Iszkaszentgyörgy Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2015.(II.27.) önkormányzati rendelete

a települési támogatásról és a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról

Hatályos: 2015. 03. 01- 2020. 09. 30

Iszkaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 45. §-ában és 134/E. §-ában, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében, bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az Iszkaszentgyörgy-Csór Szociális Intézményi Társulásban részt vevő helyi önkormányzatok képviselő-testületeinek a jogalkotásról szóló 2010. CXXX. törvény 5. § (1a) bekezdésében meghatározott hozzájárulásával a következőket rendeli el:



I. Fejezet



Általános rendelkezések



1. A rendelet hatálya



1. § (1) A rendelet (továbbiakban: „R”) hatálya kiterjed Iszkaszentgyörgy község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező, valamint külön jogszabályokban meghatározott, életvitel szerűen Iszkaszentgyörgy településen élő, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) hatálya alá tartozó személyekre.


(2) E rendelet hatálya kiterjed továbbá Csór község Önkormányzatával kötött társulási megállapodás alapján Csór közigazgatási területére, a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások esetében az ellátásban részesülő személyekre.



2. Értelmező rendelkezések




2. § E rendelet alkalmazásában az egyes ellátási formáknál használt fogalmat az Szt. 4. §-a szerint kell értelmezni.


3. Hatáskörök



3. § (1) E rendeletben szabályozott pénzben és természetben nyújtott szociális ellátásokra való jogosultság megállapításáról és megszüntetéséről a Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester jogosult dönteni.



4. Szociális ellátások általános eljárási szabályai



4. § (1) A települési támogatás megállapítása iránti kérelem az e rendelet 1-4. mellékleteiben meghatározott formanyomtatvány kitöltésével, az azon feltüntetett dokumentumok csatolása mellett az Iszkaszentgyörgyi Közös Önkormányzati Hivatalban terjeszthető elő személyesen, vagy postai úton.

(2) A kérelemhez csatolni kell az ügy érdemi elbírálásához szükséges igazolásokat, nyilatkozatokat, egyéb bizonyítékokat, az Szt-ben és annak végrehajtási rendeleteiben előírtak szerint.

(3) A benyújtott kérelmeket – ha jogszabály másként nem rendelkezik – a beérkezésüktől számított 15 napon belül kell elbírálni.

(4) A Hivatal a kérelmező által benyújtott igazolások valódiságát megvizsgálja, és szükség esetén az igénylőnél környezettanulmányt végez. Nem kell környezettanulmányt készíteni, ha a kérelmező életkörülményeit a Hivatal más ügyben már 3 hónapon belül vizsgálta és nem feltételezhető azokban lényeges változás. A helyszínen történő környezettanulmány lefolytatásának megtagadása esetén az együttműködés hiánya miatt a kérelmet el kell utasítani és az eljárást meg kell szüntetni.

(5) Az eljáró hatóság a támogatást igénylő szociális helyzetéről tájékozódik. Ennek keretében:

a) megvizsgálja az igénylő és családja rendszeres jövedelméről szóló és egyéb jövedelmi viszonyaira vonatkozó igazolásokat,

b) környezettanulmányt készíthet az igénylőnél, ha lakhatási viszonyai nem ismertek,

c) megkeresheti az illetékességgel rendelkező adóhatóságot,

d) megkeresheti a polgárok személyi adatait és lakcímét nyilvántartó szervet, 

e) megkeresheti a közlekedési igazgatási hatóságot,

f) megkeresheti az igazolást kiállító szervet, munkáltatót.

(6) Ugyanazon kérelmező részére e rendeletben foglalt meghatározott időre nyújtott támogatás megállapításánál figyelemmel kell lenni az Szt. 45. § (7) bekezdésében foglaltakra.

5. § (1) Az e rendeletben meghatározott jogosultság megállapításakor

a) a havi rendszerességgel járó – nem vállalkozásból illetve őstermelői tevékenységből   (továbbiakban együtt: vállalkozás) származó – jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét,

b) a nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző 12 hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát kell figyelembe venni.

(2) A családban életvitelszerűen együtt élő személyek szociális helyzetét, a rászorultságot egységben kell vizsgálni.

(3) Annak igazolására, hogy a szülő a gyermekét egyedül neveli, illetve gyermektartásdíjban részesül, bontóperi, vagy gyermekelhelyezésről szóló ítélet, képzelt apát megállapító határozat, gyermektartásdíjat megállapító bírói ítélet, vagy ez irányú bírósági eljárás megindításáról szóló okirat szolgálhat.

(4) Az e rendeletben meghatározott támogatások, ellátási formák igénybevételére jogosult, a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozásáról 15 napon belül köteles tájékoztatni az önkormányzatot.

(5) A (4) bekezdés szerinti tájékoztatási kötelezettség megszegése esetén a döntésre jogosult megszünteti valamennyi támogatást, ellátást.

6. § (1) A Hivatal a vizsgálat alapján a kérelmeket döntésre előkészíti és a megállapított támogatásra való jogosultság fennállását rendszeresen figyelemmel kíséri.

(2) A pénzbeli és természetbeni ellátásoknál egyszerűsített határozat hozható, ha a kérelemnek mindenben helyt ad a hatáskör gyakorlója és az ügyben nincs ellenérdekű ügyfél.

