Budapest Főváros IX. Kerület Ferencváros Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015. (I.30.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 28/2011. (X.11.) rendelet módosításáról

Hatályos: 2015. 02. 07- 2015. 02. 06

A Budapest Főváros IX. kerület Ferencváros Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének d.) pontjában kapott felhatalmazás alapján a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 28/2011. (X.11.) rendelet (a továbbiakban: R.) módosításáról az alábbiakat rendeli el:

1. §

A R. 1. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

A Képviselő-testület tagjainak száma: 17 fő. A Képviselő-testület tagjainak és tisztségviselőinek névjegyzékét az 1.  számú melléklet tartalmazza.


2. §

(1) A R. 3. § (1) és (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

(1) A Képviselő-testület ellátja a jogszabályokban meghatározott kötelező és a (2) bekezdés szerinti önként vállalt feladatait.

(2) A helyi önkormányzat - a helyi képviselő-testület vagy a helyi népszavazás döntésével - önként vállalhatja minden olyan helyi közügy önálló megoldását, amelyet jogszabály nem utal más szerv kizárólagos hatáskörébe. Az önként vállalt helyi közügyekben az önkormányzat a kerület fejlődése és a ferencvárosi lakosok érdekében olyan rendeletet alkot és intézkedéseket hozhat, ami jogszabályokkal nem ellentétes. Az önként vállalt helyi közügyek megoldása nem veszélyeztetheti a törvény által kötelezően előírt önkormányzati feladat- és hatáskörök ellátását, finanszírozása a saját bevételek, vagy az erre a célra biztosított külön források terhére lehetséges. Az önként vállalt feladatok jegyzékét a 2. számú melléklet tartalmazza.

(2) A R. 3. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

(4) A Képviselő-testület - törvényben meghatározott kivételekkel - hatásköreit a polgármesterre, a bizottságára, a részönkormányzat testületére, a jegyzőre, a társulására ruházhatja át. E hatáskör gyakorlásához utasítást adhat, e hatáskört visszavonhatja. Az átruházott hatáskör tovább nem ruházható.

(3) A 3. § (5) – (6) bekezdése hatályát veszti.

3. §


A R. 4. §-a az alábbiak szerint módosul:


A képviselő-testület hatásköréből nem ruházható át:

1. a rendeletalkotás;

2. szervezetének kialakítása és működésének meghatározása, a törvény által hatáskörébe utalt választás, kinevezés, vezetői megbízás;

3. a helyi népszavazás elrendelése, kitüntetések és elismerő címek alapítása;

4. a gazdasági program, a hitelfelvétel, a kötvénykibocsátás, a kölcsönfelvétel vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás, alapítványi forrás átvétele és átadása;

5. önkormányzati társulás létrehozása, megszüntetése, abból történő kiválás, a társulási megállapodás módosítása, társuláshoz, érdekképviseleti szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;

6. megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozás, abból történő kiválás;

7. intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése;

8. közterület elnevezése, köztéri szobor, műalkotás állítása;

9. eljárás kezdeményezése az Alkotmánybíróságnál;

10. a bíróságok ülnökeinek megválasztása;

11. állásfoglalás intézmény átszervezéséről, megszüntetéséről, ellátási, szolgáltatási körzeteiről, ha a szolgáltatás a települést is érinti;

12. a települési képviselő, polgármester méltatlansági és a vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos, továbbá összeférhetetlenségi ügyében való döntés;

13. az önkormányzati képviselői megbízatás megszűnéséről való döntés, ha a képviselő egy éven át nem vesz részt a képviselő-testület ülésén;

14. a településfejlesztési eszközök és a településszerkezeti terv jóváhagyása;

15. területszervezési kezdeményezés;

16. a helyi önkormányzat tulajdonában álló nemzeti vagyon tulajdonjogának az állam vagy más helyi önkormányzat javára történő ingyenes átruházására, ilyen vagyon ingyenes átvételére vonatkozó döntés;

17. amit törvény a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe utal.


4. §


A R. 6. § (3) bekezdésének a) pontja hatályát veszti.



