Páty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015 (I.29..) önkormányzati rendelete

Páty Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2015. 03. 01- 2017. 01. 17

Páty Község Önkormányzata Képviselő-testületének

2/2015 (I.29.) önkormányzati rendelete

Páty Község Önkormányzata Képviselő-testületének

Szervezeti és Működési Szabályzatáról



Páty Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:



I.                   ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK


1. §


(1)Páty Község Önkormányzatának (a továbbiakban: Önkormányzat) képviselő-testülete e rendeletben szabályozza az Önkormányzat szervezetét és működését, az önkormányzati szervek feladat- és hatáskörét.

(2)Az Önkormányzat és szervei számára a jogszabályokban meghatározott feladat- és hatásköri, szervezeti és működési előírásokat e rendeletben foglaltak figyelembevételével kell alkalmazni.



2. §


(1)  Az Önkormányzat hivatalos megnevezése:         Páty Község Önkormányzata

(2)  Az Önkormányzat székhelye:                             2071 Páty, Kossuth Lajos utca 83.

(3)  Az Önkormányzat működési területe:                 Páty Község közigazgatási területe

(4)  Az Önkormányzat hivatalának neve:                  Pátyi Polgármesteri Hivatal

(5)  Az Önkormányzat hivatalos weboldala:             www.paty.hu



3. §


(1)Az Önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét külön önkormányzati rendelet állapítja meg.

(2)Az Önkormányzat a helyi kitűntetések és elismerő címek alapítására és adományozására vonatkozó szabályokat külön önkormányzati rendeletben állapítja meg.

(3)Az önkormányzat hivatalos lapja a „Pátyi Kurír” melynek tartalmi követelményeit, szerkesztési irányelveit, formai megjelenését a polgármester a képviselő-testület által kinevezett szerkesztővel egyezteti.



II.AZ ÖNKORMÁNYZAT FELADAT- ÉS HATÁSKÖRE


4. §


(1)Az Önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyekre a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) és egyéb vonatkozó jogszabályok, továbbá e rendelet rendelkezései az irányadók.

(2)Az Önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartoznak az Mötv. és egyéb vonatkozó jogszabályok által a községi önkormányzat feladat- és hatáskörébe utalt helyi közügyek.

(3)A képviselő-testület kizárólagos hatáskörét az Mötv. 42. §-a tartalmazza.

(4)A képviselő-testületet a polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármesterek, az alpolgármesterek együttes akadályoztatása esetén a Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság elnöke képviseli.

(5)Az Mötv. 41.§ (4) bekezdése alapján az átruházott hatáskörök jegyzékét e rendelet 2. melléklete tartalmazza.

(6)Az önkormányzati alaptevékenységek államháztartási szakfeladatrend szerinti besorolását a 4. függelék tartalmazza.

(7)Az önkormányzat által alapított intézmények felsorolását az 5. számú függelék tartalmazza.

(8)Az önkormányzat által alapított gazdasági társaságok felsorolását a 6. számú függelék tartalmazza.



III.A KÉPVISELŐ-TESTÜLET


5. §


A Képviselő-testület tagjainak száma 9 fő (8 képviselő és a polgármester). A képviselők névsorát a 2. számú függelék tartalmazza.



A Képviselő-testület munkaterve


6. §


(1)A Képviselő-testület éves munkaterv alapján végzi munkáját.

(2)  A munkatervet a beérkezett javaslatok alapján a polgármester és jegyző állítja össze és a polgármester terjeszti elő minden év december 10-ig, melyet a Képviselő-testület jóváhagy.

(3) A munkaterv tartalmazza:

a) a képviselő-testület rendes ülésének időpontjait és kötelező napirendjét,

b) a kötelező napirendi pont címét, előterjesztőjének a nevét

c) a kötelező napirendi pontot véleményező bizottságok megjelölését.

d) a közmeghallgatás tervezett időpontját

(4) A munkatervre javaslatot tehetnek:

a) a polgármester

b) az alpolgármesterek

c) a települési képviselők

d) a bizottságok

e) a jegyző

(5) A munkatervet a képviselő-testület egyszerű többséggel fogadja el.

(6) A munkaterv elfogadása után a jegyző köteles a munkatervről az érintetteket tájékoztatni.







A Képviselő-testületi előterjesztések


7. §


(1)Előterjesztésnek minősül minden olyan beterjesztés, amely képviselő-testület, vagy a bizottságok döntését igénylik.

(2) A Képviselő-testület elé előterjesztést tehet:

a) a polgármester, az alpolgármesterek

b) a tárgykör szerint illetékes bizottság

c) bármelyik települési képviselő

d) a jegyző

e) helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke, képviselője.

(3) Az előterjesztést előzetesen meg kell küldeni véleményezésre:

a) törvényességi szempontból a jegyzőnek

b) azoknak a szerveknek, amelyekkel a véleményeztetést, egyeztetést jogszabály írja elő.

(4) A Képviselő-testület elé az alábbi előterjesztések csak a tárgykör szerinti illetékes bizottság állásfoglalásával nyújthatók be:

-    az önkormányzat költségvetése, annak módosítása

-    vagyongazdálkodással kapcsolatos ügyek

-    adórendeletek

-    a pénzügyi beszámolók

-    személyi ügyek (kinevezések, választás, megbízás)

-    Helyi Építési Szabályzat

-    közterület elnevezése

-    hitelfelvétel

-    önkormányzati kötvénykibocsátás.



8. §


(1) Az előterjesztés a Képviselő-testület elé írásban nyújtható be.

(2) Az előterjesztéshez minden esetben a 4. számú melléklet szerinti előlapot kell mellékelni.

(3) Az előterjesztés készítője felel a megfelelő színvonalú és döntésre alkalmas előterjesztéséért. Az előterjesztést a hivatal irodái készítik elő.

(4) Az előkészített javaslatok törvényességéért a jegyző felel.

(5) Az előterjesztésben ismertetni kell:

a) Az előterjesztés tárgyát, az azt megalapozó jogszabályt, valamint a Képviselő-testület döntési hatáskörére vonatkozó jogszabályi utalást.

b) A tárggyal kapcsolatos előzményeket, ennek keretében a korábbi képviselő-testületi, illetőleg bizottsági döntéseket, a végrehajtás tapasztalatait.

c) A lefolytatott egyeztetések eredményét, valamint mindazokat a körülményeket, megállapításokat, amelyek indokolttá teszik a döntést.

d) A lehetséges döntési alternatívákat és az azokhoz döntéshez kapcsolódó előnyöket és hátrányokat, valamint a tervezett döntés várható következményeit.

e) Javaslatot, javaslatokat a tárgyban hozott korábbi döntések (határozatok, rendeletek) hatályon kívül helyezésére, vagy érvényben tartására.

f) A határozati javaslatot, javaslatokat. A határozati javaslat úgy kerüljön megfogalmazásra, hogy abból egyértelműen megállapítható legyen a döntés tárgya, a végrehajtandó feladat, a döntéssel érintett szerv, vagy személy, a végrehajtás határideje, a végrehajtásért felelős személy neve.



Határozatok, rendeletek előkészítésének szabályai


9. §


(1) Az előterjesztést olyan időpontban kell megküldeni egyeztetésre, hogy a véleményezőnek legalább 5 munkanap, illetve a jogszabályokban előírt idő álljon rendelkezésre az előterjesztéssel kapcsolatos álláspontja kialakítására.

(2) Az egyeztetések biztosítása, lebonyolítása az előterjesztés előkészítéséért felelős Hivatali személy feladata.

(3) Költségvetési kihatással együtt járó előterjesztés esetében a Pénzügyi Irodával előzetesen egyeztetni kell.

(4) Az előterjesztéseket a képviselő-testületi, bizottsági ülésre történő előterjesztés előtt jegyzőnek törvényességi ellenőrzésre meg kell küldeni. A jegyző ennek keretében ellenőrzi, hogy:

a)az előterjesztés megfelel-e az SZMSZ előírásainak,

b)a döntés a Képviselő-testület hatáskörébe tartozik-e,

c)a határozati javaslat összhangban van-e a jogszabályokkal és a képviselő-testület határozataival, rendeleteivel.

(5) Amennyiben a jegyző azt állapítja meg, hogy az előterjesztésben javasolt döntés (határozat, rendelet) tervezet jogszabálysértő, illetve nem felel meg az SZMSZ előírásainak, köteles az előterjesztés készítőjét erről tájékoztatni és annak előírás szerinti elkészítéséig nem terjeszthető a képviselő-testület, illetve az illetékes bizottság napirendjére.

(6) Amennyiben az előterjesztés a (4) bekezdésben foglalt feltételek valamelyikének nem felel meg, a jegyző az előterjesztést kézjegyével nem láthatja el.

(7) Az előterjesztő az előterjesztést visszavonhatja.



A módosító indítvány


10. §


(1) Módosító indítványt benyújtani csak írásban lehet legkésőbb az ülés megnyitásáig.

(2) A módosító indítvány elkészítésére a 8.§ f) előírást kell alkalmazni.

(3) A határozati javaslattal, illetve rendelet-tervezettel (a továbbiakban: határozati javaslat) kapcsolatos módosító indítványokat úgy kell megfogalmazni, hogy arra egyértelműen - igennel, vagy nemmel – lehessen szavazni. A módosító indítványokat írásban legkésőbb az ülés megnyitását megelőzően kell az ülés vezetőjének, valamint a jegyzőnek átadni.

