Köröstarcsa község képviselő testületének 3/2015 (II.27..) önkormányzati rendelete

a szociális igazgatásról és a szociális ellátásról

Hatályos: 2023. 12. 01

Köröstarcsa község képviselő testületének 3/2015 (II.27..) önkormányzati rendelete

a szociális igazgatásról és a szociális ellátásrólKöröstarcsa Község Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontja és a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ában, 25. §.(3) bekezdés b) pontjában, 35. §.(2) bekezdés b) pontjában, 47. §. (5) bekezdésében, 55/C. §. (4) bekezdésében, 92. §-ában és a 132. §. (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatokról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. §. (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

2023.12.01.
I. Fejezet

Általános rendelkezések

A rendelet célja

1. § A rendelet célja, hogy Köröstarcsa községben a szociális biztonság megteremtése, illetve megőrzése érdekében Köröstarcsa Község Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) eleget tegyen a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben (a továbbiakban: Szt.) előírt szabályozási kötelezettségének, szabályozza a hatáskörébe tartozó szociális pénzbeli és természetbeni ellátásoknál a kérelmező nyilatkozatának és igazolásainak tartalmát, illetőleg azok benyújtásának részletes szabályait, valamint szabályozza az ellátások megállapításának, kifizetésének, folyósításának, ellenőrzésének szabályait, továbbá az Szt-ben megállapított ellátások mellett költségvetése terhére továbbiakat határozzon meg.

A rendelet hatálya

2. §

1. A rendelet hatálya kiterjed Köröstarcsa község közigazgatási területén:
a) lakóhellyel rendelkező:
aa) magyar állampolgárokra,
ab) bevándoroltakra és letelepedettekre,
ac) hontalanokra,
ad) a magyar hatóság által menekültként elismert személyekre.
b. az Szt. 6. §-ában meghatározott hajléktalan személyekre.
2. A rendelet hatálya kiterjed a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvény (továbbiakban: Szmtv.) szerint a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyre, amennyiben az ellátás igénylésének időpontjában az Szmtv.-ben meghatározottak szerint a szabad mozgás és a három hónapot meghaladó tartózkodási jogát Magyarország területén gyakorolja, és a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvény szerint bejelentett lakóhellyel rendelkezik.

3. §

1. E rendelet szabályozza Köröstarcsa községben a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások és a személyes gondoskodást nyújtó ellátások egyes formáit.
2. Köröstarcsa Község Önkormányzatának e rendeletben szabályozott szociális ellátásai:
a) pénzbeli szociális támogatások,
b) természetben nyújtott szociális ellátások.

4. § A pénzbeli szociális ellátások e rendeletben szabályozott formái:

a. rendkívüli települési támogatás
b. lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás (továbbiakban: települési lakásfenntartási támogatás)
c. szociális kölcsön.
d. Eseti települési támogatás
e. Temetési segély

5. § A természetben nyújtható szociális ellátások e rendeletben szabályozott formái:

a. rendkívüli települési támogatás
b. települési lakásfenntartási támogatás
c. személyes gondoskodást nyújtó ellátások.
d. köztemetés
e. Eseti települési támogatás
A szociális ügyekben eljáró önkormányzati szervek

6. § Az e rendeletben meghatározott szociális feladat- és hatásköröket a Képviselő-testület a Magyarország helyi önkormányzataikról szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben biztosított joga alapján a következők szerint ruházza át:

a. Humán és Ügyrendi Bizottságra átruházott jogkörök:
aa) szociális kölcsön
ab) egyes jogtalanul felvett szociális juttatások visszakövetelés
b. A polgármesterre átruházott jogkörök:
ba) rendkívüli települési támogatás
bb) a települési lakásfenntartási támogatás.
bc) köztemetés
bd) Eseti települési támogatás
be) Temetési segély
II. Fejezet

A pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokra vonatkozó eljárási rendelkezések