5. §

A R. 8. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

A Képviselő-testület az alakuló ülését a választás eredményének jogerőssé válását követő 15 napon belül tartja meg. Az alakuló ülést a polgármester hívja össze és vezeti


6. §

A R. 13. § (8) bekezdésének h) pontja, valamint a (9) bekezdésének a) pontja hatályát veszti.


7. §

A R. 14. § (3) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

A sürgősségi javaslatot a jegyző részére, írásban kell leadni, ahol az átvitel időpontját a sürgősségi indítványra rá kell vezetni.

8. §

(1) A R. 15. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

Az előterjesztéseket legkésőbb az ülést megelőző 8. napon 12.00 óráig írásban kell benyújtani a Jegyző részére. A határidőn túl leadott előterjesztések a Polgármester és a Jegyző együttes engedélyét követően vehetők napirendre.

(2) A R. 15. § (5) és (6) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

(5) Az előterjesztések formai követelményeinek és benyújtásának részletes szabályait polgármesteri és jegyzői intézkedés szabályozza.

(6) A Képviselő-testület ülésén csak az e rendeletben foglalt szabályoknak valamint az (5) bekezdés szerinti polgármesteri és jegyzői intézkedéseknek megfelelően elkészített és benyújtott előterjesztések tárgyalhatók. Az előterjesztések csak az illetékes bizottság állásfoglalásnak ismeretében tárgyalhatók, kivéve a sürgősségi javaslatot. Az előterjesztés tárgyalását nem akadályozza, ha a bizottság állásfoglalását azért nem alakította ki, mert a bizottság elnöke az ülés összehívásáról nem gondoskodott vagy a bizottság nem volt határozatképes.

9. §

A R. 21. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

Az interpellációt az ülés napját megelőzően legalább 5 (öt) munkanappal a Polgármester részére kell írásban személyesen vagy elektronikus úton benyújtani. A határidő elmulasztása esetén az interpellációt a Képviselő-testület – a válaszadó döntésének megfelelően – az adott vagy a következő ülésén tárgyalja meg.

10.§

A R. 22. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

Az (1) bekezdés a) pontja szerinti módosító indítványokat legkésőbb az ülést megelőző 2. napon ki kell küldeni, a b) és c) pontok szerinti módosító indítványokat az ülést megkezdését megelőzően ki kell osztani.

11. §

A R. 23. § (1) bekezdés d) pontja az alábbiak szerint módosul:

d) a napirendhez a képviselők (tanácskozási joggal rendelkezők) két alkalommal 3-3 percben szólhatnak hozzá, a bejelentkezés sorrendjében. A költségvetési előterjesztések (éves költségvetés, évközi módosítás, zárszámadás) vitája esetén a tanácskozási joggal rendelkezők további hozzászólásokra is jogosultak alkalmanként legfeljebb 1 percben.

12. §

A R. 27. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

Minősített többséget igénylő döntés esetén a javaslat elfogadásához a megválasztott képviselők több, mint felének, 9 főnek az igen szavazata szükséges. a minősített szavazati többséget igénylő döntések jegyzékét a 3. számú melléklet tartalmazza.


13. §

(1) A R. 31. § (10) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

A Képviselő-testület önkormányzati hatósági határozatot hoz az önkormányzati hatósági ügyben.

(2) A R. 31. § (15) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

Az önkormányzati rendelet és a normatív határozatot  4. számú melléklet szerinti közzétételi helyszíneken kifüggesztéssel kell kihirdetni, valamint meg kell jelentetni az önkormányzat honlapján.

14. §

A R.  32. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyvét a polgármester és a jegyző írja alá. A jegyzőkönyv közokirat, amelynek elkészítéséről a jegyző gondoskodik. A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.

15. §

A R.  35. §-a az alábbiak szerint módosul:

(1) A helyi önkormányzati képviselő megbízatása, jogai és kötelezettségei a megválasztásával keletkeznek, a megbízatás megszűnésével szűnnek meg.

(2) Az önkormányzati képviselő a település egészéért vállalt felelősséggel képviseli a választóinak az érdekeit. Az önkormányzati képviselők jogai és kötelességei azonosak.