(4) Az ülés vezetője a módosító indítványokat, a vita lezárást követően, külön-külön teszi fel szavazásra a kezdeményezésnek megfelelő sorrendben.

(5) A módosító indítványról a Képviselő-testület olyan arányú szavazással határoz, amilyen arányú szavazással a teljes határozatról dönt.

(6) A határozati javaslat teljes szövegéről szavazni az elfogadott módosító indítványoknak a határozat-tervezet szövegébe történt beillesztése után lehet.

(7) A rendelet-alkotásról, rendelet-módosításról szóló előterjesztéshez érdemi képviselői módosító indítvány csak szövegszerűen, írásban legkésőbb a módosítást napirendjére tűző ülést megelőző napon terjeszthető be, amelyet a jegyző törvényességi véleményével lát el.


A sürgősségi indítvány


11. §


(1) A sürgősségi indítványt (a kiküldött meghívóban nem szereplő napirendi javaslat) – az előterjesztéssel együtt - legkésőbb a képviselő testületi ülést megelőző 2 munkanappal a polgármesternél lehet benyújtani, aki dönt a javaslat beterjesztéséről. Az elfogadott sürgősségi javaslatnak a képviselők részére történő postázásáról (vagy az ülésen történő átadásról) a jegyző gondoskodik.

(2) Amennyiben a polgármester az indítványnak nem ad helyt, akkor a sürgősségi indítvány tárgyában a javaslattevő a napirend elfogadása előtt legfeljebb kettő percben tájékoztatást ad. A tájékoztatót követően a Képviselő-testület a sürgősségi javaslatot benyújtó képviselő kérésére vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt a sürgősségi indítvány napirendre tűzéséről. A napirendre történő felvétel esetén, a nyilvános vagy zárt ülés utolsó napirendjeként tárgyalja.

(3) A sürgősségi indítványnak meg kell felelni a 8. és 9. §-okban foglaltaknak.

(4) Sürgősségi indítványként nem nyújtható be:

a) rendelet-alkotás, rendelet-módosítás,

b) a Polgármesteri Hivatal szervezetének kialakítása, annak megváltoztatása

c) helyi népszavazás, népi kezdeményezés kiírása

d) önkormányzati jelkép meghatározása

e) kitüntető, díszpolgári cím adományozása

f) gazdasági program meghatározása

g) településrendezési tervek jóváhagyásával kapcsolatos ügyek

h) társulások létrehozása, társulásokhoz való csatlakozás, társulásokból való kilépés

i) intézmény fenntartással kapcsolatos döntések (alapítás, megszüntetés, átszervezés)

j) hitelfelvétel

k) személyi ügyek (kinevezés, választás, megbízás)

l) a Képviselő-testület feloszlatására tett javaslat

m) az Mötv. 70. § (1) bekezdése alapján a polgármester ellen benyújtott kereset ügyében tett előterjesztés.



A Képviselő-testület összehívása


12. §


(1) A Képviselő-testület évente legalább 10 alkalommal rendes ülést tart.

(2) A Képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén a Képviselő-testület tagjai közül megválasztott alpolgármester, együttes akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság elnöke hívja össze.


13. §


(1) A Képviselő-testület ülését írásbeli meghívóval kell összehívni. A meghívónak tartalmaznia kell az ülés helyét, kezdési időpontját és a tervezett napirendi pontokat. A meghívóhoz mellékelni kell a tervezett napirendi pontok írásbeli előterjesztését.

(2) A meghívót és az írásbeli előterjesztéseket e-mail útján kell kiküldeni úgy, hogy azt a képviselők és a meghívottak az ülés időpontját megelőzően legalább négy nappal kézhez kapják. A meghívó és az előterjesztések nyomtatott változatát a képviselők a Titkárságon nevük szerint elhelyezett iratrendezőkben vehetik át.

(3) A Képviselő-testület ülésének helyéről, kezdési időpontjáról és napirendjéről a lakosságot a polgármester a meghívónak a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel és a község honlapján történő megjelentetésével tájékoztatja.



A Képviselő-testület ülésére meghívandók köre


14. §


(1) A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni:

a) a képviselőket

b) a jegyzőt

c) a járási hivatalvezetőt

d) akiket a polgármester, a jegyző és a bizottsági elnökök valamely napirendi ponthoz kapcsolódóan megjelölnek 

e) az intézményvezetőket az általuk vezetett intézményt érintő kérdésekben

f) helyi nemzetiségi önkormányzat elnökeit

g) önszerveződő közösségek képviselője az őket érintő kérdésekben.

(3) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan a jegyzőt. A d), e), f), g) pontban megjelölteket az ülés meghatározott napirendi pontjához kapcsolódóan illeti meg a tanácskozási jog.



A Képviselő-testület alakuló ülése


15. §


Az alakuló ülésre az Mötv. 43. §-ában meghatározottakon túl a Szervezeti és Működési Szabályzat szabályait kell megfelelően alkalmazni.



A Képviselő-testület rendkívüli ülése


16. §


(1) A polgármester szükség esetén rendkívüli ülést hívhat össze.

(2) A rendkívüli ülés napirendi pontjai csak az összehívás indokául szolgáló témakörök lehetnek. A rendkívüli ülésre sürgősségi indítvány nem terjeszthető be, kivéve, ha annak tárgya jelentős anyagi kár vagy életveszély elhárítására irányul, amelynek okát az indítványban meg kell jelölni.

(3)A rendkívüli ülésre szóló meghívót legkésőbb az ülést megelőző napon kézbesíteni kell. Rendkívüli esetben a polgármester az ülés napjára is kézbesíthet meghívót (elektronikus úton, telefonon).

(4) A rendkívüli ülésre egyebekben a Szervezeti és Működési Szabályzat szabályait megfelelően alkalmazni kell.





A Képviselő-testület rendes ülése


17. §


(1) A Képviselő-testület ülése- a (2) bekezdést kivéve - nyilvános. A tanácskozási jog nélkül megjelentek az ülésvezető engedélyével – legfeljebb két perc időtartamra - szót kaphatnak.

(2) Az Mötv. 46. § (2) bekezdésének a), b) pontjában meghatározottakon túl a polgármester, bármely képviselő vagy a jegyző javaslatot tehet zárt ülés elrendelésére az Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott témakörben. A javaslatot indokolni kell, az indoklás legfeljebb 1 perces időtartamú lehet. Az indítvány elfogadásáról a képviselő-testület vita nélkül, minősített többséggel határoz.



18. §


(1) Ha az ülés kezdetekor az ülésvezető megállapítja a határozatképtelenséget, az ülést nem nyitja meg. Ha a Képviselő-testület az ülés megnyitását követően válik – bármilyen oknál fogva – határozatképtelenné, az ülést be kell rekeszteni.

(2) A határozatképtelen ülést 8 napon belül ugyanazon napirendek tárgyalására újra össze kell hívni.



A napirend megállapítása


19. §


(1)A Képviselő-testület ülésének napirendjére a polgármester tesz javaslatot az előzetesen írásban megküldött meghívó szerint, melyről a Képviselő-testület vita nélkül dönt.

(2)A napirendi pontok elfogadása előtt:

a) A polgármester, bármely képviselő és a jegyző – indokolással – javaslatot tehet a napirendi pontok sorrendjének megváltoztatására.

b)Az előterjesztőnek – indoklással – joga van a napirendről levetetni az előterjesztést.

c)A polgármester, bármely képviselő és a jegyző – indokolással – javaslatot tehet a meghívóban nem szereplő sürgősségi indítvány napirendre vételére.

d)A 7.§ (4) bekezdésben meghatározott előterjesztések a hatáskörileg illetékes bizottság tárgyalása nélkül nem vehetők napirendre.

e)Az illetékes bizottság elnöke bizottsági tárgyalásra visszakérheti az előterjesztést, ha azt a bizottság még nem tárgyalta, kivéve, ha az előterjesztéssel kapcsolatos döntés meghozatalát sürgős határidő indokolja.

(3)A Képviselő-testület az ülés napirendjéről egyszerű többséggel dönt.

(4) A napirendi pontokat az elfogadott sorrendben tárgyalja. A Képviselő-testület eltérő döntése hiányában a következő napirendi pont tárgyalását csak akkor lehet megkezdeni, ha az előző napirendi pont lezárást nyert vagy arra vonatkozó döntést a testület elnapolta.

(5)A lejárt határidejű határozatokról a polgármester a képviselő-testület minden rendes ülésén köteles beszámolni.

(6)Napirend előtti hozzászólásnak nincs helye.

(7)Az esetleges kérdéseket és a képviselői közleményeket az ülések utolsó, „Egyebek” napirendi pontjában kell tárgyalni.

(8)Rendkívüli ülésen „Egyebek” napirendi pont nem kerülhet tárgyalásra.



A Képviselő-testület ülésének vezetése


20. §


(1) A Képviselő-testület ülését a polgármester vagy az általa kijelölt alpolgármester vezeti. A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg akadályoztatásuk esetén az ülést a Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság elnöke vezeti.

(2) A polgármester akadályoztatásának minősül az is, ha a polgármester személyes érintettsége áll fenn, így az ülés vezetését az alpolgármesternek vagy a Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság elnökének átadhatja.