(3) A pénzbeli ellátások folyósítása lakossági folyószámlára utalással vagy lakcímre postai átutalással, vagy a szolgáltatóhoz való közvetlen utalással történik, de létfenntartást veszélyeztető élethelyzetre való tekintettel házi pénztárból is történhet a kifizetés.

(4) A havi rendszerességgel adott támogatások havonta utólag, a tárgyhónapot követő hó 5. napjáig kerülnek kifizetésre, azzal, hogy a december hónapra tekintettel járó havi rendszer szociális ellátást december 30-áig kell folyósítani.

(5) A nem rendszerességgel nyújtott támogatást az azt megállapító határozat jogerőre emelkedését követő 8 napon belül kell kifizetni.

(6) Az önkormányzat minden év január 31. napjáig 3 db előzetesen bekért árajánlat alapján, a legkedvezőbb ajánlattevő temetkezési szolgáltatást nyújtóval az adott évre szólóan a köztemetések ellátására szerződést köt.



II. Fejezet



Szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások



Települési támogatás



1. Gyógyszer támogatás célú települési támogatás



7. § (1) Az egészségi állapot megőrzését, annak visszaállítását segítő szolgáltatások igénybevételéhez egyszeri támogatásban részesíthető az

a) aki az esetenként felírt gyógyszerkiadását vagy gyógyászati segédeszköz beszerzésének költségét önerejéből biztosítani nem tudja és

b) az egy főre számított havi családi jövedelemhatár az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át, egyedül élő esetén 250%-át, gyermekét egyedül nevelő esetén a 300%-át nem haladja meg, továbbá

c) az esetenként felírt gyógyszer költsége eléri az egy főre jutó jövedelem 10 %-át, gyógyászati segédeszköz esetén a 15 %-át és azok közgyógyellátás alapján nem beszerezhetők.

(2) A támogatás összege az igazolt gyógyszerköltség, de éves szinten nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét.

(3) A gyógyszertámogatás célú települési támogatás iránti kérelmet a rendelet 1. sz. melléklete szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.


8. § (1) A 7. §-ban szabályozott támogatás iránti kérelem kötelező melléklete a háziorvos vagy kezelőorvos által felírt rendszeresen vagy esetenként szedett gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök bekerülési költségéről szóló igazolás.


(2) Az egyszeri támogatás felhasználásáról a támogatás kifizetését követő 10 napon belül köteles a kiváltott gyógyszer, vagy a gyógyászati segédeszközről szóló számlát bemutatni a jogosult.


9. § Nem jogosult a gyógyszertámogatás célú települési támogatásra az a személy, aki

  1. a Szt. 50.§ (1)-(2) bekezdése szerint jogosult közgyógyellátásra,
  2. részére a Szt. 2015. február 28. napjáig hatályos rendelkezések szerint megállapított méltányos közgyógyellátásra való jogosultsága fennáll.







2. Rendkívüli települési támogatás



10. § (1) Rendkívüli települési támogatás nyújtható a rendkívüli élethelyzetbe került személy, vagy család részére,

a) létfenntartás veszélyeztetése esetén élelmiszerre,

b) az átmenetileg nehéz anyagi helyzetbe került személy, vagy család kiadásainak mérséklésére, amennyiben nyugdíj-, jövedelem-, illetve egyéb ellátás kifizetésének megszűnése, késlekedése miatt, vagy alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadásokhoz, bűncselekmény elszenvedése, különösen a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához, iskoláztatáshoz, a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások mérséklésére,

c) elemi kár elhárításához kapcsolódó kiadások enyhítésére,

d) elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra.

(2) A 10. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott létfenntartás veszélyeztetettsége alatt olyan élet helyzetet kell érteni, amikor a család kereseti, jövedelmi viszonyai oly mértékben csökkentek, hogy az alapvető élelmiszerekre, gyógyszerekre, iskolába járáshoz szükséges költségek sem biztosítottak, és a 11. § (1) bekezdés szerinti feltétel fennáll.

(3) A 10. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott elemi kár a lakhatást biztosító ingatlanban keletkezett tűz, víz, földrengés, vagy egyéb természeti, vagy más jellegű katasztrófa, amelyben az életvitel szerűen élő család, vagy személy lakhatása csak jelentős anyagi ráfordítással állítható helyre.

11. § (1) Rendkívüli települési támogatás akkor állapítható meg, ha az a 10. § a), b) és d) pontjaiban meghatározott feltételek valamelyike fennáll és a kérelmező családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 180%-át, egyedül élő esetén 200 %-át, gyermekét egyedül nevelő szülő esetén 210%-át. [1]A 10. § c) pontjában meghatározott esetben a támogatás jövedelemhatárra tekintet nélkül megállapítható.

(2) Rendkívüli települési támogatás eseti jelleggel adható.

(3) A 10. § a)-b) pontjában meghatározott esetekben a rendkívüli települési támogatás minimális összege 3.000,- Ft, legmagasabb összege 28.500 Ft. Egy kérelmező, család részére rendkívüli települési eseti jelleggel nyújtott támogatás egy naptári éven belül legfeljebb 4 alkalommal nyújtható.

(4) Ha az igénylő részére létfenntartást veszélyeztető körülményre tekintettel a 10. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott támogatás kerül megállapításra, úgy annak összegét az Iszkaszentgyörgy – Csór Szociális Alapszolgáltatási Intézmény családgondozója útján kell élelmiszercsomagra fordítani, melyről a családgondozó számlával elszámol.