16. §


A R. 36. §-a az alábbiak szerint módosul:


(1) Az önkormányzati képviselő:

a) a képviselő-testület ülésén - a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott módon - kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát;

b) a képviselő-testület ülésén a polgármestertől (alpolgármestertől), a jegyzőtől, a bizottság elnökétől önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet, amelyre az ülésen - vagy legkésőbb tizenöt napon belül írásban - érdemi választ kell adni;

c) kérésére az írásban is benyújtott hozzászólását a jegyzőkönyvhöz kell mellékelni, vagy kérésére a véleményét rögzíteni kell a jegyzőkönyvben;

d) tanácskozási joggal részt vehet a képviselő-testület bármely bizottságának nyilvános vagy zárt ülésén. Javasolhatja a bizottság elnökének a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalását, amelyet a bizottság legközelebbi ülése elé kell terjeszteni és tárgyalására az önkormányzati képviselőt meg kell hívni. Kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül bizottságának, a polgármesternek, a részönkormányzat testületének, a jegyzőnek - a képviselőtestület által átruházott - önkormányzati ügyben hozott döntését;

e) megbízás alapján képviselheti a képviselő-testületet;

f) a polgármestertől igényelheti a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást. Közérdekű ügyben kezdeményezheti a polgármester intézkedését, amelyre annak tizenöt napon belül érdemi választ kell adni;

g) a testületi munkában való részvételhez szükséges időtartam alatt a munkahelyén felmentést élvez a munkavégzés alól. Az emiatt kiesett jövedelmét a képviselő-testület téríti meg, melynek alapján az önkormányzati képviselő társadalombiztosítási ellátásra is jogosult. A képviselő-testület átalányt is megállapíthat;

h) a képviselő-testület és a képviselő-testület bizottságának ülésén a magyar jelnyelvet vagy az általa választott speciális kommunikációs rendszert használhatja. A magyar jelnyelv, valamint a választott speciális kommunikációs rendszer használatának valamennyi költségét az önkormányzat biztosítja;

i) igényelheti a Polgármesteri Hivataltól a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést, közérdekű ügyekben kezdeményezheti a Polgármesteri Hivatal intézkedését, melyre a Polgármesteri Hivatal 15 napon belül érdemi intézkedést tesz vagy választ köteles adni. A nem kielégítő válasz esetén a képviselő a polgármester vagy a jegyző intézkedését igényelheti. Az iratokba az adatvédelmi szabályok szerint jogosult betekinteni. A Polgármesteri Hivatal vezetői és köztisztviselői - munkaidő alatt - az önkormányzati ügyben vagy az állampolgárt érintő közérdekű ügyében eljáró képviselőt soron kívül kötelesek fogadni;

j) megbízatásának időtartamára jogosult a külön rendeletben meghatározott juttatásokra

k) jogosult – a Képviselő-testület vagy a polgármester megbízása alapján – külföldi kiküldetésen részt venni.

l) személyes megtámadtatás esetén napirendi pontonként egyszer, 1 perces időtartamban soron kívül szót kaphat.


(2) Az önkormányzati képviselő köteles:

a) köteles a testületi üléseken megjelenni, a Képviselő-testület munkájában és döntéshozatali eljárásában részt venni;

b) eskütételét követően három hónapon belül köteles részt venni a kormányhivatal által szervezett képzésen;

c) kapcsolatot tartani a választópolgárokkal, akiknek évente legalább egy alkalommal tájékoztatást nyújt képviselői tevékenységéről;

d) a tudomására jutott szolgálati vagy hivatali titkot megőrizni

e) előzetesen indoklással bejelenteni a Képviselő-testületi vagy bizottság üléséről való távolmaradását.


17. §


(1) A R. 37. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:


A frakciók működésének személyi (1 fő titkár frakciónként) és tárgyi feltételeit az  önkormányzat  biztosítja.


(2) A R. 37. § (5) bekezdése az alábbiak szerint módosul:


A frakció megalakulását a megalakulástól számított 15. napon belül kell a polgármesternek írásban bejelenteni. A bejelentett frakciók listáját az 5.  számú melléklet tartalmazza.


(3)A R. 38. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:


A jegyző gondoskodik arról, hogy a bizottságok a bizottsági munkához szükséges adatokat megkapják, biztosítja a szakiroda részvételét a bizottsági üléseken.


