Pamuk Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015. (II. 24.) önkormányzati rendelete

a szociális rászorultságtól függő pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról

Hatályos: 2015. 03. 01

Pamuk Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015. (II. 24.) önkormányzati rendelete

a szociális rászorultságtól függő pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról

2015.03.01.

Pamuk Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) 1. § (1) bekezdés, 10. § (1) bekezdés, 26. §, 32. § (3) bekezdés, 45. §, 48. § (4) bekezdés, 132. § (4) bekezdés, valamint a gyermekek védelméről lés a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (továbbiakban: Gyvt.) 18. § (2) bekezdés, 131. § (1) bekezdésben meghatározott jogalkotói hatáskörében; az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. A rendelet célja

1. § (1) E rendelet célja, hogy a szociális biztonság megteremtése és megőrzése érdekében szabályozza a pénzbeli és természetbeni juttatások, valamint a szociális ellátások igénybevételének helyi szabályait, rendelkezzék a szociális szolgáltatások igénybevételének jogosultságáról, mértékéről, igénybevételük módjáról és térítési díjairól.

(2) A Képviselő-testület az ellátások biztosításával a szociális szempontokból rászorult családok életminőségén kíván javítani, egyidejűleg ösztönözni kívánja a kérelmezőket arra, hogy maguk is tegyenek meg minden tőlük elvárhatót annak érdekében, hogy családjuk eltartásáról elsősorban kereső tevékenységből származó jövedelemből tudjanak gondoskodni.

(3) E rendelet a Szt-ben és Gyvt-ben foglalt rendeletalkotási kötelezettségnek megfelelően a Szt. 1. § (2) bekezdés felhatalmazása alapján rendelkezik az Önkormányzat által nyújtható szociális ellátásokról.

2. A rendelet hatálya

2. § (1) E rendeletet kell alkalmazni az Pamuk Község Önkormányzatának közigazgatási területén életvitelszerűen élő

a) magyar állampolgárokra,

b) bevándoroltakra és letelepedettekre,

c) hontalanokra,

d) a magyar hatóság által menekültként vagy oltalmazottként elismert személyekre.

(2) E rendelet hatálya a Szt. 7. § (1) bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően kiterjed az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak a Magyarország területén jogszerűen tartózkodó állampolgáraira is.

(3) E rendelet hatálya kiterjed a Szt. 3. § (3) bekezdésében, a Gyvt. 4. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározottakra.

(4) E rendelet szerint kell eljárni az (1) és (2) bekezdésben meghatározott személyeken kívül, a Pamuk község területén tartózkodó nem magyar állampolgárságú gyermek védelmében is, ha a hatósági intézkedés elmulasztása a gyermek veszélyeztetettségével vagy elháríthatatlan kárral járna.

3. Értelmező rendelkezések

3. § (1) E rendelet alkalmazásában:

1. család: a Szt. meghatározása1 szerint;

2. egyedül élő: aki egyszemélyes háztartásban lakik;

3. háztartás: a Szt. meghatározása2 szerint;

4. jövedelem: a Szt. meghatározása szerint;

5. környezettanulmány: a kérelmező családi és vagyoni viszonyainak, továbbá a kérelem szempontjából lényeges tények, adatok, előírt kötelezettségek teljesítésének esetenkénti helyszíni ellenőrzése;

6. különös méltánylást érdemlő eset: különösen fogyatékosság, betegség, baleset, haláleset, munkanélküliség, tartós jövedelemromlás, elemi kár, egyéb rendkívüli létfenntartást veszélyeztető élethelyzet,

7. nyugdíjminimum: az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege;3

8. vagyon: a Szt. meghatározása4 szerint a mindenkori nyugdíjminimum ötszörösének megfelelő összegtől.

(2) Egy főre eső jövedelem: a háztartás összes havi nettó jövedelme osztva a háztartásban élők számával.

4. Eljárási rendelkezések

4. § (1) Az önkormányzat saját hatáskörében nyújtott ellátásaira – az e rendeletben foglalt kivételekkel – a Szt-ben, valamint a pénzbeli és természetben nyújtott ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006.(III.27.) Korm. rendeletben foglaltak megfelelően irányadóak.

(2) A pénzbeli és természetben nyújtott települési ellátások iránti kérelmet, ha magasabb szintű jogszabály vagy e rendelet másként nem rendelkezik év közben folyamatosan az erre rendszeresített formanyomtatványon, Pamuk Község Polgármesteréhez (a továbbiakban: polgármester) címezve lehet benyújtani.

(3) A kérelemhez csatolni kell a kérelmező és a háztartás tagjainak jövedelméről szóló igazolásokat, melynek irányadó időszakára a Szt-ben meghatározottakat kell figyelembe venni.

(4) A jövedelem igazolható:

a) munkabérből származó jövedelem esetén, a munkáltató által kiállított igazolással (amennyiben az adott hónapban 13. havi munkabér, illetve más jogcímen egy-egy többletjuttatás is kifizetésre került, annak összegét a havi munkabértől elkülönítve kell feltüntetni);

b) munka elvesztése nyomán kapott ellátás esetén az ellátást megállapító hatóság által kiállított igazolással;

c) nyugdíj vagy nyugdíjszerű ellátás esetén, a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság által a tárgyév elején megküldött elszámolási lappal, vagy a megelőző hónapban kifizetett ellátás igazoló szelvényével és a nyugdíjas igazolvány fénymásolatával;

d) családtámogatási ellátások esetén a kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított ellátás igazoló szelvényével vagy a kifizető szerv igazolásával;

e) őstermelők esetén a bevételről vezetett dokumentum fénymásolatával, illetve a NAV által kiállított igazolással, továbbá támogatás esetén a támogatás összegéről szóló igazolással;

f) vállalkozásból származó jövedelem esetén a NAV igazolásával, továbbá az adóbevallással nem lezárt időszakra vonatkozóan az egy havi átlagjövedelemről szóló könyvelői igazolással, ennek hiányában az érintett nyilatkozatával;

g) alkalmi munka esetén a havi átlagos nettó jövedelemre vonatkozó nyilatkozattal és az alkalmi munkavállalói könyv fénymásolatával;

h) tartásdíj esetén a ténylegesen felvett tartásdíjról szóló irattal (elismervény, postai feladóvevény, stb.) és a szülők közötti egyezséget tartalmazó közokirattal, vagy teljes bizonyító erejű magánokirattal, illetve a tartásdíj megállapításáról szóló jogerős bírói ítélettel, állam által megelőlegezett gyermektartásdíjról a gyámhivatal határozatával;

i) ösztöndíjról a felsőoktatási intézmény igazolásával;

j) a munkaügyi kirendeltség igazolása arról, hogy a támogatást igénylő személy és nagykorú családtagja regisztrált munkanélküli és támogatásban nem részesül;

k) az a)-j) pontokba nem tartozó jövedelmek esetén egyéb, a jövedelem típusának megfelelő igazolással;

l) amennyiben a c), d) és i) pontban meghatározott ellátások folyószámlára kerülnek átutalásra, úgy a jövedelem a bankszámlakivonattal is igazolható.