(3) Az ülést vezető polgármester, alpolgármester, illetve a Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság elnökének (a továbbiakban: ülés elnöke) feladatai és jogosítványai:

a) megállapítja (figyelemmel kíséri) a határozatképességet, megnyitja, berekeszti az ülést,

b) előterjeszti a napirendi javaslatot,

c) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, illetőleg lezárja a vitát, szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,

d) hozzászólásokra megadja a szót, melyekre jelentkezési sorrendben kerül sor; ha az előterjesztést már bizottság tárgyalta, ezen esetben a bizottság elnökét vagy megbízottját elsőbbség illeti meg.

e) a hosszúra nyúlt vita esetén indítványozhatja a hozzászólások időtartamának korlátozását vagy a vita lezárását,

f) figyelmezteti a hozzászólót, ha mondanivalója eltér a tárgytól. A figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót,

g) tárgyalási szünetet rendelhet el,

h) biztosítja az ülés zavartalan rendjét, rendreutasíthatja azt, aki az ülésen méltatlan magatartást tanúsít.

(4) Az ülés elnökének a rend fenntartása érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani vagy vitába szállni nem lehet.



A képviselői kérdés


21. §


(1) A képviselő a Képviselő-testület éves munkatervében meghatározott rendes ülésén a polgármesterhez (alpolgármester(ek)hez), a jegyzőhöz, a bizottság elnökéhez kérdést intézhet. A kérdés: az Önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési, végrehajtási jellegű felvilágosítás kérés.

(2) A kérdés felett vitát nyitni nem lehet, a válasz elfogadásáról a Képviselő-testület nem dönt.

(3) A kérdés elmondására és a válaszra három-három perc áll rendelkezésre.





Az ügyrendi hozzászólás


22. §


(1) Az ügyrendi hozzászólás: a képviselő-testületi ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő, eljárási kérdésre vonatkozó hozzászólás, javaslat. Szavazási szakaszban csak a szavazás menetét érintően lehet ügyrendi javaslatot tenni.

(2) Ügyrendi hozzászólás céljából a képviselők az ülés során bármikor szót kérhetnek. Ha az ülésvezető megállapítja, hogy a hozzászólás nem ügyrendi, a képviselőtől megvonja a szót.

(3) Az ügyrendi javaslatról a képviselő-testület vita nélkül dönt.



A napirendi pont tárgyalásának rendje


23. §


(1) A napirendi pont tárgyalását maximum három perces szóbeli kiegészítés előzheti meg. Ennek megtételére az előterjesztő és a tárgy szerint illetékes bizottság elnöke jogosult.

(2) A szóbeli kiegészítés nem ismételheti meg az írásbeli előterjesztést, ahhoz képest új információkat kell tartalmaznia.

(3) A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a napirendi ponthoz meghívottak kérdést intézhetnek.

(4) A kérdések elhangzása után a válaszadás, majd a képviselői hozzászólások következnek. Az első képviselői hozzászólást követően az ülésvezető dönt a további hozzászólások tekintetében. Ha ugyanaz a személy ugyanazon napirendi ponttal kapcsolatban többször is hozzászólásra jelentkezik, az ülésvezető a második, valamint az esetleges további hozzászólásokat hozzászólást két percre korlátozhatja.

(5) A napirendi pontokhoz kapcsolódó hozzászólások az elhangzott kérdésekre adott válaszokkal kapcsolatos észrevételeket, továbbá az előterjesztésben foglaltakkal és a határozati javaslattal kapcsolatos észrevételeket, esetleges módosító indítványokat tartalmazhatják.

(6) Ha a hozzászólás a döntési – illetőleg rendelet-alkotási - javaslat módosítására vagy kiegészítésére irányul, az erre vonatkozó javaslatot a szavazás megkezdéséig az ülésvezetőnél írásban is be kell nyújtani.

(7) A napirendi pont tárgyalása során, illetőleg a szavazás előtt a jegyző törvényességi jelzés céljából több alkalommal, időbeli korlát nélkül szólalhat fel.

(8) Az ülést vezető elnök által szavazásra bocsátott határozati javaslat elhangzását követően csak értelempontosító hozzászólásra van lehetőség.

(9) Az ülés elnöke a tárgytól eltérő felszólalót figyelmezteti, hogy térjen a tárgyra. Ismételt figyelmeztetést követően az ülés elnöke megvonja a szót.



A döntéshozatal módja


24. §


(1) A határozati javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges (egyszerű többség).

(2) A megválasztott képviselők több mint a felének egybehangzó szavazata (minősített többség) szükséges a rendelet 1. számú mellékletében meghatározott ügyek eldöntéséhez.

(3) Elutasított javaslatnak számít, amely nem kapta meg az (1) illetőleg (2) bekezdésben meghatározottak szerinti igenlő szavazatot.



Személyes érintettség


25. §


(1) A személyes érintettségre vonatkozóan az Mötv. 49.§ (1) bekezdése az irányadó.

(2) A személyesen érintett képviselő érintettségének jelzése mellett bejelentheti, hogy az adott döntéshozatalban nem kíván részt venni.

(3) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására – annak ismertté válását követően azonnal – a Képviselő-testület ügyrendi vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása a Képviselő-testület összeférhetetlenségi és ügyrendi ügyekben feladat- és hatáskörrel rendelkező bizottsága hatáskörébe tartozik.

(4) A bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.

(5) A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a Képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti. A Képviselő-testület külön határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról.



A szavazás módja


26. §


(1) A Képviselő-testület döntéseit – a meghatározott kivételekkel – nyílt szavazással hozza. A nyílt szavazás szavazatszámláló gép alkalmazásával, a gép hibája esetén kézfelemeléssel történhet.

(2) A nyílt szavazás eredményét az ülésvezető állapítja meg, az igen/nem/tartózkodás szavazatok számának ismertetésével. A szavazatok téves összeszámlálása miatt elrendelheti a szavazás megismétlését.



27. §


(1)A név szerinti szavazásra vonatkozóan az Mötv. 48. § (3) bekezdése az irányadó.

(2)A név szerinti szavazás szavazatszámláló gép alkalmazásával történhet. A gép hibája esetén a jegyző a jelenléti ív alapján a polgármestert és a jelenlévő képviselőket személy szerint szólítja és a képviselő által adott választ (igen, nem, tartózkodom) a jelenléti íven rögzíti.







28. §


(1) Az Mötv. 74. § (1) bekezdésében foglaltakon túl, bármely képviselő javaslatára a Képviselő-testület titkos szavazást rendelhet el. A javaslatról a testület vita nélkül, minősített többséggel dönt.

(2) A titkos szavazás lebonyolítására a Képviselő-testület a polgármester javaslatára három tagú szavazatszámláló bizottságot választ. A titkos szavazás szavazólappal történik.

(3) A szavazatszámláló bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok számát, a szavazás eredményét és a szavazásról jegyzőkönyvet készít. A jegyzőkönyvet az ülés jegyzőkönyvéhez kell csatolni, a szavazólapokat az eredmény kihirdetését követően meg kell semmisíteni.



29. §


Az ülés zavarása


(1) Azt a felszólalót, aki a Képviselő testület tekintélyét, valamelyik képviselő személyét vagy más személyt sértő kifejezést használ, illetőleg az SZMSZ-nek a tanácskozási rendjére, vagy a szavazásra vonatkozó szabályait megszegi, az ülés elnöke rendre utasítja.

(2) Akitől a szót megvonták, ugyanazon napirendi pont vitájában újból nem vehet részt.

(3) Ha az ülésen olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az ülés elnöke az ülést megszakítja és a rendbontót figyelmezteti. Ismételt figyelmeztetés esetén az elnök a rendbontót az ülésterem elhagyására szólítja fel. A félbeszakítás időtartama 30 percnél nem lehet hosszabb.

(4) Amennyiben a megszakított ülés a rendes ülésnapon rendzavarás miatt 30 perc elteltével sem folytatható, a polgármester a 12. és 13.§-okban foglalt szabályok alkalmazásával az ülést ismételten összehívja, és azt ott kell folytatni, ahol abbamaradt.



A Képviselő-testület döntései


30. §


(1) A Képviselő-testület

a) rendeletet alkot,

b) határozatot hoz.

(2) A rendeleteket és a határozatokat külön-külön, a naptári év elejétől kezdődően, folyamatos sorszámmal kell ellátni.

(3) A Képviselő-testület által alkotott rendeletek megjelölése:

Páty Község Önkormányzata Képviselő-testületének ……../………(a rendelet sorszáma arab számmal per évszám), valamint a kihirdetés időpontja (hónap római számmal, nap arab számmal) önkormányzati rendelete…….. (tárgy megjelölése). (Például: Páty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2006. (II. 1.) önkormányzati rendelete a ...ról).

(4) A határozat megjelölése:

Páty Község Önkormányzata Képviselő-testületének ……/…… (a határozat sorszáma arab számmal per évszám), valamint a határozat meghozatalának időpontja (hónap római számmal, nap arab számmal) határozata. (Például: Páty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2006. (II. 1.) határozata).

(5) A rendeletekről és a határozatokról nyilvántartást kell vezetni. A nyilvántartásról, folyamatos karbantartásáról a jegyző gondoskodik.



A rendeletalkotás


31. §


(1) A képviselő-testület a törvény felhatalmazása alapján rendeletet alkothat a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére.

(2) A rendelet-tervezetek előterjesztésére a képviselő-testületi előterjesztések szabályait - (9. § - kell alkalmazni.

(3) Rendelet alkotását a polgármester, az alpolgármesterek, a tárgy szerint illetékes bizottság, bármely képviselő, és a jegyző kezdeményezheti.