18. §


(1) A R. 38. (3) bekezdése az alábbi mondattal egészül ki:


A bizottságok átruházott hatásköreit a 8. számú melléklet tartalmazza.


(2)A R. 39. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:


A Képviselő-testület állandó bizottságainak  főbb feladatait a 6. számú melléklet tartalmazza.


19. §


(1) A R. 40. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:


A bizottság elnökét és – az elnökkel együtt számított – tagjainak több mint a felét az önkormányzati képviselők közül kell választani. Nem lehet a bizottság elnöke vagy tagja a polgármester.


(2) A R. 40. § (5) bekezdése az alábbiak szerint módosul:


A bizottságok elnökeinek és tagjainak névsorát a 7.  számú melléklet tartalmazza.




20. §


(1) A R. 41. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:


A bizottság ülésének összehívására, működésére, nyilvánosságára, határozatképességére és határozathozatalára, döntésének végrehajtására, a bizottság tagjainak kizárására, a bizottság üléséről készített jegyzőkönyv tartalmára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a kizárásról a bizottság dönt, továbbá a jegyzőkönyvet a bizottság elnöke és egy tagja írja alá. A jegyző tizenöt napon belül köteles a jegyzőkönyvet megküldeni a kormányhivatalnak.


(2) A R. 43. §-a az alábbiakkal egészül ki:

A részönkormányzat főbb feladatait a 6. számú melléklet tartalmazza.


21. §


A R. 46. § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul:


A polgármester összeférhetetlenségére és annak megállapítása esetén követendő eljárásra a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) rendelkezéseit kell alkalmazni.

22. §


(1) A R. 47. § (1) – (3) bekezdései az alábbiak szerint módosulnak:


(1) A polgármester az önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal működésével kapcsolatos feladatai:

a) a képviselő-testület döntései szerint és saját hatáskörében irányítja a polgármesteri hivatalt, a közös önkormányzati hivatalt;

b) a jegyző javaslatainak figyelembevételével meghatározza a polgármesteri hivatalnak, a közös önkormányzati hivatalnak feladatait az önkormányzat munkájának a szervezésében, a döntések előkészítésében és végrehajtásában;

c) dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági hatáskörökben, egyes hatásköreinek gyakorlását átruházhatja az alpolgármesterre, a jegyzőre, a polgármesteri hivatal, a közös önkormányzati hivatal ügyintézőjére;

d) a jegyző javaslatára előterjesztést nyújt be a képviselő-testületnek a hivatal belső szervezeti tagozódásának, létszámának, munkarendjének, valamint ügyfélfogadási rendjének meghatározására;

e) a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét;

f) pályázat útján határozatlan időre– a jogszabályokban megállapított képesítési követelményeknek megfelelő jegyzőt nevez ki;

g) gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző tekintetében;

h) a jegyzőre vonatkozó szabályok szerint, a jegyző javaslatára kinevezi az aljegyző(ke)t;


i) egyetértése szükséges – az általa meghatározott körben – a polgármesteri hivatal köztisztviselője, alkalmazottja kinevezéséhez, bérezéséhez, vezetői kinevezéséhez, felmentéséhez, jutalmazásához;

j) a jegyzővel közösen rendelkezik – a jogszabályok keretei között – az ideiglenes külföldi kiküldetés rendjéről, dönt a szakmai kiküldetésben részt vevő személyekről, szakmai kiküldetés esetén az illetékes bizottság vagy felügyelő bizottság véleményének figyelembe vételével;

k) engedélyezi a jegyző és az aljegyző kiküldetését

l) gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az alpolgármester és az önkormányzati intézményvezetők tekintetében.

m) szervezi a kerületfejlesztés, valamint a közszolgáltatás körébe tartozó feladatok megoldását

n) szabályozza és megteremti az ellenőrzési feladatok ellátásának feltételeit és biztosítja ezen feladatok folyamatos ellátását, megteszi a vizsgálati megállapítások alapján a szükséges intézkedéseket,

o) a Képviselő-testület elé terjeszti a - vonatkozó jogszabályoknak megfelelő tartalommal és határidőben – a költségvetési rendeletet és a zárszámadást,

q) az önkormányzati költségvetési szervek tekintetében – törvényben vagy kormányrendeletben meghatározottak kivételével - gyakorolja az irányítási hatásköröket.