(5 ) A havi rendszerességgel nyújtott pénzbeli ellátásokat utólag, minden hónap ötödik napjáig kell folyósítani. A kifizetés történhet a jogosult kérelme alapján annak bankszámlájára, illetve házipénztárból.

(6) A nem havi rendszerességgel nyújtott pénzbeli ellátás kifizetése legkésőbb a megállapítást követő 15 nap a jogosult kérelme alapján annak bankszámlájára, illetve házipénztárból.

(7) A havi rendszerességgel nyújtott települési támogatás bármely okból történő megszüntetése esetén a jogosultságot – az (8) bekezdésben foglalt kivétellel – a határozathozatal hónapjának utolsó napjával kell megszüntetni.

(8) Ha a havi rendszerességgel nyújtott települési támogatásra jogosult az ellátás folyósítása alatt nem Pamukon tartózkodik életvitelszerűen, a jogosultságot a lakcímváltozás hónapjának utolsó napjával kell megszüntetni.

(9) A települési vagy gyermekjóléti támogatásban részesülő a jogosultsága feltételeit érintő lényeges tények, körülmények (jövedelmi, vagyoni viszonyai, családi állapota, lakhelye, stb.) megváltozását, annak bekövetkeztét követő 15 napon belül köteles a Közös Hivatal jegyzőjének bejelenteni. E kötelezettségről a megállapító határozatban tájékoztatni kell a jogosultat.

(10) A (9) bekezdés tekintetében a jövedelmi viszonyok megváltozásának a Szt.25. §.(7) bekezdésében meghatározott tartós jövedelemváltozás számít.

5. Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése

5. § (1) A (10) bekezdés szerinti bejelentés elmulasztása esetén vizsgálni kell a támogatás jogosulatlan és rosszhiszemű igénybevételét. E rendeletben szabályozott települési támogatás jogosulatlan és rosszhiszemű igénybevétele esetén a Szt. 17. §-ban foglaltakat, a gyermekjóléti támogatások jogosulatlan és rosszhiszemű igénybevétele esetén a Gyvt.133. §-ában foglaltakat kell alkalmazni.

(2) E rendeletben szabályozott ellátási formáknál a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett ellátás megtérítését elrendelő jogerős határozat kézhezvételét követő 30 napon belül kérelemre, méltányosságból, indokolt esetben, amennyiben a visszafizetés a kötelezett megélhetését súlyosan veszélyezteti a polgármester a visszafizetésre kötelezett összeget méltányosságból

a) elengedheti,

b) csökkentheti,

c) részletekben történő megfizetését engedélyezheti.

II. Fejezet

Pénzben vagy természetben rendszeres ellátásként nyújtott települési támogatások

6. Lakásfenntartási támogatás

6. § (1) Az önkormányzat települési támogatás keretében a szociálisan rászoruló háztartások részére, a háztartás tagjai által lakott lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos (2) bekezdésben meghatározott rendszeres kiadásaik viseléséhez lakásfenntartási támogatást nyújt.

(2) A lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadások körén a villanyáram-, a víz- és a szemétszállítás díját, albérleti díjat, és a tüzelőanyag költségeit kell érteni.

(3) Lakásfenntartási támogatásra jogosult az a személy, akinek háztartásában:

a) az egy főre eső nettó jövedelem a nyugdíjminimum 100%-át, egyedül élő esetében a nyugdíjminimum 130%-át

b) a lakás fenntartásával kapcsolatos havi rendszeres kiadásaik mértéke a háztartás összjövedelmének 30%-át eléri, vagy meghaladja és

c) a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona.

(4) A lakásfenntartási támogatás havi összege 1500 Ft.

(5) Lakásfenntartási támogatást elsősorban természetbeni ellátásként kell megállapítani és a támogatás összegét a határozatban megjelölt egy vagy több szolgáltató részére havonta kell átutalni.

(6) Azon személy esetében, akinél előrefizetős áramfogyasztást mérő készülék működik, a lakásfenntartási támogatást természetben kell nyújtani.

(7) Lakásfenntartási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.

(8) Külön lakásnak kell tekinteni a társbérletet, az albérletet, és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.

(9) A megállapított jogosultsági időtartam alatt a jogosult, vagy háztartásának tagja részére újabb lakásfenntartási támogatást – a háztartás szerkezetében történt változást, illetve elköltözést kivéve – ugyanarra a lakásra nem lehet megállapítani.

(10) A lakásfenntartási támogatást a kérelem benyújtása hónapjának első napjától, a már fennálló jogosultság utolsó hónapjában benyújtott kérelmek esetén a korábbi jogosultság lejártát követő hónap első napjától egy év időtartamra kell megállapítani.

(11) A kérelemhez csatolni kell:

a) kérelmező nyilatkozatát a lakásban tartózkodás jogcíméről valamint a háztartás vagyoni helyzetéről;

b) a lakás nagyságát hitelt érdemlő módon igazoló iratot, ennek hiányában a tulajdoni lapot;

c) bérleményben, albérletben élők esetén a bérleti szerződést;

d) a kérelmező, illetve háztartása tagjai nevére szóló, – vagy azon legalább számlafizetőként feltüntetett – a lakás fenntartásával kapcsolatos kiadások egy havi átlagos összegéről a szolgáltatói igazolásokat, ennek hiányában a kérelem benyújtását megelőző utolsó számlákat.

(12) Vegyes tüzelés esetén az egy hónapra jutó átlagos kiadást az előző fűtési időszak számlái alapján kell kiszámítani.

(13) A lakhatási támogatás nem állapítható meg annak, akinek e rendelet hatályba lépését megelőzően normatív lakásfenntartási támogatás került megállapításra, a jogosultsága fennállásáig.

(14) Az (1) bekezdés alapján adható települési támogatás megállapításával, megszüntetésével kapcsolatos hatáskört a polgármester gyakorolja.