7. §

1. A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások iránti kérelmeket Köröstarcsai Polgármesteri Hivatalnál kell benyújtani, kivéve a személyes gondoskodást nyújtó ellátási kérelmeket, melyeket az Alapszolgáltatási Központba kell benyújtani.
2. A rendkívüli települési támogatás igénylése esetében az 1. számú melléklet szerinti formanyomtatványon lehet benyújtani a kérelmeket.
(3) A támogatás iránti kérelem benyújtható más formában is, a kérelemnek tartalmaznia kell:
- a kérelmező nevét,
- születési helyét, idejét,
- anyja nevét,
- állandó lakcímét (tartózkodási helyét)
- a kérelmezővel egy háztartásban élők személyi adatait,
- továbbá az egyes ellátásoknál előírt egyéb adatokat, igazolásokat,
- az (5) bekezdésben meghatározott igazolásokat,
- a TAJ számot.
4.Az e rendeletben nem szabályozott eljárási kérdésekre a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény továbbiakban: Ket.) rendelkezései, egyéb kérdésekben az Szt rendelkezései az irányadók.
5. A szociális ellátások iránti igény benyújtásakor a kérelmező köteles saját, illetve családja, vagyoni, jövedelmi viszonyairól nyilatkozni, azokat igazolni. Rendszeres jövedelmek esetében az irányadó időszak a kérelem benyújtását megelőző 1 hónap jövedelmét, nem rendszeres jövedelmek esetén – vállalkozás, őstermelői tevékenység – a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző 12 hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát kell számítani. Vállalkozók esetén adóhatósági igazolást kell csatolni a tárgyévet megelőző év személyi jövedelemadójának alapjáról.
6. Amennyiben a kérelmező a (5) bekezdésben meghatározott adatokat nem szolgáltatja, a kért igazolásokat nem csatolja, illetve nem közli és a hiánypótlási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a rendelkezésre álló adatok alapján kell dönteni, vagy a kérelmet el lehet utasítani.
7. Az igények elbírálása során a hatáskör gyakorlójának döntése alapján a polgármesteri hivatal a kérelmező által közölt adatok, tények valódiságának ellenőrzése céljából megkeresheti az illetékességgel rendelkező adóhatóságot, a polgárok személyi adatait és lakcímét nyilvántartó szervet, a közlekedési igazgatási hatóságot, az igazolást kiállító szervet, munkáltatót, környezettanulmányt készíthet.
8. A támogatás feltétele, hogy a munkanélküli igénylő, illetve munkanélkülivel közös háztartásban élő személy az állami foglalkoztatási szervvel való együttműködést igazolja.

8. § . A kérelemnek helyt adó eseti települési támogatásra való jogosultság megállapítása esetén egyszerűsített határozat hozható.

9. § . A szociális ellátások folyósítása:

- az eseti települési támogatás, valamint szociális kölcsön esetén a megállapított támogatást egy összegben kell a szolgáltató számlájára, vagy a jogosult folyószámlájára, vagy a Polgármesteri Hivatal házipénztárából a támogatás megállapítását követő 8 napon belül kifizetni.
III. Fejezet

Települési támogatás

Eseti települési támogatás

10. §1 (1) A képviselő-testület az e rendeletben meghatározottak szerint nyújt eseti települési támogatás a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamit időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő családok, illetve személyek részére elsősorban az Szt. 45. §. (4) bekezdésében meghatározott esetekben.

(2) Az Szt. 45. §. (4) bekezdésében foglaltakon túl

a) rendkívüli élethelyzetnek kell tekinteni, ha a kérelmező rendszeres pénzellátásának kifizetése valamely ok miatt késik (nyugdíjazás elhúzódása, rokkantsági fok megállapítása)

b) létfenntartási gondnak kell tekinteni, ha a kérelmező

ba) jövedelme nem éri el az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át

bb) megélhetése valamilyen előre nem látható esemény bekövetkezése okán igazolt módon veszélyeztetve van

c) Eseti települési támogatás állapítható meg annak a személynek – a 14. §-ban foglalt kivétellel – akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 200%-át, egyedül élő esetén 250%-át.