(5) Elemi kár esetén a rendkívüli települési támogatás legmagasabb összege 100.000 Ft.

(6) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított rendkívüli települési támogatás összege 25.000 Ft. A temetési költségek finanszírozása érdekében rendkívüli települési támogatás nem állapítható meg annak a személynek, aki a hadigondozásról szóló törvény alapján temetési hozzájárulásban részesül.

(7) A rendkívüli települési támogatás iránti kérelmet e rendelet 2. mellékletét képező formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelemhez a jövedelemi-, vagyoni igazolásokon túl a (8) bekezdésben meghatározott nyilatkozatokat, igazolásokat szükséges csatolni.

(8) A rendkívüli élethelyzetet alátámasztó dokumentumok:

a) várandóság tényét a terhes gondozási könyv bemutatásával,

b) középiskolás gyermek esetén iskolalátogatási bizonyítvány, szükség esetén az iskola, családgondozó véleménye,

c) bűncselekmény esetén rendőrségi feljelentés, jegyzőkönyv másolata,

d) díjhátralék esetén az erről szóló igazolás,

e) egyéb ellátások megállapítására vonatkozó eljárás folyamatban levőségét, társadalombiztosítási-, nyugdíjfolyósítási szerv igazolása,

f) a kapcsolattartást szabályozó gyámhivatali határozat.

(9) Elhunyt személy eltemettetési költségeihez történő támogatás esetén halotti anyakönyvi kivonatot, a temetés költségeiről, a támogatást kérő nevére kiállított számlák eredeti példányát csatolni kell a kérelemhez.

(10) A támogatott a kiadások költségeinek csökkentése esetén a támogatás kifizetését követő 10 napon belül a támogatott nevére kiállított számlával köteles elszámolni.



Szociális rászorultságtól függő természetbeni ellátások



1. Lakhatással kapcsolatos támogatás



12. § (1) A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez települési támogatás nyújtható.

(2) A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadásként elismert és figyelembe vehető kiadás: villanyáram fogyasztás, vízfogyasztás, gázfogyasztás, csatornahasználat díja és a szemétszállítási díj költsége.

(3) Lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona, az Szt. 4. § (1) bek b) pontját figyelembe véve.

(4) A lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatás havi összege 3.000.-Ft.

(5) A lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatást 6 hónapra kell megállapítani.

(6) A lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.

(7) Az (5) bekezdés alkalmazásában külön lakásnak kell tekinteni a társbérletet, az albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.

(8) A lakhatással kapcsolatos támogatás iránti kérelmet e rendelet 3. mellékletét képező formanyomtatványon kell benyújtani.

(9) A lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatás iránti kérelemhez csatolni kell a 63/2006.(III.27.) Korm. rendelet 1. melléklete szerinti vagyonnyilatkozatot is.

(10) A lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatást az önkormányzat közműszolgáltató részére történő átutalással biztosítja.

13. § Nem jogosult lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatásra az a személy, aki részére a Szt. 2015. február 28. napjáig hatályos rendelkezések szerint megállapított lakásfenntartási támogatásra való jogosultsága fennáll.

14. § (1) A lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatásra való jogosultságot meg kell szüntetni a bejelentés, vagy tudomásszerzés hónapjának utolsó napjával, ha

a) a jogosult meghal,

b) elköltözik Iszkaszentgyörgy község illetékességi területéről, vagy az illetékességi területen belül másik lakásba költözik.


(2) A 14. § (1) bekezdés b) pontja esetén, amennyiben a 12. § (5) bekezdésben foglalt 6 hónapot nem merítette ki, az új lakásra ismételt kérelem nyújtható be, de az újabb lakhatáshoz kapcsolódó települési támogatás megállapításánál a támogatási hónapokat össze kell számolni és a 6 hónapot a támogatási hónapok száma nem haladhatja meg.



2. Köztemetés



15. § (1) A rendelet 4. melléklete szerinti kérelemre a polgármester az Szt. 48. §-a alapján gondoskodik Iszkaszentgyörgy közigazgatási területén elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről a halálesetről való tudomás szerzést követő 21 napon belül, ha


a) nincs, vagy nem lelhető fel az eltemetésre köteles személy, vagy

b) az eltemetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik.

(2) Az eltemettetésre köteles személy a köztemetés költségeinek megtérítési kötelezettsége alól részben, vagy egészben különös méltánylást érdemlő körülmények fennállása esetén mentesíthető.

(3) Különös méltánylást érdemlő körülmények akkor állnak fenn, ha az eltemettetésre köteles személy megfelelően igazolja, hogy a családban az egy főre jutó havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át, egyedül élő esetében a 250 %-át nem haladja meg.

(4) A család, a közeli hozzátartozó és az egyedül élő fogalmára az Szt. 4. § (1) c)-e)

pontjai irányadók.



3. A települési támogatások ellenőrzése



16. § (1) A települési és a rendkívüli települési támogatások ellenőrzésére a támogatás megállapítására hatáskörrel rendelkező jogosult.

(2) Az ellenőrzés során ellenőrizheti:

a) utólagosan a jogosultság fennállását,

b) a támogatás felhasználásának körülményeit,

c) az 5. § (4) bekezdésében meghatározott változás bejelentési kötelezettség teljesítését.