III. Fejezet

Pénzben vagy természetben átmeneti ellátásként nyújtott települési támogatások

7. Rendkívüli települési támogatás

7. § A Képviselő-testület a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére e rendeletben meghatározottak szerint rendkívüli települési támogatást nyújt

a) halálesetre tekintettel temetési támogatást,

b) eseti támogatást,

c) eseti gyermekvédelmi támogatást.

8. Temetési támogatás

8. § (1) Temetési támogatás formájában rendkívüli települési támogatás állapítható meg annak, aki a meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott.

(2) Nem jogosult temetési támogatásra, aki az eltemettetésre- ellenszolgáltatás fejében - szerződésben vállalt kötelezettséget.

(3) Nem állapítható meg temetési támogatás, ha az elhunyt temetése közköltségen történt.

(4) A temetési támogatás összege a temetés költségének 10%-a, de legfeljebb 20.000 Ft.

(5) A temetési támogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell

a) temetés költségeiről a kérelmező nevére kiállított számla eredeti példányát,

b) a halotti anyakönyvi kivonatot,

(6) A kérelmet a halálesetet követő vagy a halotti anyakönyvi kivonat kiállításától számított 60 napon belül kell benyújtani. A határidő elmulasztása jogvesztő.

(7) A megállapított temetési támogatás összegét vagy a kérelem elutasításának tényét az erről szóló határozat számával együtt a temetési számlára rá kell vezetni és a számlát a kérelmező részére vissza kell küldeni.

9. Eseti támogatás

9. § (1) Eseti támogatásra való jogosultság állapítható meg kérelemre, vagy hivatalból annak a személynek,

a) aki létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan létfenntartási gonddal küzd, és önmaga, illetve családja létfenntartásáról más módon nem tud gondoskodni,vagy

b) alkalmanként jelentkező többletkiadások, így különösen, ha

ba) betegséghez, vagy

bb) elemi kár elhárításához, vagy

bc) egyéb súlyos krízis helyzet miatt

anyagi segítségre szorulnak.

(2) Eseti támogatásra való jogosultság állapítható meg annak, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 100 %-át, egyedül élő esetén 130 %-át.

(3) Eseti támogatás családonként havonta legfeljebb egy, egy naptári éven belül legfeljebb négy alkalommal állatható meg, melynek éves összege a 20 000.-Ft-ot nem haladhatja meg.

(4) Eseti támogatás egyszeri összege:

a) legalább 1 000.-Ft, legfeljebb 5.000.-Ft.

b) a 9. §.(1) bekezdés b) pont bc) alpontja esetében legfeljebb 20 000.-Ft

(5) A krízistámogatás megállapítása iránti kérelemhez csatolni kell

a) az elemi kárt igazoló szakhatósági jegyzőkönyvet és

b) a kérelmező és családja jövedelemigazolását.

(6) Az Önkormányzat a szociális ellátásra biztosított keretösszeg év végi maradványa terhére az arra jogosult személyeknek karácsonyi támogatást nyújthat.

Karácsonyi támogatásra jogosult az a személy aki az alábbi együttes feltételeknek megfelel:
a) Pamukon bejelentett lakóhellyel rendelkezik és életvitelszerűen lakóhelyén él.

10.Eseti gyermekvédelmi támogatás

10. § (1) Eseti gyermekvédelmi támogatásban részesíthető a gyermek, ha az őt gondozó háztartás időszakosan létfenntartási gonddal küzd, vagy létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, és a háztartásbab az egy főre eső jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 100 %-át, gyermekét egyedül nevelő esetében 130%-át

(2) E rendelet alkalmazásában létfenntartási gondnak, valamint létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetnek kell tekinteni, ha a családjának alkalmanként váratlan többletkiadása jelentkezik, különösen:

a) gyermek betegsége,

b) gyermek hátrányos helyzete

miatt anyagi segítségre szorul.

(3) Eseti gyermekvédelmi támogatás kérelemre, vagy hivatalból állapítható meg.

(4) Az eseti gyermekvédelmi támogatás egy naptári éven belül, gyermekenként 4 alkalommal adható, melynek éves összege nem haladhatja meg a 20 000.-Ft-ot, amely támogatás az eset összes körülményét figyelembe véve egy összegben is adható.

(5) Eseti gyermekvédelmi támogatás alkalmankénti összege legalább 1 000.-Ft, legfeljebb 5 000.-Ft.

(6) Az önkormányzat közoktatási és felsőoktatási intézményben tanulók részére pályázat keretében igénybe vehető települési támogatást tanulmányi ösztöndíj támogatásokat biztosíthat, melynek keretében:

Bursa Hungarica Önkormányzati ösztöndíj: egyetemen, főiskolán tanulók támogatása céljából az önkormányzat csatlakozhat, a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati ösztöndíj pályázathoz. A Képviselő-testület a csatlakozásról évente dönt. Csatlakozás esetén a Képviselő-testület, az ösztöndíj megállapításának jogosultsági feltételeit, annak összegét külön rendeletben határozza meg.
IV. Fejezet

11. Köztemetés

11. § (1) A köztemetéssel összefüggő feladatokat az Szt. 48. §.-ban foglaltak szerint a kell ellátni.

(2) Az Szt.48. §.(3) bekezdés b.) pontjában szabályozott esetben a köztemetés költségeinek megtérítésére kötelező határozat kézhezvételét követő 30 napon belül benyújtott kérelemre, a polgármester engedélyezheti a köztemetés költségének – maximum 12 havi – részletekben történő törlesztését, ha az eltemettetésre köteles személy,

a) egyedül élő és havi jövedelme a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 130 %-át nem éri el

b) háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori nyugdíjminimum összegét nem éri el.

(3) Különösen méltányolható, létfenntartást veszélyeztető esetben a polgármester az (1) bekezdésben meghatározott jövedelemhatároktól eltérhet.

(4) Az első részlet visszafizetésének határideje a részletfizetést megállapító határozat jogerőre emelkedését követő 15. nap

12. Szociális szolgáltatások

12. 1. Az egyes szociális szolgáltatások szabályai

12. § (1) Az Szt. értelmében szociális alapszolgáltatások:

- falugondnoki szolgáltatás
- étkeztetés
- házi segítségnyújtás
- családsegítés
(2) Az önkormányzat szakfeladatként biztosítja a falugondnoki szolgáltatást, az étkeztetést, a házi segítségnyújtást, a családsegítést a Pogányvölgyi Többcélú Kistérségi Társulás által fenntartott Lengyeltóti Alapszolgáltatási Központon keresztül biztosítja.
(3) Térítésmentesen kell biztosítani: a falugondnoki szolgáltatást, a házi segítségnyújtást és a családsegítést.
(4) A fenntartó ingyenes ellátásban részesíti azt az ellátottat:
- aki jövedelemmel nem rendelkezik;
- étkeztetés és házi segítségnyújtás esetén, akinek a háztartása jövedelemmel nem rendelkezik;
- bentlakásos ellátás esetén, ha jelzálogjog alapjául szolgáló vagyona nincs.