(4) A rendelet-tervezet szakmai előkészítéséről a jegyző gondoskodik a tárgy szerint illetékes bizottság közreműködésével. A tervezet előkészítéséhez a jegyző – szükség esetén – a költségvetés keretei között - szakértőket is felkérhet, illetőleg előkészítő csoportot hozhat létre.

(5) A Képviselő-testület elhatározhatja a rendelet-tervezet kétfordulós (általános, majd részletes) tárgyalását is.

(6) A rendelet-tervezetet társadalmi egyeztetésre az önkormányzat honlapján meg kell jelentetni a 19/2012. (IX.6.) helyi rendeletnek megfelelően.

(6) A Képviselő-testület által megalkotott rendelet kihirdetése a Polgármesteri Hivatal hivatalos hirdetőtábláján való kifüggesztéssel, valamint az önkormányzat honlapján való megjelentetéssel történik.



A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve


32. §


(1) A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéről az Mötv. 52. §-a rendelkezik.

(2) A képviselőknek kérésükre a jegyzőkönyv egyes részeiről vagy egészéről teljes másolatot kell átadni.

(3) A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyveket és mellékleteit a választópolgárok a Polgármesteri Hivatalban illetve az Önkormányzat honlapján tekinthetik meg. A nyilvános ülés jegyzőkönyveiről, mellékleteiről a választópolgárok jegyzeteket készíthetnek, költségtérítés ellenében másolatot kérhetnek. A költségtérítés mértéke hitelesítetlen másolat esetében oldalanként 100 forint, hitelesített másolat esetében 200 forint. A költségtérítést a Polgármesteri Hivatal házi pénztárában készpénzzel kell megfizetni. Esetleges költségmentességet a Jegyző engedélyezhet.



IV.             A KÉPVISELŐ


33. §


(1) A képviselő Páty Község egészéért vállalt felelősséggel képviseli választói érdekeit.

(2) A képviselők a fogadóóráikat az általuk meghirdetett helyen és időben tartják.

(3) A képviselők kiesett jövedelmének megtérítését, tiszteletdíját, természetbeni juttatását és költségtérítését külön önkormányzati rendelet szabályozza.

(4) A képviselő az Mötv. 32. § (2) bekezdésében meghatározottakon túl:

a) a Képviselő-testület elé az e rendelet szabályai szerint előterjesztést (döntési javaslatot) tehet;

b) kezdeményezheti rendelet alkotását indokolást tartalmazó előterjesztéssel, melyet a polgármesternél írásban nyújthat be;

c) az ülésen a 21.§-ban foglaltak szerint kérdést tehet fel;

d) a Polgármesteri Hivataltól igényelheti a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést.



34. §


(1)A képviselő köteles írásban vagy szóban a polgármesternél (bizottság elnökénél) előzetesen bejelenteni, ha a Képviselő-testület (bizottság) ülésén nem tud megjelenni vagy egyéb megbízatásának teljesítése akadályba ütközik.

(2)Az Mötv. 32.§ (2) i) pontjában foglalt képviselő-testületi ülésen, illetve bizottsági ülésen történő részvétel igazolatlan elmulasztása esetén a képviselő-testület határozattal megvonhatja a mulasztó képviselő egy havi tiszteletdíját, amennyiben egymás után igazolatlanul 3 esetben hiányzik a képviselő az ülésről. Az ismételt mulasztás esetében ismételten kiszabható a tiszteletdíj megvonás.

(3)A hiányzás igazoltnak minősül, ha a képviselő/bizottsági tag az ülés megkezdéséig az ülés vezetőjét értesíti. 



Összeférhetetlenségi eljárás


35. §


(1)Az összeférhetetlenségre és az összeférhetetlenségi eljárásra vonatkozóan az Mötv. 36. és 37. §-ai az irányadóak.

(2)A polgármester az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezést a Képviselő-testület Jóléti és Ügyrendi Bizottságának adja át kivizsgálásra. A Képviselő-testület összeférhetetlenségi és ügyrendi ügyekben feladat- és hatáskörrel rendelkező bizottsága a vizsgálat eredményét – törvény eltérő rendelkezése hiányában – döntés céljából a Képviselő-testület elé terjeszti.



Képviselői vagyonnyilatkozat


36. §


(1) A vagyonnyilatkozatot egy példányát a Jóléti és Ügyrendi Bizottság részére kell átadni, ellenőrzés és nyilvántartás céljából.

(2) A képviselők és a hozzátartozóik vagyonnyilatkozatait a Hivatalban lemezszekrényben úgy kell tárolni, hogy ahhoz illetéktelen személyek hozzá ne férhessenek. Ennek biztosításáért a Polgármester és az illetékes bizottság együttesen felelős.

3) Ha a törvényes forrásból származó jövedelem a gyarapodásra nem ad elfogadható magyarázatot, az összevetés napjától számított 30 napon belül ellenőrzési eljárást kell kezdeményezni. Az összevetési eljárásról jegyzőkönyvet kell felvenni, amelynek egyik példányát a képviselőnek kell átadni. Ezeket az adatokat csak az illetékes bizottság tagjai ismerhetik meg, azokat az eljárás lezárását követő nyolc napon belül törölni kell.



V.A BIZOTTSÁGOK


37. §


(1) A Képviselő-testület állandó bizottságai:

- Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság

- Jóléti és Ügyrendi Bizottság.

- Környezetvédelmi és Sport Bizottság

(2) A Képviselő-testület által átruházott feladat- és hatásköröket, illetőleg az állandó bizottságok egyéb feladatköreit a rendelet 2. melléklete tartalmazza.

(3) A bizottságok munkájukról, ennek keretében a Képviselő-testület által átruházott hatáskörök gyakorlásáról évente kötelesek a Képviselő-testületnek beszámolni.

(4) Az állandó bizottságok átruházott hatáskörét tartalmazó jegyzék nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.

(5) A bizottságok tagjainak számára, elnökeinek, alelnökeinek, tagjainak személyére a Polgármester tesz javaslatot.

(6) A bizottságok elnökeit, alelnökeit, tagjait a képviselő-testület minősített többséggel választja meg.

(7) Egy képviselő egyidejűleg több állandó bizottságnak lehet a tagja.

(8) A bizottság alelnöke távollétében helyettesíti a bizottság elnökét. A bizottság alelnökére a bizottság elnökére vonatkozó szabályok megfelelően alkalmazandók.



38. §


(1)A képviselő-testület bizottságának nem képviselő tagjaira vonatkozóan az Mötv. 40. §-a az irányadó.

(2)A bizottsági elnöki, alelnöki és tagsági tisztségre vonatkozóan az Mötv. 58. §-a az irányadó.



39. §


(1) A bizottság üléseit úgy kell összehívni, hogy az legalább 4 munkanappal a képviselő-testületi ülés elé essen. A meghívót és az előterjesztéseket úgy kell kiküldeni, hogy a meghívót legalább 5 nappal, az előterjesztéseket legalább 2 nappal az ülés időpontját megelőzően megkapják a tagok és a meghatározott résztvevők.

(2) A bizottságot össze kell hívni a polgármesternek, alpolgármester(ek)nek, továbbá a képviselők vagy a bizottsági tagok egyharmadának napirendi javaslatot is tartalmazó indítványára.

(3) A bizottság elnöke a (2) bekezdés szerinti indítvány benyújtását követő 8 napon belüli időpontra köteles a bizottság ülését összehívni. Ha a bizottság elnöke e kötelezettségének nem tesz eleget, a bizottság ülését a polgármester hívja össze.

(4) A bizottság köteles napirendjére tűzni azokat az ügyeket, amelyek megtárgyalását

a) a Képviselő-testület,

b) a polgármester, az alpolgármesterek

c) a képviselő (33. § (4) bekezdés a), b) pontja) indítványozza.



40. §


A Képviselő-testület meghatározott időre vagy feladat elvégzésére ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság a meghatározott idő elteltével, illetőleg a feladat elvégzésével megszűnik. Eltérő rendelkezés hiányában az ideiglenes bizottságra az állandó bizottságokra vonatkozó szabályokat kell értelemszerűen alkalmazni.



41. §


(1)A bizottságok működéséhez szükséges szakmai, technikai és adminisztrációs feltételek biztosításáról a jegyző – a Polgármesteri Hivatal útján – gondoskodik.

(2)A bizottsági ülés összehívása, az ülésre meghívandók köre, a napirend megállapítása, az ülés vezetése, a hozzászólások, a napirendi pontok tárgyalásának rendje, a döntéshozatal módja, a szavazás módja, az ülés zavarása, a jegyzőkönyv elkészítése vonatkozásában a képviselő-testületi ülésre vonatkozó szabályok alkalmazandók értelemszerűen.A bizottsági előterjesztésen – a testületi előterjesztés előlapjához hasonlóan – szerepel az előterjesztést készítő és az előterjesztő neve.



VI. A POLGÁRMESTER, AZ ALPOLGÁRMESTEREK


A Polgármester


42. §


(1)A polgármester megbízatását főállásban tölti be.

(2)A polgármester feladat- és hatásköreit az Mötv. 63. §-tól - 73. §-ig, valamint egyéb vonatkozó jogszabályok és e rendelet tartalmazza.

(3)A Képviselő-testület által a Polgármesterre átruházott feladat- és hatásköröket a 2. melléklet tartalmazza.

