesztett döntésről a Képviselő-testület a következő ülésén határoz.
f) biztosítja a bizottságok rendszeres tájékoztatását
(3) A polgármester egyéb feladatai:
a) dönt a nemzetiségi önkormányzatokkal kötendő együttműködési megállapodásokról;
b) dönt Ferencváros díszpolgárai temetési költségeihez történő hozzájárulásról;
c.) dönt a költségvetési fedezetet nem igénylő együttműködési megállapodások megkötéséről, szándéknyilatkozatok kiadásáról;
d) dönt az önerőt nem igénylő pályázatok benyújtásáról
e) dönt a legfeljebb 2 millió forint önerőt igénylő pályázat benyújtásáról, amennyiben az önerő biztosítására a költségvetési fedezet rendelkezésre áll;
f) önkormányzati rendeletben meghatározott értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről tájékoztatja a Képviselő-testületet;
g) dönt pályázathoz kapcsolódó, költségvetési fedezetet nem igénylő esetekben a támogatási szerződések módosításáról;
h) gyakorolja – a frakciókkal történő egyeztetést követően – a köznevelési törvény alapján a működtetőt megillető véleményezés jogát;
i) állami kitüntetésre vonatkozó javaslatot tesz a kitüntetés témája szerint érintett, az önkormányzat fenntartásában és működtetésében lévő intézmények vagy az önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaságok vezetői javaslatainak figyelembe vételével;
j) az alapítvány és közalapítvány részére történő forrás átadás kivételével, dönt az egyedi kérelmen alapuló, az államháztartáson belülre, vagy a polgármesteri feladatok ellátására elkülönített keret terhére történő támogatási szerződések megkötéséről.
(2) A R. 47. § (5) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
A Képviselő-testület egyes hatásköreit rendeletében vagy határozatában a polgármesterre ruházhatja. A polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzékét a 8. számú melléklet tartalmazza.
23. §
A R. 50. §-a az alábbiak szerint módosul:
A jegyző:
a) dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben;
b) gyakorolja a munkáltatói jogokat a polgármesteri hivatal, a közös önkormányzati hivatal köztisztviselői és munkavállalói tekintetében, továbbá gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az aljegyző tekintetében;
c) gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról;
d) tanácskozási joggal vesz részt a képviselő-testület, a képviselő-testület bizottságának ülésén;
e) jelzi a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének és a polgármesternek, ha a döntésük, működésük jogszabálysértő;
f) évente beszámol a képviselő-testületnek a hivatal tevékenységéről;
g) döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket;
h) dönt azokban a hatósági ügyekben, amelyeket a polgármester ad át;
i) dönt a hatáskörébe utalt önkormányzati és önkormányzati hatósági ügyekben;
j) a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét;
k) rögzíti a talált dolgok nyilvántartásába a talált idegen dologgal kapcsolatos a körözési nyilvántartási rendszerről és a személyek, dolgok felkutatásáról és azonosításáról szóló törvény szerinti adatokat, valamint a talált idegen dolog tulajdonosnak történő átadást követően törli azokat;
l) elkészíti az önkormányzat gazdasági programtervezetét, a költségvetési és a kapcsolódó rendeletek tervezeteit, a zárszámadás tervezetét, melyet a polgármester terjeszt a Képviselő-testület elé;
m) gondoskodik a belső ellenőrzés működtetéséről
n) állást foglal a Képviselő-testületi és a bizottsági előterjesztések törvényességéről
o) gondoskodik az önkormányzati rendeletek, az önkormányzati és nemzetiségi önkormányzati normatív határozatok kihirdetéséről
24. §
A R. 51-52 §-ai hatályukat vesztik.
25. §
(1) A R. 53. §-a és címe az alábbiak szerint módosul:
A Polgármesteri Hivatal, az önkormányzati költségvetési szervek
53. § (1) A helyi önkormányzat képviselő-testülete az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására polgármesteri hivatalt , hoz létre. A hivatal közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában.
(2) A polgármesteri Hivatal önállóan gazdálkodó költségvetési szerv.
(3) A Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítésére és a működésére vonatkozó szabályokat a Szervezeti és Működési Szabályzat tartalmazza, melyet a Képviselő-testület hagy jóvá.
(4) A Polgármesteri Hivatal segíti a nemzetiségi önkormányzatok munkáját a jogszabályokban valamint az együttműködési megállapodásban foglalt módon.
(5) A Polgármesteri Hivatal vezető állású tisztségviselői: az irodavezetők és az irodavezető-helyettesek.
(2) Az 54. § címe hatályát veszti, szövege pedig az alábbiak szerint módosul:
54. § A Képviselő-testület határozatával az önkormányzati feladatok ellátására költségvetési szervet alapíthat, tarthat fenn. Az általa alapított, illetve fenntartott költségvetési szervet megszüntetheti, átszervezheti a jogszabályokban foglalt szabályok szerint. A költségvetési szervek jegyzékét a 9. számú. melléklet tartalmazza.
26. §
A R. 56-59. §-ai hatályukat vesztik.
27. §
(1)A R. 61. §-a az alábbiak szerint módosul:
Az SZMSZ mellékletei:
1. számú melléklet: A Képviselő-testület tagjainak és tisztségviselőinek névjegyzéke
2. számú melléklet: Az önként vállalt feladatok jegyzéke
3. számú melléklet: A minősített szavazati többséget igénylő döntések jegyzéke
4. számú melléklet: A közzétételi helyszínek
5. számú melléklet: A bejelentett frakciók listája
6. számú melléklet: A Képviselő-testület állandó bizottságainak és a részönkormányzat főbb feladatai
7. számú melléklet: A Képviselő-testület állandó bizottságai elnökeinek és tagjainak névsora
8. számú melléklet: A polgármesterre és a bizottságokra átruházott hatáskörök jegyzéke
9. számú melléklet: A költségvetési szervek és gazdasági társaságok jegyzéke
(2) A R. 62. §-a hatályát veszti.
28. §
(1) Jelen rendelet 1. számú melléklete lép a R. 1. számú melléklete helyébe.
(2) Jelen rendelet 2. számú melléklete lép a R. 2. számú melléklete helyébe.
(3) Jelen rendelet 3. számú melléklete lép a R. 3. számú melléklete helyébe.
(4) Jelen rendelet 4. számú melléklete lép a R. 4. számú melléklete helyébe.
(5) Jelen rendelet 5. számú melléklete lép a R. 5. számú melléklete helyébe.
(6) A R. kiegészül jelen rendelet 6., 7., 8., és 9. számú mellékletével.
(7) Jelen rendelet a kihirdetés követő 8. napon lép hatályba.
Budapest, 2015. január 29.
dr. Bácskai János dr. Szabó József Zoltán
polgármester jegyző