(2) A polgármester Képviselő-testület és bizottságok munkájával kapcsolatos feladatai:

a.) összehívja és vezeti a képviselő-testület ülését, valamint képviseli a képviselő-testületet

b) segíti a képviselők munkáját

c) amennyiben a Képviselő-testület döntését a helyi önkormányzat érdekeit sértőnek tartja, ugyanazon ügyben - a képviselő-testület önfeloszlatásáról szóló, valamint az Mötv. 70. § (1) bekezdésében meghatározott ügyben hozott döntése kivételével - egy alkalommal kezdeményezheti az ismételt tárgyalást. A kezdeményezést az ülést követő három napon belül nyújthatja be, a képviselő-testület a benyújtás napjától számított tizenöt napon belül minősített többséggel dönt. A döntést addig végrehajtani nem lehet, amíg arról a képviselő-testület a megismételt tárgyalás alapján nem dönt.

d) indítványára a bizottságot össze kell hívni az indítvány kézhezvételétől számított 8 napon belül

e) felfüggesztheti a bizottság, a részönkormányzat testülete döntésének a végrehajtását, ha az ellentétes a Képviselő-testület határozatával vagy sérti az önkormányzat érdekeit. A felfüggesztett döntésről a Képviselő-testület a következő ülésén határoz.

f) biztosítja a bizottságok rendszeres tájékoztatását


(3) A polgármester egyéb feladatai:

a) dönt a nemzetiségi önkormányzatokkal kötendő együttműködési megállapodásokról;

b) dönt Ferencváros díszpolgárai temetési költségeihez történő hozzájárulásról;

c.) dönt a költségvetési fedezetet nem igénylő együttműködési megállapodások megkötéséről, szándéknyilatkozatok kiadásáról;

d) dönt az önerőt nem igénylő pályázatok benyújtásáról

e) dönt a legfeljebb 2 millió forint önerőt igénylő pályázat benyújtásáról, amennyiben az önerő biztosítására a költségvetési fedezet rendelkezésre áll;

f) önkormányzati rendeletben meghatározott értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről tájékoztatja a Képviselő-testületet;

g) dönt pályázathoz kapcsolódó, költségvetési fedezetet nem igénylő esetekben a támogatási szerződések módosításáról;

h) gyakorolja – a frakciókkal történő egyeztetést követően – a köznevelési törvény alapján a működtetőt megillető véleményezés jogát;

i) állami kitüntetésre vonatkozó javaslatot tesz a kitüntetés témája szerint érintett, az önkormányzat fenntartásában és működtetésében lévő intézmények vagy az önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaságok vezetői javaslatainak figyelembe vételével;

j) az alapítvány és közalapítvány részére történő forrás átadás kivételével, dönt az egyedi kérelmen alapuló, az államháztartáson belülre, vagy a polgármesteri feladatok ellátására elkülönített keret terhére történő támogatási szerződések megkötéséről.


(2) A R. 47. § (5) bekezdése az alábbiak szerint módosul:


A Képviselő-testület egyes hatásköreit rendeletében vagy határozatában a polgármesterre ruházhatja. A polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzékét a 8. számú melléklet tartalmazza.


23. §


A R. 50. §-a az alábbiak szerint módosul:


A jegyző:

a) dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben;

b) gyakorolja a munkáltatói jogokat a polgármesteri hivatal, a közös önkormányzati hivatal köztisztviselői és munkavállalói tekintetében, továbbá gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az aljegyző tekintetében;

c) gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról;

d) tanácskozási joggal vesz részt a képviselő-testület, a képviselő-testület bizottságának ülésén;

e) jelzi a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének és a polgármesternek, ha a döntésük, működésük jogszabálysértő;

f) évente beszámol a képviselő-testületnek a hivatal tevékenységéről;

g) döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket;

h) dönt azokban a hatósági ügyekben, amelyeket a polgármester ad át;

i) dönt a hatáskörébe utalt önkormányzati és önkormányzati hatósági ügyekben;