(4)A polgármester a (2) bekezdésben meghatározottakon túl

a) gyakorolja a Képviselő-testület által átruházott egyes hatásköröket,

b) előzetes bejelentés mellett soron kívül fogadja a Képviselő-testület tagjait,

c) ápolja az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatait.

d) segíti és összehangolja a bizottságok működését,

e) felfüggesztheti a bizottság döntésének végrehajtását, ha az ellentétes a Képviselő-testület határozatával, vagy sérti az Önkormányzat érdekeit. A felfüggesztett döntésről a Képviselő-testület a következő ülésen határoz.

f) az általa meghatározott rendben fogadóórát tart.

(5) A Képviselő-testület az átlátható önkormányzás, valamint a partnerség és a nyilvánosság demokratikus követelményének következetes érvényesítése érdekében Polgármesteri Tanácsadó Testületet (rövidített megnevezése: PTT) hoz létre. A PTT tagjait a polgármester a helyi társadalmi szervezetek és egyesületek tagjaiból választja meg. A PTT rendszeresen ülésezik és véleményezi a települést érintő fontosabb ügyeket, működését a maga által kialakított ügyrendje szabályozza. A PTT tagjait díjazás nem illeti meg.


43.§


(1) A polgármesternek az Mötv. 68.§ (2) bekezdése szerinti döntéshozatala nem terjed ki

a)rendeletalkotásra,

b)önkormányzati vagyon megterhelésére,

c)hitelfelvételre,

d)részvénykibocsátásra,

e)fegyelmi eljárásban történő döntéshozatalra.

(2)A polgármester az Mötv. 68.§ (3) bekezdés szerinti, a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett két ülés közötti időszakban meghozható döntéseit az alábbi tárgykörökben hozhatja meg:

a)önkormányzat által vagy önkormányzati társulási tagként benyújtható, pályázati támogatással járó pályázati anyag benyújtása, amennyiben a képviselő-testületi ülésen történő tárgyalás a pályázati határidő elmulasztásával járna és a pályázati önrész nem haladja meg az 1.000.000 Ft-ot,

b)pályázati nyilatkozat pótlása, amennyiben a képviselő-testületi ülésen történő tárgyalás a nyilatkozattételi határidő elmulasztásával járna,

c)veszélyhelyzet, súlyos káresemény elhárításához szükséges intézkedés meghozatala,

d)az Önkormányzat jogérvényesítése érdekében tett jognyilatkozat vagy beadvány, kereset, amennyiben a képviselő-testületi ülésen történő tárgyalás jogvesztő határidő elmulasztásával járna,

e)amennyiben a döntés elmaradása az önkormányzatnak vagyoni hátrányt jelentene.

(3)A polgármester önkormányzati rendeletben meghatározott értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról, döntéséről tájékoztatja a képviselő-testületet.



Az Alpolgármester


44. §


(1) A Képviselő-testület megbízatásának időtartamára – a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére két fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester jogállását az Mötv. 74. §-tól 80. §-ig határozza meg.

(3) Az alpolgármester konkrét feladatkörét a polgármester határozza meg.



VII.A JEGYZŐ, ALJEGYZŐ


45. §


(1)A jegyző és az aljegyző jogállását és feladatköreit az Mötv. 81. §-től 83 §-ig határozza meg.

(2)Az (1) bekezdésben meghatározottakon túl a jegyző/aljegyző:

a)elősegíti az önkormányzati vagyon működtetését, gyarapítását, védelmét,

b)közreműködik a képviselő-testület és a bizottságok üléseinek előkészítésében,

c)gondoskodik a feladatkörébe tartozó előterjesztések elkészítéséről,

d)gondoskodik az ügyviteli feladatok ellátásáról,

e)gondoskodik a képviselő-testületen belüli, valamint a képviselő-testület és a hivatal közötti kiegyensúlyozott információáramlásról,

(3)A jegyzőt az aljegyző helyettesíti.

(4)A jegyzői és aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a polgármester az Önkormányzati Irodavezetőt bízza meg a jegyzői feladatok ellátásával.



VIII.       A POLGÁRMESTERI HIVATAL


46. §


(1) A képviselő-testület hivatalának elnevezése: Pátyi Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: polgármesteri hivatal), székhelyének címe: 2071 Páty, Kossuth Lajos utca 83.

(2) A Képviselő-testület a polgármester előterjesztése alapján határozza meg a polgármesteri hivatal belső szervezeti tagozódását, munka- és ügyfélfogadási rendjét. A polgármester előterjesztését a jegyző javaslatainak figyelembevételével teszi meg. A polgármesteri hivatal belső szervezeti tagozódását, munka- és ügyfélfogadási rendjét a 3. számú melléklet tartalmazza.

(3) A polgármesteri hivatal - jogszabály által előírt – külön Szervezeti és Működési Szabályzat (Ügyrend) szerint működik, amely részletezi a polgármesteri hivatal feladatait és belső munkamegosztását. A Hivatali Szervezeti és Működési Szabályzatot (Ügyrendet) a jegyző kiadmányozza a polgármester jóváhagyása mellett. 



IX.A LAKOSSÁGGAL VALÓ KAPCSOLATTARTÁS FORMÁI


A közmeghallgatás


47. §


(1)A közmeghallgatás olyan képviselő-testületi ülés, amelyen az állampolgárok és a településen érdekelt társadalmi /civil/ szervezetek képviselői közérdekű kérdést és javaslatot tehetnek.

(2)A képviselő-testület az Mötv. 54. §-ában meghatározottak szerint évente egyszer, az éves munkatervben megjelölt időpontban közmeghallgatást tart.

(3)A képviselő-testület a (2) bekezdésben megjelölt időponttól eltérhet.

(4)A közmeghallgatás időpontját legalább 15 nappal korábban hirdetmény útján közzé kell tenni. A közmeghallgatás meghirdetéséről a polgármester gondoskodik.

(5)A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül.

(6)A felmerült közérdekű kérdésekre, javaslatokra lehetőleg még a közmeghallgatáson választ kell adni. Amennyiben ez nem lehetséges, a képviselő-testület a polgármestert vagy a tárgy szerint illetékes bizottságot bízza meg a kérdés, javaslat megvizsgálásával. A vizsgálat eredményéről a kérdezőt, javaslattevőt 15 napon belül tájékoztatni kell.








A lakossági fórum


48. §


(1) A képviselő-testület, a bizottság, a polgármester előre meghatározott közérdekű kérdésben, illetőleg a lakosság szélesebb körét, nagyobb csoportjait érintő döntések előkészítésére a lakosság, a társadalmi szervezetek tájékoztatása, véleményének kikérése céljából lakossági fórumot hívhat össze.

(2) A lakossági fórumról emlékeztetőt kell készíteni. Az emlékeztetőnek tartalmaznia kell az elhangzott hozzászólások, vélemények lényegét is. A lakossági fórumról – az emlékeztető megküldésével – a Képviselő-testületet tájékoztatni kell.



Lakossági kezdeményezés


49. §


(1) Az önkormányzat feladat- és hatáskörébe tartozó ügyben a település bármelyik lakosa, a településen tevékenykedő bármely társadalmi vagy egyéb szervezet, közösség, egyesület, társulás, intézmény, gazdasági társaság, más gazdálkodó szervezet, vagy a helyi lakosok bármely csoportja javaslattal, kéréssel, panasszal, észrevétellel (a továbbiakban együtt: lakossági kezdeményezés) fordulhat az önkormányzathoz, ezen belül a képviselő-testülethez, a polgármesterhez, az alpolgármester(ek)hez, a bizottságokhoz, a képviselőkhöz. Külön címzett hiányában a polgármestert kell címzettnek tekinteni.

(2) A szervezet, társaság, intézmény, egyesület, más törvényesen megalakult jogi személy, illetve jogalanynak tekinthető közösség vagy alakulat részéről csak azt a kezdeményezést lehet figyelembe venni, amely az illető jogi személy (jogalany) képviseletére jogosult(ak)tól származik.

(3) A jogi személyiséggel, illetve jogalanyisággal nem rendelkező, természetes személyekből álló csoport részéről csak akkor lehet a kezdeményezést, vagy bármely más nyilatkozatot, illetve észrevételt figyelembe venni, ha személy szerint pontosan megállapítható, hogy hányan és kik alkotják az illető csoportot és valószínűsíthető, hogy a csoport részéről nyilatkozók nyilatkozattételre jogosultak. Kétség esetén e jogosultságot meg kell vizsgálni. Ha megállapítást nyer, hogy valaki mások nevében jogosulatlanul nyilatkozott, nyilatkozata csak saját személye vonatkozásában vehető figyelembe. Amennyiben törvényes alapja van, ilyen jellegű visszaélés esetén a polgármester büntető, szabálysértési, vagy egyéb eljárást kezdeményezhet, illetőleg tájékoztathatja azokat, akiknek a nevével, illetve személyével kapcsolatban visszaélést tapasztal.



Önszerveződő közösségek


50.§


(1) E rendelet alkalmazásában önszerveződő közösség bármely, a település közigazgatási területén székhellyel rendelkező egyesület, alapítvány, egyház, nonprofit szervezet.

(2) A képviselő-testület kiemelt figyelmet fordít a társadalmi szervezetek, érdekképviseleti szervek, polgárok önszerveződő közösségeinek véleményére, javaslataira és közreműködésére az önkormányzati döntések előkészítésében és végrehajtásuk ellenőrzésében.

(3) A kapcsolattartás és az együttműködés konkrét formáit és módszereit, a társadalmi szervezetek, érdekképviseleti szervek, polgárok önszerveződő közösségeivel kötött együttműködési megállapodásokban kell meghatározni.