Az ellátások igénybevétele

13. § (1) Az étkeztetés, házi segítségnyújtás és családsegítés alapellátások keretében az ellátást biztosító intézménybe történő felvétel, valamint az ellátások igénybevétele iránti kérelmet a intézményvezetőhöz kell benyújtani, a 9/1999. (XI. 24.) SZCSM. rendelet 1. sz. melléklete szerinti formanyomtatványon.

(2) A jogviszony keletkezéséről és az ellátás iránti kérelemről az intézményvezetője dönt.

(3) Külön eljárás nélkül akkor biztosítható ellátás, ha indokolt az igénylő azonnali ellátása. Az írásos kérelmet és a jövedelemigazolást ebben az esetben is mellékelni kell.

(4) Az intézményvezető külön eljárás nélkül ellátásban részesíti azt, aki a 9/1999. (XI. 24.) SZCSM rendelet 15. § (1) bekezdésében foglalt feltételeknek megfelel.

Falugondnoki szolgáltatás

14. § Falugondnoki szolgáltatás keretében az önkormányzat enyhíti a település intézményhiányából eredő hátrányait, biztosítja az alapvető szükségletek kielégítését célzó szolgáltatásokhoz való hozzájutást, valamint az egyes alapszolgáltatásokhoz való hozzájutást, valamint segíti az egyéni és a közösségi szintű szükségletek teljesítését, ezen belül: betegszállítás, bevásárlás, gyógyszerek kiváltása, tömegközlekedéshez történő hozzájutás elősegítése, valamint közreműködik az étkeztetés biztosításában.

Étkeztetés

15. § (1) Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen

a) koruk,

b) egészségi állapotuk,

c) fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük,

d) szenvedélybetegségük, vagy

e) hajléktalanságuk

miatt.

(2) Az ellátás iránti kérelmet a Lengyeltóti Alapszolgáltatási Központ intézményvezetőjéhez lehet benyújtani. Az ellátás iránti kérelemről a Lengyeltóti Alapszolgáltatási Központ intézmény vezetője

Házi segítségnyújtás

16. § (1) Házi segítségnyújtás keretében a szolgáltatást igénybe vevő személy saját lakókörnyezetében kell biztosítani az önálló életvitel fenntartása érdekében szükséges ellátást.

(2) A házi segítségnyújtás keretében biztosítani kell:

a) az alapvető gondozási, ápolási feladatok elvégzését,

b) az önálló életvitel fenntartásában, az ellátott és lakókörnyezete higiéniás körülményeinek megtartásában való közreműködést,

c) a veszélyhelyzetek kialakulásának megelőzésében, illetve azok elhárításában való segítségnyújtást.

(3) Házi segítségnyújtás igénybevételét megelőzően – az Szt. 68/A. § (4) bekezdése, valamint a 63. § (8) bekezdés szerinti kivétellel - vizsgálni kell a gondozási szükségletet. A szolgáltatás iránti kérelem alapján az intézményvezető, ennek hiányában a jegyző kezdeményezi az igénylő gondozási szükségletének vizsgálatát.

(4) A gondozási szükséglet vizsgálatát külön jogszabályban megjelölt szakértői bizottság végzi, mely kötelező erejű szakvéleményt ad a napi gondozási szükséglet mértékéről.

(5) A házi segítségnyújtást a szakvéleményben meghatározott napi gondozási szükségletnek megfelelő időtartamban, de legfeljebb napi 4 órában kell nyújtani. Ha a gondozási szükséglet a napi 4 órát meghaladja, a szolgáltatást igénylőt az intézményvezető tájékoztatja a bentlakásos intézményi ellátás igénybevételének lehetőségéről.

(6) Ha a szolgáltatást igénylő személy egészségi állapota vagy személyes körülményei a szolgáltatás átmeneti jellegű vagy halaszthatatlan biztosítását teszik szükségessé, a házi segítségnyújtás az intézményvezető döntése alapján legfeljebb három hónapos időtartamra a gondozási szükséglet vizsgálata nélkül is nyújtható.

(7) A települési önkormányzat a megállapított gondozási szükséglettel rendelkező, házi segítségnyújtást igénylő személyek ellátásáról köteles gondoskodni.

(8) Az ellátás iránti kérelmet a Lengyeltóti Alapszolgáltatási Központ intézményvezetőjéhez lehet benyújtani.

(9) Az ellátás iránti kérelemről az Alapszolgáltatási Központ vezetője dönt.

A gondozásra fordított időt a gondozás napló alapján kell megállapítani.
Az ellátás igénybevétele, valamint annak megszüntetése a Lengyeltóti Alapszolgáltatási Központ intézményvezetője intézkedése alapján az Sztv. 93. § - 94/A. § rendelkezéseinek megfelelően történik.

Családsegítés

17. § (1) Családsegítés keretében segítséget nyújt a működési területén élő szociális és mentálhigiénés problémái vagy egyéb krízishelyzete miatt segítségre szoruló személynek, családnak az ilyen helyzethez vezető okok megelőzése, a krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség megőrzése céljából.

(2) A családsegítés keretében a Képviselő-testület az Szt-ben meghatározott ellátásokat biztosítja.

(3) A családsegítést a képviselő-testület a Pogányvölgyi Többcélú Kistérségi társulás által létrehozott és fenntartott Alapszolgáltatási Központ intézmény útján biztosítja.

(4) Az ellátás iránti kérelmet a kérelmezőnek az Alapszolgáltatási Központhoz kell benyújtani.

(5) Az ellátás iránti kérelemről az Alapszolgáltatási Központ intézményvezetője dönt.

13. 2. Térítési díj

18. § (1) Ha az Szt. másként nem rendelkezik, a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért személyi térítési díjat kell fizetni.

(2) A személyi térítési díjat

a) az ellátást igénybe vevő jogosult,

b) a szülői felügyeleti joggal rendelkező törvényes képviselő,

c) a jogosultnak az a házastársa, élettársa, egyeneságbeli rokona, örökbe fogadott gyermeke, örökbe fogadó szülője, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem a tartási kötelezettség teljesítése mellett meghaladja az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének két és félszeresét,

d) a jogosult tartását szerződésben vállaló személy,

e) a jogosult tartására bíróság által kötelezett személy (a c)-e) pont alattiak a továbbiakban együtt: tartásra köteles és képes személy)

köteles megfizetni (az a)-e) pont alattiak a továbbiakban együtt: kötelezett).