11. §

1. Eseti települési támogatás különösen indokolt esetben, krízishelyzetben lévő személy vagy család számára átmenetileg több hónapra is megállapítható.
2. Az (1) bekezdésben meghatározott formában történő segítségnyújtás különösen akkor indokolt, ha:
a. a rászoruló egy bizonyos időtartamon át – átmenetileg – semmilyen ellátásban nem részesül, jövedelemmel nem rendelkezik és nincs olyan közeli hozzátartozója, aki a napi létfenntartását biztosítani tudná
b. alkalmi munkavállalási lehetősége egészségi állapota, illetve egyéb körülmények folytán korlátozott.

12. §

1. Eseti települési támogatás lehet:
a. eseti jelleggel egyszeri pénzbeli támogatás
b. több hónapon keresztül, hosszabb időszakra nyújtott támogatás – meghatározott időszakra havi rendszerességgel
c. kamatmentes kölcsön.
2. Az rendkívüli települési támogatást igénylő és a vele közös háztartásban élő családtagjai számára az adott naptári évben megállapított rendkívüli települési támogatás összege - a 14. §.(3) bekezdés kivételével – nem haladhatja meg:
a. a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 100%-át, amennyiben a kérelmező vagy a vele közös háztartásban élő családtagja lakásfenntartási támogatásban részesül,
b. a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 150%-át, amennyiben a kérelmező vagy a vele közös háztartásban élő családtagja nem részesül lakásfenntartási támogatásban.
3. 2 Az összeg számításánál a 15. §. alapján megállapított segélyt nem kell figyelembe venni.

13. § . Eseti települési támogatást igényelhet elsősorban:

a. átmenetileg nehéz anyagi helyzetbe került személy vagy család kiadásainak mérséklésére
b. eseti gyógyszerkiadás mérséklésére (a továbbiakban: gyógyszersegély), így különösen:
ba) azon személyek kiadásainak csökkentésére, akik nem rendszeres jelleggel, de esetenként egy-egy betegség miatt jelentkező magas gyógyszer, gyógyászati segédeszköz kiadást jövedelmi helyzetük miatt nem képesek megfizetni, vagy
bb) azon családok támogatására, amelyekben az egyes családtagok eseti gyógyszer, gyógyászati segédeszköz költsége együttesen olyan nagymértékű, hogy azt nem képesek viselni
c. gyermek és fiatal felnőtt rászorultságára tekintettel nyújtott pénzbeli támogatásra

14 §

1. Gyógyszerköltség támogatása céljából benyújtott rendkívüli települési támogatás megállapításának további feltétele, hogy az igazolt gyógyszerköltség, gyógyászati segédeszköz költsége eléri a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 25%-át és a kérelmező a kérelem benyújtásnak időpontjában nem részesül közgyógyellátásban. A gyógyszerköltségre, gyógyászati segédeszköz költségére vonatkozó orvosi vagy gyógyszertári névre szóló igazolást a kérelemhez csatolni kell.
2. A gyermek rászorultságára tekintettel igényelt rendkívüli települési támogatás iránti kérelemhez a jövedelemigazolásokon kívül csatolni kell a kérelem támogatására okot adó körülmények igazolására szolgáló iratokat. Ez esetben a támogatást a gyermekekre vonatkozóan kell megállapítani és a gyermek törvényes képviselőjének kell folyósítani.
3. Eseti települési támogatás pénzintézeti tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában is adható. A kölcsön maximális összege azonos a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 20%-ával. Legfeljebb 3 hónapra adható.
4. A kölcsön visszafizetésére a képviselő-testület nevében eljáró polgármester szerződést köt.

15. § Rendkívüli települési támogatás

1. Az önkormányzat – tekintet nélkül hatáskörére, illetékességére, illetőleg a jelen rendeletben foglalt korlátozásokra – a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, elemi kárt elszenvedett, valamint időszakosan, vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő rászorulónak rendkívüli települési támogatást, étkezést, illetve szállást biztosít, ha ennek hiánya a rászorulónak életét, testi épségét veszélyezteti.