(4) A képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni a szervezet működését, tevékenységét érintő napirend esetében azoknak az önszerveződő közösségeknek a képviselőjét, akikkel a képviselő-testület együttműködési megállapodást kötött.

(5) A képviselő-testület a költségvetésének függvényében, a rendelkezésére álló szellemi és anyagi eszközökkel támogatja az önszerveződő közösségek működését, amelyeknek céljai és tevékenysége az önkormányzati célok és feladatok megvalósulását elősegíti.



AZ ÖNKORMÁNYZAT GAZDÁLKODÁSA


51. §


(1) Az önkormányzat gazdálkodására az Mötv. 111. §-ától a 118. §-áig, valamint egyéb vonatkozó jogszabályok az irányadók.

(2) Az önkormányzati vagyonnal történő gazdálkodás, valamint a tulajdonosi jogok gyakorlásának szabályait az önkormányzat vagyonáról, a vagyongazdálkodás szabályairól szóló önkormányzati rendelet tartalmazza.

(3) A vagyonnal való gazdálkodás alapelveit az Mötv., valamint nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 7-10. §-ai tartalmazzák.

(4) A gazdálkodás biztonságáért a Képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.



52. §


(1) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetéséről rendeletet alkot, melyben meghatározza a feladatai ellátásához szükséges bevételeket és kiadásokat, a költségvetési irányelvek és az önkormányzatokra vonatkozó pénzügyi szabályok figyelembevételével. Az éves költségvetésről szóló rendelet-tervezetet a Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság véleményével együtt kell a képviselő-testület elé terjeszteni.

(2) A költségvetési rendelet tartalmát az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht) 23. § (2)-(3) bekezdése határozza meg.

(3) A képviselő-testület a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló elfogadásáról rendeleti formában dönt. A zárszámadásról szóló rendelet-tervezetet a Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság véleményével ellátva kell a képviselő-testület elé terjeszteni.



A gazdálkodás ellenőrzése


53. §


(1) Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzése az önkormányzattal szerződésben álló, bejegyzett belső ellenőrzési szakértő feladata.

(2) Az adott évben elvégzendő ellenőrzésekről, valamint az éves ellenőrzési terv végrehajtásáról szóló beszámoló elfogadásáról a képviselő-testület dönt.

(3) Az önkormányzattal szerződésben álló, bejegyzett belső ellenőrzési szakértő – a képviselő-testület által jóváhagyott belső ellenőrzési program alapján – jogosult az önkormányzat által felügyelt önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerveiknél és gazdasági társaságainál is ellenőrzést lefolytatni.



X.A NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZATOKKAL KAPCSOLATOS SZABÁLYOK


54. §


(1) Az önkormányzat a nemzetiségi egyéni és közösségi jogok, a nemzetiséghez tartozók érdekeinek érvényesülése - különösen az anyanyelv ápolása, őrzése és gyarapítása, továbbá a nemzetiségek kulturális autonómiájának megvalósítása és megőrzése - érdekében együttműködik a nemzetiségi önkormányzatokkal.

(2) Az önkormányzat a települési nemzetiségi önkormányzatok hatékony érdekérvényesítéséhez, törvényben meghatározott egyéni és közösségi jogainak gyakorlásához együttműködési megállapodás alapján, az abban rögzített feltételek szerint ingyenesen biztosítja a települési nemzetiségi önkormányzatok részére

a) a helyiséghasználatot, és

b) a Polgármesteri Hivatal közreműködésével

ba) a testületi működéssel, a testületi és tisztségviselői döntések előkészítésével, végrehajtásával, valamint

bb) a gazdálkodással kapcsolatos nyilvántartási és adminisztratív feladatok ellátásához szükséges személyi és tárgyi feltételeket.

(3) A Képviselő-testület hatáskörébe tartozó ügyekben a nemzetiségi önkormányzatok a nemzetiségi közügyek intézése érdekében a polgármesternél kezdeményezhetik a Képviselő-testület eljárását, ilyen ügyekről tájékoztatást kérhetnek, továbbá a Képviselő-testület részére javaslatot tehetnek.

(4) A polgármester a Képviselő-testület feladat- és hatáskörébe tartozó, (1) bekezdés szerinti kezdeményezéssel kapcsolatos képviselő-testületi előterjesztés napirendre vételére vonatkozó javaslatát olyan időpontban terjeszti a Képviselő-testület elé, hogy az a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (a továbbiakban: Njtv.) 79. § (2) és (4) bekezdéseiben foglalt határidőn belül érdemben döntést tudjon hozni.

(5) A Polgármesteri Hivatal jegyző által kijelölt, nemzetiségi ügyekben eljáró köztisztviselője rendszeres konzultációt tart a települési nemzetiségi önkormányzatok elnökeivel, elősegíti együttműködésüket, programjaik megvalósítását.

(6) A helyi nemzetiségi önkormányzatok megnevezését, tagjainak felsorolását a 3. számú függelék tartalmazza.



XI.             VEGYES ÉS ZÁRÓRENDELKEZÉSEK


55. §


E rendeletben nem szabályozott szervezeti és működési kérdésekben az Mötv. és más törvények, valamint az önkormányzat rendeleteinek a rendelkezései az irányadók.



56. §


(1)Ez a rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti a Páty Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Páty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2007. rendelete.

(2)A mellékletek és a függelékek folyamatos vezetéséről, aktualizálásáról a jegyző gondoskodik.






                        Székely László                                                          Veres Erika

                         polgármester                                                              aljegyző





Kihirdetési záradék:


Kihirdetve: 2015. január 29. napján


                                                                                                          Veres Erika

                                                                                                             aljegyző



1. melléklet a 2/2015. (I.29.) önkormányzat rendelethez



Minősített szavazattöbbséget igénylő ügyek:



Az Mötv. 42.§ 1., 2., 5., 6., 7. pontjaiban, 55.§ (1) bek., 68.§ (1) bek., 70.§ (1) bek., 74.§ (1) bek., 76.§ d) pontja, 88.§ (2) bek., 89.§ (2) bek., 103.§ (1) bekezdésében foglaltakon túl minősített többség szükséges:


a) képviselőnek képviselő-testületi döntéshozatalból való kizárásához

b) a képviselő-testületi feladat- és hatáskör átruházásához és visszavonásához,

c) a személyes érintettséget bejelentett képviselő döntéshozatalból történő kizárásáról

d) titkos szavazás elrendeléséhez

e) a polgármester, alpolgármesterek, jegyző ellen fegyelmi eljárás elrendeléséhez, fegyelmi büntetés kiszabásához,

f) a polgármesterrel, alpolgármesterekkel szemben fennálló összeférhetetlenség kimondásához,

g) a képviselő- testületi (bizottsági) ülés meghívójában nem szereplő napirend (sürgősségi indítvány), illetőleg az SZMSZ egyéb rendelkezéseinek nem megfelelő előterjesztés napirendre vételéhez,

h) törvényben vagy az Önkormányzat rendeletében meghatározott egyéb ügyek eldöntéséhez,

i) hitelfelvételhez (a költségvetésben meghatározottakon felül).






2. melléklet a 2/2015. (I.28.) önkormányzati rendelethez


A Képviselő-testület által átruházott feladat- és hatáskörökről, illetőleg az állandó bizottságok egyéb feladatköreiről


I.


A Képviselő-testület által a Polgármesterre átruházott feladat- és hatáskörök:


1)Megállapítja a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (Szt.) 45. §-a szerinti települési támogatást helyi rendelet alapján. Intézkedik az Szt. 48. §-a alapján köztemetés elrendeléséről.

2)Átadja a helyi kitüntetéseket és díjakat a vonatkozó helyi rendelet alapján.

3)Gyakorolja az Önkormányzat vagyonáról és vagyongazdálkodás szabályairól szóló helyi rendelet szerinti vagyonhasznosítással kapcsolatos jogköreit.

4)Engedélyezi a képviselők természetbeni juttatását, kezdeményezheti a tiszteletdíj megvonását, mérséklését a települési képviselők kiesett jövedelmének megtérítéséről, tiszteletdíjáról, természetbeni juttatásáról és költségtérítéséről szóló helyi rendelet szerint.

5)Az egyszerű közbeszerzési értékhatárok alatt kötelezettségvállalásra jogosult, a kötelezettségvállalást megelőző eljárás rendjére vonatkozó belső szabályzat szerint.

6)Egyszerű közbeszerzési eljárásban gyakorolja az ajánlatkérő jogosítványait (ajánlattételi felhívás, dönt a bíráló bizottság javaslatának figyelembevételével stb.) az önkormányzat közbeszerzési szabályzata szerint.

7)Értékhatár nélkül jogosult kötelezettséget vállalni élet-, balesetveszély elhárítást, illetőleg azonnali intézkedést igénylő műszaki jellegű ügyekben.  

8)Kötelezettséget vállalhat a költségvetési rendeletben a polgármester részére megállapított reprezentációs keret, illetőleg testvérközségi kapcsolatok előirányzatának terhére.

9)Jogosult megkötni, módosítani az önkormányzat és a közüzemi szolgáltatók közötti szerződéseket.

10)Értékhatár nélkül jogosult kötelezettséget vállalni a Páty Község Önkormányzata költségvetésében meghatározott polgármesteri pénzügyi keret terhére a költségvetésben nem szereplő, előre nem tervezhető és nem látható feladatok, problémák megoldására, a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett.






II.


A Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság feladat- és hatásköre:



Gazdálkodás:

1)Figyelemmel kíséri az önkormányzati vagyon kezelésével, nyilvántartásával és leltározásával kapcsolatos feladatok ellátását.