(3) Az ellenőrzés során:

a) nyilatkozattételre hívhat fel,

b) környezettanulmányt végezhet,

c) más szervtől az ellenőrzéshez szükséges iratokat kérhet be.



III. Fejezet



Személyes gondoskodást nyújtó ellátások formái



1. Alapellátási formák



17. § Az önkormányzat a szociálisan rászoruló személyek részére Iszkaszentgyörgy, Csór községek önkormányzatai által létrehozott Társulás útján biztosítja a következő alapellátási formákat:

          a) étkeztetés

          b) házi segítségnyújtás,

          c) családsegítés,

          d) gyermekjóléti szolgáltatás.

2. Étkeztetés


18. § (1) A napi egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni annak a szociálisan rászorult személynek, akinek önellátó képessége olyan mértékben csökkent, hogy önállóan étkezéséről gondoskodni nem tud és

a) 65. életévét betöltötte, vagy

b) korhatárra tekintet nélkül, akinek

          ba) egészségi állapota, vagy

          bb) fogyatékossága, vagy

          bc) pszichiátriai betegsége, vagy

          bd) szenvedélybetegsége, vagy

          be) hajléktalansága

indokolja.

(2) Egészségi állapota miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki mozgásában korlátozott, krónikus, vagy akut megbetegedése miatt önmaga ellátásáról részben vagy teljesen gondoskodni nem tud.

(3) Fogyatékossága miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségük biztosításáról szóló 1998. évi XXVI törvény alapján fogyatékossági támogatásban részesül.

(4) Pszichiátriai betegsége, szenvedélybetegsége miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki fekvőbeteg gyógyintézeti kezelést nem igényel, önmaga ellátására részben képes.

(5) Hajléktalansága miatt rászorulónak kell tekinteni azt a személyt, aki bejelentett lakóhellyel nem rendelkezik.

(6) A szociális rászorultságot a következő iratokkal és nyilatkozatokkal kell igazolni:

a) a (1) bekezdés ba) és bd) pontokban meghatározott esetekben háziorvosi, szakorvosi igazolás,

b) a (1) bekezdés bb) pontban meghatározott esetben fogyatékossági támogatás folyósítását igazoló határozat, szakvélemény,

c) a (1) bekezdés bc) pontban meghatározott esetben pszichiáter vagy neurológus szakorvosi vélemény

d) a (1) bekezdés be) pontban meghatározott esetben a település szintű lakcím igazolására személyi igazolvány, vagy lakcímet igazoló hatósági igazolvány.

(7) Az ellátás biztosítása iránti kérelmet az Iszkaszentgyörgy-Csór Szociális Alapszolgáltatási Intézménynél vagy annak csóri ügyfélszolgálatán kell benyújtani. A kérelemhez csatolni kell a kérelmező kérelme benyújtását megelőző hónap jövedelméről szóló igazolást és a rászorultság tényének igazolását.



  1. Házi segítségnyújtás



19. § (1) A házi segítségnyújtás célja, hogy az ellátást igénybevevő fizikai, mentális, szociális szükségleteinek kielégítése saját környeztében, életkorának, élethelyzetének és egészségi állapotának megfelelően, képességeinek fenntartásával, felhasználásával, fejlesztésével biztosított legyen.

(2) Az étkeztetés és házi segítségnyújtás térítési díját külön önkormányzati rendelet szabályozza.



4. Családsegítés



20. § A Szt. 64. §-ban meghatározott családsegítés keretében nyújtott szolgáltatás térítésmentes.


21. § (1) A Társulás Szociálpolitikai kerekasztalt hoz létre.

(2) A Szociálpolitikai kerekasztal tagjai:

a) társult települések jegyzői,

b) társult települések védőnői,

c) társult települések körzeti megbízottjai,

d) társult települések közigazgatási területén lévő oktatási, nevelési intézmények gyermek és ifjúságvédelmi felelősei,

e) Társulás

ea) gondozója,

eb) családsegítői,

          f) társult települések szociális és gyermekvédelmi ügyintézői.


(3) A kerekasztal évente legalább egy alkalommal ülésezik. A kerekasztal javaslatot tesz a szolgáltatástervezési koncepció céljainak meghatározására, véleményezi koncepciót és figyelemmel kíséri megvalósulását.

5. Gyermekjóléti szolgáltatás



22. § Iszkaszentgyörgy Község Önkormányzata a gyermekjóléti szolgáltatás feladatait az Iszkaszentgyörgy-Csór Szociális Intézményi Társulás által létrehozott Iszkaszentgyörgy-Csór Szociális Alapszolgáltatási Intézményen keresztül láttatja el, mely évente egyszer köteles beszámolni a képviselő-testületnek a végzett munkáról.



6. Gyermekek napközbeni ellátása



23. § Iszkaszentgyörgy Község Önkormányzata a gyermekek napközbeni ellátásáról az Iszkaszentgyörgyi Vackor Óvodában és az Iszkaszentgyörgyi Általános Iskolában napközi otthonos ellátás keretében gondoskodik.



7. Gyermekek átmeneti gondozása



24. § Iszkaszentgyörgy Község Önkormányzata a gyermekek átmeneti gondozásáról helyettes szülőnél történő elhelyezés útján gondoskodik, a Gyvt-ben meghatározottak figyelembevételével.



Záró rendelkezések



25 § (1) A képviselő-testület e rendeletben szabályozott szociális ellátások keretösszegét éves költségvetési rendeletében határozza meg.