2. A támogatást biztosító az (1) bekezdésben foglalt ideiglenes intézkedéséről haladéktalanul értesíti a hatáskörrel rendelkező illetékes szervet, az értesítéssel egyidejűleg benyújtja a megtérítés iránti igényt a kifizetett települési támogatást illetően.

Települési lakásfenntartási támogatás

16. §3 (1) A lakhatás elősegítése érdekében települési támogatásként az önkormányzat fűtési támogatást biztosít.

(2) A fűtési támogatás október 15. naptól április 15. napig terjedő fűtési időszakra állapítható meg.

(3) Fűtési támogatás annak a lakástulajdonosnak/használónak állapítható meg, akinek a kérelem benyújtását megelőző hónapban az egy főre jutó jövedelme nem haladja meg

a) családban élő esetén az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 250%-át

b) egyedül élő esetén annak 350%-át

c) ha a kérelmező jövedelme bírósági végrehajtó útján (nem tartásdíj céljából) letiltott jövedelem és annak összege nem haladja meg a nyugdíjminimum másfélszeresét, akkor a fűtési támogatás megállapításánál a levonás után megmaradt jövedelmet kell figyelembe venni és vagyona nincs.

(4) A fűtési támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban lévő háztartások számától. Külön lakásnak kell tekinteni a társbérletet, az albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.

(5) Ha ugyanazon lakásban vagy nem lakás céljára szolgáló helyiségben több háztartás is van, azt a kérelmező nevére kiállított közüzemi számlák benyújtásával kell igazolni.

(6) A fűtési támogatás vegyes tüzelés esetén természetben nyújtott támogatásként tűzifa vagy szén.

(7) Egyéb fűtési mód esetén a megjelölt szolgáltatóhoz történő átutalással történik, a tárgyhót követő hónap 5. napjáig.

(8) A kérelmeket október hónaptól lehet benyújtani. Az októberben benyújtott támogatás esetében a támogatás a (2) bekezdésben meghatározott időszakra állapítható meg. Az ezt követően benyújtott kérelem benyújtása hónapjának első napjától a (2) bekezdésben meghatározott időszak végéig állapítható meg.

(9) A támogatás értéke: 4.000,-Ft/hó.

(10) Amennyiben a támogatás a (6) bekezdésben meghatározott természetbeni támogatásként került megállapításra

a) október 15. naptól április 15. napig terjedő időszakra megállapított jogosultság esetén két alkalommal december és február hónapokban

b) január-február hónapokra megállapított támogatás esetén február hónapban

c) március-április hónapokra megállapított támogatás esetén tárgy hónapokban kerül átadásra.

(11)4 Nem jogosult települési lakásfenntartási támogatásra, aki az Szt. 45.§. (2) bekezdése szerinti lakásfenntartási támogatásban részesül.

IV. Fejezet

Egyéb önkormányzati szociális ellátások

Szociális kölcsön

17. §5 (1) Pénzintézeti tevékenységnek nem minősülő szociális kamatmentes kölcsönben részesíthetők azok a szociálisan rászorult személyek, akik alkalmanként jelentkező többletkiadásaik, különösen betegség, haláleset, elemi kár, gyermeknevelés illetve rezsiköltség kifizetés gondjainak mérséklésére anyagi segítségre szorulnak és rendelkeznek olyan jövedelemmel melyből a kölcsön visszafizetésére képesek.

(2) Nem kaphat szociális kölcsönt az a személy, akinek a havi egy főre jutó jövedelme meghaladja az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át, egyedül élő esetén 350%-át.

(3) A kölcsön maximális összege azonos az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-ával és legfeljebb 12 hónapra adható. Késedelmes visszafizetés esetén a Ptk-ban meghatározott mértékű késedelmi kamatot kell fizetni.