(3) A fenntartó ingyenes ellátásban részesíti azt az ellátottat,

a) aki jövedelemmel nem rendelkezik,

b) étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében, akinek a családja jövedelemmel

(119/C. §) nem rendelkezik, és bentlakásos ellátás esetében az Szt. 119. § (2) bekezdése szerinti jelzálog alapjául szolgáló vagyona nincs.

(4) A személyi térítési díj összege évente két alkalommal vizsgálható felül és változtatható meg, kivéve ha az ellátott, illetve étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében a családja jövedelme

a) olyan mértékben csökken, hogy az e törvényben meghatározott térítési díj fizetési kötelezettségének nem tud eleget tenni;

b) az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-át meghaladó mértékben növekedett.

19. § (1) A szociális alapszolgáltatás személyi térítési díjának megállapításánál

a) a szolgáltatást igénybe vevő személy rendszeres havi jövedelmét,

b) étkeztetés és házi segítségnyújtás esetében az Szt. 119/C. § (3) bekezdése szerinti jövedelemigazolásban meghatározott jövedelmet,

c) kiskorú igénybe vevő esetén - a b) pont szerinti kivétellel - a vele közös háztartásban élő szülők egy főre jutó rendszeres havi jövedelmét kell figyelembe venni.

(2) A személyi térítési díj nem haladhatja meg az (1) bekezdés szerinti jövedelem

a) 25%-át étkeztetés,

b) 20%-át házi segítségnyújtás,

c) 30%-át, ha a házi segítségnyújtás mellett étkezést is biztosítanak, illetve támogató szolgáltatás,

d) 20%-át a kiskorú részére nyújtott támogató szolgáltatás,

e) 2%-át jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

esetében.

(3) Az intézményi ellátásért fizetendő személyi térítési díj nem haladhatja meg az ellátott havi - idősotthoni ellátás esetében az Szt. 119/C. § (3) bekezdése szerinti jövedelemigazolásban meghatározott - jövedelmének

a) 15%-át a nappali ellátást, illetve 30%-át a nappali ellátást és ott étkezést;

b) 60%-át az átmeneti elhelyezést;

c) 50%-át a rehabilitációs célú lakóotthoni elhelyezést;

d) 80%-át, a c) pont alá nem tartozó egyéb tartós elhelyezést

nyújtó intézmények esetén.

(4) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások intézményi térítési díját a képviselő-testület, évente egyszer állapíthatja meg. Az intézményi térítési díjakat e rendelet 1. sz. melléklete tartalmazza.

(5) A személyi térítési díj nem haladhatja meg az intézményi térítési díj összegét.

(6) Térítési díjkedvezményt, illetve mentességet az ellátást biztosító intézmény vezetőjétől kell kérni.

(7) Az intézményvezető a személyi térítési díj 50.%-áig terjedő térítési díjkedvezményt vagy térítési díjmentességet adhat különösen akkor, ha az igénybevevő életkörülményeiben kedvezőtlen változás következett be, így ha pl. (szabályozási alternatívák)

- elemi kárt szenvedett,
- bűncselekménnyel (pl.: lopással vagy rablással) jelentősen megkárosították,
- lakásában rendkívüli esemény (pl. csőtörés) miatt súlyos kár keletkezett,
- egészségében állapotrosszabbodás következett be,
- családi körülményeiben olyan változás állt be (pl. tartósan beteg,
vagy fogyatékos hozzátartozó, haláleset), amely miatt az ellátott a térítési
díjat, vagy annak teljes összegét átmenetileg nem tudja megfizetni.
(8) Térítési díjkedvezmény vagy díjmentesség legfeljebb 3 hónap időtartamra adható.

20. §

A személyi térítési díjak megfizetése

(1) A személyi térítési díjat konkrét összegben, forintra kerekítve kell megállapítani. Ha a személyi térítési díj az ellátás igénybevételét követő 30 napon belül nem állapítható meg, a megállapítására jogosult térítési díj-előleg fizetését kérheti.
Megállapításkor intézkedni kell, hogy az előleg, illetve az előleg fizetésének időszakára jutó személyi térítési díj közötti különbözet kiegyenlítése megtörténjen.
(2) Ha az önkormányzat rendelete, illetve a megállapodás eltérően nem rendelkezik a személyi térítési díjat
a) az átmenti elhelyezést biztosító intézmények szolgáltatásaiért legfeljebb egy hónapi időtartamra előre,
b) más személyes gondoskodási formáknál havonta utólag kell megfizetni.
(3) A befizetett és a ténylegesen fizetendő személyi térítési díj különbözetét a következő befizetés alkalmával a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról szóló 29/1993. (II.27.) Korm. rendelet 5. § (4) bekezdése szerint korrigálni kell.
(4) A szolgáltatások, illetve ellátások igénybe vételének szüneteltetését az alábbiak szerint kell bejelenteni az intézményvezetőnek:
a) alapszolgáltatás esetében a szüneteltetés első napját megelőző két munkanappal korábban írásban kell a bejelentést megtenni;
b) szakosított ellátás esetében a bejelentés részletes szabályait a házirend tartalmazza.

21. §

Az intézményvezető és az ellátást igénybevevő között kötendő megállapodás

(1) Az intézményvezető az intézményi ellátás igénybevételekor írásban megállapodást köt a szolgáltatásban részesülő személlyel, illetve törvényes képviselőjével. A megállapodásban ki kell térni az Szt. 94/B. és 94/D. §-ában foglaltakon túl az alábbiakra is:
a) étkeztetés esetén az étkeztetés módjára;
b) házi segítségnyújtás esetén a segítségnyújtás tartamára, időpontjára;
c) a személyi térítési díj összegére és a megfizetés időpontjára, módjára;
d) az ellátástól való távolmaradás esetén (pl. betegség, kórházi ápolás, elutazás) az előzetes bejelentési kötelezettség szabályaira;
e) az ellátás megkezdésének időpontjára
f) az ellátás megszüntetésének eseteire vonatkozó figyelmeztetésre
g) a döntések elleni jogorvoslat módjára.