(2) Ez a rendelet 2015. március 1-jén lép hatályba.

(3) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Iszkaszentgyörgy Község Önkormányzata Képviselő-testületének a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 16/2011.(XII.1.) önkormányzati rendelet, valamint a gyermekvédelem helyi szabályozásáról szóló 9/2007. (IX.12.) önkormányzati rendelet.


               Gáll Attila                                                        Parajdi Cecília

            polgármester                                                           jegyző



A rendeletet a mai napon kihirdettem: 2015. február 27.

Parajdi Cecília

jegyző



























1. melléklet a 2/2015. (II.27.) önkormányzati rendelethez



KÉRELEM

gyógyszer támogatás célú települési támogatás megállapítására



  1. Személyes adatok:


  1. A kérelmező személyére vonatkozó adatok:


  1. Neve:

……………………………………………………………………………………………….

  1. Születési neve:

……………………………………………………………………………………………….

  1. Anyja neve:

……………………………………………………………………………………………….

  1. Születés helye, ideje:

…………………………………… Ideje: …………év ……………………hó ………nap.

  1. Lakóhely:

……………………………………………………………………………………………….

  1. Tartózkodási hely:

……………………………………………………………………………………………….

  1. Társadalombiztosítási Azonosító Jele:

……………………………………………………………………………………………….

  1. Állampolgársága:

……………………………………………………………………………………………….


  1. Bankszámlaszám (akkor kell megadni, ha a folyósítást bankszámlaszámra kéri):

……………………………………………………………………………………………….

  1. Folyószámlát vezető pénzintézet neve:

……………………………………………………………………………………………….

  1. Telefonszám (nem kötelező megadni):

……………………………………………………………………………………………….

  1. E-mail cím (nem kötelező megadni):

……………………………………………………………………………………………….



  1. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):


  1. □    szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy
  2. □  EU kék kártyával rendelkező, vagy
  3. □  bevándorolt/letelepedett, vagy
  4. □   menekült/oltalmazott/hontalan.



  1. Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ……… fő.






  1. Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:



A

B

C

D


Név

(születési név)

Születés helye, ideje (év, hó, nap)

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító

Jele

1.





2.





3.





4.





5.





6.







2. Jövedelmi adatok


A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:



A

B

C


A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

1

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó:

ebből közfoglalkoztatásból származó:







2

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői tevékenységből származó




3

Táppénz, gyermekgondozási támogatások



4

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások



5

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások



6

Egyéb jövedelem




7

Összes jövedelem:






Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozatban feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, kivéve a családi pótlék és a gyermekgondozási segély (GYES) igazolását, amennyiben azt nem a munkáltatói kifizetőhely folyósítja, valamint a gyermeknevelési támogatás (GYET) és a fogyatékossági támogatás (FOT) igazolást.

3. Nyilatkozatok


3.1. Egyéni gyógyszerkeret megállapításához a háziorvos által kiállított gyógyszerlistát         tartalmazó zárt borítékot csatoltam.


3.2. Felelősségem tudatában kijelentem, hogy

      a) életvitelszerűen a lakóhelyemen / a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),

      b) közgyógyellátási igazolványra nem vagyok jogosult,

      c) egyszeri támogatás igénylése esetén a felírt gyógyszerkiadásom vagy a gyógyászati segédeszközöm beszerzésének költségét önerőből biztosítani nem tudom,

      d) a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.


      Tudomásul veszem, hogy az egyszeri támogatás felhasználásáról a támogatás kifizetését követő 10 napon belül köteles vagyok a kiváltott gyógyszerről, vagy a gyógyászati segédeszközről szóló számlát bemutatni a Közös Önkormányzati Hivatalban.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a Nemzeti Adó- és Vámhivatala hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján – ellenőrizheti.

      Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.




Kelt: …........................................, ….......év …..................hónap ….........nap.






             …......................................                                   ….........................................

                  kérelmező aláírása                                    háztartás nagykorú tagjának aláírása




















2. melléklet a 2/2015. (II.27.) önkormányzati rendelethez



KÉRELEM

rendkívüli települési támogatás megállapításához



  1. Személyes adatok:

1.1 A kérelmező személyére vonatkozó adatok:


1.1.1 Neve:

……………………………………………………………………………………………….

1.1.2 Születési neve:

……………………………………………………………………………………………….

1.1.3 Anyja neve:

……………………………………………………………………………………………….

1.1.4 Születés helye, ideje (év, hó, nap):

……………………………………………………………………………………………….

1.1.5 Társadalombiztosítási Azonosító Jele:

……………………………………………………………………………………………….

1.1.6 Állampolgársága:


1.1.7 Családi állapota:

……………………………………………………………………………………………….

1.1.8 Bankszámlaszám (akkor kell megadni, ha a folyósítást bankszámlaszámra kéri)

……………………………………………………………………………………………….

1.1.9 Folyószámlát vezető pénzintézet neve:

……………………………………………………………………………………………….

1.1.10 Telefonszám (nem kötelező megadni):

……………………………………………………………………………………………….

1.1.11 E-mail cím (nem kötelező megadni):

……………………………………………………………………………………………….


1.1.12 Lakóhelye:

……………………………………………………………………………………………….

1.1.13 Tartózkodási helye:

……………………………………………………………………………………………….