(4) A kölcsön visszafizetésére a képviselő-testület nevében eljáró polgármester szerződést köt. A szerződésben a kérelmezőt és az együtt élő családtagokat egyetemleges adóstársként kell feltüntetni.

(5) A szociális kölcsönt évente egy alkalommal az a személy veheti igénybe, aki az

a) egyéb feltételeknek megfelel és a vele egy háztartásban élő családtagjai sem részesültek az önkormányzattól egy éven belül a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 20%-át meghaladó összegű kamatmentes kölcsön támogatásban,

b) nincs az önkormányzat felé fennálló tartozása.

Szociális mosoda és tusoló

18. § .

1. Az önkormányzat annak a személynek, akinek ingatlanán nincs vezetékes vízszolgáltatás térítésmentes tisztálkodási lehetőséget biztosít, jogosult igénybe venni az Alapszolgáltatási Központban működő tusoló helyiséget.

2. Az a személy, akinek az ingatlanában nincs vezetékes víz, vagy áram szolgáltatás jogosult térítésmentesen igénybe venni ruházatuk mosására az Alapszolgáltatási Központban működő szociális mosógépet.

3. Az (1)-(2) bekezdésben meghatározott szolgáltatások igénybevételének részleteit az Alapszolgáltatási Központ vezetője szabályzatban határozza meg.

Temetési segély

18/A. §6 (1) Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulására igényelt támogatásra jogosult az eltemettető, ha az egy főre jutó jövedelem családban élő esetén nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 250%-át, egyedül élő esetében a 350%-át.

(2) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra igényelt rendkívüli települési támogatás összege azonos a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegével.

(3) Nem állapítható meg a temetési költségekhez való hozzájárulás annak a személynek:

a) akinek az eltemettetés szerződésben vállalt kötelezettsége,

b) aki a hadigondozásról szóló törvény alapján temetési hozzájárulásban részesült.

V. Fejezet

Szociális szolgáltatások

Ellátások formái

19. § .

1. A szociálisan rászorultak részére személyes gondoskodást nyújtó alapellátásokat az önkormányzat az Alapszolgáltatási Központban biztosítja.

2. Szociális alapszolgáltatások:

a. étkezés
b. házi segítségnyújtás
c. családsegítés 2016.01.01-jétől hatályát veszti
d. jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
e. nappali ellátás.

19/A. § .

2016. január 1-jétől az önkormányzat a családsegítés körébe tartozó feladatainak ellátását - a családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatást ellátó –
Családsegítés és gyermekjóléti szolgálat nevű
és 5622 Köröstarcsa, Kossuth tér 2. című szolgáltató végzi.
Az ellátások igénybevételének módja

20. § .

1. A kérelmet az Alapszolgáltatási Központ vezetőjéhez kell előterjeszteni.

2. Az ellátás igénybevételéről és a szociális rászorultság megállapításáról az Alapszolgáltatási Központ vezetője dönt és erről az igénybevevőt értesíti.

3. Külön eljárás nélkül akkor biztosítható ellátás, ha indokolt az igénylő azonnali ellátása. A rászorultság igazolását, illetve a jövedelemigazolást ebben az esetben is mellékelni kell.

4. Az intézményvezető a szociális alapszolgáltatások igénybevétele előtt, tájékozódik az igénybevevő életkörülményeiről, egészségi állapotáról, szociális helyzetéről, a megfelelő és személyre szabott szolgáltatás biztosítása érdekében. Ennek megfelelően a szociális alapszolgáltatások közül a házi segítségnyújtás esetében gondozási szükséglet vizsgálat alapján, a nappali ellátás esetében az egészségügyi, illetve szociális körülményei alapján, étkeztetés esetén a szociális rászorultsága alapján dönt a szolgáltatás nyújtásáról.