22. §

Az intézményi jogviszony megszűnése

(1) Az intézményi ellátás megszűnik az Szt. 100. § és 101. §-ában foglalt esetekben és módon.
(2) Az alapellátás megszűnik, ha az igénylő:
a.) a térítési díjat 3 hónapon keresztül nem fizeti ki, kivéve, ha ingyenes ellátásban kell részesíteni,
b.) a szolgáltatást 1 hónapon keresztül nem veszi igénybe,
c.) elhalálozik,
d.) kéri az ellátás megszüntetését.
(3) Az alapellátás megszüntetése az intézményvezető hatásköre. Az ellátás megszűnéséről az intézményvezető írásban értesíti az ellátásban részesülőt. Ha az ellátott a döntéssel nem ért egyet, az értesítés kézhezvételétől számított 8 napon belül a fenntartóhoz fordulhat. A jogerős és végrehajtható döntésig az ellátást változatlanul biztosítani kell.
(4) Az intézményi térítési díjat a képviselő-testület évente egy/két alkalommal állapítja meg.
(5) A térítési díj megállapítására, beszedésére vonatkozóan e rendeletben nem szabályozott kérdések tekintetében az Szt. 114-119. §-ában foglaltak az irányadók.

23. §

Házirend

Az intézmények házirendjét a Képviselő testület hagyja jóvá.
V. Fejezet

14. Méltányossági jogkör gyakorlása

24. § (16) Különös méltánylást érdemlő esetben a polgármester lakásfenntartási támogatás, valamint a gyógyszertámogatás kivételével – az e rendeletben foglalt feltételektől az ügyfél javára eltérhet.

VI. Fejezet

15. Záró és hatályba léptető rendelkezések.

25. §

.

(1) E rendelet 2015. március 1-jén lép hatályba.
(2) E rendelet 7. §-a és 8. §-a 2015. december 31-én hatályát veszíti.
(3) Rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyekre is alkalmazni kell.
(4) Hatályát veszti a szociális ellátások helyi szabályozásáról szóló 2/2011. (II. 23.) önkormányzati rendelet.


1. számú melléklet

AZ EGYES KÉRELEMTÍPUSOKHOZ CSATOLANDÓ IGAZOLÁSOK JEGYZÉKE ELLÁTÁSI FORMÁNKÉNT

1) Eseti segély
a) jövedelemnyilatkozatok,
b) jövedelemigazolások a Sztv. 10. § (2)-(5) bekezdései szerint.
c) vagyonnyilatkozat,
d) 10. § (6.) bekezdés e) pontjában szabályozott esetben a szolgáltatási díjhátralékról szóló igazolás vagy kifizetetlen számla;
e) a 10 § (6.) bekezdés g.) pontjában szabályozott esetben: a helyreállítási költség igazolására szakhatóság véleménye, a helyreállítást vállaló szakember igazolása, valamint a biztosító által kiadott igazolás
f) 6. § szerinti rendszeres települési támogatáshoz tulajdoni lap másolata, illetve bérleti szerződés
2) Halálesethez, temetéshez való hozzájárulás
A Korm. rendelet 32. §-ban foglaltakon túl
a) jövedelemnyilatkozat,
b) jövedelemigazolások a Sztv. 10. § (2)-(5) bekezdései szerint,
c) vagyonnyilatkozat,
d) az elhunyt személy halotti anyakönyvi kivonatának másolata
3)Gyermekek eseti segélye
a) jövedelemnyilatkozat, vagyonnyilatkozat a Gyer. 3. sz. melléklete szerint
b) jövedelemigazolások a Sztv. 10. § (2)-(5) bekezdései szerint,
c) a 12 § (2) bekezdés szabályozott esetekben a kezelőorvos igazolása, vagy gyógyszerköltség, gyógyászati segédeszköz költségének igazolása valamint, Gyámhivatal határozatának másolata
4) Köztemetés
a) az elhunyt személy halotti anyakönyvi kivonatának másolata
b) jövedelemnyilatkozat
c) jövedelemigazolások a Sztv. 10. § (2)-(5) bekezdései szerint
d) nyilatkozat arról, hogy van-e olyan személy, aki az elhunyt temetését szerződésben vállalta, illetve akit az elhunyt végrendelete temetésre kötelez.
5) E rendelet 9. §-a szerinti támogatás
a) jövedelemnyilatkozat
b) jövedelemigazolások a Sztv. 10. § (2)-(5) bekezdései szerint
c) a havi rendszeres gyógyító ellátásokról kiállított háziorvosi igazolás
2. számú melléklet

Intézményi térítési díjak

A személyes gondoskodást nyújtó intézmények térítési díjai

Étkeztetés

Ellátottak

Elbírálási szempont

Elvitel/helyben fogyasztás esetén Ft/adag +ÁFA a mindenkor hatályban lévő ÁFA törvény előírásai szerint

1. kategória

Akinek jövedelme a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj összegének 150 %-át nem haladja meg

130 Ft/adag

2. kategória

Akinek jövedelme a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj összegének 150 %-a és 300 %-a között van

180 Ft/adag

3. kategória

Akinek jövedelme a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj összegének 300 %-át meghaladja

250 Ft/adag

Házi segítségnyújtás

Ellátottak

Elbírálási szempont

Házi gondozási óradíj

1. kategória

Akinek jövedelme a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj összegének 150 %-át nem haladja meg

0 Ft/óra

2. kategória

Akinek jövedelme a mindenkori legkisebb öregségi nyugdíj összegének 150 %-át meghaladja

0 Ft/óra

ÁFA a mindenkor hatályban lévő ÁFA törvény előírásai szerint

Idősek nappali ellátása

Étkezés igénybevételével

330 Ft/nap

Étkezés igénybevétele nélkül

120 Ft/nap

ÁFA a mindenkor hatályban lévő ÁFA törvény előírásai szerint
3. számú melléklet

KÉRELEM TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁSHOZ

SOMOGYVÁRI KÖZÖS
ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL
8698. Kaposvári utca 2.