Milyen minőségben lakik ezen a címen: tulajdonos, résztulajdonos, főbérlő, albérlő, társbérlő, bérlőtárs, családtag, haszonélvező, egyéb: …………………..


egyedül élő,                          nem egyedül élő (megfelelő rész aláhúzandó)


Kijelentem, hogy életvitelszerűen: (megfelelő rész aláhúzandó)

Lakóhelyem / tartózkodási helyemen / egyéb nem bejelentett lakhelyemen élek


Egyéb nem bejelentett lakhelyem:………………………………………









2 A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):


  szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

  EU kék kártyával rendelkező, vagy

  bevándorolt/letelepedett, vagy

  menekült/oltalmazott/hontalan.


  1. Rendkívüli települési támogatást kérem megállapítani:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


4.   A rendkívüli települési támogatás kérelem indoka:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


  1. Amennyiben a rendkívüli települési támogatást temetési költségek mérséklésére kéri:


5.1 Az elhunyt neve: ……………………………………………………………………..


5.2 Rokoni kapcsolat: …………………………………………………………………….


5.3 A haláleset ideje: ……………………………………………………………………..


5.4 A temetés költségei: ………………………………………………………………….


Nyilatkozat:

Kijelentem, hogy a hadigondozásról szóló törvény alapján temetési hozzájárulásban

‘ részesülök

‘ nem részesülök                    (megfelelő rész X-el jelölendő).



(A kérelemhez szükséges csatolni az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatát, a kérelmező nevére kiállított temetési költségek igazolására szóló számlát.)


6.   Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ……… fő.


Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

A

B

C

D

E

Név (születési név)

Születési hely, idő

Anyja neve

Rokoni kapcsolat

TAJ szám































7 Jövedelmi adatok


A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi nettó jövedelme forintban:



A

B

C


A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

1

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó :

ebből közfoglalkoztatásból származó:







2

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői tevékenységből származó




3

Táppénz, gyermekgondozási támogatások



4

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások



5

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások



6

Egyéb jövedelem




7

Összes jövedelem:





Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem …………… ,- Ft.


Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozatban feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, kivéve a családi pótlék és a gyermekgondozási segély (GYES) igazolását, amennyiben azt nem a munkáltatói kifizetőhely folyósítja, valamint a gyermeknevelési támogatás (GYET) és a fogyatékossági támogatás (FOT) igazolást.


8. A rendkívüli élethelyzetet alátámasztó dokumentumok:


‘ terhes-gondozási kiskönyv

‘ középiskolás gyermek esetén iskolalátogatási bizonyítvány, szükség esetén az iskola, családgondozó véleménye,

‘ bűncselekmény esetén rendőrségi feljelentés, jegyzőkönyv másolat,

‘ díjhátralék esetén az erről szóló igazolás,

‘ kapcsolattartást szabályozó gyámhivatali határozat

‘ egyéb: ……………………………………………………………………………………..


(a megfelelő rész X-el jelölendő)



9. Egyéb nyilatkozatok:


Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy

      a) életvitelszerűen a lakóhelyemen / a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),

      b) a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.



Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a Nemzeti Adó és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján – ellenőrizheti.


Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.


Tudomásul veszem, hogy a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CLX. Törvény 51. § (5) bekezdésében foglaltak szerint az ügyfél, vagy képviselője, aki rosszhiszeműen az ügy szempontjából jelentős valótlan tényt állít, eljárási bírsággal sújtható.




Kelt: …………………, ……….. (év) …………. (hó) …… (nap)




                                                                                    ……………………………………..

                                                                                                kérelmező aláírása



























Vagyonnyilatkozat



I. A kérelmező személy adatai:


Neve:

__________________________________________________________________________


Születési neve

__________________________________________________________________________

Születési helye

________________________________ Ideje: _______év __________________hó____nap

Anyja neve:

__________________________________________________________________________

Lakóhely:

__________________________________________________________________________

Tartózkodási hely:

__________________________________________________________________________

Társadalombiztosításai Azonosító Jele:

□□□□□□□□□


II. A kérelmező és a vele együtt élő közeli hozzátartozójának vagyona.


I. Ingatlanok


                        1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat) címe: .............................................................………..….város/község ……………………………….….út/utca ……… hsz., alapterülete: …………..m2, tulajdon hányad …………..…., a szerzés ideje: ……….… év. Becsült forgalmi érték:* ………………………. Ft.

Haszonélvezeti joggal terhelt:   igen       nem     (a megfelelő aláhúzandó)


                        2. Üdülőtulajdon és üdülő-telek (vagy állandó, illetve tartós használat) címe: ................................................................................. város/község ………………………..……… út/utca …………hsz., alapterülete: …….……. m2, tulajdon hányad ……….............., a szerzés ideje: ….….......... év.

Becsült forgalmi érték:* ………………………. Ft.


                        3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-) tulajdon (vagy állandó használat) megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): ...........................................................……………város/község ……………………………........... út/utca ………… hsz., alapterülete: ……....……. m2, tulajdon hányad ……….........., a szerzés ideje: ………...... év.

Becsült forgalmi érték:* ………………………. Ft.

                        4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat) megnevezés: .......................................................…………………........................................... város/község …………..……......................................... út/utca ………… hsz., alapterülete: ……....… m2, tulajdon hányad ……………..., a szerzés ideje: ….....…… év.

Becsült forgalmi érték:* ………………………. Ft.