5. A szociális rászorultság igazolására a következő iratokat, illetve nyilatkozatokat lehet elfogadni:

a. egészségügyi állapotra és szenvedélybetegségre vonatkozóan háziorvosi, szakorvosi igazolást,
b. fogyatékosság esetében fogyatékossági támogatás, vakok személyi járadékát, illetve magasabb összegű családi pótlékot megállapító, folyósítását igazoló határozatot, szakvéleményt, illetve iratot,
c. pszichiátriai betegségre vonatkozóan pszichiáter vagy neurológus szakorvosi szakvéleményt,
d. hajléktalanság esetében a lakcím igazolására személyi igazolványt, illetve lakcímet igazoló hatósági igazolványt, amely szerint az igénylő bejelentette lakóhellyel nem rendelkezik, illetve akinek bejelentett lakóhelye hajléktalan szállás.
6. A jogosultságot – kérelemre – az intézmény vezetője állapítja meg.
7. A térítési díjas alapszolgáltatások térítési díjának mértékét ÁFA-val együtt a rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.
8. Az egyes alapszolgáltatásokért fizetendő térítési díjat az Alapszolgáltatási Központ vezetője állapítja meg az önkormányzati rendelet és a kötelezett jövedelemigazolása alapján, és közli a térítési díj összegét a kötelezettel.
9. Az egyes alapszolgáltatások után fizetendő személyi térítési díjat kérelemre méltányosságból elengedheti, vagy mérsékelheti az intézmény vezetője, ha az ellátott
- tartós – 14 napot meghaladó kórházi kezelésben részesült,
- közeli hozzátartozója halála,
- elemi kár, tűzvész miatt otthona, lakása használhatatlanná vált,
- egészségi állapota miatt különös ellátást igényel
és jövedelme szerint nem a legmagasabb kategóriájú személyi térítési díjat fizeti a szolgáltatás után és önhibáján kívül keletkeztek a fenti okok.
10. Amennyiben a térítésköteles alapszolgáltatást nem szociálisan rászoruló személy veszi igénybe, úgy a szolgáltatást maximum 3 hónapra veheti igénybe. Ez esetben a szolgáltatás igénybevétele után fizetendő személyi térítési díj összege étkezés esetében azonos az e rendelet 3. számú mellékletében meghatározott intézményi térítési díj összegével.
Az ellátást igénybe vevők által fizetendő térítési díjakat évente felül kell vizsgálni

21. § . Szociális étkeztetésre jogosult az a személy, aki:

- hajléktalan,
- elemi kár miatt otthona, lakása használhatatlanná vált,
- a reá irányadó nyugdíjkorhatárt betöltötte, egyedül él és az egészségi állapota szociális rászorultságot igazolt
- egészségi állapota miatt önellátásra időszakosan részben vagy teljes egészében képtelen
- házi gondozásban
- jelzőrendszeres házi gondozásban
- fogyatékossági támogatásban
- vak személyi járadékban
- időskorúak járadékában
- felnőttkorban emelt összegű családi pótlékban
- rokkantsági járadékban
- szenvedélybeteg – ha gyógykezelésben részesül,
- egészségkárosodásának mértéke legalább a 40%-ot elérte.
Az alapellátás megszűnése

22. § .

1. Az alapellátás megszűnik, ha

a. az igénylő a térítési díjat nem fizeti ki,
b. elhalálozik, vagy
c. kéri az ellátás megszüntetését.
2. Az alapellátás megszüntetése az intézményvezető hatásköre. Az ellátás megszűnéséről az intézményvezető az (1) bekezdés a) és d) pontjai esetén írásban értesíti az ellátásban részesülőt.