2)Vagyongazdálkodási koncepciót dolgoz ki, és terjeszt a Képviselő-testület elé, figyelemmel kíséri annak végrehajtását.

3)Véleményezi az önkormányzati tulajdonú telkek eladását, vállalkozásba vitelét, megosztását, bérbeadását.

4)Véleményezi a lakás/helyiséggazdálkodást is érintő előterjesztéseket.

5)Javaslatot tehet önkormányzati tulajdonú területek hasznosítására, felhasználására.

6)A költségvetési beruházási előirányzat keretei között előkészíti az éves beruházási programot, és a Képviselő-testület elé terjeszti.

7)A költségvetési rendelet (tárgyév február) elfogadása után az önkormányzat beruházási előirányzatához igazodó beruházási ütemtervet fogad el.

8)Figyelemmel kíséri az önkormányzat szerződéseit, megállapodásait és azok megvalósulását.

9)Javaslatot tehet – a törvény keretei között - új helyi adó bevezetésére, adó mértékének növelésére, illetve véleményezi az ilyen irányú javaslatokat. Évente egy alkalommal áttekinti az önkormányzat adóztatási tevékenységét.


Vállalkozás:

1)Előkészíti az Önkormányzat gazdasági társaságban való részvételére irányuló előterjesztéseket, és javaslatot tesz a társaság vezetői tisztségviselőire (ügyvezető, könyvvizsgáló, felügyelő bizottsági tagok), valamint a társaságban az Önkormányzatot képviselő személyre.

2)Értékeli gazdaságilag, pénzügyileg az önkormányzat gazdasági társaságban való részvételét.


Költségvetés:

1)Előkészíti az Önkormányzat gazdasági programját, költségvetési és zárszámadási tervezetét, a költségvetés módosításait.

2)Negyedévente áttekinti a költségvetés helyzetét.

3)Véleményezi a gazdasági, pénzügyi kihatású előterjesztéseket.

4)Véleményezi a pénzeszközök átcsoportosítására, a pénzmaradvány és tartalék felhasználására vonatkozó előterjesztéseket.

5)Javaslatokat tehet az Önkormányzat saját bevételei növelésének, illetve kiadásai csökkentésének lehetőségeire.

6)Véleményezi az éves költségvetés bevételi vagy kiadási előirányzatainak módosulását eredményező előterjesztéseket.

7)Figyelemmel kíséri a költségvetés végrehajtását, folyamatosan vizsgálja az alapszerűen kezelt céltartalékok és egyéb pénzügyi alapok célirányos és hatékony felhasználását.

8)Figyelemmel kíséri a képviselő-testület által hozott pénzügyi döntések végrehajtását.

9)Véleményezi a pénzügyi befektetéseket és a portfoliókezeléseket.

10)Az Önkormányzatnál és intézményeinél:

  • véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit,
  • figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, -csökkenés) alakulását, értékeli az azt előidéző okokat,
  • vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és bizonylati fegyelem érvényesítését.

11)Vizsgálati megállapításait a Képviselő-testülettel haladéktalanul közli. Ha a Képviselő-testület a vizsgálati megállapításokkal nem ért egyet, a vizsgálati jegyzőkönyvet az észrevételeivel együtt megküldi az Állami Számvevőszéknek.


Egyéb:

1)Ellenőrzi és koordinálja a településfejlesztéssel és településrendezéssel kapcsolatos feladatokat.

2)Figyelemmel kíséri a településfejlesztési koncepció, illetve a településrendezési tervek érvényesülését, szükség esetén kezdeményezi módosításukat.

3)Véleményezi az övezeti átminősítési és belterületbe vonási terveket.

4)Kezdeményezi a településrendezési feladatok megvalósulását biztosító sajátos jogintézmények alkalmazását, illetve véleményezi az ezzel kapcsolatos előterjesztéseket.

5)Kezdeményezheti településrendezési tervpályázat kiírását.

6)Javaslatot tehet a település közlekedés fejlesztésére.

7)Javaslatot tesz utcák, terek elnevezésére.






III.


A Képviselő-testület által a Környezetvédelmi és Sport Bizottságra átruházott feladat- és hatáskörök:


Környezetvédelem:


1)Elkészítteti az Önkormányzat rövid- és hosszú távú környezetvédelmi programját és a Képviselő-testület elé terjeszti jóváhagyásra A környezetvédelmi programot szükség szerint, de legalább kétévente felülvizsgáltatja, gondoskodik a programban foglaltak végrehajtásáról

2)A környezetre várhatóan jelentős hatást gyakorló, külön jogszabályban meghatározott olyan tervekre, illetve programokra, illetve ezek módosításaira, amelyeket a Képviselő-testület fogad el, külön jogszabály alapján környezeti értékelést magában foglaló környezeti vizsgálatot kezdeményezésére tesz javaslatot.

3)Véleményezi az Önkormányzat tervezett környezetvédelmi intézkedéseit.

4)Javaslatot tesz környezetvédelmi intézkedések megtételére, természeti és épített környezet helyi védelem alá helyezésére.

5)Véleményezi a környezetvédelmi kihatású helyi rendelet-tervezeteket.

6)Szervezi a propaganda tevékenységet a települési környezet- és természetvédelem területén. (pl. lakossági akciókat szervezhet)

7)Kétévente beszámolót készít a hulladékgazdálkodási tervben foglaltak végrehajtásáról. Gondoskodik a tervben meghatározottak végrehajtásáról, illetve a végrehajtás feltételeinek biztosításáról, figyelemmel kíséri a tervekben foglalt feladatok megoldását.

8)Figyelemmel kíséri a települési hulladékkezelési közszolgáltatással kapcsolatos feladatok ellátását, javaslatot tehet a hatékonyság, gazdaságosság, szolgáltatás színvonalának növelése érdekében.

9)Figyelemmel kíséri a település köztisztasági helyzetét és szükség esetén intézkedést kezdeményez.


Sport:


1)Szervezi a feladatkörébe utalt sport tevékenységeket.

2)Javaslatot tehet sport díjak létrehozására.

3)Közreműködik a helyi kulturális-, ifjúsági-, sportrendezvények megszervezésében és lebonyolításában.

4)Figyelemmel kíséri a települési diák- és tömegsportot.”









IV.


A.) A Képviselő-testület által a Jóléti és Ügyrendi Bizottságra átruházott feladat- és hatáskörök


1)Dönt az oktatási intézményeknek a tanév rendje módosítására vonatkozó kérelméről.

2)Dönt a közoktatási intézmények kötelező eszköz- és felszerelési jegyzékével kapcsolatos ügyekben.

3)Jóváhagyja a nevelési-oktatási és közművelődési intézmények szervezeti és működési szabályzatát, nevelési, pedagógiai programját, házirendjét, éves munkatervét, valamint minőségirányítási programját.

4)Évenként beszámoltatja az oktatási és közművelődési intézmények vezetőit az intézmény tevékenységéről.

5)Jóváhagyja az önkormányzat gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatainak ellátásáról szóló beszámolót.

6)Dönt a Bursa Hungarica felsőoktatási ösztöndíjpályázatra érkező pályázatok ügyében.

7)Az önkormányzati bérlakásokra pályázatot ír ki és kijelöli a bérlőt.



B.) A Jóléti és Ügyrendi Bizottság egyéb feladat- és hatásköre:


1)Ellenőrzi az oktatásüggyel és művelődéssel kapcsolatos önkormányzati döntések végrehajtását.

2)Ellenőrizheti az önkormányzati oktatási- nevelési és közművelődési intézményeinek gazdálkodását, működését.

3)Szervezi a feladatkörébe utalt művelődési tevékenységet.

4)Közreműködik az Önkormányzat feladat-ellátási, intézményhálózat-működtetési és fejlesztési terve kidolgozásában, véleményezi a települési oktatásfejlesztési koncepciót, fejlesztési terveket.

5)Részt vesz az iskoláztatással kapcsolatos feladatok ellátásában közreműködő szervekkel kötendő együttműködési megállapodások előkészítésében.

6)Előkészíti az önkormányzat közoktatási megállapodásait, azokat évente felülvizsgálja, és szükség szerint módosítási javaslatot terjeszt a Képviselő-testület elé.

7)Javaslatot tesz közművelődési, nevelési-oktatási intézmények fejlesztésére, átszervezésére, alapító okiratának, szervezeti és működési szabályzatának módosítására.

8)Figyelemmel kíséri a közművelődési, nevelési-oktatási intézmények fejlesztését szolgáló intézményi pályázatokat.

9)Feladatkörében javaslatot tehet kitüntetés adományozására a beérkezett kezdeményezések, illetve saját elhatározása alapján.

10)Javaslatot tehet új kulturális, művészeti díjak, alapítványok létrehozására.

11)Feladatkörében javaslatot tehet külföldi szakmai utak anyagi támogatására.

12)Javaslatot tesz köztéri műalkotások elhelyezésére, áthelyezésére, megszüntetésére.

13)Gondoskodik a település kulturális hagyományainak ápolásáról, megújításáról.

14)Figyelemmel kíséri a településen folyó közművelődési, kulturális tevékenységet, javaslatot tehet egyesületek támogatására.

15)Figyelemmel kíséri a szociális alapellátásokat (étkeztetés, házi segítségnyújtás, támogató szolgálat), a szükséges szerződés-módosításokat előkészíti.

16)Előkészíti az Önkormányzat által működtetett intézmények vezetői állására a pályázatok kiírását és véleményezi a benyújtott pályázatokat.