KÉRELEM

települési támogatás megállapításához

I. Az igénylő adatai:
1./ Kérelmező neve /születési név is /____________________________________________
/Nyomtatott betűkkel kérjük kitölteni!/
Társadalombiztosítási Azonosító Jel /TAJ szám/: __________________
Születési helye: _________________________Anyja neve:___________________
Születési idő: 19_____év ________________hónap _______ nap
Nyugdíjas esetén nyugdíjas igazolvány törzsszáma: __________________
2./ Állampolgársága : magyar, bevándorlási, letelepedési engedéllyel rendelkező
hontalan, menekültként vagy oltalmazottként elismert
Státuszt elismerő határozat száma: ____________/20_______

( a megfelelő rész aláhúzandó)

3./ Családi állapota: egyedülálló (hajadon, nőtlen), házastársával/élettársával/bejegyzett élettársával lakik együtt, házastársától külön élő, elvált , özvegy (a megfelelő rész aláhúzandó)

4./ Lakóhely: __________________________________helység
_________________________________utca________sz..________em.______ajtó
Tartózkodási hely: ___________________________________helység
_________________________________utca________sz.________em. ______ ajtó
Értesítési és utalási cím: _______________________________helység
_________________________________utca________sz.________
Kijelentem, hogy életvitelszerűen lakóhelyemen vagy tartózkodási helyemen élek ( a megfelelő rész aláhúzandó)
5./A kérelem benyújtásának időpontjában az önkormányzati segélyt kérővel közös háztartásban élő/élők adatai:

Név

Születési hely,idő

Anyja neve

Rokoni fok

TAJ szám

Közös háztartás: az egy lakásban együtt lakó, ott bejelentett lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyek közössége.)
II. rendszeres települési támogatás igénylése
ezen belül:
lakásfenntartási támogatás
III. A rendkívüli települési támogatás igénylése, rendkívüli élethelyzet oka:
A települési támogatás megállapítását (egyidejűleg csak egy forma jelölhető meg, a megfelelő ok előtti jelölőnégyzetbe „X”-el történő jelöléssel)
családban történt haláleset (temetési támogatás)
eseti támogatás
betegséghez,
elemi kár elhárítása,
egyéb súlyos krízishelyzet miatt
létfenntartást veszélyeztető egyéb rendkívüli élethelyzet, és pedig: ……………….
....................................................................................................................................
…………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………..
eseti gyermekvédelmi támogatás
gyermek betegsége miatt
gyermek hátrányos helyzetére tekintettel
miatt kérem.
VI. Jövedelmi adatok*
A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:

A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó
ebből: közfoglalkoztatásból származó

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások
(pl: GYES GYED GYET CSP )

4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6. Egyéb jövedelem ( pl: tartásdíj )

7. Összes jövedelem

Egy fogyasztási egységre jutó havi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki). Ft/hó.

(* A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok táblázat 1-9 pontjaiban feltüntetett jövedelmek valódiságát igazoló iratokat, melyek 30 napnál régebbiek nem lehetnek.)

V. Egyéb nyilatkozatok:
Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ának (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a NAV hatáskörrel és illetékességgel rendelkező igazgatósága útján - ellenőrizheti.
Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Büntetőjogi felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.
Tudomásul veszem, hogy valótlan adatközlés esetén a támogatás megszüntetésre kerül a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybevett támogatást a folyósító szerv kamattal megemelt összegben visszaköveteli.
Somogyvár, 20___ év_________________hó _____nap
_____________________________ ______________________________
kérelmező házastársa/élettársa/ kérelmező aláírása
bejegyzett élettársa aláírása
Kijelentem, hogy az önkormányzati segély megállapítása iránti kérelmemnek teljes egészében helyt adó döntés elleni fellebbezési jogomról lemondok. (Nemleges válasz esetén kérjük a szövegrészt áthúzással törölni!)
Somogyvár, 20___ év_________________hó _____nap
_____________________________ ______________________________
kérelmező házastársa/élettársa/ kérelmező aláírása
bejegyzett élettársa aláírása
Tájékoztató a kérelem kitöltéséhez
I. Személyi adatok
Egyedülálló az a személy, aki hajadon, nőtlen, özvegy, elvált vagy házastársától külön él, kivéve, ha élettársa van.
II. Jövedelmi adatok: A kérelmező a kérelemben saját, valamint a vele egy háztartásban lakó személyek adatairól, jövedelmi viszonyairól köteles nyilatkozni, továbbá a jövedelmi adatokra vonatkozó bizonyítékot, igazolást a kérelem benyújtásával egyidejűleg becsatolni szükséges. A családtagok jövedelmét külön-külön kell feltüntetni
Jövedelem: az elismert költségekkel és a befizetési kötelezettséggel csökkentett a személyi jövedelemadóról szóló törvény szerint meghatározott, belföldről vagy külföldről származó - megszerzett - vagyoni érték (bevétel), ideértve a jövedelemként figyelembe nem vett bevételt és az adómentes jövedelmet is, és azon bevétel, amely után az egyszerűsített vállalkozói adóról, illetve az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulásról szóló törvény szerint adót, illetve hozzájárulást kell fizetni.
A jövedelmi adatokat alatt a havi nettó jövedelmet kell érteni. A nettó jövedelem kiszámításakor a bevételt és az elismert költségekkel és a befizetési kötelezettséggel csökkentett összegben kell feltüntetni.
Jövedelem típusai:
1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási viszonyból származó jövedelem: különösen a munkaviszonyban, közalkalmazotti, közszolgálati jogviszonyban, bírósági, ügyészségi, igazságügyi szolgálati jogviszonyban, honvédség, rendvédelmi szervek, a NAV, polgári nemzetbiztonsági szolgálatok hivatásos és szerződéses szolgálati jogviszonyában folytatott munkavégzésre irányuló tevékenységből, továbbá szövetkezet tagjaként folytatott - személyes közreműködést igénylő - tevékenységből származó jövedelem.
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem: itt kell feltüntetni a jogdíjat, továbbá a bérbeadó, a választott könyvvizsgáló tevékenységéből származó jövedelmet, a gazdasági társaság magánszemély tagja által külön szerződés szerint teljesített mellékszolgáltatást.
3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások: táppénz, terhességi-gyermekágyi segély, gyermekgondozási díj, gyermekgondozási segély, gyermeknevelési támogatás, családi pótlék, gyermektartásdíj.
4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások: öregségi, özvegyi és szülői nyugdíj, árvaellátás, baleseti hozzátartozói nyugellátások, korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, a balettművészeti életjáradék, az átmeneti bányászjáradék, rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás, bányász dolgozók egészségkárosodási járadéka, rokkantsági járadék, rehabilitációs járadék, politikai rehabilitációs ellátások, házastársi pótlék, házastárs után járó jövedelempótlék, közszolgálati járadék.
5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított ellátások: különösen az időskorúak járadéka, a rendszeres szociális segély, a bérpótló juttatás, az ápolási díj, az adósságcsökkentési támogatás; munkanélküli járadék, álláskeresési járadék, álláskeresési segély, képzési támogatásként folyósított keresetpótló juttatás.
6. Egyéb jövedelem: például az ösztöndíj, szakképzéssel összefüggő pénzbeli juttatások, nevelőszülői díj, szociális gondozói díj, végkielégítés és állampapírból származó jövedelem, ingatlan és ingó tárgyak értékesítéséből, vagyoni értékű jog átruházásából származó jövedelem, életjáradékból, föld és más ingatlan bérbeadásából származó jövedelem, illetve minden olyan jövedelem, amely az előző sorokban nem került feltüntetésre.
A jövedelemnyilatkozatban szereplő jövedelmekről a jövedelem típusának megfelelő iratot vagy annak másolatát a kérelemhez mellékelni szükséges.
III. Mellékletek:
A kérelem ügyfélszolgálatnál történő benyújtása esetén az ügyintézés elősegítése érdekében a kérelmező személyi igazolványa és lakcímkártyája és a vele egy háztartásban lakó személyek lakcímkártyája és TAJ kártyájának bemutatása szükséges.
Csatolandó mellékletek:
,A jövedelme igazolására:
a) a munkabérről, munkáltató által fizetett táppénzről a munkáltató által kiállított jövedelemigazolás vagy munkabér jegyzék,
b) vállalkozó vagy őstermelő esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelemről a Nemzeti Adó és Vámhivatal igazolása és a tárgyévben elért jövedelemről nyilatkozat,
c) álláskeresési támogatás esetén a Somogy Megyei Kormányhivatal Fonyódi Járás Munkaügyi Kirendeltségének (a továbbiakban: Munkaügyi Központ) megállapító határozata és a kérelem benyújtását megelőző havi ellátás összegét igazoló szelvény vagy bankszámlakivonat,
d) nyugdíj, nyugdíjszerű rendszeres pénzellátás és árvaellátás esetén a kérelem benyújtását megelőző havi igazolószelvény (nyugdíjösszesítő), bankszámlakivonat,
e) a gyermekgondozási támogatások esetében a kérelem benyújtását megelőző havi összegről szóló szelvény vagy bankszámlakivonat,
f) a gyermektartásdíj esetén a kérelem benyújtását megelőző havi postai feladóvevény vagy bankszámlakivonat vagy az összeg átadásáról szóló és büntetőjogi felelősség tudatában tett nyilatkozat,
g) a magasabb összegű családi pótlékra való jogosultságot igazoló szakorvosi igazolás
h) a házasság felbontását, gyermekelhelyezést megállapító bírósági végzés, vagy a gyermekelhelyezésről és gyermektartásdíjról szóló szülői egyezségről kiállított irat,
i) állam által megelőlegezett gyermektartásdíj esetén Somogy Megyei Kormányhivatal Fonyód Járási Gyámhivatalának határozata,
j) ösztöndíj és egyéb juttatások esetén az oktatási intézmény által kiállított igazolás,
k) nem havi rendszerességgel szerzett jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett egyhavi átlagról szóló nyilatkozat
l) amennyiben a kérelmező, közeli hozzátartozója vagy a háztartásában életvitelszerűen vele együtt lakó más személy rendszeres jövedelemmel nem rendelkezik, úgy az erről szóló nyilatkozat és a Munkaügyi Központ igazolása arról, hogy regisztrált álláskereső és ellátásban nem részesül,
m) egyéb jövedelmek esetén a kérelmező büntetőjogi felelőssége tudatában tett nyilatkozat
- 14 évnél idősebb gyermek tanulói jogviszony igazolását
- Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás igénylése esetén az eltemettető nevére kiállított számla eredeti példányát és a halotti anyakönyvi kivonatot.
- minden olyan okirat (pl. kórházi zárójelentés, orvosi igazolás, hatósági határozat stb.), amely igazolja a létfenntartási gondot, illetve létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetet, valamint tulajdoni lapot, illetve bérleti szerződést, ami a lakáshasználatra való jogosultságot igazolja.