23. § . A helyi szociálpolitikai kerekasztal tagjai az alábbi szervezetek képviselői:

a. Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola intézményvezetője
b. Napköziotthonos Óvoda és Bölcsőde vezetője
c. Alapszolgáltatási Központ vezetője
d. Védőnői Szolgálat
e. Gyermekjóléti Szolgálat
f. Családsegítő Szolgálat
g. Nagycsaládosok Köröstarcsai Egyesületének képviselője
h. Magyar Vöröskereszt Helyi Szervezetének képviselője
i. Mozgáskorlátozottak Országos Egyesülete Helyi Szervezetének képviselője
j. Nyugdíjas Klub képviselője
k. Roma Nemzetiségi Önkormányzat képviselője
Házi gondozási körzetek
24 §.
1. Köröstarcsa Község közigazgatási területén három teljes és egy részgondozási körzet működik.
2. Az I., II., III. számú teljes és a IV. számú részgondozási körzet területi ellátási kötelezettségének utcajegyzékét a 6. számú melléklet tartalmazza.
Eljárási Szabályok

25. § .

1. A rendeletben nem szabályozott esetekben a Polgármesteri Hivatalhoz benyújtható kérelmek esetén a hivatal által rendszeresített nyomtatványokat kell használni.
2. A kérelemhez a következő mellékleteket, illetve okiratokat kell csatolni:
a) Házi segítségnyújtás esetén:
- szociális rászorultságot tartalmazó igazolást
b) Szociális kölcsön iránti kérelemhez:
- e rendelet 2. számú melléklete szerinti jövedelemnyilatkozatot
- a hivatkozott egyéb szociális helyzetet valószínűsítő, vagy bizonyító egyéb okiratokat az adott körülményektől függően.
c) a jogszabályban és rendeletben nem szabályozott esetekben a kérelem mellé e rendelet 2. számú melléklete szerinti jövedelemnyilatkozatot.

d) Temetési segély iránti kérelemhez:
- e rendelet 2. számú melléklete szerint jövedelemnyilatkozatot
- az eredeti temetési számlát, halotti anyakönyvi kivonat bemutatása, melyekre
rávezetésre kerül a kifizetett temetési segély összege.

26. § .

1. A kérelmező köteles családja vagyoni és jövedelmi viszonyáról részletesen nyilatkozni. A kérelemhez csatolni kell a havonta rendszeresen mérhető jövedelmeknél – amennyiben jogszabály másként nem rendelkezik -, az utolsó hónap jövedelméről szóló igazolást (keresetigazolás, nyugdíjszelvény, stb.) az egyéb jövedelmeknél (földhaszonbér, mezőgazdasági termelésből származó jövedelem, alkalmi munka, stb.) az utolsó 12 hónap jövedelméről szóló igazolást.

2. A kérelemhez csatolandó jövedelemigazolások tartalmára a Szt. 10. §. (2), (3), (5) bekezdésében foglaltak az irányadók.

27. § .

1. Az egyes szociális ellátások biztosítása iránti kérelemhez az előírt mellékleteket a kérelem benyújtásával egyidejűleg kell csatolni, illetve a szükséges igazolásokat bemutatni.

2. Nem kötelezhető az ügyfél olyan adat igazolására, amelyről a kérelmet elbíráló, illetve ennek ügyében eljárási cselekményeket lefolytató önkormányzati szervek kötelezően vezetendő nyilvántartásai alapján hivatalból tudomása van.

3. Amennyiben a kérelmező a bizonylatokat az eljáráshoz felszólítás ellenében sem bocsátja rendelkezésre, kérelmét el kell utasítani.

Záró rendelkezések

28. § .

1. Ez a rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba.

2. 2015. február 28. nappal a 14/2013.(XII.13.) számú önkormányzati rendelet hatályát veszti.

3. Rendelkezéseit a folyamatban lévő ügyek elbírálása során is alkalmazni kell.

1

A 10. § a Köröstarcsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 12. § 3. pontja a Köröstarcsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2021. (X. 11.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

3

A 16. § a Köröstarcsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

4

A 16. § 11. pontja a Köröstarcsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2021. (X. 11.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

5

A 17. § a Köröstarcsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

6

A 18/A. § a Köröstarcsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2023. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

7

A 2. melléklet a Köröstarcsa Község Önkormányzat Képviselő-testülete 8/2021. (IV. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 2. melléklet a Köröstarcsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (IV. 14.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 2. melléklet a Köröstarcsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2023. (IX. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.