III. Egyéb vagyontárgyak


                        Gépjármű


                        a) személygépkocsi: ……………………............. ….típus:…………….......................................,

rendszám: ………………, a szerzés ideje: …………. év. Becsült forgalmi érték: ** …………………….. Ft.


                        b) tehergépjármű, autóbusz: ……………..………....... típus: ………….………..............., rendszám: .……..........., a szerzés ideje: ……..…..év. Becsült forgalmi értéke:** ….......................Ft.


Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.




Kelt: …....................................................., …………… év ………………………… hó ……… nap.




………………………………….

                                                                                                                                                                          Aláírás






Megjegyzés:

Ha a kérelmező vagy családtagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Amennyiben a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem a Magyarország terültén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.


*Becsült forgalmi értékként a településen szokásos forgalmi értéket kell feltüntetni.

**Becsült forgalmi értékként a jármű kora és állapota szerinti értéket kell feltüntetni.


















3. melléklet a 2/2015. (II.27.) önkormányzati rendelethez



KÉRELEM

lakhatással kapcsolatos települési támogatás megállapítására



  1. Személyes adatok:


  1. A kérelmező személyére vonatkozó adatok:


  1. Neve:

……………………………………………………………………………………………….

  1. Születési neve:

……………………………………………………………………………………………….

  1. Anyja neve:

……………………………………………………………………………………………….

  1. Születés helye, ideje:

…………………………………… Ideje: …………év ……………………hó ………nap.

  1. Lakóhely:

……………………………………………………………………………………………….

  1. Tartózkodási hely:

……………………………………………………………………………………………….

  1. Társadalombiztosítási Azonosító Jele:

……………………………………………………………………………………………….

  1. Állampolgársága:

……………………………………………………………………………………………….

  1. Telefonszám (nem kötelező megadni):

……………………………………………………………………………………………….

  1. E-mail cím (nem kötelező megadni):

……………………………………………………………………………………………….



  1. A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):


  1. □    szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy
  2. □  EU kék kártyával rendelkező, vagy
  3. □  bevándorolt/letelepedett, vagy
  4. □   menekült/oltalmazott/hontalan.



  1. Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ……… fő.


‘ Egyedül álló                     ‘ nem egyedülálló    

(a megfelelő válasz X-el jelölendő)








  1. Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:


A

B

C

D


Név

(születési név)

Születés helye, ideje (év, hó, nap)

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító

Jele

1.





2.





3.





4.





5.





6.






2. Jövedelmi adatok


A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi jövedelme forintban:



A

B

C


A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

1

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó:

ebből közfoglalkoztatásból származó:







2

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői tevékenységből származó




3

Táppénz, gyermekgondozási támogatások



4

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások



5

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások



6

Egyéb jövedelem




7

Összes jövedelem:





A háztartásban az egy főre eső havi nettó jövedelem: ………………..,-Ft


Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozatban feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, kivéve a családi pótlék és a gyermekgondozási segély (GYES) igazolását, amennyiben azt nem a munkáltatói kifizetőhely folyósítja, valamint a gyermeknevelési támogatás (GYET) és a fogyatékossági támogatás (FOT) igazolást.



3. Lakásviszonyok


3.1. A lakásban tartózkodás jogcíme: …..........................................................


4. Nyilatkozatok


4.1. A kérelemmel érintett lakásban előrefizetős gáz- vagy áramszolgáltatást mérő készülék


      működik – nem működik (a megfelelő rész aláhúzandó)


Amennyiben igen, kérjük nevezze meg a szolgáltatót: …........................................

4.2. A lakhatást a legnagyobb mértékben veszélyeztető lakásfenntartási kiadás(ok): …........................................................................................................................................................................................................................................................................................



4.3. A lakhatással kapcsolatos települési támogatást az alábbi szolgáltató vonatkozásában kérem megállapítani


…..........................................................................................................................................


(csatolandó a szolgáltató által kiállított számla másolata)



4.4. Felelősségem tudatában kijelentem, hogy

      a) életvitelszerűen a lakóhelyemen / a tartózkodási helyemen élek* (a megfelelő rész aláhúzandó),

      b) a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.


      Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv - a Nemzeti Adó- és Vámhivatala hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján – ellenőrizheti.


      Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.


Tudomásul veszem, hogy a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CLX. Törvény 51. § (5) bekezdésében foglaltak szerint az ügyfél, vagy képviselője, aki rosszhiszeműen az ügy szempontjából jelentős valótlan tényt állít, eljárási bírsággal sújtható.





Kelt: …........................................, ….......év …..................hónap ….........nap.






             …......................................                                   ….........................................

                  kérelmező aláírása                                    háztartás nagykorú tagjának aláírása

Vagyonnyilatkozat




I. A kérelmező személy adatai:


Neve:

_____________________________________________________________________________

Születési neve

_____________________________________________________________________________

Születési helye

____________________________________ Ideje: _______év __________________hó____nap

Anyja neve:

_____________________________________________________________________________

Lakóhely:

_____________________________________________________________________________

Tartózkodási hely:

_____________________________________________________________________________

Társadalombiztosításai Azonosító Jele:

□□□□□□□□□


II. A kérelmező és a vele együtt élő közeli hozzátartozójának vagyona.


I. Ingatlanok


                        1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat) címe: .............................................................………..….város/község ……………………………….….út/utca ……… hsz., alapterülete: …………..m2, tulajdon hányad …………..…., a szerzés ideje: ……….… év. Becsült forgalmi érték:* ………………………. Ft.