VAGYONNYILATKOZAT

I. A kérelmező személyes adatai
1. Neve:………………………………….………………………………………………..…….
2. Születési neve:……………………………………………………………………………….
3. Anyja neve: ………………………………………………………………………………….
4. Születési hely, év, hó, nap: …………………………………………………………………..
5. Lakóhely: ……………………………………………………….……………………………
6. Tartózkodási hely: …………………………………………………………………………...
7. Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ száma) …………………………………………
II. A kérelmező és a vele együtt élő közeli hozzátartozójának, lakásfenntartási támogatás esetén a háztartás valamennyi tagjának vagyona

A. Ingatlanok

1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat) címe: …………………………….. város/község ……………………………út/utca …………………. hsz. alapterülete: ……… m2, tulajdoni hányad: …………., a szerzés ideje: …………… év
Becsült forgalmi érték: * ……………………….. Ft
Haszonélvezeti joggal terhelt: igen nem (a megfelelő aláhúzandó)
2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat) címe: …………………………….. város/község ……………………..út/utca …………………. hrsz alapterülete: ……… m2, tulajdoni hányad: …………., a szerzés ideje: ………… év
Becsült forgalmi érték: * ……………………… Ft
3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület–(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat) megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.) …………………………………………………………………………címe …………………………….. város/község ……………………..út/utca …………………. hrsz alapterülete: ……… m2, tulajdoni hányad: …………., a szerzés ideje: ………… év
Becsült forgalmi érték: * ……………………… Ft
4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat): megnevezése: …………………………………………………………………………..…………címe: …………………………….. város/község ……………………..út/utca …………………. hrsz alapterülete: ……… m2, tulajdoni hányad: …………., a szerzés ideje: ………… év
Becsült forgalmi érték: * ……………………… Ft

B. Egyéb vagyontárgyak

1. Gépjármű:
a.) személygépkocsi: ………………………….. típus …………… rendszám
szerzés ideje, valamint a gyártási éve: ………………………………
Becsült forgalmi érték: ** …………………………Ft
b.) tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű: …………………………….. …… típus ………………………. rendszám
szerzés ideje, valamint a gyártási éve: ………………………………
Becsült forgalmi érték: ** …………………………Ft
Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.
Kelt: ………..év …………….. hó ….. nap …………….……………..
aláírás
Megjegyzés:
Ha a kérelmező, vagy családtagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Amennyiben a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem a Magyarország területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.
*Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni
** Becsült forgalmi értékként a jármű, kora és állapota szerinti értékét kell feltüntetni.
1

Szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló többször módosított 1993. évi III. tv. 4.§ (1) bekezdés c) pontja

2

A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló többször módosított 1993. évi III. tv. 4.§ (1) bek. f.) pontja

3

Minden évben hivatalosan közzétett és kihirdetett öregségi nyugdíjminimum legkisebb összege: a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény végrehajtásáról rendelkező 168/1997.(X.6.) Korm. rendelet (TnyR.) 11.§ szerint 2008. január 1-től 28.500,-Ft.

4

A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló többször módosított 1993. évi III. tv. 4.§ (1) bekezdés b.) pontja