j) a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét;

k) rögzíti a talált dolgok nyilvántartásába a talált idegen dologgal kapcsolatos a körözési nyilvántartási rendszerről és a személyek, dolgok felkutatásáról és azonosításáról szóló törvény szerinti adatokat, valamint a talált idegen dolog tulajdonosnak történő átadást követően törli azokat;



l) elkészíti az önkormányzat gazdasági programtervezetét, a költségvetési és a kapcsolódó rendeletek tervezeteit, a zárszámadás tervezetét, melyet a polgármester terjeszt a Képviselő-testület elé;

m) gondoskodik a belső ellenőrzés működtetéséről

n) állást foglal a Képviselő-testületi és a bizottsági előterjesztések törvényességéről

o) gondoskodik az önkormányzati rendeletek, az önkormányzati és nemzetiségi önkormányzati normatív határozatok kihirdetéséről


24. §


A R. 51-52 §-ai hatályukat vesztik.


25. §


(1) A R. 53. §-a és címe az alábbiak szerint módosul:

A Polgármesteri Hivatal, az önkormányzati költségvetési szervek


53. § (1)  A helyi önkormányzat képviselő-testülete az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására polgármesteri hivatalt , hoz létre. A hivatal közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában.

(2) A polgármesteri Hivatal önállóan gazdálkodó költségvetési szerv.

(3) A Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítésére és a működésére vonatkozó szabályokat a Szervezeti és Működési Szabályzat tartalmazza, melyet a Képviselő-testület hagy jóvá.

(4) A Polgármesteri Hivatal segíti a nemzetiségi önkormányzatok munkáját a jogszabályokban valamint az együttműködési megállapodásban foglalt módon.

(5) A Polgármesteri Hivatal vezető állású tisztségviselői: az irodavezetők és az irodavezető-helyettesek.


(2) Az 54. § címe hatályát veszti, szövege pedig az alábbiak szerint módosul:


54. § A Képviselő-testület határozatával az önkormányzati feladatok ellátására költségvetési szervet alapíthat, tarthat fenn. Az általa alapított, illetve fenntartott költségvetési szervet megszüntetheti, átszervezheti a jogszabályokban foglalt szabályok szerint. A költségvetési szervek jegyzékét a 9. számú. melléklet tartalmazza.


26. §


A R. 56-59. §-ai hatályukat vesztik.



27. §


(1)A R. 61. §-a az alábbiak szerint módosul:


Az SZMSZ mellékletei:

1. számú melléklet: A Képviselő-testület tagjainak és tisztségviselőinek névjegyzéke

2. számú melléklet: Az önként vállalt feladatok jegyzéke

3. számú melléklet: A minősített szavazati többséget igénylő döntések jegyzéke

4. számú melléklet: A közzétételi helyszínek

5. számú melléklet: A bejelentett frakciók listája

6. számú melléklet: A Képviselő-testület állandó bizottságainak és a részönkormányzat főbb feladatai

7. számú melléklet: A Képviselő-testület állandó bizottságai elnökeinek és tagjainak névsora

8. számú melléklet: A polgármesterre és a bizottságokra átruházott hatáskörök jegyzéke

9. számú melléklet: A költségvetési szervek és gazdasági társaságok  jegyzéke


(2) A R. 62. §-a hatályát veszti.


28. §


(1) Jelen rendelet 1. számú  melléklete lép a R. 1. számú melléklete helyébe.

(2) Jelen rendelet 2. számú  melléklete lép a R. 2. számú melléklete helyébe.

(3) Jelen rendelet 3. számú  melléklete lép a R. 3. számú melléklete helyébe.

(4) Jelen rendelet 4. számú melléklete lép a R. 4. számú melléklete helyébe.

(5) Jelen rendelet 5. számú melléklete lép a R. 5. számú melléklete helyébe.

(6) A R. kiegészül jelen rendelet 6., 7., 8., és 9. számú mellékletével.

(7) Jelen rendelet a kihirdetés követő 8. napon lép hatályba.


Budapest, 2015. január 29.



            dr. Bácskai János                                                      dr. Szabó József Zoltán

               polgármester                                                                      jegyző