Haszonélvezeti joggal terhelt:   igen       nem     (a megfelelő aláhúzandó)


                        2. Üdülőtulajdon és üdülő-telek (vagy állandó, illetve tartós használat) címe: ................................................................................. város/község ………………………..……… út/utca …………hsz., alapterülete: …….……. m2, tulajdon hányad ……….............., a szerzés ideje: ….….......... év.

Becsült forgalmi érték:* ………………………. Ft.


                        3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-) tulajdon (vagy állandó használat) megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.):...........................................................……………város/község ……………………………........... út/utca ………… hsz., alapterülete: ……....……. m2, tulajdon hányad ……….........., a szerzés ideje: ………...... év.

Becsült forgalmi érték:* ………………………. Ft.


                        4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat) megnevezés: .......................................................…………………........................................... város/község …………..……......................................... út/utca ………… hsz., alapterülete: ……....… m2, tulajdon hányad ……………..., a szerzés ideje: ….....…… év.

Becsült forgalmi érték:* ………………………. Ft.




III. Egyéb vagyontárgyak


                        Gépjármű


                        a) személygépkocsi: ……………………............. ….típus:…………….......................................,

rendszám: ………………, a szerzés ideje: …………. év. Becsült forgalmi érték: ** …………………….. Ft.


                        b) tehergépjármű, autóbusz: ……………..………....... típus: ………….………..............., rendszám: .……..........., a szerzés ideje: ……..…..év. Becsült forgalmi értéke:** ….......................Ft.


Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.




Kelt: …....................................................., …………… év ………………………… hó ……… nap.






………………………………….

                                                                                                                                                                          Aláírás



Megjegyzés:

Ha a kérelmező vagy családtagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Amennyiben a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem a Magyarország terültén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.


*Becsült forgalmi értékként a településen szokásos forgalmi értéket kell feltüntetni.

**Becsült forgalmi értékként a jármű kora és állapota szerinti értéket kell feltüntetni.












4. melléklet a 2/2015. (II.27.) önkormányzati rendelethez



KÉRELEM

köztemetés megállapításához


  1. Személyes adatok:

1.1 A kérelmező személyére vonatkozó adatok:


1.1.1 Neve:

……………………………………………………………………………………………….

1.1.2 Születési neve:

……………………………………………………………………………………………….

1.1.3 Anyja neve:

……………………………………………………………………………………………….

1.1.4 Születés helye, ideje (év, hó, nap):

……………………………………………………………………………………………….

1.1.5 Társadalombiztosítási Azonosító Jele:

……………………………………………………………………………………………….

1.1.6 Állampolgársága:


1.1.7 Családi állapota:

……………………………………………………………………………………………….

1.1.8 Telefonszám (nem kötelező megadni):

……………………………………………………………………………………………….

1.1.9 E-mail cím (nem kötelező megadni):

……………………………………………………………………………………………….

1.1.10 Lakóhelye:

……………………………………………………………………………………………….

1.1.11 Tartózkodási helye:

……………………………………………………………………………………………….


2 A kérelmező idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):


  szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

  EU kék kártyával rendelkező, vagy

  bevándorolt/letelepedett, vagy

  menekült/oltalmazott/hontalan.


3.   Kérelem indoka:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………






  1. Halálesettel összefüggő adatok:


5.1 Az elhunyt neve: ……………………………………………………………………..


5.2 Rokoni kapcsolat: …………………………………………………………………….


5.3 A haláleset ideje: ……………………………………………………………………..


(A kérelemhez szükséges csatolni az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatát)


5.   Kérelmezővel közös háztartásban (azonos lakcímen) élők száma: ……… fő.


Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:

A

B

C

D

E

Név (születési név)

Születési hely, idő

Anyja neve

Rokoni kapcsolat

TAJ szám
































6 Jövedelmi adatok


A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyeknek a havi nettó jövedelme forintban:



A

B

C


A jövedelem típusa

Kérelmező

A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek

1

Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó :

ebből közfoglalkoztatásból származó:







2

Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői tevékenységből származó



3

Táppénz, gyermekgondozási támogatások



4

Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások



5

Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások



6

Egyéb jövedelem




7

Összes jövedelem:





Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem …………… ,- Ft.



Megjegyzés: A kérelemhez mellékelni kell a jövedelemnyilatkozatban feltüntetett jövedelmek valódiságának igazolására szolgáló iratokat, kivéve a családi pótlék és a gyermekgondozási segély (GYES) igazolását, amennyiben azt nem a munkáltatói kifizetőhely folyósítja, valamint a gyermeknevelési támogatás (GYET) és a fogyatékossági támogatás (FOT) igazolást.


7. Egyéb nyilatkozatok:


Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy

      a) a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.


Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a Nemzeti Adó és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján – ellenőrizheti.


Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.


Tudomásul veszem, hogy a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CLX. Törvény 51. § (5) bekezdésében foglaltak szerint az ügyfél, vagy képviselője, aki rosszhiszeműen az ügy szempontjából jelentős valótlan tényt állít, eljárási bírsággal sújtható.




Kelt: …………………, ……….. (év) …………. (hó) …… (nap)




                                                                                    ……………………………………..

                                                                                                kérelmező aláírása