17)Figyelemmel kíséri és elemzi a település hátrányos helyzetben élő polgárai, rétegei szociális helyzetének alakulását, előkészíti a szociális és gyermekvédelmi rendeletek módosításait.

18)Koordinálja a karitatív célú adományok elosztását.

19)Javaslatot tesz a civil szervezetek támogatásának módjára, és mértékére.


Egészségügy:

1)Véleményezi a Képviselő-testület elé kerülő egészségüggyel kapcsolatos előterjesztéseket.

2)Figyelemmel kíséri a település népegészségügyi és járványügyi helyzetét, és egészségügyi alapellátását.

3)Időszakonként és szükség esetén felülvizsgálja az Önkormányzattal közösen az orvosok (házi- és fogorvosok) szerződéseit.


Közbiztonság:

1)Előkészíti, illetve véleményezi a közrenddel, közbiztonsággal kapcsolatos előterjesztéseket.

2)Figyelemmel kíséri a rendőrség (körzeti megbízott) közbiztonság megszilárdítása ügyében végzett munkáját.

3)Kapcsolatot tart a polgárőrséggel, az éves szakmai beszámolót elfogadja.


Ügyrendi:

1)Kivizsgálja az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének megállapítására irányuló, a polgármester által a Bizottság részére átadott kezdeményezést és a kezdeményezés tárgyában előterjesztést nyújt be a Képviselő-testületnek.

2)Nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester, az alpolgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatát, továbbá az előzőekben felsoroltak hozzátartozóinak vagyonnyilatkozatát. Lefolytatja a Bizottságnál kezdeményezett vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást, és az eljárás eredményéről tájékoztatja a soron következő ülésen a Képviselő-testületet.

3)Figyelemmel kíséri az önkormányzat SZMSZ-ének hatályosulását, javaslatot tesz a módosításra.

4)Javaslatot tesz a polgármester, valamint az alpolgármester tiszteletdíjának, jutalmának megállapítására.








3.melléklet a 2/2015. (I.29.) önkormányzati rendelethez




A Pátyi Polgármesteri Hivatal

belső szervezeti tagozódásáról, munka- és ügyfélfogadási rendjéről




Szervezeti egységek:


  1. Önkormányzati Iroda
  2. Pénzügyi Iroda
  3. Adóigazgatási iroda
  4. Igazgatási és Ügyfélszolgálati Iroda
  5. Műszaki Iroda és Építésügyi Szolgáltatási Pont



A Hivatal munka- és ügyfélfogadási rendje:


A köztisztviselők heti munkaideje – a Kttv. alapján – 40 óra.


A Hivatal munkarendje:

Hétfő:                         7.30 – 16.30

Kedd, Csütörtök:        7.30 – 16.00

Szerda:                        7.30 – 17.00

Péntek:                        7.30 – 12.00


A szakirodák ügyfélfogadási rendje:

Hétfő:                         13.00 – 16.30

Szerda:                        8.00 – 12.00 és 13.00 – 17.00

Péntek:                        8.00 – 12.00


Az ügyfélszolgálat teljes munkaidőben, (kivéve ebédidő) folyamatosan ügyfélfogadást tart.












4.melléklet a 2/2015. (I.29.) önkormányzati rendelethez


Előlap előterjesztéshez


Előterjesztő                                                                                                                     ELŐLAP


…………… számú napirend

Előterjesztve: ………………………… bizottsághoz



E L Ő T E R J E S Z T É S


a Képviselő-testület …………………..-i ülésére



Tárgy: ………………………………………..


Készítette: ……………………………………

                                   (név, beosztás)



A ………… napirendet


                                               nyilvános ülésen lehet tárgyalni


                                               zárt ülésen kell tárgyalni




A döntés elfogadásához         egyszerű szavazattöbbség szükséges.


                                               minősített szavazattöbbség szükséges.




Törvényességi szempontból kifogást nem teszek:



                                                                                              ……………………………………

                                                                                                                      jegyző


Törvényességi szempontból kifogást teszek:



                                                                                              ……………………………………

                                                                                                                      jegyző




1. számú függelék a 2/2015. (I.29.) önk. rendelethez

az állandó bizottságok személyi összetételének felsorolásáról






Pénzügyi és Településfejlesztési Bizottság (7 fő)


            Somogyi Farkas Tamás – elnök

            Gábor Ákos – alelnök

            Dr. Monostori Ernő Zoltán – tag

            Dr. Bognár András – tag

            Biernaczky Miklós – külsős tag

            Kollár Tamás – külsős tag

            Morvai Emese – külsős tag




Környezetvédelmi és Sport Bizottság (4 fő):


Szeitz Zsolt Antal - elnök

Temesszentandrási Gábor Gujdó – alelnök

Sági György – tag

Szenczi Győzőné – külsős tag




Jóléti és Ügyrendi Bizottság (7 fő):

Gábor Ákos – elnök

Szeitz Zsolt Antal – alelnök

Somogyi Farkas Tamás – tag

Temesszentandrási Gábor Gujdó – tag

Kemény Endre – külsős tag

Kristó Sarolta – külsős tag

Vida Sándor – külsős tag















2. számú függelék a 2/2015. (I.29.) önk. rendelethez

a polgármester és a települési képviselők névsoráról






polgármester:                          Székely László


települési képviselők:             Dr. Bognár András

Gábor Ákos

Dr. Monostori Ernő Zoltán

Sági György

Somogyi Farkas Tamás

Szabó István László

Szeitz Zsolt Antal

Székely László

Temesszentandrási Gábor Gujdó























3. számú függelék a 2/2015. (I.29.) önk. rendelethez

a helyi nemzetiségi önkormányzatok megnevezése, tagjainak felsorolásáról





Páty Német Nemzetiségi Önkormányzata

Dammelhardt János Ottó

Sági György

Tolnainé Megtért Mária



Páty Község Roma Nemzetiségi Önkormányzat

Dudás Lajos

Török László

Varga István”

























4. számú függelék a 2/2015. (I.29.) önk. rendelethez


Az önkormányzati alaptevékenységek államháztartási szakfeladatrend szerinti besorolása:


360000            Víztermelés, -kezelés, -ellátás

370000            Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

381103            Települési hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

562913            Iskolai intézményi étkeztetés

581400            Folyóirat, időszaki kiadvány kiadása

680001            Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

680002            Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

811000            Építményüzemeltetés

813000            Zöldterület-kezelés

841112            Önkormányzati jogalkotás

841133            Adóigazgatás

841154            Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

841191            Nemzeti ünnepek programjai

841192            Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

841401            Közvilágítás

841402            Város-, községgazdálkodási m.n.s. szolgáltatások

841901            Önkormányzatok és társulások elszámolásai

841902            Központi költségvetési befizetések

841907            Önkormányzatok elszámolásai a költségvetési szerveikkel

842155            Önkormányzatok m.n.s. nemzetközi kapcsolatai

862102            Háziorvosi ügyeleti ellátás

869041            Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás

869042            Ifjúság-egészségügyi gondozás

882111            Aktív korúak ellátása

882113            Lakásfenntartási támogatás  normatív alapon

882116            Ápolási díj méltányossági alapon

882117            Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás

882119            Óvodáztatási támogatás

882122            Átmeneti segély

882123            Temetési segély

882124            Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás

882129            Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások

882202            Közgyógyellátás

882203            Köztemetés

890216            Önkormányzati ifjúsági kezdeményezések és programok, valamint                                     támogatásuk

890301            Civil szervezetek működési támogatása

890302            Civil szervezetek program- és egyéb támogatása

890442            Foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak hosszabb időtartamú                             közfoglalkoztatása

890443            Egyéb közfoglalkoztatás

931102            Sportlétesítmények működtetése és fejlesztése




5.számú függelék a 2/2015. (I.29.) önk. rendelethez


              az önkormányzat intézményeinek felsorolásáról



-Pátyi Polgármesteri Hivatal

székhely:         2071 Páty, Kossuth Lajos u. 83.

tel.:                  23-555-530

e-mail:             hivatal@paty.hu

web:                www.paty.hu



-Pátyolgató Óvoda

székhely:         2071 Páty, Rákóczi u. 19.

tel.:                  23-343-451

e-mail:             patyiovi@gmail.com

web:                www.patyolgato-ovoda.hu



-Művelődési Ház, Községi és Iskolai Könyvtár


Művelődési Ház

székhely:         2071 Páty, Kossuth Lajos u. 77.

tel.:                  23-343-550

e-mail:             muvhaz@paty.hu

web:                muvhazpaty.hu


Községi és Iskolai Könyvtár

székhely:         2071 Páty, Rákóczi u. 37.

tel.:                  23-344-348

e-mail:             konyvtar@paty.hu













6.számú függelék a 2/2015. (I.29.) önk. rendelethez


                az önkormányzat gazdasági társaságainak felsorolásáról



-Páty Vagyonkezelő és Közmű Üzemeltető Nonprofit Kft.

székhely:         2071 Páty,  Rákóczi u. 74.

tel.:                  23-343-667, 23-343-994

e-mail:             pvk@pvk.hu; ugyfelszolgalat@pvk.hu

web:                pvk.hu




-DAKÖV Dabas és Környéke Vízügyi Kft.

székhely:         2370 Dabas, Széchenyi u. 3.

tel.:                  29-360-323; 29-360-321; 70-315-1709

            e-mail:             info@dakov.hu

            web:                dakov.hu




-U.P.S.V.

-székhely:         1224 Budapest, Dénár u. 4.